כיכר השבת

מאמר לוחמני

יתד נאמן: החילונים תפסו טרמפ על זכותנו לחיות כאן

עורכו הראשי של בטאון "יתד נאמן" מפרסם מאמר העוסק בקשר בין הדת למדינה, ומתריס: "אנחנו מעניקים לישראלים את הזכות לחיות כאן. אנחנו הטאבו שלהם. הם תפסו טרמפ על זכותנו" (דעה)

107
ישראל כהן | כיכר השבת | ה' באייר | 13.05.16
יתד נאמן: החילונים תפסו טרמפ על זכותנו לחיות כאן
(צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

עורך הראשי של "יתד נאמן", הרב ישראל פרידמן מפרסם מאמר העוסק בזכותם של שומרי התורה להיות בארץ, ומונה שלל חוקים קשים שלמרות ההסכמים הקואליציונים נאלצים חברי הכנסת של דגל התורה ובראשם יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני להתמודד איתם מידי יום.

הוא שולח מסר של אחדות ומציין כי הפעילות למען הכלל נעשה בשיתוף כלל הסיעות ביהדות התורה וכמובן סיעת ש"ס.

במסגרת המאמר תוקף העיתון גם את הקואליציה הנוכחית שמערימה קשיים רבים על כל נושאי הדת ובעיקר את מפלגת הבית היהודי עימה נלחם גפני בשבועות האחרונים.

וכך כותב הרב פרידמן:

נציגי 'דגל התורה' ועמם נציגי יהדות התורה וש"ס, מנהלים ללא הפוגה את מלחמת העצמאות של היהדות החרדית. כשנאלמה תרועת הפסטיבלים, כשנדמו "חגיגות העצמאות" שנערכו ברחבי הארץ, זו שעה להגיד לאחים תועים וטועים את האמת הנוקבת: "אנחנו לא חיים בארץ הזו בזכותכם. להיפך: אתם חיים כאן בזכותנו. אנחנו דורשים את המגיע לנו, כי זה שלנו. לא אתם עושים לנו טובה, אנחנו עושים לכם טובה, כי כולה שלי. כל קיפוח הוא שוד לאור היום". מה שפעם גם גויים וחילונים הבינו והסתירו מנימוקים מובנים, חייב לצוף על המים: שלי ושלכם, שלנו הוא!

קצת הסטוריה, כדי להבין את גודל העוול למתרחש היום. הגיע לידינו מכתב שאצור בארכיון הציוני (מיום ה' ניסן תש"ה), שנשלח ע"י י.א. שפירא – חברת גאולה ת"א, והוא ממוען אל הסוכנות היהודית והרה"ר. הרקע: משלחת שהגיע מאנגליה בשליחות הממשלה לפני פינוי המנדט, ומטרתה לבדוק עד כמה נשמרת "קדושת התנ"ך" ע"י היהודים: קראתי בעתון "הבוקר" מיום 15.3.45 ידיעה כי משלחת של כמרים יוצאת מאנגליה על מנת לבחון עד כמה נשמרת כאן ע"י היהודים קדושת התנ"ך. הנני מלא חרדה כי לבי אומר לי שבעלי המשלחת ירצו למצוא דוקא את החלק הבלתי דתי בישוב שמתייחס באדישות לקדושת התנ"ך כדי לעשות מזה קרניים לנגח אותנו מבחינה פוליטית ולהודיע קלוננו ברבים.

הנני מציע לקדם את פני הרעה ולהקטינה כמה שאפשר:

יש לשער כי ראשית כל תבקר המשלחת במקום התורפה ב"שער הגולן" שהספיק להתפרסם באנטי דתיות שלו ע"י מעשה שהיה בספר התורה שהוחזר, ולכן יש תיכף ומיד לחדש שם את המנין של הזקנים ולהחזיר לשמה את ספר התורה ככה שתוכל לבוא הכחשה בפני המשלחת ולטשטש את כל המעשה שגרם לנו הפסד לא מעט.

יש להכניס ספרי תנ"ך בכל הספריות שבקבוצים של השומר הצעיר. אני אומר בכל הקיבוצים היות ולא ידוע באיזה קיבוץ המשלחת תבקר פתאום, באופן שלא יימצא קבוץ גם הכי נדח שבספרייתו לא ימצא תנ"ך.

