כיכר השבת

מרים ידיים

ישראל פרוש מזהיר: אין כמעט בית אחד באלעד בלי מת רוחני

רה"ע אלעד ישראל פרוש שיגר מכתב לרב העיר בו הוא מזהיר כי מצב הנוער הנושר באלעד בכי רע: "כמעט אין בית אשר אין שם מת רוחני. בשנה האחרונה אירעו מקרים חמורים. ידיי נקיות" (חרדים)

109
אהרן רבינוביץ | כיכר השבת | כ"ג בתשרי | 06.10.15
אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה
אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

מצבו הקשה של הנוער החרדי הנושר ידוע לכולם, מסתבר שבאלעד הוא חמור במיוחד: ראש עיריית אלעד ישראל פרוש שיגר היום (שלישי) מכתב חריף לרב העיר בו הוא מזהיר כי מצב הנוער הנושר בעיר בכי רע וכי בעתיד המצב אף עלול להיות גרוע יותר. פרוש לא חסך בתיאורים קשים וציין כי הנשירה באלעד היא החמורה ביותר מבין כל שאר הערים החרדיות.

בתחילת המכתב מציין פרוש את פועלו למען העיר. בין היתר הוא כותב: "מזה כשנתיים שהנני מכהן כראש העיר אלעד. מאז נבחרתי, אנו עושים ככל שביכולתנו על מנת להביא את העיר למצב שרוח חכמים נוחה הימנה. הבאנו בסייעתא דשמיא ישיבות קדושות לעיר, בהן לומדים אלפי בחורי חמד. פעלנו להסדרת מוסדות הציבור, הקצאות לבתי הכנסת, ביצענו בינוי של מאות כיתות ופעלנו רבות לרווחת הציבור".

ישראל פרוש, ארכיון (צילום: יעקב נחומי)

פרוש מתאר את הבעיה הקשה של הנוער הנושר: "לצד כל העשיה, אנו מתמודדים עם מצב נוער קשה מאוד, הסובל מנשירה כואבת. הגענו למצב של "כמעט אין בית אשר אין שם מת רוחני" רח"ל. כראש עיר, אינני עוצם עין לילות רבים, יחד עם אחראי הנוער הרב יחיקם גמליאל, על מנת לטפל בבעיה הכואבת".

פרוש, שיש לציין כי למרות שיש כאלו שיראו בכך פסול, אינו מנסה להסתיר את המצב בעירו אלא מציף אותו, מוסיף: "עם השלמת הבינוי במוסדות החינוך נתגלו שתי פרצות בעלות סיכון רב. האחת בסמיכות המוסדות פרי תואר בנים ופרי תואר בנות. השניה, החמורה יותר, בסמיכות מוסדות שיר חדש לבנים ושירת שרה לבנות. כשהושלם הבינוי, נחזה לעינינו מראה אשר אין ספק כי הוא יביא לדברים חמורים ובלתי רצויים. כאשר רק בשנה האחרונה כבר אירעו מקרים חמורים, עוד לפני הסמיכות של המוסדות, וד"ל".

פרוש מציין כי ניסה למצוא פתרונות ל"מצב אשר אין לו אח ורע בכל הערים החרדיות", אולם התנגדות של מוסדות להחליף מבנים מקשה עליו. "לצערי בערב הושענא רבה הודיעו לי מוסדות פרי תואר, כי עקב התנגדות המנהל הרב אורשלימי, הם אינם מוכנים לבצע החלפת מבנים ובכך חוזרים בהם מהסכמתם הקודמת".

מכתבו של פרוש לרב העיר

פרוש כותב כי הוא מבחינתו עשה כל שביכולתו לפתור את הנושא, אך כעת הוא מרים ידיים ונואש מהמצב: "עשיתי ככל יכולתי כדי למנוע את התקלה האמורה להיגרם מסמיכות בתי החינוך ואף שילמתי מחיר ציבורי כבד מאוד. עם הרבה כאב וצער אני יכול לומר בפה מלא: אני מרים ידיי כלפי שמיא ומצהיר כי עשיתי כל מה שיכולתי, זאת למרות שלצערי אף אחד לא עמד לידי ולמרות שהצעתי פתרונות מושלמים בנושא".

לסיום, פרוש מטיל את האחריות לפתחם של רבני העיר וכותב: "כבוד רבני העיר החשובים, כשיתגלה גודלה של הבעיה, אוכל לומר "ידי לא שפכו את הדם הזה"".

