כיכר השבת

פרשיית המשגיח התוקף: ברוכים הבאים לעולם התחתון שלנו

נחשפתם בימים האחרונים לקצה קרחון קטן ביום בהיר, זה הספיק לערער ולעורר. אני עוסקת בתחום, אני מנסה להכיר לעולם את הדבר הזה, כדי לרפא אותו. חובת הציבור לדעת. אביגיל קרלינסקי בטור כואב (חרדים)

41
אביגיל קרלינסקי | כיכר השבת | י"ד באייר | 22.05.16
פרשיית המשגיח התוקף: ברוכים הבאים לעולם התחתון שלנו
(אילוסטרציה: פלאש 90)

כמה בלבול יש עכשיו בציבור שלנו, כמה חרדות, כמה תהיות "מי ישגיח על המשגיחים?", כמה עשתונות נאבדים, כמה דאגה של כל הורה לילדיו אהוביו, דאגה מטלטלת ומשתקת.

כולם בהלם עכשיו. ואני? ממש לא בהלם. ממש ממש לא. למען האמת, אני יותר בהלם מכך שאתם בהלם... מה תפס אתכם דווקא היום? איפה הייתם עד עכשיו? שום דבר לא השתנה באמת. הנתונים והזוועות היו כאן כל הזמן.

נחשפתם בימים האחרונים לקצה קרחון קטן ביום בהיר, זה הספיק לערער ולעורר. אני עוסקת בתחום, אני מנסה להכיר לעולם את הדבר הזה, כדי לרפא אותו. חובת הציבור לדעת.

אז בוקר טוב לכם אנשים. ברוכים הבאים לעולם התחתון שלנו. הוא כאן איתנו חי ובועט. הוא מתוחכם כזה. מוסתר כזה. שותק. מושתק. לא תגידו לו יפה שלום?

כל אותם אלה שיד ההשגחה הובילה אותם לעסוק בתחום הזה, שומעים המון. שומעים כל שבוע סיפור מחריד חדש. שומעים דמעות. שומעים זעקות עזרה ושבר. שומעים קריאות מצוקה על איבוד אמונה ואמון בכל מה שסביב, בכל העולם הזה.

ברגע זה קורים עוד כמה מקרים דומים, שחלקם, אם יתפרסמו, יגרמו לגל ההלם הנוכחי להיראות קטן וזניח לידם. הם עצומים. הם מזעזעים. כן, גבירותי ורבותי, יש כאן מגיפה מתחת לפני הקרקע! מגיפה שלא התחילה היום, היא נטועה עמוק עמוק באנושות, בכל דת, בכל מגזר, בכל חצר ובכל מוסד, בכל מקום.

זה לא עניין חרדי דווקא, או חילוני דווקא, זה עניין של כולם כולל כולם. בכל כיתת לימוד בבית ספר יסודי יש מספר ילדים שעברו פגיעה בעבר. בכל כיתת לימוד יש מספר ילדים או ילדות שיושבים ולומדים חומש, ומשנה, ויודעים באותו זמן שאולי הלילה הם ייפגעו. הם לא יודעים מתי, כי זה לא תלוי בהם, הם סתם חפץ כשזה קורה. עציץ.

יש להם איזה פוגע בבית שלהם, בחדר, והוא זה שמחליט מתי מתעללים בהם ואיך, ומתי מניחים אותם בצד. בכל כיתה זה ככה. בכל כיתה. בכל כיתה! מבינים?

אין פה אחד שקורא את הטור שאין לו כמה חברים טובים שעברו פגיעה, אין פה אחת שאין לילד שלה כמה חברים בכיתה שעברו פגיעה, שאין לה שכנה שעברה פגיעה. אין כזה דבר. אין! הנתונים הסטטיסטיים אומרים את שלהם, והם אפילו מעודנים ומקילים, כך אומרים כל העוסקים בתחום.

בשיח הימים האחרונים, אנשים מנסים לברר מאיפה זה בא ואיך ניתן למנוע, ישנם נסיונות לתלות את הפשע הנתעב הזה במנהגים של תרבות חרדית, באיסורים וגדרים של צניעות, או לחילופין בחשיפה לתכנים אסורים, בתרבות מתירנית. לא. אין קשר מוכח. פוגע הוא פוגע הוא פוגע.