בקבוצים שפרקו מעליהם עול הדת ויוצאים בשבת לעבודה בשדה, יש למנוע לעשות זאת, בכל אופן בכל זמן שהותה של המשלחת בארץ.

על הרבנות והסוכנות לדאוג למפרע שהמשלחת תבקר בעיקר בקיבוצים דתיים, וכן במושבות פיק"א, איפה שהאלמנט הדתי בולט יותר. הרה"ר צריכה להשתדל להפגש עם המשלחת, גם באם זו המשלחת לא תפנה בעצמה אליה ולהכין בשבילה תזכיר על כל מיני הישיבות, תלמודי התורה ובתי ספר דתיים שישנם בערים ובמושבות וכן סטטיסטיקה על מספר בתי הכנסת שישנם בארץ ועל כל מיני ארגוני הנוער שעומדים על הבסיס הדתי – שהם רוב בנין ומנין בהשוואה עם הקיבוצים הרדיקלים שהם מיעוט קטן, באופן שהמשלחת תקבל מושג נאמן שהיהדות הדתית ישנה בארץ. כל זה צריך לעשות בלי פרסום ולא ע"י העתונות או חוזרים, אלא ע"י שליחים, כפי שנוהגים לפעול בדברים הנוגעים לבטחון, שהפרסום לא יפה להם", סוף ציטוט.

הבריטים שרצו לבדוק האם צריך להעניק לעם היהודי את השלטון בארץ ישראל שיגרו משלחת כמרים לבדוק האם היהודים שומרים כאן תורה ומצוות. הגויים הבינו שהישיבה והזכאות על הארץ, תלוייה בקיום תורה ומצוות. גם החילונים שהבינו את המשמעות, מיהרו להקים מנגנון הטעייה כוזב, על הגב שלנו, תוך שמוש בזהות שלנו. במקום לתקן את המעוות, ניסו להסוותו. במקום לפתור את הבעייה, דאגו שהיא לא תיראה. במקום להחליף את הסחורה, החליפו את התצוגה בחלון הראווה. במקום להסתדר ולשפר את ההופעה, ניפצו את המראה. הבהלה של הישוב מהביקורת האנגלית, ברורה לחלוטין, כי רק היהדות הנאמנה, זו שמקיימת את כל צווי היהדות, היא הזכות המוסרית לשבת בארץ ולא שום דבר אחר! בגללנו הם קבלו את הארץ, השתלטו עליה, ועכשיו פועלים נגדנו. מי שמבקש לעקור את הדת, אין לו זכות לשבת כאן. הוא שודד שגוזל לנו את הארץ, שאנחנו קבלנו מהאומות. אין לו קושאן, אין לו טאבו.

אם נבחן את הדברים ממרחק של זמן, העוול רק נמשך. עד היום דבר לא השתנה. לנציגי דגל התורה, למרות הישגיהם, אין דקה אחת לנוח על זירי הדפנה. למרות החברות בקואליציה, למרות שהם מחזיקים בידם עמדות של כוח השפעה, המלחמה ניטשת יום יום. למרות שחוק הגיוס עבר, עומד להגיע לשלחן הממשלה דו"ח של ועדת מנכ"לים שבמתכונתו הוא רע. כמו כן הגיעו השבוע לועדת חוץ ובטחון תקנות בסוגיה זו, והן כוללות נושאים שמחייבים עמידה על המשמר, ונציגי דגל התורה יושבים על המדוכה בנושאים אלו. גם במה שהושג, צריך לעמוד על משמר עולם התורה, ללא הפוגה.

