כיכר השבת

"הציונות איבדה את העם"

גפני: "הנושא של ארץ ישראל בציונות הדתית - רמיה של ממש"

יו''ר ועדת הכספים ויו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני בראיון לחג מדבר על פשיטת הרגל של הציונות שאיבדה את העם ועל רעיון הציונות הדתית שהתברר, לדבריו, כ"רמיה של ממש" (חרדים, בארץ)

75
כיכר השבת | י"ז בתשרי | 30.09.15
"הציונות איבדה את העם". ח"כ משה גפני
"הציונות איבדה את העם". ח"כ משה גפני (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

יו''ר ועדת הכספים ויו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני העניק ראיון מיוחד למוסף החג 'שכינה' של עיתון 'יתד נאמן' בעריכתו של הרב ישראל פרידמן. בראיון מתייחס גפני ליחס של הציונית הדתית כלפי מדינת ישראל וכלפי הציבור החרדי וחושף גילויים מהעבר.

"זו מלחמה בלתי פוסקת כל העת", אומר גפני בפתח הראיון, "הן ידוע הדבר שהקב"ה ברא את העולם כפי שרש"י אומר שנטלה מהם ונתנה לנו, ולא לחינם הוא נטל זאת מכל העמים והביא את הארץ לנו היהודים, הכל היה על בסיס תורני, והוא חילק אותה לשבטי ישראל באומרו - אם בחוקותי תלכו, שרק אם נקיים כל החוקים והמשפטים במיוחד בארץ הקודש, נוכל ליהנות מטובה ומעלותיה לדורי דורות".

ואיך הציונות הצליחה לעשות פלסתר ולרמות את העולים כולם שארץ הקודש אינה זקוקה כיום לתורה ומצוות?

"הציונות עשתה בעצם מה שכל האומות עושים, הם חפצים להיות מדינה שאין לה לא רקע תורני והלכתי כפי שמתנהגים כל העמים, למרות שהם טענו באו"ם מאז הקמת המדינה על אדמת ארץ הקודש בהביאם את כל האסמכתאות מהתורה. אם מישהו היה שואל מדוע אינכם מקיימים וחיים על פי התורה, שהיא המסמך עליו אתם נשענים בבקשתכם להתנחל כאן בארץ הקודשו לא בכל מקום אחר.

"בעצם הם עשו כאן מעשה רמיה, שכביכול אנו עם ככל העמים, ויש לו מדינה וצבא או דגל והמנון, והדבר החמיר בכך שרק כשאומרים דבר הלכה או יהדות, הם קופצים עלינו במערכות הציבוריות בממשלה בשלטון ובמשפט, ואף בכלי התקשורת השונים כל העת".

ואכן העם כולו נוהר אחריהם בכזו התלהבות כפי שהם מציגים?

"ממש לא, בדרך הארוכה והקשה שלהם, הם איבדו את העם, כי כיום רוב רובם המוחלט של תושבי מדינת ישראל, גם החילונים, אומרים שהוא עם נבחר וצריך שתהיה בו יהדות. הם חושבים כי העם כולו הלך אחריהם, אך אנו רואים את המצב ההפוך, העם בכללותו אינו נגד היהדות, ואף רובו מבין שלצורך היאחזות בארץ הקודש אסור לנו להתנכר לחוקי ומצוות התורה".

המלחמה שלנו לא רק עם הציונים אלא גם עם חוגי המזרחי שכביכול משלבים את התורה עם אהבת ארץ ישראל, האמנם?

"אומר לכם, כי גם אם היה ניתן להבין את רצון הציונות החילונית, כי הם פרקו מעליהם כל עול ורצו להיות ככל העמים, זה נוגד את ההלכה והמסורת, וזה מצער, אבל בהחלט רואים מה מטרתם.

"אבל את רעיון הציונות הדתית קשה להבין, הם אמרו כל העת שהם רוצים יהדות בארץ ישראל, ונקח הדוגמא של המציאות בשנה האחרונה שאנו חיים בה שנת השמיטה, לפתע כשרק נח להם לצרכיהם להתגמש בהלכה, הם מכרו את ארץ ישראל לערבים בתרמית בהיתר המכירה, ולפתע בזמן שכזה לא ארץ ישראל ולא התורה והמצוות חשובים להם, והם שכה דוגלים בארץ ישראל חיהודים, איך לפתע הם מוכנים כה בקלות למוכרה לערבים.