קווי האופי ומאפייני ההתנהגות של אדם שפוגע מינית הם קצת יותר מורכבים מהפילוחים הגסים הללו, הם יותר מאפיינים פסיכולוגיים אישיותיים מאשר תרבותיים. רק אופי הפגיעה ואופי ההתמודדות משתנים ממגזר למגזר.

ליטאים חושבים שזה רק אצל חסידים, ספרדים חושבים שזה רק אצל אשכנזים, מודרנים חושבים שזה רק אצל "דוסים", וכל זה נכון, בכל השילובים שתרכיבו. כל אחד חושב "רק לא אצלי, אצלי זה לא הגיוני, זה לא קשור אלי, זה אצל אחרים". האמת היא? זה אצל כולכם, רבותי.

תבינו, אתם האחרים של האחר.

נורא עצוב כל זה, ומשתק, אין מילים לתאר, אבל נקודת אור יש פה עכשיו בימים אלה. אנו, העוסקים בתחום, מברכים על השיח והעניין שהציבור מגלה פתאום. עד עכשיו היה קשה להשמיע, אנשים דחו מידע בנושא, הדחיקו, העדיפו להחליק מה שניתן. לא עוד. תכף מבול.

מעל הכל, חשוב להבין שפאניקה לא תעזור, היא תגווע ותיעלם ולא תצא ממנה שום תועלת. עכשיו זה הזמן להפנות את המטען הזה לעשיית סדר ולדאגה אמיתית לעתיד הילדים שלנו, ולעזרה עצמית, למי שנפגע ולא טופל מעולם, וסוחב אתו משא.

***

ממליצה לכם לעקוב אחרי דף הפייסבוק שלנו "לא תשתוק". בימים אלה אנו מעלים סרטוני הדרכה איך לחנך את ילדינו למוגנות ולשמירה על פרטיות גופם ונפשם. בקרוב ממש נעלה הצעות למורים, למנהלי מוסדות, מה הם יכולים לעשות על מנת לזהות ילדים פגועים ועל מנת לחנך למוגנות ולמנוע את המקרה הבא.

אתם רק צריכים לפנות אלינו, כדי שהמומחים יבואו אליכם וילמדו אתכם.

כמובן, שבכל דבר ועניין ניתן לפנות אלינו. בשמחה. lo.tishtok@gmail.com

תוכן שאסור לפספס
41 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
26
זה קרה גם בישיבה שלנו בבני ברק.....
בחור צעיר26.07.16
25
ואל תסיט את נושא הדיון החברה החרדית בשבר עמוק, אבל אנחנו (הינה אני מכליל את עצמי ולא מתנשא) מומחים בלהאשים את כל הסובב חוץ מאותנו!! החילונים אשמים, התקשורת אשמה, האינטרנט אשם, ..הגיוס אשם החרדקים אשמים ....אשם כוווולם אשמים ורק אנחנו החרדים מסכנתונים... מתי נודה ונאמר: אבל אשמים אנחנו?? מערכות חינוך
יצחק23.05.16
כל הכבוד. תעשה עם זה משהו
צחי20.02.18
24
רק משיח תאמינו לי ...
חנה23.05.16
למי הוא יבוא יזרקו עליו אבנים ויקראו לו משוגע (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבל 24.05.16