תוכן שאסור לפספס
109 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
61
החילונים לאסוף את הנוער הנושר ולגלות להם את האור, לימודי מקצוע+סובלנות לשונה, כל מה שאין שמגזר החרדי.
חוזר בשאלה05.06.16
60
הספרדים עגלים . בחרתם בילד האשכנזי הזה תאכלו אותה. וזה רק ההתחלה
איל10.10.15
59
חדל אישים שמאבד שליטה. העיר נראית זוועה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תגית07.10.15

הצגת כל התגובות

58
שיהיו עוד רבים במהרה בימינו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אשר חכמון 21.10.16
57
נכון את צודקת מה נעשה שיש את הבעל שכן מתעקש להכניס את המכשיר הזה נגד רצוני זה לא אומר שהדור לא מתקלקל מזב (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אמא כואבת07.10.15
56
והם יכונו את הבחורים - שאסור ללמוד לימודים. אסור להתפרנס.. ואין תקוה.... רק מאבקים ולראות את הכלא מפנים וכך נהיים גיבורים. אולי להם יש שיטות איך לרומם את הבחורים המסכנים ולתת להם תקות חיים....גם כשחמינו קבעו שהבטלה מביאה לידי שיעמעום...
יהודי דואב07.10.15
55
ישראל פרוש היקר, נכשלת, תפסיק לחשוב שאתה בעל הבית של העולם, כל המניע שלך להעביר אותנו למבנה אחר זה כנקמה אישית במנכ״ל שלנו שטיין, אין לך ולא היה לך שום ענין בהפרדת בנים או בנות כולך איש נקמות אישיות, תפסיק לנהל את העיר אם אינטרסים צרים..... אז נכשלת בנקמתך האישית בשטיין, וכנראה תכשל עוד פעמים רבות
חני07.10.15
54
זה אומר האיש שנלחם שנה שעברה לשים אולפנא של בנות פרוצות צמוד ליד ישיבה קטנה קדושה של 100 בחורים. איזה עולם השקר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קובי06.10.15
האולפנה מול בית מרגלית!!!!!!
שובלוש09.10.15
זה. העובדה שהן אינן עומדות בסטנדרטים שלך, עדין לא מקנות לך את הזכות לכנות אותן בשם גנאי. הן לא חברות שלך. הן בנות מלך טהורות!! של נעליך! חצוף מחוצף!!
מיכל06.10.15
53
המצב בעיריה נורא, צניעות מתחת לכל ביקורת... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דחוף07.10.15
52
ללמוד יום שלם גם למי שלא מתאים זו התוצאה. מה לא ברור?
יוני07.10.15
ממש "כופים".. איפה האמונה???? קודם כל היה תורה אח"כ היה עולם. האנשים נולדו כדי לקיים את התורה והעולם נברא בשביל זה. איך יכול להיות שיש משהו שסותר את הבריאה? כי יצר הרע? לכל דבר יש פתרון! תחשוב קצת לפני שאתה עונה!!!! בעצם אין לך סיכוי לשכל אם אתה לומד תורה...
משהו07.10.15
שכלל לא אכפת להם. כל מה שמענין אותם הוא להנציח את השיטה, ואת מחיר הדמים אנחנו וילדינו משלמים.
רפאל07.10.15
51
לצערנו הרב קולם של רבני העיר לא נשמע מספיק בנושאים אלו, עוד כמה ערים חרדיות אתם מכירים שבהם מוכרות, פקידות, לקוחות מגיעות בלבוש פוגעני בלי שום התחשבות בסביבה? האם אין זה מתפקידם של רבני העיר לגדור גדרים ולעמוד בפרץ שבנות בלבוש פוגעני לא ימכרו /יסתובבו במרכזי קניות של הציבור החרדי??? האם לא הגיע הזמ
עובדיה06.10.15
50
חייבים לפעול. כשאבא מבין שהבחור שלו יפול במסלול ישיבה וכו ' אז כן יש להחליף למסלול יותר בעל משמעות ותוכן עם אופק לעתיד . כמובן שמסלול הגמרא הוא הכי טוב .אבל מי שלא יכול לא ללחוץ עליו.את התוצאות אנחנו רואים יום יום.הורים בבקשה האחריות היא רק עליכם.לא להיכנס ללץ מהחברה כי פה כולם נופלים. (נשלח באמצעו
