כיכר השבת

זעקתה של תלמידה חרדית

בת 14 במכתב מזעזע: "לא התקבלתי לסמינר כי אני ספרדייה"

תלמידת בית ספר בי-ם שלא שובצה בסמינר לקראת השנה הבאה, כתבה מכתב מזעזע שמתאר את התקופה הנוראה שעוברת על משפחתה. "תחושת השפלה שאני לא מאחלת לאף אחד" (חרדים)

384
ישי כהן | כיכר השבת | י"ד בסיון | 20.06.16
אילוסטרציה
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

מכתב מצמרר: בשבועות אלו הולכים ונשלמים הליכי הרישום של התלמידות העולות לסמינרים, וכמידי שנה ישנן לא מעט בנות שטרם שובצו לסמינר בו ילמדו בשנה הבאה.

לידי "כיכר השבת" הגיע מכתב מרגש ורווי דמעות של ילדה בת 14 שיועד לסגן ראש עיריית ירושלים צביקה כהן, מחזיק תיק חינוך חרדי ומי שמנהל את נושא שיבוץ הבנות, בו היא מתארת את התקופה הקשה שעוברת עליה ועל משפחתה.

"כיכר השבת" מפרסם את המכתב המלא והמרגש של הילדה

"בימים האחרונים אני יושבת בבית. לא הולכת לבית ספר. אני לא יכולה לשמוע את כל החברות שלי מתכננות תכנונים לשנה הבאה ואני יודעת שאין אף מקום שרוצה אותי. איך אני יכולה ללכת לבית הספר? איך?"

"אני רואה את החברות כותבות סיכומים ומכתבים אחת לשניה, ואני יושבת בבית, בוכה ובוכה. אין לי לאן ללכת שנה הבאה, אבל אין לי גם לאן ללכת השנה. כל פעם שאני הולכת לבית ספר, אני מקבלת דקירות מהחברות. הן לא מתכוונות, אבל מתעניינות לאיזה סמינר אני הולכת שנה הבאה ובמקום לענות להם - הגרון נחנק מדמעות ואני רוצה לחזור הביתה, מתחת לשמיכה והכרית, איפה שרק הקב"ה שומע אותי ורק לבכות ולבכות".

"בהתחלה חשבתי לכתוב מכתב למנהל הסמינר. אבל אני יודעת שהוא לא יתייחס. מי אני בסך הכל, ספרדייה מסכנה. למה שיקרא בכלל מכתבים שלי. למה שיתייחס אלי, לדמעות שלי, לדמעות של אמא שלי ואבא שלי – גם הם בסך הכל ספרדים פשוטים. בלי קשרים, בלי".

"אני פונה אליך, הרב צביקה, כמי שמבין היטב את המצוקה ועושה הכל בשביל לפתור אותה. אני רוצה להסביר לך איך אני מרגישה ואיך החברות שלי שמתחבאות גם הן בבית בימים אלו מרגישות. אנחנו יודעות שאנחנו לא מעניינות אף אחד."

"אני מרגישה בשבועות האחרונים כמו זבוב טורדן, אבל אני לא. אני בת ישראל כשרה ויראת שמים. נולדתי בבית של תורה. אבא הוא אדם צדיק, שיושב כל היום ולומד תורה, אמא היא בשבילי הדוגמה הכי טובה איך אמא צריכה להיות. כשרה וצנועה ומוסרת נפש בשביל אבא ובשבילנו".

"אנחנו, כל הילדים, יודעים להעריך את לימוד התורה של אבא ומבינים מכל הלב שבדיוק כך אנחנו רוצים שגם החיים שלנו ייראו. ואל תחשוב שזה קל: אני כותבת ודומעת, כותבת ורועדת מחוסר הצדק שנעשה עמי".

"מצטערים, הילדה לא מתאימה", הייתה התשובה שקיבלנו מהסמינר אליו נרשמתי. בהתחלה חשבתי שזו טעות. הייתי נאיבית. אולי המחשב פלט מכתב לא נכון. אולי הדואר שגה בכתובת. חשבתי על עוד אלף ואחד דברים - רק לא על האמת. לא התקבלתי, כי אני ספרדייה".

בנות שאני יודעת שהן ברמה פחותה ממני ברוך השם, אני לא מתעניינת בפוליטיקה ולא מבינה בזה, אבל אני שומעת מאחים שלי הגדולים שאתה הבטחת לפתור את הבעיה הזו ואני אסירת תודה לך - אבל מתחננת אליך: תמהר, לפני שיהיה מאוחר מידי .

"בערב שבת האחרון, ראיתי את אמא בוכה בקצה הסלון. היא לא סתם בכתה: היא עמדה ליד הנרות, וממש התייפחה. המחזה הזה העביר בי צמרמורת. אימא לא מרבה לבכות. האמת היא שלאחרונה אני רואה את העיניים שלה דומעות אחת לכמה שעות. אני מנסה לחמוק ממחשבה שאני זו שמצבה גורם לאימא לבכות כל הזמן. אבל בתוך הלב אני יודעת שזה בגללי.

"אני מתנחמת בכך שאני לא אשמה; הדמעות האלה לא נצברות לחובתי. אני מקווה שהדמעות האלה לא מקטרגות על עם ישראל. בערב השבת האחרונה, אלה לא היו דמעות. זו הייתה התייפחות ממש. מדי פעם אימא הגניבה אליי מבטים חמים, ואני הבנתי שהיא בוכה עליי. על מצבי. על הבושה שאני חווה. על מסלול הייסורים שאני עוברת. הלכתי לקצה הסלון, פתחתי ספר תהלים, והתפללתי מכל הלב שיסתיים כבר הסיוט הזה. שמישהו על מה אימא התפללה?.

"אחר כך, לפני הקידוש, היא גילתה לי: "את ילדה טובה וצדיקה, ומגיע לך הכי טוב שבעולם. התפללתי שהשם ירכך את כל הלבבות הקשים". אם כבר הגענו עד לכאן, אני רוצה להיות הכי גלויה ולספר לך שלא רק אימא בוכה. גם אבא בוכה קצת, כשלא רואים הכל. סיפרתי לה שלא נרדמתי, כי לא הצלחתי לבכות בשקט.

"אימא התיישבה לצדי, הרעיפה עליי חום, וניסתה לעודד. אבל האמת אני לא יודעת איך לחתום את המכתב הזה. אני לא דורשת כלום; אולי אין לי זכות לדרוש. ובכלל, איזה ערך יהיה לדרישה שלי, אבל אני מתחננת אליך שתפעל. תפעל איפה שכולם לא פעלו. תהיה המלאך המושיע שלנו, הנשמות האבודות שנזרקו בצידי הכביש, ברוע ובאכזריות על לא עוול בכפנו.

"וכשאתה עובד, תחשוב עליי, ד' מעיר מגוריך, ילדה טובה שהתאמצה עד בלי דיי, שעשתה הכל כדי להתאמץ, שהתרחקה מחברות בעייתיות שחונכה בדרל של תורה ויראת שמים, ועכשיו חווה את הרמיסה הכי גדולה בעולם. תחשוב עליי פרוטקציות. לא מחוברים ולא מקושרים.

"אנחנו חיים בצמצום ומסתפקים במועט, הכל למען לימוד התורה של אבא . התקבלו, אבל אני לא. אני לא שייכת לעדה הנכונה. בעיר או מחוצה לה יקבל שכל ישר ויידע שאסור לו ללכת לישון כל עוד אני וחברותיי מתהפכות בלילות בדאגה, בחוסר ודאות ובתחושת השפלה שאני לא מאחלת אותה לאף אחד בעולם.

"הבית נהרס. הכל מסתובב סביב הציר שלי. אתמול בלילה, למשל, אימא נכנסה אלי לחדר בשעה מאוחרת מאוד וראתה שלא נרדמתי. היא שהיא לא ממש הצליחה. התקשיתי להתעודד שאני ילדה בגיל 14 בסך הכל שלא יודעת היכן העתיד שלה, ואני בטוחה שזה יעזור לך לעמוד מול כל אותם אנשים חשובים שטורקים לך טלפונים".

תוכן שאסור לפספס
384 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
233
המדינה מתעסקת בזרים במקום באנשים שלה , אם היו משקיעים בטיולים , היכריות עם בתי ספר אחרים , פעיליות אחרי בית-ספר ועוד דברים "הזמן המשעמם" לא היה מגיע ואז אין מקום למחשבות סרק
ללא שם30.06.22
232
אף אחד לא שווה את הדמעות שלך חוץ ממאגר הדמעות של ה' יתברך! הלואי והייתי מתברך בבת כמוך (וגם לי יש בנות צדיקות - אני לא כל כך...). הלואי והייתי משתווה לאביך הצדיק! הלואי ומשפחתינו היו מגיעים לקצה של הרמה הרוחנית שלכם בבית! אני מתפלל ומקווה שתמצאי נחמה ותתקבלי לסמינר הכי הכי (כמו הבנים והבנות שלי). תה
ספרדי עם קשרים26.06.16
231
כולנו עברנו אותם מצבים ומניסיון רב אומרת לך שזה יסתדר בסוף עם הרבה עוגמת נפש ודמעות
שמחה23.06.16
אני בן 14 וגם נבחנתי בשלושה ישיבות שלא קיבלו אותי אבל אני לא התייאשתי כי אני יודע שהקב"ה לא ימנע ממני ללמוד תורה ושזה רק ניסיון ואני הימשכתי להיבחן לישיבות גם אחרי שהתחיל החופש ובסוף הקב"ה ראה שאני עומד בניסיון ואני לא מוותר על לימוד תורה והיתקבלתי לישיבה הרביעית שנבחנתי אליה!!!!!! אז אין יאוש בעול
חסוי26.06.16

