כיכר השבת

מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן:

"בחור שנתפס לברסלב - להוציאו מהישיבה; לחב"ד - להשאיר"

האם מותר לדבר על ענייני צניעות בפני רבים? איזה כבוד עשה לו מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, מה עושה העיתונאי ובמה החסידים ניצחו את הליטאים? • הנהגותיו של מרן רבי אהרון לייב שטיינמן (חרדים)

118
ישראל כהן | כיכר השבת | י"ח בתשרי | 01.10.15
מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן
מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ((צילום: שוקי לרר))

פנקסיו של הרב יצחק לוינשטיין זצ"ל נאמנו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן בהם כתב את דעתו של מרן כפי ששמע ממנו בעניינים ציבוריים שעמדו בשעתו על סדר יומה של היהדות החרדית ושיצאו לאור כעת, 6 שנים לאחר פטירתו, ממשיכים לעורר עניין בציבור המבקש לדעת את הנהגותיו והליכותיו של ראש הישיבה גדול הדור בנושאים הרי גורל אלו.

הרב לוינשטיין שהה לצידו של מרן הגראי"ל ברגעי הכרעה בסוגיות ציבוריות רגישות וגם ניצב בחדר הבית ברחוב חזון איש 5 בבני ברק לימינו של מרן ראש הישיבה בכל עניניו האישיים והמשפחתיים כשהוא דואג לו מסביב כל שעות היממה.

"כיכר השבת" מגיש קטעים נבחרים מתוך היומנים.

תקנות על דירות

דיברנו למה אצלנו אין תקנות על דירות, שיהיה באופן של חצי חצי, אלא כיום כל אחד דורש סכומים גדולים.

וענה: "את זה רק חסידים יכולים לעשות, כי אפילו שכולם אצלנו יגידו חצי וכו' אבל לא חסר אנשים שירצו מצוינים ויפתו ביותר כסף וחוזר חלילה, וממילא לא שייך לעשות את זה".

שבת התאחדות

נכנסנו עם שאלה: הנהלת ישיבה מירושלים רוצים לארגן 'שבת התאחדות' עבור הבחורים בכפר, כדי להתאוורר ולהתחזק. והם שואלים אם הדבר ראוי.

"החסידים ניצחו". מרן ראש הישיבה (צילום מתוך הספר)

מרן שקל את הדברים, ואמר: "בעצם, אצל החסידים זה כך, גם בישיבת... בהתחלה הרב היה מזמין את כולם בליל שבת, והיו שרים וכו'. פעם היה רק תורה בישיבות, וזה הספיק. היום צריך גם את ה'גדולה לגימה', צריך קירוב וכו', את זה החסידים עושים בטיש. החסידים ניצחו בנושא הזה.

לדבר ברבים בענייני צניעות

ראש הישיבה חתם על מכתב יחד עם הגר"ש וואזנר לא לדבר ברבים בענייני צניעות וענייני הבית. ואז הגיע אליו ... בטענות וכו' וענה: "חתמתי מפני כבודו של הגר"ש הלוי, כי הוא מאחד את החסידים. ואני לא רוצה ח"ו לחזור למחלוקת שהיה. אבל כאילו לא חתמתי".

וכששאלתי למעשה מה לענות, אמר: "יש דברים שלא טוב לומר בציבור, ועד ארבעה וחמישה אנשים ולא יותר".

ושוב נדרשתי בנושא ואמר בזה"ל: "תראה, הרבה אנשים באים אלי ומוציאים החוצה הפוך ממה שאמרתי, כי זה מה שהם רוצים לשמוע, ומלבישים בדברי כך".

שבעה

במשך השבעה הגיעו אלפי איש לנחמו. וביום ה' כז' סיוון הגיע מרן הרב עובדיה שליט"א, ורבינו פתח ואמר שייסורים ממרקים, שכדי להגיע למעלה כל אחד צריך עוד ייסורים. והגר"ע שאל מדוע בפסוק "ויבוא אברהם לספוד לשרה ולבכתה", ה"כ'" קטנה. והסביר כי אברהם ראה איזה מקום התבצר לה למעלה תחת כסא הכבוד, אז מה יש לבכות. אלא כל הבכיה היה כלפי חוץ בשביל אנשים שלא יבינו מדוע אינו בוכה. וזה מה שאומרים: 'המקום ינחם אתכם', כי כשיודעים באיזה מקום היא נמצאת, זאת הנחמה הכי גדולה.

