כיכר השבת

בלעדי ל"כיכר השבת"

דרעי על חוק הגיוס: "ביזו את גדולי ישראל, זה לא נותן לי לישון"

במהלך שבע ברכות לבתו, נשא יו"ר ש"ס אריה דרעי דברים ודיבר בחופשיות על חוק הגיוס החדש, התנגדות הפלג, ביזוי גדולי ישראל והטענות שהחוק יפגע בספרדים • צפו בתיעוד בלעדי (חרדים)

78
ישי כהן | כיכר השבת | ט"ו בטבת | 27.12.15
(צילום: ישי מחכמיאן, תמונה ראשית: יעקב כהן)

תיעוד בלעדי: שר הפריפריה ויו"ר ש"ס אריה דרעי נאם הערב (ראשון) בשמחת השבע ברכות לבתו מרגלית בת שבע והתייחס לראשונה למחלוקת בציבור החרדי סביב תיקון חוק הגיוס, החשש שהחוק ירע עם בני התורה הספרדים וההוראה לחתניו שלא להתעסק בפוליטיקה.

בשמחת השבע ברכות השתתפו הראשל"צ והרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף וחבר מועצת גדולי התורה וראש ישיבת 'עטרת ישראל' הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי.

הראשל"צ הגר"י יוסף נשא דברים והתייחס במרומז לנושא חוק הגיוס: "אפילו שיש איזה כמה מלעיזים בזמן האחרון, אני מעיד שרבי אריה עושה את כל פעולותיו על פי גדולי הדור האמיתיים ובפעולותיו האחרונות הציל את כל בני התורה".

אחריו נאם השר אריה דרעי שהתייחס לאמירות נגד ההנהגה החרדית בנושא חוק הגיוס: "הביזיון הנוראי שהיה נגד גדולי ישראל, כביכול יש להם נגיעות - זה לא נותן לי לישון, שאלתי את ראש הישיבה (הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי. י-כ) אם אני צריך לדבר, אני מעדיף שלא לדבר".

הגר"י יוסף והגרב"מ אזרחי (באדיבות המצלם)

לדבריו: "העיקר אצלנו זה בני התורה והאברכים, שלא תקנאו איפה אנחנו נמצאים, כל מטרתנו היא אחת: שבני התורה, השבט לוי של הדור, השבט לוי שלנו יוכלו להמשיך ללמוד תורה בשקט ובבטחה".

בהתייחסות מרומזת לפלג הירושלמי אמר דרעי: "יכולנו לבחור בדרך של היבדלות, תאמינו לי - הדרך הקלה ביותר, הקלה ביותר. היינו צדיקים יסוד עולם, והיינו אומרים שאין לנו חלק ונחלה אתם, מי שחושב שאנחנו נהנים - אפילו כהוא זה - מהכבוד המדומה הזה, טועה. זה ביזיון נוראי, זה הכבוד האמיתי - לשבת עם בני תורה".

דרעי הוסיף בהתייחס ל"כבוד" בכהונה כשר בממשלה: "פעם, לפני 25-30 שנה, הייתי חושב שזה כבוד מדומה, היום אני יודע שאפילו זה לא כבוד מדומה, זה ביזיון נוראי. אנחנו נמצאים שם (בכנסת. י-כ) רק בשביל דבר אחד - שאתם תמשיכו ללמוד תורה ולהקים בתים של תורה".

לדבריו: "גדולי ישראל האמתיים, זו כל מטרתם - הם מתבזים, חוטפים השפלות, רק בשביל לקיים את עולם התורה. הדרך הכי קלה זו היבדלות, אבל מי שמכיר את השטח...".

בשלב הזה עבר דרעי להתייחס לטענה כי תיקון חוק הגיוס יפגע בבני התורה הספרדיים: "עולם התורה הספרדי, שהיום הוא למעלה מחמישים אחוז מעולם התורה, איפה יכל עולם התורה הספרדי הזה לקום אם לא כל העזרה, בלי התמיכה שהבאנו מהכספים הציבוריים - מי יכול לקיים את עולם התורה הזה?.

