כיכר השבת

המשבר בחברה של הלל יעקובזון

חרף ההסכמות שהושגו: 'נט-סורס' מפטרת מאות נשים חרדיות

איש העסקים החרדי הלל יעקובזון החליט באופן סופי לסגור את חברת נטסורס שהעסיקה מאות נשים חרדיות. עשרות קיבלו כבר הערב מכתבי פיטורין. הלל יעקובזון בעבר: "הסיתו עובדות נגדי" (חדשות)

12
חיים אבני | כיכר השבת | כ"ט באדר א' | 09.03.16
אילוסטרציה, למצולמות אין קשר לנאמר
אילוסטרציה, למצולמות אין קשר לנאמר (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

הפעם זה סופי? בשעות האחרונות קיבלו עשרות עובדות חרדיות בחברת הטלפוניה "נטסורס" של איש העסקים הלל יעקובזון מכתבים בהם הוזמנו לשימוע לפני פיטורין. המהלך מגיע שבועות ספורים לאחר שהחברה שלחה מכתבי פיטורין למאות עובדות בחברה, אך לאחר מכן משכה אותם לאחר שההסדרות הגישה תביעת ענק חסרת תקדים נגד החברה ובעליה.

בשבועות האחרונים ישבו הצדדים למשא ומתן, כשאת העובדות ייצגו נציגי ההסתדרות שהביעו תקווה כי יעקובזון יחזור בו מהחלטתו לסגור את החברה. אך כעת נראה כי יעקבזון מתעקש לסגור את החברה ולא ימשיך את פעילותה. ל"כיכר השבת" נודע כי בימים הקרובים תשלח החברה מכתבי פיטורין לכל עובדות החברה ותמשיך בהליכי הסגירה.

גורמים בהסתדרות אומרים ל"כיכר השבת" כי בשעות האחרונות, לאחר שנודע כי "נט-סורס" החליטה להמשיך בהליכי הסגירה של החברה, החלו הגורמים הרלוונטיים לדון בנושא אך עד לשעה זו לא החליטה ההסתדרות כיצד לפעול והאם לחדש את ההליכים המשפטיים נגד החברה ובעליה.

כזכור, לפני כחודש הגישה ההסתדרות תביעת ענק נגד בעלי החברה והחברה עצמה, ההסתדרות תבעה סכום חסר תקדים של למעלה מ-100,000,000 (מאה מיליון שקלים) בעקבות טענות ההסתדרות על שורה של הפרות חוקי העבודה ועבירות על החוק האוסר הפרעה להתארגנות עובדים.

מנגד, בעלי החברה, הלל יעקובזון, טען כי לא מדובר בהפרעה להתאגדות וכי החליט לסגור את החברה לאחר שלטענתו החברה נפתחה כמיזם חברתי ומעולם לא הכניסה רווחים. לטענתו, בעקבות הליכי ההסתדרות החלו חלק מהעובדות וחלק מנציגי ההסתדרות להסית נגדו, מה שגרם להחלטתו לסגור את החברה.

מקורביו של יעקובזון ששוחחו עם "כיכר השבת" זמן קצר לאחר שליחת מכתבי הפיטורין טענו כי מדובר בהחלטה סופית ממנה לא יחזור. למרות זאת, בדיון שנערך לפני מספר שבועות בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים הגיעו הצדדים להסדר זמני לפיו החברה תכיר בהסתדרות החדשה כארגון יציג של מאות העבודות, ותדון עמה אודות הליכי הפיטורין.

מחברת נטסורס נמסר בתגובה ל"כיכר השבת": כפי שהודענו בעבר, חברת נטסורס סוגרת את פעילות המוקדים עקב סיום התקשרות עם לקוחות והיעדר אופק עסקי. החברה החלה בהליכי פיטורים באופן מסודר, ומסרה על כך הודעה לבית הדין לעבודה. החברה תשמור על מלא זכויותיהם של העובדים, כפי שהקפידה עד היום. מתוך כ-300 העובדים שנותרו בחברה, החלו הליכי פיטורים של כמה עשרות. זהו השלב הראשון בהליך הסגירה".

מההסתדרות לא נמסרה תגובה.

