כיכר השבת

מסע ציד נגד רב? / דעה

יש עיתונאים חרדים הרואים בעיתונות הצהובה מודל לחיקוי. ערב קבלת התורה ראוי להפנים שהתורה והלכותיה חלות - ככל שזה נשמע מפתיע - גם על עיתונאים • מנחם ברוד בטור מיוחד (דעות)

101
מנחם ברוד | כיכר השבת | ב' בסיון | 08.06.16
הרב מנחם ברוד והרב מאיר אשכנזי
הרב מנחם ברוד והרב מאיר אשכנזי (צילומים: י. בלינקו, אתר COL וחיים טוויטו)

יש ביטוי המיוחס לאחד מאבות הציונות, כי צריך שהעם היהודי יהיה עם 'נורמלי', ושיהיו לנו גם "גנב עברי ושודד עברי", ככל הגויים. נראה שגם בציבור החרדי יש מי שהציבו להם יעד לחקות את הנורמות הקלוקלות והפסולות הקיימות בעולם המופקר שבחוץ, ולהוכיח שגם החרדים יכולים להיות כמותם.

בעולם קיימת עיתונות זולה וצעקנית, המכונה 'עיתונות צהובה'. היא פונה אל היצרים הנמוכים של האדם, מנסה לחולל שערוריות, יוצרת כותרות ענק מחצאי אמיתות ומנהלת מסעות רדיפה נגד אנשים או גופים שאותם הציבה על הכוונת.

הציבור החרדי מצא עצמו נפגע לא אחת מהעיתונות הזאת. לא אחת עמדנו מול כלי תקשורת שנטלו שיעור הלכתי של ראש ישיבה או פוסק והוציאו ממנו כותרות צעקניות, מעוּותות ומסולפות. פעמים אין ספור נפלו מרואיינים חרדים קרבן לעריכה מגמתית, שהוציאה דברים מהקשרם, הציגה צד אחד של המטבע והסתירה את הצד השני, והכול כדי לצייר את הציבור החרדי באור שלילי.

כולנו עדים לכלי תקשורת המנהלים מסעות רדיפה כנגד אישים מסויימים, בלי לבחול ברכילות זולה, בניפוח חסר פרופורצייה של זוטות ובהטיה קבועה של העובדות. זוהי העיתונות הצהובה במלוא כיעורה.

למרבה הצער מתברר כי יש גם עיתונאים חרדים הרואים בעיתונות הזולה הזאת מודל לחיקוי, וככל הנראה הציבו לעצמם מטרה שגם החרדים יהיו 'נורמליים', ככל הגויים, וגם להם תהיה תקשורת צהובה שאינה מביישת את עמיתותיה נטולות הכיפה.

אכן, יש דברים שאפשר ללמוד גם מאחרים. חז"ל כבר לימדו אותנו שאם יאמרו לך "חכמה יש בגויים – תאמין". יש בעיתונות הכללית הרבה דברים שיכולים לשמש מודל לחיקוי, במובן המקצועי הטהור. אבל בכל הקשור לנורמות מוסריות, על כך נאמר בהמשך אותו מאמר "תורה יש בגויים – אל תאמין". ערכים וכללי מותר ואסור איננו אמורים ללמוד מהגויים. בשביל זה יש לנו תורה.

האם יעלה על הדעת שהעוסקים בתקשורת – גם אם הם עובדים בתקשורת כללית, וכל-שכן בכזו המתיימרת להיות חרדית – משוחררים מהלכות לשון הרע ורכילות, הוצאת שם רע, איסור 'לפני עיוור', ליבוי מחלוקת וביזוי תלמידי חכמים?! האם ההרשאה למסך הניהול של אתר פופולרי היא גם הרשאה לרמוס את הלכות התורה?!

מישהו פה התבלבל לגמרי. תקשורת חרדית אין פירושה עיתונות זולה העוסקת בחרדים, אלא תקשורת המבוססת על ערכי התורה ומצוותיה ועל ההלכה. זה בהחלט אתגר ליצור תקשורת חיה ותוססת, מעניינת ומגוּונת, העומדת בנורמות הגבוהות שמציבה לנו תורתנו. אבל גם אם זה אתגר קשה, עלינו לעמוד בו ולא לנטוש אותו ולהפוך לחיקוי עלוב של תקשורת מופקרת ונטולת מעצורים.