"חושבים שגזרת הגיוס היא הגזרה הקשה. רבותי, גזרת הגיוס היא הגזרה הקלה יותר, הגזרה הקשה ביותר זו גזרת העוני, בעיקר אצל הציבור הספרדי. ברגע שיש גזרה של עוני, לצערנו הרב הם הולכים ומתגייסים, לכן הגזרות האלה של הממשלה הרעה הן היו הגזרות הקשות ביותר".

דרעי המשיך לדבר על ההשקפה: "עולם התורה האמיתי, הישיבות הקדושות בראשות מרנן ורבנן ראשי הישיבות, הם ההשקפה האמיתית, הם הדרך כדי לקיים את עולם התורה".

יו"ר ש"ס התייחס גם לדיונים בתוך משפחת דרעי וחתניו: "אני מקפיד אצלי בבית, כל החתנים שלי, אוי להם מי שיתעסק בפוליטיקה, הם יודעים את זה, אם הם יתעסקו במשהו שקשור לענייני ציבור - פוליטיקה, מפסיקים אצלי, אצלי העיקר זה שישבו ללמוד תורה".

תוכן שאסור לפספס
78 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
46
את ההודעה הזו דווקא תפרסמו להראות כאילו זה לא נכון
תלמיד נאמן למרן28.12.15
45
אני חושב שדרעי עשה טוב שחזר לפוליטיקה. אבל די לצביעות. כולנו ראינו איך הוא התקוטט, רב, השמיץ, בכדי להיכנס. מעולם לא ראיתי אדם שמתקוטט בכדי שיבזו אותו. אני לא יודע מה היה, אבל זה יותר היה נראה שהוא כפה את עצמו, מאשר כפו עליו להתמודד. דרעי אדם ראוי, אבל הדברים שהוא אומר לא מועילים לשום דבר, ובעיקר הם
אוהד דרעי28.12.15
44
ממש צדיק לא ישן בלילות שקרן!! אין אחד יותר מימך שביזה את הרב עובדיה זצ"ל ואת הרב אמנון יצחק גדול מחזירי התשובה בעולם. תעשה תשובה מפורסמת ולא הלך עלייך נבל ושקרן "הוא רשע"
גולן28.12.15