מרן הגראי"ל שטיינמן (צילום מתוך הספר)

בלילה ישבתי עימו לבד בחדרו ודיבר שזה כבוד שמגיע הרב הספרדי הכי חשוב לנחם, וגם בין האשכנזים הוא נחשב לת"ח. נכון שהוא לא בדרך הלימוד שלנו, אבל בדורות קודמים זה היה נחשב לת"ח.

והוסיף שאדמורי"ם באים לנחמו, וממש שמח שיש שלום ביהדות החרדית.

בחורים שנתפסו לחסידות

סיפר שהיתה בעיה עם שני בחורים בפוניבז' האחד נתפס לחסידות ברסלב והשני לחסידות חב"ד. ודיבר עם המשגיח ר' חצק'ל ואמר ש"את אותו אחד שנתפס לברסלב יש להוציא מהישיבה, ואילו את השני שנתפס לחב"ד, לא נורא ולהשאיר".

ואמר מרן: "שלחתי את בני משה לביה"ס בכפר סבא של חב"ד, ואחרי זה כאשר חב"ד הצטרפו לזרם בממשלה, שאלתי את החזו"א אם להוציאו משם, וענה לי: צריך לחשוב.

ענוה וגאווה

התבטא ששמע וורט טוב מאדמו"ר: "שזה נס שהקב"ה ציווה אותנו על ענווה, כי אם המצווה הייתה גאווה, איך היינו יכולים לקיים את המצווה הזאת...".

מה עושה עיתונאי

נכנסתי עם ר"נ זוכבסקי ואז ראש הישיבה התבטא: "כל מה שמפריע לי ב... זה הלה"ר והשקרים שהוא מוציא לעיתונים חילוניים, הסיכסוך עם ... לא מעניין אותי".

וראש הישיבה המשיך: "למעשה, מה עושה עיתונאי? הוא לוקח זבוב ועושה ממנו דבר גדול. מה זה?! פשוט עושים מאנשים קטנים ילדים, ומקטינים אותם עד עפר".

תוכן שאסור לפספס
118 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
51
דעת תורה הפך דעת בעלי בתים. אני כבעלעבוס, הייתי בטוח שבחור שנתפס לחב"ד הוא חענ"נ, הוא הופך להיות כופר בעצמותו, משא"כ מי שנתפס לברסלב הופך להיות תמהוני. תמהוני עם נח נח או תמהוני בלי נחנח, לא משנה. אבל לא כופר! והנה, מגיעה דעת תורה, ומוכיחה שדעת בעלי בתים הפך דעת תורה...
גוי צדיק28.10.16
50
בדיוק בגלל דברים כאלה!! גועל נפש!!!! כל עם ישראל קדושים וטהורים לא משנה מאיזה חסידות וזרם הם!
משיח לא מגיע13.10.15
49
של כל הרבנים והעדות
שתיקה בסלע09.10.15

