כיכר השבת

אב לנערה בעדות מסעירה:

"היא ברחה הביתה מבושה... נכנסתי לחדר והורדתי דמעות"

דוד, חרדי ספרדי מאלעד, מתמודד עם אי קבלת בתו לסמינר - ללא שום סיבה מוצדקת! בקול חנוק ובדמעות, הוא מגולל בפני "כיכר השבת" עדות מסעירה על השבר והכאב. לקרוא ולבכות (חרדים)

141
ישי כהן | כיכר השבת | י"ב באלול | 27.08.15
"היא ברחה הביתה מבושה... נכנסתי לחדר והורדתי דמעות"
(צילום: shutterstock)

שערוריית הסמינרים: ביום ראשון הקרוב יחלו אלפי בנות את שנת הלימודים החדשה בסמינרים, הן נמצאות בימים אלו בהכנות האחרונות לקראת הרגע המיוחד, מתקשות להירדם בלילה מרוב התרגשות.

אבל בזמן הזה, יש לא מעט בנות אחרות שיושבות בבית ועצובות, בוכות ודואגות, הדמעות זולגות על לחייהן ללא הרף כאשר הן מסתכלות על חברותיהן לבית הספר היסודי שמאושרות לקראת שנת הלימודים הבאה ואילו הן, עליהן נגזר שלא לדעת עדיין היכן הן ילמדו בשנה הבאה.

ולא, לא כי יש איתן בעיה רוחנית, לא כי הן באות חלילה מבית בעייתי, להיפך, הן בנות אברכים, הן גדלו על ברכי התורה וההשקפה, ההלכה והמוסר, הן באות מהבתים הכי טובים בעיר, אלא שעליהן גזרה הפוליטיקה לכאוב ולסבול.

וההורים? למרות הקושי וחוסר האונים אלו מול דמעותיה של הבת היקרה והאהובה, משתדלים שלא להישבר, ממשיכים לפעול, לא מוותרים ולא מרפים. ורק בחדר, לבד, מרשים לעצמם להישבר ולבכות, לבכות ולבכות.

דוד (שם בדוי) תושב העיר אלעד, הוא חרדי ספרדי, חרדי במלוא המובן החרדי של המילה, אבל לנערה טובה ואיכותית, אבל בתו לא שובצה לשנת הלימודים הבאה, בגלל פוליטיקה זולה ורעה, הוא יושב בבית יחד עם בתו, ובין טלפון אחד לשני, הוא מנסה לנחם אותה, נלחם לא להישבר. הוא מתקשה להבין מדוע הבת שלו, שהיתה אחת הבנות הטובות בבית ספר היסודי, נשארה ללא מקום לימודים, אף אחד גם לא טורח להסביר לו או לענות.

בשיחה כואבת עם "כיכר השבת" מגולל דוד, בקול שבור, כאשר דמעות חונקות את גרונו, את הימים הנוראים שעוברים על משפחתו הנכבדה. דוד מתאר בעדות מסעירה את הסבל והכאב שהם מנת חלקם של משפחות חרדיות רבות, שמתמודדות עם אי קבלת בתן לסמיר על לא עוול בכפה.

"אני אנסה להמחיש לך", פותח דוד, "אתמול הבת שלי יצאה לקנות משהו מהמכולת הסמוכה, החברות שלה עמדו בחוץ ודיברו, קבוצה של חברות, היא ברחה הביתה, היא לא דיברה עם אף אחת. ברחה הביתה מבושה".

"אני, נשבר לי הלב... נכנסתי לחדר, ישבתי והורדתי דמעות עם עצמי..." מספר דוד והכאב שב ועולה, "יצאתי החוצה בכדי לחפש את הבת שלי, חצי שעה אחרי זה, אני רואה אותה עם הבגדים שוכבת במיטה, עם הבגדים היא נרדמה, אתה יכול להבין איזו הרגשה... קורע את הלב לראות אותה".

דוד ממשיך ומספר: "אתמול היא הייתה צריכה איזה ספר מחברה בבניין סמוך, היא לא הסכימה לצאת, שלחה את אחותה, היא ממש עד אחד בלילה הייתה ערה בכדי לשמוע אם הגיעו תשובות, היא שמעה טלפונים שלי עם אנשים ורצתה לדעת אם יש תוצאות. שאלה אותי 'נו, יש תשובה, אבא? יש תשובה?', זה קורע.

"אתה לא יכול לעמוד מול העיניים שלה, ילדה בת 15 שמסתכלת לך בעיניים, אין לך מה לענות לה, וגם אין הסבר, אין הסבר למה היא לא התקבלה, מה אפשר להגיד לנערה כזו, מה?...".

דוד, מותח ביקורת על התנהלות עיריית אלעד והעומד בראשה ישראל פרוש וטוען כי אין אף נציג מטעם העירייה שמשוחח איתם: "ראש העיר פרוש לא מינה נציג שידבר אתנו, לא מינה. אתמול היינו אצלו (אצל ישראל פרוש. י"כ), הלכנו ללשכה שלו, הוא יצא מהדלת ואפילו לא הסכים לקבל אותנו.

