כיכר השבת

הטרגדיה באשדוד

פטירתה של אסתי וינשטיין ע"ה • היציאה, הנתק והשאלות

מציאת גופתה של אסתי וינשטיין ע"ה, חרדית לשעבר בת 50, אם ל-7 בנות, מעוררת לא מעט שאלות על ה"אשמים" בטרגדיה, אם בכלל. היציאה בשאלה, הנתק מהמשפחה או משברים אחרים (חרדים)

153
שאול כהנא | כיכר השבת | כ"א בסיון | 27.06.16
אסתי וינשטיין ע"ה על רקע הזירה בה נמצאה גופתה
אסתי וינשטיין ע"ה על רקע הזירה בה נמצאה גופתה (צילומים: פייסבוק, פלאש 90)

מותה הטראגי של אסתי וינשטיין, בת 50, אישה חרדית לשעבר ואם ל-7 בנות, שנעלמה מביתה ונמצאה לאחר מספר ימים של חיפושים, כשהיא ללא רוח חיים בתוך רכבה, בסמוך לחוף הקשתות באשדוד, גורמת לסערה גדולה ולטלטלה בציבור.

העובדה שוינשטיין בחרה להאשים את הנתק מבנותיה שלא הכירו בה מאז יצאה בשאלה, בכך שלא יכלה לשאת זאת יותר ולכן החליטה לעשות את מה שעשתה, יצרה שיח ברשתות החברתיות תוך עיסוק בלתי פוסק בשאלה, "מי האשמים" במוות הנוראי הזה, האם בני הציבור החרדי או בני הקהילה של המשפחה אשמים חלילה באסון הנורא - ולכל הפחות באי מניעתו - או שמא דווקא אותם המעודדים את היציאה בשאלה תוך היפרדות בלתי נמנעת מבני המשפחה.

"הכתובת היתה על הקיר", טוענים חלק מהאנשים, "היא אמרה זאת בכל הזדמנות. אסור היה בשום פנים ואופן לנתק את הקשר עימה, חבל מאוד שאצלינו מי שקצת סוטה מהדרך משלם בסוף מחיר כה נורא", הם אומרים. "צריך לדעת לקבל גם את השונה ואת מי שאינו הולך בתלם, לקרב במקום לרחק, לאהוב במקום לשנוא", הם מוסיפים.

מנגד, אחרים טוענים כי אצל יהודים מאמינים ההלכה קודמת לכל. "אשה שעזבה את הדת ויש חשש חלילה שתשפיע לרעה על מי מבני משפחתה, אין שום סיבה להמשיך עימה את הקשר. הסיכון הרוחני שזה עלול לגרום לבנותיה ונכדותיה לא שווה, ולכן אם זה המחיר - הרי שאין מה לעשות".

לדבריהם, הרי שהיא בחרה במודע את הנתק מבנותיה, ברגע שבחרה לצאת בשאלה. "היא ידעה את ההשלכות של צעד שכזה, התקווה שהיתה לה כי תצליח לקחת עמה את בנותיה, לא סותרת את העובדה שידעה כי מירב הסיכויים שהן לא יבואו עמה וינתקו עמה את הקשר".

מצדדי "הניתוק" מזכירים, כי אחת הבנות אף הלכה בדרכה של האם והיה חשש שעוד יעשו זאת בעקבותיה. "נכון שהמחיר של הנתק לפעמים קשה עד מאוד, אבל אין מה לעשות. במקום כזה לא חייבים בכיבוד אב ואם על פי ההלכה".

דעה נוספת הרווחת בציבור הינה, שהמעשה נגרם על רקע הקשיים שחוותה בחיי הנישואין והעובדה שהיתה מחוייבת לאי אלו תקנות, כפי שעולה בספר שכתבה - מה שלטענת מקורבים לה מעיד, כי הכתובת היתה על הקיר.

אחרים שנחשפו אף הם לספר המדובר דווקא אומרים, כי נדמה שאינו מבוסס על האמת המוחלטת - זאת בלשון המעטה. "מדובר באשה שחוותה משברים אישיים ונפשיים עוד בזמן היותה חרדית. הרי כבר אז היא ניסתה לעשות דברים מסוכנים, ולכן חבל לתלות את כל המשברים שלה על העובדה שחיה בעבר כאשה חסידית. לצערינו, זה היה קורה גם אם היתה חילונית או שהיתה דתית. אין לזה כל קשר לדת".

הם מזכירים בנוסף, כי אם יש כאן למי להפנות אצבע מאשימה בסיפור הטראגי והכאוב הזה, הרי שזה דווקא לאותם ארגוני יוצאים בשאלה שכביכול תמכו בה ועודדו אותה לנתק את הקשר עם בני משפחתה, ובעקיפין אחריותם לא פחותה לגבי הסוף הנורא והמר.