הצגת כל התגובות

23
א. הכתבה נשמעת מדאי מגמתית, במיוחד כשבסופה יש אפילו כתובת לפניות הציבור, האם זה המקום לפרסומת?! ב. האם בגלל מקרה שעדיין לא הוברר אפשר להתגולל עליו ולהעמיס ממנו תובנות ? האם בלעדיו אין מודעות ואין מקום לטיפול..לא על כל עץ רענן יש לתלות מודעות וכשר כדי להכניס למודעות האנשים נושא גם אם הוא בעייתי לשיטת
שרה23.05.16
22
של ההסברה החשובה למניעה והתמודדות בריאה ומלחמה בצרה הנוראה הזו
יוסי24.05.16
21
של ההסברה החשובה למניעה והתמודדות בריאה ומלחמה בצרה הנוראה הזו
יוסי24.05.16
20
תפורסם לבלבל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסף23.05.16
19
יותר חשוב מתשלום לילד הוא צניעת פגיעה באחרים על ידי החולה החוטא, זה לא תעמוד על דן רעך , עם כל הסבל לא עלינו מה יש לכם?! כנסו באים אמא שלו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ה ירחם על ילדכם ישמור ויציל23.05.16
18
אביגיל קרלינסקי היית יוצאת גדולה אם לא היית מוציא את עצמך מן הכלל... "האמת היא? זה אצל כולכם, רבותי.", "תבינו, אתם האחרים של האחר." "אתם רק צריכים לפנות אלינו, כדי שהמומחים יבואו אליכם וילמדו אתכם." כל הכבוד לך ולעבודת הקודש, אני רק שאלה: ייש לך את זה ביותר מתנשא?
Yehua Cohen23.05.16
17
אני במקצועי מתעסק הרבה עם אנשים שיש להם נטיות שונות, והדבר הזה אינו קשור כלל ליצר הרע, אלא למחלה נפשית עמוקה, ויש לה ביטוי רוחני נפשי ופיזי, אין בזה שום קשר לדת ולתורה, וכל אדם באשר הוא יכול להיות חולה, אין דבר בעולם שיכול לעצור אדם החולה מלעשות את מעשיו, שהוא עצמו רגע אחר כך מתחרט, ולא מסוגל להכיל
פסיכולוג23.05.16
לאנשי המקצוע והם יכריעו מי כשיר לעמוד בדין ומי לא. בין אם זה מחלה בין אם זה חטא, מי שמגן עליהם ומאפשר להם להמשיך ולהזיק עובר על "לא תעמוד על דם רעך".
רפאל23.05.16
16
כל פעם שאתה שומע שמישהו נפגע הכל חוזר לך עוד פעם.ואני מאמין שיש מאות כאלה במגזר החרדי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צפון23.05.16
15
הבן אדם טרם הורשע, אבל אתם כבר דנתם אותו?
חוצפה23.05.16
לא מעלה ולא מוריד
אמונת פרקליטים23.05.16
14
כל מילה כסכין בלב. טבל כל מילה נכונה. די לפגיעות. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ד"ר מיקי שטטמן23.05.16
13
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ריקבון פשה בתוכינו23.05.16
12
חיידר ליטאי אשכנזי במרכז בני ברק. עברנו צער וסבל רב. ילד פרח שהיה אהוב ומוצלח הפך לילד בוכה ורוצה למות! המנהל היה נותן "פינוק אישי" במשרד... הוא ועוד ילדים עברו התעללות עד שהפרשה התפוצצה בזכות הבלגן שבעלי עשה. המנהל פוטר. אבל עובד בחינוך במקום אחר. כעת הבן שלי רוצה לפנות למשטרה, מכיון שלמר
אמא לילד שנפגע22.05.16
המלצה: לא לפנות למשטרה באזור גוש דן. אותו הרב ס. מקושר שם היטב וסוגר הכל... אם אתם מעוניינים שהמקרה יטופל תפנו לערים אחרות כדוגמת ירושלים שם (עדיין) הוא לא מצליח לשלוט לגמרי....
יודע23.05.16
הוא ימשיך לתקוף זה מחלה!!! עדיף שהמשפחה שלו תהרס עד היסוד מאשר שעשרות ילדים ייפגעו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בן זיינה23.05.16