הדברים נכתבים בעקבות מה שנראה כמסע ציד שמנהל אתר 'כיכר השבת' נגד הרב מאיר אשכנזי, רבו של כפר חב"ד. וכל זה על מה ולמה? – על שהרב נלחם למען ביצור גדרי הצניעות בקהילתו. זה כנראה פשע בלתי נסלח בעיני כתב ועורך כלשהו, ובעקבות זאת הכול כשר. פרסום ידיעות מצוצות מהאצבע (זוכרים את "תושבי כפר חב"ד יחרימו את מכירת החמץ אצל הרב"?), סילוף דברים, ניפוח של זוטות, ומתן במה קבועה לקומץ זעיר של פורקי עול, שמצאו באותו כתב צינור נוח להטלת רפש ברב המונע מהם לעשות ככל העולה על רוחם.

השבוע הדברים הגיעו לשיא חדש, בפרסום כותרת שכביכול הרב אמר לאישה חובשת מטפחת "בעלך חייב לגרש אותך". אך בזה לא הסתפקו אנשי האתר, אלא יזמו פרוייקט מקורי: כתב העיתון התקשר לרבנים מקהילת חב"ד, ושאל אם בעל חייב לגרש את אשתו החובשת מטפחת. בעקבות תשובתם פורסמה עוד ידיעה צעקנית: "רבני חב"ד נגד פסק הרב אשכנזי: לא צריך לגרש את האישה".

ככה זה עובד בעיתונות הצהובה. מייצרים כותרת המסלפת אמירה של הרב בדבר חומרת האיסור של גילוי שיער. בשלב השני הופכים את הכותרת ל'פסק', ועכשיו מזמינים תגובות על ה'פסק' ויש כותרת חדשה שכביכול "רבני חב"ד נגד הרב אשכנזי"...

אתה מביט בחגיגה הזאת ותוהה האם לפנינו מדיניות חדשה של אתר חדשות חרדי – להילחם נגד רבנים הפועלים לביצור חומות התורה וההלכה בקהילתם ולבזות אותם בראש חוצות?

הניסיון להציג זאת כחלק מהוויכוח ההלכתי העתיק אם ראוי לכסות את הראש בפאה או במטפחת הוא כמובן סילוף מוחלט. לא מדובר כאן בנשים צנועות וחסודות, החובשות מטפחת המכסה את שערן כדת וכהלכה, אלא בכמה נשים (בודדות ממש) היוצאות לרשות הרבים כשעל ראשן מטפחת המגלה מחצה ושליש ורביע של השיער – דבר שהוא הפך ההלכה ופריצת גדרי הצניעות. הרב ניסה לפנות אל בני הזוג, דיבר איתם בנועם, הסביר להן את חשיבות הדבר למענם ולמען חינוך ילדיהם. משהדברים לא הועילו, נאלץ לגעור בהן. אכן, פשע בל יכופר!

הגיע הזמן שכולם יתעשתו. גם אותם יחידים הסבורים כי יוכלו להוסיף לחיות בכפר חב"ד ולפרוץ את גדרי הצניעות הנהוגים בו (זה לא יקרה. הרב לא ייכנע לפורצי גדר, ותושבי הכפר יעמדו כחומה בצורה מאחוריו), וגם אנשי האתר, שחצו קווים אדומים. ערב קבלת התורה ראוי להפנים שהתורה והלכותיה חלות – ככל שזה נשמע מפתיע – גם על עיתונאים.