"לכן נכון שהם אומרים כי חשוב להם קיום המצוות, אך היום יותר מתמיד רואים כי העיקרון של הציונות הדתית פשט רגל, כי אם תדבר על מדינת הלכה לא תקבל על כך גב מהציונות הדתית, למרות שחלק מסויים מעונין בכך, כי הרוב מבניהם כיום מעורה בחילוניות שמבקשת לשלוט כאן, וכיום כולם מבחינים כי הנושא של ארץ ישראל שהם מדברים עליה בקול גדול כשהם לא מרבים לשמור על קדושתה, זוהי רמיה של ממש".

מה ניתן אכן לומר על ריבוי השכינה שאתם רואים למול חילולה שהם ניסו לעשות כל העת?

"יש להפריד בין הדברים, ההנהגה שעיקרה אתאיסטית באמת לא מענין אותם דבר מלבד שנהיה עם ככל העמים, ועל כך אנו נלחמים כשלוחי גדולי התורה יומם וליל כל העת כנגד כל הנסיונות שלהם לעקור מאתנו את קדושתה ורוממותה של ארץ הקודש, שכן יודעים אנו כי כל נחלתינו בארץ הקודש היא רק משום שכינתה וחשיבותה בקיום התורה והמצוות.

"אך יש חלק שני בציבור והוא אכן גורם לפריחתה של השכינה כאן בארץ הקודש, יש בו המון תורה כפי שלא היה כל השנים, ויש ציבור מסורתי גדול שמתחזק מה שלא היה בעבר, והוא מתקרב ליהדות. אנו בטוחים ומשוכנעים כי השמירה על ארץ ישראל, כנגד כל האוייבים המקיפים אותנו נובעת מהתורה הגדולה שיש פה, ומהחינוך התורני שמתחזק כאן, ולא בכח ובחיל המדומה שהם חושבים כי זהו עוגן הצלתם, זה יותר ויותר נקלט בציבור חילוני, ואני רואה בחוש בשיחי עמהם בתקופות האחרונות כי יותר ויותר הדברים נקלטים אצלהם היטב".

במה ניתן לבטא זאת שניכר כי הדבר מחלחל אצלהם במאבקכם כל השנים?

"על מה שהיה לפני דורות אינני מדבר, אבל לפני שנים לא רבות לא היתה לנו דריסת רגל בהרבה מקומות, וכיום ב"ה הדברים נשתנו באופן דרמטי, יש הרבה תורה בארץ ישראל, וגדולי התורה הם אלו שמנהיגים את עולם התורה, וכיום בעזרתם ב"ה עולם התורה ושלוחיו פרץ ממגננה להתקפה, כי פעם היינו כל העת רק במגננה, ומי שלא שלח לחינוך החילוני איימו עליו כי לא תהיה לו פרנסה ולא יקבל שירותים עיקריים, בדור שלנו המצב התהפך, אנו הלכנו לערי הפריפריה, והקמנו בו קהילות למופת, ובכל מקום אנו גורמים להאיחזות השכינה בה, וזה גורם לקידוש שם שמים.

"אני זוכר בעבר, שאדם חרדי לא יכל להכנס לשכונת התקוה או לצפון ת"א, כיום יש במקום כוללים וחדרים ובית יעקב, ולא רק שם אלא בכל מקום ממש. בעיני ראיתי, את המצב כיום שגדולי התורה מובילים אותנו ללכת לדור ולהשפיע שם על הסביבה כולה, ובעבודה פוריה מצליחים לחולל נפלאות בכל מקום שכזה בכח קיום התורה והמצוות".

מה אתם רואים את העתיד למול הציונות שמנסה לחלן ולחלל את השכינה בארצינו?

