כיכר השבת

לימודים בתערובת, סוף ל"צניעות"

מזעזע: כך מתכננת המועצה להשכלה גבוהה לחלן את החרדים

צעירים חרדים יפותו ללמוד בכיתות נפרדות, אך בהמשך יועברו לכיתות מעורבות; ייאסרו נהלי צניעות ומרצות יופיעו בכיתות הנפרדות. תכנית המל"ג שמאיימת על המשך האקדמיה החרדית (חרדים,ארץ)

82
חיים אבני | כיכר השבת | י"א באייר | 19.05.16
מזעזע: כך מתכננת המועצה להשכלה גבוהה לחלן את החרדים
(צילום ארכיון: כיכר השבת, למצולמות אין כל קשר לנאמר בכתבה)

כך מתכננת המועצה להשכלה גבוהה לחלן את החרדים: תכנית חומש של ועדת התכנון התקציבי של המועצה להשכלה גבוהה שפורסמה לשימוע ציבורי בימים האחרונים, מעלה תמונה מדאיגה וחמורה במיוחד בכל הנוגע להמשך האקדמיה החרדית. על פי המסמך, נראה כי המועצה להשכלה גבוהה מתכננת לשנות למעשה את אופיים של הסטודנטים החרדים, ועל פי התכנית היא תעודד בין היתר העברת חרדים ממכללות חרדיות נפרדות למכללות מעורבות ולקורסים בהם לומדים סטודנטים וסטודנטיות יחד - בניגוד לכל הוראות גדולי ישראל, גם אלו המתירים לימודים אקדמאיים.

במסמך נכתב בין היתר כי ישנו נסיון "לאזן" את "הפגיעה בנשים והדרת הנשים" שמבוצעת בהפרדה בין הסטודנטים והסטודנטיות החרדים. על פי המסמך, "לימודים אקדמאים במגזר החרדי הוא אינטרס מובהק של מדינת ישראל ויש צורך להגביר משמעותית את מספר הסטודנטים החרדים".

אלא, שבמל"ג מתכוונים רק "לפתות" את החרדים בתנאים חרדים בכניסה למכללה - ובהמשך להכריח אותם ללמוד בכיתות לימוד מעורבות ללא הפרדה כלל. על פי המסמך, לימודים לתואר שני לא יורשו כלל במכללות החרדיות, זאת בטענה כי הלימודים במוסדות האקדמאים החרדים נועדו רק כדי למשוך את החרדים לאקדמיה, אך לאחר שאלו כבר נכנסו אליה, במל"ג סבורים כי אין להם עוד צורך בלימודים באווירה חרדית ובהפרדה.

במסמך נכתב כי על פי מחקר שבוצע, "כשלושים אחוזים מהסטודנטים הפוטנציאלים היו מעוניינים להשתלב בתוכניות בתוך הקמפוסים. השתלבות זו אפשרית בכיתות הרגילות ו/או בכיתות נפרדות, ואילו המרחב הציבור משותף לכלל הסטודנטים. כמו כן, אפשר לעודד מסלולים הדרגתיים, שבהם בתחילת המסלול הלימודים נערכים בכיתות נפרדות (בקורסי היסוד, למשל) ובהמשך הסטודנטים משתלבים בכיתות הרגילות".

במסמך נכתב כי המל"ג תחייב את המכללות החרדיות להימצא בקרבת מקום למוסדות האקדמיים שמפעילים את השלוחות החרדיות. במהלך חמש השנים הקרובות מתכננת המל"ג לפי המסמך לחייב את המכללות לבצע את הלימודים בקמפוסים מעורבים, כאשר בשלב זה עדיין תהיה הפרדה - אך רק בתוך כיתות הלימוד.

על פי המסמך: "מודל זה מאפשר את שילובה של אוכלוסייה חרדית שאינה מורגלת במרחב ציבורי מעורב (מגדרית), במסגרת חברת הסטודנטים הכללית, המתנהלת - באופן מעורב. שילוב זה יתקיים שכן הפרדה מגדרית תותר כאמור אך ורק בכיתות הלימוד, בעוד שבמרחב הציבורי הכללי בקמפוס ייפגשו הסטודנטים החרדים בציבור הסטודנטים הכללי, גברים ונשים כאחד. מודל זה קרוב יותר לאופן שבו מתנהלים הלימודים בקמפוס הכללי, בהתבסס על תפישת ההשכלה הגבוהה ככוללת מגוון דעות, אוניברסאלית ונעדרת סגרגציה".