  • הערת המערכת: אתר "כיכר השבת" שמח לארח את הטור של הרב מנחם ברוד, למרות הביקורת המופיעה בו, מאחר ואנו דוגלים בחשיפת כל המידע והצדדים בפני הציבור. לעצם העניין, אנו נמנעים מלהגיב לטענות מאחר ואיננו מתכוונים להיכנס או לתפוס צד במלחמות הפנימיות בתוך כפר חב"ד.
תוכן שאסור לפספס
101 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
57
אתה מוזמן לבדוק עשרות פוסקים אדירים מצטטים את פסקיו ממליץ לך בחום ללמוד קצת איסתוריה וסיפורי מופת עליו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לכבוד 1408.06.16
56
אשרינו ומה טוב חלקינו שאיננו מתגוררים בישוב המטורלל הזה.
דודו08.06.16
הוא יתאבד רק מלקרוא שכתבת עליו משיחסיט חחחחחחחחחחחחחח חחחחחחחחחחחחחח חחחחחחחחחחחחחח חחחחחחחחחחחחחח חחחחחחחחחחחחחח
קרעת אותי08.06.16
55
הכפר צריך להתנהל לפי הוראות אדמו"ר, ומי שלא מתאים לו שילך למקום אחר סוף סוף יש מי שתופס פיקוד.
תושב כפ"ח08.06.16