"כיום יותר ויותר מביטים כי ההנהגה בציונות עשו כאן מעשה רמיה. עד היום הזה אי אפשר לדבר על מושגים שהמדינה תתנהג בכפיה על פי התורה, כי ההנהגה נגד הדבר הזה. ראשי העדה החילונית והציונית דתית רוצים כאן עם אחר, וב"ה בחסדי שמים קרה ההיפך, ובגלל מסירות הנפש של גדולי התורה והציבור החרדי בכל הדור האחרון, ב"ה אנו הצלחנו לשמור ולפתח את עולם התורה לבלי הכר, ועד כדי כך שכיום הרוב אומר שאנו עם נבחר וצריך שיהיה בו יותר מסורת וקיום מצוות. זו הסיבה שבכל מקום מתרבים ונפתחים בתי כנסת מקוואות ושיעורי תורה.

"אין ספק כי זהו הדבר היחיד שבכוחו להגן גם על הציבור החילוני, ואני בשיחותיי עם ראשיו, מזהה שהם מבחיניטם ומכירים בכך, גם אם קשה להם לאמר זאת בקול גדול.

"אני יכול לומר, שאני נפגש עם רבים שאומרים טעינו, הן לא מעיזים לומר זאת בקול גדול, אבל הם אומרים שההנהגה לא היתה צריכה לנהוג כפי שנהגה בראשית שנות הקמת המדינה, ובמלחמתה כנגד כל דבר שריח יהדות נודף ממנו, ובכך לסלק את השכינה מארץ הקודש".

תוכן שאסור לפספס
75 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
54
אולי כדאי שיטפל ב"מוגלה" של החוגים החרדיים ועולם הישיבות על כל "הבלוף" שלהם.לפני שיביע דעות בנושאים שאין לו מושג בהם.
משה05.10.15
53
לפני שאתה תוקף ציבור שלם תסתכל קודם בתוך הציבור שלך שמלחמת עולם מתרחשת. מה שקורה בעולם הליטאי זו דרכה של תורה מה לא ידעתם?. זה מה שקורה למי שבביתו מתנהל חורבן וכדי לעודד את עצמו מדבר על אחרים. זה שהדברים נאמרים בלשון מושחזת לא הופך אותם לנכונים. ועוד דבר ידוע שבעולם הליטאי מעדיפים את החילוני מהסרו
ירוחם30.09.15
52
מי שמכיר את המקורות ברור להם שהחרדים ממציאים מקורות. כך שהחרדים למעשה לא היהדות האמיתית. דוגמה להמצאות - החובה לציית בצורה עיוורת למנהיג הכת כשהמקור: "ככל אשר יורוך", או "על שמאל שהוא ימין" וכו'. הם ממש משקרים במצח נחושה ובונים על הבורות של האנשים. במקור זה נאמר בדיוק הפוך - אל תשמע לכל מנהיג כת, אל
משה30.09.15
ספר החינוך מצוה תצו "ונוהגת מצוה זו לענין זקן ממרא בזמן הבית, ולענין החיוב עלינו לשמוע לדברי חכמינו הקדמונים ואל גדולינו בחכמת התורה ושופטינו שבדורנו נוהגת בכל מקום ובכל זמן בזכרים ונקבות" אז תתחיל ללמוד במקום לבלבל את המח על החרדים!
למשה01.10.15
החרדי של היהדות. תקרא את המקור ואת התגובה ותפוט לבד!
משה04.10.15

