כיכר השבת

חוק הגיוס המתוקן • פרסום ראשון

מרן הרב שטיינמן התבטא בחריפות: "לצעוק מבחוץ קל מאוד"

מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן התבטא בחריפות נגד המערערים על תיקון חוק הגיוס ואמר כי כל מה שהח"כים עשו - "עשו כדין". ומדוע הורה מרן הרב שטיינמן שלא לחגוג את תיקון החוק? (חרדים)

12
ישראל כהן | כיכר השבת | י"ח בכסלו | 30.11.15
הגר"נ זוכובסקי מביא את דברי מרן הרב שטיינמן
הגר"נ זוכובסקי מביא את דברי מרן הרב שטיינמן (באדיבות המצלם)

חוק הגיוס המתוקן: בישיבת הנהלת תנועת "דגל התורה" שנערכה ביום ראשון בשעות הערב נשא הגאון רבי נתן זוכובסקי דברים חריפים בשם מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן בנוגע לחוק הגיוס.

הגר"נ זוכובסקי סיפר לנאספים כי נכנס למרן ראש הישיבה לקראת האסיפה ושח בפניו על ההתכנסות בה חברי הכנסת ידווחו על ההישגים ועל כך שהכינוס נועד לחזק את נציגי דגל התורה שהצליחו במערכה למען עולם התורה ולומדיה ובפרט בעניין התיקון לחוק הגיוס שיש המערערין עליהן בעקבות כך.

"מרן ראש הישיבה שליט"א, התבטא על כך בשתי נקודות ואמר: 'סאיז דאך דא א בריעוו פון ר' יצחק אלחנן' (הרי יש על כך מכתב ממרן רבי יצחק אלחנן)", סיפר הגר"נ זוכובסקי והביא בפני הנאספים את המכתב.

"במכתב שכותרתו 'עלבונה של תורה' פותח רבי יצחק אלחנן בדברים מבהילים: 'נאנח מלב קרוע ומורתח, אני נתבע לשפוך את נפשי לפני שלומי אמוני ישראל, מעלבונה של תורתנו הקדושה... כבר נהפכו מעי בקרבי לשמוע חרפת המתעסקים הישרים עמי, בכל העלילות והטענות של שוא שבודים ומפרסמים בוזי התורה ומשנואיה במכה"ע על המתעסקים הנכבדים ועל כל מאן דעסקין באורייתא פה ובכל אתר מכחה של השתדלותנו, וזה כמה שנים שהולכים ומבזים ומשניאים, ולא נתקררה דעתם עד ששפכו קיתוניות של ליצנות רותחת והפחדות מגונות'", הקריא הגר"נ זוכובסקי.

בהמשך דבריו הביא הגר"נ זוכובסקי מדברי מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שהתבטא כי "לצעוק מבחוץ קל מאוד, אך צריך לדעת שכל מה שהם עשו, עשו כדין! על פי מה שהורו להם לעשות, ושיהיו ברוכים על זה וברכה שלוחה לכל הנאספים".

והוסיף מרן הרב שטיינמן: "למעשה אנו צריכים להודות לקדוש ברוך הוא על החסדים שעשה עמנו".

הרב זוכובסקי המשיך ואמר כי "בזמנו כשחוקקו את החוק יצאו מאות אלפים לרחובה של עיר בהוראת מרן ראש הישיבה שליט"א יחד עם רבים מגדולי ישראל מכל החוגים והעדות, כאשר מרן שליט"א התבטא אז כי מדובר בעניין של חילול ד', וכעת ב"ה אנו זוכים לקידוש ד'".

"מרן שליט"א חזר וברך את כל חברי הכנסת החרדים על המערכה שעמדו בה, ומגיע להם ישר כוח ושלח ברכה לכל המשתתפים באסיפה זו", הוסיף הרב זוכובסקי.

"הבעתי בפניו", סיפר הרב זוכובסקי, "כי לכאורה היו רבבות עמך בית ישראל צריכים לצאת כעת להודות להשי"ת על שזכינו לתקן החילול ד' ועוד הישגים גדולים, אך מרן שליט"א אמר כי הדבר יכול להביא להתגרות עם החילוניים ולכן אין לעשות כן".

עוד סיפר הגר"נ שכשהקימו את הקואליציה בזמן ממשלת בגין ותיקנו את חוק גיוס נשים, היו ועדות פטור ואז ביטלו אותם. "הגיעו אז משלחות לרבנו מרן הגרא"מ שך זצוק"ל ואמרו לו שזה יקלקל, דיברו על הנוסחאות והפרשנויות והפכו עולמות. באחד הימים הגיע אלי שליח שמרן הרב שך רוצה לשוחח עמי, וכשהגעתי אמר לי: 'היום רוצים לתקן את החוק. אני יודע שאתה צריך למסור שיעור, אך אני מבקש ממך, שעד 12 תהיה עם הרב שלמה לורינץ בכנסת. תיקח מונית. אני רוצה שתהיה שם, כדי שאם יהיו שינויי נוסחאות, שתהיה במקום'. למרות כל הפצרותיי, מרן זצוק"ל עמד על זה שאסע לשם. אותם אנשים עמדו לו על הראש ודיברו על הנוסחאות, והוא עמד על דעתו כחומה בצורה וב"ה עד היום כמעט שאין בעיות בנושא גיוס בנות. אם היו שומעים לאותם שביקשו לשנות נוסחאות, איך היינו נראים".