"מודל זה מקטין מאוד את הפגיעה בשוויון הנגרמת מעצם הקמת מסגרות אקדמיות נפרדות לציבור החרדי, ומונע יצירת "איים" של הפרדה, שעלולים להיתפס כמשוחררים מחובת השוויון ומסטנדרטים משפטיים ואקדמיים אחרים".

במל"ג לא מסתפקים בכך ומצהירים כי הם יעודדו "שילוב מלא של הסטודנטים בכיתות הרגילות תוך מתן מעטפת תמיכה וסיוע". במסמך מוזכרים מספר מודלים אחרים שהמטרה המוצהרת שלהם היא "שילוב מלא של הסטודנטים בכיתות הרגילות" ללא הפרדה כלל בין גברים לנשים.

במל"ג גם לא מסתפקים בניסיון למשוך חרדים וחרדיות לאקדמיה בתנאים נוחים ולחייב אותם בהמשך לפרוץ את גדרי הצניעות, אלא דורשים שלא תהיה אפליה בין מרצים גברים ונשים, ובכיתות לימוד של סטודנטים חרדים יחויבו להופיע גם מרצות.

בנוסף, לא יותרו נהלים לגבי צניעות בבגדים ויאסר על הערות בנושא הלבוש, זאת לאור העובדה כי במל"ג מתכננים לשלב את החרדים בקמפוסים המיועדים למגזר הכללי. הדבר יעורר בוודאות בעיית צניעות קשה, שלא נראה שניתן לפתור איכשהו.

לא זו בלבד, במסמך מדגישים כי "יש להבטיח שההפרדה המגדרית מתקיימת רק במסגרת כיתות הלימוד, במינימום הנדרש ובהתאם לכללים ולהנחיות שנקבעו בהחלטות מל"ג".

המל"ג תפעל להבהרת החלטותיה בנושא ותבהיר גם את "גבולות האסור". החלטת מל"ג כאמור תפורסם ותובא גם לידיעת הסטודנטים והסגל. המל"ג תפעל לאכוף החלטתה האמורה ולהבטיח באופן אקטיבי ואפקטיבי את מניעת זליגת ההפרדה ואת מניעת האיסורים שייקבעו על ידה. המל"ג תמציא ותפרסם קו וכתובת דוא"ל לפניות הציבור בנושא זה".

תוכן שאסור לפספס
82 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
44
כשמלך מואב, בלק, הזמין את בלעם (הנביא) לקלל את ישראל, בלעם שמאד רצה בכך, לא יכול היה. כנביא, לא קיבל את הרשות מהאל לקלל את ישראל. "מה אזעום, לא זעם אל..." לקראת פרידתם, מייעץ בלעם עצה לבלק איך להשמיד את ישראל... "אלוקים של אלו שונה זימה" אמר בשקט בלעם לבלק המבוהל מעוצמת ישראל. "הפקר בנותיך ויכשלו בה
רשעים ארורים22.05.16
43
מסתבר שלמרות כל התחכום והפלפול החרדי החילונים תמיד מקדימים אותנו בכמה צעדים ויש להם אורך רוח וסבלנות אדירה ונכון שיש בתוכם חרדים לשעבר אז מה גדולי ישראל צריכים להיות יותר חכמים גם מהם מ"המחריבים " הללו. והכלל הוא פשוט כדי לעשות שינוי חברתי לשונה ממך צריך לעשות זאת בכמויות קטנות ברגע שהכמויות ג
חכמה נסוגה 20.05.16
42
ונגד חוף נפרד. אם כבר ליברלים אז למה לא עד הסוף.
דני20.05.16