"דיברנו אתו, רדפנו אחריו עד הרכב, הבן-אדם כל מה שהוא עשה בשלוש דקות האלו מהלשכה לרכב זה להיפגע מאיזו אשה שעמדה וחסמה לו את הדרך. 'ככה? אתם בני תורה?', השתלח בנו כאילו אנחנו ילדים קטנים. התחיל לנזוף בנו, כל מיני דיבורים כמו ילד שנפגע. אתה מוצא את עצמך כמי שמתגונן.

"ראש העיר עושה חשבונות מול שני מנהלי סמינרים כי הוא מפחד מהליטאים, יש כאן בעיר הרבה כוחות. הוא מפחד לעשות את מה שעשה צביקה כהן, לדוגמא, בירושלים".

דוד מבקש להדגיש שלא מדובר בהורים בעייתיים ולא בבעלי תשובה אלא בבתים חרדים, אברכים לכל דבר, שבנותיהן לא התקבלו ללא שום סיבה מוצדקת.

מעיריית אלעד נמסר בתגובה: "אין לנו אלא לפעול ע"פ פסיקתם והוראתם של גדולי הדור שליט"א בהסכמה ותיאום עם משרד החינוך. אמרנו בעבר ונחזור על כך: לא ננוח עד שאחרונת הבנות תמצא את מקומה".

תוכן שאסור לפספס
141 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
80
מדובר בבחורה "מוכרת" אם אתם מבינים אותי. ומובן שלא נקבל טיפוס כזה לסמינר הק' שלנו.
אלדן30.08.15
79
כל שנה מחדש זה חוזר על עצמו איפה גדולי הדור מה המנהלים לא מקשיבים להם? כל המנהלי סמינרים הללו פשוט בושה למה לא פותחים עוד מוסדות בושה אני מתבייש להישתייך לציבור הזה אני אן לי מקום לקבור את הראש שלי פשוט בושה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאיר 28.08.15
78
מסמינר לא יצא כלום (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אחד שיודע27.08.15