כך גם בחוק הליבה. הממשלה הקודמת חוקקה חוק על פיו הת"תים ומוסדות הפטור לא יתוקצבו. הרב גפני הגיש בענין הצעת חוק פרטית שאושרה בועדת שרים. הממשלה ביקשה לעכב את המשך החקיקה על מנת שיוגש חוק ממשלתי, אך דבר לא נעשה ויש להאבק. אמנם מוסרית "כולה שלנו", אבל נציגי דגל התורה נאלצים לנהל מלחמה יומיומית, על ממוש הזכויות שלנו. כך גם בסוגיית הבטחת הכנסה: הממשלה החליטה להעביר כסף לתקן את עיוותי הממשלה הקודמת. הכסף הועבר ע"י ועדת הכספים למשרד החינוך שמופקד על העברת הכסף. אבל משרד החינוך מעכב את ההעברה לידי האברכים. נציגי דגל התורה זועקים נגד משרד החינוך שתוקע את ההעברה לאברכים שכל כך זקוקים לכסף, אך המשרד מונע מלומדי התורה את פת לחמם היבשה ונציגי דגל התורה חייבים להלחם על כך. למרות שאנחנו הזכות המוסרית לשבת כאן בארץ, מלחמת הקיום לא חדלה. יש לציין, כי בסוגיית הבטחת ההכנסה מונחת גם במליאת הכנסת הצעת חוק פרטית של הרב גפני וחברים נוספים, הצעה שכבר אושרה בועדת שרים, שמטרתה לתת לעניין קביעות. הממשלה ביקשה לעכב גם את החוק הזה עד שתוגש הצעת חוק ממשלתית, אך עד לרגע זה דבר לא נעשה. על כל "זכות וזכות", ניטש מאבק.

למרות שאנחנו הדם שזורם בעורקיה של המדינה הזו, למרות שעצמאותה ניתנה רק בזכות שומרי התורה, הנציגות החרדית נאלצת להלחם שרפורמים לא יוכלו להטביל את "גירי הכזב" שלהם במקוואות של המועצות הדתיות, כהחלטת הבג"צ. "חוק הרפורמים" שנועד להסדיר את הענין עבר בקריאה טרומית, על אף התנגדות מספר חברי קואליציה, והוא נמצא בועדת הפנים כדי לנסח נוסח מוסכם שיעבור בקריאות סופיות ויסתום את הפירצה של זמורות הזר המבקשות להשתרג על כרם ישראל.

מאבק עז ניטש גם על בתי הדין הרבניים. שרת המשפטים מהבית היהודי וחברות נוספות בועדה למינוי דיינים שהוכנסו לוועדה ע"י הבית היהודי בקדנציה הקודמת, תובעות למנות דיינים שמינויים עלול לגרום לנזק בלתי הפיך ולפרצות בהלכה בסוגיות הכי רגישות, בגלל דעותיהם הליברליות וזיקתם לבתי מדרש שגדולי ישראל רואים בהם הרס וחורבן. נציגי דגל התורה נאלצים להלחם כדי למנוע פגיעה בסמכות הלכה. כאשר הרב גפני הצהיר בראיון ל"יתד נאמן" כי "עדיפה ממשלה עם המחנה הציוני מאשר עם הבית היהודי", זה בגלל שסבלו של הצבור החרדי מנציגי "הבית היהודי", קשה מנשוא. משום כך נציגי דגל התורה מתקשים לחבק את המפלגה המגדירה עצמה דתית, ונאלצים להלחם ללא הפוגה למען היהדות הנאמנה ולמען כלל ישראל.

זאת ועוד. במשרד החינוך ישנם תקציבים נוספים שצריכים לחזור לחינוך החרדי אחר שקוצצו ממנו. בתקופת הרעה של שלטון פירון במשרד החינוך, תקציבי "תל"י ו"טיפוח ותמרוץ", פוזרו במתכוון לממלכתי ולממ"ד. על פי ההסכם הקואליציוני, תקציבים אלה צריכים לחזור. אבל משרד החינוך הוציא לפני פסח תקנות שהן תעתיק של התקנות הישנות של פירון – ושוב החינוך החרדי בחוץ! נציגי דגל התורה למרות היותם בקואליציה, נאלצים להלחם על כל דבר. למרות שכל מה שיש כאן זה רק בזכות יהדות הנאמנה, ניטש כאן מאבק ללא הפוגה. מה שגוי מבין, מה שראשי הציונות הבינו בתוכנית ההסוואה שלהם "להכין תזכיר על כל מיני הישיבות, תלמודי התורה ובתי ספר דתיים", שרים דתיים לא מבינים והיהדות החרדית נאלצת להאבק על כך.

