כיכר השבת

הסערה החדשה במחוז החרדי

האישה החזקה לצד זהבי: רות אלמליח; "נזק לבנות ספרדיות"

מנהל המחוז החרדי איציק זהבי מינה את רות אלמליח להקים איתו את המחוז ומכתיר אותה כסגניתו • המינוי, הנחשף לראשונה ב"כיכר השבת", מעורר סערה • "המאבק למען ספרדיות - יימחק" (בארץ)

77
ישי כהן | כיכר השבת | י"ד באדר א' | 23.02.16
איציק זהבי על רקע בית ספר
איציק זהבי על רקע בית ספר (צילום: פלאש 90. למצולמות אין קשר לנאמר בכתבה)

המחוז החרדי • פרסום ראשון: מנהל המחוז החרדי הנכנס איציק זהבי הודיע למספר מפקחים במשרד החינוך כי מינה את הגברת רות אלמליח לסגניתו, כך נודע ל"כיכר השבת".

מבדיקת "כיכר השבת" עולה כי אלמליח, כפי הנראה, לא נכנסה באופן רשמי לתפקיד שכן היא זקוקה לעבור מכרז, אך היא מחזיקה בכוח של סגנית מנהל מחוז, ונחשבת לאישה החזקה במשרד. גם במשרד החינוך מאשרים שזהבי בחר בה להקים יחד אתו את המחוז החרדי.

דבר קידומה של אלמליח למעמד בעל הכוח הגדול ביותר במחוז החרדי, המתפרסם כעת לראשונה, מעורר סערה גדולה בקרב נציגי ש"ס ברשויות המקומיות, אלו שמתעסקים מידי שנה ברישום הבנות לסמינרים ובמאבק למען הבנות שלא התקבלו בשל מוצאן, שכן הם רואים - לטענתם - באלמליח, כדמות המסייעת לעסקנים החרדים.

רות אלמליח, היא אישה חרדית העובדת מזה שנים במשרד החינוך. בעבר אף שמשה כמפקחת באגף המוכר שאינו רשמי, שקדם להקמת המחוז החרדי.

עם כניסתו של שר החינוך שי פירון, נדחקה אלמליח בשל הטענה כי היא תומכת אוטומטית במנהלי הסמינרים ובמנהלי המוסדות ונאמנת להם. עם כינונה של הממשלה החדשה, החלה שוב להתקדם במחוז החרדי לתפקידים בכירים יותר. בשנה האחרונה שמשה כמפקחת על הסמינרים בירושלים ובבני ברק.

גורם בכיר בש"ס המתעסק בנושא אפליית הבנות הספרדיות ששמע על המינוי הגיב בהלם: "אני לא מאמין, רות אלמליח? הראש שלנו בתוך האדמה. הראש שלנו באדמה. המאבק של השנים האחרונות יכול להימחק".

גורם בש"ס המוניציפלית הוסיף כי הוא מקווה שזה לא נכון. "המאבק למען הספרדיות יהיה הרבה יותר קשה, אנחנו חוזרים עשר שנים אחורה, נקווה לגיבוי מש"ס הארצית".

"אולי איציק זהבי מנסה להחניף לראשי הסמינרים כדי שלא יחרימו אותו ולכן הוא ממנה אותה, חבל שזה על גב הבנות הספרדיות", מוסיף גורם המתעסק בנושא קבלת הבנות לסמינרים:. "אם אכן היא תמונה, אל תהיו בהלם שראשי הסמינרים יעצרו את המאבק נגד המחוז".

גורם במשרד החינוך סיפר ל"כיכר השבת" כי "מנהל המחוז זהבי סיפר לעובדים - מספר פעמים בימים האחרונים - כי אלמליח היא הסגנית שלו. יתכן שעכשיו יהיה מי שינסה להציג שזה לא מינוי רשמי, אבל אלו העובדות, היא האישה הבכירה במחוז אחרי זהבי".

בירור שערך "כיכר השבת" מעלה כי מפקחים קיבלו - לטענתם - הודעה מזהבי כי אלמליח היא הסגנית שלו עד למכרז שיצא, אך במשרד החינוך מכחישים זאת.

