כיכר השבת

החיילים החרדים הצילו את עולם התורה / הרב דוד בלוך

המתגייסים החרדים הצילו את עולם התורה! ידעו והכירו בכך כל ראשי הישיבות בדור הקודם עד שהגדירו כ'רודף' לעולם התורה כל חרדי שאין תורתו אומנותו שאינו מתגייס / טורו של הרב דוד בלוך (חרדים)

38
הרב דוד בלוך | כיכר השבת | י"ג בכסלו | 25.11.15
החיילים החרדים הצילו את עולם התורה / הרב דוד בלוך
(צילום אילוסטרציה: כיכר השבת)

'היכן סכנת השמד האמיתית'

לתקוף בקנאות את חוק הגיוס מבלי להצביע על פתרונות חלופיים זו חכמה קטנה מאוד ולוקסוס ששום מנהיג אחראי לא יכול להרשות לעצמו.

לתקוף את חוק הגיוס ולהציע במקומו מרד 'ומסירות נפש' לא ראלי לא אחראי. אמנם אי אפשר להכניס רבים לכלא אך בקלות יכולה הממשלה להביא עשרות אלפי אברכים לעוני וחרפת רעב אם רק יגדירו כל מי שאינו מתגייס כ'עריק'.

כל מי שמכיר קצת היסטוריה יודע שמצב של עוני מגזרי, ופרנסה סבירה בחוץ, עלול להוציא רבים ל'שמד'. כך היה בירושלים שלפני כמאה שנה וכך קרה רח"ל גם במקומות רבים באירופה.

סכנת השמד שאינה קיימת בחוק הגיוס, קיימת גם קיימת בהחרפת העוני לחרדים.

אין בעל הנס מכיר בניסו.

נושא ה'שוויון בנטל' הוא העצב הרגיש ביותר בציבוריות הישראלית הלא חרדית, הוא מכעיס ומקומם את האזרחים פי כמה מבעיית יוקר המחיה. תחושת אי צדק חריפה של אפליה בין אזרח לאזרח, היא הקשה שבתחושות.

אם חלילה מפלס הזעם יעלה, די אם תצא הפגנה אחת של עשרות אלפי מילואימניקים שיאיימו להחזיר את פנקסי המילואים, אין ממשלה שתוכל לעמוד אל מול נחשול הכעס, תהא הקואליציה אשר תהיה, ועולם התורה עלול לקרוס כלכלית.

ברור איפה שהמשך קיום הישיבות והכוללים, מותנה בהורדת מפלס הזעם הציבורי.

מפלס זעם נמוך והכלת חוסר השוויון [לפי תפיסתם] תתכן רק כאשר ירגישו בציבור הכללי שהחרדים רואים בכל אזרחי המדינה כשייכים לאותו עם כשעל כולם, כולל החרדים, מוטלת החובה לשאת בעול קיום המדינה. רק אז רוב האזרחים יסכימו לקבל את האמונה שלנו שגם לימוד תורה מתוך עמל ומסירות נפש היא נשיאה בנטל קיום העם.

האמירות הצעקניות והמגדפות של חברי כנסת חרדים והתקשורת החרדית, המקפידים שלא לומר ולו מילה אחת של הכרת הטוב לחיילים המסכנים נפשם, הטחות המחשידות את כל מי שתובע שוויון בנטל כסתם אנטישמי שרוצה לחלן את החרדים, נותנות תחושה חריפה לאזרחי המדינה שאומרים לעצמם: החרדים מתייחסים אלינו כעם אחר שרק עליו מוטלת עול הקיום של מדינת ישראל, ובו זמנית גם הם נהנים מכל הטוב הזה.

וכאמור תחושות עלבון וזעם שכאלה מסכנים את עולם התורה.

המתגייסים החרדים הצילו את עולם התורה!!

'חוק טל' שהעניק עשר שנות פריחה לעולם התורה ואישורו בבג"ץ התאפשר אך ורק מחמת העובדה ששנתיים קודם הוקם גדוד 'נצח יהודה' וכן נוסדה מכללה ללימודי פרנסה לחרדים. כך מפורש בהקדמה ובהסבר לחוק וכך גם ציינו השופטים בבג"ץ.

