כיכר השבת

שוב החב"דניקים האלו... / יעל קליגר

למה עד שאין אסון אנחנו לא מתעוררים? שוב אתה רואה ילד בן 7 לוקח את אחותו בת ה-5 שנשרכת עם אחיה בן ה-3 ומקבלים החלטה אסטרטגית שחייהם של שלושת הילדים תלויים בה. אבל הבוקר, חיכתה לי הפתעה (חרדים)

45
יעל קליגר | כיכר השבת | ג' בשבט | 13.01.16
יעל קליגר
יעל קליגר (צילום אישי)

למה? למה עד שאין אסון אנחנו לא מתעוררים?

שנים שאני נוסעת בביתר, רואה מידי בוקר וצהריים את עשרות אלפי הילדים חוצים את הכבישים בדרכם למוסדות החינוך בצורה מפחידה ומזעזעת, אין נהג שחולף על פני אחד הצמתים ולא חולפת במוחי המחשבה של מתי זה יקרה, לא האם זה יקרה, כי אין כאן ספק, זה רק שאלה של זמן מתי תתרחש חלילה התאונה הבאה.

אז הנה לפני כשבועיים זה שוב קרה, ילד בן 8 נהרג בתאונת דרכים בביתר, זה לא שמאז לא היו כאן תאונות, אבל כנראה שבחסדי שמים הן לא היו קטלניות, אבל התאונה הקטלנית האחרונה הצליחה לזעזע מישהו כי לצערנו ילד נהרג בה. וכעת? כעת כל הנהגים החולפים על פני הצמתים העמוסים בביתר שאלים את עצמם שוב כמובן, מתי? מתי תתרחש חלילה התאונה הבאה ואין מישהו שיתעורר, אין מישהו שיקח אחריות, הכל מתנהל לו כרגיל, למה? ככה!

משמרות הזה"ב של חב"ד בביתר, הבוקר

הבוקר היתה לי הפתעה, כשלקחתי בבוקר את הילדים למוסדות הלימוד, הכבישים כרגיל היו עמוסים, מעברי החציה מלאים בלעה"ר באלפי הילדים החוצים אותם, שוב אתה רואה ילד בן 7 לוקח את אחותו בת ה-5 שנשרכת עם אחיה הקטן בן ה-3 וכל הקבוצה המכובדת הזו אמורה לקבל יחד החלטה אסטרטגית שחייהם של שלושת הילדים תלויים בה, "מתי לחצות את הכביש?" וההורים, הם כנראה עסוקים בדברים מהותיים וחשובים אחרים. אולי חלקם באותם רגעים מעיינים בכותרות עיתוני הבוקר, נו שם מתקבלות ההחלטות האמיתיות, יש משבר בין ארה"ב לאירן, הספינות של צבא ארה"ב חצו בטעות את גבולה של אירן וחייבים לראות איך פותרים את המשבר הדיפלומטי הזה, או קוראים על עוד תאונה שהתרחשה מי יודע היכן...

אז ממה הופתעתי הבוקר? באחת (רק באחת בינתיים) הצמתים המרכזיות והסואנות ראיתי ילדי משמרות זה"ב, שיפשפתי את עיניי כדי לראות אם אני לא הוזה, ולא, שמונה ילדים עמדו בכל מעברי החצייה בצומת כשהם לבושים באפודים זוהרים, חמושים במקלות משמרות הזה"ב עם תמרור העצור והם במלוא הרצינות והחשיבות בפקודת מקל עוצרים את התנועה ונותנים לילדים העומדים על מפתן מעבר החציה לעבור את הכביש. האמת היא שהתרגשתי, סוף סוף למישהו נפל האסימון, מה שפועל בכל רחבי הארץ במאות ואולי באלפי מעברי חציה החל לפעול בביתר, אז ראשית שיהיה בהצלחה ובבטחה לכולנו.