הצגת כל התגובות

230
ספור הסמינרים וספור הישיבות{רציתי רק להדגיש לפני שנים רבות כאשר למנהיגי ש"ס היו ילדים בגילים האלה הם עמדו על המשמר לאאא להכניס למקום הלימודים של ילדיהם יותר מ30% ילדים ספרדים אז בואו ונוריד קודם את המקל מאחינו האשכנזים}עוד נקודה בחורים ספרדים מתקבלים לישיבות אשכנזיות ומתחילים שם להרים את דגל אבות
צ.מ.ג22.06.16
229
כולכם צודקים שהאפליה בסמינרים היא בעיתית, אבל אני קוראת פה את התגובות שאשכנזים הם גזעניים ומסריחים ופושעים ובכלל לא יהודיים, תגידו מי פה הגזען???????
תמר22.06.16
228
לתגובה 208. אכן נראה לכם שהכל וורוד.גם באולפנות גם בישיבות תיכוניות וגם ברוב מסגרות חינוכיות נוהגים כך.בלי לספר סיפורים ולעוות עובדות.העצוב הוא לא המקום אלא הדרך בא נוהגים מנהלי סמינר,מנהלי אולפנות וישיבות תיכוניות, מורים ומורות שנוהגים בדרך מפלה, שמישהו יקום ויאמר שזה לא נכון,זוהי החברה בת זמנינו
המשקיפה22.06.16
227
לתגובה 143.מה עשו חבריך שניסית להתקבל למשרדיהם?חבריך האשככנזיים?וחשבת שאתה ראוי וכשיר להתקבל אצל האחרים?
ר21.06.16
226
למה ספרדים ומזרחיים צריכים את האשכנזים, אנחנו הרבה יותר טובים מהם, ועם כל האמת, גם הייחוס שלנו יותר טהור מהם. הנפש הרגישה שלנו רק יכולה להירמס ע"י האכזריות הקרה של האשכנזים.
שלמה21.06.16
225
אני ספרדיה! מענין, אך בני, בנותי, נכדי ונכדותי - לומדים במודות אשכנזים ומה לעשות, יש שם גם ספרדים......... מענין לא?
אשכנזי21.06.16
224
בת יקרא - את לא ספרדייה - את לא ספרדייה מסכנה את בת עדות המזרח גאה ,ההורים שלך וכל המשפחה שלך באו מארצות המקרא ,את צאצאית לאברהם יצחק ויעקב שרה רבקה רחל ולאה את יהודיה גאה ההורים שלך באו מארצות המזרח מאותו מקום ששם התחולל ספר התנך
י ירושלמי 21.06.16
223
אם הרבנים שלכם והחברי כנסת וכל העסקונה של ש"ס שולחת את ילדיהם רק לאשכנזים, אז מה כל הבכיות והתלונות, אלו אנשים בזויים שלא מאמינים בעצמם, במורשת הספרדית ובתרבותה, חיקוי זול של הליטאים.
אשר21.06.16
222
ראשית חייבים לשים לב שרוב האמהות היקרות של עולם התורה הספרדי בדור האחרון למדו באור החיים ולאו דוקא אצל האשכנזים וגידלו דור לתפארת. כל השגעון הזה של סמינרים אשכנזיים התחיל רק בדור השני אבל המחיר שאנחנו משלמים יקר מידי. אני ספרדי שבטעות החל דרכו בישיבות אשכנזיות - כי התפנה מקום במכסה... ולכן לא אשמיץ
ספרדי מפוכח21.06.16
221
פשוט מאוד אם תהיה אחד התורמים החשובים והנדיבים שלהם - אין מצב שבת לא תתקבל... וגם אם יעשו בעיות פשוט מאוד תתרמו יותר מהרגיל... ותראו איזה פלא כולם רוצים את הבת... ופעם הבאה תלמדו השאלה לא רק על ציונים... גם חשוב מאוד כמה תורמים כסף...
יהודי21.06.16
220
מאותה סיבה גם לא רצו אותך בסמינר אשכנזי תלמדי היכן שמתאים לך ללמוד תלמדי עם כל הבנות הספרדיות אולי כדאי לך לבדוק כמה בנות אשכנזיות לומדות בסמינר ספרדי אלא כל קבוצה יש לה את היחודיות שלה ולכן בנות ספרדיות שתלמדנה בבתי חינוך ספרדים באם הם לא יודעים ללמד ולחנך, שיודו בכך
אריה21.06.16
219
מה נראה לך שצביקה באמת לעשות מהפיכה בסמינרים. הוא פוליטיקאי וככזה הוא חייב לעשות רוח וצלצולים. אבל האמת שהוא וחבריו. לא רוצים שתפסק האפליה. אחרת להיכן יכניסו את הילדות שלהן. ואיך יקבלו חתן ספרדי שלמד בישיבה אשכנזית. כדי שיוכלו להתגאות שהבת שלהם. או החתן למדו במוסדות אשכנזים. ילדתי את פשוט קרבן של המ
דוד21.06.16
218
מה הוא עושה בשביל הציבור שלו? לבוש כמו ליטאי, למד בישיבה ליטאית מתהדר בספרדיות לכאורה שלו שיתבייש שזנח כך את הציבור שלו רק לביתו הוא עושה?
עושה עבורם? 20.06.16
217
החרדים?
השואל הכואב20.06.16
216
ולא יעזור לא מעוניים להתערבב עם אנשים שפוגעים בחינוך שלא מתאמה לעדר שלנו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמול20.06.16
215
מעניין מה יגידו כל אותם מנהלי מוסדות אחרי 120 שנה. איך הם יסבירו לריבנו של עולם שעסקו בחינוך? מה יצטרכו לשלם עבור כל דמעה וצער של אותה נערה ורבות כמוה? מהיכן יש להם את האומץ לעשות מעשה כזה מתוך ידיעה שיתנו עליו את הדין אחרי 120 ? האם הם חיים בשקר של העולם הזה כל כך חזק? אולי הם חושבים שהם צודקים
אהרן 27.07.16
214
למה ילדה בת 14 צריכה לעבור כזה דבר ???
הודיה23.06.16
213
אשכנזים נגד ספרדים זה פסול ומכוער אבל זה שהספרדים שונאים את עצמם ולא רוצים ללמוד עם ספרדים זה בלתי מתקבל על הדעת, ??? גילוי נאות: אני לא ספרדי ולא אשכנזי, סתם יהודי
ישראלי23.06.16
דבר ראשון: יש כאלה שטוענים שהסמינרים האשכנזים אלו הסמינרים הכי טובים לעומת הספרדים ולכן רובם רוצות סמינר אשכנזי ולא ספרדי. ואני חושבת שאין על סמינרים ספרדים, כל אחד צריך ללכת לפי העדה שלו ולא להתחנף לשום מקום אחר. דבר שני: תראה את זה גם בישיבות יש מלא שהולכים לאשכנזי כי הם רוצים זיווג טוב הם חושבים
ספרדיה בנשמה27.06.16
על שינאת חינם נחרב בית המקדש מה זה משנה ספרדים או אשכנזים ( בשואה לא הבדילו הנאצים בספרדים או אשכנזים, הם פשוט הרגו יהודים ) אנחנו בשנת 2016 עד מתי ההתנהגות הלא ראויה הזו תמשיך..?
מרים23.06.16
212
בושה וכאב.במקום שהחרדים יהוו סמל ודוגמא לאהבת ישראל,דווקא אצלם האפליה הכי גדולה.כואב הלב.
שושנה21.06.16
יש לנו בעם המון המון אהבה וחסד אבל כמו שאת גם תחליטי מה כן מתאים לך ומה לא, בגלל סיבות מסוימות ותתני לשני תחליף ואם הוא יתעקש אז בחוזק יד תאמרי אני סידרתי לו הוא לא רוצה זו בעיה שלו .לא תשמחי אם יגידו עליך זה בגלל שאת שו,נאת זה לא נכון לומר כך.בנו סמינרים לספרדים כדי ללמד לפי הצדיקים שלהם למשל ענק
יהודיה22.06.16
211
1. אם יש לך ציונים מצוינים- את תתקבלי גם אם המשפחה פחות מוצלחת. מכירה אחת ספרדייה עם רקע גרוע שקיבלו אתה לכל הסמינרים הכי טובים בירושלים (יש 3 כאלו) כי הייתה גאון. 2. את תתקבלי אם היה לך (או לאמא שלך) קשר טוב עם המורות ביסודי ואם לביה"ס שלך יש קשר טוב לסמינר שאת רוצה. 3. את תתקבלי אם לאבא שלך יש מאת
נעמה21.06.16
210
הסמינר הבא שתבואי אליו יזהה את כתב היד כנ"ל חברותיך לכיתה יזהו אותך, ואת עלולה להיות בצרות כפולות, כי מה בת "איכותית" עושה באתר "כיכר השבת". בגלל זה לבד לא תתקבלי לסמינר וחבל. בקשי מהאתר להוריד את המכתב, מאמינים לך גם בלי עדויות, כואבים את כאבך ומאחלים לך בהצלחה!
ירושלמית21.06.16
209
למגיב ל3. מה פרוש תלמדו במוסדותיכם? זה מוסד ששייך לכולםםםם. זו היתה הכוונה כשהקימו אותו. לפני שנים רבות . ואני לא מדברת על גור וכ"ד . שיועדו לזרם מסוים. אלה על סמינר לבנות . סמינר כזה שרןב הבנות הולכות ללמוד בו. מדוע לו לקבל בת מעדה מסוימת??? ויותר מכך מדוע לקבל עד מכסה. מסוימת. בנות מעדה אחרת. זו
אשכנזיה מלידה21.06.16
208
ממסד שאמור לחנך ולדאוג לילדים עושה את הכי הרבה אפליות גועל נפש אוי למדינה שככה הם מחנכיה ובנוסף הם מקבלים את התקציבים הגדולים הגיעה הזמן להתעוררות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רחל21.06.16
207
במקום שיהיה אכפת להם מהקב"ה , אכפת להם מה חושבים עליהם האשכנזים. במקום לבטוח בקב"ה , שיזמין חתן הגון בעיתו ובזמנו , עושים דרמה שלמה מכך ש"האפשרות העתידית לשידוך הגון תיפגע אם אלמד במוסד לא אשכנזי". והכל קורע לב , ובכיות וצעקות , והכל בעצם דמיון אחד גדול. עד מתי ספרדים יקרים , תהיו עבדים לעבדים ו
יוסי21.06.16
מה אתה עף על עצמך להיות אכנזי זה חיסה גדלות רון ולא מעלה אז לפחות תסתיר את זה דבר שני אתה ממש חי בסרט מצוייר אם אתה חושב שהספרדים עבדים שלכם יש לך טעות מרה וחמורה אז תנפץ את האשליה שאתה שווה משהו לפני שיהיה מאוחר מדי אשכנזי "יקר"(?)
מור26.06.16
206
תדעי לך שלאשכנזים לא נשאר כלום שום ערך הם ריקנים ומה שנשאר להם זה להציק לנו את יודעת שמחוץ לכותלי העיר בה הם גרים הצניעות שלהם שם כמו השבלול?? רק באיזור הסמינר הם קוצרים כביכול וצועקים על צניעות וחינוך של "טוהר" אין בהם כלום ריקנות ורושם בכל המובנים אבל הם "בכו"ז" דוהרים עלינוווווו מה נעשה המורו
כואב21.06.16
205
אפס אהבת ישראל. בושה וחרפה מי ששייך לזה. כל המצוות שלו לא שוות כלום אם יש כזאת אפלייה.
חיים מירושלים21.06.16
204
באופן כללי גם שונא חרדים
דן סגל21.06.16
הבוטות הזו מגנים פרענקיים
יצחק24.06.16
הבעיה הראשונה היא שאתה אשכנזי וזה באסה הבעיה השניה היא שאתה שונא חרדים דרך אגב אז מה אתה עושה באתר חרדי???
ספרדיה בנשמה26.06.16
203
אחותי האשכנזיה לא התקבלה גם לסמינר שמאוד רצתה, מסכנה אין לה את מי להאשים, אם היתה ספרדיה היתה יכולה להאשים את הספרדיה שבה...
אחותי אשכנזיה21.06.16
202
ספרדיות אתן נשמות גבוהות אל תלכלכו נשמתכן אצל ספק ערב רב ספק כוזרים
ס''ט גאה20.06.16
201
עם כל הכאב והצער הבעיה הפרטית שלה היא בעיה של הרבה בנות ספרדיות. אני מהציונות החרדלית ולא ממצביעי שס. אבל שאלתי היא מה עשתה שס שבעצם הקמתה נבעה מהצורך לדאוג לבחורים ולבחורות הספרדיות. האשכנזים בנו לעצמם והם לא מוכנים לקבל ספרדיות אפילו שהן מוצלחות יותר. תפנימו את זה. מה שנדרש משס שתתחיל לדאוג לציבור
מנשה20.06.16
200
הבעיה שלי מתחילה ביגלל שאני אשכנזי ולא ספרדי ואין לי את מי לאשים חוץ מי את הצמי
בן תורה 20.06.16
199
תפסיקו עם זה !!!! אנחנו חרדים ולא רוצים ללמוד אצלכם.. לא דתי לאומי ולא ממלכתי דתי.. רואים את התוצאות שלכם ברחוב.. אז תפסיקו להיות מסיונרים ולנסות לעשות נפשות פה.. כי אולי יש אפליה וזה גועל נפש שצריך לעקור מהשורש אבל אין מה להשוות בחינוך ובערכים.. אז חלאס!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שולם בער20.06.16
198
לא מפחדים! מה'!!! אין להם שום פחד משמים???? הם לא מפחדים מקפידות של הורים ובנותיהם?????
חיה20.06.16
197
תשימי כסה ושולחן ליש השער ותישבי שם עד שיכניסו אותך זה לא יקח הרבה זמן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אנונימי20.06.16
שמעתי על כך עוד שהייתי תלמידה בבית ספר בתל אביב שמשהי באמת עשתה כך ובסוף קיבלו אותה, בהצלחה, תיהיה חזקה!!
יפה ח. 21.06.16
196
זרע שנאה תהומית.הגיע הזמן להפרד מהאשכנזים הכוזרים שיחזרו לפולין ,כולם בעלי לשון הרע ושינאה עצמית מולדת ,צאו מארצנו הקדושה ,טימאתם אותה די והותר
ללא שם28.06.16
195