המחוקקים כמו שופטי בג"ץ ראו בעובדות אלו תחילתו של תהליך שיש לתת לו זמן. ובעיקר כאמירה חרדית: גם אנחנו מכירים בחובתנו להיות שותפים בנטל קיום עם ישראל , הלומדים בלימודם, ואלו שאינם לומדים בצבא ובכלכלה. רק בגין זה הסכימו לחוק שרחוק מאוד מלהביא מה שהם קוראים 'שוויון בנטל'

גם בהקדמה לחוק הגיוס הנוכחי שוב ושוב חוזרים המחוקקים ומגוננים על אי השוויון שבחוק, באותם אמירות.

הדבר בלט במיוחד לאורך כל שעות הדיונים בכנסת בחוק הגיוס החדש. חברי הכנסת שאינם חרדים החברים בקואליציה, עד האחרון שבהם, השתמשו בעובדה שבשנים האחרונות אלפי חרדים התגייסו למסגרות המיוחדות לחרדים בצה"ל והצטרפו למעגל העבודה, כתריס להגן על עצמם מזעם בוחריהם על שהסכימו לחוק שלא מביא לשוויון בנטל. הם טרחו שוב ושוב להסביר שיש כאן תהליך המוכיח שגם החרדים מכירים בחובתם לשאת בעול ולכן נכון וראוי לאפשר לבני התורה האמיתיים להמשיך לשאת בעול המדינה בתורתם.

הדגישו זאת שרת המשפטים 'איילת שקד' ויו"ר ועדת חוץ ובטחון 'צחי הנגבי' כשציינו את חתימת החרדים על חוק זה כהוכחה לתהליך של הכרת החרדים בנטל השותפות עם העם כולו.

הזעם והשנאה של הציבור הכללי כלפי החרדים נרגע כי הכתבות והתמונות של חיילים חרדים מתגייסים עשו את שלהם, וחמת הציבור שככה.

כל מי שמנתח נכון את המציאות אין לו ספק – המתגייסים החרדים הצילו את עולם התורה!!

ידעו והכירו בכך כל ראשי הישיבות בדור הקודם עד שהגדירו 'כרודף' לעולם התורה כל חרדי שאין תורתו אומנותו שאינו מתגייס. גם הם ידעו שגל זעם גדול מידי ימוטט כלכלית את עולם הישיבות והכוללים ויסכן אותנו בגלי 'שמד' בטווח הארוך.

חכמים היזהרו בדבריכם.

מוסר כפול וכפיות טובה נוהגים חברי הכנסת החרדים במתגייסים ובמבקשי הפרנסה החרדים.

מצד אחד הם משתמשים בהם להראות הנה הנה יש תהליכים, ומצד שני הם מתנכלים להם.

כך הם מנעו הכנסת סעיף לחוק הגיוס, סעיף המתקצב את גדוד 'נצח יהודה' לבקשת ח"כ ממפלגה חילונית, ולא הסכימו להכנסת סעיף אחר שהיה אמור להגן על החיילים החרדים מהפגיעה הפיזית בהם וילחם במודעות החרד"קים ה'שטירמריות'.

אף חבר כנסת חרדי לא ביקר בשום יחידה חרדית בצבא, בטענה: אנחנו נשלחנו רק כדי לדאוג ללומדי התורה. עוד לא תפסתם חברי כנסת יקרים שדווקא הדאגה הרוחנית לחיילים החרדים המתגייסים, היא ורק היא, הערובה להמשך לימוד התורה המתוקצב של בני הישיבות ללא הפרעה?

הנאומים המעליבים והתוקפנים כלפי כל הציבור החילוני ושליחיו בכנסת משכנעת מישהו? היא מורידה את מפלס הזעם ותחושת אי הצדק המכאיבה להם?

כמה עצוב שרק זעם בלתי נשלט וחסר אחריות של ח"כ חרדי גרם לכך שהכותרת הראשית בעיתונות החילונית למחרת קבלת חוק הגיוס הייתה אמירתו של חבר הכנסת מ 'יש עתיד': מעולם לא ראינו את חברי הכנסת החרדים ליד מיטתם של פצועי צה"ל'.

ומעשה שהיה כך היה: לאחר שירד אותו חבר כנסת מדוכן הנואמים [ואגב הוא תקף בנאומו בעיקר את שר הביטחון ולא את החרדים] פתח לעברו חבר כנסת חרדי בסדרת עלבונות צעקניים וקשים, אותו חבר כנסת חזר לדוכן נסער וזועם ואמר, התאפקתי עד עכשיו מלומר לכם את זה עכשיו אני יגיד לכם .... ... וסיים: לו הייתם עושים זאת היה לי קל הרבה יותר להרגיש אתכם סולידריות. !