התקרבתי לצומת ומה אני רואה, מי הם הילדים החמודים והמתוקים הללו? ילדי תלמוד תורה חב"ד בביתר, אופס, נפל לי האסימון, נפגשנו השבוע קבוצה של אנשי תקשורת מכל כלי התקשורת עם ראשי חב"ד בישראל בכפר חב"ד למפגש מעניין ומרתק, אחד המשתתפים שאל את הרב נפתלי ליפסקר מנהל אגף השלוחים של חב"ד האם ישנה מסגרת המכשירה את השליח בטרם הוא יוצא לשליחות, ועוד שאלה שנשאלה שם, מה הטעם שיש לבתי חב"ד ופעילות בתוך המגזר החרדי, הרי בינינו, שם, רוב הסיכויים שכולם מניחים תפילין ושומרים על המסורת...

משמרות הזה"ב של חב"ד בביתר, הבוקר

נענינו שם שבחב"ד המושג של השליחות הוא ב DNA. "ילד מאז שהוא לומד בתלמוד תורה הוא חדור את תורת השליחות, בחור יוצא למבצעים, אברך שזה עתה נישא כבר מנסה לאתר מקום לשליחות, זו המסגרת הארוכה ביותר המכשירה את השליח".

לצידו של הרב ליפסקר ישב הרב יוסף יצחק אהרונוב, ראש מפעל השליחות בישראל, הרב ליפסקר הביא אותו כדוגמא, האיש משמש בשליחות כבר קרוב ל-40 שנה, הוא לא שואל שאלות על השליחויות המוטלות על כתפיו, פעם זו שליחות של העלאת אלפי ילדי צ'רנוביל, פעם זה הצלת הספרים במוסקבה ופעם זו ניהול מערך של מעל 800 שלוחים בארץ ישראל.

ראיתי את הילדים הללו מחזיקים במקלות ומכוונים את התנועה ואמרתי לעצמי, השיטה החב"דניקית מוכיחה ששליחות ולהט, שתחזיק לאורך שנים, יכולה להצליח היטב כשהיא מתפתחת עם השנים, מגיל אפס.

מקווה שבקרוב נראה את משמרות הזה"ב הללו בעוד צמתים, ובעוד ערים וכאלו שייעשו ע"י כלל התושבים, באכפתיות ואחריות כוללת!

ככלות הכל, זה הילדים של כולנו שם בחוץ...

תוכן שאסור לפספס
45 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
27
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חבדניק13.01.16
26
בתור חבדניקית הייתה לי הגאווה לקרוא מאמר זה, אשריינו שזה החינוך שאנו מקבלים מגיל קטן. כולם צריכים ללמוד מחב"ד! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מושקי13.01.16
25
מדוע עד היום לא פעלו משמרות הזה"ב בביתר עילית????? זה יותר מוזר ממוזר, הרי בכל עיר חרדית ושאינה חרדית, זה עובד כבר שנים.......
שירה13.01.16