הצגת כל התגובות

54
האמת בתורה ולא בעיתונות !!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דבי09.06.16
53
במחלוקת וגם לא קראתי את הכתבות הללו. מאותה סיבה שכתב הרב ברוד. אתר אינטרנט חדשותי אינו במה להלכות ולנגזר מהם! האתרים כדרכם מחפשים את הרייטינג ואנחנו כדרכנו נתעלם ניקח את מה שצריך ונעבור הלאה.
יהודי09.06.16
52
למיטב ידיעתי כחבר בקהילה, כל תושבי כפר חב"ד המתנהגים ברוח חב"ד עומדים מאחורי הרב הדגול וראוי לכל שבח וב"ה שסוף סוף הגיע רב אמיתי לא בשביל משרה או כסף ועושה את עבודתו נאמנה. ישנה מחלוקת האם ישנה דרך טובה (ומועילה) יותר מאשר תוקפנותו של הרב שליט"א כאשר ברוב המקרים נשים לא צנועות אינן נוטות להקשיב למיש
ישראל08.06.16
51
אני מצטט את ארבעת הפסקאות הראשונות של מאמרו של הרב ברוד, כל אחד יכול להזדהות עם המילים. אבל כששחטו פה במשך שבועות, בן אדם שישנה לו חזקת חפות למרות שכתב הקטגוריה נגדו פורסם, בשם אידיאלים חשובים מאד, אבל שאף אחד לא היה שוחט את אחיו בשם אותם אידיאלים, אף אחד לא צקצק בלשונו. עד עכשיו האתר משאיר בכותרת
גועל נפש08.06.16
50
לא עוכף אלא אוכף, שנית בהחלט תפקידו של הרב הוא להנהיג את קהילתו, ובנידון דידן של חוסר הצניעות על אחת כמה וכמה. אינני יודע לאיזה קבוצה אתה משתייך, האם לקבוצה השולית (כמותית) של פורקי העול מכפר חב"ד, או לקבוצה השולית ( רעיונית ) של מתנגדי חב"ד (עליהם אומר הנביא " אוי האומרים לחושך אור ולאור חושך למר מ
ברי08.06.16
49
חבד נגד מטפחת חסידים וספרדים נגד פאה אלו ואלו דברי אלוקים חיים לא זה ולאזה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמואל08.06.16
גם רוב הרבנים הספרדיים מתירים. כמו כן הרבה חסידויות לובשות פאה, גור, ויזניץ', ברסלב של מוהרא"ש, ועוד.
יחיאל10.06.16
אם כבר גם זה וגם זה
EN 008.06.16
48
הרי יש איסור לשון הרע שאין לעיתונאים שום היתר בעניין
ישראל13.06.16
47
ממחלוקת לא יצא דבר טוב, צריכים הידברות פנימית
rahamimrum09.06.16
46
לשון הרעעעעעעעעע (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיה09.06.16
45
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נמאס לנו08.06.16
44
אבל איפה היה ברוד עששפכו פה את דמו של הרה.ג סתיו? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james08.06.16
43
ברוד מגן על הרב וזה נחמד מצדו, אבל את העובדות בשטח הוא אינו יודע. הבעיה היא לא רק בנושאי צניעות אלא בעוד נושאים רבים שהרב מתערב בהם בצורה גסה ובלתי מקצועית.
צבי08.06.16
ממש גאון הדור מה זה משנה מה קורה בשטח. רב עושה תפקידו ואם זה נגד ההלכה היה מקום לצאת נגדו אבל כנראה לך לא נוח עם מה שהרב עושה במסגרת תפקידו, ואתה אפילו לא נותן דוגמא לאיזה דברים הוא מתערב, ולכן תשב בשקט ותפתח ספר הלכה ..
דודי08.06.16
42
גם אם ישנה ביקורת, גערת רב באישה על האופן בו מכסה היא את ראשה אינו לגיטימי מכל צד שהוא
א. 14.06.16
41
הייתי אצלו בבית, תלמיד חכם משכמו ומעלה עוסק בצרכי ציבור ללא מנוחה עוזר לאנשים שיושבים מולו, בטלפון, ואלה שמדפקים על דלת ביתו במקביל. כספרדי איני מסכים לנושא הפיאות אך עצתי היא להיזהר בכבודו 'עקיצתן עקיצת עקרב ונשיכתם נשיכת נחש' (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
yoni09.06.16
מה זה "איני מסכים"? מי אתה שמסכים או לא מסכים. נסח כבן תורה ולא כעם הארץ: "כספרדי אני נוהג כשיטת רבותי שליט"א"
יהודי זקן09.06.16
להלן רבנים ספרדיים מתירים בדור האחרון: הגאון בעל "כף החיים", רבי יעקב חיים סופר הגאון רבי רפאל ברוך טולדנו, אב"ד מקנאס הגאון רבי חיים כסאר, מגדולי חכמי תימן הגאון רבי עובדיה הדאיה, ראש ישיבת המקובלים בית אל הגאון רבי יצחק אבוחצירא, "בבא חאקי", רבה של רמלה הגאון רבי בן ציון אבא שאול, ראש ישיבת