"לפעמים, אנשים שעזבו את הדת חושבים שאם ימשיכו להתריס או לנהוג באופן שמורים להם אותם פסיכולוגים ויועצים, הרי שהם יזכו לתמיכה. מתברר שהאמת רחוקה מכך. בסופו של דבר, אין תחליף לעוצמת התמיכה המשפחתית, וכל אותם 'תומכים' כביכול מטעם עצמם שמעודדים להתנהגות שאינה מקרבת, נעלמו בשעת האמת והותירו אותה לבדה מול השבר המשפחתי והקרע שנוצר בעקבות ההתנהגות והיחס, אליו הם גררו אותה".

קרא עוד:

תוכן שאסור לפספס
153 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
66
עזבו אותה, היא כבר בדין ולא שלכם, רחמו על הבנות שלה, שסבלו שהחליטה להתגרש ועכשיו גם ההתאבדות לכולם זכות לבחירה חופשית. מדובר בנשים בוגרות. אם זו הבחירה שלהן הסיפור היה כואב מאד גם מהצד שלהן ואסור לכתוב תגובות כאלו מזעזעות.
והן לא אשמות!!27.06.16
65
זה קורה כשי המשפחה מתרחקת
אביגייל מייזליש27.06.16
64
סוף סוף חזרת למקורות שלך !!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קחלה27.06.16