הצגת כל התגובות

24
תודה רבה על כתבה מקסימה
רחלי15.01.16
23
מותר להג׳יד על החבדניקים מילה טובה הם לוקחים אחריות תמיד ראשונים והם מקריבים בכל המובנים למען אחרים לפעמים בפאנטיות אבל יש מה ללמוד מהם , ולא , אנני חבדניק , ולהיפך , אבל יש על מה לשבח .. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מה שנכון נכון13.01.16
22
כמי שיש לו בן במוסד החינוכי המעולה חב"ד בביתר תהיתי לעצמי איך נעלם הקרדיט למנהל המסור הרב מנדי כהן הוגה הרעיון והמבצע בפועל. אם חיים של ילד אחד ניצל הרי קיים עולם מלא וק"ו שנראה על פניו שחיי ילדים רבים ניצולים מהפעולה החשובה הזו של משמרת זה"ב. תודה גב' יעל להעלאת הנושא.
י.ל.13.01.16
21
ו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הדס13.01.16
20
רק שאלה אחת מדוע הנהגים והנהגות )שב"ה יש להם ילדים( והם בעצמם יודעים חוקים לא עוצרים במעבר חציה ונותנים זכות קדימה להולכי רגל... לקטינים ומבוגרים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מירי13.01.16
19
אתם יודעים הרי שהם מחזיקים את העולם מבחינה רוחנית,מעיזים לעשות דברים שאפחד לא היה חושב,אז למה לדבר סרה?? הכל מקנאה!!! יחיו הקנאים ויסבלו בעז"ה!!!!!!!!!
אנונימי19.01.16
18
אתה בעצמך כותב שהחבדניקים "עסוקים... על הרבי ותורתו"- נו, אז מה זה בדיוק "תורתו" אם לא ה-יהדות?? ובבקשה לא להשמיץ כשאתה לא יודע בכלל על מה אתה מדבר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דיוק14.01.16
17
אין מה לערבב בין יהדות וקירוב רחוקים לבין אחינו הטועים הנקראים חסידי חבד
יהודי אמיתי14.01.16
16
שמחה שגילתם סוף סוף! אז האם גם בחילונים מושרשת שליחות?
אני14.01.16
15
דרך אגב לא הקנאה מדברת מתוך מקלדתי אלא דעת כל גדולי וצדיקי הדור ומה שחבד קוראים לתורת רבם חסידות זו השתלטות כמו שהם עושים במקומות רבים בעולם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מעיר14.01.16
מי הם אותם "כל" גדולי הדור, שקוראים לחב"דניקים "משתלטים". לפתוח בית כנסת או בית מדרש באיזה חור בעולם עם 50,000 יהודים, שאף אחד לא רוצה להסתכל עליהם נקרא להשתלט?
נחום17.01.16
14
אני גר בחול בתוך קהילת שלוחי חבד ומכיר היטב את המבצעים... ותורת חבד ועומד על כך שאין זו יהדות אמיתית מסיבות רבות גם מבלי להיכנס לענין המשיחיות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מעיר14.01.16
13
יש עוד שטח שהיה פנוי מתעמולת חבד כמו שקוקה קולה הוא טעם החיים ! הזמינו עתונאים ויחצנים לפרסומות חדשות יחי הגימיק עסק ריווחי לכל דבר
שרליק14.01.16
12
ה"קינאה" מדברת מתוך גרונך !!! הייתי מחליף את שמך , מ"מאיר" ל"מעיר" ! תודה . נ.ב. "הצעה" קטנה בשבילך , ללמוד קצת "חסידות" ולהתעסק קצת ב"מבצעים" , אז תדע , מיהו "יהודי אמיתי..." תודה.
שלמה חסקינד13.01.16
אמרו חז"ל רבי מאיר הוה מדייק בשם הצעתי: לא להחליף שם, שמו מאיר אותיות רמאי!
אורי15.01.16
11
פועלה של תנועת חבד אינה מרשימה אף יהודי אמיתי כיוון שהם עסוקים בשטיפת מוח על הרבי ותורתו ולא בהפצת יהדות
מאיר13.01.16
הנחת תפילין, חלוקת נרות שבת, נטילת ארבע מינים, הדלקת חנוכיות, חלוקת מצות, שיעורים בכל נושא, ועוד הרבה פעילויות מבורכות לא נקראות הפצת היהדות?? אז מה כן?? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מושקי15.01.16
אם הדברים שאתה חושב אכן נכונים..
חסויה15.01.16
הם מצילים נפשות יהודיות בכל העולם ובכל מקום בכל זמן עסוקים בפרסום שמו של השם! אז אל תדבר שטויות שאתה לא יודע על מה אתה מדבר!
sh14.01.16
משה אמת ותורתו אמת
שרה15.01.16
10
שירבו כמותם בישראל !!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוחנן13.01.16
9
אני שואלת את עצמי, מה אתם עונים ויורדים לרמה של כל אחד? אנחנו יודעים את האמת, זכינו ברבי שלא היה ולא יהיה כמוהו באהבת האדם וממנו אנחנו צריכים ללמוד ולהמשיך בדרכו אהבת האדם.. והטוקבטקיסטים המעליבים? ''הפוסל במומו פוסל'' או שבעזרת ה' ילמד מעט חסידות ויתחבר את הקב''ה
גילי17.01.16
צודקת, ואני הכלל אלא חבדניק אבל משגע אותי לראות אנשים שמדברים על החסרונות של כולם כאילו הם מושלמים, לכולם יש חסרונות וזה לא מעניין אף אחד, מה שמעניין זה רק הטוב שיש בכל יהודי והלוואי שנאהב אחד את השני בלי לראות את החסרונות שלנו.
איש פשוט פשוט03.02.16
8
גם אני אמא ששולחת את ילדי מדי בוקר לבתי ספר בעיר וכל בוקר אני מתפללת שיגיעו בשלום!! למה לא לוקחים את היוזמה הזאת לכל הבתי ספר בעיר? בדיוק כמו שאנחנו היינו ילדות?? רק שיש אסון מתעוררים??? חבל... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ליאת13.01.16
7
אבל לא מובן למה אין בביתר משמרות זהב? שכל בי"ס יתחייב להוציא כמה תלמידי כיתה ו למעברי החצייה הקרובים...אחרי הכשרה מתאימה כמובן. זה ממש בסיסי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
טליה13.01.16
6
גם אני עושה את הדרך הזו כל בוקר ברכב. ולא פעם הנהגים מצפצפים על התמרור שמורה להם לעזור. הולכי הרגל בסכנה וכך גם ילדי הזהב. תוך חודש ירדו מהרעיון אלא אם כן ילווה אותם שוטר בכל משמרת וגם יתן דוחות גבוהים לעבריינים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חנה19.01.16
5
החיים של הילדים תלוים בזה.... הללואי וכולם ילמדו מהם.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חוי13.01.16
4
אני זוכר שפעם נתקלתי באג"ק התיחסות של הרבי לעניין אשמח אים מישהו יודע איפוא זה מופיע תודה
חבדניק 17.01.16
3
בבית יעקב רמות פולין יש משמרות זהב במשך שנים ארוכות. זה מקסים וקצת פחות מלחיץ כשהילד חוצה את הכביש שם, אך באמת העניין באחריות ההורים ועליהם לקחת את הילדים גם אלו שכבר מעל גיל 9 ולהראות להם באיזה מעבר חציה לחצות ולהדריך אותם ללכת בדרך בעלת הכי פחות כבישים. אגב, זה גם אחריות של כולנו לשים לב לילד שרוצ
אודי13.01.16
2
ילדותי ויומרני לכתוב שהורי הילדים עסוקים בקריאת עיתוני הבקר במקום להשגיח על ילדיהם... חכמים היזהרו בדבריכם.
נועה17.01.16
1
כתבת יח"צ נטו , חבד וחבד וחבד חפרתם איתם כבר
מתעניין13.01.16
מה בדיוק כואב לך?!
שרה15.01.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