איציק זהבי סרב להגיב לכתבה.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "העובדת משובצת בתפקיד מפקחת מתכללת בחינוך העל יסודי, ובנוסף לתפקידה בימים אלה מסייעת למנהל המחוז בתהליך בניית המחוז. תפקיד סגן מנהל המחוז יקבע במכרז, על פי חוק".

באשר לטענות על אפליית הספרדיות - במשרד סרבו להגיב.

תוכן שאסור לפספס
77 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
51
חוץ ממשפחתך שמטקבקט לך . מדד השנאה כלפיך לא נראה הרבה זמן חוצה גבולות זה עידנים שלא ראיתי אדם שנואי ונסבל כלכך באמת למה? האהדה ללום ולצביקה כהן משתווה לשנאה כלפיך . כי הם מקריבים את עצמם למען אחיהם הספרדים ואת מקריבה את הספרדים למען מחיאות כפים ולטובתך האישית כי את קאפו בשירות הגזענים והם חסידי עם י
יעקב החרדי26.02.16
50
תפסיקו לבלבל את השכל מי שהיה עד היום בקשרים עם המשרד, ראה שהיא עניינית, ממלכתית ועושה עבודה לשם שמים
שנהב24.02.16
49
דרעי עסוק בלטפס במדרגות הרבנים הליטאים בבני ברק ולמכור את בוחריו
דרעינוביץ23.02.16