הצגת כל התגובות

63
גם לאחר שיצא לתרבות רעה. ה' אוהב כל יהודי על אף שהוא מתנהג לא כמו שצריך, ה' לא מתרחק ממנו. אנחנו יותר גדולים מה' רח"ל.!!
רח"ל27.06.16
שרק היא הי' יכול לאכול תוכו וקליפתו זרק,
יהודי07.07.16
62
תמי ביתה עזבה עולם שלם בעל משפחה וחברות הכל בשביל להיות עם אימא, מה אימא אתי עשתה ? ברחה!
שרה27.06.16
61
לבד, מקווה מאד שיש לה סביבה תומכת.
לני27.06.16
זה סופר תומך. כל הכבוד חרדים.
דור שרירים27.06.16
אל תצפה. אין תמיכה והדדיות בחברה החילונית. כלומר יש. אבל רק כלפי חוץ. רוצה הוכחה? חוזרים בתשובה לא מתאבדים אף כשמאבדים קשר עם כל חבריהם וכל משפחתם בזה להם כי הם בסביבה תומכת להבדיל מאלו העושים דרכם החוצה מהיהדות
בלי תקוות שוא27.06.16
אצל החילונים?
אחר27.06.16
"חוזרים בתשובה לא מתאבדים אף כשמאבדים קשר עם כל חבריהם וכל משפחתם בזה להם "??? אנחנו לא מנתקים קשרים עם מי שחוזר בתשובה! ואצלנו מקבלים המון תמיכה. פשוט לא בצורה שאתם מכירים, כי צורות החיים שלנו שונות. אבל מחנכים אתכם שאתם צדיקים והחילונים מלאים ברעות חולות . הידד לעיוורון!
חילונית27.06.16
60
המאבד עצמו לדעת אין לו חלק לעולם הבא, ולא מתאבלים עליו.
חוני27.06.16
מי גרם לה והביא אותה לאיבוד דעתה, לחם יש כן חלק, תעשו חשבון הנפש הילדים אומללים לנכדים זו היסטוריה שהיא אפשר למחוק כל ילד שואל את עצמו למה בדיוק אצלי זה קרה אותי הקדוש ברוך הוא הכי האב שנתן לי את הניסיון הזה תשובה לזה האשמים והגורמים יצטרכו לתת את הדין , כל מקרה שקורה זה לא סתם מה הסיבה שהאישה הזו ב
איצא27.06.16
59
אבל להאשים רק את עצמה היא בחרה לבגוד בהוריה במשפחתה ובהקב"ה. והיה לה סוף עצוב יתמו חטאים ולא חוטאים אומר הגמרא, אבל מה לעשות שהיא בחרה זאת בעצמה
יהודי27.06.16
58
אלו תקונעס שלא מופיעות בחז"ל ובהלכה. אלו המצאות שהורסות אותנו, מוציאות מהדעת אנשים, נשים ומשפחות.
גור אריה28.06.16
57
מכיר את המשפחה שלה מצוין וגם את הסיפור!!! אני חסיד גור לשעבר שגם הסתבך בחייו האישיים בגלל התקנות ולולא משפחה תומכת ואמא חכמה לא יודע אם הייתי היום נשוי.. אני ממש כותב את הדברים האלה מדם ליבי אבל צריך להבין התקנות לא מתאימות לכל אישה ובוודאי לא בימינו ...מי אני שאכתוב נגד תקנות של הבית ישראל זצו"קל
חסיד גור לשעבר27.06.16
56
לא חייבים לעשות צעדים דרסטיים שמנתקים אותך מכל העבר, אפשר להישאר דתיים לייט שבת כשרות טהרת המשפחה זה לא כזה בשמים. תמיד אבל תמיד אפשר וצריך לתקן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל שחטא ישראל הוא27.06.16
55
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מכירה את בנותיה. בנות נפלאות וטובות לב. 27.06.16
54
אני חושבת שמה שמראים לעולם החילוני והם לא מבינים מה זה חסידות מבחינתם כל הדתיים שווים שהעולם הדתי אכזר ויש כאלה שראו את המיקרה הזה וכבר היתקדמו קדימה לכיוון התשובה ניבהלו וחזרו חזרה. אני לא חושבת שהיה קורה משהו אם היא הייתה רואה את הילדים או נכדים פעם בחודש כי אולי ובכל יהודי יש ניצוץ קדוש כן... אול
לי27.06.16
53
כל מילה מדוייקת מאוד סיכמת את הדברים בצורה מדויקת תוך שימוש בתגובות הגיוניות של אנשים ושורה תחתונה הבחירה בידיים של האדם לבחור בטוב או ברע וחבל שהיא בחרה ברע הבנות שלה פעלו בצורה נכונה והאשמה היא עליה ועל הארגון שניצל את בעיותיה בדידותה וחולשתה וגרם בעקיפין למותה בוודאות. לעניות דעתי יש לבדוק את פעי
אחת27.06.16
52
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בת מלך 27.06.16
51
שהיא עזבה את הבנות, אז מה היא ציפתה?
דבי27.06.16
איך?
מוטי 128.06.16
50
הנישואין והיהודות רק בגלל שיש להן ילדים!!! ואיכפת להן מהם!!! והם לא מוכנות להסתכן בנתק!!!!
צפונית27.06.16
זוהי דרך היהדות האמיתית!!! "וחי בהם"!!! משום מה רק הגברים החרדים יודעים לעשות חיים...
צדק28.06.16
49
המתנכר לבנותיו בניו או להוריו, אם הדת היא מעל האנושיות עדיף לוותר עליה ולהתחיל מעשרת הדיברות ולא מקשקושי רבנים שהפכו את האשה למצורעת ולסוג ז' . מה שעשתה קהילה שלמה לאשה זו הוא נורא ואיום ונורא.
הנביאה27.06.16
48
מאד להאשים את הבנות היא כנראה סובלת מבעיות נפשיות
שרית27.06.16