תוכן שאסור לפספס
12 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
11
אל תיכנע. המופרעות האלו ודומיהם מרחיקות את המעסיקים וגורמות לאבטלה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים10.03.16
10
גידלו דורות של אנשים ונשים אומללים שמשתכרים שכר עלוב.... בעוד העסקנים מדושנים וההנהגה מגושנת ...הם בניהם בנותיהם ונכדיהם...
אף אחד לא אשם10.03.16
9
להכפיש מנהלי חברות רק מזיק לעובדות. במקום לצעוק תתחילו לעבוד ולפתוח מרכזי תעסוקה כמו במודיעין עילית. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסף חיים10.03.16

הצגת כל התגובות

8
הייתי עד מהווצרות החברה, שמנתה אז פחות מ10 איש בשלהי 2011, איזה חזון אמיתי ולב חם יש ליזמים. איש לא תיאר שההסתדרות הדורסנית תהרוס מיזם חברתי מדהים שכזה. חטא היוהרה שלהם מעציב את ליבי כי במו ידם הדורסנית הרסו את אחד הפרוייקטים המדהימים שיש בארץ תוך קמפיין הכפשות נוראי בתקשורת שהובל ומומן ע"י ההסתדרות
ללא שם10.03.16
7
בתור עובד לשעבר בחברה מגיע להלל את העונש כי כמיזם חברתי שהחליט להרוויח לכיסו החברתו הנהדרת והטופחת התנהג בחוסר דרך ארץ לעובדים ועובדות העביד בחול המועד האחרון בלי רשות לצאת לחופשים וחייבים לעבוד בפורים בוש והכלם הלל מגיע לך שקרן אחד
איזה שקרן09.03.16
6
אם איש ״העסקים״פתח את ללא כונת רוח למה הוא לא פתח את זה כעמותה ואולי לא היה צריך לשלם מיסים ועוד אז די אם האיומים ודי אם העובדות מסולפים ועוד אחיו צבי דואג לו למכרזים של תנועת ש״ס. אולי גם זה מטעמי חסד. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלי09.03.16
5
גנבתה ל450 נשים כל חודש מהמשכורת שלהם ועכשיו אתה אומר שזה היה חסד על מי אתה עובד צריך להכניס אותך לכלא (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דנה10.03.16
4
נכון שהחלטתם לקחת את הסחטניות האלו כפרויקט אישי אבל למען ההגינות תפרסמו את כל התגובות לא רק מי שמסכים לגישה שלכם. מקווה שתפרסמו אחרת אתם מוכיחים שכולכם אינטרסנטים ואפשר לוותר עליכם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים10.03.16
3
מי שלא החזיק עסק לא יבין בחיים את חייו של בעל עסק הסיכונים הדאגות הבירוקרטיה ההוצאות המיסים. בעל עסק צריך לעבוד 24/7 בשביל לפרנס את העובדים את ההסתדרות את העיריה את המדינה וכו וכו ..... אין לו זמן לנשום במשך היום בשביל שלך העובד תהיה פרנסה צריך להבין שבעלי עסקים שעובדים על פי חוק אין להם מצב להתעשר
חצי הכוס10.03.16
2
שיגידו תודה שהעסיקו אותן! ישר כוח ליעקובזון, חבל שלא ידעו להעריכו. הגיע הזמן שהציבור יבין שמי שאין לה תואר זוכה לעבוד ב"שוק עבדים" ומי שיש לה תואר מקבלת מקום עבודה מכובד עם תנאי עבודה טובים, ביטוח רפואי, משכורת 13 דמי הבראה. תוספת לקייטנות. סופי שבוע. חבר'ה תתחילו להפנים, כל הצדיקות שבאו לחב' הזו לע
ירושלמית10.03.16
1
במרבית המקומות הללו נשים חרדיות מועסקות בתנאים מבזים, כל יציאה לשירותים מחייבת העברת כרטיס נוכחות. ח"כ גפני זה מה שאתה רוצה???? מערכת חינוך המובילה לבורות, לתנאי שכר ירודים ?? זה המתכון להחזקת בעל לומד?? לא !! זה המתכון לחיים קשים ועניים !!!!
מיכל09.03.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 10:27

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:44

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 07:39

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 07:36

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

הבריאות שלכם קודמת

סל הריון מקיף - ההטבה שתלווה אתכן בחוויית ההריון

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

זה הזמן להזמין

החג הזה, תתרגשו ותתחדשו עם נעם 2! טכנולוגית חם וקר

כיכר בשיתוף נועם2 | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24