הצגת כל התגובות

77
לא ללכת לסמינרים שלהם הם לא שווים יחס
תמר27.08.15
76
מה זה כל התופעה הבזויה הזו - התעללות מגעילה בבנות בגלל אילוצים של פוליטיקה זולה ומגעילה - אתם לא חושבים - שיש כמה מיליוני איש במדינה שרואים את ההתנהלות הזו במגזר החרדי ופשוט ניגעלים -האים זה החוכמה שלכם מ-זה הפוליטיקה שלכם - זה הכח שלכם?? בושה וחרפה גועל נפש מגעילים !!!
יהודי27.08.15
75
אין לכם מושג מה זה בעל תשובה אמיתי שדבק בה׳ ועובד אותו יתברך באמת לאמיתה! בגלל זה אתם נתונים בצער הזה שאתם גורמים אחד לשני , תמשיכו לחיות בשקר וזיוף זה ממש רצון ה׳ (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ברוך שעשני בעלת תשובה אמיתית 27.08.15
האשכנזי המושחת הזה ותקימו משל עצמכם. בסוף כולם יבואו אליכם על ארבע (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צודקת27.08.15
הגיע הזמן שבעלי תשובה יקחו את גורלם בידיהם, אתם לא זקוקים לחרדים ואין סיבה שתנסו להטמע בהם. בעלי תשובה באים מעולם אחר, תפיסה אחרת וסף גירוי אחר. קומו ותקימו לכם גרעינים משלכם הרחק מהציבור החרדי, מוסדות חינוך משלכם, עם תוכנית לימודים טובה יותר, לכם יש סיכוי טוב יותר להביא למהפכה חיובית במדינה.
raz200027.08.15
לא מתאים
דן פרסטר27.08.15
מי שפוסל בעל תשובה, שלא יתפלא שפוסלים אותו בגלל שהוא מעדות המזרח
האברך דוד27.08.15
74
הזהרנו, התחננו אבל אתם לא שמעתם. אם קריספל היה ראש עיר הוא היה מעביר כזו סדרת חינוך את המנהלים, שהם לא היו שוכחים. מה שבישלתם תאכלו.
איציק30.08.15
73
אני אסביר לך נקודה בעלי תשובה ממשיכים את הקשר עם משפחתם החילונית הילדים מבלים בפארקים ובחגים עם המשפחה שומעים מילים גסו וקללות ומושגים מהטלויזיה ומכל חיי הפריצות ששם ה אחכ חוזרים עם כל המושגים החדשים ומעבירים אותם הלאה זה הבעיה הכי גדולה של בעלי התשובה המשפיה החילונית (נשלח באמצעות כיכר השבת
רינה 27.08.15
טהרת כלים חשובה בעינינו יותר מחיי אדם. ועוד, הניסיון המר מוכיח שככל שחברה סגורה יותר. כך אחוז הנושרים בה גדול יותר. אז מה תועלת בסגירות הכפייתית הזאת? צריך להפסיק לחנוק ולהתחיל לחנך!
רפאל27.08.15
רינה נאורה וארית יקרה, לא כל ספרדי הוא חוזר בתשובה! יש המון משפחות ספרדים מעולות שהן חרדיות (עם יראת שמים אמיתית לא מזויפת כמוכם האשכנזים) מדורי דורות והם מסולאים במידות טובות עם השקפות נכונות אבל מה לעשות ובעולם השקר הם נפלו על עדות ספרד ונגזר גורלם לסבול מאחינו האשכנזים (אחים שכאלה...) אז אל תכליל
sefaradia27.08.15
אז מה את רוצה שהם לא ישמרו על קשר עם המשפחות שלהם בגלל שהם חזרו בתשובה?????????? בגלל זה לא צריך לקבל אותם לסמינרים????????????
מישהי28.08.15
72
ברגע שהספרדים עושים הכל כדי להיכנס לסימנרים אשכנזים "כי הם הכי טובים" אז למה שהמנהלים לא ימשיכו לטפח את האגו ולהכניס רק מי שבא להם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אזרח27.08.15
איכס!!!!!!!!! גזענית מגעילה!
החצי מושלמת!!27.08.15
71
למדו מהגרמנים איך להתנהג לספרדים, האשכנזים שבט הכוזרים
מוטי27.08.15
70
בגרמניה הבדילו יהודים לבל יכנסו למקומות מסויימים ואמללו אותם ברמה שאין הדעת יכולה לסבולו כל העם כואבים על כך ללא קשר לעדות עצם העובדה שעשו זאת ליהודים עכשיו הם עושים זאת לספרדים בושה וחרפה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודית 27.08.15
69
מה שהם לא לומדים זה הלקח מהשואה. על שנאת חינם נענשו. ואיפה "ואהבת לריעך כמוך". בושה שבתוך עמנו הם שוכנים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חנה 27.08.15
68
שבית של חוזרים בתשובה הוא כביכול בעייתי... תתביישו לכם!! עם ישראל משסע וקורע את עצמו!! בתור מי שחזרה בתשובה בגיל 21 כנגד כל הסיכויים ראיתי הבנתי והפנמתי שאין לי מקום הציבור החרדי מה שגרם לי בסופו של דבר לוותר על הרבה דברים מלבד השבת . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מור27.08.15
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יובל27.08.15
67