הצגת כל התגובות

41
הם יושבים וחושבים איך ניתן בכל כלי לפתור את בעיית התרבות החרדים לרוב מכריע... ומנסים למצוא את ה'פתרון הסופי'....רח"ל....
מרן צפה...19.05.16
40
חצופים !!!!, זו פשוט רשעות!!!!
לצמיי23.05.16
39
גיבובי שטויות של הכיכר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james20.05.16
38
אחרת הכל זה סתם ערימת שקרים
nrg20.05.16
37
הדבר הזה כבר קיים בלשכות התעסוקה, אשר מאז גזירות לפיד הרבה בני תורה החלו להרשם ללשכות התעסוקה, ושם עקב ריבוי החרדים התחילו בתכנית, אשר נקראת מעגלי תעסוקה, ובה מחייבים אברכים ונשותיהם להגיע פעמיים בכל שבוע לסדנאות חיפוש עבודה, אשר בם יושבים בערבוביא גברים עם נשים כולל חילונים וחילוניות, וכן ה'מרצים'
דני20.05.16
36
כסטודנטית לתואר שני בשלוחה חרדית, אני יכולה רק להביע שאט נפש ממסמך שכזה. אם וכאשר הוא יצא לפועל, אני אהיה הראשונה לקום וללכת, ואם צריך, גם להפגין נגד כפיית התרבות החילונית על האדם הדתי. אתה לא יכול לומר למישהו: "תשמע, אני מכבד אותך רק בשנה הזו, אבל בשנה הבאה אני אכפה עליך את דעתי. ומהי דעתי? ובכן, ד
סטודנטית באקדמי20.05.16
35
כולם יודעים שאני פליט החברה החרדית שגורש ונרדף בשל נטיותיי ההפוכות, נקמתי המתוקה היא לא להניח לכם לעולם!! לעד אכנס לאתר ואשתמש בדברי התורה כדי לנגח ולטלטל את האדמה מתחת לרגליכם כפי שעשיתם לי!! שלכם בשנאה יוקדת דן סגל הנצחי
דן סגל22.05.16
מר סגל היקר! מי שאתה שונא זה את עצמך בלבד!!! מי שמשתמש בדברי תורתינו הקדושה כדי לגנח יהודי אחר כדאי שיחזור בתשובה ומהר ויתפלל לגאולת הפרט(הנפש)ולגאולת הכלל
יעלת חן22.05.16
אבל למה להצהיר את זה בפני כל העולם
ריאלי23.05.16
34
העולם עשוי מגברים ונשים ואין שום ענין להפריד אני לא מבין מה הטעם שמישהו ירצה להפריד
הגאון20.05.16
33
הרב שמואל אויירבך והרב ציון בוהרון ועוד כמה רבנים בודדים היחידם שזעקו נגד זה ודווקה הרבנים המוכרים יותר לא דיברו שום מילה..
ידידיה חסון20.05.16
32
אני לומד בקמפוס חרדי ומכבדים מאוד את הרצונות שלנו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
סטודנט19.05.16
31
אתה כמו הערב רב שנסו ואף הצליחו לשכנע את בנ״י לעבוד לאלילים!
חסידת חב״ד23.05.16
30
בסגירת המכללות, אם לא ישונה הדו"ח הזה. סכנה. סכנה. סכנה.
תלמיד מרן20.05.16
29
הכתבה הזאת היא פגיעה באינטליגנציה של הציבור החרדי.
יעקב20.05.16
אם הלך סופו לעמוד, אם עמד סופו לישב ואידך זיל גמור... ודו"ק היטב (ואך תזלזל באיטנלגציה של חז"ל)!
אשרי האיש30.05.16
28
ואם זה לא אז נהפוך את העולם!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שרה20.05.16
27
האם הסטודנטים החרדים כאלה חלשי אופי שתקנות אלה יגרמו להם להיות חילוניים??? איזה זלזול באינטלגנציה שלהם!!! תפסיקו עם ההפחדות, אתם נשמעים היסטריים כאילו פגשתם ג'וק... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודה19.05.16
מה שייך "הפחדות"??? עצם העובדה שיש להם מטרה לגרור את החרדים ולגרום להם ללמוד בצורה מעורבת כמה שיותר, זה חוצפה רוע וניבזות!!! מפתים אותנו בהתחלה שהכל יהיה נפרד ובפועל מנסים לבטל את ההפרדה ככל האפשר? וכן אל תהיה גיבור, אנשים יכולים ליפול ואף אחד כשיצא ללמוד לא רצה ללמוד בסביבה מעורבת עם נשים
ג'קי20.05.16
26
תמיד אפשר לעזוב, יותר קל לעזוב מלהתקבל... את תבהלו מהמכתב... לא יכול להיות שזה אמין.
סטודנטית חרדית23.05.16
25
פרנסה לא מגיעה משם
שירה20.05.16
24
אין חדרי מדרגות נפרדים בבתים משותפים. פתחי הבתים זה מול זה. מהחלון ניתן לראות כיצד השכן מצחק עם אישתו. אין מדרכות נפרדות לגברים ונשים.
