כיכר השבת

האזינו

הרב גרוסמן מספר על התנאים של הרב ברלנד

הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן, שביקר בימים האחרונים את הרב אליעזר ברלנד הנתון במעצר בדרום אפריקה, סיפר על השהות לצדו של מנהיג שובו בנים בראיון לקו החדשות של הקהילה (חרדים)

17
ישראל כהן | כיכר השבת | כ"ו בניסן | 04.05.16
הרב גרוסמן מספר על התנאים של הרב ברלנד
(באדיבות קו המידע שובו בנים 025875777. תמונה ראשית: פלאש 90)
Your browser doesn’t support HTML5 audio

הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן, שביקר בימים האחרונים את הרב אליעזר ברלנד הנתון במעצר בדרום אפריקה, סיפר כל השהות לצדו של מנהיג שובו בנים בראיון לקו החדשות של הקהילה.

"אני עזבתי את ארץ ישראל מיד למחרת חג הפסח ביחד עם הנכד של הרב, הרב חיים רייכר שביקש ודיבר איתי ואנחנו עוד עשינו פעולה לפני החג להכניס לרב את המצות, זה היה מבצע גדול עוד לפני החג. אחרי זה החלטנו לנסוע ביחד עם יובל המסור לרב".

"ביום שני עד הרגע הזה דקה לא נחנו הכל בכדי לעזור לרב, להקל עליו גם לטווח הארוך וגם לטווח הקצר. אתמול ראיתי את הרב, הוא היה במצב בעייתי כי הביאו אותו בבוקר לבית המשפט בלי שום סיבה, לא היה משפט. טעות או לא טעות לקחו אותו מ-7 וחצי בבוקר והחזירו אותו ב-7 וחצי בערב. אני מבין שנתן בנסון שהוא באמת מסור בלב ונפש לרב סיפר כבר על זה ואז היתה לי ההזדמנות להיכנס לרב שמה לבור למטה".

"הוא ראה אותי והיתה שמחה שאי אפשר לתאר. היום הייתי אצל הרב שעתיים אי אפשר לתאר מה שהיה שמה בבכי ובשמחה למדנו ביחד את המאמר בתניא להשכילך בינה שמדבר על כך שאין רע יורד מהקבה שמחייה אותנו בכל רגע ורגע. אנחנו נבראים מחדש בכל רגע יש מאין והוא מחייה אותנו ונמצא איתנו וממנו לא יורד רע וממילא זה החיזוק שצריך להתחזק וזו הנקודה המרכזית שלמדתי עם הרב ביחד".

"צריך לדעת שהרב צריך ישועה גדולה. חייבים להוציא אותו. יומיים הוא לא אכל, לא רצו להכניס לו אוכל וברוך השם הצלחתי היום הלכתי למנהל הכלא הפכתי את העולם ונתתי לאב את האוכל ביד. אבל זו בעייה יומיומית הנושא הזה של האוכל ועצם זה שהרב נמצא בבור זה פחד פחדים. זה מזכיר את יוסף הצדיק בבור ואנחנו צריכים לעשות את הכל בכדי להוציא את הרב מהבור הזה כדי שהוא יוכל להגדיל תורה ולהאדירה".

"הביקור כאן היה חיזוק גדול וברוך השם עשינו סדר גם עם הרב הראשי של דרום אפריקה. ישבנו 3 שעות וליבנו יחד כת העניין ובעזרת השם סידרנו את זה על הצד הטוב ביותר גם עם הרבה עוד ועסקנים לגייס את כולם למטרה אחת להוציא את הרב מהבור ושיוכל בעזרת השם באריכות ימים ושנים טובות להמשיך ולהגדיל תורה. אני לא יכול להיכנס לפרטים מה התוכניות ומה עושים אתם מבינים לבד שאי אפשר ולא טוב לדבר על זה אבל דבר אחד הרב ביקש לחזק את כל הציבור והוא אמר לי שכשהוא שומע שלומדים ומתפללים ומתחזקים באמונה שלימה שהכל יסתדר".

"זה נותן לו את הכוח והחיות להמשיך אהל כשהוא שומע שיש צעירים שבגלל מה שקרה איתו הם ככה נכנסים לספיקות ויש פירוק אז זה הורס אותו. אם אנחנו אוהבים את הרב הדבר היחידי שעלינו לעשות זה להתחזק בתפילה בלימוד תורה ובאמונת צדיקים. אני מקווה שנמשיך לעשות ולפעול למענו".

