כיכר השבת

פעילי 'דגל' לראש העיר: "אלפר - הנציג היחיד"

ראשי ופעילי סניף דגל התורה בחיפה מנסים לשים סוף ל"ספינים" שניסו להפריח לדבריהם גורמים שונים בדבר החלפתו של מיכי אלפר לטובת מועמד אחר. "לא חל כל שינוי בעמדתנו", הבהירו (חרדים)

22
ישראל כהן | כיכר השבת | כ"א באייר | 29.05.16
אלפר עם יהב
אלפר עם יהב (כיכר השבת)

חברי המועצה נגד ראש העיר: במכתב שנשלח הערב לראש עיריית חיפה יונה יהב על ידי ראשי ופעילי סניף דגל התורה בעיר, הם מנסים לשים סוף ל"ספינים" שניסו להפריח לדבריהם גורמים שונים בדבר החלפתו של מיכי אלפר לטובת מועמד אחר, שאולי "יתאים" יותר לאג'נדה של ראש העיר. המכתב גם מצביע ברמז על האשמים בהתססה: "גורמים הפועלים מתוך אינטרס מובהק".

המכתב מגיע על רקע מספר אסיפות שונות של פעילי דגל התורה נערכו לאחרונה, בהם הביעו הפעילים תמיכה בפעילותו של אלפר. הפעילים מספרים על תחושת התקוממות ותחושות זעם רב מהמצב הקיים, וכי כעת הוחלט לפנות לראש העיר בהבהרה ברורה כשהחותמים מקווים כי מכתב זה ישים קץ לעמימות שלובתה בידי הגורמים השונים ולסערת הרוחות והכעס בקרב התושבים.

במכתב, החתום על ידי ראשי ונציגי סניף דגל התורה בחיפה, נכתב: " הרינו להבהיר את הברור מאליו, נציגנו היחיד למועצת העיר ולסגנות ראש העיר הינו הרב מיכאל אלפר הי"ו, לא חל כל שינוי בעמדתנו זו. לא ניתן לגורמים הפועלים מתוך אינטרס מובהק להציף שמועות וכביכול הלכי רוח בעניין, בניגוד מוחלט לרצוננו ולטובתם של תושבי העיר חיפה, ותוך פגיעה במרקם היחסים בינך לציבור החרדי".

עוד נאמר במכתב כי "אנו מגבים את הרב אלפר באופן מלא, ורואים בו יחד עם כל בוחרי שס"ג ייצוג ראוי ומכובד. הוא מקיים את תפקידו במסירות ומשקף בפניך נאמנה את עמדתנו ואת צרכי הציבור ואת תחושותיו, הן במסגרת פעילותו בעירייה והן במסגרת עזרתו לכלל ולפרט. לפיכך אנו רואים בו נציג מוערך ושלוחנו למועצת העיר ולתפקידיה הנגזרים ישירות מההסכם הקואליציוני.

אנו בטוחים שעיריית חיפה ותושביה יתברכו בסגן מוכשר ומסור הבקיא היטב בעשייה המוניציפאלית, ופועל בה באחריות כלל עירונית.

נדגיש: אין המדובר בנושא אישי ופרסונאלי כלל. ההסכם החתום מול דגל התורה בפרט והציבור החרדי בכלל - הוא הרלוונטי למכתב זה, והוא אשר מעניק לדגל התורה ולנציגה – כאמור, הרב אלפר - את תפקיד סגן ראש העיר. לא יועמד מטעמנו נציג אחר ואיננו רואים כל צורך בכך לאור עשייתו הברוכה והתמסרותו הגדולה לתושבי העיר.

עמדה זו הינה על דעת כלל הקהילה החרדית ובראשם רבני הקהילה שליט"א, שהרב אלפר מייצג נאמנה את השקפתם באופן תדיר".

במכתב רומזים הנציגים החרדים לבחישה בענייניה הפנימיים של דגל התורה "לא למותר לציין, כי תמוה היאך יעלה על הדעת שגורם חיצוני רשאי לנסות להכתיב את זהותו של נציג הציבור החרדי שנבחר בהליך בחירות תקין, מה גם שנציגנו זה אמור לייצג את הציבור מולו. מקומם לשמוע על ניסיונות ההתערבות בעניין".

