כיכר השבת

קהילת "אבי עזרי" בחפציבה מתפצלת

אברכים ערכו מחאה, אנשי הפלג הירושלמי הקימו בית כנסת

במשך חודשים ארוכים נרשמו חילוקי דעות בקהילת "אבי עזרי" בחפציבה ששיאן כינוס מחאה של בני הקהילה. כעת אנשי 'הפלג הירושלמי' מקימים בית כנסת נפרד. ומה יעשה הרב זבולון שוב? (חרדים)

39
ישראל כהן | כיכר השבת | י' בשבט | 20.01.16
בית הכנסת "אבי עזרי" בברכפלד
בית הכנסת "אבי עזרי" בברכפלד (באדיבות המצלם)

סערה בקהילת "אבי עזרי" בשכונת חפציבה במודיעין עילית: חילוקי הדעות בין האברכים המשתייכים לזרם המרכזי בציבור הליטאי לבין אלו המשתייכים ל'פלג הירושלמי' הביאה להקמת בית כנסת חדש על ידי אברכי 'הפלג הירושלמי'.

בחודשים האחרונים התחוללו עימותים מילוליים בבית הכנסת "אבי עזרי" בין אברכי הקהילה לאברכים המזוהים עם 'הפלג הירושלמי', כאשר שיאה של המחלוקת התרחש לפני מספר שבועות בעקבות השתתפותו של רב הקהילה הגאון רבי זבולון שוב בהפגנה בירושלים שאורגנה על-ידי 'הפלג הירושלמי' ו'העדה החרדית' כנגד חוק הגיוס המתוקן שעבר בכנסת.

האברכים טענו כי ההשתתפות בהפגנה הייתה בניגוד להוראתם של גדולי ישראל מרנן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ושר התורה הגר"ח קנייבסקי והביעו התמרמרות רבה על כך.

בשבוע האחרון קיימו בני הקהילה כינוס מחאה על הפעולות של חלק מאותם אברכים כנגד גדולי הדור.

האברכים טענו בכינוס שהופצו פשקווילים בתוך בית כנסת נגד תיקון חוק הגיוס, מה שהתפרש כיציאה נגד גדולי ישראל שהורו על השינויים בחוק.

כעת, בעקבות חילוקי הדעות, הקימו בני הקהילה המזוהים עם 'הפלג' בית כנסת משלהם.

שאלת השאלות היא מה יעשה הרב שוב? בקהילת "אבי עזרי" טוענים כי הרב שוב החליט לפרוש מהקהילה ולעבור לבית הכנסת החדש שמוקם על ידי 'הפלג הירושלמי'.

מנגד, גורמים המזוהים עם 'הפלג הירושלמי' מספרים כי הרב שוב אף פעם לא כיהן כרב רשמי בבית הכנסת אלא הגיע לחזק את המתפללים בחגים לצידו של הגאון רבי אהרון מיטלמן רב השכונה.

לדבריהם, כבר ממזמן כשראה את המחלוקת ביקש לעזוב ואכן לאחרונה הוא ממעט מלהגיע. עוד הם מספרים כי אברכים רבים וגם עסקני הקהילה ממשיכים להתייעץ עם הרב שוב. לדבריהם, ללא כל קשר ביקשו תושבי האזור המזוהים עם 'הפלג' לפתוח בית כנסת חדש בדרכו של הגר"ש אוירבך.

"אין לנו עדיין רב רשמי והיום התקיים כינוס לחיים אצל הגר"ש אוירבך", הם אומרים, "הרב שוב כלל לא השתתף שם ומדובר ביוזמה מקומית של אברכים מהשכונה".

תוכן שאסור לפספס
39 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
16
כתושב השכונה שמכיר את הנושא, הסיפור כפי שמופיע בכתבה מעוות לגמרי. העציצים תקעו יתד בבית הכנסת בהסכמה שבשתיקה של הגבאים וכל המתפללים הנורמלים עזבו לבתי כנסת אחרים. שום עציץ לא הולך ,לצערי, לעזוב מרצון וכן הרב שליט"א עד שמישהו מלמעלה (הרב קסלר?) יראה להם את הדלת. אכי"ר.
מכיר מקרוב20.01.16
15
בעלי ממקימי המנין הזה! אין לנו קשר לשום צד אנחנו קוראים יתד באופן קבוע אנחנו שונאים מחלקות.בעלי מדבר עם כולם ומכיון שמדבר עם אנשי הפלג נידו אותו... הוא לא מקבל עליות (_גם כשנולד לו ילד) לא משיבים לו חברים לשלום. הוא קיבל הוראה כל עוד אתה מדבר עם אנשי הפלג אין לך חלק איתנו לא היתה לו בררה אלא ללכת ול
תושבת חפציבה20.01.16
14
בעלי ממקימי המנין הזה! אנחנו לא שיכים לשום צד וקוראים באופן קבוע יתד בעלי אדם שמדבר עם כולם ולא מנדה אנשים. מכיון שדיבר עם אנשים השיכים לפלג הירשלמי נידו אותו מביה"כ ואפילו כשנולדה לו בת לא קיבל עליה שנתים הוא סובל בביה"כ ולא עזר כמה שהוא דיבר שהוא לא שיך אליהם. הוא קיבל הוראה כל עוד אתה מדבר עם הא
תושבת חפציבה20.01.16