הצגת כל התגובות

51
יפה שרוב הציבור לא נסחף להסתה אלא מעדיף לבחור באהבה וכבוד, חרף המחלוקות לשם שמים. כך נהגו חכמי ישראל בכל הדורות וכך ננהג גם אנו.
ר' ישראל מראדין30.09.15
50
אומר את האמת של כולנו ואני כציוני חרדלי לשעבר מתבייש במה שהקנו לנו כל העת כי ארץ ישראל חשובה מתורת ישראל, כל מילה חקוקה בסלע, ראיון מדהים!! המראיין ידע מה לשאול, הוא ידע היטב לענות!!! איפה משיגים את העיתון שבו הודפסה כתבה זו רוצה לשומרה לשנים ארוכות!!
יוסי הלפר30.09.15
49
אין שום שייכות בין ההתר של רבי יצחק אלחנן ספקטור בזמנו לההתר של היום כל הנתלים ברבי יצחק אלחנן עושים זאת מתוך בורות וחוסר הבנת הענין. א. ההתר בזמנו ניתן משום חשש פיקוח נפש כפשוטו וכמו שמפורש בכתב ההתר שהיה חשש שמאות ימותו ברעב [ויש שטוענים שגם אז רבי יצחק אלחנן הוטעה ע''י בעלי ענין ולא היה חשש פקו''
אלכסנדר בן אריה30.09.15
48
תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם.... זו לא דרכה של תורה ואלו אינם שלוחם דרבנן
nomi30.09.15
47
של גפני
שלמה30.09.15
46
החיים הליטאים הם חומרות על חומרות ואת הדבר הבסיסי ביותר אין להם ..דרך ארץ אין להם וחוצפה יש גם יש . לחפש את השלילי בצד השני זו דרכה של הליטאים שגפני אחד מהם. אבל מה לעשות שמציאות לחוד וחלומות לחוד..הכיפות הסרוגות מיזקים ברוב תפקדי מפתח במדינה .יושבים על השיבר ואתה כן כן אתה העבד שלהם בכנסת. (נשלח
פיני30.09.15
45
ניסיתי לדלות דבר חכמה אך לצערי המדבר נשמע מבולבל. אז נכון שיש מה לתקן בחשיבה של תנועת המזרחי אבל מפה ועד..... בואו נרבה אהבת ישראל ועזרה וסיוע לקדם לזרז את הגאולה כי לא הולכים אחורה הפנים צריכות להיות לטוב!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי30.09.15
44
במקום לשמש אלטרנטיבה לדתיים ציוניים אתה מלבה שנאה וחבל. הלאייכלר דמיתה ? יש לך הערכה גדולה בציבור אז למה אתה בונה קומה והורס 2 ?למה להצטייר כשונא ? [ בפעם האחרונה בחרנו בך ולכן כואב כפליים ]
שלמה 30.09.15
43
נסיון של אלפי שנים, מאז אברהם אבינו...
תורה וא"י 30.09.15
42
בעוד גפני ודומיו נהנים מהגנה על המדינה בזכות בניה הציוניים. גפני תכניס רגב אדמה לפיך ולפחות תתבייש. אתה עסוק בלסחוט כסף מהמדינה בזמן שאתה נהנה מצבא אדיר וחזק ששומר עליך. היזהרו מהצבועים......
פישמן30.09.15
41
היהדות החרדית תמיד אומרת שאסור להיות קשור למדינה ואנחנו רואים בשנים האחרונות רצון של צעירים חרדיים כן להיות שוטפים למדינה כן להתגייס לצה"ל ולשירות לאומי ולגבי עניין השמיטה זה דבר חיוני כדי שישמרו שמיטה וזה לא האידיאל (הרב קוק מזכיר את זה בכמה מקומות(
אביחי30.09.15
40
תורת ישראל מחייבת את גפני וחבריו לעבוד את ה' בלבד, ואילו הם עובדים את אלוהי הכסף והזהב בלבד, לכן ביקשו ועדת הכספים. ותפילותיהם הכל אחד בפה ואחד בלב. לבושם לבוש גויים, שפתם שפת גויים, ושמותיהם שמות גויים
דן סגל30.09.15
39
הדתית. רק לפני מספר שבועות קיבלו תפקיד שרים. וגם הרב שטיינמן בעד ללכת לצבא - מי שלא לומד. וכבר מדברים בגלוי על שילוב עבודה עם התורה. ולגבי היתר מכירה, הם דואגים שעם ישראל לא יעשה איסורים. ורב אוירבאך אמר לרב בקשי דורון שחייבים לעשות היתר מכירה "בשביל החרדים", כי אחרת לא יוכלו לאכול בכלים של המסורתי
