כיכר השבת

תכנית החילון המזעזעת של המל"ג

הסטודנטים מכריזים מלחמה: "ההמלצות יאושרו? כולנו נפרוש"

סטודנטים חרדים מצהירים בשיחה עם "כיכר השבת": אם תכנית החילון של המועצה להשכלה גבוהה תאושר - נפרוש במיידי מהמכללות והשלוחות החרדיות. "נוותר על הכל. תהיה עזיבה המונית" (ארץ)

22
יוסי גרברצ'יק | כיכר השבת | י"ד באייר | 22.05.16
אילוסטרציה
אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

על רקע תוכנית החומש של ועדת התכנון התקציבי של המועצה להשכלה גבוהה שפורסמה לשימוע ציבורי בימים האחרונים ומעלה בין היתר אי התחשבות באופיים של הסטודנטים החרדים וניסיונות להטמיע אותם בכיתות מעורבות בניגוד לכל כללי הצניעות המקובלים באקדמיה החרדית, שוחח "כיכר השבת" עם סטודנטים חרדים שלומדים כיום במכללות ושלוחות חרדיות בכדי לשמוע מהם מה דעתם על ההמלצות שעשויות לפגוע בהם בצורה ישירה.

שלומי, סטודנט חרדי בן 25 שלומד בקמפוס בגן יבנה, אומר כי "אנשים מקדישים מזמנם ומכספם להגיע למקום כזה רק כי הוא נפרד ורק כי הוא מתאים לנו כציבור חרדי. לבוא ולשנות לנו את התנאים? זה פשוט חוסר התחשבות משווע".

קראו גם:

"ברגע שנראה שבאמת משנים לנו את הכללים ומנסים להכניס לנו מיני פרצות שלא מתאימים לאופי החרדי, מיד באותו רגע נעזוב את המקום. ואני אומר את זה בוודאות - עליי ועל שאר חבריי".

מנגד, יונאל אסרף, שלומד גם כן באותה מכללה, אומר שאמנם כחרדי הוא הלך דווקא למכללה שמגדירה את עצמה חרדית ונוהגת בהתאם לכללים של המגזר, אולם לדבריו "אפשר לסבול", כלשונו, "הכנסת מרצות לתוך כיתות הלימוד של הגברים כל עוד המרצה לבושה בצורה שאינה פוגענית כלפי התלמידים".

בנוגע לשאלתנו לגבי ההצעה לשלב כיתות מעורבות של נשים וגברים כאחד בעתיד הוא אומר כי "זהו כבר קו אדום מבחינתי. כאדם שמגדיר את עצמו כחרדי אי אפשר לסבול לימודים מעורבים". הוא מדגיש כי מבחינתו "כל עוד הלימודים בכיתות עצמן נפרדים ורק בשטח הקמפוס נוצרת הערבוביה - אין בכך שום בעיה".

יאיר צדיק, שלומד במכון לב, אומר כי "גם במקום עבודה להבדיל, צריך לפעמים לעבוד עם נשים. אין ברירה, אומנם זה יוצר סוג של בעיה אבל צריך להתמודד עם זה". לגבי הכנסת מרצות לתוך כיתות הלימוד הוא אומר כי "זה שמכניסים מרצות זה לא סוף העולם מבחינתי, כל עוד מדובר פה בלימודים עניניים לגמרי".

באשר לרצון המל"ג לחייב לימודים מעורבים, הוא מסכים כי אכן "יש בזה בעייתיות, אבל אם לא הייתה לי שום אופציה ללמוד והלימודים היחידים הם לימודים מעורבים, אז הייתי הולך על זה ונשאר שם. זו דעתי האישית, אומנם אני נשוי ואצל רווקים זה יותר בעיה, אבל מכללה זה לא ישיבה, וצריך לקחת את זה למקומות נכונים".