הצגת כל התגובות

13
אף שאיני דעת תורה אך אני מציע לכולכם לעבור לגור בערים חילוניות מעורבות שם הילדים שלכם לא יראו שנאת תלמידי חכמים בראש כל חוצות שם לא יבזו תלמידי חכמים בכל קיר שמה הם נשארים שפויים אוהבי תורה באמת מתפללים לא בגלל השכן ולומדים לא בגלל השידוכים שם גם אתה האברך "הקטן" יכול להרביץ תורה ממש כמו שהרב עובדיה
אבנר20.01.16
12
זה בסדר שאתה מזוהה עם צד אחד ועדיין יש מקום באתיקה העיתונאית ליצור הפרדה בין דיווח לדעה אישית, כשצד אחד מוגדר "אברכים" וצד שני "אנשי" הפלג, כשהמושג גדולי הדורישראל שמור רק לשני רבנים וכל השאר בטלים כעפר אתה הופך את המקצועיות לבדיחה,ולא חסר עיתוני תעמולה מפלגתיים
לעיני י.כהן20.01.16
גם אם אתה הכותב לא מסכים אך זאת היא המציאות, רוב רובו המוחץ של הציבור החרדי יודע היטב מי הם גדולי הדור ומי הם אברכים מחרחרי ריב. פוק חזי מאי עמא דבר
דני20.01.16
בזמנו אפילו ר' יוסף חיים אמר שהרב קוק גדול ממנו בתורה. ורוב רובו של ציבור היראים, למעלה מ 20000 איש הלכו עם הרב קוק. עם ר' יוסף חיים זוננפלד הלכו כ 800 בלבד. אז מה??????
בן מיעוטים21.01.16
11
אתם יותר גרועים מהחסידים
חסיד21.01.16
10
אברכי הפלג "המרכזי" טוענים, שחובה על כולם לשמוע רק לרבנים שלהם. ואם אתה שומע לרב אויערבך? אסור לך. אתה חייב לשמוע רק לרב שלי. והרב אויערבך חייב לשמוע לרב שלי. והרב שלי שומע לרב שלי. וכולם לרב שלי. זה תמצית שיטת חזו"א 5.
אני המסביר20.01.16
יש ציבור חרדי.יש ציבור ליטאי. ויש 1% ממנו שבחר כל יחיד, מסיבותיו העקומות, להקשיב לגדול בישראל שאין עמו איש. אין שום כעס עליו או על ההולכים בדרכיו. להיפך. המקרה הזה בחפציבה הוא דוגמא מופלאה. היפרד נא מעלי. יש מספיק חסידויות. תפתחו עוד חסידות. הכל בסדר. לעומת זאת, העזות מצח לכנות גדו"י כ'חצר' 'חזו"א
פרופסור מקגונגל20.01.16
"גדול" זה מי שכלל ישראל בחר לפוסק ולהישען עליו בכל ענין קל וקשה ולא מי שעיתון מסויים בחר בו
חשוניז'סט24.01.16
9
אנשים מדברים על כבוד התורה ומבזים את הגאון הרב זבולון שוב, שאין חולק שהוא אדם ענק הרבה יותר מרוב המועצת שלהם. מכאן רואים שלא כבוד התורה מעניין אותם, אלא הערצת הקבוצה שלהם כמו בקבוצות כדורגל
מקומי20.01.16
8
מתי הרב שטיינמן אמר לא ללכת לעצרת וחוץ מזה אני לא מבין מדוע בעיתונות החרדית לא פירסמו תמונות של העסקנים שמתיעצים עם הרב שטיימן בנושא כה עקרוני, כמו כל נושא שמפרסמים
משה20.01.16
לא צריך כותרות, ידוע שמבחינתו שכל הנחשלים והחלשים בלימוד שיתגייסו, אז כולנו יוצאים נגדו בכל הכח... לא עכשיו רק בעוד כמה שנים... חי חי חי
מסרוחניק24.01.16
7
אפשא לכבד את כולם. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיכל20.01.16
6
ם תורה אם זה לא גורם לאנשים קצת להתעלות מעל עצמם במקום לריב כמו ילדים קטנים שיראו לעולם שתורה באמת מכבדת את לומדיה
למה 20.01.16
5
שוב ושוב ושוב אתם בכלל לא מעניינים אף אחד ליטאים מסריחים כלום שום שלום ושום טוב לא יוצא מכם רק איכסה לא שווה לדבר מכם אתם קליפת השום נגד האיכות וגם הלימוד בכמות שיש בעולם החסידי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שוב20.01.16