הצגת כל התגובות

43
אני לא יודעת מה יהי הסוף עם זה, אבל ביזיון תלמידי חכמים שהולך פה עושה עלינו חרון אף נורא! כל צוציק פותח את פיו בעזות שאין דומה לה ומדבר על אנשים שלא זכה לבגיע לקצה הציפורן שלהם!! לאיפה הגענו, עם ישראל?? איפה "אל תגעו במשיחי" וכו?? ואיפה "היזהרו בגחלתן"??? אסור לנו להיכנס במחלוקות של גדולי ישראל!! מי
יעל28.12.15
42
מה אמר עליו מרן .מה עשה לרבנים שלא תמכו בו . בושה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי28.12.15
41
אותם לוים שאתה טוען הם אותם לוים שרחקו מעלי בתעות ישראל אשר תעו מעלי אחרי גלוליהם ונשאו עוונם ואתם לוים יהיו לבית ישראל למכשול עוון קרח ועדתו
;יהודה28.12.15
40
כמה שהוא צודק,
ג28.12.15
39
הוא טוען: 'גדולי הדור הטילו עלי את השליחות הציבורית......' חחח אז למה בזמנו הייתה כתבה בכיכר השבת שאתה מפעיל לחצים אדירים על מרן זצ"ל ובני ביתו שיחזירו אותך רק לתפקיד יו"ר ש"ס, למה???
תמימי ש"ס28.12.15
38
צבוע נאלח! אם התקציבים שנתת עשו 50% בני תורה ספרדים אז אם לא היית גונב מהתקציבים מי יודע כמה אחוזי בני תורה היו. ממליץ לך להתרכז בשמחתך ולהפסיק לשקר, לפחות לא במעמד כזה.
בני28.12.15
37
הגאון הגדול רבי משה שטרנבוך שליט"א הגאון הצדיק רבי ישראל יצחק קלמנוביץ' שליט"א הגאון הגדול רבי שמואל אויערבאך שליט"א הגאון הגדול רבי דוד סולובייצי'ק שליט"א הגאון הגדול רבי מאיר סולובייצי'ק שליט"א ועוד ועוד ועוד הרשימה ארוכה
שונא קוקניקעס28.12.15
36
אתה יותר גרוע מבזה את הקב"ה, כל פעם מחדש. למשל החתונה שעשית לבתך לא מזמן, לא נראה לי שהשמחה באמת הייתה במעונו של הקב"ה
ואתה28.12.15
35
יש לי הרבה ביקורת עליך .אבל מסכים עם כל מילה שאמרת בקשר לכבוד המודמה אני מדבר בתור אחד שהיה שם פעם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי28.12.15
34
נמאס מהקנאים החדשים
בני28.12.15
33
דרעי על חוק הגיוס: "ביזו את גדולי ישראל, זה לא נותן לי לישון"
לירן28.12.15
32
בגדולי הדור זה אתה!!! ורק אתה!
חיים28.12.15
31
הוא באמת חושב ששכחנו שהוא גנב ולקח שוחד וישב בבית סוהר? זה לא ציער את גדולי ישראל? שיפסיק לחשוב ששכחנו !
בני28.12.15
30
ברר ברר ברר דיבורים כמו חול ואין מה לאכול, מתי תבינו שהבנאדם עושה עליכם סיבוב.
גל גל28.12.15
29
שהמדינה תומכת בתלמידי החכמים
חייל חרדי28.12.15
28
ציר נאמן לשולחיו
רק שס28.12.15
27
ראינו את התמונה של יהודה שמסיע את חברו הטוב ח"כ ערבי. מה הוא עושה בכנסת? איך יש לו רישיון? והבן שלך יענקי, מנהל את הלישכה לפניות הציבור, עם משכורת מנופחת מאד. איך אמר מוטי לביא: "הבעיה, שאף אחד כבר לא מאמין למילה אחת שלו".
חסיד מרן28.12.15
26
כעת זה הספרדים ממשפחות פשוטות, הפוך עם יהיה פלילי להיות בישיבה יתגייסו פי 10 יותר
ריאלי28.12.15
25
שביזו בגללך את הרב אמנון יצחק ,זה לא ביזוי רבנים??? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלי28.12.15
24
דווקא זכה בחתנים חבל"ז לא מאמין שמשהוא שם מעניין אותו פוליטיקה
יוסי29.12.15
23
מה יהיה????...
חגירה28.12.15
22
כשאני רואה מושחת כזה מייצג ציבור שלם. במחשבה שנייה זה בטח מספר לנו משהו על הציבור המיוצג...
משה28.12.15
21
איזה צדיק נסתר...
אהרון28.12.15
20
ניסה למרוח ולסבן אותו אך הרב שך הוכיח שאיתו לא משחקים משחקים וסילק אותו מעל פניו. פתאום דרעי חרד לכבודם של גדולי ישראל, עד כדי כך שהדבר מדיר שינה מעיניו. הוא חושב שאפשר למרוח ולסבן את הציבור. דרעי נשאר דרעי.
צבי28.12.15
19