47
מהכתבה עולה שאשמה רובצת לפתחם של היוצאים וכעת אשתמש בשתי דימויים על מנת להמחיש את העיוות שבכך דימוי א' ברור לכל שאם כיתה שלמה נכשלת במבחן אין סבירות לומר שכל התלמידים עצלנים אלא סביר להניח ששיטת ההוראה לוקה בחסר ותופעה כה גדולה של יציאה בשאלה עם הסיפורים הטרגיים הנלווים לכך שהקיצוני שבהם הוא הסיפור
שלום28.06.16
כי רוב החרדים לא חוזרים בשאלה ואפילו לא 15% מה שאומר שהמערכת עובדת טוב! והחוזרים בשאלה יותר דומים למיעוט התלמידים שלא מצליחים במבחן! ובנינו מה אתה בכלל יודע על הסיפור הזה? מה שהתקשורת מוכרת לך?! היית בבית הכרת את האשה?
יוני28.06.16
46
זה כואב לראות משפחה לא מאוחדת
אביגייל מייזליש27.06.16
45
26 כנראה שאתה פסיכי בדיוק כמו הזרם הקיצוני הזה !!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דנה שרון27.06.16
44
תורתנו היא תורת חיים. מדובר באנשים מבוגרים, מי שעלול להיגרר שיקציב זמנים קצרים בכדי לפגוש את אמו מולידתו ויצטייד בספרי קודש. אמא לא מפקירים. כשיעקב מנע מעשו הרשע לשאת את דינה בתו לאשה, הוא נענש על כך בעונש קשה ומר. נזכיר שעשו היה חוזר בשאלה הגדול ביותר שהיה אי פעם. אביו היה גדול הדור, מחובר לא-לוהי
בנימין27.06.16
כמה מדוייק וכמה נכון.
נויה27.06.16
43
באמת כואב הלב עוגמת נפש גדולה מאד לא יפה למשפחה בכלל!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עוד יום עובר27.06.16
42
לא הגזמתם קצת ? מדובר בכופרת ואפיקורסית! צריך לרשום עליה שר"י (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם27.06.16
41
זה בכלל לא משנה הדרך שהיא בחרה לעצמה. היא מושחתת ולא רק מבחינה דתית. אישה שהחליטה שאפשר יום אחד לעזוב את כל ילדיה בשם עיקרון ה'אמת'. ולצעוד לדרך חדשה ואז גם לצפות שכולם ילכו אחריה... למה היא חשבה שילדיה הם עדר עיזים? גם להם יש חיים ועקרונות. למה היא ציפתה שהם יוותרו על כל חייהם ויקריבו הכל למענה הרי
יהודי27.06.16
אין לך בעיה כשחוזר בתשובה מתנתק מהוריו החילונים
דור שרירים27.06.16
40
מה חשבה? מה יש לחילונים להציע? יש הכל ע"פ דרך התורה . היא לא התגברה על היצר הרע שלה שלא תאשים אף אחד.
יוסף27.06.16
דיכאון ורצון למות לא באים ביום אחד יכול להיות שדיכאון זה מולד ותוסיף לזה את הקשיים היומיומיים ויש כאלה שזה מתפוצץ אצלם כמו אצל אסתי יהי זכרה ברוך.....
יעל27.06.16
לצפות שהבעל יקרא לה בשמה ולא פססססס זה יצה"ר
שלומי 27.06.16
39
שכל מילה של אנשים שלא מכירים את הסיפור מקרוב, גובל בשפיכות דמים.... היא היתה פעילה באובססיה בארגון "הלל", ארגון אשר קידש את מאמציו לסחוף ולהסיט מדרך המסורת... בת אחת היא לקחה אתה (או שהן הלכו יחד)... לא חסכה כל מאמץ להשחיר את הציבור החרדי ואת המוצא שלה. מה היה לה להלין על "תקנות" כל קהילה רשאית
מיישע27.06.16
בכל מקרה אם הציבור החרדי היה יודע לקבל אותה כמו שהיא ובפרט משפחתה אולי לא הייתה מגיעה לכל זה לא לפעילות בהלל ולא למקרה האחרון הבעיה היא שהציבור החרדי מנדה ומחרים את מי שפרש מהדרך שלהם
יוסי27.06.16
רחמיי נתונים לבנותיה ולא לה. אני מאחל לבנות היקרות שסוף-סוף השתחררו מעולה של אימן האובססיבית כלפיהן, שתזכנה מעתה לחיים טובים ומאושרים ולרוות רב נחת מילדיהן.
דוד27.06.16
38
היא ונשים רבות חוות חיי נישואין משפילים ומבזים. החרדים הבני ברקים הרבה יותר טובים
שמואל27.06.16
37
אלפי בעלי תשובה שההורים שלהם רודפים אותם על רקע זה, אז תפסיקו לדבר על זה אתם משרתים את שונאי הדתצ
ריאלי27.06.16
36
בזה שאתם מפרסמים כל כך, אתם מקיימים את רצונה שלכך היא התאבדה. כדי שיפורסם הדבר. די! מספיק כבר!
גילה27.06.16
35
אחד אחר!!!!!!!!!!!!!!!!
לאה 27.06.16
34
7! נראה לי שאתה מקולקל בעצמך . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דנה 27.06.16
33
אנשים מגיבים בצורה אוטומטית לפי המחנה שהם משתייכים אליו כמו רובוטים מתוכנתים, ולא מבינים שמדובר באישה שהצער שלה היה כל כך גדול עד שלא יכלה להמשיך ולחיות. עד כדי כך! והם יושבים ומקיאים את השטויות שלהם על המקלדת בקהות רגשות מזעזעת. אני יכול להבין שמדובר בנושא מורכב, מאוד מורכב, ואין בדבריי כדי להביע
בלי לחשוב27.06.16
32