הצגת כל התגובות

48
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ליטאי וספרדי08.10.15
47
לא בטוח שמה שרשום כאן זה נכון שכך הוא אמר על ברסלב ונכון ברסלב הם מהממים ויש הרבה כשרים וצדיקים בהם ואולי הרב שטינמן צודק שהם לא מתאימים בפונוביז לי יש סיפור אישי יום אחד ניגשתי לרבנית קניבסקי זל לקבל ברכה חיכיתי שם שעות וכשסיפרתי לה משהו עליי ורציתי ברכה על זה לא ידעתי כן או לא לעשות רק שתברך היא ע
מיכל07.10.15
46
בס"ד תמוה, הרי אמר הרב שטיינמן שליט"א שאם בחורם מתחזקים שיסעו לאומן מה שכתוב פה נראה שונה..
דוד05.10.15
45
אנע רואה בזה מחמאה לברסלב (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה04.10.15
44
מה לעשות לברסלב יש מה למכור יותר מלכולם....
רוני03.10.15
43
לקפוץ על גגות של מכוניות זה לא רציני. כת של עמי ארצות.
נחמן02.10.15
לצערינו הכת הקטן אבל רעשני עשה שם רע לברסלב אמיתי. ברסלברים אמיתיים לא עושים שטויות כאלו. לא מכוניות עם רם-קולים רעשנים ולא רוקדים על גגות מכוניות, ולא לוקחים סמים!! ברסלב זה למדנות, עבודת על המידות,חיפוש קשר אישית לנשמה ובורא עולם, ודבקות להשי"ת-- ותו לא!
ברסלבר אמיתי04.10.15
את כל ענקי הרוח של ברסלב אתה מעלה על הגגות? אתה שיכור?? מי שמוכיח בורות מדהימה זה דווקא אתה. סליחה על הביטוי, אבל אין דרך אחרת לקרוא לך אלא איש נבער ושוטה. כל זה חוץ ממה שאסור על פי הלכה בכלל להאמין שהרב שטיינמן אמר את זה.
כוח06.10.15
42
אין על חב"ד!!! על הרעבע שלנו!!! חב"ד זאת הדרך הכי נכונה ואמיתית להתקשר להקב"ה!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עוד חבדניקית02.10.15
כל הדרכים כשרות 70 פנים לתורה העיקר להיות אנשים טובים
יעקב07.10.15
אתה זבל
אתה זבל02.10.15
41
הכוונה שלא רק לומדים איזה ספר בשעת לימוד המוסר, אלא נתפסו כל כולם. זה ממש מהות אחרת, ולכן הדקדוק בלשון. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבשלום01.10.15
40
כל חכם יהיה אשר יהיה עתיד לתת את הדין על בזיון תלמיד חכם ובעיקר על שמבזים את חסידות ברסלב בכלל ורבי נחמן בפרט (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אשדודי01.10.15
רוב אלה שהולכים לברסלב היום לא קשורים לקדושה המקורית של ר' נחמן בשום צורה
צאצא הבעש"ט02.10.15
39
ברסלבר מדוע יעוף?! משום שברגע שיפתח את הפה חיישינן שהישבע בוחערים יקלטו מה הם מפסידים ויעברו לברסלב, וזה נהנה וזה חסר . ע"כ יעזוב את הישיבה ולא יסחוף. ונשאלת השאלה עד מתי יפחדו, אם האמת שלכם ניתנת לערעור ע"י כל ברסלבר מתחיל, אולי הגיע הזמן לקצת חשבון נפש? לקצת מתיקות וחיבור לקב"ה? נקודה למחשבה (לאנש
נתי07.10.15
38
לא נראה שהוא אמר כך על ברסלב אם הוא רב אמיתי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דג04.10.15
37
היה ליטאי. אבל ברגע שלמד חסידות (כללית - ואח"כ הקים את חסידות חב"ד - דברי חסידות עמוקים יותר ושונים) והבין את העומק ודרך העבודה שלה בעבודת ה', הבין שהליטאים הם פשוט מסכנים. בלי חסידות א"א אפשר להיות ירא שמים אמיתי. בדוק!!!
שניאור זלמן03.10.15
36
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חזי103.10.15
35
מי שכתב את הדברים מסכן.. זה העולם הרדוד שלכם לחיות לפי סטיגמות ומוסכמות. .. תחיה את עולם האמת ויהיה לך ולכולם הליטאים גן עדן בעולם הזה
טלי01.10.15
34
אז היה אומר לו לסלק את הילד מהבית
חושב וחשוב01.10.15
33
אני לא יודע ברסלב או לא. אבל אין מה לומר. רבי נחמן מברסלב חידוש שלא היה איי פעם. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גיל 01.10.15