דודי06.10.15
49
הרב הלביא הוא היחיד שהנערים מקשיבים לו ומר פורש לא עושה כלום כדי לעזור לו!!!
שי06.10.15
48
מוסיפה שימו לב שהפיגועים מיועדים לחרדים ולדתיים השם מדבר איתנו בואו נחזור בתשובה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיכל06.10.15
47
דוד שלי נהג מונית חילוני שעובד באלעד. ה' ישמור איזה סיפורים הוא מספר..! בנות שמחליפות במונית את החצאית למכנסיים כשהן יוצאות מהעיר.. בנים/בנות בערב ש-ב-ת !! נוסעים בלי שההורים שלהם יודעים.. וגם חברה שלי סיפרה לי על חברה שלה שיש לה חבר מהישיבה והם בורחים ביחד.. ה' ישמור מה הולך שם.
ש.10.10.15
שנוסעים בשבת באלעד! כי אני גרה בבן קיסמא איפה שהכל מנסיון-צודקת עושים הכל אבל אי אפשר לנסוע בשבת בתוך העיר אלעד!!
שובלוש11.10.15
46
העיר הזו רקובה , עוד מעט לא יהיה מי שיקנה דירות באלעד לא ירצו לגור במקום כזה לאחר מגורים במקום של 14 שנה , התביישתי לעבור מקום לומר שאני משם , נגועה פריצות , נגועה במחלוקות , נגועה בכל המצבים האפשריים רחמנות על מי שעוד נשאר שם
ציפילה07.10.15
45
רוצים יהיו חילונים, רוצים יהיו חרדים, אבל העיקר שלא יהיו מזרוחניקים וילכו לצבא ויגידו (רח"ל וח"ל) הלל ביום העצמאות וילמדו מקצוע שיכול לקדם את המדינה ולפרנס את משפחתם בכבוד, שהרי ידוע שהליב"ה (בגי' עמלק+רשעים) תטמטם את מוחם.
חיים07.10.15
44
ילד רואה עולם מיתקדם והוא בוגר אין לו שקל בגיל 16 לכן הנוער נושר אבל אם היו מטפלים בעניות המצב היה ניראה אחרת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רבי בבר 06.10.15
43
לסגור כל מוסדות החינוך לבנות, לאסור על הנשים לצאת לעבודה. האימהות ובנותיהן ישבו בביתן, והבנות ילמדו לבשל לכבס ולנקות הבית,ברחובות יסתובבו רק גברים. אישה שתצא מביתה יותר משלוש פעמים בחודש, מותר לגרשה. אם את הדבר הזה תעשו, וצווך אלוקים ויכולת עמוד, וגם כל העם הזה על מקומו יבוא בשלום.
דן סגל06.10.15
לך תסתגר אתה בבית שלך!!! שתבין, בדור שלנו זה כבר לא ילך! צריך לחפש דרכים אחרות מלכלוא נשים ובנות בביתן... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חני06.10.15
הציבור החרדי מתהדר בזה שלא שינה ממנהג אבותיו. לא שינה לבושו, שפתו, שמו,לעומתם הנשים נהיו יצאניות כמו דינה בת יעקב, ומזה באו כל הצרות, כי שינו לבושן ללבוש צבעוני, בעוד אמהותינו לבשו כמו נשות השאלים, ומרבות פריצות ברחוב, ובניהן יוצאים נושרים.
דן סגל07.10.15
קודם תתנתק האינטרנט ואח"כ תכניס ת'נשים הביתה...
משהו07.10.15
כנראה אתה מהשבבניקים החוזרים בשאלה נעבעך מה לעשות אבל אתה עוד יכול לתקן תתחיל ללמוד משהוא (בדיעבד אפשר גם באיזה מכללה סוג ד שלשם אולי יקבלו אותך...) ולהביא תועלת לאנושות
קושקוש06.10.15
אתה מדבר בתור בן לא בתור בת תהיה אתה בבית כל הזמן שחונקים בסוף פורצים הכל ואם זה יקרה לא היה נשים נשואות דרך הגב
מורן08.10.15
ואם התחלנו אז בא נמשיך אמרת בנות צנועות?אוקיי אין בעיה צודק כל אחד עם התפקיד שלו ((לא שהצניעות מתבטאת כמו שתיארת...)אבל מה עם התפקיד שלך דן סגל??אולי במקום לגלוש באינטרנט תעשה את התפקיד שלך ותלמד תורההההההההההההההההההההה
בתתתתתתתתתתתתתת06.10.15
תמיד נהנה מהתגובות שלך. תמשיך להגיב
דני07.10.15
42