דן סגל20.05.16
ושיסעקו לבלבל את המח הגיע זמן הגאולה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מנסה להסביר20.05.16
שאתה היום! אחרת, אם אתה אכן חושב שבני ברק כה גרועה ואתה הוא הנאור והמפוקח, לא היית כותב עלינו כל הזמן דברי בלע לטשטש את מצפונך! לא היית נכנס לאתר חרדי כל הזמן כדי לראות מה שלומנו. תהיה כן עם עצמך ותלך לאן שטוב לך באמת. בכל בחירה שתבחר- כבד את בחירתם של אחרים. זכותם לחיות איך שטוב להם. וטוב להם.
פסיכולוגית20.05.16
לפני שהחרדי בא בדרישות לצניעות במוסדות חילונים, שידאג קודם לאותה צניעות במקום מגוריו.
דן סגל20.05.16
אתה דפוק לגמרי? ראית בתי ספר מעורבים בעיר או שכונה חרדית ? אגב איזה תואר יש לך בור ועם הארץ שכמוך ?
קושקוש20.05.16
23
בעיתונות הרוב רק משקרים. בישביל שיהיו כתבות.
מוישי20.05.16
22
שמחר אומר לו עשה כך הכוונה על הרשעים שנמצאים בבני ישראל שהם קליפת הערב רב. השם ישמרנו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מנחם19.05.16
תודה רבה
רחל20.05.16
מי באמת מסיתים לחרדיות במקום ליהדות????????
ברוך.20.05.16
21
חצופים. לא יקום ולא יהיה. ועדי הסטודנטים החרדים ילחמו עד חרמה.
מישהי19.05.16
20
לאן נעלמו הססמאות של "איש באמונתו יחיה" "חופש תרבות" "הגנה על זכויות המיעוט מפני הרוב" וכדומה. בהתאם לגישה האומללה התכנית הבאה תהיה ביטול חופי רחצה נפרדים וכו' אולי תבטלו גם את ההפרדה בשרותים הציבוריים.. ובקמפוסים וכי זה לא מגדרי ?!
סטודנט חרדי20.05.16
19
מעניין שבאתר המל"ג זה לא כתוב... הכל שטויות ולא נכון, אני לומדת במכון דעת, חרדי מאוד! בעלי לומד במכון לב, בקבוצה חרדית מאוד!, המרחק ביננינו הוא כמה ק"מ... המנהלת שלנו הרבנית הלוי תמשיך להילחם שהכל יהיה בנפרד. אף אחת ואף אחד מאיתנו לא ימשיך ללמוד אם יהיו גברים ונשים באותה הכיתה גם אם נפסיד כסף, אבל
סטודנטית חרדית23.05.16
18
די להשמיץ את החילוניים אף אחד לא מתערב בחיי החרדים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פופ20.05.16
17
כולם צודקים- כי גם יש חשיבות עצומה ללימודים באקדמיה לחרדים, זה יכניס ערכים לאקדמיה ויאפשר לחרדים לנהל את המדינה לטובת כולם. ומנגד כמה שיותר קדושה וכמה שיותר טהרה זה ודאי עדיף אך גם כולם טועים אין שום אידיאל בלחלן חרדים ההיפך הוא הנכון, ומנגד יש פתרונות הלכתיים לרוב ככל הבעיות שהאקדמיה מציבה
אברך20.05.16
16
וכמו פרעה שעשה הצגה ביום הראשון לפני השיעבוד. פרק א' בתהלים: אשרי האיש אשר לא הלך בעצת רשעים וכו' - אם הלך סופו לעמוד ואם עמד סופו לשבת וכו' המסכות נקרעות הרבה יותר מהר ממה שחשבו - אקדמיה=ירידה מדחי אל דחי כמו מכינה לכור היתוך חילוני. הנה מתגלית ההחטאה החילונית-המסיונרית במערומיה. ויחשוב/תחשוב
אק'=מדחי אל דחי20.05.16
15
ממש כואב הלב מה חשבו להם אותם סטודנטים ( אברכים) סטודנטיות (נשים צדיקות) שהכול ורוד ליצר יש מלא ראשים חיזרו לכוללים חיזרו לטיפול בבית הפרנסה מאת השם נטו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שרה 20.05.16
אנחנו לא במדבר ומן לא יורד מן השמיים
כן??20.05.16
14
מושכים אותנו באף היהודי שלנו... רשועים ארורים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שטיסל19.05.16
13
החוק אוסר הפרדה במקומות ציבוריים, יש שתי אפשריות או לבטל את החוק או לעבור עליו. המל"ג אינו יכול לעודד מעבר על החוק ולכן אין ברירה.
יהודי20.05.16
12