ואולי רק דוגמה נוספת: ויכוח חמור ניטש בין הרב גפני והרב מקלב יחד עם נציגי היהדות התורה וש"ס לבין אגף התקציבים באוצר, בענין תקצוב לומדי התורה. על פי ההסכם הקואליציוני, כשמספר לומדי התורה צומח – והוא גדל כ"י, צריך להוסיף תקציב. אך האגף טוען שהעביר סכום גלובלי ואינו מוכן להוסיף כמתבקש וכמתחייב. במצב הנוכחי, תלמיד במוסדות הציונות הדתית יכול לקבל עד פי-7 והתקנות חייבות להשתנות. אלה הן רק דוגמאות, אבל המערכה יומיומית. למרות עמדות המפתח, על אף שזו זכותנו בדין ולא בחסד, הנציגות החרדית נאלצת להלחם ללא הפוגה על שלנו.

זו השעה להכריז: אנחנו מעניקים לישראלים את הזכות לחיות כאן. אנחנו הטאבו שלהם. הם תפסו טרמפ על הזכות שלנו על הארץ, ופוגעים בנו. הם לקחו ללא רשות את האופניים ההסטוריות ומדוושים לכיוון ההפוך. הם שחיים כאן על חשבוננו, מנסים לגזול, להציק, בלי להבין שהגיעו לכאן כנוסע סמוי בתוך המזוודות שלנו. הנציגים החרדים ימשיכו להאבק על זכויותנו. אף אחד לא יוכל לעצור את שירת עצמאותו האמיתית של העם היהודי. את המנגינה הזו אי אפשר להפסיק. מלחמת העצמאות האמיתית עודנה ניטשת.

תוכן שאסור לפספס
107 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
52
לדתיים לא היה מקום פה והיו פושטי יד ונרדפים בכל נקודה בעולם צהל ומדינת ישראל הם הביטחון של כולנו !!ואל לכם לפגוע אפילו במילים נגד אותם חילונים שהתרחקו מהדת בגלל התרחקות גאוגרפית ממסורות ולימוד תורה .שבנים של הורים נרדפים איבדו בדרך המון ערכים של היהדות !לדתיים באופן אישי אתם לא בעלי הביית של התורה ה
מאמין15.05.16
לולי הציונים הארורים ימ"ש שגרועים מהיטלר ששרף גופות, ואילו הם שרפו נשמות
ריאלי16.05.16
הרי תמיד היה רק טוב בגלות אלפיים שנה כמעט של אושר ושלווה
יאיר17.05.16
נתרחקו מתורתנו הקדושה בגלל מכות שקבלו ממלמדים חסרי דעת?
רפאל15.05.16
51
מה חלקם של אנשי יתד נאמן בהקמתה?
חנניה13.05.16
23000 חיילים נהרגו בגלל המדינה וזה חלק מהפשעים של המדינה. אם המטרה של המדינה היא שנמות כמו אריות ולא כמו כבשים לא צריך את המדינה אני רוצה לחיותֱֱֱֱֱֱֱֱ
יהודי 17.05.16
50
המדינה היא של יהודים אנחנו כאן בזכות בורא עולם. כמו שהחילונים עזרו להרוס את בית שני כך התיקון שלהם לבנות את תחילתו של הבית השלישי. כל העם משלים אחד את השני ובעזרת השם בקרוב כל ישראל ישובו אל אביהם שבשמיים. אין ספק שבזכות תורה ומצוות הארץ מחזיקה אותנו אבל לא לשכח! כולם הבנים של בורא עולם וכולם בזכות
יהודי מאמין13.05.16