נתנאל09.06.16
40
אי אפשר באיומים לשכנע נשים זה לא עובד
גם08.06.16
39
אמת ויציב (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אורי08.06.16
38
יישר כח!! סוף סוף כתבה לענין!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חב"ד10.06.16
37
כמה שתוכן הדברים נכונים.. כמהה... הלוואי והעיתונות החרדית לא תפזול לדרך העיתונית החילונית הלקוחה מתרבות הגוים..
גולדנברג08.06.16
36
אפי שאני קורא מפעם לפעם הכיכר עם כל זאת חיכיתי כבר מזמן שמישה יכתוב נישט אלעס וואס שטייט דא איז אמת ואולי שקר גמור הוא צודק מאה אחוז שפשוט ככל הגיום בית ישראל איז ליידער ליידער אמת אתם מתנהגים כמו גוים לשון הרע וריכלות אצלכם זה לא כלום
יודל 08.06.16
35
להסתכל באשה .אין .שום
דוד08.06.16
34
ברגע שיתחילו ללמוד חסידות בעיונא, ויעשו את כל המאמצים ללמד חסידות גם לאחרים, ויתעסקו בלדאוג לגשמיות של השני לפני הרוחניות, במילא לא יהיו כל בדיונים בנושאים האלו.
חסידות חב"ד08.06.16
חסידות זו בסך הכל נישה בהבנת תורת הנסתר והנחלתה לציבור הפשוט ולאצריך להפריז בחשיבותה קודם יהדות ואלוקים ואחר כך חסידות ורבי
משה רבינו10.06.16
33
לשום איש אין זכות לפנות אל אישה ברחוב ולבקש לשנות את לבושה בדיוק שאין לשום אישה זכות לבקש מגבר לגדל את זקנו או ללכת עם כיפה גדולה יותר.
אשר 08.06.16
ואתה לא תגיד מה ההלכה
דודי08.06.16
32
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חבדניקית10.06.16
31
הרב אשכנזי בכפר חבד הוא האחרון שמעניין אותי, מה שמפריע לי זה המציאות שקיימת בחב"ד.. אין אימון ברבנים, כולם דואגים רק לעצמם וגם מי שלא זה פשוט בגלל שעדיין לא נגעו לו בנקודה רגישה.. הדיעה הברורה של הרבי נעלמת בין הדעות אישיות של אלו שלקחו את התפקיד לייצג את ליובאוויטש.. אז זהו.. אין לנו, לא רבנים, לא
חסיד חב"ד09.06.16
לכאב בטן. ואז הכל יעבור, כולל הדמיונות
חסיד אמיתי10.06.16
זה באמת המצב הכואב..
חבדניק10.06.16
30
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ליצחק 1408.06.16
29
ישר כח לרב. ובושה לאתר שנחשב חרדי לרדת לרמות כאילו . זה כפר של הרבי . יש ציביון לכפר. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תושב הכפר08.06.16
28
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי08.06.16
27
רק רכילות?! משה גלסנר מה דעתך
קורא08.06.16
26
שמנדי לא ינסה לחפות על הפשע והיצר הנמוך שיש למאיר אשכנזי שעוד לא סיים סמיכה ולכן לא נרשמים אצלו לנישואין מה שבוער אצלו זה רדיפת נשים והיצר הנמוך אין תפקיד רב קהילה לבדוק נשים מחוץ לבית תפקידו לשבת בלשכה ולענות למי ששואל אם רוצה הוא לחזק גדרי צניעות שייזום כנס וידבר ויתחיל ללמוד משהו ןלסיים סמיכה לרב
יצחק08.06.16
איך שאתה מנבל את פיך בוש והכלם בשמך!!!
77008.06.16
25
אי אפשר להבין את המלחמה שלכם ברב, אלא אם כן אתם אתר שמטרתו לעודד פריצות והפקרות! ואם כך, בשביל מה צריך אותכם, יש מספיק אתרים שהם נגד כל דבר שבקדושה.
גרשון08.06.16
24
מה עם שמירת העיניים? אם הפאה מחטיאה הרבים, מה זה משנה אם זה השיער של מישהי אחרת? אסור להסתכל על בגדי צבעונים התלויים כאשר מכירה, גם אם הבגד מורכב מצמר של כבשה ולא של עצמה. ומה התועלת לאנוס עיניים שלשיטת רבותיהם זו ערווה! מטפחת הוא כיסוי עתיק לעומת הפאה של ימינו היפה יותר משיער טבעי, למה להתכחש שהפאה
אבי08.06.16