היא כרגע צעירה ותמימה, כשהיא תגדל היא תבין כמה היא נצלה מחינוך מעוות וכפייתי. מאחלת לה שתתפכח ותמצא את הדרך הנכונה לה
ענת31.08.15
66
אתם הספרדים צריכים להבין שאתם בבעיה רצינית.בתור קצין בשב"ס ואחד שיודע (השב"ס לעולם לא יוציא את זה החוצה)בחתך של העוגה של אחוז העדות אתם זוכים 'בכבוד' שטובי בניכם מהווים מעל 70 אחוז מאוכלסיית הדיירים בבית הסוהר( אצל הנשים זה מעל 90אחוז) ואחוזים הנותרים אתם מתחלקים עם הערבים הרוסים והתיופים(האשכנ
יוני28.08.15
65
הם לא רוצים אתכם בסמינרים שלכם אתם לא מבינים??אני לא מבין למה ללכת וללקק לאשכנזים??מי קבע שהספרדים "לא פחות טובים"??זה בושה בשביל מה עליתי לארץ?בשביל המלחמות ספרדים אשכנזים האלה??בגלל הגזענות פה??אני לא מבין??לכו תעשו מוסדות שלכם..תהיו גאים קצת בייחודיות שלכם!! תהיו כמו הדתיים לאומיים קצת,כולם ספרדי
גבי27.08.15
לא שאני מצדיקה את זה שהם לא מקבלים אותם בגלל שהם ספרדיים.....זה טמטום!!!!!!!!!!!! (גם לי עשו בעיות ואני לא ספרדיה...)
מישהי28.08.15
64
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יובל27.08.15
63
הילדים לתלמודי תורה וסמינרים, מצד שני לא מקבלים אותם / מעיפים אותם על כל שטות.. אז מה אתם רוצים? מה אתם חושבים רצון ה'? האם זה בכלל שיקול מבחינתכם.. לא סתם אמר פעם רב גדול ש - 90% ממנהלי התלמוד תורה הם שבבניקי"ם (כן כך אמר) שלא מקשיבים לדעת רבותיהם.. ועל כל דמעה ודמעה יענשו
לא מבין27.08.15
62
אני באמת לא מבינה, מדוע צריך להדגיש שלא מדובר בבעלי תשובה האם אנחנו פחות יהודים מכם אולי פחות חרדים מכם ממש לא ברורה לי ההתנשאות הזאת עלינו, במקום לקרב אותנו ולקבל אונו בזרועות פתוחות יש איזה שהוא קוד אצל חרדים מבית שבעלי תשובה הם נחותים מהם. וואני חרדית חוזרת בתשובה רוצה להגיד לכם תתבישו לכם, אולי
בעלת תשובה27.08.15
את מוזמנת בשמחה לבקר בישוב שלנו...יש בו לא מעט משפחות שחזרו בתשובה, חשבו שחיי תורה ומצוות מלאים נמצאים רק במגזר החרדי וניסו להיות "חרדים" ככל יכולתם אך בתשובה לניסיונות ההתקרבות שלהם- קבלו מפח נפש אחד גדול. ואין צורך להתבייש ולכתוב שמדובר בעיקר במשפחות ממוצא מזרחי... הם עזבו את הערים החרדיות והגיעו
יהודית27.08.15
61
בס"ד אנחנו אשמים כל אחד דואג לעצמו העיקר שהבת שלו התקבלה מה קורה אם הבת של השכן לא מענין אותו אבל אם היו מקמים וועד הורים שתהיה מול ההנהלה ואם לא מקבלים בת בגלל גזענות או פוליטקה משבתים את הסימנר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל27.08.15
60
גם אני לא התקבלתי לסמינר וישבתי עד חנוכה בבית עד שאחד הסמינרים הואיל בטובו לקבלני...מנהלי הסמינרים יישבו בגהינום זו הנחמה היחידה שלנו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תהילה27.08.15
59
הבעיה היא של ההורים שמקנים לילד מגיל קטן שהשכנזי הוא טוב וספרדי הפוך . יש היום ב"ה סמינרים מעולים של ספרדים לא חסר אז תפסיקו ליצור בעיות לעצמכם .למה ללמוד בסמינר שכנזי כל ההלכות והאורך חיים שונה . ויש להחדיר גם לבחורי ישיבות שלא כל בחורה מסמינר שכנזי היא טובה מכאן זה מתחיל ...
ראיה נכונה01.09.15
58
אם אתה ספרדי חוזר בתשובה בלי ייחוס עובד למחייתך בנך התגייס לצהל או אינו לומד בישיבה כלב יותר טוב ממך החברה החרדית גזענית והערים החרדיות הם גטאות מקום שאסור לחיות בו עוול לכול המשפחה
ofer27.08.15
אמת יציב וקיים
ר27.08.15
בואו נאמר זאת בעדינות. לא רק אצל החרדים זה כך גם במסגרות בתי ספר דתיים לאומים. זה בוער בבעורקם ויחריב את ביתם, לא חסר להם שנאה בליבם.אין להם פחד להוריד את המסיכה זה פרצופם וזה חינוכם, אמור מאין באו ואומר לך לאן יגיעו.
המשקיפה27.08.15
57
האב הכאוב אומר כי יש לציין שלא מדובר בהורים בעייתים ולא בבעלי תשובה.. זה עצוב שמתייחסים לבעלי תשובה כאל סוג ב' בעוד רוב המקובלים הם בעלי תשובה ..מזעזע.
"בעלי תשובה"27.08.15
ובעלי בן להרים בעלי תשובה.. ועם כל הכבוד יש חלק מבעלי התשובה שיש להם ממש ג'וקים בראש!!(אבא שלי חזר ממש בתור נער ולמד באחת הישיבות המעולות- אז יש לו פחות שריטות) אבל ההורים של בעלי ממש "פנאטים"... אצלם לא העצימו את הילדים מבחינת כשרונות וממש כפו עליהם דת!! ולקום לתפילות בנץ (בגיל5!!!!) אז עם כל הכבו