תתבישו לכם! מה עכשיו אתם מתלפלפלים בפוליטקה המטופשת שלכם! תעודדו תיהו בני אדם , ממש בושה!
חנה23.06.16
194
עה, תלכי לסמינריםהספרדים המצויינים שיש בירושלים, עם מורות יראות שמיים באמת, שלא מעיפות את הפוני של הפאה כל דקה ושיושבות החצאיות שלהן מעל הברך, והולכות לפי צו האופנה החילוני, בושה לחינוך החרדי (מנסיון מר במוסדות אשכנזים)
ג23.06.16
וזה מה שאשה צריכה [כי אישה לא לומדת] אז מה שנשאר לספרדייה ללכת למוסד אשכנזי זה רק פוזהההההההההה!!!!
פלוני23.06.16
193
והמתקדמת והמתפתחת יש עדיין אנשים אפלים עם רמה כל כך ירודה זה לא מכבד אותם ולא את עם ישראל שכל מהותינו הוא באחדותינו ודוקא כשקשה לצערינו אנחנו יודעים להתאחד. היום אין כל הבדל בין העדות כולם ישראלים וכולם חיים כבר 68 שנים ביחד והדור הצעיר נולד לאותה ארץ, תרבות אז דיי עם הגיזענות שזו מילה כלכך דוחה אני
ליהי22.06.16
192
לירושלמית שמבקשת להוריד את הכתבה שאולי אוי מה יקרה?,,ראשית צריך לפרסם מעשים חמורים שכאלה ולא שמחדשים משהו בעינין,שנית צריך להזכיר את שם הסמינר ומי הרשעים שעומדים בראשם.ועוד משהו לי אליך כמה אפשר לטאטא לכלוך תחת שטיח שחור ומלוכלך?נראה שאת פוחדת שידעו כמה בושות עושים הסמינרים וכמה רוע יש באנשים חסרי
המשקיפה22.06.16
191
וזה לא קשור לאשכנזיה/ספרדיה... גם אשכנזיה ליטאית לא תתקבל בסמינר חסידי - וההיפך, וכל חסידות עם הסמינר שלה - לא יקבלו מי שלא שייכת לחסידות שלהם וכו' אז מספיק עם הרגשי נחיתות והיללנות על רקע עדתי!!! ויש מספיק סמינרים ספרדיים אז יאללה, מספיק לילל ולהשפיל את עצמך! קחי את עצמך בידיים, ותהיי גאה במי שאת,
לא אפליה עדתית21.06.16
רפואת הנפש בעז"ה....
נועה22.06.16
190
לענת לאה היקרה. לבכות זו לא תפקידה של ילדה,צריכים לבכות ההורים שחונכו ומחנכים את ילדיהם לטבוח בנפש ילדות.שיבכו הם על גורלם הקרב ובא הם אלה המתעקשים לחרוץ גורל של בנות מלך הם הם העבדים של הרוע.עבדי השטן במלוא הדרם רוקדים את מחול השדים,ואת ילדה בת מלך מנעי קולך מבכי ועניך מדמעה כי יש שכר לפעולתך, ושוב
המשקיפה21.06.16
189
למה לא מתקבלות לסמינרים הספרדיות שהם נרשמו... מה הילדה אשימה שאבא שלה עובד ומביא פרנסה הביתה ,(ולא יודעים בסמינר שהוא מתפלל בנץ והולך לשיעורי תורה) חייבים להתחיל לצאת למאבק אני לא ספרדייה אבל עדיין כואב הלב לראות את זה
גיט21.06.16
188
כל שנה מחדש יש את אלו שהבתים מתפוצצים, אולי היו חברי הכנסת הספרדיים מועילים להקים סמינרים טובים לספרדיות?????
לב שבור21.06.16
187
מנהל הסמינר לא אשם הוא מקשיב לרב שלו הרב שלו מקשיב לרב שלו והרב שלו עם הרב שלו עד ..... טמטום אינסופי !! והילדה המסכנה בטוחה שככה זה !! אז כן גם הילדה לא תמימה וברור שא היאמכתבה את המכתס ושמדובר בקידום ובפוחיטיקה צינית .. אבל רגע רגע זה לא אלה שלומדים תורה ? אז כן מדובר בהם והם לא לומדים תורה הם פש
james21.06.16
186
ילדה מקסימה אל תדאגי השם מעמיד אותך בניסיון מה זה ניסיון עד שאת רואה את הנס אז את יודעת שעמדת בניסיון למרות שזה נורא קשה שהשם יתן לך כוחות ובאמת יפתח את הלבבות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אין עוד מלבדו21.06.16
185
החיים הם קשוחים ומלאי אכזבות. תפקידנו כהורים לתת חוסן נפשי לילדים שלנו. עם כל הקושי שבדבר, דברים בחיים לא מסתדרים כי הקב"ה החליט עבורנו טוב יותר ולא בגלל שם המשפחה שלנו. משהי אשכנזיה חיה חיים מושלמים? תמיד יש בחיים פרנסה? ילדים? משפחה חמה ותומכת? הצלחה בלימודים? בריאות? כל אחד יתקל בחייו באכזבה קשה
שרה21.06.16
184
איזה מנהל של סמינר הגיע לשמים ואמר אני צדיק עשיתי הרבה מעשים טובים וכו וכו אמרו לו נכון ולכן מגיע לך גן עדן תפנה ימינה יוצא המנהל לפתע מושך אותו המלך לשמאל ואמר לו לך לגהנום נחרד המנהל למה אמרו לי שאני לגן עדן נכון אמר המלך מאוד רוצים אותך בגן העדן וגם אתה מאוד מתאים לגן עדן אבל מה לעשות ואין מקום �
מאיר פ21.06.16
183
עצוב כמה שהיא צודקת! המכתב שלה מחזיר אותי ועוד הרבה לתקופה הרעה הזאת! לא משנה אשכנזיה או ספרדיה אם אין קשרים אין מה לצפות להתקבל הורסים נפשות של בנות! כל המנהלות שם לומדות הוראה ובפועל אין להם טיפת רגש והבנה בתחום! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיכל21.06.16
182
גם אני רציתי להתקבל לאוניברסיטת אוקספורד ולא קיבלו אותי כי אני לא אנגלי... בכיתי המווון... אל תלכי לאיפה שלא רוצים אותל ואחריי זה תצעקי חמס על זה. חכם יודע לצאת מבור שנבון לא נכנס אליו... (העיוות לא במקור...) (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוס20.06.16
181
כאב שעבר את הסאגה הזאת אני יכול לומר שאין הרבה מה לעשות המנהלי סמינרים שולטים ביד רמה ועושים כרצונם עם גאוה שפלה הם כבר יתנו את הדין על כך בשמים אני יכול לייעץ לתלמידה הצדיקה מניסיון עם בנותי שתלך לסמינר ספרדי מצויין ותעשה שם חייל ה' יברך את עמו בשלום
פלוני אלמוני27.06.16
180
קראתי מעט מהתגובות ראשית למה צריך להשתמש בשפה לא יפה זה מוריד את ערכך לא כך? ומי שכתב שלא התקבל אצל הספרדים בשום משרה ובשום גמ"ח כאשר האשכנזים מחלקים לספרדים ברוחב לב אז מותר לומר דברים טובים ולנסות לומר גם אשכנזים היום כאשר בלי עין רעה הצבור גדל מהווה אצל כלם בעיה להתקבל לסמינר לישיבה רק שלאשכנז
אשכנזיה22.06.16
ראשית כל רציתי להגיד לך שאף אחד לא קורא את כל מה שכתבת! 2. מה הקטע לכתוב את כל זה אם במילא אותה ילדה בת 14 לא קוראת אתזה כי היא חיה לפי מה שהבנו בבית של תורה ואורח החיים שלה הוא אורח תורני ושמרני מאוד אז זה לא יעזור כל החפירות המטופשות שלך!!!!! 3. תפסיקי להשתמש בשפה גבוהה מדי (התהדרי בנוצותיך) 4. את
מישהי22.06.16
בגלל זה היא כתבה שקשה להם גם להתקבל כי מי שכותב על רבי נחמן יש לו סממן "פרנקיסטי" ודי למבין
פלוני23.06.16
179
אומנם לא מסיבות של אשכנזייה וספרדייה אבל כן גם מסיבות מכאיבות לי אישית זה קרה נסתי איזה אולפנה ולא קיבלו אותי כי אבא שלי לא רב ובהתחלה ממש כאב לי אבל עכשיו לא אכפת לי כבר כי הכל מלמעלה וני יודעת שם לא התקבלתי זהו רצון ה' ואני מציע לך לאמץ את זה לעצמך ולהודות להקב"ה גם אם זה לא מוצא חן בעיניך!!
איילת חן22.06.16
נכון ביותר זו הדרך !!!!
אלף22.06.16
178
ואני שואלת איפה הרבנים שלנו? מהם עושים בנידון???הבנות שלנו נשברות ואין מי שיציל אותן?הן לא מבינות מזה דת ??? האם זה אנגלית וחשבון? האם זה ספרדיה או אשכנזיה????חבל שאין מי שיעשה באמת שינוי. אמא כואבת!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מרים22.06.16
177
ולהכנס במהרה לסמינר ספרדי טוב.
תומר קיסר21.06.16
176
אתם מדברים על אהבת ישראל ושנאת חינם... ואתם שמחים ללבות שנאה בכל מקום אפשרי, לעניין ושלא לעניין. הבת שלי לא קיבלה למסיבת סופשנה ח' את התפקיד שחלמה עליו. איזה בכיות! גם לי נחמץ הלב מהצער שלה, אבל לא חשבתי לגרום לה צלקות לכל החיים ולנפח את העניין. להפיץ מכתב דומע שזה בגלל שהיא ספרדיה ובת ישראל שלא חטא
ספרדיה מבויישת21.06.16
אל תתביישי את גדולה בואו ונהיה כנים לא כדאי למדוד ולחלק ציונים אנו שופטים את עצמנו. יותר טוב להתחזק ללמד זכות ולהוושע אני לא בטוחה שהורי הבנות או הבחורים אם יעמדו מעבר למתרס היו נוהגים אחרת אז כמו שאמרת במקום למצוא פתרון לבתם עשו חרבן בעם
אשריך22.06.16
175
מה שנותר לך בת ישראל זה רק לבכות,לבכות על כל הצאן הזה שברשות התורה שכחו את הכלל הגדול שלה ...ואהבת. לבכות על צאן אבוד ששכח להקשיב ללבו ולזעוק די לגלות הזאת ,די לפחד ,די לחרדה ,הגייע זמן לעבדו מאהבה ,אהבת הבורא ואהבת ישראל, לבכות על מנהיגים ששכחו את תפקידם,שנטשו את הכבשה הקטנה שהלכה לחפש מים ,שלא הי
ענת לאה 21.06.16
זכור לך המשפט בכיה של חינם? ובכן בדיוק עכשו בעלי חזר מהישיבה ומספר שהחברתא שלו אשכנזי מצטיין ולא יכול לישון בלילה בנו לא התקבל עדיין לישיבה הבת של השני אשכנזיה מצטיינת ולא נתקבלה לסמינר אבל לא שומעים אותם כי הם לא ספרדים !!!! תחשבו איך אפשר להנהיג כתות אחת נוהגת לפי מרן השניה לפי הרמא בסמינר האשכנזי
תגובה22.06.16
174
בתור אחת שעברה את זה לא רואה צורך להתחנף לאף סמינר. יש סמינרים ספרדים טובים. לי בסמינר מסוים אמרו- יש לך מזל שאת נראית אשכנזיה.. גזענות . מה לעשות.זוועה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לאה21.06.16
173
כמה לב כמה שכל כמה רגש ואכפתיות יש בילדה בת 14.כמה יכולת הבעה מרגשת יש בנשמה הטהורה הזאת,אלוקים,עד לאיזו דרגה שפלה הגיעו החלאות המרושעות מנהלי בית חולי הנפש הזה.אמרתם סמינרים?לכו תדעו מה מתנהל שם..כמי שלמדה בסמינר אחד הנחשבים אומר בגלוי רק השם מבחוץ.הבפנוכו רקוב ומעלה ריח מבאיש..
ר21.06.16
172
לא תפחדי קחי כסא ליד הכניסה תקבלי דחיפות אבל בסוף את בפנים תדעי בתת ההכרה שאת אצלם זבל גם אם את הבת של משה רבינו כי אנחנו (האשכנזים)הגזע הגדול ואין בילתינו כלום הם חולקים גם על הקב"ה אז מה יש לך להקשות ולתרץ?
חנווני21.06.16
171
כל הזבל הזה קןרה רק בארץ (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שימי21.06.16
170
אין לאן
שוקי21.06.16
169
לצערי הרב,היום הצביעות במיגזר החרדי שובר שיאים חדשים ,שיאים של אכזריות,וגועל!"האשכ כביכול שנחשבים "לגזע הארי" שהם אותם אשכנזים יכולים ללכת ולירמוס נפשות, בלי להיסתכל אחורה...אני אשכנזי שרוצה שינוי,רוצה אחדות!אותם מנהלי סמינר שהולכים אחרי זה ומרצים על בית המקדש השניי רק בגלל "
פיני קסטנבוים 21.06.16
168
מדוע את צריכה ללמוד במוסד אשכנזי?...ולהתחנן לכך???... מדוע עליך ללמוד בתכנית הלימודים רק על ה"שפת אמת", השרף מבריסק, וכו'?... מדוע עליך לדעת על כל יארצייט של גדול אשכנזי כזה או אחר??? לא יזכירו שם את ההילולות של ה"בן איש חי", מרן הרב עובדיה יוסף, הבאבא סאלי, הרב כדורי, וכו' מדוע עליך למחוק את מורשת
אשכנזיה ואכפתלי20.06.16
167
איך אפשר להגדיר מוסדות כאלו כמוסדות חינוכיים?! מוסדות חרדיים?! בושה ללמוד שם. אסור ללמוד מהמחנכים האלו. להסתופף בצל משפחות כאלו.
מוסד חינוכי?!20.06.16
166
אין על אהבת ישראל של הרבי מלוויבץ אין מה להתבלבל הדור זקוק לחסידות!!! ה' ירחם על כל המוסדות "הקדושים האלה" אני במקומה בכלל לא מתעקשת ללמוד בכזה סמינר. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הודיה 20.06.16
165