אכן יש כאן מחיר כבד שהנפגעות משלמות בפניתן בגלל הפרסום הקשה שהיה כאן. ועם זה צריך לדעת שאם הן לא היו פונות למשטרה הפוגע המכור להתעללות היה ממשיך לפגוע בקרבנות נוספים. צריך לעשות מאמץ כשפונים למשטרה שהפניה תהיה חסויה. בד"כ כשהפוגע מפורסם קשה לשמור על זה בסוד. במקרה שלכם הסיכוי שתזדהו נמוך בהרבה כי ב
עו"ס חרדית23.05.16
ואת הנעשה אין להשיב. הזעם מוצדק, אבל תחושת הנקמה אינה במקומה, כי לא מרפאים כאב שלך בכאב של אחר, אני כותב זאת עם כל הצער וההשתתפות.
יגאל23.05.16
איך אתם יכולים לשאת את העובדה שאתם נותנים לאדם חולה להמשיך לפגוע בילדים תמימים? הבן שלכם צודק, יעזור לו מאוד להירפא ולהתגבר על הפגיעה ברגע שהפושע יעמוד מאחורי סורג ובריח בבקשה תגישו תלונה
רוצות למשטרה23.05.16
11
חיי םח מ (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חג ח23.05.16
10
דרך אגב, מה קורה עם המשגיח הנ"ל? מתי משלימים לו את הברית? (רוצים לראות את מטחנות הצדק בפעולה!!! אם הוא משתחרר לעבודות שירות מי תרצה להתלונן, הא?)
אנני23.05.16
9
שמרת :גן עדן פה ושם ,ושם פי מיליארד לא שמרת: גהינום לפעמים מכוסה בשלוה ריגעית פה. גהני גהנום שם ופי מיליארד. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אין דבר כזה חרדים ודתיים יש תורה שמור על23.05.16
8
בגלל ההבטחה שילדי יגדלו בחברה בריאה. את המחיר העוני שילמתי במלואו, ואילו ההבטחה....
רפאל23.05.16
"הזהרו בבני עניים" לימוד תורה מתוך דחק ומעלתו לא תלוי בשום משגיח כזה או אחר. לא לקחו לך את שלך. (נ.ב. אפשר לחנך לא רע גם לא בעוני. )
קוראת24.05.16
7
בכל מה שאפשר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פן23.05.16
6
תפסיקי לבלבל תמוח (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסף23.05.16
5
מי שמדבר כאו שטויות בתגובות נגד המאמר בדרך כלל הוא תמים
אמת 24.05.16
4
בשאלת רב נאמר לנו שאין דין של "מוסר" באנשים כאלו ואכן הגשנו תלונה במשטרה והנושא בטיפול . התלונה במשטרה נועדה ל2 מטרות להגן על הילד וילדים נוספים (נדיר שאדם כזה מסתפק בקורבן יחיד....) וכן להדגיש לילד שהוא אינו אשם במה שקרה (גם אם שיתף פעולה...) והתוקף שהוא המבוגר האחראי אשם במה שקרה וראוי לעונש.
אמא23.05.16
3
ושום טיפול, ושום כלא, לא ישנה את המציאות, כי מי שנולד כחרדי, אמור לקבל עונשו בעולם הזה כדי לכפר על חטאיו בגלגול הקודם.
דן סגל23.05.16
2
ראשונה תודה רבה על הכתבה שנית אני אישית לא הייתי כל כך בהלם כששמעתי על המקרה בכל אוכלוסיה יש ,והיו ויהיו, מיעוט שמזיקים לסביבה ומסוכנים לילדים שלנו השאלה הגדולה ובאמת מכיון שאני אינני עוסק בתחום אינני יודע אבל אני מעלה צד מהי ההתמודדות הנכונה מול המיעוט המסוכן האם הדבר הנכון הוא מודעותו פירסום או לה
יחזקאל05.06.16
1
הדיבורים בגלוי במחשב זה גם התעללות בהקוראים ומפטפטים וכל ילד מסתכל ומבין וגם ההורים תת הכרה נהנים לקרוא וזה לא לשם שמים. צריכים לצעוק וללכת לגדול בישראל לשאול דעת תורה, ולא מחנכת ופסיכלוגיה
האמת אמת אבל 23.05.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

זה עובד!

ישראלים רוכשים אתרים וגוזרים "שכר דירה"

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

במיוחד לחג הפסח

מתארגנים לחג עם 'קונים מקבלים' הכי שווה שיש

כיכר בשיתוף קרן החשמל | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

תורה וגדולה

גם להישאר בעולם התורה וגם להתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24