מספר 2 ברשימה, אריה זיסמן, ששמו שימש אף את יוצרי הספינים של הגורמים השונים כמועמד החילופי וחתימתו מתנוססת על המכתב, הודיע היום כי "נציג דגל התורה בחיפה ומועמדה לסגן ראש העיר הוא מיכי אלפר. לילה לפני הבחירות, ערכתי את העיתון (יתד נאמן, י.כ.) והתקשרתי לברר סופית, כדי לכתוב את החלטת דגל התורה חיפה בעניין הבחירות לראשות העיר. אלפר הודיע לי חד משמעית שהוחלט לבחור ביהב לראשות העיר ואכן כך נכתב בעיתון שחור על גבי לבן. כל פירוש אחר לדברים נועד לתקוע טריז ביניהם".

זיסמן מוסיף כי "לצערי, גורמים שונים מנסים לסכסך מתוך אינטרסים צרים ומגמתיים. כמי שהוצב בבחירות כמספר 2 בדגל התורה חיפה, הנני מעניק גיבוי מלא לאלפר ומדגיש שרק הוא מועמד דגל התורה לתפקיד סגן ראש העיר".
מנחם קפלן, יו"ר דגל התורה בעיר אומר ל"כיכר השבת" כי "תמיכתנו נתונה למיכי ללא סייג. מדובר בנציג ציבור נדיר באיכותו שחיפה התברכה בו, ואנו בטוחים שעיריית חיפה תזכה לסגן ראש עיר יוצא מן הכלל. אנו סמוכים ובטוחים שראש העיר ישלב ידיים עם הציבור החרדי עם בוא המינוי החדש לתועלת כולם."

"חיפה עיר עם קהילה חרדית קיימת ומתפתחת", מחדד קפלן "מטבע הדברים, הצרכים העירוניים לא מעטים. נציג שדואג לסל הדרישות הבסיסי של הציבור תוך שיתוף פעולה והבנה מוניציפאלית מעמיקה הוא מה שכולנו זקוקים לו כעת, ומיכי הוא האיש הנכון במקום הנכון. הוא זוכה לתמיכתם המלאה של הרבנים ולהערכה עמוקה בקרב כלל הקהילות החרדיות בחיפה".

הרב יגאל מאור, מנהל רשת גנים בעיר, חבר סניף דגה"ת ומחותמי המכתב, אומר ל"כיכר השבת" כי "בחרנו בנציג, בהגשת הרשימות ובקלפי. זוהי דמוקרטיה, ועמדתנו לא השתנתה כהוא זה משעת הגשת הרשימות. ישנו הסכם ברור וחתום והפרתו הינה פגיעה אישית בבוחרי דגל התורה הרבים. אנו קוראים לראש העיר לכבד את ההסכם במלואו ולהפסיק להאזין לגורמים מחרחרי ריב. פנינו לשיתוף פעולה ולדף חדש".

שכנא מונק, מנהל כולל בעיר וחבר סניף דגה"ת החתום על המכתב אומר ל"כיכר השבת": "הדבר היחיד שהשתנה אולי מאז הגשת הרשימות הוא שהתמיכה שלנו במיכי אלפר התחזקה והתעצמה פי כמה, מתוך שנוכחנו לראות את התמסרותו הרבה לצרכי העיר. ההדרה של יהב כלפיו היא לא אישית, מבחינתנו זו הדרה של הציבור החרדי, נציגיו וזכויותיו ממועצת העירייה. אין לכך אח ורע. אין לנו ולו צד קטן ביותר להחליף את הנציגות הקיימת. יידע ראש העיר שזהו הנציג הנבחר והנתמך על ידינו, ושהגיע הזמן לשתף פעולה במקום להדיר ולדחוק".

משה בארי, חבר סניף דגה"ת ומחותמי המכתב אומר כי "ישנם גורמים שניסו לגרום לראש העיר להאמין כי יוכל לקבוע את זהות הנציג שאיתו נוח לו לעבוד. המכתב בא לומר את העובדה הפשוטה: מיכי מייצג אותנו, ורק הוא. זכינו לנציג ציבור מוכשר וראוי בכל פרמטר, וההכפשות שספג הינם שקריות ושלא במקומם. ראש העיר יופתע לגלות את איכויותיו של הסגן החדש. אנו מקווים שלא נידרש לצעדי מחאה נוספים".

יעקב ויזל, חבר סניף דגל התורה ומחותמי המכתב אמר כי "העשייה של מיכי לא זקוקה להוכחות, וחבל שאנו נזקקים להבהרה המבישה הזו. יש לנו נציג שעושה לילות כימים למען הציבור, ואנו עומדים מאחוריו בכל עניין. דגל התורה בחיפה מלוכדת במלואה סביב.