תוכן שאסור לפספס
17 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
10
לראות מה זה מסירות נפש מה זה רצון ויוזמה מה זה אהבת ישראל אמיתית אהה פשוט נותן לי חיזוק כל פעם מחדש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מישהו 05.05.16
9
הרב הוא מעל הטבע וממילא פשוט שאצלו אין צריך לההתחזקות שבתניא כי אצלו אינו רע כלל וכדברי רבי זושא אלא זה הכל עבורינו וממילא אנו צריכים אמונה שזה ענין שמיימי ואז זה יפעל
מאמין05.05.16
8
ארוש היה צריך ללכת לרב,ולשהות שם למענו עד שישתחרר,הרב זקוק מאד לרב שלום גם מבינה אישית וגם מבחינה רוחנית.
נחמן שטרית05.05.16

הצגת כל התגובות

7
והיא: מדוע הרב לא מתייצב לחקירה במשטרת ישראל ומוסר את גירסתו?!? אני לא חלילה חושד ברב, רק לא מבין. זה ניראה כאילו הסיפור היה יכול להיגמר מהר מאוד לו רק היה שיתוף פעולה עם הממסד, אך מאחר שהרב ברח, הוא כעת אדם שבורח מאימת הדין, וקשה לי לראות אפשרות שהוא יחזור לארץ בלי להיכנס על כך למעצר, גם אם אחרי שי
יהודי פשוט05.05.16
הרב ברלנד שליט״א מפחד להיות בידי המשטרה או בכלא לא בגלל שהוא מפחד מחקירה או מכלא זה לא מפחיד אותו בכלל הוא הרי מסר את נפשו להגיע לאומן ונתפס לא פעם על ידי הרוסים הוא אף פעם לא חשש לשבת בכלא. הפחד של הרב ברלנד הוא משלטונות הכלא שיסממו אותו בכלא וממילא הוא לא יוכל להתפלל או ללמוד תורה עיין ערך הרב עוז
Brooklyn 05.05.16
6
כל סיפורי הבדים וההמצאות על הלמדנות, ועבודת ה', והרחמנות הכל פרסום של שקר וכזב להטעות יהודים כשרים ותמימים לנסוע אחריו לקצה העולם והכל עצת היצר הרע לכלות את זמנם ממונם של ישראל להבל וריק. אז תדעו לכם שכל מה שאומרים על אליעזר ברלנד זה לשון הרע גמור ואני לא מוכן לשמוע בשום פנים ואופן ומסיבה זו אני
מי האיש06.05.16
5
הרב אליעזר ברלנד שליט"א עובר בדיוק מה שיוסף הצדיק עבר. מי שלא רואה שהצדיק הקדוש הזה מוסר נפש עבור כל עם ישראל הוא עיוור. תודה רבה לה"י ששלח לנו כזה צדיק שמוכן לקבל על עצמו כאלה בזיונות בגוף ונפש.
שרה אמנו05.05.16
4
הרב גרוסמן ענק שבענקים. מובטח לך גן עדן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אנונימי04.05.16
3
הרב סוחב את כל החטאים שלנו על הגב שלו..כל ירא שמיים צריך להתעורר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לולא רבינו רחת עלינו05.05.16
2
יישר כח האב על זה שאנחנו לומדים מהי אהבת ישראל ואיך שהרב מטריח את עצמו בשביל מצוות פדיון שבויים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
Brooklyn 05.05.16
1
המסירות נפש שאתה עושה למען מורנו הרב אליעזר ברלנד שליט"א זה לא ניתן לתאר כמה כוח כמה מאמץ והגדול מכולם שבניגוד לשאר מנהיגי היהדות החרדית אתה נעמד באומץ רב ולא מפחד מתגובות הפושעים וכו'... אני בתור תלמיד של הרב ברלנד שליט"א מעריך אותך מאוד על עבודתך. תודה רבה !!! וישר כוח !!! הלוואי ושאר מנהיגי ה
יוסף04.05.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24
ש

תורה וגדולה

גם להישאר בעולם התורה וגם להתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם
ש

פריחתו של יישוב

הפיכתה של גבעת זאב - מפרבר לעיר מתפתחת

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 02.05.24

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 02.05.24

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 02.05.24
ש

בדוק!!

הלוואת חג מיוחדת 30,000 ש"ח ללא ריבית

כיכר בשיתוף מרכנתיל | מקודם

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24