"כך גם בחוק ניתוחי מתים. גם אז באו וטענו שהחוק אינו מטיב עם היהדות. גם אז היו מערערים, וב"ה כיום אין כמעט בעיות של ניתוחי מתים, אין כמעט בעיות של גיוס נשים. גדו"י זצוק"ל ויבדלחט"א עשו ועושים מה שצריך לעשות, ואנו רואים בחוש את עומק ראייתם, ואין הקב"ה מביא תקלה על ידיהם", הוסיף הגר"נ זוכובסקי.

בדבריו הרחיב הגר"נ זוכובסקי לחזק את ידיהם של חברי הכנסת שפעלו לתיקון החוקים ובפרט חוק הגיוס ולחזק את דגל התורה והתייחס גם לנושא החוק הנורבגי ביהדות התורה ואמר כי "לכאורה, אפשר שהיה מספיק חבר כנסת אחד, ר' משה לבד. הוא עובד טוב, פועל ומביא תוצאות. אך אין זה כך: כל כוח נוסף מביא תוצאות לעולם התורה ולומדיה. צריך לראות להגביר את כוחנו, שיהיו שלושה נציגים ל"דגל התורה" שמגיעים לנו בדין ובצדק ולדאוג שזה יהיה".

"מטרתנו להגביר את הכוח של "דגל התורה" וזאת על ידי אסיפות הנהלה, ועידה ארצית שמארגנים בעז"ה - ובזה נקדש שם שמים. הקב"ה יהיה בעזרנו ונסיים בדברי מרן ראש הישיבה שליט"א בברכה לעוסקים. בשם ד' נעשה ונצליח", סיים הגר"נ זוכובסקי את דבריו.

תוכן שאסור לפספס
12 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
5
יאמר ברורות ,כל התומך בגיוס חרדים לצבא ,יהיה מי שיהיה ,אינו חרד לדבר ה׳....גם למזרחי וגם לפא״י היו גדולי ישראל שכוונתם לשם שמים היתה,בשביל להציל כמובן....אך קילקלו יותר משתיקנו.....כי כאשר משנים ממסורת הדורות זו התוצאה שמקבלים תמיד....
חרדי..01.12.15
4
הזמינה את המן לסעודה עם המלך אחשורוש.. קראו לאסתר משתפת פעולה עם המן. וכו'.. כמו אז,גם היום.זה קורה רק בצורה ודרך שונה..!
מרדכי היהודי 01.12.15
3
ה אמת ותורתו אמת יישר כח לר נתן זוכובסקי שזכה להבהיר את אשר עם לבבו של גדול הדור. ב "ה .
רוטנברג01.12.15

הצגת כל התגובות

2
אנשי עץ הם אלו שחוגגים. כי סוף סוף יש להם אופציה להמשיך לשמן את המנועים ולגרוף עוד ג'ובות בצבע ירוק מאחיהם חברי ק"ק נטורי קרתא וסאטמר
מוקי01.12.15
1
לשאלה בנושא משפחתי. הגראי"ל שאל שאלות חריפות ופסק את פסקו בשכל ישר. ואני אומר לכם: כמה טוב שהקב"ה נתן לדור שלנו את הגראי"ל שליט"א, שכל היום הוא תורה, במשך מאה שנים. ודעתו דעת תורה, בחדות הרעיון והבנתו העמוקה מלאת הסייעתא דשמיא. אשרינו שזכינו שהדור שלנו אינו דור יתום.
חרד לדבר ה' 01.12.15
הבוקר היית אצל הרב שטיינמן, ועכשיו אתה בפח הזבל של האינטרנט????
יוסי01.12.15
ויתחילו להגיב על דבריך ברמזים עבים שמשמעותם אחת, זלזול בוטה בגדולי ישראל ראש הישיבה והגר"ח קנייבסקי, הם יגלגלו עיניים צדקניות כדרכם, וינסו לקרר וללגלג, זה בסדר גמור, הם היו וישארו החלק המגוחך ביהדות החרדית ודבר לא יעזור להם.
אליהו01.12.15
על שנתן לנו את מרן רשכבה"ג שליט"א שלמרות זקנותו המופלגת, עד מאה ועשרים, מנווט את עניני הדור בשכל בתבונה בדעת תורה וביראת ה'. אינו חת ואינו מתפעל משום קנאות מעושה ומאוסה שאין אחריה שום כוונה לשם שמים. ברוכים כל ראשי הישיבות שליט"א שכפופים למרותו בגאון ובתפארת. כדאי גם לנו לא להתרגש מהרעשים המלאכותיי
צבי01.12.15
בדור של מוכי עייץ מטורפים מלאי נגיעות כרימון יש מנהיג פיקח אדיר צדיק נשגב לא ברור מה ואיך זכה הדור למלאך כזה
יש"ו ויין01.12.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24
ש

טכנולוגיה למהדרין

להתפנק בשבת וגם לקבל מתנה - מתאים לכם?

כיכר בשיתוף נעם2 | מקודם

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

לימודי דיינות

כך אלפי בוגרי ישיבה הפכו לדיינים מוסמכים

כיכר בשיתוף מ.ל.מ | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

בריאות זה הכול

משקפי ראיה חינם לילדים? זה לא הכל

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24