חסיד מרן30.09.15
38
טוב שהכסף הציוני כשר בשביל יושב ראש ועדת הכספים, משה גפני, החבר בבית הנבחרים הציוני. אם הציונות מתועבת בעיניו שיחרים את מדינת ישראל, שיחרים את הכנסת הציונית ואת כספי משלם המיסים הציוני ויתנהג כמו העדה החרדית. צביעות.
יהודי30.09.15
ולדבוק בטוב. בבחינת סור מרע ועשה טוב!
שמוליק30.09.15
לא כל החילונים הם ציונים חילונים ממשיכי חזון הרצל !!! זה בלי הכללות...! כי יש חילונים שהם תינוקות שנישבו!
אתה הצבוע30.09.15
37
ברגל? כואב מאוד. הייתי מצפה מכבודו לא להיגרר אחרי השאלות הפרובוקטיביות של המראיין.
אביתר30.09.15
36
גפני אתה וחבריך חים מהכסף שאני משלם מעמ מס הכנסה ביטוחלאומי ועוד כסף שאני משיג מעבודה קשה כאזרח גאה במדינת ישראל צא לעבוד אתה וחבריך תפסיקו להתחבא מאחורי מסכה מפוברקת של לימוד תורה לא מתאים לך עוף מפה אתה וחבריך העצלנים נצלנים
דויד04.10.15
35
אבל נגד עץ? אין סיכוי שתגובה שלכם תופיע!!
נתי30.09.15
34
הרב קוק לא המציא את ההיתר מכירה!!! הוא מוכיח שלא מבין כלום בזה.. מי שעשה היתר מכירה לפני הרב קוק זה הרב אלחנן ספקטור שהיה גאון אדיר!
משה30.09.15
33
מה האובססיה להתווכח ולריב כל היום... תוסיף אור וקדושה ואחרים יוסיפו גם הם...המלחמות הקנטרניות הללו שייכות לעבר... תמיכה בהיתר מכירה על מנת להציל ולסיייע לחקלאות היא זניחת והתנכרות לא"י? זה כמו שתגיד שהעדפת יבול נכרי היא התנכרות לעם שלך...
אלי30.09.15
32
הערבים היו שוחטים אותך ושכמותך. תגיד תודה למי שהקים את המדינה ושומר עליה מידיים זדוניות. אתה לא תורם? אל תזיק.
pop30.09.15
עד הצהרת בלפור חיו היהודים החרדים בשלווה עם הערבים בארץ ישראל, משהגיעו הציונים, פתחו הערבים בדפיכות דמים.
מוישי30.09.15
עד הצהרת בלפור חיו היהודים החרדים והערבים בשלווה בארץ ישראל, משהגיעו הציונים, פתחו הערבים בשפיכות דמים
מוישי30.09.15
לפני הציונות חיו בא"י יהודים מעטים אנשי הישוב הישן. הציונות היא זו שאפשרה גלי הגירה של יהודים רבים לא"י - ובתוכם החרדים כמו גפני, שלא היו מצליחים לשרוד כאן ללא הצבא הציוני והמדינה הציונית (כמובן בסיעתא דשמיא שהייתה להם).
סתם אחד30.09.15
31
מתי שלוחי דרבנן גם יעשו חשבון נפש על הציבור שלנו, הנוער הנושר, יוקר המחיה והסחטנות של הביגוד (בעיקר החליפות לחגים לציבור החרדי). השנאה של מפיצי הפשקוילים -ואין מוחה. כולנו חייבים תמיד בחשבון נפש... (חובת הלבבות) - גם לציבור המיוחד והיפה שלנו...
שמואל מבני ברק30.09.15
30
המינימום זה אל תהיה כפויי טובה. הרי גם ח"כ גפני מודה שלימוד התורה פורח בארץ. האם אין למדינת ישראל ולציונות שהקימה אותה איזה רבע אחוז בכך? האם הקב"ה לא הביא להקמת מדינת ישראל והציונות בשביל כך? הרב גפני מאכזב מאוד. מילא לא רוצה להיות שותף אבל גם ללכלך ככה. כלפי מי אתה מטיח את הביקורת הזו? כלפי הקב"ה
אורן04.10.15
29
לא יעדנו את השחצנות של הליטאים !!! לכן מי שפשט את הרגל זה הליטאים שהדור הזה הבין כמה רימו אותו וכמה הדיחו אותו לחיים ארורים .. מי שמאמין לכם זה אלה שלא שייכים לציבור ליטאים אלא מחוצה לו . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אישפוי30.09.15
