כיכר השבת

התפרקות? נו באמת

הפנים האמתיות של חב"ד / יוסי אסולין

כל ילד יודע שמאות שלוחים מצטרפים מידי שנה לצבא השלוחים הגדול בעולם שהרבי בנה בעשר אצבעותיו. עשרות בתי חב"ד ומרכזי חסד נפתחים מידי שנה, עוד ישיבות וכוללים. זו התפרקות? (חרדים)

52
יוסי אסולין | כיכר השבת | ח' בסיון | 14.06.16
כינוס השלוחים, ארכיון
כינוס השלוחים, ארכיון (shutterstock)

מלבד ציניות, אי דיוקים ואי אמיתות, מאמרו של דב הלברטל מאתמול מעיד כי כותבו לוקה בעיוורון ובחוסר אהבת ישראל לחסידות חב"ד, שיותר מכל חסידות אחרת על פני הגלובוס, נמצאת בתנופה מתמדת וחסרת תקדים.

קראו גם:

"תדמית זה דבר חשוב, מי כמו חב"ד יודעים זאת"? פותח הלברטל בציניות, שבעיקר מעידה על טיב כוונותיו.. את נאומו: "תדמיתו של כפר חב"ד הולכת ומתדרדרת" הוא כותב, כאשר הוא מתייחס בעיקר לנושא הצניעות בכפר.

מלבד העובדה שמדובר בחוצפה ממדרגה ראשונה – להתערב בבעיותיהם של אחרים, כאילו שחסר כאלו בחצר אליה משתייך אותו כותב, הרי שמדובר בבדיה והיפך הגמור מן האמת. ואדרבה, ההיפך הוא הנכון, המצב הרוחני בכפר נמצא בעלייה מתמדת, בפרט בנושא הצניעות. כאשר הרב מאיר אשכנזי, שבקושי שנה חלפה מאז החל לכהן כרב הכפר, עמל רבות כדי לטפל באחד הנושאים היותר בוערים בעולם החרדי כולו, והתוצאות מלמדות כי הוא מצליח לחולל שינויים בלא מעט בתים בביצור חומות הקדושה.

אך דווקא משום שהמצב הרוחני נמצא בעלייה מתמדת, קמים קולות שוליים במחנה וקוראים תיגר על פועלו של הרב. למרבה הצער, אותם קולות מקבלים גם במות מרכזיות כדי להפיץ את דבריהם הנלוזים והשקריים שנועדו להסית במכוון כנגד הרב.

רק לאחרונה יצא קול קורא של רבני כפר חב"ד ובו הם מביעים את תמיכתם החד משמעית בעמדותיו של הרב. "באנו לחזק את ידיו של המרא דאתרא, הגה"ח מאיר אשכנזי, העומד על משמרתו במסירות לחזק ולבצר את חומות הקדושה והטהרה בכפר חב"ד" פותח הקול קורא. "מאז עלה לכהן פאר לפני טו"ב חודשים, עוסק הרב במסירה ונתינה, במאור פנים ובאורך רוח, למען תושבי הכפר הן ברוחניות והן בגשמיות... ועל כולנו מוטלת החובה של הכרת הטוב".

על המכתב חתומים יותר מ-40 רבנים, ומהם: ראשי ישיבות וכוללים, רבני שכונות, ר"מים ומגידי שיעור בחסידות. כמו כן, ידוע לי על קבוצת נשים שארגנה מכתב המביע גם הוא תמיכה בפועלו ובעמדותיו של הרב. מצער שהלברטל בוחר להתבסס על אותם קולות חלושים כדי לחזק את התיאוריה שלו.

"לחב"ד אין רבי" הוא קובע בנחרצות, "חב"ד לא תמשיך להתקיים לאורך זמן. המשמעות היא התפרקותה של החסידות"... "חב"ד מאבדת את עצמה לדעת"... חב"ד בהתפרקות? נו, באמת. אני לא יודע איפה דב חי, אבל אתן לו טיפ: לפני שמחליטים להעביר ביקורת, מוטב לבדוק קודם את הנתונים בשטח. אם לשפוט על פי הדברים שכתב, הרי שהוא לוקה בבורות חמורה ובעיקר בהתעלמות מנתונים.