כי למרות שבגדי צבעוניים אסור להסתכל עליהם ומפורש בגמרא שהם גורמים הרהור לגבר, בכל זאת מותר לאשה ללבוש אותם. לעומת זאת פאה מפורש בגמרא שאינה גורמת הרהורים, שהרי הותר לצאת איתה בשבת, וכן בחז"ל מובא שרווקה מותר לה לצאת בשיער שלה, וכן שיער שמונח על השולחן אינו ערוה, ולא גורם הרהור, ממילא לא מובן מה אתה
חיים10.06.16
23
כל הכבוד לרב. יבורכו מעשיו.. !!!!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם08.06.16
22
הכפר צריך להתנהל לפי הוראות אדמו"ר, ומי שלא מתאים לו שילך למקום אחר סוף סוף יש מי שתופס פיקוד.
לא תגורו מפני א08.06.16
21
חבל שהרב ברוד לא נותן גילוי נאות בסיום הטור. אחיו של הרב מנחם ברוד, הרב אליעזר ברוד (הרב של כרמי יוסף) נשוי לאחותו של הרב מאיר אשכנזי שליט"א.
יניב08.06.16
שניהם יכולים להיות עדי קידושין יחד וזה לא נחשב קרובים.
חנניה09.06.16
מי שקצת מתמצא בחב"ד יודע שלפי הסטנדרט שלך, אף אחד לא יכול להביע דעה על אף אחד. הרי ביתו של גדול הנלחמים ברב נשואה לבן דודו של הרב ואחייניתו נשואה לאחיו של הרב. וכן הלאה וכן הלאה. זה שהרב נתקע באמצע במלחמה בין כמה בני דודים בני בליעל שרבים ביניהם על ניהול וועד הכפר, זה עוד סיפור שאף אחד לא מעיז לדבר
יניבה08.06.16
לא כתוב בשום מקום שמה שאומרים קרובי משפחה זה שקר.
גל08.06.16
ממתין לסילוקו של הגיס המשוגע ולקבל את הכסא שראוי לו יותר. הגיס יחזור ללמד גמרא בבית משוגעים צפת.... זו כנראה הרמה שהוא תואם לה. עוד אחד מנפגעי הילד המשוגע (לאו דווקא בענין מטפחת-אשתי). משיח נאו.... בוא לגאול אותנו ! קבלת התורה בשמחה ובפנימיות לכל חסידי חב"ד השפויים.
מנדיק דבר-חבד 08.06.16
אין זה קשור לקשר המשפחתי
חב"ד08.06.16
20
לפי השמועות אין לו סמיכה לרבנות, והתמנה בזכות אביו הגאון שהיה רב הכפר ונפטר לדאבון לב. לפני שפוסקים הלכה צריך ללמוד.
ינון 09.06.16
סמיכת פוך, או שכיבות סמיכה?
גיגי09.06.16
ממתי סומכים על שמועות, הרב אשכנזי שליט"א עבר סמיכה ועשה שימוש אצל הרב אליהו שליט"א מצפת
שניאור13.06.16
19
זה מענין את ברוד כקליפת השום. הן רק נשים
אני רק הערה08.06.16
18
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שוחר צדק08.06.16
17
כולנו אחים בני אברהם אבינו בני יצחק אבינו בני יעקב אבינו.... כל ישראל אחים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
פ08.06.16
16
מגיע לו הוא רב הכפר ולא שריף שעוכף את החוק במרדפים אחרי נשים נשואות
אני 08.06.16
אתה הזוי!
ז08.06.16
15
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שאול14.06.16
14
התגובה של האתר גרועה מהכתבה! מה פירוש "לתפוס צד במלחמות הפנימיות"? אני ליטאי שורשי, מגזע המתנגדים החריפים לחב"ד, ובהרבה דברים איני מסכים עם הרב ברוד בלשון המעטה, אבל כאן דבריו ברורים ופשוטים, איני רואה כלל שום אפשרות אחרת של בירור הענינים. לא מספיק לגלות גדלות נפש ולאפשר להרב ברוד להגיב. בפרט, שדבר
ליטאי09.06.16
13
רבם של יהודי גרוזיה יצא להגנת הרב אשכנזי זה מפתיע כי ידוע שהרב הזה מאשדוד חניך ישיבות ליטה. אך כנראה האמת אהובה אצלו יותר. הדברים נאמרו בשיעורו הקבוע בקהילה. כשנשאל בסוף השיעור, מה דעתו על המלחמה בחבד השיב, שום מלחמה. הרב אשכנזי הוא רב גדול ובנו של אחד מגאוני ישראל המרים יד עליו כמרים יד על השכינה.
יחזקאל08.06.16
12
אני לא כ לילת הצניעות, אך יודעת שאם הרב יעמוד על ההלכה האמיתי, יהיה לי יותר קל לעבוד על עצמי ולהתמודד מול רצונות היצר הרע... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אחת08.06.16
11
. כן זה הויכוח של פאות מול מטפחות. אם הנשים``המעטות`` ששערן מתגלה מתחת למטפחת...אז מדוע הרב דורש מהן לשים פאה ולא מטפחת טובה יותר ....