הצגת כל התגובות

48
אסון לבנות ישראל אלמליח היא נזק וחורבן אשר שנים היא עם מנהלות הסמינרים והיא עושקת תמורת בצע ואישה מושחתת מדרגה הכי גרועה פרטים בהמשך
אלי 23.02.16
47
רות אישה מתאימה ביותר לתפקיד המשמעותי הזה איציק יצליח איתה והבנות הספרדיות היא עזרה להן כל השנים ותמשיך לעזור די לצביעות מאחלת הצלחה רבה בהמשך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בשם אשת חינוך 23.02.16
46
אולי יש עוד ספרדים כמוני שחושבים שש"ס עובדת להנציח את האפליה שאין?
איצי23.02.16
45
אני מכיר את הרבנית אלמליח ואין לי ספק שהיא תעשה עבודה מצויינת בכל תפקיד שתשא תחת אחריותה
גבי23.02.16
44
נוטף ממנה רועה ושינאה עצמית מתחנפת למנהלים בשביל כבוד וכמה דולרים חובה קדושה לסלקה ולהדיחה בהקדם האפשרי
אחד שמכירה24.02.16
43
רות אלמליח מצויינת ועושה עבודה מקצועית ומסורה מאוד. די עם הרוע הזה !!!!!!!!!!! אל תפלו בפח של אדם אינטרסנטי שמנסה להכשיל אתכם.
מיכל23.02.16
42
צביקה הנזק שגרמת לסימנרים עדיין לא ידוע זה יתגלה עוד כשנה ואז תקרע בכותל....
לרי23.02.16
בלי התאמה איפה שרק מצליח ללחוץ. הרבה מהמתקבלות בלחץ לא מתאקלמות כי הן לא מתאימות הן אשכנזיות והן ספרדיות בלי קשר.הן גורמות נזק רוחני לחברות ולעצמן.וזה מאד חבל.כי השקולים הם לא מקצועיים רק מספריים.
יהודית61323.02.16
41
אין מינוי יותר מתאים מרות אלימליח עזרה ותמרה ל3 אחיותיה לסמינרים הכי טובים בבני ברק ממש כמו אמא .ספרדי שמחזיק מסמינרים אשכנזים . ובהחלט לא בא ל התחנחן לאשכנזים פשוט זה המציאות שב חינוך של בנות הם יותר טובים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ביונט24.02.16
40
הכותבת היא מי שיודעת מה נעשה בפנים. כולם יודעים את האמת כי שי פירון ביחד עם מאיר שמעוני דיברו על עיצוב הציבור החרדי על ידי שהכניסו קבוצה גדולה של מפקחות מודרניות ביותר מה"שוליים" של הציבור החרדי ושכל מטרתם לשנות ולשבור את הציבור החרדי! והם מדברות על כך בכל מקום "שצריך לשנות את הציבור החרדי" כל המתנ
יוספה ברדוגו23.02.16
39
צריך להגיע למצב שהאשכנזים ילחמו להיכנס למוסדות הספרדים ולא להפך........... מתי זה יקרה?
מיכל25.02.16
38
אשה מיוחדת שהמון המון בנות ספרדיות חבות לה את חייהם ..... החסרון היחיד שלה שפעלה הרחק מעיניהם של התקשורת... בניגוד לעסקני שס המעונבים שאחרי שמסדרים את בנותיהם בסימנרים האשכנזים הנחשבים רצים לתקשורת לזעוק בכאילו את זעקת הבנות עלי והצליחי
יוסי24.02.16
37
על אפך וחמתך נשלח פקסים שכן יקבלו אותה שסניק עלוב עם עניבה ולא עובר את המטר וחצי
לריציניים בלבד23.02.16
36
כל מי שהתעסק איתה בקשר לבנותיו יודע במשתפית לחלוטין עד היום היא שרתה כמשרתת של הפריצים
משה 23.02.16
35
מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו!
א23.02.16
34
עבור מטאטא טוב שטאטא שנים את הגזענות הפושעת אלמלוח מי אמר שאין הכרת הטוב עלי והצליחי את ומשפחתך חשובים מכל ציבור הספרדי שנאנק מהאפליה יום יום , מברוק עליכם משרתי האדונים
ישראל 24.02.16
גם אם אחותך לא התקבלה לסמינר אשכנזי שרוצה עדיין להשאר אשכנזי
תשאיר את הביטוי28.02.16
33
למה שלא תעזור לבנות ספרדיות? מי יעזור אם ספרדים לא יעזרו לספרדים?? בושה!!!
מיכל23.02.16
ספרדיה או ספרדי שנמצא בתפקיד ציבורי כמו שרי ש"ס הם לעולם לא ילחמו את מלחמת הספרדים כי הם מעוניינים להכניס את בניהם ובנותיהם למוסדות אשכנזיים. תבדוק מאיפה דרעי לקח חתנים, רק מישיבות אשכנזיות... אישית לא בדקתי אבל רובם בטוח מישיבות על טהרת...
מתחנפבנים23.02.16
32
מי שהרס לכם את המשפחה זה ההורים שלך !!!לא נתקלתי בטיפול כל כך אכפתי ומקצועי כמו שקיבלתי מגב' אלמליח צביקה כהן באמת שאתה עוד לא יודע איזה הרס גרמת לסימנרים