וכאן נשאלת השאלה מיהו אותו ''דרעי'' שידבר על גדולי ישראל?? מיהו שיבוא כביכול להכריע מיהם גודלי ישראל, הרי כולם יודעים שחכם שלום הכן אינו מודע כלל לענין הגיסוי שהרי דרעי עבד עליו שהכל בסדר, וכפי ששמעתי מאחד מבני משפחת בן שמעון, והראיה שהרב שלמה בן שמעון גיסו של חכם שלום ומזוהה עם ש''ס חתם על מכתב הר
דודי28.12.15
18
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חי28.12.15
17
על ה"עסקן" יענקי דרעי - שהוצנח לפוליטיקה השסי"ת מיד עם חזרתו של אביו אריה דרעי לש"ס, שמעתם ?
יוסף28.12.15
16
לא זו בלבד, שדרעי לא כינס את המועצת לגבי חוק הגיוס, כפי שעשו יהדות התורה על שני פלגיה, וכמו שעשה על דבר זוטר של הנורבגי, גם לאחר שחכם שלום כהן אמר לו, שיתמוך בחוק בתנאי שיוריד את הפרק של הפיתויים להתגייס לצבא, הוא לא שמע בקולו. והגרוע מכל, כשבאו לרב שלום כהן ראשי ישיבות ספרדיות, הם נדהמו לשמוע, שדר
חסיד מרן28.12.15
15
Eהוא בעצמו מבזה רבנים אז שיסתום (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי28.12.15
14
אריה אתה בדרן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תלמיד אמיתי של מרן28.12.15
13
אבל היום שאני רואה את הרב יצחק יוסף תומך בחוק, זה סימן ברור שכולנו צריכים להתנגד לחוק הזה.
מתיר ספיקות.28.12.15
12
בזה שכפית את עצמך על הרב עובדיה.
לירן 30.12.15
11
הרב דרעי אמרת את האמת על שמואל אוירבך ושאר הפושעים והמחללי שם שמים משערי חסד.
שלמה28.12.15
10
איכס
איכס28.12.15
9
בסד. ישר כוח , הרב אריה דרעי, עלה והצלח בדרכך זו. מי שלא שומע , והולך לדרכיי של גדוליי הדור. לא הולך בדרך התורה. השם ישמור וירחם. יאמר לך שמאל שהוא ימין, וימין הוא שמאל. תאמר אמן. ומי שלא מבין את זה יש לו בעיה גדולה. שילמד טוב סוגיית יום כיפור שחל אצלך... רבי שמעון בין גמליאל ורבי יהושע. ע"ה בג
אליעזר28.12.15
8
ישנת טוב בלילה! כשביזיתי את הרב מזוז ישנת טוב בלילה!! שקרן פתולוגי
שר הכיכר28.12.15
7
ממש פרענקים
זעליג הבערמאן28.12.15
6
הרב דרעי הנאום שלך היה חשוב מאוד להעביר את קול גדולי ישראל ברמה כמו שרק אתה יודע בנושא החוק כי המיפגן שבוע שעבר היה חילול השם שאין כדוגמתו וצדקת בדברך
שוקי28.12.15
5
אז מה יש לנו כאן? יש שני צדדים: צד א' טוען: יש גדול הדור! .צריך לשמוע בקולו-ויהי מה,ויאמר מה! כל מי שאומר משהו שאינו כדעתו- הרי הוא נגד. הרי הוא חצוף ! מבזה את גדו"י! לא משנה כ"כ מה הוא אומר- משנה מי אומר. אם אמר זאת גדול הדור- הרי שזה כשר! ולא משנה מה זה יהיה . ואם מישהו אומר אחרת – הרי שהוא ריק
מישהו30.12.15
לעשות לומד'ס על גדולי ישראל ואתה כל כך מושחת עד ששכחת את" ועשית ככל אשר יורוך " אפי' שאומר על ימין שהוא שמאל חייבים לשמוע בקול גדול הדור
מקיים מצוות30.12.15
אבל תתבייש לך אתה כי הוא צודק! "ועשית ככל אשריורך" לא נאמר על הגדולים של הדור הזה! ראה דברי האדמו"ר מסטאמר זצ"ל שמסביר את העניין הזה בספריו ולא הבאתי אותם לפה כי לא מכניסים את דבריו לפה!
12331.12.15
4
ותמיכה בחוק גיוס. אוי לנו שכך עלתה בימינו.
יענקי28.12.15
3
רשע בן שקרן
שסניק נבער28.12.15
2
החכם התורן שספק גדול מתי פעם אחרונה הוא עמל בתורה מכניס עצמו בין ההרים והאריות ולא פחות מ-מכריע- מי הצודק מי האמיתי למי הנגיעות וכו' וכו' מה שבטוח שיש לו סיבות טובות לא להתחבר לקו מיליטנתי כי או אז אין לו השפעה יותר על המנהיגים... לא מאמין שהוא מאוד אוהב את הגר"ש אויערבאך שליט"א ה"קיצוני" והבלתי מתפ
אוביקטיבי28.12.15
1
שלא יספר לנו שהוא היה מעדיף להיות בסביבת בני התורה, ספרדים די להיות תמימים....
ספרדי מפותח29.12.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