מימי28.08.15
56
הבעיה היא שהציבור הספרדי בארץ יש לו רגשי נחיתות והוא הולך ללקק לליטאים ומי שקצת יודע את ההיסטוריה אז פעם בבית יעקב למדו בנות חסידיות וליטאיות ביחד והליטאיות היו מרגישות תחושת פוטרונות על החסידיות [ממש כמו שמרגישות היום על הפרענקיות] עד שבאו האדמו''ר ה''לב שמחה'' מגור והאדמו''ר ה''ישועות משה מויז'ניץ
דוד27.08.15
55
אם אתה לא חסיד אל תצפה להתיחסות מפרוש
א27.08.15
54
או שתתפזרו גם בסמינרים של גור בעלז ויזניץ וכו' או שתסתדרו לבד, הציבור הליטאי כורע תחת הנטל הספרדי
שיוויון בנטל27.08.15
שלא יקחו אף ספרדיה בכלל בשום מסגרת ואז תהיה הגינות כלפי כולם. הבנות הספרדיות מהבתים הטובים נלקחות ע"י האשכנזים כדי להתהדר בהם ומשאירים את המוסדות שלנו עם בנות מטות איכותיות שכדי לפתוח מוסד עם תקציבים חייבים לקבל גם את הפושרים רוחנית אז תנו לנו את כוווווולן וזהו שויון בנטל - טלו את בנותיכן והשאירו לנ
שמשעון30.08.15
עד כיתה ח הם רוצים בתי ספר אזוריים בשביל המשרות מכיתה ח המנהלים רוצים ..... למי שיודע מה קורה
ספרדי27.08.15
53
הגיע הזמן לעשות סוף לכל מנהלי הסמינרים ולהכתיב להם מה לעשות, אין מצב שבנות צריכות לחכות יותר משבועיים מהרישום ולדעת שהתקבלה, אני יכול להעיד שיש סיפורים מזעזעים שלא מקבלים בנות אשכנזיות מבתים טובים בגלל כל מיני סיבות לא מוצדקות...............
אברך אשכנזי...27.08.15
52
מתנהגים כמו הגרמנים הארורים הדמעות של הילדה הצדיקה יעלו להם ביוקר אמן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אהרון27.08.15
51
אני בחורה שלא התקבלה לסמינר בגלל היותי ספרדיה!!!!!! הייתי שנה בבית עם הרבה סבל, מכאוב ,ובושה ולצערי השעמום מביא לדברים לא הכי טובים... ! הייתי חזקה ושמרתי על עצמי כמה שיכולתי. זה פשוט עוול בל יתואר אני כותבת זאת עם דמעות בעייני ! והייתי בחורה שנחשבת מעולה. אבל יש דין ויש דיין . אני גאה בהיותי ספר
יעל27.08.15
מעניין אם התחתנה אם מישהו מישיבה ספרדית
דן פרסטר27.08.15
אז אולי זו הסיבה שלא התקבלת..?
תמים27.08.15
נלחמים בכל הכוח את המלחמה האבודה מראש האינטרנט ומאבדים בדרך נשמות יקרות.
רפאל27.08.15
ל מ ה, למען השם, אנחנו תוקעים לעצמנו גלגלים בין הרגליים? למה לא לחזק את הסמינרים הספרדים עם בנות מבתים איכותיים? למה לא לייצר סמינרים שהם אליטה אמיתית? צריך להתחיל לברור משפחות שאינן בני תורה ומקומם בסמינרים שמתאימים לרמה הרוחנית שלהם, ולהקים סמינרים באיכות מעולה אבל ספרדי מכף רגל ועד ראש!! מה יש לר
רות אלעד27.08.15
ושם מחדרים להם מהו סמינר טוב ולאן יישלחו הטובות והאליטה ולאן יישלחו סוג ב
משה 27.08.15
50
אתם הורסים את הילדים שלכם בעצם הפניה לאשכנזים קחו כדור הרגעה ולכו לספרדים בטוח שתהנו
מימון31.08.15
49
זיכרו! מי שלא מקבל את הבנות לסמינר זה בורא העולם בלבד הוא מנהל את העולם ועושה את הכל לטובתנו הניצחית. אל תשכחו שהכל מידו האוהבת והרחומה. נכון, זהו נסיון כואב ומשפיל אך אל תשכחו שזה מאבא האוהב. בקשו ממנו שיסדר את העניינים, כי תכלס רק הוא יכול!!! בהצלחהה ובשורות טובות בקרובבב
בגן האמונה27.08.15
וחובה על ידי חייב. אמונה היא דבר עמוק. הבנה שאינה ישרה בעיניני אמונה עלולה להיות מזיקה ביותר. חבל שמבוגרים מתעסקים בה ברמה של גן.
רפאל29.08.15
48
אכן, החברה החרדית צריכה לעשות חשבון נפש נוקב בקשר ל'תורת הגזע' והחלוקה ל'אשכנזים' ו'ספרדים'. יש כמובן עוד חטא חמור שזה היחס לעדת התימנים והאתיופים, שמבחינת החרדים הם בכלל לא יהודים. אך על חטא אחד חמור לצערי כולכם תתנו את הדין- וזהו היחס לבעלי התשובה. חז"ל שאמרו עליהם שמדרגתם גדולה משל צדיקים ודברי
איתי27.08.15
כי בעלי תשובה הם החרדים ה א מ י ת י י ם של הדור הזה!!! והלוואי ונזכה להגיע לרמה גבוהה בעבודת ה' כמו החוזרים בתשובה. עולם השקר!
א02.09.15
וחמור מכל, ההנהגה הרוחנית, שמתפקידה היה להדריך אותנו בדרכי חיים, לא די שלא בלמה תופעה זו אלא אפילו נתנה לה חיזוק עקיף ולפעמים אף חיזוק ישיר.