לרי23.02.16
31
אני לא מבינה..למה להוציא ככה שם רע על בנאדם? חכו עד סוף שנה ואז תראו אם היא באמת כזאתי, רק בגלל שהיא "מזוהה" עם מנהלי הסמינרים? אני מכירה אנשים שמזוהים עם מנהלי הסמינרים ולא עושים כל מה שהם אורים ופועלים לפי רצונם. למה לדחוף א הנושא של האפליות לכל מקום?? אתם עוד לא יודעים אם היא תעזור לאפליה או לא.
מלמלה23.02.16
30
סוף סוף תותחית שתעשה לכם סדר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דני23.02.16
29
המינו הראוי ביותר! אישה מדהימה. בעלת יושרה מקצועית ואישית מפעימה. לא עוצרת למחוא לעצמה כפיים אף פעם, ורק עושה עבודה קשה ואמיתית. דואגת לכל תלמידה, ומתרחקת מהכותרות. הלוואי יהיו עוד אנשים כמוך. אנחנו מאחורייך! חזקי ואמצי!
גם יודעת25.02.16
28
כל השנים היא שרתה את מנהלי הסמינרים ותמיד היה באויר שנכון וצריך שהרשויות המוסמכות יבדקו למה ???
אבי 24.02.16
27
מאמין ששס יצאו בהודעה מסודרת למה צריך לעצור את שני הקנאים האלו... הם הצליחו לעבוד על צביקה כהן שבא מטבריה... אנחנו יודעים מה הרבנית אלמליח עשתה בשביל הבנות הספרדיות הקנאה מעבירה אותכם על דעתכם
ללא ללום והורוב23.02.16
26
אם הספרדים דואגים לספרדיות שיתיעצו עם רבנים אשכנזים ועם מנהלים אשכנזים מנוסים איך מקימים מוסדות טובים .יקימו להם מוסדות איכותיים ןילכו לשם בגאוה ובשמחה ללא הרגשה שצריך לדאוג להם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דכיילחעעחלל23.02.16
ם בכלל????
ד23.02.16
25
שתיהיה צנועה ולמדנית ,עדה וכל זה רק לסיפורים
בית רבקה23.02.16
24
ממתי היא עוזרת לבנות הספרדיות? סתם כלומניקית שלא עונה לטלפונים אם היא במחוז, אז גם המחוז לא שווה כלום
אחת23.02.16
a> nna kt hpv
דוד28.02.16
23
זו אשה שמוצאה ספרדי ואיש לא יכול לומר שהיא מנותקת אולי היא פועלת אחרת ממכם אולי אצל אנשים מסויימים תמיד המנהלים רשעים ואשמים גם במקרים שהם צודקים ואצלה היא בוחנת כל מקרה לגופו... ובקיצור תתרגלו.... כי ניתן לטפל בבעיה גם באמת וברצינות ולא רק בתקשורת, המנהלים אינם רשעים יש להם שיקולים שהם גם לטובת הבנ
אלמליח29.02.16
22
הכל. הסירחון של ספרדים מסודרים בקליקה הנכונה שמקריבים את כל אחיהם פגועי אפליית הגזענית . מין ארור של קאפו ספרדי שמרצה את האדונים הנכונים למען אינטרסים אישים , ואיפה דרעי שהבטיח עולם ומלואו ??
יעקב החרדי24.02.16
21
לזעוק עד השמים שהיא לא תהיה בחינוך מספיק הרסה משפחות שעד היום בוכים על הפשעים שהיא עושה אנא לעצור את הביזיון עד מתי דם בנות ישראל לא הפקר מושחתים הביתה
אלו 23.02.16
20
כדי שיאלצו ללכת למוסדות שהוא הקים/יקים, וכן כדי שיהיה שהבנות שלו ילמדו במוסדות אשכנזים שמיעוטם ספרדים
דרעי רוצה 23.02.16
19
אמיתי. היא מושחתת אמיתית מי שמגיע אליה היא מעבירה הכל לסמינרים ככה היה עם אחותי אסון אסון להפוך את העולם שהיא לא תהיה שס תהפכו את העולם היא הרסה להורים שלי את החיים אני מתחנן לש"ס תהפכו את העולם בבקשה היא מרשעת וחוצפנית אבא שלי תלמיד חכם שכל כולו תורה והיא דיברה אליו בזלזול. בבקשה שהיא לא תהיה ..
א23.02.16
18
כנראה שאתה מקבל ידיעות מפקידים במערכת, שקיוו להתמנות במקומה. ומקנים בה, אחרת לא מובן למה ספרדיה לא טובה לך, אולי תאמר את מי תרצה כסגן? את יואב ללום? את נריה הורביץ?
נהרי שלום23.02.16
17
כל התגובות של שני אנשים עלובים צביקה כהן וללום עוכר ישראל!!! לא תצליחו בחיים למנוע מינוי מצויין זה . זהבי חזק ואמץ
אנונימוס מבפנים25.02.16
16
להגיש תלונות נגד אלמליח לא להתעצל . עובדת ציבור שלא מייצגת את הציבור. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מבקר המדינה23.02.16
15