תגובה 62 זה יכול לקרות גם בערים אחרות לא רק באלעד.וה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ט25.01.16
41
שקרן וגזען
שרית10.10.15
40
שקרן וגזען
שרית10.10.15
39
בוקר טוב לכולם! צריך ללמד מוסר ולא רק גמרא וחיצוניותץ הבעיה אצל החרדים הכפיה והכל נעשה רק למען השידוך. כשהילדים גדלים ומתחתנים מגלים את פרצופם האמיתי, ואת העזות פנים גם כלפי משפחתם ולא רק הסביבה. חבל מאוד.
חני07.10.15
38
תשלחו את הילדים שגרים באלעד אל מחוץ לעיר ומוסדות עירוניים יקלטו ילדים מבחוץ. צריך לפרק את הדינמיקה החברתית הקלוקלת במוסדות החינוכיים מבפנים ממש אחרת לא תצליחו... **ביתר פרוט** כשילד לומד רחוק מטבע הדברים ללא רוח גבית מחבריו הוא פנוי יותר לקבל מרות ממוריו והוריו. וגם לבחון מחדש את מעשיו. אתם צריכים
א.נ07.10.15
37
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מצב חמור07.10.15
36
משמע מן הכתבה שמדובר בעדות המזרח. בדרך כלל להם יש את הבעיות הללו. זה מאפיין אותם
הרוסי06.10.15
35
את פורוש לא מעניין בכלל כל הנושא של הנוער הנושר אלא מה כזכור לפני החגים התנהלה מלחמה בין מנכל תורת חסד מר שטיין לבין פורוש כזכור פורוש רצה להעניש את שטיין וחיפש בכח למי לתת את המבנה של הבנות לבנתיים עברו החגים ופורוש חיפש איך לרדת מהעץ אחרי שבתקשורת אמר שזה לא אישי אלא רוחני שהוא רוצה לקחת את המבנה
מיכל06.10.15
34
לא מתאים לו בכלל להיות ראש עיר זה פשעע!!!
יוני הכריש06.10.15
33
אני שמחה, שיחזרו עוד בשאלה, עלאק עיר חרדית, עיר חילונית שהשתלטו עלי דוסים. ואם חזרו בשאלה, מה תעשו?? תכפו עליהם?? כמו שאתם יודעים לעשות הכי טוב!! להרוס חיים!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חוזרת בשאלה21.10.16
32
מרבית הרבעס בחיידרים לא עברו כל הכשרה בחינוך והם אמורים להתמודד מול כיתה של 40 ילדים!!!!!!! את כל המיץ והעצבים סופגים הילדים אז מה לצפות שייצא מהם???
אבא07.10.15
31
לצערינו הרב אנשים לא שמים לב לבעיה האמיתית תסגור את הבנות בבית אבל אם ההורים עדיין יחזיקו את המכשיר הזה ואת האינטרנט הילדים שלנו ימשיכו ליפול ואם ההורים מצפצפים על רבנים ומבזים אותם זה לא י הורים תתעוררו ותפסיקו להסתכל על הנוחות שלכםרק ימשיך זה קורה בכל הארץ (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אמא כואבת06.10.15
זה כל האווירה, יש היום חברה גדולה שעברו צד, הצעירים רוצים לטעום מן האסור אסור הזה, נופלים לפח של היצר. חייבים לבנות אותם מביפנים, לתת תשובות. אנו, דור ההורים, לא יכולים להביע במילים את אמונתינו כי לא לימדו אותנו, אבל לא היו לנו שאלות, לצעירים יש ואנו חסרי אונים. תלמדו אותם ואותנו!!! צו השעה!
אמא06.10.15
30
ותרבות הפנאי בעיר, כך זה בכל מקום, לא נעים להגיד אבל לפי זה פלא שרק אחד מכל בית באלעד
יאיר06.10.15
29
טפל בעיר במקום להתבכיין!
דני06.10.15
28
אתה שקרן ואתה לא יכול לארים יד לא כלפי שמיה ולא כלפי תושבי העיר אנשים שניסו לעזר דחיתה בגלל פוליטיקה הכנסתה משטרה במקום לטפל בבעיה אנחנו הפעם נחקה לבחירות בקוצר רווח עם כח ורצון לסיים את ההצגה שלכה.
עופר כפרי11.10.15
27
מלא בחורים ובחורות... עדיף שלא לדבר... מנסיון של מישהי שגרה שם...
שובלוש09.10.15
אברהם בן דוד (בנדה)???????
נועם11.10.15
חיימשליייי.......
אור-מלכת היופי♥15.10.15
איכססס...
נועם18.10.15