32
נמאסתם די!! חלאס עם הפילוג והשנאה
חי04.10.15
31
אם היה מצווה להתגאות היה קל מאוד בחיים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יפה יוסף03.10.15
30
דאייייי למחלקות אני בעצמי חבדניקית אוהבת ומעריצה את הרבי מחובבי ואת כול שאר אדמו"ר חב"ד אבל להגיד על חסידות אחרת שהם כך וכך זה אלוקים לא אוהב אבל זה כבר לא משנה חברים צריך לזרוק את הכל לזבל והשנאה לביוף באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ניקול02.10.15
29
איך זכינו בכאלה גדולי דור אשרינו ..... בחור שנתפס לברסלב להוציאו מהישיבה....?????.!!!!!!. נפשך: אם ברסלב זה שטויות, אז מה אכפת לנו שהוא התחבר לשטויות? האם אין היום בחורים בישיבה שהראש שלהם מלא בשטויות ואכמ"ל וד"ל ולא זורקים אותם... אלא מאי: יש בזה אמת, הרבה אמת, המון אמת........... וזה מדב
שירה01.10.15
חבל מאוד... הכתבה למעלה היתה צריכה להיות אם הדיבורים האלה....ולא אם מה שכתוב עכשיו, יישר כח.
יאמ02.10.15
כן שמעת טוב,להוציא, ואחד מהסיבות הוא בגלל הוויכוחים שאתה כותב,
נתן01.10.15
רבי נחמן לא חידש כלום הוא שם נקודות דגש על דברים מסויימים... שמחה אמונה התבודדות תפילה בכוונה וכו' הצחקת אותי זה א' ב' של הכלה על הדברים האלו... אני צריך שהוא יגיד לי... דקדוק במצוות והלכה זה ממש א' ב' של כל ילד... אלא מה הוא דיבר לבעלי בתים עמי הארץ... שהיו צריכים חיזוק... זהו.... כי מי שלומד שולחן
לאה01.10.15
קנאי
אסתי02.10.15
תראי לי גדול בתורה אחד.. שיצא משם מבשך הדורות מחדש משהו.. פוסק ... משהו... כלום... דיבורים דיבורים בלי מעשים תכלס לא יוצא משיטת החינוך שלהם דבר בתורה. לא רבנים לא תלמידים.
לאה 03.10.15
28
אולי תפרסמו דברים שגורמים לאהבת ישראל ,לאחדות, מה יש לכם לעשות עניין מכל דבר, לחרחר ריב, לעשות כותרות...זוהי דרכם של העיתונות החילונית, מאנשים חרדים ועוד גבאי של צדיק אני מצפה שיתנהג כמו בן תורה ויפרסם דברים חיוביים דברים שגורמים לאחדות בין נשמות ישראל.
דן המאבחן 01.10.15
27
אני חושב שהוא ילדון אבל .. במקרה הזה הוא צודק התלבש פוליטית על הענין ודפק את נתניהו נתניהו לא חכם גדול מתעסק בשטויות במקום לבוא מראש ולהגיד ההצעה מקובלת ולסגור ענין הלך להתעסק בשטויות אז היה מזכיר שמעדכן מה היה קורה? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james30.05.16
26
לראות באותו אתר דיווחים על חוסר אחדות משווע יחד עם דיווחים על פיגועים ועדיין לא להיבהל.....
משהי01.10.15
25
רבי נחמן לא חידש כלום הוא שם נקודות דגש על דברים מסויימים... שמחה אמונה התבודדות תפילה בכוונה וכו' הצחקת אותי זה א' ב' של הכלה על הדברים האלו... אני צריך שהוא יגיד לי... דקדוק במצוות והלכה זה ממש א' ב' של כל ילד... אלא מה הוא דיבר לבעלי בתים עמי הארץ... שהיו צריכים חיזוק... זהו.... כי מי שלומד שולחן
לאה01.10.15
24
מאוד מוזר שדווקא בהילולא של רבינו הקדוש זוכים לשמוע מה העולם חושב על יהודים שרוצים את הקב"ה לא פחות מאף אחר...ואם כולכם כל "החרדים" לדבר השם נהנים מלדבר כנגד מי שהוא מעם ישראל וחיים באשליה שזה משמח את אבינו שבשמיים אז תמשיכו ותתחזקו ותזכרו שבסוף יש דין ויש דיין...ואיך אמר רבינו נחמן "זה מעשה שלו וזה
נחמן מאומן01.10.15
23
הגאון הגדול רבי נתן צבי קעניג לא התקבל לכולל בגלל היותו ברסלבר . לכן הקים את כולל ברסלב בבני ברק בו למדו מאות אברכים
מנ12.05.16
22