שיגיד לה לבוא לאולפנת טוהר ביד בנימין של הרב שמואל טל שליט"א יהיה לה טוב שם
מישהו20.06.16
164
להלבין ככה ילדה שרוצה לילמוד תורה ?? איזה אמונה איפה אהבת חינם .. ילדה צתוקה אף אחד לא יותר טוב מימך את צדיקה אמיתית .. ה" יאיר לך את הדרך .. אמן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אוסנת 20.06.16
163
איככסס בווששההה!!גזענוותת!1בהה להקיאאא!!לצערנו סיפורים כאלה כבר בשגרה!תעשו משהו פשוט עצווב!(ואם כבר גזענים...זה צריך להיות הפווך...את האשכנזים צריך להטיסס כי הם מתנהגים כך..אין תקנה!!כפרעע עלינו!!ספרדדיים...)
יפה אחת26.06.16
162
הכל משמים זה הזמן שלך בו מכוונים אותך לטובתך. אז כך אם את רואה את עצמך בעתיד נישאת לבחור אשכנזי.ממילה כדאי לך עכשיו לא ללכת ולשמוח ע"כ לאותו סימינר כי. בזמן השידוכים קודם כל הניבזים הללו מבררים אם יש למשפחה כסף או מימון לדירה. זה א. ב..סימינר ספרדי לא מתאים לך גם בסדר..יש את חב"ד גם יראי שמים גם ש
דוד22.06.16
161
יקבלו אותך בזרועות פתוחות, יתייחסו אליך כשווה בין שוות. ישנן לא מעט אולפנות שהרמה הדתית בהן לא פחותה מהסמינרים החרדים, שיש בהן בנות מבתים איכותיים, בתים של ערכים ותורה. שמירת קלה כבחמורה. והכי חשוב מלמדים לחינוך של אהבת ישראל ובין אדם לחברו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ירושלמית 21.06.16
160
אני אשכנזיה, חילונית ומאוד מתביישת בהתנהגות הזו. אני מגיעה ממקצוע טיפולי ואני יכולה להרגיש את הכאב שחווה הילדה וכן אמה ומשפחתה. צריך לקרוא בין השורות והילדה מבקשת עזרה (לפני שיהיה מאוחר מדי חלילה) כבוד הרב קח זאת בחשבון ותפעל להצלת הילדה .
חילונית21.06.16
אם אכן את מתיימרת להיות ממקצוע טיפולי - בוודאי את יכולה לזהות כאן בעיה של בלבול זהות, וניסיון להתכחש למשפחת המוצא, התרבות וכו', וכאן המקום לטפל בה ובכל האחרים המרגישים רגשי נחיתות שכאלה. עצם הרצון ללמוד במקום השונה לחלוטין מהמורשת הספרדית, החינוך אותו קיבלה בבית - מעיד על הבעיה האמיתית. והעידוד לכו
מטפלת מקצועית22.06.16
159
בגלל אנשים כאלה לא בא משיח תתעוררו עד מתי שנאת חינם הם יותר גרועים מערבים ... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי21.06.16
158
אני חייב לציין שהמכתב מרגש ומצמרר כתור אדם שנמצא בתחום אני רק יכול להוסיף מילה כל הכבוד לך ותהי חזקה אשרי ההורים שזכו לבת כמוך ....! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שאול 21.06.16
157
אני רוצה לחזק אותך ואני מקווה שיפסיקו להציק לאנשים בגלל שהם לא מהגזע שלהם שיכניסו את הבנות הצדיקות שלא עשו חטא והם רוצים ללמוד (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מנחם רוט21.06.16
156
במקום לבכות ליד נרות שבת, שתרשם לסמינר ספרדי. די לבכיינות. הם לא רוצים לקבל ספרדיות, וזה ידוע. לא קיבלו אותך אצלם? לכי לסמינר ספרדי טוב. יש מעולים. זה שנכנסים למשבר בגלל שלא קיבלו אותה למוסד אשכנזי, פה יש מן הגזענות. המוסדות הספרדיים כל כך גרועים בעיניה שהיא בוכה ומחריבה עולמות? כנראה משפחה בעלת ש
טל21.06.16
155
תמיד כשראיתי תמונות מהשואה חשבתי לעצמי מה כבר עשו שמגיע כזה נקמה על ישראל, ממש כאילו שנאה, מלמעלה, פלא. אך לראות שנים רבות מה קורה בסמינרים, יש לי כעת רק משפט אחד, להתישר הרי הם לא יתישרו, זה עמוק מדי, נשאר משפט אחד... צדיק אתה ה' וישר משפטית! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד שלום20.06.16
154
היפו הלב היודי היפו העזרה היפו אהכפתיות שלכם עמ"י צריך לאיתחד בשביל לאבי את הגולה השלמה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שיר20.06.16
153
כל החרדים זה עם של חארות כולכם צבועים וגזענים.עכשיו תגידו לי גם החילונים ככה.אבל לפחות הם לא קוראים לעצמם חרדים.כולכם גזענים ודוחים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שימי20.06.16
152
סתם כך האשכזים היום כבר לא שווים משהו המוסדות שלהם לולי הספרדים כבר היו מוסדות פשע כדאי להורים שלך לחפש מוסדות ספרדים ויש טובים אגב כמעט כל בעלי המוסדות מקבלים מזומן והילד בפנים מכיר את זה מקרוב נראה שבמקרה שלכם המזומן קשה להשגה אבל דעו לכם אין הנזק שווה אפילו דמעה אחת רוב המוסדות האשכזים היום הרוסי
אלי20.06.16
151
התפשרתי .החיים זה לא טיול מאורגן.
אני אשכנזיה20.06.16
150
לא הבנתי ספרדים הם לא יהודים ? חוצפה שהתביישו 😈 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד אידה20.06.16
149
היתה תמימה וששאלו אותה בוולף מי הרב של המשפחה ענתה בתמימותה הרב עובדיה ומיד קיבלה מכתב שהיא לא מתאימה אני זוכר את זה בתור ילד כמה בכיות היה בבית כולם היו בפרצוף איכה. אבל בסוף יצא לטובה כי אחותי למדה בסמינר ספרדי עם יהודיות שיש להם את הסימנים של יהודים. רחמנים בישנים וגומלי חסדים. למרות המכתב המזעז
הספרדים יהודים השאר בספק...20.06.16
148
הבת של ראש ישיבת ליקווד יכולה להתחתן עם ספרדי ! זה באמריקה באקסלבען בצרפת יש ישיבות עם בחורים סופר אשכנזים ישר מגרמניה והרמי"ם ספרדים טהורים והכל בסדר מתחתנים אחד עם השני לומדים אחד עם השני והכל בסדר אבל בארץ יש חילוניות !!!!!!!!!!!!! והאשכנזים למדו מבן גוריון איך להתיחס למי שלא בדיוק כמוני ! לא פ
אוהב ישראל20.06.16
וזה לא רק אשכנזים תצאו מהשטויות האלה.
100%23.06.16
147
אני מכירה את הסיפורים האלה טוב מאוד וחיה אותם יום יום. אני רוצה שתבואי ללמוד איתי! אותך אני רוצה, ילדה טובה והכי חשוב יהודיה!!!!! לא איכפת לי מה המנהגים שלכם ולפי איזה רב אתם הולכים! אני רוצה להגיד לך באמת- תלכי לסמינר ספרדי ששם יקבלו אותך כמו שאת ועוד ירדפו אחריך! כי זה פשוט מגיעלך ולעוד בנות כמוך.
שושושו26.06.16
146
כמה אפשר לדוש להתרפס להתחנן ולהבתזות בשביל הדבר הזה?????!! כמה??!! הם לא רוצים ספרדים! זכותם! אני ספרדיה מרוקאית מהפריפריה וגאה מאוד מאוד בעצמי בעדתי ובמסורת שלי. יש סמינרים ספרדים מעולים! כן כן מעולים. לא לכבודה של החמודה הזו ללמוד בהם??! יותר טוב לכבודה מסע בזיונות והשפלות?! אז שתהנה לה. אולי כשת
-הדס-21.06.16
145
במקום לבכות דמעות דם להתקבל לסמינר אשכנזי שתמיד תהיי בו סוג ז' פשוט תרשמי לסמינר ספרדי.אם את ככ מתביישת במוצא שלך אז מה את שווה?! באמת עדיף שלא יקבלו אותך. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חלי21.06.16
מה התוצאות בסמינרים האשכנזים כיום? פאות וחצאיות צמודות? מה יש לנו ללמוד מהם? ממני, אבא ספרדי, שכל בנותיו התחנכו באשכנזי, ולאחר מעשה א מוצא שום סיבה להלחם על זה.
אני21.06.16
אין קשר לאשכנזיות, ופאות זה בכלל מעלה ולא חיסרון
מנדי23.06.16
◄ החזון איש: "לפאה יש יתרון"! מרן החזון איש, סבר שיש עדיפות לפאה על מטפחת, כיון שהיא מכסה את כל השערות כראוי, ובמטפחת לפעמים מתגלות שערותיה. והובאה דעתו בספר דינים והנהגות מהחזו"א (חלק ב' פ"ח אות ט'). כמו כן מעידים תלמידיו, הגר"י מאיר זצ"ל (שהעיד גם שהחזו"א התיר לאחותו לעשות פאה משערות עצמה, במעמד
ישראל מאיר23.06.16
144
מה יהיה הסוף עם כל אחת שלא מתקבלת ללימודים יש גם אשכנזיות שלא מתקבלות אבל כשזה קורה לספרדייה אוי ואבוי זה גזענות אולי היא לא מספיק טובה או שיש סיבות אחרות וזה לא גזענות. למה כל מה שקורה בארץ הפרענקים רק מדברים על גזענות בחירות לראש עיר, לכנסת, נשיא מדינה, כל אחד שווה בוחרים לפי איכות ולא אם אתה אשכנ
משה21.06.16
143
לכי לחב״ד שם יקבלו אותך בכבוד (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
זלמן21.06.16
142
יתפסו יוזמה ויקימו סמינרים משלהם בלי טובות של האליטה הגזענית. אם הספרדים בכ"ז רודפים אחרי האשכנזים, אין זאת אלא כי הם סבורים שהחינוך האשכנזי טוב יותר! אבל כמובן שזה לא סיבה לדחות מישהי.
יעקב21.06.16
141
אני מוכן לקבל את העובדה ששוללים קבלת תלמידה עקב התנהגות לא הולמת או לא ראויה למוסד, אבל ברגע שאינה מתקבלת רק עקב מוצא אבותיה-זהו פשע בל יתואר. בחורה ספרדיה בסמינר אשכנזי צריכה לנהוג כמנהג המקום, אם לא מוצא חן בעיניה שתלך לסמינר ספרדי! ואז ניתן יהיה לראות שהכל בנוי על גזענות ואפליה. איך אפשר לצפות למ
איש21.06.16
140
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם21.06.16
139
למה אין סמינר ספרדי לעזזל מי צריך אותם אנחנו חזקים ביזכות עצמנו אני מדבר לאלה שמפלים בושו והיכלמו מזל שיש לנו גדולי דור אשכנזים שמיצגים את העדה האשכנזית בכבוד אבל לאלה שמפלים תינוקות של בית רבן ובנות ישראל הצנועות אוי לכם מיום הדין אוי לכם מיום התוכחה. רים לא לשם שמיים מעשה ידכם אני גדלתי וחונכתי עי
שמעון עזררן20.06.16
138
ששמו הולך לפניו יש לציין. נחשב לבין הטובים ביותר. גם אני לא התקבלתי בזמנו. ולא בשלב כזה. הכיתה הספרדייה בסניף הייתה כיתה ניסיונית שנפתחה ככיתת פיילוט- לבדוק איך נראית כיתה שכולה ספרדיות בבית ספר אשכנזי (יחי ההתחשבות הנאצית) אה, שכחתי לומר. הכיתה נפתחה בחנוכה. עד אז ישבנו בבית וגירדנו את הראש משעמום
לירון ל20.06.16
צודקת!! אני בתור ספרדיה התחנכתי במוסד אשכנזי שמאד נחשב,ובמחשבה לאחור.על מה נלחמתי???מה הם העניקו לי בחיים,גזענות.. הגיע הזמן שנראים את גבנו וניפתח עוד מוסדות ספרדיים איכותיים,משפחות מעולות!! אנו לא צריכים את עזרתו של אף אחד,ואני מדברת עם הרבה בנות ספרדיות שבמבט לאחור ..אומרות את הילדים שלנו לא נכניס
כנסו21.06.16
מה לעשות שהשחקנית יודעת לדבר על בבא סאלי והרבנית סוליקה אבל היא ממש לא מתקרבת בלי לפגוע, רק נשמור על כבוד כל איש ואשה באשר היא, אחרי שעשתה מה שעשתה, ועשתה כויות לו ולילדיו, כידוע שאלופה להתעלל ולהיראות צודקת צדיקה ומסכנה, את בנה בגיל תשע, זרקה מהבית למוסד שאפילו בגיל בר מצוה לא יודע קרוא וכתוב, הרסה
מי שמכיר21.06.16
בנות מרוקו (וגם בבל וגם חלב וגם...אשכנז לפני שרה שנירר) לא למדו בשום מקום. לא ידעו קרוא וכתוב אפילו בשפה מקומית, ק"ו לא בעברית. לא ידעו לברך ברכת המזון. הן נשארו בבית ולמדו איך לכבס, לגהץ ולתפור. זה הכל. את מבקשת להשתמש בכישורים, להיות פמיניסטית עוצמתית ומובילה, את מבקשת לא מכלאות שמירה אלא מוסדות "
ההיסטוריון22.06.16