חיימשלי אברהם -אהבת חיי!!!!!!!! ♥♥♥...
אור מלכת היופי♥20.10.15
כעע , המפקדת עוד משהו ?!
נועם22.10.15
שטיח אדום (; תודה...
אור מלכת היופי♥25.10.15
מי לא מכיר?!
שובלוש01.11.15
26
וכל זה בגלל שאין אהבת חינם . ויש הפליית עדות וצבעים לדת כדוגמת בתי הספר שאינם רוצים לקבל אתיופים או ספרדים .
חרדה 07.10.15
25
הגיע הזמן שהרבנים מחממי הכסאות יתחילו לזוז מעט מתעלמים מהבעיות ומעודדים פוליטיקה בזויה על חשבון התושבים כל הכבוד לפרוש שלא מתבייש לשים את הדברים על השולחן!!!
אלעדי06.10.15
24
הכל מצוץ מהאצבע הפורושית חלומות שווא של אשכנזי
יורם06.10.15
23
בתי ספר לא מקבלות בנות .והסיבה לא מספיק חרדים .וזה גורם לבנות להתרחק מהדת ,ולשנות חרדים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רוני28.08.17
22
ובכן, אחרי הדברים האלו, מה יותר פשוט לפנות לרב ירון לביא שחי באלעד ומרים את הנוער בצורה הכי טובה שיכולה להיות. השתתפתי אצלו בשיעורים כצופה מן הצד, אינני מכיר אותו לעומק, סתם מגיע להשתתף ופשוט נדהם לראות את הכוח שיש לאיש היקר הזה על הנוער בעיר, חבל מאוד שהכוח הפוליטי של ישראל פורוש לא מתמקד באיש היק
יןנתן08.10.15
21
בכל מקום שיש חוזרים בתשובה יש נוער נושר
א.פ.07.10.15
תתביש לך!!! גועל נפש... תחשוב טוב טוב על מה שרשמת וכדאי שתעשה תשובה דחוףףףףף (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
Dina08.10.15
20
לפחות מי שמשרת בצבא או עוסק ביישובו של עולם, מתנהג כבן אדם. ואם האופציה ללימודים כלליים או לימוד מקצוע הייתה ניתנת, סביר שגם היה נשאר דתי וירא שמים
יוסף07.10.15
19
כבר מזמן ידועה פעילותה של עמותה נער ישראל ואהבהו שמטפלת בנוער נושר ולא שעזרתםי גם שמתם רגליים עד נכון להיו ם תוך ניסיונות לפגוע בי ושב בראשה הרב ירון לביא שליטא (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איציק 06.10.15
18
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אורי06.10.15
17
צריך למצוא לזה פתרון מסגרות מתאימות לנערים הללו..דבר שלא נעשה דיו ב~20 השנים האחרונות ..@
יהודי שמבין06.10.15
16
תחזקו אותנו אז בימקום להיתלונן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בת קול 04.09.17
15
חבל שלא נותנים. לרב ירון לטפל בעיניםם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ככגג07.10.15
14
ולכן יש תופעה כזאת. יוצרים עולם שבו יש רק תורה והדרך ארץ חלשה מאוד וזה מה שקורה. מחנכים שמי שלומד מקצוע בנעוריו הוא נער בזוי ואלה התוצאות. שמרנות קשוחה אינה הפתרון למה שמתחולל בעולם. אי אפשר רק לחיות במגננה.
חיים07.10.15
13
ככה בפוליטיקה העיקר יש חתימה "ידי לא שפכו את הדם" חחח אתה מצחיק פורושלה כולכם תתנו את הדין לפני הקב"ה
ככה06.10.15
12
מי ראש העיר? למה אתה לא מטפל בבעיות?
שלמה06.10.15
11
אדם חסר עמוד שדרה, את הבנין שלו הוא לא יכול לנהל בתור וועד בית לא הייתי שם אותו!!!
אבי06.10.15
10
פרוש, תודה שגילית את האמת על העיר. אנחנו משפחה חסידית שחשבנו ברצינות לעבור לגור באלעד, אחרי שהתחוור לנו מצב הרוחני בעיר נעדיף להשאר לגור בבני ברק. בתקווה שרבני העיר יצליחו להציל את אלעד מאבדן רוחני ל"ע.
יענקי06.10.15
9