אם הבעיה היא גור למה לא היוצאים בשאלה לא עוברים לקבוצה חרדית אחרת? אמנם גם כך אולי יכעסו עליכם בחברה אבל הרבה פחות?אולי פשוט רציתם לפרוק עול וזה התירוץ? למה דוקא כחילונית עם בן זוג חדש התאבדת? עכשיו את אמורה להיות מאושרת?
רחל27.06.16
בטח שלא ברור.וטוב שכך שלא נדע.אבל לפעמים בן אדם מרוב שהוא סובל הוא רוצה להתנתק הכי חזק שאפשר מהמקור לצרות שלו וזה הדרך שהיא בחרה.זכותה.וכן אולי היה לה בסדר בחיים החדשים אבל התלות הנפשית שהיתה לה בבנות שלה שרצחו אותה חיה התגברה על הכל
נויה27.06.16
31
אתם לא מבינים שהיא כבר מגיל 34 בעיות דכאניות קשות ואחר כמה שנים ניסתה להתאבד נפש מסכנה היא עצמה כותבת שהיא חולה ותלותית חבל שטיפלה באחרים ולא בעצמה חבל שלא לקחה כדורים לאיזון בעלה ניסה בכל כוחו לעזור לה למי שיודע והוחלט על נתק אחרי שסחפה את בתה
א27.06.16
זו רכילות לשמה על החיים ועל המתים את מי זה מעניין עכשיו ממתי היא סבלה לכל סובל יש גורם ממי וממה אנו כבני אדם יצוריו של הקדוש ברוך הוא אנו בני אדם ולא מלאכים כשאדם סובל יש לזה השפעות עליו ועל החברה לא אנחנו נותנים את הדין עם הסובלים הקדוש ברוך הוא לא צריך עוזרים הקדוש ברוך הוא בוחן אותנו אם בחסד או ב
מגיב27.06.16
30
זה לא מכבד לא את האתר, לא את הנפטרת והכי פחות את המשפחה תפסיקו לשפוט אותם!!!!
שרה27.06.16
29
היא התלוננה על ההנהגות של גור 😫יש שם הרבה גרושים הם צריכים לעשות חושבים😫😫😫 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם27.06.16
למה יוצאים בשאלה בקיצוניות? כי הם לומדים קיצוניות
חני27.06.16
למי שלא מתאימה ההנהגה של "גור", יכול ללכת בעקבותיה. זוהי החסידות לטוב ולמוטב. חסידות המונה עשרות אלפי בתי אב!!!! שמרו על טוהר לשונכם. זה שהיא החליטה ללכת, לסחוף ולהסית, זו היתה בעיתה!!!
מיישע27.06.16
28
הלל בכל מצב לא יוצאת נקייה אחרי שמנטרלת נושרים מאמונתם עד לאמונה באלוהים, מה שמוביל ליאוש ולאבדון בסוף, כי אם אין נשמה הכל מכני הגוף מחשב משוכלל ורק טקס עם פרחים רחמנא ליצלן שוברים את הנפשות המסכנות תחת לסייע להם להיות בני אדם נורמטיביים מלמדים אותם את הדת החילונית וממירים את דתם. כאילו נושר חייב
יוני 28.06.16
27
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נירית27.06.16
26
בנות אכזריות חסרות לב אפשר לחשוב שהתאסלמה היא עדין האמא שלהן היו צריכים לשמור על קשר טיפה להתייחס או לתת לה עזרה מקצועית ולהיענות למצוקה שלה! כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו.. חסרות לב איכסססס גועל נפש שיתביישו להן!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
טלי27.06.16
25
גרושים או גרושות כולם חסידי .... גור לא ידעתי שיש להם ציבור כזה גדול וחוץ מזה למה זרק אותה הבעל הרוסי שהיתה לה הוא כמדמני לא היה חסיד נלהב של גור איתו לא היה תקנות???? (אולי כן מה כן לעשות) ומי היה הרופא הטוב שהוציא את הרחם שלה וזה גרם המשבר הנפשי שלה?!?!
שושוי 27.06.16
וא"כ לא תאשים אם בהמשך הבעל ירד עוד, היא התחיל לקלקל כאויבער-חכם לא הלכה אפי' לשאול למדריך ליטאי, הוא בעצמה כותב עלי' שמגיל קטן היתה בטבעה מורדת אז שאל תאשם כולם חוץ מעצמה, היא לא פחות אשמה, ועוד רוצה לצאת נקי,
יהודי07.07.16
24
יהודי חוטא יש לו את הדינים שלו. מחלל שבת בפרהסיא יינו יין נסך. מי שהתחייב נידוי לא מצרפים אותו למנין וכן הלאה. ובפרט שכפי שהעידו בני משפחתה היא היתה מסיתה ומדיחה. במעשה האחרון הוכיחה שטעתה אך כבר היה מאוחר מדי. למה אנחנו צריכים להיות אשמים על כל דבר שזז??
יהודי27.06.16
יש דין ויש דיין עברות בין אדם למקום הקדוש ברוך הוא מכפר אבל בין אדם לחברו אין המקום מכפר הגורמים והמפרשים למה מגיע לה וממתי היו לה בעיות זה לא נעניין ולא צריך לעניין את הציבור גם זה פוגע בילדים שלה שכבר כולם יודעים שהבעיות במשפחה הם תורשתיות רשעים ארורים אין אדם מגיע למה שהיא הגיע ובדרך שהיא בחרה אל
יהודי 27.06.16
23
הכל נכון, אשה מעורערת, הפסיקה לשמור מצוות. אבל למה לא לנסות לקרב אותה? רואים שהיא שיוועה לצומי. למה הבנות שלה שמחויבות בכיבוד אב ואם לא יכלו להפגש איתה לבד במקום ניטראלי (בלי הילדים)? מאיפה נובעת האטימות הזו?
אברהם27.06.16