קראתי את תגובתך בשקיקה וחוסר אימון שיש עוד מישהו בעולם הזה שמסוגל להרים לנו הספרדים את הראש מתוך האדמה הבוצית של האשכנזים הארורים האלו, גם אנחנו ספרדים גאים, עובדים אצל האשכנזים, גרים בשכנות איתם אבל הולכים בראש מורם וגב זקוף על היותנו ספרדים, הם עוד לא נותנים לנו חמצן לנשום כל בוקר ולא מכניסים לנו
אני21.06.16
כתבת דברים אמיתים ונכונים. דברים היוצאים מהלב יכנסו ללבותיהם של עם ישראל. כל מילה בסלע. גם אשתי הייתה בסמינר כזה ממש כך. היחס זול בפרט לספרדיות. ממש בצורה מחפירה. אנחנו צריכים לפתוח סמינרים טובים. וב"ה פותחים. בסוף האשכנזים יתחננו להתקבל אצלנו. ואני מבטיח לך שלא יעשו את מה שהם עושים. כי אצלנו א
התחזקתי21.06.16
137
שתגיע לחבד לומדים ברמה ואוהבי ישראל נמאס פשוט מהכתבות האילו יש תחליף לקליפות הטמאות האילו על אמת קליפה טמאה ץיש חבד יש רמת לימודים גבוהה אתם מוזמנים להכיר עולם חדש וול קם
יוסי20.06.16
136
קראתי ממש בכיתי למה ?למה. ? צריך לעשות לזה סוף .
עוזרי עליזה20.06.16
135
אין דבר כזה אשכנזי ספרדי כול מוסד זה מקבל כסף מהמדינה זה שיך לכולם ומי שלא מתקבלת שתלך לרב לשאול עם לשטף את מבקר המדינה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלום מני20.06.16
134
יש סמינרים ספרדיים רבים וטובים. אז חלאאאס
לא נמאאס לכם20.06.16
133
אשכנזים גאוותנים ללא גבול הגיע הזמן למוסדות אזורים. ויפה שעת אחת קודם אותו דבר בחדרים מכינה ישיבות קטנות וגדולות גאוותנים
איתן20.06.16
132
אדון מכלוף תראה מה עוללת לבני עדתך.תראה מה עשיתה לעדות המזרח.תראה לאיזה בזיון הורדתה את בנות ישראל.והכל בגלל תאוות ממון וכבוד.במקום להלחם ולהשקיע בסמינרים איכותיים.העדפת להשקיע במגזר הערבי.במקום להקים זעקה שתזעזע את הארץ.העדפתה לצעוק ולאיים שעם יושב ראש ערוץ 10 לא יפוטר .תפרשו.כמה שקרים כמה רמאות.לא
הכל בגלל שס20.06.16
131
תגידו מה שתגידו על חבד...אחרי הכל הם ורק הם יקבלו את כולם כולל את כל הבנות שלא התקבלו לאף מקום ולא משנה איזה עדה הם ואיפה הם למדו!!אין על חבד!!!בואי לחבד תאמיני לי את לא תתחרטי על זה אם את באמת מחפשת מקום טוב לחינוך עם יר"ש...הכל משמים וכנראה שזה לא המקום שלך ושיש לך תפקיד במקום אחר...שם זו לא השליח
תיכוןן!!!20.06.16
סליחה אבל הסמינר של חב"ד (בכפר) לא "על רמה" כמו הסמינרים הטובים בירושלים. (היסודי של הכפר דווקא מצוין)
רעות21.06.16
סלחי לי לא דיברו על פרטי..דיברנו בכללי!!חוץ מזה בכל מקום יש מעלות וחסרנות!!וזה שאת מכירה את החסרונות של הכפר זה לא אומר שזה לא טוב!!תודה רבה...
ליןלון26.06.16
130
דיקה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיע20.06.16
129
מעניין המתקפה נגד האשכנזים כאילו שהיטלר אותם שנא ואת הספרדים הוא האב, בכל הזדמנות שספרדי דמו רותח יש לו נחמה היטלר ..היטלר ... היטלר המושיע הוא יושיע עד התסכול הבא ,, רחמנות על אלו שחושבים שהם היו יכולים להיות העוזרים של היטלר .
שם טוב22.06.16
128
סליחה, אבל מתקשה לקבל את הדברים. נורא כיף האכלו לי שתו לי, אבל מה עם סמינרים קטנים? בינה, איינהורן, שבילי, מורשת - באמת כולם-כולם דחו אותה? בכוונה לא מדברת על מודרניים כמו ויצמן / דופארק, או ספרדיים מצויינים. ילדה שמתעקשת על סמינר מסויים בדווקא ונדחית? זה בגלל שהיא ספרדיה? אויאויאוי, כאילו כל אשכנזי
תמימה21.06.16
127
דייייי מספיק לרדוף אחרי האשכנזים, ולבכות למה לא התקבלתי.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ספרדי גאה21.06.16
126
בת יקרא - את לא ספרדייה - את לא ספרדייה מסכנה את בת עדות המזרח גאה ,ההורים שלך וכל המשפחה שלך באו מארצות המקרא ,את צאצאית לאברהם יצחק ויעקב שרה רבקה רחל ולאה את יהודיה גאה ההורים שלך באו מארצות המזרח מאותו מקום ששם התחולל ספר הת"נ"ך - את בת עדות המזרח גאה -לא להכנס לכל מיני רגשי נחיתות בגלל שסמינר מ
י ירושלמי 21.06.16
125
הבת שלי למדה ברמת אהרון אתמול היתה מסיבת סיום מאד שמחה עם המון. קרדיטים לכל הצוות אבל כשנגשתי לרכזת ששפעה חיוכים להזכיר לה שיש את הבת שלי ועוד 11בנות שלא מסודרות היא זרקה על העיריה והרווחה ועל מי לא אבל דבר אח ד לא הרגשתי הנושא בעול עם חברו ההייתי בשבילה עוד זבוב. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אסתר21.06.16
124
צדיקה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם21.06.16
123
עבור מנדטים כאילו שאתה שומר על כבוד הספרדים אלא כדי שתתפלש ותיפול על גפני על דייטש קרלמן פינדרוס ועל כל מנהלי הסמינרים עליהם תמחה אם אתה לא פועל בכיוון חבל שחיכנו לך ככ הרבה זמן וחבל שבחרנו שס כמי שיודע כל אלו בשתיקה ולא בשיתקה עוזרים לאפליה והליצנים שלנו הנציגים לא עושים כלום שס לא שווה
יעקב החרדי21.06.16
אתה צודק במאה אחוז וצריך לדאוג שהשסניקים הגאוותניים למעלה ידעו את זה ושיפסיקו ללקק לגפני ושותפיו
יצחק24.06.16
122
שתיכנס לסמינר שרצו אותה ורוצים אותה לא הוציא ממנה דמעה אחת
אריה21.06.16
121
גם את ביתי לא קיבלו לסמינר למה? ככה! ואני אשכנזי היה עלבון היה לא נעים אבל האמת הפשוטה היא שהמגזר היחיד שפתח את שעריו כאשר לספרדים לא היו מוסדות ופותח את שעריו גם היום שיש להם מוסדות הוא המגזר הליטאי. וכאן נשאלת השאלה: איפה טעינו? אם גידלנו דור של כפויי וכפויות טובה. לכו אחי הספרדים לכו לגור בעל
אריה20.06.16
120
אני מרחמת על המנהלים כמה עברות יש להם ועוד אחר כך הם ישחקו אותה רבנים עלק רבנים גועל נפש מה זה משנה ספרדים או אשכנזים? העיקר יהודיה אתם צריכים להתבייש
שרהלה20.06.16
119
אין בושה אדם עם זקן וכיפה מקום שלו בג... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אליהו20.06.16
118
לכנה לסמינרים הספרדיים! תאמיינו לי החתן שלכן יהיה ספרדי! מקום העבודה שלכן יהיה במקום שיש בו ספרדים! הילדים שלך ילמדו בספרדי! בינינו הכל אותו הדבר...... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוטי20.06.16
117
האבסורד הוא שרוב גדולי האחרונים וק"ו הראשונים היו ספרדים..אז אם כבר גזענות שגם לא ילמדו רמבם וכו.הבורות של הליטאים מבישה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משכיל20.06.16
116
האלה יבינו מי נגד מי.איפה לפיד כשצרכים אותו ????כמה כאלה הצביעו ללפיד רק שלא להעביר כספים לאלה המושחתים
אריק20.06.16
115
את יודעת מה יקרה אם הסמינר יקבל את כל הספרדיות. הראשונים שיברחו אלו יהיו הספרדים שירוצו לסמינר אשכנזי אחר. שלא מקבל ספרדיות ושוב יזילו דמעות שלא מקבלים אותן. הגיע הזמן שהספרדים יפסיקו להיות נחיתים. ויפסיקו להאמין לראשי ש"ס שעושים עליהם קופה בבחירות, עם סיסמאות ריקות מתוכן. בשעה שהם שולחים את ילדיהם
משה20.06.16
114
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יצחק תשובה ע.מ 20.06.16
113
ואחר כך מנסים למצוא תשובות למה יש אסונות אתם יודעים מה זה דמעות ???????????????? דמעות הורגות !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! פלא שיש אסונות
אוהב ישראל20.06.16
112
לא צריך להתחננן יש גם בדתי לאומי מקומות מצוינים ועולים פי אלף מהסמינרים יתכן שמקומך מתאים למוסדות האלה זה מה שקרה לבת משפחתי וברוך ה היא מצליחה גם ביראת שמים וגם בלימודים עלי והצליחי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ברוך20.06.16
היא מחפשת מקום טוב מקום של תורה ויראת ה' . ומה אתה מציע? מקום שאין בו יראת ה' כי אינטרנט חופשי יש אצלכם. חופשי חופשי סרטים ןכו' ולא שאצל החרדים אין. אבל בסמינרים הטובים דואגים שלא יהיה. ועוד שאצלכם מלמדים קודם ארץ ישראל אחכ תורה. זה החינוך האמיתי? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חחחחחח21.06.16
אינטרנט זה משמטריד אותך? אז אין גם במוסדות דתיים לאומיים ויש ביניהם יותר חרדים מהחרדים שאתה מכיר. והם גם מקבלים ללא הפרדה גזענית ומוציאים בנות על רמה עם תעודות שיכולות לפרנס משפחה של אברך ולא רק למצוא שידוך ולמות ברעב עם הבעל.
חיים 27.07.16
כלום מהחיים שלו. כשלא יודעים- שותקים!!!!!!!!!! ברור שהחינוך שם יותר טוב כי עם כל הכבוד עדיף אינטרנט מאשר לבבות שבורים ודמעות וקשקושים בשכל...
חחחחחחחחחחחחחח23.06.16
111
עד מתי. נצטרך בכל שנה אלפי יהודים לעבור את הצער הזה? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי 20.06.16
110
אני עדיין לא הבנתי את הקטע הזה שספרדיות הולכות לסמינרים אשכנזיים...
ספרדיה בנשמה26.06.16
109
הסמינרים בד"כ שואלים מחנכות.
ירושלמית21.06.16
108
איך לקבל בנות ספרדיות לסמינר ! השתלמות שנאסרה על ידי "גדולי ישראל" איזה חירטוט הגדולי ישראל הזה !! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james21.06.16
107
לאנונימי הנחמד שמזדהה עם כאב הילדה. אם היו ההורים יכולים לשים כסף תחת השולחן זה היה עוזר יותר מכסא ושולחן ליד השער.הרי הם מושחתים אתה ודאי יודע.
המשקיפה21.06.16
106
חבל שהספרדים מתעקשים להתקבל לסמינרים וישיבות אשכנזים ובכך מאפשרים לזוועה הזאת להמשיך, בושה וחרפה שציבור שמתיימר לקיים את מצוות התורה ובתוכם את "ואהבת לרעך כמוך" ממשיך את הפלגנות המזעזעת הזאת... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבישי21.06.16
105
ואני בוכה על זה שאנחנו הספרדיות אשמות מה לנו לירעות בשדות זרים?? למה לנו ביכלל להוריד מהכבוד שלנו בשבילהם?? למה שהם לא יבואו אלינו על ארבע ויתחננו ויבכו דמעות של דם שנקבל אותם??? רק אנחנו הספרדים אשמים..מרגישים פחותים ומורידים מהעירך העצמי שלנו ב"ה לא חסרים לנו מורות ונשים צדקניות שהם מחזיקות א
משה21.06.16
104
פחות בטלנים פחות אוכלי חינם פחות מסכנים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם21.06.16
103
ריח של זיעה מסריחה כל הזמן
דניאל20.06.16
102
את נערה גאה ונבונה תפסיקי לבכות יחד אם הוריך ותבני לך עתיד כפי יכולתך.
דוד חי20.06.16
101
איציק כהן או דרעי הזמין את המכתב הזה. כדי שאחר כך יסדרו אותה, ויגידו לכולם כמה הם גדולים. למה לא עזרו לה לפני המכתב?
חסיד מרן20.06.16
100
שלקח ספרדים גאים שכל עתידם היה לפניהם, והקים להם בתי ספר חרדיים, והלביש אותם בגדי חרדים אשכנזיים, והפך אותם בורים ועמי ארצות, ומאז האשכנזים משפילים אותם עד עפר.ואין תרופה למכתם, לא להם ולא לצאצאיהם עד סוף כל הדורות.
דן סגל20.06.16
99
יש לכם שססס יש רבנים יש מוסדות אז תרדו מהגב קרציות.
טפילים נחיתיים20.06.16
98