הצגת כל התגובות

49
אין דבר שיותר מוציא אותם מדעתם מאשר כפיות הטובה שלך. שלך אדוני הרב מתוך הערכה שאתה שם עצמך פה יחיד. המדינה ירדה מהשמים בזכות 2000 שנה של לימוד תורה? אפילו לפני 2000 שנה, בבית הראשון והשני, כל העם למד תורה וכך הצלחנו לקיים ממלכות? מה לגבי מחיר הדמים? החיים כאן הם רק בזכות לימוד תורה או שצריך למות למ
יאיר13.05.16
בגלל עוונות "הציונים" שר"י
ריאלי16.05.16
48
החרדים היו עדיין סגולה עם בקושי ישיבה וחצי תנועת ההשכלה היתה אוכל. אותם לארוחת צהרים ומתבולל ת בעצמה לאט לאט!! כך שהחילונים הציוניים הצילו את העם היהודי מכליה פשוטו כמשמעו האדון מיתד נאמו הוא מה שקורא אריק איינשטייןעיתונאי קטן הפעם שפך דם של חילונים !! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james13.05.16
47
???
גי13.05.16
46
גוי שבר ואומר שרצחנו את ישו, אני לא עונה לו כיהודי מתבולל שזה לא אנחנו זה הרומאים, אני עונה לו שזה אנחנו, ושאם היינו יודעים שתקופת חגי הגויים כל כך טובה לביזנס היינו הורגים עוד אחד בקיץ, אני לא אשם שאתה מטומטם שמאמין שלאלוקים היה בן, ומבתולה! אם גם במדינה הייתם אומרים ברורות אין לנו חלק, ומודיעים זא
דוד13.05.16
45
החילונים גם כן יהודים וזכותם להיות כאן. אתם אלה שתפסתם טרמפ על המדינה, נראה אותכם חיים בצילם של הפלסתינים. כפויי טובה, מפלגים ולא רצינים!!
שפוי13.05.16
לנו יש מכח התורה, אבל הם? מה להם ולתורה
ריאלי16.05.16
44
אם זה רק בזכותכם הוקמה המדינה ואתם רואים עצמכם כחלק מהמדינה, איך זה שאתם מתעקשים לקרוא תחנון ביום העצמאות זה פשוט מביך ומה הבעיה בלקרוא הלל בלי ברכה איזה איסור יש פה מביך מביך
שאול13.05.16
נוכל להתחיל לדבר על חגיגות ההבל שלהם
ריאלי16.05.16
43
על איזה זכות הוא מדבר? מלפני קום המדינה החרדים צריכים לקיים את מה שהרמבם כתב. לעבור למדברות ולמערות. למה החרדים לא מקיימים את דברי הרמבם?
מיכאל13.05.16
42
העיתון המהולל הזה את האיחור האפנתי של איחור "סלב" ושלא בזמנו מוציא את הרוע שבתוכו ע"מ להזכיר "הנני כאן". אנחנו כבר במוצאי יו"ט "חג העצמאות" ורק איש כמוני שהשתייך בעבר לקומץ מתפלפלים בעיתון הזה מבנים את סגנון הביבים של הכותבים בו ושל המתפלפלים בו!!!! אז כן כשנוח לכם הדגל טוב ורצי והוא מתנוסס מעל גג
WWWWWWWWW13.05.16
41
חסרי ידע וחסרי אחריות מנהלים מדינה. אתם חיים כאן רק בזכות ההתעלקות שלכם על האזרחים המועילים.
ארון13.05.16
40
מי שלא מקיים את הכתוב בה, אין לו זכות בה
ריאלי16.05.16
39
אחרי שכל הציבור שלו התבלבל לגמרי כן ציונים או לא כן בעד גיוס או לא כן חלק מהמדינה הציונית או לא, ואחרי שהציבור שלו נזכר שהוא רוצה להיות חלק אינטגרלי מהמציאות הישראלית, הוא נזכר לצפצף קנאות. פרידמן, אחרת את המועד !!!! אי אפשר ביד ימין לרדוף כל רמז של עץ ולהאשים אותם בקנאות, ואחר כך לאמר, רגע גם אנחנו
בחילה לדורות13.05.16
לא הכל שחור לבן
ריאלי16.05.16
אבל כדאי שתעבור בדיקה פסיכיאטרית עץ הם קנאים? קנאים למה בדיוק? הם לא לוקחים מלא כסף מהמדינה? חוץ מלשכנע ספרדים לא להתייצב וקצת לרקוד ברחובות ולדאוג שהספרדים ייכלאו בכלא, הם לא עושים כלום. קנאות בעץ. הצחקת את כולם.