הרי כיום כל ילד יודע שמאות שלוחים מצטרפים מידי שנה לצבא השלוחים הגדול בעולם אותו בנה הרבי בעשר אצבעותיו. עשרות בתי חב"ד ומרכזי חסד נפתחים מידי שנה סביב העולם. עוד ועוד ישיבות, עוד ועוד כוללים, אפשר להביא דוגמא מהפרויקטור הרב משה שילת, שבשנים האחרונות שינה את פני החסידות לבלי היכר בתחומים נרחבים, ואפשר להביא עוד אין ספור נתונים המכחישים את טענותיו המגמתיות. אך כל אלו אינם מפריעים לכותב להניף את ידו על המקלדת ולמלא אותה בדברי כחש וכזב.

אבחר באנקדוטה אישית אחת כדי לסכם זאת:

כחסיד חב"ד הנני מתגורר בשכונת חב"ד שבקריית מלאכי. הקהילה, שמונה קרוב ל-1,000 משפחות חב"דיות(!), ומידי שנה מוסיפה עוד ועוד משפחות לשורותיה, נמצאת כעת בתנופת בנייה אדירה, כאשר עשרות בניינים הולכים ומוקמים בזה אחר זה, וקול הלמות הפטישים מגיע עד לביתי, על מנת שיוכלו לאכלס את הקהילה המתרחבת תדיר.

הסיפור שלי אינו שונה בהרבה מסיפורם של חסידים אחרים שמתגוררים בקהילות נוספות של חב"ד ברחבי הארץ. אם זה בלוד או בצפת, ברחובות או בנתניה, בבאר שבע או בקריות ועוד ועוד. כאשר הרוב המוחלט סר להוראותיו של הרב המקומי והולך בדרכי החסידות כמקדמת דינא. נתונים אלו ועוד לא רק שמכחישים את טענותיו כי חב"ד מצויה ב"התפרקות" כביכול, אלא מעידים כי היא נמצא בשיא פריחתה.

כשהוא אומר "התפרקות", איני יכול שלא להיזכר בכותרת דומה אותה נתן העיתונאי אבישי בן חיים, שכנראה אינו מחבב במיוחד את הציבור החרדי, כאשר בא לסקר מקרוב את היהדות החרדית והביא "נתונים" שמוכיחים כי החרדיות ב"התפרקות" כביכול.

אך בדיוק כפי שטעה והטעה אבישי בן חיים ועשה זאת מתוך חוסר אהבת ישראל, כך טועה ומטעה דב הלברטל, תוך שהוא מסתכל בעיניים כלות על פריחתה ושגשוגה של מעצמת חב"ד העולמית, מתוך חוסר אהבת ישראל לחסידות חב"ד.

ומה הנתון עליו מסתמך כשהוא אומר "התפרקות"? אני מצטט: "הדור הבא זה כבר לא יהיה אותו דבר. הם לא ראו את הרבי. לא פגשו אותו ולא חוו את ההימצאות במציאותו. הם כבר לא יוכלו להעביר לבניהם חוויה כלשהי"...

למה הדברים דומים? לאותו אחד הטוען כי אינו מאמין לתורה רק כי היא ניתנה לפני כך וכך שנים ועיניו לא ראו זאת... וכי עם הסתלקות הרבי מליובאוויטש זצוק"ל, הסתלקה גם תורתו? כמובן שהימצאותו של הרבי בעולם בגשמיות הייתה מוסיפה ומחזקת את רוח החסידות לאין ערוך, אך אין זה אומר שהחסידות נמצאת ב״התפרקות״.

אילו היה מתייעץ עם משפיעים בחב"ד הוא בוודאי היה מגלה את הפלא הגדול שדווקא כאלו שאינם זכו לראות ולחוות את אותם רגעי הוד בצלו של הרבי מליובאוויטש - "דור הבנים", ונולדו לאחר ג' תמוז, מקושרים לא פחות ואולי אף יותר מאלו שכן זכו.