מנהל המחוז יצחק זהבי תתעורר בזמן, היא לא ראויה כלל יש אכזבות קשות מצד הציבור החרדי כלפיה... היא לא בצד ההורים בוועדות הערר, הקו שלה הוא לטובת המנהלים והרסה לבנות הספרדיות את עתידן. עד מתי העוול הזה יתמשך, תורידו אותה בכלל ממפקחת הנדרשת לענות לפניות הציבור היא לא הכתובת!!!
מוישי23.02.16
14
עובדת מעולה שיודעת לסדר את העניינים וכל מי שמדבר הוא סתם מקנה
דוד23.02.16
13
אצלינו אין שטויות של אפלייה
בית חנה23.02.16
12
מנהל שהרחיק את ביתינו מהסימינר בתרוצים שונים ולא נקט בכל דרך חינוכית לא עזרו כל הרבנים עד שנפגשנו עם הגב' אלמליח ותוך 24 שעות ניצבה בחדר המנהל המנהל ננזף. והילדה חזרה לסימינר כיום תלמידה מצטינת .
מהמרכז23.02.16
11
אני מבקש מכולם לשלוח מיילים ופקסים 02-5601449 וגם-02-5601329 ולהביע מחאה ושלא נחזור אחורה 10 שנים לאפליות נוראיות והעלמת עין של משרד החינוך.
די לטמטום23.02.16
10
רות אלמליח זו שמזיקה לבנות הספרדיות מצדדת רק למנהלי הסמינרים הורסת משפחות ספרדיות בושה למינוי כזה
רבקה23.02.16
9
בימים אילו מתנהל בירור במשרד החינוך ש:רות אלמליח הייתה מעורבת בו ולא עזרה לבת ספרדייה בתור מפקחת, התנהלה באופן מבייש והמשפחה כעוסה עליה מאוד, עד היום הבת בבית. אם זו התוצאה תשפטו אתם בשירות מי היא עובדת בשירות המשרד או בשירות מנהלת הסמינר. היכן "המפקחת"???? וזה לא סיפורים אנו חשים זאת יום יום. בתור
יוסי25.02.16
8
זה ברור כשהיה שי פירון מ"יש עתיד" שר החינוך הטיפול בנושא האפליה היה רציני ביותר, עכשיו כשהחרדים בממשלה בלחץ מנהלי הסמינרים החליפו את שימעוני שעשה בשביל בנות ספרדיות מה שש"ס לא עשו, וש"ס כמובן שותקים כי הם כפופים ל"יהדות התורה", אז כמובן שהאפליה תחזור ובגדול.
אליהו23.02.16
עולם ברור ראית
רפאל24.02.16
7
הגב' אלמליח אינה סגניתו של זהבי וגם לא תהיה.
יוסי23.02.16
6
שאוהבת לרצות מנהלים גם במחיר של פיטורי מורים
מוישה23.02.16
יודעת ספר,כאחת שפוגשת אותה במבדקי החוץ.רואה את בקיאותה הרבה בשלל נושאים.
יהודית61323.02.16
שממון אינטלקטואלי, מה שמאפיין אותה זה רדידות, שטחיות, העדר כשרון ואינטואיציה ובעיקר הרבה צביעות ונסיון לרצות את הממונים מעליה.
מוישה23.02.16
5
צביקה באמת מה עשינו עד שבאת מטבריה גב' אלמליח הצליחה לסדר בשקט ובחכמה יותר בנות ספרדיות פי עשר ממך ואצלך שסניק עלוב כותרות בראש חוצות על זה שהרסת את הסימנירים בישראל
לריציניים בלבד23.02.16
4
אשה רעה
ט23.02.16
3
צריך לזה סוףףףףףף (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תפסיקו כבר להרוג את ההורים של הבנות 23.02.16
2
מי אלה השסניקים הבכירים ? אלו שלא יודעים לפרגן לאישה הספרדיה הכי מקצועית במגזר? שלא נכנסה בטובות של אף פוליטקאי והתקדמה רק בגלל המקצועיות שלה!!! השסניקים המתנגדים שפלים!!!
ולרי23.02.16
1
כאשכנזיה, עלי לציין שרות אלמליח היא אסון לסמינרים, ולא רק לספרדים אלא לכולם, היא מנסה לרצות את הבוסים ודורשת לימודים בתעניות ובערבי חגים. עינה צרה בכך שבסמינרים לא לומדים מר"ח ניסן וכן בין יו"כ לסוכות. לפעמים נדמה לי שהיא יותר אנטי מראשי המשרד
מכירה23.02.16
תפסיקו לבלבל את השכל מי שהיה עד היום בקשרים עם המשרד, ראה שהיא עניינית, ממלכתית ועושה עבודה לשם שמים
שנהב24.02.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

הבריאות שלכם קודמת

סל הריון מקיף - ההטבה שתלווה אתכן בחוויית ההריון

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

מודל מנצח

להקים עסק דיגיטלי מניב: הכירו את סמרטה

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 02.05.24

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 02.05.24
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 02.05.24

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24