רפאל27.08.15
לצערי מסיכמה איתך בכל מילה ומילה
אני28.08.15
47
המנהלים של היום הם התלמידים של מפיצי השנאה בעולם. ומה ההבדל ?אותה שיטה אותה התעללות ואותם סיבות לכך. ועם זאת נראה שהעולם לא ישכח ולא יסלח לכם על מעלליכם. השנאה והקנאה והרוע שבכם מוציא אותכם מהעולם הבא
r27.08.15
46
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל27.08.15
45
במודיעין עילית משביתים את הלימודים עד שכל הבנות מסודרות. כל הכבוד להם!
אם לבת שהתקבלה27.08.15
44
במקום הנפט שלך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מנחם27.08.15
43
ויש דין וגם דיין!!!!
moshe27.08.15
42
ולמה לזלזל בבעלי תשובה, אתה תתן את הדין על הבכיות של בתך, שגדלת אותה על שנאה עצמית, לגבי העיריה זה מערכת כושלת בכל התחומים לא קשור לבתי ספר,
בן 27.08.15
41
לתגובה 82. את כותבת שהסמינר שלכם קדוש??את?ושאת שם כטיפוס שמרשה לרכל ולפגוע כבר המקום הזה לא קדוש. על זה נאמר טובל ושרץ בידו. תרדי מהעץ שחינכו אותך לראות את אחרים רק לא את המומים שלך ולא החיים יפילו אותך מאותו עץ. חוץ מזה אני למדתי שם ויש שם טיפוסיות שרחוקות מלהיקרא קדושות .אל תתעופפי על עצמך.יש אנשי
הפטיש31.08.15
40
מה אנחנו מצפים מאנשים אחרים שאתה רואה על כל צעד שנאה ואי רצון לקבל את השונה ואהבת לרעך כמוך איפה לקרב איפה לתת במיוחד בחודש אלול
אני 28.08.15
39
גם אם היה מדובר במשפחה חוזרת בתשובה היה צריך לקבל. מתי יבינו - כולנו חוזרים בתשובה יום יום, מי יותר ומי פחות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רעות27.08.15
38
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איש הצפון27.08.15
37
בשביל מה לרעות בשדות זרים תמשיכו ללקק לאשכנזים ואחר כך תבואו לבכות ולהתלונן . לא חסר מוסדות ספרדים מצוינים. ויפה שעה אחת קודם!
שרית02.09.15
36
מישהו כתב שכל תחילת שנה הוא מתבייש שהוא חרדי.תבין כל השנה תוכל להמשיך להרגיש כך גם שיום הדין מתקרב הם לא מתביישים.
המשקיפה30.08.15
35
יפליא אותי אם אתה בכלל דתי. איך אתה בא ועושה הכללה על כל החילונים המנבלים את הפה. לי יש משפחה מצד אחד חילונית שלעולם לא מנבלים את פיהם וכך גם ילדיהם ומאידך יש לי שכנים חרדים שילדיהם מרביצים קללות חופשי. זה כבר עניין של חינוך מהבית בלי קשר לכיפה ואורך הפאות של האב/ אורך חצאית של האם.
חלום27.08.15
34
על אנשים כאלה אפשר לומר עם נבל ולא חכם! אכן מגיע לכם שואה! איפה הרבנים שיודעים להפוך עולמות על טלפון כשר ועל חרדקים, איפה הם שבענין הסימנרים פתאום אין מה לעשות! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד27.08.15
33
האשכנזים עושים לספרדים מה שעשו להם בשואה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רונן27.08.15
32
לא היו מקבלים אותה לסמינר
איש אמת27.08.15
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פנחס27.08.15
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חזקי27.08.15
31
אנחנו צריכים לחזק את הפסוק" כל עוף לימינו ישכון" ודי לחכימה ברמיזה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לימור27.08.15
30
עיר שמצמיחה מאות בטלנים יושבי קרנות ושותי קפה שאין להם שום דבר לעשות מחוץ מלחרחר ריב ומדון אין מה לחפש בה ואני לא מבין למה אנשים גרים בה. תעברו לפתח תקווה יקבלו אתכם בזרועות פתוחות
יצחק27.08.15
29
שאמורה לדאוג למוסדות התורה והחינוך ובמיוחד הספרדי?? איפה תקציבי המליונים. איפה זעקת החלשים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאור27.08.15
28
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אור27.08.15
27
לנתניהו ? לש"ס ? אם כן אין לבוא בטענות לאף אחד ! הליכוד ש"ס ויהדות התורה מנחיתים על בוחריהם מהלומה אחרי מהלומה וככל שהמכות חזקות יותר כך מספר מצביעיהם גדול יותר
דוד 31.08.15
26