זה טוב כל זמן שלא עובדים את הקבר של רבי נחמן. על ע"ז נאמר יהרג ולא יעבור. וכאן עוברים בתאווה גדולה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יפה יוסף03.10.15
21
ובפרט למי שאמר שכיום היה מורה אחרת, (שכן יזרקו מהישיבה), בגלל דבריו של הזקן הכסיל מב"ב, נגד האמיתית שבחסידויות - חב"ד ליובאוויטש- הא גופא מוזכר בכתבה שאמר שאינו רוצה את המחלוקת עוד פעם ח"ו. כדאי לליטאים היקרים להתנתק מהשקפת העולם המחרידה והטיפשית של אותו זקן, שגרם לפירוד והרס בציבור החרדי, ומשמע שגם
צופה 02.10.15
לשון הרע
יעקב07.10.15
20
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הידען01.10.15
19
כל הספר שנכתב זה מפנקסיו של המשב"ק שנאמרו בכל מיני הזדמניות כך שאין ללמוד מזה הלכה למעשה לגבי ברסלב מרן רה"י שליט"א סה"כ ציטט את מרון המשגיח זצ"ל ולא אמר את דעתו אני בתור אחד ממנהלי עמותה לקירוב בני תורה לברסלב נוכתי בכמה סיפורים שהיו בעולם הישיבות כגון באורחות תורה פונוביז וכדומה שמרן אמר אם עוזר ל
אהרל'ה01.10.15
18
מרן רה"י הוא יהודי של 'כלל ישראל', מה שמאפיין אותו זו אהבת ישראל עצומה ומתינות השקפתית לעומת רבנים אחרים. לדעתי לא כל המאמר מדוייק
א01.10.15
17
לא הבנתם את הנאמר.הרב אמר, שבדורות הקודמים " זה " היה נחשב תלמיד חכם ולא שיטת הלימוד שלנו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יאיר02.10.15
לא היה חידושי ר' חיים הלוי
כהבכ25.04.16
16
חברים- בואו נזכור שסוכות הוא החג ובמיוחד השנה שאנחנו מתאחדים- כל עם ישראל... אין צורך להוציא אימרה פרטית שנאמרה לתלמיד מסויים לפני שנים רבות כיחסו של מרן לכל החסידות. כדברי מרן בכתבה לא לקחת זבוב ולהפוך את זה לדבר גדול.. מועדים לשמחה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דניאל01.10.15
15
מלמד את הרבים לקיים איזהו חכם הלומד מכל אדם!
מתרשם01.10.15
14
אל תקרי יורוך אלא יריחוך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james30.05.16
13
אין ספק שהדברים הוצאו מהקשרן.אני יודע על בחור שנסע לאומן רק עלי ידי אישור הרב.הסיבה שהרב אמר להשאיר חבד מפני שזה לא סוחף אחרים הם גם כך מנודים בעולם הישיבות אבל ברסלב סוחף .היה מחזור בפניביז לפני 40 שנה שכל העילוים נהפכו לברסלב ביניהם ר שבתי נחמן גלינסקי ולכן הרב סבור שעדיף שילך לישיבה ברסלבית ולא י
ליטא ברסלבי01.10.15
ישר כח
יעקב07.10.15
הבהרה חשובה ונכונה
אסתר02.10.15
12
חב״ד הם ליטאים מליטא ורוסיה עם נשמה חסידית יהודית. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פונוביז׳ער01.10.15
זה היה בזמן חיותו של ר' חצקל זצ"ל וזה היה הרבה שנים לפני שמרן הרב שך זצ"ל גילה את הסכנה של חב"ד. אני בטוח שהיום מרן שליט"א היה פוסק אחרת
אימנונוב01.10.15
הרב הגאון מליאדי אדמו"ר הראשון לחב"ד כינו אותו תלמידי המגיד הגדול ממעזריטש "הליטאי"
שניאור01.10.15
11
צריך להכיר את העומק של השיטה ולא זעיר פה וזעיר שם, אם מישו היה לומד ככה סוגיה בעיון היו קוראים לו עם הארץ
ללא שם01.10.15
10
אין על חסידות ברסלב !!! נ נח נחמ נחמן מאומן !!!!!
רן בהאג'01.10.15
9
תפסיקו לבלבל המוח מי מכם יודע בכלל להגדיר גודלו של הגראיל אינכם ראוים לדון בזה כלל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יודע02.05.16
8
בכתבה אחת!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james30.05.16
7
אני ברסלבר גאה, (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נחמן01.10.15
המבין את עומקן של דברים יודע שאני צודק