פסיכאטר15.05.16
38
של נשותיהם שנראות יותר גרועות מחלוניות מסכנות תינוקות שנשבו אתן בוגרות בית עשו
תסתמו עדיף13.05.16
37
אין דבר שיותר מוציא אותם מדעתם מאשר כפיות הטובה שלך. שלך אדוני הרב מתוך הערכה שאתה שם עצמך פה יחיד. המדינה ירדה מהשמים בזכות 2000 שנה של לימוד תורה? אפילו לפני 2000 שנה, בבית הראשון והשני, כל העם למד תורה וכך הצלחנו לקיים ממלכות? מה לגבי מחיר הדמים? החיים כאן הם רק בזכות לימוד תורה או שצריך למות למ
יאיר13.05.16
36
בטח שלנו, אבל חכיתם אלפיים שנה עד שבאו אחרים וכבשו אותם וזכו במצווה. וגם היום אתם מפגרים אחרי אחרים בהרבה תחומים כגון : צבא , כלכלה רפואה ועוד. ויפה שעה אחת קודם.
אריאל13.05.16
35
מאמר כל כך ארסי נגד כל היקר לעם ישראל. עפרא לפומיהו של המשומד הנל
פרשן מומחה13.05.16
34
לך תספר את זה למאות החיילים שנהרגו במלחמות ישראל כדי שאתה וכל החרדים שלא עושים צבא תוכלו לישון בשקט גם ככה אתם עושים מה שאתם רוצים במדינה לי יש יותר זכויות ממכם במדינה.
עופר13.05.16
את המדינה, שיתרמו את חלקם
ריאלי16.05.16
33
הנס נעשה לכל היהודיםולא בזכות החרדים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james13.05.16
32
איש צר וטיפש הפרידמן הזה
אשר13.05.16
31
להגיד הלל ברוב עם .רק בזכות אנשי יתד והכנופיה שלהם.כן כן לקחתי את הילדים להתפלל ולהראות להם שיש עוד צד שפוי בעם הזה והם נוהגים להגיד הלל לברך שהחינו לתקוע בשופר וכו' .ואתם הטמאים מיתד יכולים לקפוץ ולצעוק אין מי ששומע ורואה אתכם. חג שמייייחחחחחחח ......
מוישי13.05.16
30
אנחנו נותנים לכם הציונים קצבאות ילדים ותמיכות ללומדי האוניברסיטה. מי מרפא אתכם בבתי החולים? רופאים חרדים. מי מגן על החילונים בביתר? חיילים חרדים. מי קובר אתכם? חרדים. מי מחלק את תקציב המדינה החרדי? גפני. מי מחלץ אתכם במסוקים?טייסי מסוקים חרדים.
דן סגל13.05.16
29
מעצם היותו יהודי וזהו יש לו הזכות.... אז כל האמירה על "תפסו טרמפ"... ממש לא לעניין !!!!!!!!!!
רמיבןשלמה ותקוה14.05.16
א"א לומר יש לנו תנ"ך שכותב שהתורה שלנו ולא לקיים מה שכתוב בה, מי שמפר את החוזה מאבד את זכותו בה
ריאלי16.05.16
28
אני חסיד, ולא של יתד נאמן... ובכל זאת, לפעמים צריך לדעת לקבל את האמת ממי שאמרה. הדברים ברורים ופשוטים; זכותנו לחיות בארץ ישראל היא מכח התורה. מהתורה אנו יודעים על העובדה שארץ ישראל ניתנה לאבותינו הקדושים ולזרעם אחריהם. התורה היא ה'מסמך' שבגינו היתה ויש לנו זכות לדרוש את הארץ עבור העם היהודי. נקודה.
חסיד13.05.16
27
עיקר ראשון במהות העם היהודי ״ונבדלתם מן הגויים״, ולעומתו עיקר ראשון במהות המדינה הציונית (מפסקאות היסוד של מגילת ה״עצמאות״) ״להיות עם ככל העמים״ , לאסונינו כל מהותה של הישות המדינית הנוכחית בארץ ישראל היא מרידה בקב״ה ובתורתו, ואת זה לקרוא שלנו ? את חילול השבת בפרהסייה בראש חוצות, את הפריצות מתגוללת
זולו13.05.16
26
כשאין מה לאמר לא אומרים !!! נ.ב. רצוי גם לקרוא את כל הקטע אפילו אם זה קשה.
mos13.05.16
25
הכל שייך לנו. אתם שייכים לנו. המדינה שקמה קמה בזכות שישבו ולמדו והיא ירדה מהשמיים. אף אחד לא היה צריך להלחם עליה אלא הלימוד בלבד הביא אותה. וממילא ברור שאתם {החילונים} כאן בזכותנו.