אצלנו בחב"ד מקבלים את כולםםם ! פשוט מאוד הספרדיות יילכו לסמינר ספרדי האשכנזיות לאשכנזי ואם אי אפשר (מכל מני סיבות ) חב"ד פתוח לכולםםםםםםםםםםםםםםםם! אצלנו בבי"ס יש כל מני סוגים של עדות וטוב לכולםםםםםםםםםםם רק באהבת ישראל !
חבדניקית 20.06.16
שיגידו מה שרוצים חב"ד זה אהבת ישראל וזה עיקר היהדות
פלוני23.06.16
97
לא כל האשכנזים אנשים עם לב רע אבל הרבה מהם פשוט עושים את מה שהיטלר עשה להם גם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
התותח20.06.16
96
מזה הדבר הזה? למה שלא תלך לסמינר ספרדי? יש את מרגלית יש ויצמן יש ירים משה. למה ככ דחוף לה סמינר אשכנזי? ראיתם פעם בחורה אשכנזיה בסמינר ספרדי? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיטל20.06.16
95
אם הרבנים שלכם והחברי כנסת וכל העסקונה של ש"ס שולחת את ילדיהם רק לאשכנזים, אז מה כל הבכיות והתלונות, אלו אנשים בזויים שלא מאמינים בעצמם, במורשת הספרדית ובתרבותה, חיקוי זול של הליטאים.
אשר20.06.16
94
הבית לא תפקד חודשים. מאד דומה למה שכתוב במכתב . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איציק20.06.16
93
למה להשפיל את הכבוד הספרדי שנלחמו עליו במשך שנים ?? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חנה 20.06.16
92
לתגובה 23 עוד מעט תבכי עם סיבה מזה מוצדקת ,הדמעות יזלגו ויחתכו את עור פנייך.בזיון שיש לך אבא וסבתא ואמא ובכלל מי שאת.שחונכת כך
בזיון לחינוך20.06.16
יעשו לך בכיה לדורות..
מגיב 2320.06.16
91
אכפת להם רק מעצמם איפה שס שהבטיחה לנו לימודים תיכונים וסמינרים ספרדים... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ענבל20.06.16
צבועים נמאאאסתם.
הבנים והבנות20.06.16
90
שלום! לפני שאני מתחיל לכתוב, חשוב לי להדגיש שאני אשכנזי, בן תורה. אני לא מכיר אותך, אבל פשוט קשה לקרוא מכתב כזה ולהישאר אדישים... אין שום הצדקה בעולם למה שנעשה לך, אני מתאר לעצמי מה עובר עלייך ועל משפחתך בימים כאלה, ואני חושב לעצמי... למה תמיד האנשים הכי פחות אנושיים מגיעים לגדולה?! למה אין מישהו בע
אחד שאיכפת לו20.06.16
גם אותי לא קיבל שום סמינר ואפילו שאבא שלי הוא ראש כלל ואמא שלי סמל ודוגמה של אמא צדיקהוגם אני הייתי ילדה טובה מבית טוב (רק לא כשרונית מספיק כנראה) ובתחילת השנה התקבלתי לסמינר קטן ומשם יצאתי פרח גדול
מצער20.06.16
יישר כוח על העידוד, ניכרים דברי אמת ד' ישמח אותך ואת כל עם ישראל אמן
אני21.06.16
ה' יעזור. כדי לקבל דבר טוב צריך לעבור קושי... ובסוף מקבלים את הטוב ביותר..
יפה כתבת..20.06.16
אחרי כל ההתרפסות והמילים היפות, יש לך פתרון? יש לך מה לטעון כלפי הסמינרים? אם הם יקבלו את כולן אף אחד לא ירצה ללכת לשם. תחשוב מחוץ לקוביה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רב השמלות21.06.16
לפום צערא אגרא עולם אפוך ראיתי שם למעלה . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עמרם20.06.16
89
שכל אלה שאחראים על הסמינרים ימותו מיתה משונה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדי20.06.16
חס ושלום לקלל אחד מישראל לא כדאי הדבר ותאמין לי שגם אני עברתי מספיק בחיים וגם בנושא הכתבה שלעיל תתפלל שיזכו לחזור בתשובה שלימה וכמו שאמרה אשת רבי מאיר לבעלה רבי מאיר יתמו חטאים מן הארץ ודרשו חז"ל חטאים ולא חוטאים אכי"ר
אהרון20.06.16
88
בכל הסמינרים המובילים כנראה שיש בעיה אחרת שלא אומרים
מיכל27.06.16
אני מאחל לך לא להתנסות בהרגשה של הורה או ילדה שלא התקבלה לסמינר בגלל היותה ספרדיה או בגלל שאבא שלה עובד רח"ל . זה פשע וזאת שערוריה. האם האשה שהתאבדה לא לימדה אותנו שום לקח? הם לא עלול לקרות משהו באותו סגנון שה' יציל לאבא או ילדה דחויים?
מ.ג.27.06.16
צודקת גם אני חושבת כך
אפרת27.06.16
את לא מכירה את הספרדיות שמשתכנזות המנהגים שלהם אותו דבר מבחינתם הן לא ספרדיות לכן מקבלים אותן ותבדקי ותראי שכל "הספרדיות" שנמצאות באשכנזי הם לא באמת ספרדיות.
ספרדיה בנשמה27.06.16
גם אני חושבת ככה
שירן27.06.16
87
בנות שפי כמה פחות טובות ממני ואשכנזיות הקבלו... ואני לא ?! נו מה נשארתי בבית (שנה - אני לא מאחלת לא לה ולא למשפחתה) ובסוף התקבלתי לסמינר שרציתי והמורות לא הפסיקו להלל ולשבח בהתחלה המנהל לא האמין בסדר התקבלה בסוף, אבל כל המורות מרוצות התעודה מהטובות בכיתה, עד כדי כך?! כל מורה שניה אמרה לי המנהל כל
אורה21.06.16
86
אני אשכנזיה, חילונית ומאוד מתביישת בהתנהגות הזו. אני מגיעה ממקצוע טיפולי ואני יכולה להרגיש את הכאב שחווה הילדה וכן אמה ומשפחתה. צריך לקרוא בין השורות והילדה מבקשת עזרה (לפני שיהיה מאוחר מדי חלילה) כבוד הרב קח זאת בחשבון ותפעל להצלת הילדה .
חילונית21.06.16
85
אספר לכם סיפור. כמי שלמדה בסמינר נחשב בעל שם למדתי בחיי תורה וערך קיום מצוות אך לא ממורי או רבותי, אלא מבית אבא.החינוך בא מהבית,מעולם לא לימדו אותי לשנוא או לפגוע.אך מה מצער שראיתי איך פוגעים בנשמות של בנות בלי רחם ובכל זאת שנאה ממהם לא למדתי.כי חינוך הבית עלה על חינוך של מסגרות כאלה. ראיתי בנות שנ
המשקיפה21.06.16
84
דמעות לחינם את פשוט לא מבינה או שלא לימדו והסבירו לך שאת יותר טהורה וטובה , לכן את נמצאת במצב שבו את חיה , תלמדי להעריך את עצמך ואת המקור הטהור שממנו באת ולא החיים ילמדו אותך את זאת! בכל אופן עברתי את אותו מסלול והבנתי ומרגיש עד היום כמה בורא עולם אוהב אותי ...אוהב אותך בורא עולם (יוסי התימני השובב)
יוסף יצחק21.06.16
83
הכול זה כסף (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
זלמן21.06.16
82
אני אשכנזיה וכשביתי הגיעה לכיתה ח' לא עלה בדעתי לרשום לא לגור,גם לא לויזניץ או בית מלכה אלא לסמינר לטאי. גם את כהורים צריכים להבין שגם אם מנסים להכנס לסמינר אשכנזי חיבים להשאיר אופציה לסמינר ספרדי. זו לא אפליה על רקע גזעני זה באמת הבדלי מנטליות. אצל הספרדים יש מעלותתתתתתתתתתתתתתת שאין לספרדים ואצל ה
יעלי21.06.16
81
ששס אחראית עליהם. כי אני אשכנזי. לא התקבלתי כמורה במוסדות שס כי אני אשכנזי. לא הצלחתי לקבל הלוואה/קמחא דפסחא מהקרנות של שס כי אני אשכנזי לא הצלחתי להשתלב כמשגיח כשרות בבדצ בית יוסף כי אני אשכנזי. לא הצלחתי להשתלב כיו"ר מועצה דתית/ מנכל הרבנות הראשית, רב עיר כי אני אשכנזי. אז מי יותר זען אני או אתם?
אשכנזי גאה21.06.16
בו אתה חושב שאתה שווה בנבכי ליבך אתה יודע שאני צודק וזה אוכל אותך
יעקב החרדי23.06.16
80
לקבל פני משיח חחח (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
המושך בחוטים21.06.16
79
אטומי הלב, הרשעים הארורים ,הם לבדם אשמים בסבל של בני עדות המיזרח. לבוא ולהאשים את הבת שלא הולכת לסמינר ספרדי, הוא לא במקום, כיון שהיא רוצה לעלות ביחד עם חברותיה לאותו מקום לימודים ולא להרגיש דחויה. אמת ויציב שבני עדות המיזרח חיבים ליבדל היבדלות מבני אשכנז שמיתנהגים בעריצות ובאכזריות נגדנו מגיל אפס
דוד20.06.16
78
מה שבטוח שבת 14 לא כתבה את זה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים20.06.16
77
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים20.06.16
76
בשידוכים הם הגזעניים הכי גדולים בין עדות וגם במוסדות שלהם הם לא מקבלים את כולם
רבותי20.06.16
75
טמבלית אבל צעירה האשמים האמתיחם זה ההורים הדפוקים שרצים כמו טמבלים לבית יעקב מזמן זה לא בית יעקב היום ממש לא מעניין איפה למדת החשוב ביותר שתהיהי יהודיה טובה וצדיקה ותלמדי מקצוע מכובד שתוכלי בבוא היום לעזור לבעלך ביחד לפרנס משפחה לתפארת זהו זה סטו כל השאר ממש לא מעניין (נשלח באמצעות כיכר השבת בס
שלומי20.06.16
74
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הילה20.06.16
73
אם האשכנזים כל כך נוראים אולי תלכי למוסד שהוא לא אשכנזי ואולי גם לא ספרדי שמראש לא רצית
קבלן בן תורה20.06.16
72
איך שהוא תמיד הוליך את החסידים שלא לאהוב כל יהודי. בין אם דתי בין אם חילוני אז קל וחומר בין אם אשכנזי או בין אם ספרדי!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חבדניקית גאה!20.06.16
יעעעסס עלייךך!!אין על הרבי והדרך שלו!!והנה קבלו תוצאותת
ליןלון26.06.16
71
המכתב מנוסח היטב, אפילו משכנע כיוצא מן הלב, הנושא טעון, טעון מאד, הבעיה היא גדולה מאד, לכשנכנס לנעלי המחליטים אבל באמת בצורה עמוקה ובלי נגיעות ונתבונן בשיקולים המורכבים המביאים החלטה הרי נבין רק מעט מן הקושי המוטל על כתפיהם, כי הרי כל כתה בנויה מעדות שונות ורמות שונות וממנטליות שונה ואת הפסיפס הזה
אתמר20.06.16
מקבלים ילדים למוסדות שלהם הם יותר גרועים מהנאצים. אני לא דואג. בשמים מחכה להם כף הקלע ואם לא אז אין כלום למעלה. אותם אלה שצועקים על המכשירים שמפרקים משפחות, מתחסדים עלובים. מטיפים לי מוסר... "דע לפני מי אתה עומד"... הלו, זבלים, דעו לפני מי אתם עומדים כשאתם מפרקים משפחות ופוצעים נפשות
יעקב21.06.16
בנחמדות ובנעימות אתה מסביר כמה קשה להפריד כדי לא להזיק לבנות וכו'. האם לא עלה בדעתך שעדתיות, הפרדה, רמות מנטליות שונות, הרכב מסונן, הם הבעיה המרכזית והמזיקה שלנו כאן? עם ישראל בתפוצות מסתדר יפה מאד באהבה וחיבור רק כאן היהירות משתלטת. מה רע בעירוב התבשילין הזה?עם ישראל!!!!! הוא עם ישראל!!!!!! בנותיו
אמא21.06.16
יש כאלה שהסמינרים פשוט סימנו אותם בעט אדום בגלל היותם ספרדיות וגם הסמינר הספרדי "בנות אלישבע" שזה ניקרא הסמינר של הספרדיות כולו אשכנזיות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד21.06.16
70
פשוט לקרוא ולבכות רק מי שחווה את זה מבין מה עובר על משפחה כזו שרוצה רק טוב לפעמים אני חושבת לעצמי מי צריך אותם בכלל לא חסר סמינרים טובים נוספים אבל הבעיה הכי כואבת שיש בתוכך הסמינר בנות יותר גרועות שהתקבלו ועלזה כל המאומה... לא לוותר להמשיך להלחם .... להראות להם שהקבה מחליט ולא הם מדברת מניסיון (
אמא חרדית20.06.16
69
דבר ראשון למערכת צריכים להוריד מה שכתב תגובה 22 דבר שני אתה חסר בושה ורגש אני מאחל לך שגם לבנות שלך יקרה כזה דבר אתה איך זה קשה אי אפשר לתאר את ההרגשה שכל הכיתה יודעת לאן הולכות והיא צריכה להתחמק ולגמגם ושהיא יודעת שהיא לא התקבלה רק בגלל שהיא ספרדיה מה שכתבת זה פשוט עוול ורישעות בתקווה להונאה ושל
מאיר הסטלן20.06.16
68