היא הטיפה לחילוניות האם אתה הייתה שולח אליה עוד ילדים לדבר איתה ???
מלכה27.06.16
22
ירדו לחייה ומנעו לראות את ילדיה.זה הדתיים הפנטיים מחשכת ימי הבינים...זה שעזבה את את החרדים זה לא אומר שעזבה את הדת.שיהיה על מצפונם.
דקלה03.07.16
21
רגע הבנות עדיין מאמינות באביהם????? כאילו מה אתם רוצים להגיד שזה המצאה כל הספר???
הירהורים מותרים27.06.16
20
בתורה הקדושה על ישמעאל.
בעלת תשובה27.06.16
19
קשה להתייחס למקרה עצמו. כל מקרה והיחוד שלו ולא בהכרח ידועים לנו כל הפרטים. אך המקרה הזה אמור לעורר בנו שאלה ולהציב מולנו מראה. האם אנו מסוגלים להתמודד עם מי ששונה? עם הילדים על הסקלה האןטיסטית אנו מסתדרים איך שהוא. עם החולים במחלות שונות אנו מסתדרים, אך האם אנו מסוגלים להכיל ולעכל מי שחושב אחרת גם
חרדי גאה27.06.16
ואת האומללות שסובלות רוב הנשים החרדיות כתוצאה מחינוך מדכא מגיל אפס, שוטפים להן את המוח על כך שהן היצר הרע... בשעה שאין שום חינוך לצניעות לגברי ואם ר מספק יצריו בסתר על התנהגות פוגענים - משתיקים ומאשימים את הנפגע/ת...הכל שם רקוב עד היסוד!!! חינוך מאד דומה לנצרות!!
גילוי נאות28.06.16
18
מאיים שהוא יתאבד ומספר פעמים נטל כדורים ומאשים את האשה ואת הילדים שלא שומעים לו ובגללם הוא חולה אבל אנחנו תומכים בו -לא מתווכחים איתו תמיד מצדיקים אותו ונותנים לו כבוד מעבר למה שמגיע לו והוא גם נוטל כדורים של דיכאון אנשים כאלה צריכים המון תמיכה וצומי היום הוא בן 70 חי נושם לא הכי שמח מהחיים שנראי
דוד 27.06.16
17
אם אסתי עה היתה צריכה טיפול נפשי מי מחוייב בזה אם לא בנותיה. ..אא לדון אבל חייבים אנחנו...
מטי27.06.16
16
ברור שאסור היה לשמור איתה קשר, אולי היתה נשארת בחיים אבל היתה מקלקלת עוד.
ברוך27.06.16
15
לכן חשוב לטפל בילדים עם הפרעת קשב בגיל צעיר ולא להתעלם מכך. הם תמיד מחפשים ריגושים ובסוף מגיעים להרס המשפחה ולהרס עצמי.
לילי04.07.16
14
להיות חלק מהמיגזר! תתביישו! בת מלך לא יכלה לשאת יותר שברון לב על חרם קשה שעברה וכל מה שמעניין אתכם זה אם בערבות יציאתה בשאלה ילדיה מחוייבים בכיבוד אב ואם ?! מי שמכם?! אתם רק מרחיקים אנשים מהדת.
דתיה28.06.16
13
רצית לומר לכן כי הכל תירוצים יפים אבל אם היא כל כך סבלה יכלה ללכת לרבנות ולעבור חסידות אולי לפלג הליטאי ולחיות איך שהיא רוצה אלא שהיא בחרה להיות חילונית וזה מה שקיבלה, חברה לא תומכת ולא אוהדת כל אחד חי את החיים שלו ולא מודע למה שקורה אצל השני עובדה שמי שחיפש אותה זה החברה החרדית שדאג לה בעקיפין פתאו
יועץ מוסמך27.06.16
ואתם תומכים בה משפחה שלמה התנכרה לאחת משלהם ועל מה שרצתה להיות אשה חופשיה ולא בובה ברשות התורה. ממתי התורה חשובה יותר ממשפחה !!!! רק אצלכם אצל רשעי אדם עיוורים המובליים על ידי רבנים בגרושץ
חילונית בעזרת ה27.06.16
12
מי שאין לו דת הוא מת מהלך, והיא גם הוסיפה חטא על פשע שהייתה חוטא ומחטיאה את הרבים רמ"ל, אפילו את ביתה טמאה ושחטהרמ"ל, אין התר אפילו לשבת עליה שבעה כי אפיקורס או אפילו מחלל שבת אינו יהודי [נכון שאינו גוי אבל אינו יהודי] הכאב הוא שלא הצליחו להחזירה למוטב אל אף שהיא ממשפחה מכובדת, אבל הנתק הוא מחיוב המ
חנוך27.06.16
אתה החוטא האמיתי במילים שלך...האטימות והנוקשות שלך החטא הכי גדול שלך.לא שבת ולא בטיח.להיות אדם קודם כול.כאישה דתייה אני אומרת הדת היא לא רק הלכות.התורה שלנו רחומה ואוהבת ואת מטנפת אותה עם הפה שלך.יכול להיות שהיא טעתה אבל זה מה שהיא הרגישה נכון לעשות.זה לא אנושי לנדות מישהו כי הוא חושב אחרת....איפה א
דקלה28.06.16
ובאי הריגשות של האחר בלי ספק הי' החילונים שר"י, הם מסיתים ומדיחים, הם לר בוחרים בדרך שלהם, אלא עוד מביישים את החרדים בכל העולם כולו, אז הקב"ה ינקום את נקמתו בהם כרצונו הטוב
יהודי07.07.16
11
תעזבו את הרגש תעבדו עם השכל
הנושרת מפתוחי ח27.06.16
10
מה אנחנו דעאש? נוהגים על פי ההלכה נקודה! הרי גם המשפט נוהגים על פי ההלכה הוא משפט שכל מילה בו ניתנת ל 17 פירושים כשאחד מהם הוא באמת הפירוש הדעאשי שבמקורו יש הרבה הרבה רשעות!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james27.06.16
9