הקבוצה אליה הציבור הספרדי צריך לחבור היא קבוצת המסורתיים בארץ, אנשים המכבדים דת ומסורת לצד זה שהם מצליחים אקדמית וכלכלית, ברוח של פתיחות ואהבת הבריות, בדיוק כמו שהיה בחו"ל. אין מה לחפש אצל אחינו האשכנזים החרדים ( לא כולם כמובן ), הרוח המרכזית שם היא רוח של פרישות, הסתגרות ופחד גדול מהעולם וממה שיש
אחד שיודע29.08.15
25
כמו שקרה בעולם הישיבות שקמו מלא ישיבות ספרדיות מעולות שבחורים טובים מאוד מעדיפים על פני ישיבות ליטאיות רק צריך גרעין טוב (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאיר28.08.15
24
כל זה אוטוטו יגמר וכלום יתנו את הדין בפני מלך מלכי המלכים.
אביה27.08.15
23
אהבת ישראל אמיתית (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מרכז27.08.15
בחב"ד גם לא מקבלים! ובשביל ללמד אצלם בבית הספר מחול אני צריכה לשים פאה ולא מטפחת ואם לא אשים פאה לא אוכל ללמד!!!
מישהי27.08.15
שטויות בלחץ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
חבדניקית 30.08.15
כל מילה נכונה, אין על חב"ד!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאיר27.08.15
לומדת בבית ספר בית רבקה בכפר חבד ושם מקבלים את כולם .אומנם ההנהלה אשכנזית אבל מתיחסים אל הספרדיות באופן שווה כמו אל השכנזיות! זה מה שנקרא א-ה-ב-ת י-ש-ר-א-ל!!!!!!!!!!!!!!!
חבדניקית 30.08.15
22
אולי תקימו כבר סמינרים משלכם ולא צריך את הסמינרים שלהם . חילול השם כזה גדול . אין על הכיפות סרוגות 12 שנות לימוד ואפילו פעם אחת לא שאמרו לי את ספרדיה או משהו הזוי אחר
שרון27.08.15
21
הורים בבקשה תתחילו להכניס את בנותיכם למקומות שמקבלים אותם בכבוד ללא טובות השם והכבוד זה מה שמניע אתכם להתעקש דוקא לסימינר זה ! אתם הורסים את נפשות בנותיכם, הכניסו אותם בכבוד ובגאוה למקומות שמקבלים אותם בשמחה גם אם זה על חשבון ״מה יגידו״ ואתם פוליטיקאים ועסקנים כן גם אתה דרעי וחבריו לסיעה היו רגו
מנח27.08.15
20
מי בכלל המציא שלרבנים יש מה לומר בדברים האלו. העסקנים מנהלים את הדבר הזה כמו כל ענין אחר של עסקנות והתוצאות הם שפיכות דמים של חפים מפשע
שמואל27.08.15
19
אני רוצה להודות למנהלי בית הספר אור חדש חבל שאני לא יודעת את שמם שמוסרים נפשם על הבנות ועזרו לי מאוד עם הבת .הד' יברך אותם תמיד. מי שעושה טוב לעצמו עושה.זו התורה שהד' הנחיל לנו . בשביל מה יש ראש עיר ? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יפה יוסף27.08.15
18
לבחורה שכתבה תגובה שהבחורה מוכרת. גם עכשיו כולם הכירו אותך. ולך לא חסר בכלל. יש גם מי שמכיר אותך כמה לשון הרע את כותבת במשפט אחד. תסתכלי על עצמך. איך את עכשיו מרגישה?זה עוד כלום.
תחשבי מי את31.08.15
17
כל מילה שלך רק הורידה דמעות מעיני. כל הכבוד!!! זה כל כך נכון! אנחנו תמיד עסוקים בצער ולמה זה קורה לנו וכו', ואמת ויציב, הקב"ה מתכנן הכל מלמעלה, ומחכה רק לתפילות שלנו על מנת שהכל יסתדר על הצד הטוב ביותר. אך בל נשכח שעלינו מוטלת האחריות על ילדינו, ועתידם, לכן על ההורים לעשות השתדלות.
לתגובה מס' 7030.08.15
16
למה ישנה הפרדה בין ספרדים לאשכנזים בציבור החרדי? אני לומדת בסמינר בו אין הפרדה בין אשכנזים לספרדים, וכל בת מתקבלת בזכות מי שהיא ומה שהיא- בזכות היכולות שלה, המידות שלה, ההתנהגות שלה ולא בגלל/בזכות העדה שאליה היא משתייכת! פשוט בושה לציבור החרדי! כל הקטע הגזעני הזה גורם לי לזלזל בכל מה שחינכו אותי ב
מיכל27.08.15
15
אני מסכים שיש בעיה לקבל בת למוסד טוב אם התנהגותה אינה הולמת. אך אם הדברים המוצגים בכתבה שהבחורה איכותית וכו' ולא התקבלה עקב היותה 'ספרדיה' הרי אין קץ לרשעות ולאכזריות של האחראים למעשה הזה! אדם לא יכול להקרא 'ירא שמים' אם הוא מזלזל ביהודי עקב מוצאו/שפתו/מראהו/מסורת אבותיו (זה תקף גם כלפי האשכנזים). ה
איש27.08.15
14
מי שמוותר על כוחו לטובת רבנים גזעניים וחשוכים ומאפשר להם להכתיב לו את חייו וחיי ילדיו , שלא ילין כאשר הגזענות נוחתת עליו.אם זה היה קורה לבת אחרת זה לא היה מזיז לצדיק החרדי מאלעד.רק כאשר האפלייה מכוונת כלפיו הוא בוכה. שילמד מה זה "ואהבת לרעך כמוך" אין לי כלפיו לא חמלה ולא רחמים.שילמד...
נחמי להב27.08.15
13
התאחדו והפגינו! לציבור יש כוח!