אברהם בביוב, סטודנט בן 34 לומד במכללה החרדית בגן יבנה אומר "אני חושב שזה לא מהלך נכון, משום שזה לא דרך החינוך שלנו וזה יגרום לנו פשוט לא להגיע למכללה. לא משנה אם הכיתות יהיו נפרדות, בקמפוס עצמו תתאפשר ערבוביה בין נשים לגברים? זה זילזול מוחלט בציבור שלם וזה פשוט יגרום לנו לנטוש את הלימודים".

דברים דומים שמענו גם משני סטודנטים חרדיים ממכון לב בירושלים: "אנחנו כחרדים בחרנו ללכת למכללה שמגדירה את עצמה כמי שנותנת את התנאים המלאים לציבור החרדי. ברגע שיהיה משהו ולו הכי קטן שנוגד את דעתם של גדולי ישראל - אנחנו נוותר על הכל ולא נגיע ללימודים".

גם יעקב ויסמן, בן 25 שלומד בקמפוס שטראוס (שלוחה של מכללת הדסה) משמיע קו תקיף: "כל מה שאני וחבריי כיום לומדים במכללה חרדית, זה רק בגלל התנאים שהם מעמידים לנו כחרדים ורק בגלל שזה בהמלצת גדולי ישראל. ברגע שיעשה שינוי - אנחנו פשוט לא נבוא למחרת למכללה, זו טעות גדולה מצד המל"ג לא לכבד את הרצונות שלנו כחרדיים, הם בסה"כ גורמים לנו לא לבוא למסגרת הלימודית במכללה".

אורי ישר, סטודנט בן 32 אומר כי "זה לא יעבור בוועדה הרוחנית, וגם אם יעבור - פרצה ולו הכי קטנה, כמי שמכיר לא רק את עצמי אלא את שאר חבריי לכיתה - פשוט לא תהיה כיתה, תהיה עזיבה המונית. ההמלצות של המל"ג הם חוסר התחשבות וחוסר הבנה".

תוכן שאסור לפספס
22 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
17
בדקתי באתר של המל"ג ולא כתוב שם, כנראה שאיזה מנהל סמינר שילם כסף ל"כיכר השבת" להמציא כתבה זו. לא שאני מכשירה את כל המכללות ה"חרדיות" אך ישנן מסגרות אקדמאיות מעולות שמכינות את החרדים וחרדיות לתואר לצד הטוהר. אני לומדת בתכנית אקדמית ללא גברים, לשם דיוק אני לומדת ב"דעת" ובעלי לומד במכון לב, ב"ה אנו מרו
סטודנטית חרדית23.05.16
16
גם שאנחנו הולכים ללמוד את "תורתם" גם שם לא מתחשבים בנו? חוצפה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איש23.05.16
15
זה לא רק התוכן - אלא גם הצורה לא יבואו ויכפו עלינו דברים שהם גם יודעים שזה בציפור הנפש. ואכן יש לשאול דעת הרבנים שאני מאמינה שיורו לפרוש לגמרי כולם כאחד, וכדאי שישקלו שוב את צעדם ויפה שעה אחת קודם.
דינה23.05.16