תוכן שאסור לפספס
52 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
32
ובלבושים של הגווים יש איסורים חמורים ביותר. עיין בספר אורחות יושר של ר' חיים, בכתבי הח"ח, בכתבי החזו"א ובספר הדרת פנים זקן כ1000 דף מלוקט מכל פוסקי הדורות
פופוביצ'ר14.06.16
31
או תתיישרו או תיושרו בעזרת ה׳ יתברך תכנעו ל ה׳ יתברך או תוכנעו תשפילו ראש או שתושפלו ותבוזו גאולה שלימה בקרוב אי״ה
עבד ה׳14.06.16
30
אוהד חב״ד (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יואב14.06.16

הצגת כל התגובות

29
אין לחבד אפילו 50000 איש בכל העולם 30000בארץ והיתר ברחבי העולם זה בסך הכל 2 אחוז מהיהדות האורטודוקסית 4 אחוז מהיהדות החרדית ובנוסף אין להם שום השפעה על אף אחד רק רשת בתי תמחוי ויחצנים
מנחם מנדל שך15.06.16
סתם לידע הכללי שבחו"ל יש כמעט כפול שלוש מכמות חב"דניקים שיש בארץ שלא נדבר על ישיבות וכוללים... ובכלל לדוגמא בצרפת בכל עיר שם יש בית חב"ד וכן כמה ריכוזים גדולים של אנ"ש ברנואה בריסל פריז וכו' וכן השכונה בברוקלין שיש כמות עצומה (יותר מכפר חב"ד) ברזיל, קנדה (טורונטו)וכו' וכ'
משה כהן16.06.16
28
בין הליטאים לחב"ד. הליטאים הם אפילו לא טיפה מהאוקינוס הגדול של חב"ד
בני14.06.16
27
זה יותר הזוי ומדמיין מלהגיד ראיתי מגדלים פורחים באוויר. אני גר בשכונה כלל חרדית חסידים וליטאים, הביקוש לספרי חסידות חב"ד וללימוד תורת חסידות חב"ד רק גודל וגודל. ספרי חסידות חב"ד ממלאים יותר ויותר בתי כנסת וישיבות כלל חסידויות. אצל הליטאים זה קצת שונה, רובם מפחדים ללמוד בגלוי תורת חסידות חב"ד, אבל אל
חרדי שפוי14.06.16
26
שמקנאים בחב''ד, מה שכן למה כיכר השבת לא רשם מילה על תהלוכות לג בעומר ורק על מחלוקת רושם?
קורא15.06.16
נכוןן בושה!!למה לא שמו את אלפי המבצעים האדירים של חב"ד??.??
יפה אחת19.06.16
25
שימו לב כמה חסידים מחזיקים בתמונה סמרטפונים.... אין קילקול אההה??? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משהי14.06.16
איך שלחת את התגובה?
יחי24.06.16
24
רעבע תתגלה כבר בבקשה!!! אנחנו סובלים פה בזיונות! לא מגיע לנו אנחנו עושים את העבודה במקום מלא גוונים חרדיים אחרים! אנחנו מפיצים את היהדות, משתדלים לקרב את עמ"י הרחוקים הגיע הזמן שכולם יכירו בגדולתה של חסידות חבד ובעוצמה האדירה של הרבי שהוא הגדול והענק!!! גדולי הרבנים בתקופה ההיא הגיעו להתייעץ עימו!!
חייקי14.06.16
הרבי נפטר. הוא לא יבוא עד שיקומו לתחיה כל מתי ישראל. עד אז תצטרך להשלים עם המציאות.
יהודי14.06.16
23
חבד מסוכנת כנו הנצרות . עובדי עז נוכלים . דור של אידיוטים שלא מבינים את יסודות היהדות ומשחיתים את תורת משה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חבדניק אמיתי 15.06.16
אל תשכח שיש הרבה בתי חב"ד שלא רשומים תחת "המרכז" אם מענינים טכניים וכן סתם בהשג"פ שנפלו למקום ובנו בית חבד - דרך אגב כדאי שתלמד ותעיין במקום לזעוק ככורכיה לריק בלא ידע