מה שברור למצדיק ''הצדיק'' הנשמה הזאת כמו כל אלו שהגיעו למצב שכזה נשמה יהודית הוריה יהודים יכול להיות שהם עשו איזו עבירה כל שהיא או אולי מצווה כל שהיא שהיא והם זכו לנשמה הגבוה הזו רק ילד מיוחד אוטיסט הוא מתנת שמיים גם זה מאת השם רק למי שיש את הזכות הוא מצליח לעשות את התיקון כרצון השם פה כשלתם ועצם זה
דוסי27.06.16
8
האשמות המגעילות שכל אחד האשים את השני. הצורה שבא נהנתם ללעוג על הנפטרת על אף המשבר הנורא שנקלעה אליו ולא משנה באשמת מי, גורמים לי לחשוב לאן הגענו. באיזו חוצפה אנו קוראים לעצמנו חרדים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי27.06.16
היא כופרת!!! לא תינוק שנשבה, כופרת!!! והיא הוסיפה חטא על פשע והתאבדה שזה אחד מהדברים החמורים ביותר!!! היא החליטה להתנתק מהבורא ומהבנות שלה, ולא מספיק שהתעללה בבנות שלה בחייה היא עוד מעיזה לנסות לגרום להם ליסורי מצפון גם אחר שמתה, וכן, אנחנו חרדים!
אבי27.06.16
שאתם מוכנים לקבל ולהגן על אנשים שבוגדים, מסיתים ומחרפים אותנו בכל עת ובכל שעה. גם אם זה תוצאה של משברי נפש, אנחנו לא אמורים להיות "שק החבטות" של סטיות למיניהם. לא לשכוח, היא היתה פעילה מרכזית ב"הלל" וחרטה על גופה את הרצון להסיט עוד ועוד מדרך התורה וככזאת היא מתה - התאבדה, ללא כל חרטה. כשלא נתנו ל
מיישע27.06.16
אני לא מכיר את הסיפור מקרוב אבל דרך ההלכה מאד פשוטה כל המאבק עצמו לדעת אין לו חלק לעולם הבא!!!! לא מתאבלים עליו וכדומה!! הנשמה שלה מסכנה!!!!!!! אבל את המעשה שהיא בחרה לעשות לעצמה זו היא שעשתה לעצמה!!!!!!!!!!! ואף אחד לא יכול להאשים את הציבור החרדי על כך שאישה שעזבה מרצונה את הקהילה שלה הלכה להתאבד ב
acher27.06.16
7
קראתי את הספר .ולא הבנתי, וכאבתי . וראיתי שהשנאה בעולם איש לרעהו ,ואיש למחנה זולתו היא כה גדולה ועצומה התאווה הקנאה והכעס ,כה גדולים וחזקים עד שמוצאים את האדם ואנשי ביתו מן העולם חבל שאסתי התאבדה התאבדה פעמיים הספר הוא התאבדות נוספת !!! לה ולבני משפחתה היא הייתה אישה טובה ורגישה ,שבלי יד רגישה ו
משה05.07.16
6
האשה הייתה מעט מעורערת. קורה במשפחות הכי טובות. די לעשות שיימינג למשפחה.
המשפחה לא אשמה 27.06.16
שיימינג הוא פרסום מידע מבייש. נקיטת עמדה בסוגייה הלכתית ומוסרית אינה בגדר שיימינג.
רפאל27.06.16
מספרים, שהזוג וינשטין באו עם רכב באמצע ראש השנה לבקש לתווך שלום לקראת השנה החדשה ויום כיפור, אתם רואים הרשעות של החילונים? באים לבני ברק באמצע ר"ה מחללים התורה, ועוד תוך כדי דיבור רוצים לנצל את הר"ה שחיללו, לכפות עליהם לחדש הקשר, אבל הם בכלל לא צריכים לעשות כלום, בושה וחרפה
יהודי07.07.16
5
אדם נברא עם בחירה חופשית. לרדת מדרך ה' - זו בחירה. לא נכונה, לא טובה, אבל זו בחירה והבוחר צריך לקחת בחשבון את תוצאותיה. עיקר הבעיה בחברה שלנו היא היותנו עדר. הפכנו לרובוטים. הפסקנו להשתמש בשכל הישר ובמה שהלב אומר לנו. ולכן בנות מנתקות קשר עם אמא בגלל שכך הרב אמר. עד מתי לא תהיה אפשרות לנו כאנשים בוג
הדסה27.06.16
4
הרי היא הספיקה לקלקל בת אחת לפני שניתקו קשר עמה.
בן27.06.16
3
בס"ד למרות הצער על כל אובדן,אין אשמים. אותה הזכות המוקנית לצאת מהמסגרת, ישנה אותה זכות הבחירה,לא לקבל ולא להשלים ומהרבה סיבות. כיהודים,אנו מרחמים ומסייעים כלכלית,אך לא משלמים מחירים בלתי הפיכים.שנזכה לעשות בחירות קדושות. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נחמה27.06.16
2
מה שאדם עושה לעצמו עושה! מי שמסיט נגד ה' ופועל באירגון להרחיק מהיהדות היא גרמה לעצמה 6 ימים בתוך אוטו בימים כאלה חמים שכבר כל גופה תולעים קיבלה את עונשה כנגד 6 בנות שנקרעו בלעדיה . שכל אחד שעוזב תיהדות שיקח בחשבון שיש בורא לעולם שאי אפשר לברוח ממנו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א27.06.16
1
כמה איסורי תורה זרע לבטלה גרימת רצח חוסר כיבוד אב ואם זילזול בכבוד האשה היכן והאהבת לרעך כמוך למה לגרום להשניא את התורה במקום להאהיב אותה בכאב רב זה לא השולחן ערוך גם אם עוזבים את הדת עדיין נשארים יהודים וחובה לאהוב כל יהודי ולהבין את כאבו האישי ולעזור לו תיהיה נשמתה צרורה בצרור החיים
לפרסם ברבים27.06.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