mike08.06.16
תשאל אשה והיא תסביר לך
יהודי09.06.16
10
שעושים מלאכתם נאמנה לא תגורו מפני איש
הרשלה08.06.16
נאמר בתורה לא תלך רכיל. ואהבת לרעך כמוך. בל תונו איש את עמיתו. ארור מכה רעהו בסתר. להמשיך?
אחר09.06.16
9
מעבר להיות גאון בתורה, הוא גם מענטש. הללוואי וכל רבני ישראל יידאגו לגשמיות הקהילה כפי שהוא דאג ערב פסח האחרון להאכיל מאות ואלפי פיות של רעבים ונתמכים, תושבי כפר חב"ד. מי שלא נוח לו לקבל את פסקי הרב ביישוב, מוזמן להעמיד את ביתו למכירה ולעבור לעיר הגדולה. שם, בין רחוב אבן גבירול לצפון תל אביב, יכול ה
חבדניק09.06.16
מאחר ומעמדו של הרב נפגע עקב התנהגותו על כן ציוו עליו יועצי שבכדי לשקם את תדמיתו יעבירו את הקמחא דפסחא שניתן בכל השנים על ידי ועד כפר חב"ד ושהחלוקה תהיה על ידי לשכת הרבנות שהרב בראשה וזה ישפיע על התושבים לשנות חשיבה על הרב. אם בתורתנו הקדושה כתוב "כי השוחד יעוור עיני חכמים ויסלף דברי צדיקים" אם כן מה
תושבת המקום10.06.16
8
לצערנו תפסתם צד של פורקי עול במקום בצידם של תלמידי חכמים וזאת מבלי לבדוק ולוודא את הדברים. הר ברוד יישר כחך. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסף08.06.16
7
או שאני טועה? הרי כתוב תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם או שאין להם ת"ח כולם בורים? נשארתי עם השאלות עולי תעזרו לי לצאת מהברוך
RAFI08.06.16
6
כיכר השבת, מה קרה לכם ? מדובר ברב הישוב המנסה לחזק את גדרי הצניעות, על איזה מלחמות פנימיות אתם מדברים ? כפר חב"ד כשמו כן הוא, ישוב יהודי חרדי המנהל חיי קהילה ע"פ כל דקדוקי ההלכה, אז תפסתם כמה משובשים ומשם אתם רוצים לדבר על "מלחמות פנימיות" ? לו יצוייר שכמה פורקות עול היו באות לגור ברחוב החזון איש
ארנסט08.06.16
5
לא אתה תקבע מהו תפקידו של הרב. פרט לזה כל תגובתך לא עניינית ויש בה לשון הרע מובהק. כל התוכן רדוד מאוד ויורד לפסים אישיים. מה יש לך לומר על הדברים עצמם? הכפר זקוק לחיזוק בצניעות, נקודה. יש מישהו שלקח על עצמו סוף סוף את התפקיד. וזו עובדה. מה קשור הבן שלו או ילדותו? לא תמיד קשור לחינוך. אתה לא מכחר מ
א08.06.16
4
צודק במאה אחוז הרב ברוד.. יישר כח.. והלוואי שמישהו ילמד מהדברים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שולם בער08.06.16
3
ות הפנימיות.. אז תשתקו ואל תחפשו כותרות הקשורות לעניינים פנימיים בכפר חב"ד.. האתר הזה הוא החשש של מה קורה שחרדי מהגטו מגלה מקלדת.. אני מציע לשנות את שמו של האתר ל"מקווהנייעס.קום" - כל מה שבוער במקוואות
יענקלה08.06.16
2
כל הכבוד!!! מילים כדורבנות!! יהי רצון מלפניך ה' אלוקינו ואלוקי אבותינו, שתחזיר בתשובה את כל פוקי העול, המורדים ברב הקדוש שמוסר נפשו על גדרי ההלכה ועומד כחומה בצורה כנגד כל המסיתים והמדיחים, ותבער הנגע הנקרא מחלוקת מעלינו , ופקח עיני עם ישראל לראות האורכי טוב הוא, ולא ילכו אחרי התרבות המערבית ומאיד
חיים08.06.16
1
יש "מחלוקת" בין חבדניקי'ם לשאבבניקים
דוד08.06.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24
ש

עסקת אקזיט נדירה

הייתם מאמינים? התפנו קרקעות בהרצליה!

כיכר בשיתוף פדרמן | מקודם
ש

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | מקודם

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 01.05.24

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 01.05.24

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24
ש

הרי אתה מקדש!

מאות כבר הוכשרו: קורס מקיף לעריכת חופה וקידושין

כיכר בשיתוף למען ילמדו | מקודם

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 30.04.24