חוץ מזה כנראה שהאשכנזים לא סתם חטפו את השואה.אתם עם של גזענים....מגעילים ושונאי ספרדים.בדיעבד,אולי השואה באה כדי לחנך אותכם אבל לא למדתם כלום.טיפשים נאציים.תמיד תישארו שונאי ספרדים לגביכם הם נחותים אבל לגבי האצים אתם נחשבים נחותים....טוב שיש מי שחשב ככהלפני 70 שנה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דודו20.06.16
67
כל האשכנזים לא מגיעים לקרסוליים של הספרדים מדינה גזענית (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודית בן משה20.06.16
66
עצוב... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שולי20.06.16
65
בחדורים אותו סיפור ובישבות קטנות בעלי גאוה ומחלקות. . הגיע הזמן לסמנרים אזוריים .
איתן20.06.16
64
יתכן מאד שהמכתב אמיתי ויתכן גם שלא אבל מה שבטוח שא"א לשפוט לא את הסמינר ובטח לא את הילדה על סמך מכתב כזה. בסוף המכתב בכת"י כתוב שהיא מתביישת וכו' וא"כ איך הגיע מכתב כזה לידי ככר השבת אם הילדה התביישה לכתוב אותה (בסוף הוא גם זוכה לפרסומת?) אי אפשר לשפוט מנהלי סמינר מכל סוג שהוא על רקע דיבורים וכו' אח
אלמוני20.06.16
63
סמינר. יאללה מרוקאים נמאסתם
ערקי20.06.16
מזזהההה??ציצת על מרוקאים ???ידביל!!תשמור על הפה שלך חביבי!!מה קשור מרוקאים.??הדיוטט...
להלה26.06.16
62
האשכנזים גזעניים ברובם. אני חצי חצי ויותר מתחברת לצד הספרדי.
לא חדש לי20.06.16
61
גם אני פעם חשבתי ככה.....(בתור ספרדיה) אבל אם נחשוב ונראה את התמונה בצורה אמיתית ובלי רגשנות ונחיתות נגיע למסקנה שהספרדים הם האשמים היחדים במצב הזה ובמקום לבכות כדאי שיתחילו לשפר את המצב כי אם הם לא יעזרו לעצמם אז אף אחד לא יעזור להם נקודה באו נחשוב על מוסד ליטאי שיבוא חסיד להירשם אליהם בשנה ראשונה
נקודה למחשבה20.06.16
60
בדיוק אותו הדבר דקה לי אבל בלי שום סיבה אני תמיד הייתי בהקבצות הגבוהות ביותר עד שלבסוף ויתרתי ונרשמתי לסמינר ספרדי ואז הם רצו אחרי. מגעילים... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אילה20.06.16
59
. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
077222282720.06.16
58
גועל נפש.. אין לך לב.. נאצי.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שולם בער20.06.16
רק לקלל אתה יודע .?! בור ועם הארץ.
אתה מגעיל20.06.16
57
אל תרפה ממנהלי הסמינרים הקבה ייעד לך את התפקיד החשוב ביחד עם עוזרך היקר ר אברהם בצלאל שעושים עבודת קודש... ולך ילדה יקרה אל תשברי כלל תלכי עם ראש מורם לחברותיך בכיתה .בעה לא לעולם חוסן והקבה ייעד לך את המקום שהכי טוב עבורך. יהר שזה יהיה הסבל האחרון שלך בעה בחיים ותזכי להקים בית עם בן תורה אמיתי וירש
אבי 20.06.16
56
שרק "לחרדים" זה קורה כל המנהלים והמנהלות רק מקבלים תפקיד קטן הגאווה שלהם עולה, למה שאתם מרגשים קצת מעל כולם לא תסתכלו קצת למעלה ותראו מי מעלכם שהוא יושב בשמים וצוחק עוד מעט תורכם רק שלא התפיסו אותכם עם המכנסים למטה ודיייי לחכימה ברמיזה,,,
חבל20.06.16
לכי ללמוד שוב בכתה א' (עדיף לא ברשת של ש"ס)
כנראה לא20.06.16
לא שעדיף את האשכנזים ליתר דיוק לא!!!!
ספרדיה בנשמה27.06.16
55
את באמת לא מתאימה למקום, כי יש לך ב"ה יראת שמים. בטח יש גם סמינרים ספרדיים טובים בירושלים, צריך לברר, ולא להתיאש. השם יהיה בעזרך...
אמא20.06.16
54
רק על ידי תפילות תשיגו הכל בחיים די להתעלק על מוסדות שלא טובים לכם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
די די די די עד מתי20.06.16
53
זה מה שקורה כשרוצים להשתכנז במקום לילמוד במוסדות שלהם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נפתלי20.06.16
52
טוב עשיתם שהחלפתם את התמונה עכשיו זה מדבר אחרת שחומה על לבנה זה משהוא אחר לגמרי אבל למה שחור מידי אין לכם משהו קצת עם צבע זה יחריד את העולם מה זה הגזענות הזו מאיפה היא נלקחה, חברה אני חושב שהגיע הזמן לעשות תשובה, די .. די זה מחריד ההפליות האלו .
אופטימי20.06.16
51
דרעי הראשון שיפסיק להטיף מוסר וישלח את הילדות שלו והנכדות למוסדות ספרדים שנית שהבנות שלו והכלות ישמעו למרן ויפשסיקו ללכת פאות
קובי20.06.16
מרן הגאון רבי שלום משאש כתב בשו"ת שמש ומגן (ח"ב אה"ע ט"ז): "רבני ודייני הספרדים ואבות בתי הדין בארץ ובחו"ל, כולם נשיהם יוצאות בפאה נכרית, ורק מעט מזעיר מהאברכים הספרדים של היום, או מחמת עניים או מחמת תמימותם, קיימו "ויאמר לאוסרים ה' עמכם" ונמנעו מזה, ומובטחני שעוד זמן גם הם יפקחו עיניהם ודעתם ויחזר
נתנאל23.06.16
50
חלאות המין האנושי אם אחת מכל אלו שלא התקבלו תצא חילונית זה על הגב של כל המנהלים למיניהם. העיקר מלמדים ואהבת לרעך כמוך והם לא עןשים כלום בשביל זה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חסידי מרן20.06.16
49
לתגובה 22. כשאני רואה מה נכתב בתגובה מבישה זו אני מבינה לאילו ערכים התחנכת,לערכי השנאה והרוע,כמה קרוב ליבך לאותם חסרי לב שהביאו חורבן לעולם.המכה שלא נמחתה מהעולם שמהדהדת באוזנינו השכם והערב בכל מקום שיש יהודים.כמה רוע יש בלב אחד שספג מהרבה כאלה שנוהגים באנוכיות באכזרות.ואתה לא היחיד רבים מנהלי סמינר
בזיון לחינוך20.06.16
48
למה שם לא ראית את הבכי של אמא שלך? למה לא השקעת אל תספרי סיפורים שזה בגלל שאת ספרדיה כי הרי מקבלים ספרדיות ואם היית משקיעה ולומדת ולא מבזבזת את הזמן ובאמת חושבת על הורייך היית מתקבלת ואם את באמת חלשה והיה קשה לך בלימודים אז את באמת צריכה ללכת לסמינר ברמה פחות שיתאים לך לסיכום "לא מתרגש" מהבכי של "הס
לא מזועזע20.06.16
יהודי אתה נבלה זה מה שאתה לא מאחלת לאף אחד להרגיש אי וודאות או לא שייך אין משהו טוב או תומך לכתוב אז אל תכתוב
עינבר21.06.16
יש לך סיכוי טוב להיות מנהל סמינר בהצלחה!!!! נ.ב. אם אתה עדיין מאמין מקב"ה תזכור שיש תשלום בסוף הדרך לטוב ולרע
מזועזע21.06.16
איזו תגובה מטומטמת .אתה מבין בחינוך?,?,? כל מי שלומד ומשקיע מגיע ל100% כל אחד והיכולות שלו .על זה נמדד האדם מה עם מידות יראת שמים. חוץ מזה זה ברור שאשכנזיות גם עם ציונים נמוכים התקבלו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רחלי20.06.16
תאמין לי שיש מלא בנות שיש להם קצת מרפקים (יותר נכון להורים שלהם) והם לא לומדות, וירודות ברוחניות ומתקבלות לסמינרים האלה אה.. וכן הם בד"כ אשכנזיות. אני מכירה מספיק בנות גרועות שהתקבלו ובנות ששקדו, התקדמו ואכותיות הרבה יותר שלא התקבלו. אם המדד היה כאן של לימודים ורוחניות ניחא... אך לא כך הם פני הדבר
אור21.06.16
she say that she did right and her grades are good you are a heart less person may god don't take avenge on you
jew21.06.16
תתייחס לתוכן המכתב אם יש לך אומץ (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי20.06.16
איך תתרגש מבכי של ספרדיה אין לך תזכות להבין מזה רגש!!!!! כנראה הסבא והסבתא שחונכת על ידם הם אחד ממנהלי הסמינרים.... מאחלת לך לקבל תגובות על הילדים שלך בפניות אחרות בחיים!!!!!!!
MALI20.06.16
וספרדיה אפילו שתיהיה הרבה יותר טובה לא תתקבל, דברים מזעזעים הבאים רק מלב אשכנזי קר כקרח....
באמת20.06.16
פשוט צודק (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מישהי עם ניסיון20.06.16
נדבר שתהיה אבא לבנות שצריכות להתקבל לסמינר וזה תלוי בעתיד שלהן הן צריכות לצאת לעבודה ולהביא פרנסה הביתה אז אל תהיה גיבור גדול עכשיו... נ.ב. לא כל מה שחושבים רושמים
ספרדיה בנשמה26.06.16
תהיה יום אחד ספרדי במערכת חרדית ותבין.
חני20.06.16
47
סליחה אבל זה רק אשמתי במקום לבכות תרשמי במקום ספרדי וזהו אם את בעצמך חושבת שלא מספיק טוב מקום ספרדי למה שהשכנזי יחשוב שכדי להכניס ספרדי סליחה אבל הספרדים בארץ בונים את המצב הזה אני אומר את זה כספרדי מחו"ל מלידה בשמה לא קרה את זה כי אנו היינו שמחים עם הקילה שלנו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה20.06.16
46
האנשים האשכנזים לא מגיעים לקרסוליים של הספרדים מדינה גזענית (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודית בן משה20.06.16
45
ותבואי בברכה לעולם הדתי לאומי. לא הכל מושלם, אבל הוא הרבה פחות גזעני ויותר מכיל מהעולם החרדי. רק חכי שתגיעי לשוק השידוכין, שמה את נחשבת כנתח סוג ד' (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
Nrg20.06.16
44
חוצפה יש לסמינרים האלה מי צריך אותם בכלל מה את צריכה להכנס לסמינר כזה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד אידה20.06.16
43
לכי תלמדי בחב"ד תאמיני לי שאת תהיא מאושרת מאשר ללמוד מבעלי גאוה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ליטאי20.06.16
42
הוא לא זבל טהור הוא זבל מזבל מלוכלכך ישר מחירייה
ר20.06.16
41
"....שופכים דם נקי......דם בניכם ובנותיכם..."----וזה גרוע אפילו מרצח!!!!!!תתביישו לכם!!!!!!! אנחנו גם עברנו אותו דבר על לא עוול בכפינו על לא כלום!!!!!!!!!!!!!!! שפכו את הדם של הילדה שלנו ועוד בתחילת גיל ההתבגרות---זה נזק קשה וכאב שאין לתאר במילים!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ש20.06.16
40
אין מה לעשות הגזע הארי זה בדמם ורק יחידי סגולה מסוגלים להתעלות ולהגיעה לאהבת ישראל באמת
RAFI20.06.16
39
רמי סדן שלא אמר מילה גזענית אחת והחרדים הם הציבור הכי גזעני בישראל ובעולם
עידית20.06.16
38
זכות שלי לבקש ממנו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
077222282720.06.16
העיקר שילדיו גדלים על רזי החינוך האשכנזי הטהור
דעה 21.06.16
37
כואב הלב (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רבקה20.06.16
36
אין אפליה אצל יהודים טובים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פופ20.06.16
גם שם יש אפליה, דוק ותשכח אה, וגם אצל החילונים, עיין ערך ערוץ 10 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נפתולע בענעט21.06.16
35
הגיע הזמן בנות ישראל ספרדיות שיפסיקו לבכות אתם טובות ואיכותיות יותר אבל עדיין לא מבינות שאתם צריכות ללכת למקום בו תיהיה רצויה מאוד וזה בית לימוד ספרדי אלפיים שנה למדו הספרדים בחדרים ותת ספרדים הוציאו גדולי עולם הגיע הזמן להרים את הראש להגיד יפה תודה וללכת למקום טוב יותר לנשמה מקום שחום הלב הוא המובי
חיים סלח20.06.16
34
ולתמיד !!!!!!! זה לא פייר !!!!