לאה01.10.15
כמה פעמים ועוד הרבה ספרים ורוב החברים שלי במצב כזה התורה לא שייכת לליטאים אלה ללומדייה בין ליטאי ברסלבר ספרדי חסיד מזרחניק תורה עומדת בקרן זוית הרוצה ליטול שיטול רבי נחמן דורש לימוד נגלה ונסתר בהיקפים גדולים יותר ממה שרוב העולם מכיר וכבר היה אחד שהתקרב לרבי נתן ולמד כמה וכמה דפים כל יום חמיו אמר אנ
אמת02.10.15
התוצאה היא הקובעת, אצל הברסלבים יש רק סיסמאות, זה אפילו גובל בעבודת אלילים.
יפתח כהן05.10.15
זה שאיפות לגאווה מה לכם ולתורה למדנים חסרי לב
פלוני04.10.15
יופי נחמד למדת ש"ס... ואולי אף חוכמת הניסתר ואתה עדיין פה... מה שאומר שהתורה שלך שווה לא הרבה.... השיטה של ברסלב זה שיטה ללא שאיפות בלי הרבה מחויבויות... נכון רבי נחמן אמר שצריך ללמוד אבל בין מה שהוא אמר למה שקורה בשטח המרחק גדול
לאה03.10.15
'לאה׳ אתה ממש לא צודק!!! אין לך שמץ של מושג מהי העמקות והשכל הישר של תורת רבינו... עדיף שלא תגיב ״שאפתן ועמקן גדול שכמותך ״
ברסלבר חסיד15.10.15
6
כל אחד עובד את אלוקים בדרך שלו
שירוש 13.04.16
5
עלה מדרגה.ואולי כמה מאות. ולכן הוא כבר לא שייך לישיבה שלהם. מובן בהחלט.
מיכל02.10.15
כמה צדק יש בדברים שלכם.
יאמ02.10.15
4
לא הבנתי מה כוונתו שאמר שבדורות קודמים הגר"ע היה נחשב לת"ח וכי היום לא? תרשו לי לשתף אתכם.. אני אברך כולל ומשתדל בכל כוחי לשבת ולהתעמק בהלכה, כל יום שעובר אני מגלה כמה הלימוד של מרן הגר"ע זצוק"ל היה מקיף בצורות מדהימות, לא היה ספר שהוא לא עבר עליו, ולא משנה ספרדי או אשכנזי. הלכותיו של מרן לא נשלפו
דן01.10.15
כוונתו לומר שאפי' בדורות קודמים היה נחשב לת"ח
יהודי01.10.15
הוא התכוון שאפילו שזה לא דרך הלימוד הליטאית, (ולכן לליטאים קשה להבין את השיטה שלו) צריך לדעת שהוא ת"ח בקנה מידה של דורות קודמים.
ירושלמית02.10.15
השיטה הליטאית שמדברת במושגים מופשטים היא קשה. השיטה של הרב עובדיה נסמכת על בקיאות והיא הרבה יותר קלה. בכל מקרה הרב התכוון שאפילו בדורות קודמים לפני שדרך הלימוד הליטאית כפי שהיא היום התפשטה, הרב עובדיה היה נחשב תלמיד חכם, כך לחשוב שהוא לא ת"ח בגלל שהוא לא בשיטה שלנו זה שטות נוראה.
בגב25.04.16
3
גם אם לא זכיתם שמרן יכוון לדעתכם זהירות מלדבר על אחד מגדולי הדור.
eladmoshe27@gmail.com01.10.15
גם אם זכיתם שהרב הזה כיוון לדעתכם, אין שום סיבה להחשיב אותו לגדול הדור.
משה אלעד01.10.15
דווקא אני לא חשבתי כך, אבל זה גדול ואין מה לדבר!!!
eladmoshe27@gmail.com04.10.15
2
זה אומר שזה לא ממש משפיע על הבחורים וסוחף אותם כמו ברסלב... ולכותב הכתבה, תודה על הפרסומת שאתה עושה לברסלב, עכשיו כולם ירצו לדעת מה יש שם שסוחף כל כך...
מעמיק01.10.15
הצחקת אותי עכשיו!!!!! חב"ד לא סוחפת?? ועוד איך!!!!!! החבדניקים פשוט מדליקיםםם אין על חב"ד!!!!!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דניאל02.10.15
של ברסלב
ההמום 18.10.15
הרב שך נידה אותם ולכן בפוניבז' הם מנודים לגמרי עוד יותר מהזלזול על ברסלב
אסתי02.10.15
שמי שקצת רואה את ברסלב ומתקרב לזה הוא לא יעזוב את זה לעולם!!! כי הוא רואה כמה שזה נכון.............. (ימים יגידו...)
יאמ02.10.15
1
אם הגר"ע יוסף היה נחשב בדורות קודמים לת"ח - משמע שהוא לא שייך לדור שלנו... שהרי יש ירידת דורות. ואין לומר שהדור שלנו יותר חכמים מדורות קודמים. ואין להחזיק שהגאונים של היום גדולים יותר מגאונים של פעם... עדות של נביא.
אם הגר"ע יוסף נ01.10.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 20:39