הצעקות והגידופים הועילו לעולם התורה? ואולי דווקא להיפך? [אגב, צרחות אלה קיבלו כותרות צוהלות בתקשורת החרדית "ח"כ פלוני בנאום חייו"]

מדוע שלא תלמדו 'תקשורת' דווקא מהלוחמים בנו? כאנשי תקשורת הם מקפידים להקדים לכל נאום תוקף: אנחנו לא שונאים חרדים! גם לנו חשוב עולם הישיבות! אנחנו רוצים להרגיש אתכם עם אחד! אין לנו שום עניין לשנות את אורח חייכם! גם אם אלה לדעתכם משפטים שמקורם בצביעות פוליטית, זה עובד, כי כך משתכנע ציבור האזרחים שהדברים החריפים הנשמעים בהמשך הם רק לגופו של עניין.

תלמדו מהם תקשורת! לטובת הישיבות והכוללים תנהגו גם אתם בצביעות פוליטית, וכתכסיס תקשורתי תשדרו שותפות גורל והכרת הטוב גם לעם שהוא בשבילכם עם אחר.

[ואגב, כמה איוולת טמונה במשפט הבא שחוזר עליו ח"כ חרדי פעם אחר פעם בנימה מתנצלת : 'אני פועל לטובת כלכלת המדינה כולה ולאו דווקא לטובת המגזר החרדי. כי תמיד אני אומר כשכלכלת המדינה טובה טוב גם לנו, כשרע למדינה כלכלית רע לנו החרדים שבעתיים' – אתם מבינים מה זה משדר לחילונים?]

אנא הימנעו משזירת עלבונות אישיים ומגזריים בנאומים הפובליציסטיים שלכם, דברו בנחת גם אם אתם נורא נורא כועסים ופגועים. ובעיקר אל תשדרו בכל עת שכרון כח והתנשאות, גם אם תאלצו בשל כך לוותר על מחיאות הכפיים בתקשורת החרדית וטפיחות שכם של החברים.

כי בנפשנו הדבר.

אם לא תנהגו כך ומפלס הזעם החילוני בנושא הגיוס ומעגל העבודה יעלה ונחשול השנאה עלול לחנוק כלכלית את עולם התורה.

אם כך יקרה חלילה אסון זה יהיה רשום על שמכם.

תוכן שאסור לפספס
38 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
27
כל הכבוד על זה שייסדת גדוד חרדי. ואכן אתה ואני הם מי שמצילים את בני הישיבות
החרדק מירושלים 25.11.15
26
לא לנו לעשות את חשבונות התורה. מי שלא לומד בלאו הכי צריך להתגייס. וכך היה תמיד. הנושא הוא כרגע, גיוס בני הישיבות עצמם ללא מתן אפשרות ללמוד תורה גם למי שרוצה. ועל חוק זה הצביעו החכי"ם החרדים - מזעזע.. כן, הם אומרים עד אז יבא המשיח.. אולי הם מוכנים שאם המשיח לא יבא עד אז, הדירה שלהם תהיה שלי... ובהקשר
עיקבי25.11.15
25
אולי ואולי תקלוט שאת המתווים להסכם חברי הכנסת פואעלים בדעת גדולי ישראל, אז אולי זו הזוית הנכונה של הדברים, "אגרויסע מבין" אולי....
vvv25.11.15
ואולי גדולי ישראל שעל פיהם פועלים חברי הכנסת החרדיים, פועלים שלא כראוי, ומשום כך צריכה הביקורת להישמע?
דוד25.11.15