ורה פישר27.08.15
12
מיסודה?
יהודה27.08.15
11
התחתנו כמובן בלי שקל כי לא קיבלנו פיצויים מאירופה או שנתנו להורים שלנו להתקדם יותר מידי בארץ. זה אומר שיום אחד אחרי החתונה חייבים לצאת לעבוד כי אחרת לא יהיה אוכל בבית כמובן הבעל אברך אבל זה חייב להיות בכולל הכי נחשב בקהילה גם אם הוא לא משלם אגורה כי אחרת לא יקבלו את הבת שלך ... אין ברירה האמא י
לא משנה את המצב27.08.15
10
איזה פחד.ריבונו של עולם.חודש הסליחות והרחמים.אין פחד מהדמעות של אבא אברך.שיושב ולומד.איך הוא יכול ללמוד.מה עושים ? הנה אלה בנות מבתים טובים אבות לומדים....ואז מה אם הם עובדים.הבנות.מבתים טובים.אוי לך פורוש.למה ? להשפיל אנשים ככה ....אוי לכם מפחד על עם ישראל מה שהולך בסימרים בושה לכם ... (נשלח באמ
ל.ת.27.08.15
9
אתה לא מתלונן נגד הסמינר, אלא רק נגד זה שלא קיבלו את הבת שלך. מה היית עושה אם את הבת שלך היו מקבלים אבל את הבת של השכן לא היו מקבלים? תענה לעצמך תשובה כינה.
יעקב דינור27.08.15
8
לצערינו הרב, אנו ממשיכים עם מתקפת ה"קירוב", הופכים עולמות לקרב אנשים רחוקים לדת, כאשר לא ממשיכים לדאוג להם למוסדות מתאימים והופ.. ישר למים שלפעמים הופכים למים הזידונים... גורמים לנושרים, בגלל שהילדים של הקירובים, הולכים לבקר את הדודים והחברים שעדיין לא קורבו, וכאשר אין כאמור בקרה על המוסדות שהם מתק
מושי28.08.15
7
מענין מה חושב ומרגיש מנהל סמינר כשמגיע למילים אלה בתפילת נעילה?
רפאל27.08.15
6
אהה נזכרתי זה הציבור החרדי כן הוא הציבור הכי טוב לכן יש לו טענות כלפי הציבור הדתי לאומי הוא יותר טוב כמובן שעל הציבור החילוני הוא יותר טוב. אהה כמובן על חוזרים בתשובה הם לא כמונו. ואז נכנסים קצת פנימה רואים ציבור מסוכסך מפולג בתוך הזרמים עצמם בין הזרמים. הלבנת פנים אהה זה רק כלפי אחרים אצלנו לא יודע
משה 27.08.15
5
אחרי זה בבחירות כשהם יבואו ויתחילו לצעוק שחייבים להצביע להם למען השבת ולמען הצביון היהודי, אז זה יהיה הזמן שלנו. אל תיהיו טיפשים. אסור להצביע להם בבחירות מי שמצביע להם נותן יד לשחיתות ולעברות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים27.08.15
4
אני מאוד רציתי ישיבה טובה ונחשבת ועשיתי הכל כדי להתקבל ובסוף לא קיבלו אותי אז התאכזבתי והלכתי לחפש ישיבה אחרת כל אבא חושב שחייבים לקבל את הבת שלו ואם לא אז הם גזענים.. יש מספר מקומות בסמינר ויש יותר בנות ממספר המקומות אז המנהל בורר ומקבל חלק וחלק לא
חייל דוס27.08.15
3
אלה שמצטיירים כאוהבי איש את רעהו. אהבת ישראל. שינאה תהומית שראינו רק על ידי גרועי הגויים. ומי כאן שולט ברשע? חרדים שמחשיבים עצמם יהודים מאמינים.
פישמן27.08.15
2
"אבל אשמים אנחנו", עד מתי נתרפס ונכפוף ראש הגיע הזמן שתבינו "שעשיו שונא ליעקב", הם לאו דווקא בני ישמעאל זה פשוט ולא צריך פרשנות, אחר כך אנו שואלים מתי יבוא משיח? הם לא אוהבים אותנו וגם לא מתחשבים בנו וד"ל!
לוי, היום27.08.15
1
התופעה של אי קבלת בנות לסמינרים רווחת היום בכל המקומות של הציבור החרדי, הבנות האלה כל החופש מסתובבות סביב הנושא הזה, מחכות לתשובה חיובית ממנהל שמשחק משחקים םוליטיים על הגב שלה ושל עטד הרבה בנות כמוה, גועללל נפששש, גם אם הם מקבלות תשובה חיובית אצת הדרך הארוכה והתיסכול הזה אף אחד לא ישנה, בושה שאלה אנ
מלי27.08.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 14:41

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 14:22

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 14:22

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 14:22

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 14:21
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 10:00

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 08:27

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24
ש

חצי מחיר מת"א

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף ברטניה ישראל | מקודם

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | 01.05.24