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

"מהסכסוכים הגדולים שנידונו בישראל"

הדרמה במשפט גרטלר גרטנר: הבורר הכריע במשפט העשור

חזקי שטרן | 25.04.24
ש

עסקת אקזיט נדירה

הייתם מאמינים? התפנו קרקעות בהרצליה!

כיכר בשיתוף פדרמן | מקודם

יומא טבא לרבנן

הדיין הוציא לאור את ספריו - גדולי התורה השתתפו בשמחה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

המשטרה מבקשת סיוע

נעדר מראשון בלילה: אולי ראיתם את ראובן בן 26 מבני ברק?

דוד הכהן | 25.04.24

"כמה גדלה אהבתה אליכם"

נחשף לראשונה: המכתב של אחד מגדולי הדור לנכדו היתום

חנני ברייטקופף | 25.04.24

ביקור חג 

כשהגר"ש גלאי והגרא"י דינר התפלפלו בלימוד | צפו בגלריה

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

האיש שחלם חלום:

לא תאמינו מה הוצע לדוד (60) שחלם כל חייו להרוויח מנדל"ן

כיכר בשיתוף סיני השקעות | מקודם

הטור השבועי

עת הזמיר הגיע // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 25.04.24

אור זרוע לצדיק

אלפים בהילולא השנתית לאדמו"ר רבי מאיר אבוחצירא זיע"א | תיעוד

חיים רוזנבוים | 25.04.24

היסטוריה ואקטואליה

הניסוי החדשני ב'מצות מכונה' גרר סכסוך בין הרבנים הגיסים

ישראל שפירא | 25.04.24

יְבָרֶכְךָ ה' וְיִשְׁמְרֶךָ

שידור חי | מעמד ברכת כהנים בכותל המערבי • צפו

כיכר השבת | 25.04.24
ש

אין מה לדאוג

השנה יש דרך מהודרת במיוחד להוסיף טעם לפסח >>

כיכר בשיתוף ספרייט | מקודם

להוי כעפרא דארעא 

הגרמ"צ ברגמן שרף את החמץ סמוך למעונו | תמונות

חיים רוזנבוים | 25.04.24