28
זה פשוט מגעיל. אתם שונאים כל מי שלא חושב ומתלבש בדיוק כמוכם. וזה עוד בעידוד הרבנים. הלואי והיה לכם טיפה מקבלת ואהבת האחר שיש בציונות הדתית. ועוד משהו אם אתם ככ שונאים אותנו אל תדפקו אצלנו לבקשת צדקה.
סימה30.09.15
27
במקום להראות במה הוא טוב מטיל רפש בסרוגים כנראה שמצבו גרוע מאוד לדוגמא לא היו פעם דתיים בת"א ??? היו יותר מהיום, חצרות אדמורים ובתי כנסת, אלו הריקים יוכיחו קשקשן !!!!
אלי וולך04.10.15
26
גפני. כל הכבוד
גפני 30.09.15
25
זה דעתו (המעוותת) בלבד , ולא דעת גדולי ישראל חרדים
חרדי שפוי וחרד30.09.15
24
גפני דיברת לפי שיטתם שהארץ קדושה וצירך להילחם וזה כל מעוזם עליה אז איך הם מוכרים בקלות הוא לא בא לחלוק על אף אחד פשוט לשיטת המזרחי זה לא מסתדר
רון30.09.15
23
הרב גפני רק לפני שבוע עבר יום כיפור ואתה משתלח בציבור שלם ציבור נאמן לתורה וקדושה ולעם וארץ...... קשוט עצמיך ואחר כך קשוט אחרים נאמר בגמרא ... תתקן את הפילוגים במחלוקות בתוך הציבור החרדי ורק אחר כך תתקן עולם במלכות.....
יחיאל30.09.15
22
חבל... דווקא בימים שחייבים להרבות באהבת חינם בא גפני עם השמצות חסרות ביסוס.
חיים03.10.15
21
אני מאחלת לכל אנשי המגזר החרד למען ה' ולמען צדקו שפע ומשכורת חודשית כמו שלך, בטוחני שיש רבים ומוכשרים במגזרך מלאי אהבת ישראל, עם פה טוב של מצוות עשה של ואהבת לרעך כמוך , שיכולים לרענן את המפלגה שלך, ולו כל 10 שנים ולייצג את החרדים כראוי באמת. כל אדם שחושב שציונות זה רמיה אוי לו אם הוא אוכל משולחן ה
הציונות הדתית30.09.15
20
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עידן30.09.15
19
גפני לא למד כלום הלולב 4 מינים וכולם מאוגדים גפני הפוליטקאי ממשיך את חטא המרגלים במדבר שהיה פוליטי
שלמה30.09.15
לידיעתך המרגלים הם מהציונות הדתית אחראים לגרוש גוש קטיף ועוד.. האלוף בצה"ל אלעזר שטרן וחבורתו....
לשלמה30.09.15
הדתית, סוג הבד שהחליט לשים ל הראש אני רק אזכיר שהרבנים כבר כינו אותו כאפיקורוס
יהודי02.10.15
18
למזרוחניקים יש אהבת ישראל עם דגש על בנות ישראל,והחרדים אוהבים רק את הקהילה המצומצמת שלהם,בתנאי שהם ילבשו אותם גרביים.שכל אחד יתרכז בעצמו בתיקון מידותיו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נתי30.09.15
17
תתבייש!! למה להרבות בשנאת ישראל!?
יצחק30.09.15
16
שיגמרו את החודש, והעירק בתקופת החגים שלא יהיה קרטל מחירים על חליפות ובעקיטשע'ס שהורים צריכים לשלם הוצאות לא במחירים מופרזים (לא כל החברות) עבור בחורים ואברכים הצעירים. אולי הרב גפני תהיה האיש שירים את דגל המחאה (עיין דגל מחאת הקוט'ג) - למחרים שפויים למשפחות ברוכות ילדים שהנך שלוחכם.... יעריכו אותר
משה קרית ספר30.09.15
15
לא תורה ולא עבודה ,לא גיוס לצבא ולא תרומה למדינה. רק להשמיץ את הטובים. מר גפני, תספר לעולם מה אתה עשית למען המדינה.
אזולאי30.09.15
14
חינכו אותי לשנאה עוורת של חרדים ואהבת החילוני באשר הוא הפחד הגדול ביותר של הרבנים שאהפוך לחרדי ח"ו ולחילוני לא היה כל כך אכפת הרגשתי בנפשי את הרמאות וב,ה היום אני וילדי חרדים לכל דבר ועניין ומצבעים בגאון להרב גפני