charedy before13.05.16
כי אף אחד מאתנו לא יודע חשבונות שמיים. לא באנו לעולם כדי לחשב זכויות אלא כדי לעשות רצונו יתברך!
רפאל13.05.16
יש גבול לחוצפה , אני משתייך לציבור החרדי לאומי וגם אני נגד חילוניות זה אסון לעם ישראל , אבל מה שבטוח שאנחנו לומדים תורה , חיים פה חיים של תורה בלי שום מניע והם החילונים והקיצניקים אלו שהקריבו את נפשם כדי שנגיע להיות פה וה ירחם ויציל על כל מי שמכחיש זאת ! שזה יהיה בקונגרס הציוני , בעבודת האדמה , במלח
נתן כהן 13.05.16
אלופים בלעוות את ההיסטוריה אמנם הציבור החרדי כבר נטוש את השקרים ומשתלב יותר ויותר במדינה מנהיגי הציבור ולבלריו נלחמים מלחמת מאסף נצח ישראל לא ישקר
שי13.05.16
קדימה!
א13.05.16
היו לוחמים ונשמדים
י. בן חיים13.05.16
24
אין אני והוא יכולים לדור בכפיפה אחת
מאיר15.05.16
23
אתה צודק 🔯בפרשה הקודמת כתוב קדושים תהיו כי קדוש אני🔯אין מקום לאחרים😄 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם13.05.16
22
במקום להתחבר לעמ"י חוששני שהצבור החרדי בונה עוד ועוד חומות
איזו נאיביות13.05.16
21
אם המדינה בזכותכם אז אולי תכירו בה קודם
משהו13.05.16
20
קצת הבנת הנקרא לא יזיק לך או שאתה פשוט דמגוג (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי13.05.16
19
הוא מדבר על , הכל שלנו ,הכל מגיע לנו. האם חשב ההוא ? מה ניתן למדינה? מה נתרום? האיש חושב שעושה טובה? לא ,אתה לא עושה טובה. אתה ושכמותך חיים על חשבון בלבד. קרן אור יש באגף החרדי. אלו לוחמי הנח"ל החרדי והמכללות האקדמאיות החרדיות.
פישמן13.05.16
פישמן-מימון שר"י שרצח רבבות נשמות וכן, הוא היה עם כיפה
ריאלי16.05.16
18
זה שאנחנו יהודים לא פחות ממנו. העובדה שהוא עובד אלילים לא עושה אותו יותר יהודי.
ליאור14.05.16
17
עוד 50 שנה לא יהיו עוד חרדים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איש13.05.16
16
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם13.05.16
15
בכסף אתם גם כן לא מנסים את זכות התורה. במקום לסמוך על כספי המדינה אולי פשוט תלמדו חזק והכסף יגיע מהשמיים? התורה איננה סתירה לעבודה ומלחמה.
יוני13.05.16
14
ילדותי חסר קשר ומביך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איש13.05.16
זה לא אומר כלום על כותב המאמר
ריאלי16.05.16
13
התהליך להתערות החרדים בציבור הישראלי
מוישי13.05.16
12
או מאמר ראשי? הרצל הרי היה חרדי.. העבירו את אעפס מידיעות אחרונות ליתד? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
וולף 13.05.16
11
כולה שלנו? מי אתם בכלל?? במה תרמתם או אתם תורמים לקיומה וחוסנה שתדרשו בעלות עליה?? אתם בדיוק כמו הפלסטינים, וד"ל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם13.05.16
10
ואת החרדים המית בשואה, וגם שרף את בתיהם ואת ישיבותיהם שם גילו פנים בתורה, שרף באש או הפך לאורוות.
דן סגל13.05.16
9
חסר שנאה בין היהודים ? כמו"כ בהרבה דברים עולם התורה חייב הכרת הטוב עצומה למדינה
יעקב13.05.16
8