למה חברי הכנסת שלנו לא עוזרים לבנות החרדיות.?? יש בעיה לעשרות בנות חרדיות שלא למדו תחת החינוך העצמאי להיכנס ללמוד במכללות חרדיות, כי המל"ג מעונין שהן תלמדנה במעורב! ואף אחד לא מרים את הכפפה ועוזר! אני חרדית, למדתי תואר ראשון במבחר- עם התחשבות והפרדה, - מקום מצוין, אבל לתואר שני, המלג כבר לא מקבל א
נועה20.05.16
וזה מראה שהם אינם מעוניינים בשילוב אמיתי אלא רק כסות עניים לומר אנו עוזרים לכם לצאת מהעוני אבל טיפה לו יותר.
נחמן20.05.16
11
וגם בהקדמיה הגיע הזמן להתעורר...
יהודי מאמין!20.05.16
אבל את זה לא לומדים בישיבה אלא ב... אקדמיה
הי צדיק20.05.16
10
מישהו יכול להסביר לי איך קשור לימודים בימים נפרדים של גברים ונשים, להדרת נשים??? כשדיברו על אוטובוסים מהדרין, אז אמרו הנשים יושבות "אחורה" זה הפריע להם שהנשים מאחורה, אבל מה הבעיה שיש ימים שגברים לומדים בקמפוס החרדי ויש ימים שנשים לומדות בקמפוס החרדי, איפה כאן ההדרת נשים??? וכנ"ל כשיש
ג'קי20.05.16
9
אל תאמינו לחילונים!!!
חסידת חב״ד23.05.16
8
התורה היא חיינו, ואורך ימינו.
מומי20.05.16
7
הרי זה ברור מאליו שכל המקומות האלה מיועדים רק למתדרדרים
מאיר;20.05.16
המקומות האלה מיועדים לאנשים שבחרו לעשות עם עצמם משהו ולא להיות אפסים כמוך שמדברים על "מתדרדרים" אבל כיכר השבת בבית זה בסדר... (??)
תשובה למאיר20.05.16
6
גרים בבתים משותפים עם חדר מדרגות אחד בלבד, מה שגורם לחיכוך בין גברים לנשים נשואות, ובמיוחד בלילה. גרים באותה קומה כמה משפחות כאשר פתחי הבתים זה מול זה. ומהחלונות מנדל יכול להשקיף דרך החלון של שמרל. כיצד מצחק עם אישתו. ובבנקים, ובבתי החולים ובמרכולים אין כניסות נפרדות לגברים ונשים
דן סגל20.05.16
זה שלך ולכל מיני חילוניים יש ראש כחול זה לא אומר שגכם לנו יש הבנת???
קושקוש20.05.16
5
אם החינוך היה טוב, אז בכל סביבה אדם שומר על עצמו. אם החינוך לא היה טוב, אז את העבירות החמורות ביותר יעשה בתוך הגטו.
רפאל19.05.16
א. אל תביאנו לידי ניסיון ואין אפוטרופוס לעריות נאמר גם על מי שקיבל חינוך טוב, גם הוא לא רוצה ולא צריך להגיע למצב של לימודים מעורבים כנגד ההלכה. ב. היותר מזעזע זה, שהם זוממים תוכנית פיתוי כדי להכניס את החרדים לתהליך ואח"כ יציבו להם עובדה ומצב שבו הם חייבים להמשיך ללמוד באופן שמנוגד לאופן שהם רוצ
ג'קי20.05.16
קום המדינה לחלן את הדתיים
תמי20.05.16
אבל אין אפוטרופוס לעריות ואפילו ליוסף הצדיק היה קשה לעמוד בנסיון. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסך הצדיק20.05.16
4
אני מנוי על רשת מיילים של כל האקדמיה בישראל (כמעט כולם שמאלנים) והרוח הכללית של הרוב: תנו להם השכלה, כדי שיפסיקו להיות חרדים. ממש כך. הם חולמים על זה, מזילים ריר ממש. יש שם הרבה שרוצים שהחרדים יוכלו לעבוד, אבל הרוב רוצים שהחרדים יאמצו את התרבות החילונית. זה ממש מכשיר בשבילם. יש שם גם רבים, ורבות, ש
איש קריות23.05.16
3
חוק הגיוס היה ניסוי, אחר שהם ראו שזה אפשרי בסיוע החכי"ם החרדים ו'גדולי הדור', זה היה ברור שממשיכים הלאה - ליב"ה, מכללות, רפורמים וכו'. הסטרא אחרא לא מסתפק במועט היום אומר לך כך ומחר כך וכו' כידוע. תפסיקו להיות תמימים, יעקב אבינו היה איש תם, אבל לא עם ה' לא עם לבן...
יצחק20.05.16
2
איך איך אבל תסביר לי איך תלמיד של ר שמואל יכול להיכנס לכיכר השבת זה לא בשבילכם על זה ר שמואל נלחם וזה מה שהוא מקבל מתנה ממך ההאאא בושה וחרפה תתבייש לך ילד אומלל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איש פשוט20.05.16
1
ולא לקמפוסים מעורבים שמציעים כיתות נפרדות
אלי20.05.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

בריאות זה הכול

משקפי ראיה חינם לילדים? זה לא הכל

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24