תוכן שאסור לפספס
22 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
16
אל תמנה לסגנך את אלפר המייצג חבורת מפירי חוק ומחרחרי ריב ומדון. הציבור החרדי בעיר בז לו ולאנשיו. סולד מרבו השתלטן. הציבור החרדי יודע להעריך ולהכיר תודה לעסקניו ולמטיביו, הפועלים למענו בדרכי נועם, מתוך מסירות, אחריות, וקידוש השם. ואלפר אינו כזה.
שלום30.05.16
15
חיפאים הם אנשים מיושבים בדעתם ולא אנשי פוליטיקה קטנה את מי מעניין שמיכי אלפר יקבל תואר? רב הקהילה הגר"י במברגר מאד לוחץ על כולם שאלפר יהיה סגן ולא ברור מדוע זה יסוד סלע הקיום החרדי בחיפה החרדית המתפתחת באיכות ובכמות
חיפאים זקנים30.05.16
14
היו היה איש עשיר אשר היה לו מפעל שיכר יין ויסקי וכדומה ורצה להבריח את המכס מעיר אחת לעיר האחרת. חכך העשיר בדעתו ! עלה וניצנץ במוחו רעיון כביר, יקח הוא עימו מניין חברים יכניס את כל חביות השיכר בתוך ארגז מתים וכך אנשי המכס במעבר הגבול לא יחשדו במאומה כי הרי רגילים הם שהיהודים מעבירים את ארונות מתיהם
צעירי דגל התורה30.05.16