מנהל האתר בבני ברק מצהיר: "לא עוד חילולי שבת במקום"

חיים רוזנבוים | 17.05.24

בְּהִלּוּלָא דְּבַר יוֹחָאי

מעמדי ההדלקות יתקיימו בחצר ההילולא בקבר שמעון הצדיק

חנני ברייטקופף | 17.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: הכוח בידינו ליצור חיים חדשים בעולם | צפו

יוסי אליטוב | 16.05.24

ההסכמה שעלולה להתהפך על החרדים

התרגיל של נתניהו לגנץ? גורם חרדי בכיר מזהיר: "עבדו עלינו; החוק מסכן את עולם התורה"

חנני ברייטקופף | 16.05.24

ל"ג בעומר תשפ"ד

המשרד מסביר: מדוע אי אפשר לעלות השנה להתפלל במירון?

קובי אטינגר | 16.05.24
ש

לא תכנסו?

פרפומריה רק ב- 10₪ • מהמותג הנמכר ביותר בארץ >>

כיכר בשיתוף סנו | מקודם

סערה בעולם הרבנות 

היועמ"ש לבתי הדין מבקש לעצור את מינוי הדיינים; השר מלכיאלי במכתב חריף נגדו

ישי כהן | 16.05.24
ש

בסמוך לציון הקדוש

מאות מתפללים קיבלו סיוע מאיחוד הצלה בקערעסטיר

כיכר בשיתוף איחוד הצלה | מקודם

"לשמוע להנחיות צה"ל"

הרבנים הראשיים: "לא לעלות השנה להר מירון בל"ג בעומר"

שאול כהנא | 16.05.24

כל סודות המקצוע

המדריך לנוכל המתחיל: כך תקימו מיזם נוכלות מתקדם ואמין שיכניס לכם מיליונים

בן חנניה | 16.05.24
ש

במיוחד לחג הפסח

מתארגנים לחג עם 'קונים מקבלים' הכי שווה שיש

כיכר בשיתוף קרן החשמל | מקודם

"הצורך בא מהשטח"

כשחסיד בעלזא חובש כובע של ד"ר לפסיכולוגיה | יהדות ארה"ב ובריאות הנפש

ישראל גראדווהל | 16.05.24

הכנות היא הפרק הראשון בספר החכמה

בדרך לרכב, אני שומע צרחות; מנחם הבן שלי נדרס על-ידי השכנה | סיפור מטלטל

משה רבי | 16.05.24

תיעוד נרחב

'מזרח' של רבנים בפתיחת הזמן ב'שערי מרדכי' | גלריה 

חיים רוזנבוים | 16.05.24

"יש מניעה משפטית" | לוין זעם

היועצת נגד התרגיל: "החוק שעבר לא עדכני ומתעלם מצרכים"

חנני ברייטקופף | 16.05.24
ש

פשוט, דיגיטלי, חכם ויעיל 

גלה איך לחסוך מאות שקלים בחודש עם כלי ניהול חכם!

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

הטור השבועי

לכבוד ולתפארת // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 16.05.24

בצל הירי הכבד מלבנון

3 הדלקות, 30 משתתפים | 'מתווה ל"ג בעומר' במירון נחשף

ישי כהן | 16.05.24

פרשת השבוע | צפו

מדוע מצוות לא תעשה של חילול השם, לא נקראת ביזוי השם?

כיכר השבת | 16.05.24