הצגת כל התגובות

24
רוב החכי"ם החרדים מורידים אותנו לשעול תחתית וזה רק כדי לשמור על האגו הענק שלהם. גפני יכול להתאבד בקפיצה מהאגו ל - IQ
בנצי החרד"ק 25.11.15
23
"ההתעמלות, שצעירי ישראל עוסקים בה בארץ ישראל לחזק את גופם בשביל להיות בנים אמיצי כח לאומה, היא משכללת את הכח הרוחני של הצדיקים העליונים, העוסקים ביחודים של שמות הקדושים, להרבות הבלטת האור האלוקי בעולם, ואין גילוי אור אחד עומד בלא חברו כלל. 'ויעש דוד שם' (שמו"ב ח, יג). 'ודוד עושה משפט וצדקה לכל עמו'
יגאל25.11.15
עירובוב וטישטוש חמור וחסר שחר בין קודש לחול.גילוי פנים בקבלה שלא כהלכה .דרשות של דופי .כבר נכשלו בזה גדולי גדולים בתולדות עמינו.כתבי הרב קוק מעורבים טוב ברע ,מוץ ותבן ,ומשבשים עקב כך את הדיעות ,כי לא קל לאכול את תוכם ולזרוק את קליפתם .
אחד25.11.15
עפרא לפיו וצואה רותחת על ראשו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יצחק26.11.15
22
ההתנהגות של החכי"ם מאגודת ישראל מחפירה מביישת את התורה. הקב"ה שונא 'דל גאה' וזה מה שהם משדרים אנחנו סמוכים עד צוואר על כספי המדינה ומתנהגים כאילו הקופה שלנו בכלל.
א. מגיב25.11.15
21
"הרבה גשרים עשינו.... בשביל ישראל שיהיו עוסקים בתורה..." שוטים שבעולם! לא עשיתם אלא בשבילכם, לפרוק עול תורה ולהחליף דת בדת החילוניות וה"תרומה לחברה"
איציק25.11.15
20
סוף סוף דמות רבנית משמיעה קול שפוי נכון צודק ולא צבוע. אני חושש לשלומו של הרב, כל המזיקים חמומי המוח וחלולי הראש יזעקו בקול גדול שמדובר! גזירת הגיוס מעבירה אותנו על דתנו! המדינה מעוניינת רק לחלן אותנו, גוועלד! ועוד כל מיני שטויות ושקרים שמהם רק אנו הציבור יר"ש יסבול. הם יפעילו אלימות כי האמת נג
גרויסע מומחה26.11.15
19
כל הכבוד לצה''ל, חרדים למדים!
הגאון מרעננה25.11.15
18
זה בדיוק היה החשש שיקומו אנשי שוליים כאלה ויגידו שאותם חיילים מצילים את עולם התורה, איזו עליבות, עולם התורה התקיים לפניהם ויתקיים גם לאחריהם, ולא בזכותם, אלא למרות היותם
אנונימי25.11.15
17
מתי כבר נקרא מאמרים כאלו בהמודיע והמבשר?
שמואל25.11.15
16
יישר כח להרב בלוך שרואה את הדברים בדרך נבונה ושקולה ולא בדרך ריב ומדון וייצור פרובוקציות מיותרות של בחורים משועממים שמחפשים איך להפגין בכל מקום ולזרוק פשקווילים העיקר לא לשבת ו ללמוד תורה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישיבישער25.11.15
15
אנא ממך, תביא צחטוט בשם ומלכות. זה חשוב לי ביותר
רוצה מקור25.11.15
14
החכי"ם החרדים עושים את מלאכתם נאמנה בהוראת גדולי ישראל הייתי כותב את הכתבה והרעיון שבה לאנשי הפלג הירושלמי
שמיל 25.11.15
13
סוף סוף כל שפוי בציבור החרדי שאומר מה שהיה צריך להאמר כבר מזמן אשרך, שתמשיך במעשך ואלוקים יהיה בעזרך
איש חכם25.11.15
12
אין שום שאלה בעניין מי שרוצה מהחרדים להתגייס. ברור לכולם שהמתגייסים החרדים תורמים מעצמם, לשמירה על אי גיוסם של תלמידי הישיבות. כל השאלה היא האם זה נכון מצד הנהגת הישיבות להחליט מי וכמה ילכו לצבא נגד רצונם, בכדי להציל מצפורני הצבא את אלו שאנחנו רוצים שישארו בישיבה. זה הסקנדל. כל מה שאנשי הפלג ורבניה
מחכה לתשובה25.11.15
כבר שנינו באבות: המקבל על עצמו עול תורה מעבירין ממנו עול מלכות ועול דרך ארץ. באים היום אנשים שנמצאים בכולל אך לא קיבלו על עצמם עול תורה ורוצים גם להנות עמהם.היעלה על הדעת?
רפאל25.11.15
11
כיהודי חרדי,אני מאמין כי גיוסי חרדים לצבא מקרר אותם מחרדתם לקיום התורה והמצוות..וכבר פסק בזה מרן החזו״א כי איסור התקררות זאת היא יהרג ואל יעבור.....לא ברור מהיכן נלקח התר זה לקחת חרדים חלשים לעת עתה, ולקבוע להם חולשה תמידית לנצח....והכל בשביל לרצות את .....או רווחה כלכלית.....ובמיוחד שברור ,כי לאחר