הצגת כל התגובות

14
כסטודנטית חרדית לע"ס אני חושבת שזו כפייה חילונית אני אפרוש אם יכפו עלי לימודים מעורבים.
סטודנטית23.05.16
13
בלי פיקוח ובלי צורך והאוירה בבית מתוחה בעיקר עקב חובות שפתאום צצו
מימון23.05.16
12
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם23.05.16
11
אז אם הם נכשלו בשלב הראשון הם ינסו אחרת
יהושע23.05.16
10
חברים יקרים, אתם לא עושים לאף אחד טובה בזה שאתם לומדים מקצוע והולכים לעבודה. רוצים? תשארו בכוילל, תתנדנדו על הסטנד ותקבלו שלוש-שלוש וחצי אלף בחודש. רוצים פרנסה? רוצים לצאת? רוצים משכורת של בניאדם? תפסיקו להסתובב עם התחושה שהעולם חייב לכם משהו
ירושלמי23.05.16
ההפסד יהיה גם של המדינה אובדן הכנסות עצום. ואל תשכח שיש הרבה כסף שחור שמתפרנסים ממנו לא מעט.. ודי למבין (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד23.05.16
בלימודי אזרחות לבגרות היו מלמדים אותך כשהרוב דורסני ומתעלם מזכויות המיעוט אזי אין לרוב זכות שילטון. כלומר במילים פשוטות:במדינה דמוקרטית חייבים להתחשב ברגשות ובזכויות של המיעוט וככל שהחרדי לא כופה על החילוני לימוד נפרד אל לחילוני לדאוג לקישקע של החרדי "לטובתו" כביכול. "החרדי הזבולוני"(מושג חדש) רוצה
יהודה וולף24.05.16
9
עד שעברו כל כך הרבה שנים שהשכילו להנגיש את ההשכלה הגבוהה לחרדים ושהחרדים נתנו אמון ובאו ללמוד. פתאום מנסים לשנות את המצב הקיים ולגרום לכך שההפרדה לא תשמר ויגרמו לכך שאני והרבה מחברי שאנו לומדים הנדסה בטכניון, פשוט נפסיק את הלימודים. למרות השנים הרבות שהשקענו בלימודים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולר
יהושוע23.05.16
8
ותלויים בעסקנים - שנצביע להם עד קץ כל הדורות
נשמע הגיוני23.05.16
7
מה לא ידעתם שזה המטרה? פחחחחחחחח איזה תמימים הייתם! כמה כסף שפכנו עליכם חשבתם זה סתם?
אבי02.06.16
6
בדיוק הפוך אדם נשואי זה יכול לפרק לו את החבילה, בחור רווק מקסימום יצא איזה שידוך האם זה יהיה מוצלח לא יודע (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמעון23.05.16
5
שקט הם לא מדברים, טוב להם שלא ילמדו לימודי אקדמיה, פרנסה רווחת לחרדים מסכנת את שליטתם בנו. גבאי החצרות פוחדים גם הם מאיבוד השליטה בחברי הכנסת החרדים. הגיע הזמן להבין שחרדים שרוצים להתפרנס יבינו שאסור להם להצביע לאגודת ישראל דגל התורה
חרדי23.05.16
4
אני חרדי חסידי לומד במרכז אקדמי לב, במרכז אקדמי לב לגברים אף פעם לא לימדה ולא תלמד אישה!! יש לנו אינטרנט מסונן ברמת סינון אתרוג וכל מה שצריך בכדי להישאר חסיד וללמוד (אפילו מקווה וכמה בתי מדרש יש לנו במכון לב) כתוב בכתבה שיאיר צדיק לומד במרכז אקדמי לב ואומר... שטויות, אין כזה תלמיד במכון לב, אני לא
ירושלמי23.05.16
ואם המל"ג יממש את השטויות שלו מכון לב יהיה חייב להיכנע
יהודה וולף24.05.16
3
אחכ שואלים למה חרדים לא מתגייסים ולא לומדים במכללות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מעין23.05.16
2
דפוק את הדואר, שלח מכתב ללא בול. עד שבאו למכללות היו בורים ועמי ארצות. עתה רוצים לחזור למקורות החרדיים של בורים ועמי ארצות וחיים מצדקה, ועני חשו ב כמת.
דן סגל23.05.16
1
ואללה משכורת גבוה זה הדבר הבעיתי פה!! איך לא חשבו על זה קודם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james23.05.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

חרפה: גזירות חדשות שנערי האוצר רוצים להטיל על האברכים

קובי אטינגר | 06.05.24

יוריך מוריך

בראשות הגאב"ד: הדיינים התאגדו בהתכנסות השנתי

חיים רוזנבוים | 06.05.24

סיפור שפחות מוכר

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24
ש

יום פתוח בזום

בוגרי תואר ראשון? זו הדרך שלכם להתקדם לקריירה מצליחה

כיכר בשיתוף העברית | מקודם

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24