האם רבי עקיבא היה "נושא כליו" של בר כוכבא?

ישראל שפירא | 11:33

"מעולם לא היינו במרוץ כזה"

מי יהיה המועמד לראשון לציון? בש"ס מתקשים להכריע בין הגר"ד יוסף לגר"י דרעי | סיקור

ישי כהן | 11:25

"שותף לגנץ"

משבר חוק הגיוס | החרדים זועמים על יואב גלנט ומאשימים

ישי כהן | 10:10

לקיים בנו חכמי ישראל

זקן המועצת הגר"מ מאיה אושפז; עבר הלילה ניתוח חירום

ישי כהן | 09:16

היסטוריה ואקטואליה

התולעים שנשלחו משמים לתוך הלחם החם שיצא מהתנור

ישראל שפירא | 07.05.24
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

גלריית  תמונות

עצרת הזיכרון וההספד במלאת י"א חודש לצדיק מבת ים

חיים רוזנבוים | 07.05.24

"משרד האוצר לא עושה דבר"

גפני מאשים: "הממשלה נחלה כישלון במאבק ביוקר המחיה"

ישי כהן | 07.05.24

מה קיבלו ומי ויתר?

אחרי שסגרו, חזרו בהם וכעת 'דגל' סגרה רשמית עם ליאון

חנני ברייטקופף | 07.05.24

אחר התקרית המבישה 

גדולי ישראל בתפילה בציון הקדוש בחיפה המסוגל לישועות | צפו

חיים רוזנבוים | 07.05.24
ש

ההרשמה בעיצומה

אלו החרדים שעובדים בחטיבה הסודית של מערכת הביטחון

כיכר בשיתןף סייבלו | מקודם

אין גבול לשנאה

חרפה: גזירות חדשות שנערי האוצר רוצים להטיל על האברכים

קובי אטינגר | 06.05.24

יוריך מוריך

בראשות הגאב"ד: הדיינים התאגדו בהתכנסות השנתי

חיים רוזנבוים | 06.05.24

"לא נתן שישפיע עליו"

עדות מצמררת: החסיד שלא ראה מעולם את הבת שלו

ישכר זלמנוביץ | 06.05.24

סיפור שפחות מוכר

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24
ש

תשואה פוטנציאלית של מאות אחוזים!

קרקע להשקעה במרכז הארץ, החל מ- 150,000 ₪

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24