חסיד של המלך16.06.16
22
של השונאים והמחבלים.
איצ'ה14.06.16
21
את זה אמר פוסק הדור הגאון הגדול והאדיר שלמה זלמן אוירבך זצ"ל בתשמ"ט כשאותו מנהיג הצית את אש השינאת חינם נגד היהדות החרדית הנאמנה ובעיקר נגד חב"ד. היום הנבואה הזו מתקיימת במלוא עוצמתה כשאנחנו רואים את אש השינאת חינם שורפת מבערת ומכלה את המחנה שלהם.
יהודי14.06.16
20
מפתיע לראות שכיכר השבת מפרסמים את תגובתך הניצחת. מחזק את ידיך
אברימי רבינוביץ15.06.16
19
היה לנו כבר כזה לפני כאלפיים שנה. כן, ההוא מנצרת.
סתם אחד14.06.16
18
אלפי יהודים נודדים להם בעולם, מתחרים ביניהם מי יגור במקום יותר נידח. רבם כבר בעולם שכולו טוב, אבל הם ממשיכים לדבר אתו וחלקם טוענים בלהט שהוא כלל אינו מת. למי שלא יודע, ככה התחיל הנצרות. כת שפרשה מהיהדות טענה שמשיחם לא מת ושליחיו הפיצות את הבשורה ברחבי העולם.
יהודי14.06.16
17
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אליהו14.06.16
16
בחסדי השם נגמלתי וכיום קרוב יותר לחב"ד מאשר לליטאים. כשאני רואה את השנאה היוקדת בין המחבלים לשונאים אני יכול להבין מהיכן מגיעה הקנאה לאותו הלברטל
ליטאי בדימוס15.06.16
15
יוסי אתה תותח!!! תמיד ידעתי שתגיע רחוק :).. ממש יפה כל מילה בסלע....
תשובה ניצחת!14.06.16
14
פיין גיזאגט און ריכטיג
יחזקאל14.06.16
13
כל מילה במקום ושירגע דב הדוחה הזה
ah14.06.16
12
כתבה מצויינת אין על חב"ד!
חני14.06.16
11
כל הקיום של העם היהודי כבשה בין שבעים זאבים, זה לא בזכות הכבשה ולא בזכות הזאבים אלא בזכות הרועה. הקיום של היהודים זה למעלה מטעם ודעת. האמונה של היהודים בקב,ה הוא למעלה מטעם ודעת. ויאמינו בה' ובמשה עבדו. הרבי זי"ע רבן ואוהבם של כל עם ישראל ממשיך להנהיג את עם ישראל למעלה מטעם ודעת ומעלה ממדידה והדבלה.
שו"ע14.06.16
10
עשו תשובה אין זמן. יש לבחור מנהיג ועם כל גוי קדוש להתייצב מאחורי ה׳ יתברך , שפופים וכנועים כמו שעבדים נאמנים ראויים להיות ולשרוד בארץ ה׳ לרבי מיד הניחו. לא להתעסק איתו יותר בכלל, לא לקרוא לילדים שלכם בשמו , לא לתלות את תמונותיו או לחלקן וכמו כן לא לפקוד את קברו. כל העושה מהיום והלאה מסתכן בנפשו. רד
עבד ה׳14.06.16
אני לא יודע מי אתה,אבל אתה בתר בין אדם מאוד אומלל שודאי הכול חוץ מעבד ה'. אבל כך דרכו של היצר הרע להתקרא בשם הכי רחוק ממהותו,"לבן הערמי" לדוגמא. מזל לכם שהראש ישיבה שלכם פתר אותכם מכל המצוות החמורות בתורה.
77014.06.16
צוחק מי שצוחק אחרון
j14.06.16
9
יש משהו בחבד שחסר המנהיג שיהיה המילה האחרונה והבלתי מעוער וזה גורם שבחבד לא סגורים על הלבוש או פלאפונים כשרים כן או לא צבא וכו וזה יוצר בלאגן.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קובי14.06.16
8
לא הבנתי למה אתם החבדניקים לוקחים ברצינות את הלברטל המשועמם.... כל נושא שני הוא מוצא מה לא טוב... אל תתיחסו.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לא חבדניק14.06.16