תודה על הבדיחה...
ליטאי מסריח20.01.16
4
די נמאס - "כבוד התיירה" "כבוד התיירה". בגלל מחלוקת על הגיוס להעיף אברכים מבית כנסת??? טמטום!!!
פוגרום20.01.16
די נמאס - "כבוד התיירה" "כבוד התיירה". בגלל מחלוקת על הגיוס לרדוף כך את מרן הרב שטינמן??? טמטום!!!
פוגורמטור20.01.16
אם תקרא טוב תראה שהם עזבו מעצמם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי20.01.16
בגלל כל מיני שטויות (כן שטויות, ולמי שלא הבין אז עוד פעם שטויות) מתחילים מלחמות עולם. ככה זה בציבור החרדי תפנימו את זה כבר. כמו ילדים קטנים. רבים על כל שטות. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדי חושב20.01.16
אדרבה, במקום שהם יהיו הרעים שזורקים, זורקים אותם וכך יכולים להבדיל בין ה... לבין ה..... הם עושים את השירות הטוב ביותר, בדיוק כמו שעשו לרב ארנברג בחדרה, אתם חושבים שהכו אותו, חחחח להיפך עשו לו את העבודה הכי טובה, לקחו ממנו את כל מי שהיה יכול לעשות לו בלאגן, הוא כרגע רגוע ושליו. אז תבין, זה שירות טוב
נחמן ביאליק20.01.16
3
הם ותומכיהם משתפי פעולה עם הציונות החילונית האנטישמית ..אז הם דתילונים אנטישמים..והכל בגללם הם האשמים במחלוקות בציבור החרדי !
הם האשמים20.01.16
2
די נמאס מהם, הם הורסים את היהדות!!!!!
יעקב20.01.16
1
זה שיהייה ברור....יהיו הפגנות סוערות חרדים ברחבי המדינה. אותם שייעיזו לכפות גיוס חרדים לצה"ל החוק שהועבר בברית לפיד בנט,ובכך לשבש ולהפר את הסדר של בני ישיבות החרדים ביישיבות כך יוכפה שיבוש והפרות ברחבי המדינה.. ,המדינה תיבער אש. שלא יטעו הציונות החילונית והדתילונית,זה תגובה בשבילכם..
זה מפורסם לכולם20.01.16
זה הכל גחמא של עצניקים טמאים
דודי זוכרמן 20.01.16
מה גם שאני לא מבין את ההתלהמות. אין שום חוק. כל מה שאתה שומע על 'נייעס' ו'עידכונים' נובע משיעמום ותסכול של קבוצה של 1% מהליטאים שמשתגעת מזה שלא מסכימים לריב איתם. והכי גרוע ר' אהרן לייב שטיינמן לא מוכן להשיב להם מלחמה שערה. זה העונש הכי נורא. לא מתייחסים אליך.
פרופסור מקגונגל20.01.16
הליטאים מונים כ90 אחוז מהציבור החרדי כש0.09 אחוז שייכים לפלג הירושלמי וממילא רבניהם הם מנהיגי הדור, עשרה אחוז הנותרים שייכים למיגזר החסידי והספרדי... למי שיש בעיה שיתווכח עם שטופי המוח של דגל התיירה
בירת נורבגיה21.01.16
מרן ראש הישיבה הוא החליט לא לצאת במתקפה נגד, אז לא !!!
כח התורה!!!24.01.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24
ש

תנופת פיתוח אדירה

הדרך הנכונה לדירה משלכם: עפולה הופכת ליעד נדל"ן אטרקטיבי למשפחות

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24
ש

פריחתו של יישוב

הפיכתה של גבעת זאב - מפרבר לעיר מתפתחת

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24
ש

תורה וגדולה

גם להישאר בעולם התורה וגם להתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24