הצגת כל התגובות

13
אוהבים אותך. כל מי שמנסה לפגוע במינוייך לסגן ראש העיר עתיד ליתן את הדין. לא יאמן איך הצלחת לסחוף אחריך את כל הקהילות/המגזרים השונים של דגל התורה.
דני כהן30.05.16
12
כאן. זה פשוט לא יאומן, ובאיזה אורך. תכלס, כל חיפאי מכיר את מיכי ויודע שהוא בולדוזר שמאז שהגיע התחילו לזוז ענינים בעיר הוא היחיד(!!) שעושה בעיר, וליונה זה לא בא טוב בעיניים, שהוא לא מוכן להיות ה'מושקה' שלו אז הוא שם אולטימטום, אבל זה לא יעזור לו כי לליטאים יש אלוקים ולא ראש עיר.. ולגוף המכתב משיחה אי
חיפני30.05.16
כשביכלר יצא לפנסיה אולי הוא יתפנה לענות לילדי הבמבה בינתיים משום מה נראה שדווקא לילדי הבמבה יש זמן מיותר לריק אולי שילכו להתנדב למען עם ישראל או אולי להצטלם תמונה קבוצתית בבית החולים לאחר הלידה עם היולדות שהם עוזרים להם ללדת בביתם
צעירי דגל התורה31.05.16
11
ממבט קצרצר ניתן לראות שמלבד 2 שמות פורמליים שמכורח הנסיבות שהם עצמם חברי הרשימה ושניהם יעבדו את מקום עבודתם הקבוע ובלית ברירה מה לא עושים בשביל פרנסה את הם חתמו ראשונים ה"ה אריה זיסמן ומנחם קפלן כל שאר אין אף אחד שהוא בעל שם מוכר בחיפה כולם חבורת ילדי במבה שנפגשו לסעודת דוד מלכא משיחא במוצאי שבת
המשגיח הליטאי30.05.16
חשבנו שאתה בכלא... נ.ב אקשן כותבים עם א' , אבל חסידי גור אף פעם לא הצטיינו במיוחד בעברית תקינה..
חיפאי30.05.16
10
כחב"דניק נעזרתי על ידו, הוא השקיע בי שעות שלא ע"מ לקבל פרס, אין תקדים לנציג כל כך מכובד מקצועי הגון ומוכשר. הוא פשוט בן אדם שעושה שליחות קודש. למען כולם. איך אפשר לפגוע בו, זה יכול להיות רק משנאה למה שהוא מייצג
מנדי30.05.16
9
חברים נכנסתי כאן באתר המכובד וממש מוזר אני רואה שחתימתי מתנשאת כאן במכתב תמיכה למיכי אז חברים תירגעו מי שמכיר אותי יודע שאני לא מתערב בפוליטיקה ומי שיודע ומכיר אותי מודע לכך שאף אחד לא שאל אותי האם אני מוכן ששמי יתנוסס לביזיון במאבק לא לי ומילה אחת ללא קשר למיכי תודה לראש העיר על העיר היפה
אלון בוקאי 30.05.16
אם היית אלון בוקעי היתה יודע שכותבים את זה ככה ולא בוקאי ואם קצת היית מכיר את האיש היית גם יודע שהוא בחיים לא יפרגן ליהב
איש בער30.05.16
לא ידעתי שאיש בר לא ידע וכסיל לא יבין זאת תראו במה אתם מתעסקים בטעות כתיב מ- א ל- ע לכו תשבו תלמדו תורה ותפסיקו להתעסק בשטויות והבלי העולם הזה כן סגן לא סגן את מי זה בכלל מעניין
אלון בוקעי 30.05.16
8
עובדה היא שלא אגו"י ולא ש"ס נוקפים אצבע בעד מינויו של אלפר, למרות שהם נבחרו לעירייה ברשימה משותפת עם דגל. מכתב התמיכה עם תמי, סמי, וסוסו שנשלח לראש העיר, אומרת דרשני.
דוד30.05.16
7
למי שחשב שדגל תתקפל, המכתב עושה שחור בעיניים: הם דורשים את כיבוד ההסכם ומגבים את אלפר לגמרי. הסגנות לאלפר הופכת לעובדה מוגמרת
חיפאי שיודע30.05.16
6
יונה יהב תפסיק לשלם משכורת לאיש אשר כל תפקידו הוא ללבות את השנאה תאכל את זה שיש חרדים בעיר והם רבים ומתרבים . עדיף לך לבוא להם בטוב מאשר להלחם ולשלם ליחצנים
ויזניצער ברכת מ30.05.16
5
הוא הרי הרב הראשי של הליטאים בשכונת נוה שאנן.
יוסף30.05.16
4
אין ספר שאלפר המועמד הראוי ביותר שעושה עבודת קודש לילות כימים למען רווחת הציבור כולו! ללא הבדל דת גזע או מין. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מני30.05.16
3
חברים אני מכיר את מיכי אנו מתפללים באותו בית הכנסת ולא מצליח להבין למען השם למה חסר למיכי להיות סגן ראש עיר הרי היום הוא מרוויח 40 אל"ש בחודש כפי שהוא סיפר לנו כמנהל בניה במתחמי דיור בבית שמש מה חסר לו הצרה הזו ששמה עירייה ??? והרי גם מרוויחים שם פחות כפי שהוא סיפר לנו אז מיכי בשביל מה ????
חיפאי מנו"ש30.05.16
ואוווו בעיריית בני ברק לא מקבלים כלך הרבה כסף פויה מיכי גם אני רוצה נו נו למה יהב לא ראש עיריית בני ברק
מנחם שפירא 30.05.16
2
בושה וחרפה. מדובר בס]ין זול של משרד יחסי ציבור ששכר מיכי אלפר ואנשי דגל התורה. האמת, שמיכי ואנשי דגל שנואים ודחויים בחיפה, הם מנסים לכפות את דעתם על הבוחרים, ושימו לב שכל כל כל החותמים הם חברים אישיים של מיכי, ממש ספין זול ומכוער!!
דוד אהרון30.05.16
חברים הגיע הזמן לומר את האמת מיכי פתח לשכת תעסוקה במסגרת אני ואישתי מועסקים אישתי אצל מיכי בבית ואני אצל מיכי בלשכה הרי כולכם יודעים שאילולי מכי מעסיק אותי לייחצן אותו אף אחד לא היה יודע שיש מושג מכי אלפר הרי כולכם יודעים שמיכי דאג לפתוח שלוחה של מרכז העיניינים בחיפה שייצג אותו והכל קרס בגלל שלא ה
אברהם הורביץ30.05.16
1
למה כל כך חשוב לרב הקהילה הליטאית הרב במברגר שהחתים בעצמו את כל ראשי הכוללים האלה, שמיכי אלפר יהיה סגן? מה זה נותן לו ולקהילה? משכורת למיכי? צומי?
חיפאי30.05.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

יום פתוח בזום

בוגרי תואר ראשון? זו הדרך שלכם להתקדם לקריירה מצליחה

כיכר בשיתוף העברית | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

מודל מנצח

להקים עסק דיגיטלי מניב: הכירו את סמרטה

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24