שרוליק, כמה כללי ברזל שאביך לא היה נופל בהם; א. לא מוציאים מכתב על דף אחד כ"כ עמוס בכיתוב, הוא לא קריא ב. למרא דאתרא, מתייחסים בשמו ובתוארו ג. רבני הקהילות גם הם ראויים לשמם הטוב. אבל ככה זה כשרק מגמת הפרסום וחוסר העשייה שולטים, באחד מהשיחות, אמר לי הזקן (הסבא - הזיידע) כלל נקוט בדך; עש
לשעברניק07.10.15
8
כשכל אחד יכול לפתוח מוסד חינוכי ולא מחוייב לשום קרדיטציה בתחום החינוך זה התוצאה!! כשמנהל מוסד יכול לזרוק תלמיד כי לא בא לו להשקיע בחינוכו מבלי לתת דין וחשבון לאף אחד !! אין פיקוח לא על תכני הלימודים לא על רמתם ולא על התאמת המחנכים המתקבלים לעבודה ללא התניה של ידע וסיום לימודי חינוך !!! ריבוי מוסדות
איציק06.10.15
גם אני מסכים לכך!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שי06.10.15
ממלאים כיסיהם מצלצלים, דואגים לפרנסה ליוצאי חלציהם עד דור רביעי ועוד מאשימים את ה"צייונים" על התנאים הלקויים. ואנחנו שותקים.
רפאל07.10.15
צודק בהחלט דברים שיוצאים מהלב (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אמא כואבת07.10.15
7
הבחורים הם נשמות יקרות שנפלו תחת החינוך הכושל. הגיע הזמן להקים מסגרות לבחורים שלא מסוגלים ללמוד תורה כל היום (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שי06.10.15
להן, כי הן לא לומדות כל היום? יש משהו מעבר לזה.
אמא06.10.15
בהצלחה
חי07.10.15
6
אדוני ראש העיר יש בידך מפתח לפיתקון הבעיה יש בעיר צדיק ושמו הרב ירון אשר יכול להציל את העיר ממכת הנוער הנושר רק צריך כלים התרענו בפניך רבות על העיניין ולא עשית כלום בנושא הכנסת משטרה ויסמ ובזמנו אגודת השומרים רק באלימות חשבת לפתור את הבעיות מסתבר שזה לא הכיוון תן לנו מבנה עם תנאים נאותים ומבטיחך שא
אלמוני06.10.15
5
זה כל העניין
איקר 06.10.15
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הי06.10.15
4
הוא בעיקר אשם במצב בעירו אין מינוי של ראש מחלקת חינוך, אין לזה אח ורע בארץ יחיקם נכשל בבני ברק והוא הביאו לאלעד
אלי כץ06.10.15
3
ישראל פרוש היקר, נכשלת, תפסיק לחשוב שאתה בעל הבית של העולם, כל המניע שלך להעביר אותנו למבנה אחר זה כנקמה אישית במנכ״ל שלנו שטיין, אין לך ולא היה לך שום ענין בהפרדת בנים או בנות כולך איש נקמות אישיות, תפסיק לנהל את העיר אם אינטרסים צרים..... אז נכשלת בנקמתך האישית בשטיין, וכנראה תכשל עוד פעמים רבו
יוסי06.10.15
2
רק מתקנים פרצות במקום להשקיע בחינוך. כשהחינוך טוב, אז מצליחים גם במקום שיש פרצות. כשמחנכים רק ל"ועשית ככל אשר יורוך" וכל השאר הפקר, אז כנגד כל פרצה שיסגרו תתגלנה שתי פרצות חדשות.
רפאל06.10.15
1
נערים בני15-17 שהיו עד לפני שנה שנתיים עם כובע וחליפה היום הם נהיו חילונים . משפחות משפחות. חרדיות מתפרקות. זה מפתיע אייך בחורי ישבות חרדים מגיעים לשפל שכזה
.06.10.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

בראשות הגאב"ד: הדיינים התאגדו בהתכנסות השנתי

חיים רוזנבוים | 15:35

סיפור שפחות מוכר

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24
ש

האיש שחלם חלום:

לא תאמינו מה הוצע לדוד (60) שחלם כל חייו להרוויח מנדל"ן

כיכר בשיתוף סיני השקעות | מקודם

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24
ש

אלפי אנשים כבר מרוויחים

המנוי הזה שווה בממוצע 2,473 שקלים בחודש!

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24