"מהסכסוכים הגדולים שנידונו בישראל"

הדרמה במשפט גרטלר גרטנר: הבורר הכריע במשפט העשור

חזקי שטרן | 25.04.24

יומא טבא לרבנן

הדיין הוציא לאור את ספריו - גדולי התורה השתתפו בשמחה

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

אין מה לדאוג

השנה יש דרך מהודרת במיוחד להוסיף טעם לפסח >>

כיכר בשיתוף ספרייט | מקודם

המשטרה מבקשת סיוע

נעדר מראשון בלילה: אולי ראיתם את ראובן בן 26 מבני ברק?

דוד הכהן | 25.04.24

"כמה גדלה אהבתה אליכם"

נחשף לראשונה: המכתב של אחד מגדולי הדור לנכדו היתום

חנני ברייטקופף | 25.04.24

ביקור חג 

כשהגר"ש גלאי והגרא"י דינר התפלפלו בלימוד | צפו בגלריה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

הטור השבועי

עת הזמיר הגיע // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 25.04.24
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם

אור זרוע לצדיק

אלפים בהילולא השנתית לאדמו"ר רבי מאיר אבוחצירא זיע"א | תיעוד

חיים רוזנבוים | 25.04.24

היסטוריה ואקטואליה

הניסוי החדשני ב'מצות מכונה' גרר סכסוך בין הרבנים הגיסים

ישראל שפירא | 25.04.24

יְבָרֶכְךָ ה' וְיִשְׁמְרֶךָ

שידור חי | מעמד ברכת כהנים בכותל המערבי • צפו

כיכר השבת | 25.04.24

להוי כעפרא דארעא 

הגרמ"צ ברגמן שרף את החמץ סמוך למעונו | תמונות

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

עולם ההטבות

סמסונג חדש שיגרום לך לחייך וגם יחסוך לך כסף

כיכר בשיתוף מרכניל | מקודם

ומשפע מצוות תפילין

כך נחגגה בר המצווה לנכד של גדולי הרבנים | תיעוד

חים רוזנבוים | 25.04.24