אודליה א20.06.16
33
אני מזדהה עם על מילה שלך אני עברתי בדיוק את אותה מסכת ייסורים כזו ואפילו יותר. אני לא בת חלשה שהציונים שלה בריצפה אני בת עם ממוצע של 8/9 רוב המקצועות שלי הם 9 ואפילו 7/8 אחד אין לי בתעודה מכיתה א' ובדיוק מאותה סיבה לא קבלו אותי. הכל בסמינרים הולך לפי הפליות.
מזדהה איתך20.06.16
32
בבקשה לא להיות אדישים לסלקציה האשכנזית..חייבים לעשות סוף לרשעות והאכזריות הזו..כשהם רוצים תרומות הם יודעים מצויין לפנות לספרדים!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלי20.06.16
31
הבעיה שגם הספרדים הרימו ראש ולא מקבלים בנות.. חוצמזה למה לעזאזל אני לא יכול ללמוד איפה שאני רוצה וחייב ללכת למוסדות לפי מגזר?? לא נשמע לי יהודי בכלל.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שולם בער20.06.16
30
בושה וחרפה שהגענו למצב הזה. אחד שלא יקבל את האחר בגלל היותו ספרדי דהינו מפקפק בדבר השם שכולם היו בניו? אני בטוח שהשם מסתכל על המוקיעים מחברתם יהודים תמימים וממתין להם שם למעלה לתת את הדין. ולך ילדה השם אוהב אותך ותהיה גאה במה שאת תברכי כל יום את הורייך שנתנו לך מתנה את הזהות שלך ושכל מי שלא מקבל אות
חילוני מודאג20.06.16
29
אני לא התקבלתי באשכנזי למרות שאני אשכנזיה והכניסו אותי בסוף בלי ברירה. אבל למה היא נרשמת ל. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדית אשכנזיה20.06.16
28
לא להאמין איך אנשים חרדים מתנהגים ככה,מזה השנאת חינם הזו פשוט כאב לב מצער . השם יהיה בעזרך
אני20.06.16
27
איך זה שדוקא החרדים ועוד האשכנזים מתנהגים ככה איך לא למדם כלום מהשואה ? הפלו אתכם ! השפילו אתכם ! רצחו אתכם !!! אתם בדיוק אותו דבר מנהלי הסמינרים אתם ואני כותב את זה בדמעות וזעזוע אתם נאציים !!!! אין לי משהו אחר לכתוב עליכם חוץ מזה אתם פשוט נאציים!!! תזדעזעו כמה שבא לכם!!! זו האמת. (נשלח באמצעות כ
מוטי20.06.16
26
וגם סבתא שלי אפתה עוגה והתקלקלה העוגה ובכתה בכתה בכתה.וגם אבא שלי בנה צריף והתמוטט הצריף ובכה בכה...
גם אני 20.06.16
וגם את תתחילי לבכות שבעלך יגיד שלום לשכנה וגם אנא שלך תבכה שישמע וגם הבנות שלך יזכו וילכו וילכו שכל החברות שלהם ידעו ובכי ובכי ואמן שרק בכי יהיה נחלתך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מסעודה20.06.16
חסרת לב
אה21.06.16
you are an arab right?
jew21.06.16
מספיק כבר להתבכיינות על רקע של אפליה עדתית! חמודה, מספיק להתחנן, להתרפס, ובעיקר - להיות בעמדה של קורבן... את לא אומללה!!! תלכי ללמוד בסמינר ספרדי, ותמשיכי במסורת אבותייך, ותהיי גאה במי שאת!!! את לא צריכה להשתכנז, לא צריכה לשנות את אורח חייך מבית אבותיך, למה אף בת אשכנזיה לא מתחננת שיקבלו אותה בסמינר
ספרדיה גאה21.06.16
מה? - לא ביקשנו כעת שיעור מוסיקה אזזזזזז .
שמשעון21.06.16
ב (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עמרם20.06.16
25
ממש לבכות, במקום להאהיב עליה את הסמינר, תתחיל עם מועקה שספק אם תוכל למחוק מזכרונה. זכרו הרגשה של השפלה זו צלקת לכל החיים. וצער של ילדה הוא קיטרוג גדול מאד.
רחמנות20.06.16
24
אולי תפסיקי לחפש סמינר??? דיי עם זה. לא רוצים אותך - תמשיכי הלאה! גם אם זה "לא מקובל" איפה שאת חיה! תאמיני לי שיש מוסדות שאינם חרדים והם יותר טובים. בהם תרכשי בגרות וערכים יהודיים עפי דרך התורה והמצוות! די לחפש סמינרים! גועל נפש מה הולך שם!!!!!!! מה יש לך לחפש שם?? תגידי להשם כל יום תודה על זה שהוא
עדי20.06.16
23
אמן שכל המוסדות שלהם יהרסו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ליאן20.06.16
בשל תגובות כאלה לא מקבלים ספרדים. תעשו ניקוי אורוות דחוף. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רביי21.06.16
ורדודה ועולבת נפש.
מסריחים20.06.16
אשכנזי כמובן
דבש, ירושלים21.06.16
22
להקיאאאאא (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
טלי20.06.16
שחלילה לא יתקלקל ולא תוכלי לגלוש לאתרי תועבה.
תזהרי20.06.16
21
מכתב כל כך מרגש שהקדוש ברוך הוא יהיה בעזרה אמן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נתי20.06.16
20
אני עוברת עם הבת שלי את אותו הדבר. וזה גם מה שאני מייחלת להם
דנה26.02.19
19
לפרסם כאלה מכתבים תתחיל לעבוד בלי להתחנף לאשכנזיים כל השנה
יצחק24.06.16
18
אני גם בת 14 גם אני עוד מעט נכנסת לתיכון תקשיבי לדעתי שווה לך אפילו אם את לא חבדניקית לנסות את הבתי ספר של חבד צפת זה בצפר טוב
שילתוש23.06.16
17
זה חילול השם גמור כל השנאת חינם שקורה אצל החרדים!ולמה רק אצל החרדים זה ככה??אני בחורה שמתחזקת ולאחרונה קיבלתי על עצמי להיכנס רק לאתרים דתיים ואני רוצה להגיד לכם זה מ ז ע ז ע !!!מה שהולך כאן רק רכילות רק לשון הרע רק שנאת חינם תתבישו לכן עלק דתיים איכסס והסמינרים העלק דתיים מסכנה הילדה הקטנה הזו !ול
אני23.06.16
16
לנערה ! את צריכה להתחזק בתורה ובתפילה , לעשות השתדלות כלפי שמיא לבכות זו חולשה ענקית , שמחה ובטחון שהכל יבוא על מקמו בשלום זו העדות כלפי ה' שאת מאמינה בו וכך תבוא הישועה תמשיכי לעשות מצוות לעזור לאנשים ולאהוב וחס ושלום לבכות אלא לצחוק על היצר המפתה למחשבות רעות ולא יעילות כלל בהצלחה ונתראה בסמינר הט
אלף22.06.16
15
יש עוד סמינרים שכן יקבלו אותה הבעיה שהבנות מתעקשות על סמינר מסוים והם לא רואים אותך ממשבצת תחשבו על העוול שנעשה להורים ותתפשרו על סמינר אחר לסמינרים שלא מקבלים בנות אוטומט לקחת את הרשיון ולהעביר את התקציב לאלו שמקבלים כל בת גם ספרדיות לא פשע
סמינרים22.06.16
14
הסמינרים האשכנזים תופסים יותר מידי מעצמם והורסים בנות בקצב.. אני מאמינה שה' ישלם להם על העוגמת נפש הזאת בקרוב
שרה22.06.16
13
ספרדיה שלא רוצים אותך אצל האשכנזים?! מה את נזקקת להם בכלל?! בעלי גאווה ושררה...לכי לסמינר של ספרדיות או שתקחי כמה חברות שלך ותפתחו סמינר משלכם. מי צריך אותם בכלל ?!
ספרדי21.06.16
12
הנאצים לא עשו את עבודתם כראוי! היו צריכים לשרוף את כול יהדות אירופה, אני מקווה שזה יקרה עוד פעם אבל הפעם כמו שצריך. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי21.06.16
שים לב לאיזו דיוטה תחתונה הגעת מי אם לא אתה הוא הגזען האמיתי בושה .אם אתה ספרדי אני מתבייש להיות מהליגה שלך
נגד22.06.16
11
בושה וחרפה איך יגיע משיח בדור כזה שקיימת בו שינאת חינם לא לקבל ילדה לסמינר בגלל שהיא ספרדיה ??אבל אין דבר גם לבעלי זקנים ופאות יש לשם יתברך המון מקום בשבילהם בגהינום בושה וחרפה
הרשלה21.06.16
הרשלה הרשלה אתה הוא זה שמביא את המשיח הקב"ה רואה שבלי המשיח לא נסתדר הנה הוא אומר הרשלה המתוק שלי רואה דמעות תנין של ילדה שצועקת רק כאן רק כאן כמו אותה ילדה שרצתה יוממולדת עכשו אבל היומולדת שלך בעוד חדשיים לא לא אני רוצה יוממולתת עכשו ואולי המקום הזה לא מתאים לה? אנו מכירים הרבה אשכנזים בחורים ליש
להרשלה22.06.16
10
יש לפנות את המכתב לשר אריה דרעי לטפול נכון במקרה ולעזור לילדה הצדיקה ולמשפחה שלה גם שר וגם בתור רב הצלחתה של בת ישראל יעזור לילדה וכל עם ישראל אמן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם 21.06.16
9
היזדהתי איתך. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
1821.06.16
8
בחב״ד מקבלים את כולם !! בגרויות חינוך טוב חברה מצויינת ולימוד חסידות !!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
-/--21.06.16
7
צודקים כולכם הרבה מהם מנווולים ראיתי סיפורים בעינים שלי (למדתי באחד הישיבות האשכנזיות המוצלחות) כשזה מגיע לכסף הם כן מקבלים מהספרדים אבל בחורים ובנות סמינר לא יעלה על הדעת מסריחים מנווולים!!!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הכל ביזנס21.06.16
6
יש לי בת דודה שלומדת בבית ספר של אשכנזיות היא מספרת משהו מזעזע שאלתי אותה כמה יש בכיתה ספרדיות היא אמרה בשקט לא הרבה אנחנו רק 4 ספרדיות והשאר אשכנזיות שאלתי אותה אתם מתחברות עם אשכנזיות הן אמרו שלא ממש בבית ספר כן אחרי בית הספר לא מעניין למה התשובה היא ההורים האשכנזים לא מרשים שמזרחי
פ21.06.16
5
האר"י ז"ל כבר בזמנו אמר כי רוב הדור המה מערב רב. ולפני שבועיים יצא מחקר שגילה כי רוב האשכנזיות ( 80% ) נושאות גנים שאינם יהודיים ( ואם התגיירו כהלכה- רק השם יודע.. ). להבדיל 100% מהטוניסאיות נשאו גנים יהודיים. רק טובה עשה ועושה השם יתברך בכך שמרחיק את זרע ישראל האמיתי מלהתערב בזרע הערב רב שללא ספק
י.21.06.16
יש לך 10% אולי ... 1. האר"י לפי אבא - אשכנזי 2. המחקר כנראה נעשה בתוניס 3. הערב רב הם אלו האכולי שינאה כמוך
צופה מהצד21.06.16
ספרדי(מבטיח) אבל מסכים עם התגובה מעלה של הצופה מהצד. למה להיות אכולי שנאה על אשכנזים באופן כללי? זה פרמיטיבי, וזו שנאת ישראל.
ספרדי לא גזען24.06.16
4
אני ספרדיה שבזמנו גם לא התקבלתי, לא בכיתי וגם הורי לא, זה לא שווה את הדמעות שלך ושל הורייך, יש עוד מלא מקומות אחרים ואיכותיים לא פחות, ובניגוד לכל הספרדים חמומי המזג שביננו, תתאפקו ואל תיזרקו סתם מילים בעלמא, הם לא נאצים, הם אחינו מאשכנז ו-ב' לא כולם ככה (כמו שציין כותב 21 וממש יישר כוח על הדברים וה
יפה ח. 21.06.16
3
עדיף לך ללמוד בבית ספר חילוני מאשר בבית ספר כזה, כולנו איתך!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאיר20.06.16
2
כמו בשנה שעברה ולהראות למנהלי הסמינרים שהם לא יכולים לבסס יוקרה של סמינר על הגב של הילדות האלו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי20.06.16
1
להזכיר לכולם-הקש ששבר את גב הגמל כאשר ה' החריב את סדום ועמורה היה צעקתה של נערה שעונתה. כולי תקווה ותפילה. תקווה שזה לא נכון. ותפילה שה' ירחם עלינו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שרון20.06.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24
ש

כלי קודש

אברכים טוענים: זאת השיטה להישאר בכולל ולהתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24
ש

טכנולוגיה חסכנית

כך תתחילו את הקיץ עם עו"ש מאוזן- חודש ראשון חינם>>> 

כיכר בשיתוף רייז אפ | מקודם

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24
ש

מודל מנצח

להיות בעל עסק בינלאומי בלי סחורה ושילוח

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24