7
אנשי בית "אוהל חב"ד-ליובאוויטש", המפקחים על הסידורים ליד ציונו של הרבי בניו-יורק, נערכים לקראת שבת יום ההילולא - ג' תמוז, בה צפויים לשהות ליד הציון עשרות אלפי חסידי חב"ד וה'תמימים'. המעונינים לשהות בסמיכות מקום לאוהל הק' בשבת ג' תמוז עליהם להירשם. גם השנה יוקם אוהל ענק לצורך לינה וסעודות שבת, במרחק
שניאור זלמן14.06.16
6
חבל לענות על כל כך הרבה שקרים ודמיונות שזה חלק נכבד מחבד אבל בתם שאלה כותב המאמר שכל שנה נוספים מאות בתי חבד ומספרים שמדובר על 5000 בתי חבד אז בו נניח שזה נכון ונניח שהמס המדומין הזה קים 5שנים ונניח שכל שנה כל בית חבד מחזיר בתשובה 5אנשים אז 5×5000×5 זה 25א שזה 12א מישפחות ללא ילדים שזה אומר שחבד ב20
טל15.06.16
היהודים האלה נמצאים מתחת לאף שלך - חב"ד לא מחייבת אותך ישש ללבוש את הלבושים השחורים אלא בכדי להיות חבדניק מקושר צריך ללמוד תניא לקוטי שיחות דרך מצוותך התוועדויות של הרבי וכו' ולאחר שמתבשל כמו שצריך צריך להתייעץ עם 'המשפיע' או 'העשה לך רב' שלך והוא ישיב לך אם נכון להתחיל עם הלבושים ואם לא וחוץ מזה יש
מנחם מענדל16.06.16
5
רוב השלוחים בתמונה נראים עסוקים בסמארטפון העיקר שנשותיהם ישימו פאה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דני14.06.16
טול קורה... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלישע14.06.16
4
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
כתוב נפלא14.06.16
3
לא בודק עובדות מינימליות לפני שהוא כותב דעה. לדעתי לשכת עו"ד צריכים לשלול לו את הרשיון לעו"ד. כל בר דעת מינמלי יודע שחב"ד זו התנועה שהכי פורחת ומשגשגת העולם. מי שהציץ פעם לכינוס השלוחים, לאוהל של הרבי זי"ע, לי"ט כסליו בבניני האומה, ב770, בשיעורים בתורת חסידות חב"ד בכל העולם, רואה שאיך שהרבי זי"ע וחס
שניאור זלמן14.06.16
2
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חנה 14.06.16
1
אכן שגיתי!
עו"ד דב הלברטל14.06.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

חרפה: גזירות חדשות שנערי האוצר רוצים להטיל על האברכים

קובי אטינגר | 06.05.24

יוריך מוריך

בראשות הגאב"ד: הדיינים התאגדו בהתכנסות השנתי

חיים רוזנבוים | 06.05.24

סיפור שפחות מוכר

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24
ש

זה הזמן להזמין

החג הזה, תתרגשו ותתחדשו עם נעם 2! טכנולוגית חם וקר

כיכר בשיתוף נועם2 | מקודם

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24
ש

לשובע ולא לרזון:

מאכילים את העניים – ומקבלים את הקמיע של ר' ישעי'לה

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

שדה הקרב הדיגיטלי

פרויקט מיוחד! זהו דור העתיד של לוחמי הסייבר החרדיים

כיכר בשיתוף סייבלו | מקודם

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24