וכן כן יום העצמאות הוא הי' יום של התרוממות רוח אדירה.הרעבס ישבו בכיתה ולגלגו על כל מה שזז כי הם הם הקימו את המדינה הם לחמו הם נפצעו ונהרגו ולכן אנחנו כילדים קיבלנו כל שנה את מנת הארס וחורבן ישירות מפי הרבה.והנה אנחנו כבר הורים לילדים והבנו את ממדי האסון שהנחיל לנו החיידר ואלה המחזקים בעתון השנאה הזה
ילדחיידר13.05.16
7
שמגיע מיזיע הכפיים שלי! אתם משתמשים בערכים שלי של ליברליות ודמוקרטיה כדי להשתלט עלי. זאת חוצפה! לפחות תסרבו לקבל תקציבים כמו שנטורי קרתא עושים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נעה14.05.16
6
כל הניסוח היה מקובל עלי לולי היתה מלחמה סמויה בין יתד להפלס מי יותר לוחמני וקיצוני, הרי אין חולק שבן גוריון הציג בוועדת פיל את התנך כ״קושן״ על זכותנו בהקמת המדינה, אבל מכאן לקחת את זה למקום של גימוד כל הלחימה ודמם של אנשי האצ״ל הלח״י וההגנה שבפועל (לא ביורקרטית) רק הם הם שסילקו מכאן בהצלחה את השילטו
אשדודי13.05.16
5
90אחוז השכלה באירופה לא הספיקו גם שואה לא המספיקה בכל אותם קיבוצים יש ספרי תורה והצבור בארץ מתקרב ומתחזק והגיע הזמן שגם הצבור הליטאי יחזור בתשובה תפסיקו לביות כפויי טובה תפסיקו לשגע משפחות שרוצות ללמוד תורה תפסיקו לריב וזרוק כסאות וגבינה בבתי מדרש תפסיקו להיות בהמות ולריב עם כל העולם תפסיקו לקחת
יהודי13.05.16
4
עצם היותו יהודי............. אז האמירה הזו של הטרמפ כביכול... לא תופסת
רמיבןשלמה ותקוה13.05.16
3
ופעמיים ה' החריב אותה והגלה את החרדים. בבית ראשון החרדים שלטו במדינה והשחיתו אותה. מיכה ג' ראשיה בשוחד ישפוטו, כהניה במחיר יורו, נביאיה בכסף יקסומו,,,,לכן בגללכם ציון שדה תחרש. בבית שני שלטה השנאת חינם בין החרדים, ושחיתות בבית המקדש, ואחר כך המרד של ר' עקיבא החרדי, ושוב חורבן וגלות. לכן בפעם השלישית
דן סגל13.05.16
השחיתות במערכת המשפט והפרקליטות לא מתקרבת לנבחרי הציבור, טוב זה כוחה של דיקטטורה שיפוטית
ריאלי16.05.16
2
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם13.05.16
1
מר פרידמן. כדי להיות שותף במדינה או בעשייה כל שהיא. יש גם לתת ולא לומר הבו לי ,מגיע לי. זו לא דרכה של תורה רק לקחת יהודי טוב ,נותן לזולתו. אל תגיד לי שבזכות לימוד התורה שלך אתה מציל את עם ישראל. בזכות זה שחרדים כביכול לומדים תורה ,הם מצילים את עצמם מלהתגייס או לצאת לעבודה. שותפות - זה הכל . לא רק לק
אזולאי13.05.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

בעיצומו של הקבלת פני רבו: הראשון לציון נשא תפילת הרש"ש עקב המצב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

תיעוד מיוחד

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

טכנולוגיה למהדרין

להתפנק בשבת וגם לקבל מתנה - מתאים לכם?

כיכר בשיתוף נעם2 | מקודם

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

האיש שחלם חלום:

לא תאמינו מה הוצע לדוד (60) שחלם כל חייו להרוויח מנדל"ן

כיכר בשיתוף סיני השקעות | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

מרגש • צפו בראיון

התפילין של הזולת: סיפורים מרגשים מפרויקט החיבור בין יהודים

אסף מגידו | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24