תלמידך לשעבר26.11.15
10
אתה מעודד גיוס בחורי ישיבות. צא מעלינו.
אחד שמכיר טוב25.11.15
9
מי שעולם התורה יקר בעיניו והאמת נר לרגליו, יראה שדברי הרב דוד בלוך נכוחים וישרים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בצלאל כהן25.11.15
8
כמה כפירה, כמה הבל, אין כמעט פסקה שאין בה דברי כפירה הבל ורעות רוח.. "ברור איפה שהמשך קיום הישיבות והכוללים, מותנה בהורדת מפלס הזעם הציבורי." באמת??? זה מה שאלוקים עושה אחרי שהוא גומר לזון את קרני הראמים? בודק מה מפלס הזעם הציבורי ולפי זה מחליט איך לנהל את העולם? או שלדעת הכותב העולם מתנהל יופי ג
יהודי מאמין26.11.15
7
ישר כוח מדויק חכם ואמיתי מצעקות לא יוצא כלום !!1 אני הייתי שנים לא קטנות בצד השני היום בתור חרדי אני אומר לכם חרדים יקרים!!! החילונים לא מבינים מה אתם רוצים בכלל.....תסבירו בפשטות ולאט הם יבינו !
בני25.11.15
6
מה שנכון נכון אני בתור אברך מסכים עם זה הייתי בישיבות יש מלאאאא צבועים שעדיף שיגייסו אותם לצבא מוצאים שם רע לציבור החרדים אני תומך בזה
יעקב25.11.15
5
בגדול צודק! רק שהאכפתיות לחיילים ולשאר העם לא צריכה לבוא מתוך צביעות כדי לעשות רושם אלה ממקום אמיתי של אהבת ישראל והערכה של מסירות נפשם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פלוני25.11.15
4
וכמים קרים על נפש עייפה. הלוואי ויישמעו לו
יעקב26.11.15
3
כל מילה בסלע סוף סוף יש אדם אחד נבון וחכם שאומר את האמת בפנים ומיצג את החרדים האמתיים אני מוריד את הכובע בפניך שאתה לא מפחד ממה יגידו עליך ברחוב החרדי אדם כמוך צריך לייצג אותנו בממשלה!!!
פלוני אלמוני25.11.15
2
תודה על האמת שמי שמציל את עולם התורה אלו השאבאבניקים שמתגייסים במאותיהם ואלפיהם וממלאים את המכסות למרות שחלקם כבר שכחו שנולדו חרדים - 'הכל בזכות הקומבינה של לפיד ואיילת שקד'
המציל25.11.15
1
הקול השפוי של הציבור החרדי. אחרי זה עוד יגידו לנו שמצווה להצביע לחכים החרדים. הם רק פוגעים בנו בכל דרך אפשרית. העיקר שלהם יהיה משכורת רכב ופנסיה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דודי25.11.15
מילא הצבעת לבית היהודי אז אל תבלבל את המוח
דרך25.11.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 21:03

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 19:09
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 11:29

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 10:41
ש

בריאות זה הכול

משקפי ראיה חינם לילדים? זה לא הכל

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

4120

"הקוד" | כך תגלו האם החמץ יוצר לאחר הפסח

חזקי שטרן | 08:18

אשר גאלנו וגאל אבותינו

בעיצומו של הקבלת פני רבו: הראשון לציון נשא תפילת הרש"ש עקב המצב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

תיעוד מיוחד

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24
ש

כלי קודש

אברכים טוענים: זאת השיטה להישאר בכולל ולהתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

כל חמירא 

הגוי התקבל בבית הרב ורכש את החמץ

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

תורה וגדולה

גם להישאר בעולם התורה וגם להתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

"בני הישיבות שומרים עלינו"

הראש"ל: "איזה ניסים, בזכות מה זה? בזכות הרמטכ"ל?" | צפו

ישי כהן | 27.04.24