שי30.09.15
13
מר משה גפני, עד להיום כיבדתיך והערכתיך ביותר על האהבת ישראל והכבוד ששידרת גם לאלה שאינם כמוך.דברייך על הציונות הדתית שיקריים ומחורטטים שבנויים על דמיונות ומחשבות הבל וריק!בראיון בערב חג אתה מרבה בשנאת ישראל! למה בשביל לרצות ולהליב את הציבור שלך? לא חבל!? נראה לי משה גפני היקר שאתה הוא זה שאיבד את עק
יצחק30.09.15
12
כפיות טובה. יותר מזה, כיום התופעה של "חרדים עובדים" שהולכת וגדלה, היא היא הרעיון של הציונות הדתית מאז ומתמיד. "תורת ישראל עם ישראל וארץ ישראל"
איפה אתה חי?30.09.15
11
הציונות הדתית ובחורים שמשרתים בצבא בתפקדי לחימה משמעותיים וכו' . חוץ מלהרוס את המדינה לא עשית כלום שב במלונה איש עלוב וחצוף (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דורי30.09.15
10
בארץ ישראל. שמשמעו לקיים את התורה בכל מסלולי החיים. לעומת זאת דגל ודומיו דואגים לשימור הגטו שיש בו יותר חילול ה' מאשר קידוש ה'
יוסף30.09.15
9
זה עושה אותך טוב יותר?
יצחק30.09.15
8
כפפה רק מיד אחת ... הציונות הדתית היא ורק היא מחזיקה את הדת פה במדינה .ובשכונת התקווה כל הזמן הי' ויש עד עכשיו חרדים פי אלף ממך ושכמותך .כולל בצפון ת"א. ליטאי כמוך שנדבק בגנראטור וכו' לא יבין לעולם מה הולך במקום לא לו.לכן בדוק בבקשה את מהגרש שלך כמו הישיבה הידועה בקרבות עזים בין הפלגים שדם רב נש
אברהם30.09.15
7
ע"י רבנים שאינם מזוהים עם המזרחים כדוגמת הרב אלחנן ספקטור , הרב סלנט שהתנגד וחזר בו , הרב מסוכוטשוב ועוד.
גפני30.09.15
6
גם הרב עובדיה יוסף זצ"ל רחמנא לצאלן מכר את המצוות והתורה שתמך בהיתר מכירה...
נתנאל30.09.15
5
כידוע כמה וכמה גדולים התירו ואף הורו להשתמש בהיתר המכירה (כמו הרב עובדיה הרב הרצוג וכד'), על מנת לסייע להתיישבות בארץ (ובייחוד כעת ששביעית מדרבנן..). ומבחינת גפני זה לא נחשב... כי זה לא תורה שתואמת עם התורה שלו.. אזי היא מסטירא אחרא ואין לה קיום. כמו כן היו מעטים שחשבו שהציונות היא מעשה שטן, ורבים
ידיד 30.09.15
4
הובא בשמו של מרן רבינו חיים עוזר זצוק"ל שהציונות הדתית תפשוט רגל !
מפי השמועה30.09.15
3
מה עושה האדון המכובד גפני בכדי למנוע את השמד שמתחולל כיום בציבור החרדי, כשמאות חרדים נופלים למסלולי הצבא, שם הם מקבלים דעות ציוניות!!!
ע30.09.15
2
מה אכפת למזרחנוקים מה כותבים עליהם או מה אומרים עליהם מעניין מאיפוא מגיעה הנחיתות שלהם למה לנו אכפת מהשטויות שהם מדברים או כותבים בעלוניהם ובספריהם? זאת ההשקפה של הרבנים של גפני לא שלו וזה לא חדש ויש ביטויים יותר גרועים
חיים30.09.15
1
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
כל כך מטומטם .. לא מתאים לו30.09.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

הבריאות שלכם קודמת

סל הריון מקיף - ההטבה שתלווה אתכן בחוויית ההריון

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

האיש שחלם חלום:

לא תאמינו מה הוצע לדוד (60) שחלם כל חייו להרוויח מנדל"ן

כיכר בשיתוף סיני השקעות | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24