כיכר השבת

החתן החרדי של אסתי וינשטיין מדבר

"הבנות בכו בבכי קורע לב ושאלו: 'אמא, למה נטשת אותנו'"

הטרגדיה בפטירת אסתי וינשטיין עוררה גל השמצה מכוער כנגד המשפחה. כעת לראשונה הם מגיבים ב"כיכר השבת", חושפים את התקופה הקשה שעברו ויש להם גם מילים טובות לספר עליה (חרדים)

154
ישראל כהן | כיכר השבת | כ"ב בסיון | 28.06.16
אסתי וינשטיין על רקע זירת האסון
אסתי וינשטיין על רקע זירת האסון (צילומים: מתוך פייסבוק, פלאש 90)

לאחר מסע ההסתה וההשמצה שנמשך בימים האחרונים בכלי תקשורת שונים וברשתות החברתיות, בעקבות פטירתה הטרגית של הגברת אסתי וינשטיין ע"ה, חסידת גור שיצאה בשאלה, לראשונה מגיבים בני המשפחה החרדית בשיחה עם "כיכר השבת".

עיקרי הטענות שהושמעו היו על כך שהמשבר שלה נוצר בשל ניתוק הקשר בינה לבין בנותיה החרדיות, כעת כאמור מגיבים לראשונה בני המשפחה החרדית ומפריכים את גל השמועות שלדבריהם נוצר מתוך אינטרסים של ארגוני יוצאים בשאלה המבקשים לרכב על האסון הקשה תוך פרסום לעצמם ולדרכם והשמצת הציבור החרדי כולו.

בשיחה עם "כיכר השבת", מספר חתנה הגדול על התקופה הקשה שעברו בכל השנים האחרונות, מאז בחרה לנטוש את בנותיה ולצאת בשאלה: "עברנו 7 שנים קשות של חידה בלתי פתורה ושל אי הבנה מדוע ביום בהיר אחד בחרה אמא לנטוש אותנו תוך שהיא נעלמת למשך שבועות ארוכים כשרק לאחר תקופת זמן ארוכה יחסית הבנו שעזבה אותנו לתמיד".

"היא באה ואמרה שהיא רוצה לפגוש אותנו פעם בשבועיים, הבנות הקטנות, בהן ילדה בת 9, בכו בבכי קורע לב ושאלו 'אמא, למה נטשת אותנו'. האמא אמרה להן: 'זו בחירתי ואני אפגוש אתכן פעם בשבועיים'", הוא מספר בכאב.

לדבריו: "זהו לא סיפור בעל רקע דתי אלא מקרה חריג של משבר אישי ומשפחתי של אמא שעזבה את ילדיה ועוררה כעס גדול אצלם על כך".

"יחד עם זאת", הוא מבהיר, "אנחנו לא שוכחים שנים רבות בהם גידלה את בנותיה לחיים של תורה וחסידות והיתה באותה תקופה סמל ודוגמא לאשת חינוך למופת".

החתן מוסיף ואומר כי "השבר שהושברנו עם עזיבתה הגיע לסיום טראגי כשאנחנו מזועזעים שהסתיים בצורה שכזאת. אנחנו מזועזעים ממסע השקרים הרצוף באי דיוקים שגורם למשבר אצל הבנות שגם כך מתקשות להתמודד עם האובדן, מסע אליו שותפים ארגונים של יוצאים בשאלה שמחפשים להתפרסם על גבה של המשפחה תוך השמצות זולות וחסרות פשר והגיון".

כפי שדווח אמש, בית המשפט הכריע כי אסתי וינשטיין ע"ה, תיטמן היום בבית העלמין ירקון, בשעה 17:00, בהלוויה חילונית עם שירים ופרחים, כבקשתה.

הבת תמי שיצאה בשאלה עם אמה, סיפרה אמש כי בית המשפט קיבל את בקשתה וכי בחמש תיערך הלוויה חילונית עם שירים ופרחים ובשעה שש יהיה טקס דתי כפי שסבא שלה רוצה.

הבוקר, הותרה לפרסום החלטתה של השופטת שפרה גליק בדבר הקבורה. השופטת כותבת כי בנותיה החרדיות לא נקטו עמדה ולא התייצבו לדיון.

"אכן המנוחה הביעה רצונה לגבי קבורתה", כותבת השופטת. "ככלל, זכותו של כל אדם לקבורה מהירה ומכובדת ונאותה הינה חלק בלתי נפרד מזכותו לכבוד. הפסיקה הכירה בזכותו של האדם להיקבר כך כחלק מזכותו החוקתית המעוגנת בחוק יסוד כבוד האדם וחרותו".

"המנוחה השאירה במותה מכתב ודיברה על האופן שבו היא רוצה שתהיה קבורתה... 'משהו צנוע עם המון פרחים כמו שאני אוהבת ואולי שיר מרגש'. אני מקווה שעם קבורתה תימצא לנפשה המיוסרת של המנוחה, מנוחה נכונה", כתבה השופטת.

תוכן שאסור לפספס
154 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
89
מי הגיש בקשה לקבורה בנוסח גור? איך בכלל זה הגיע לבית המשפט? שהרי הבנות לא התערבו ולא הגיעו לבית המשפט. אפילו שאתם אתר חרדי, קצת הגינות בדיווח הנתונים - ללא פרשנות או דיעה.
אורי02.07.16
88
מי שצריך לשמור שלא ינתקו את הילדים מההורים, זהו הדיינים ושופטי משפחה, אולם - הם מתרשלים...,
ישראל אפל28.06.16
87
כואב הלב אני הכרתי אותה לפני 8 שנים בערך ברגעים ראשונים בהם עזבה עוד הייתה לבושה כדתיה אבל לא עם בנותייה ולא בבית שלה אישה מקסימה מחייכת תמיד לא היה ניתן לתאר את הכאב שטומן בה ממש חבל אבדה גדולה
אחת שהכירה 28.06.16

הצגת כל התגובות

86
היא ברחה בגלל התקונעס, זה הורס נשמות, משפחות, גברים ונשים, זה לא היה בדורות הקודמים, זה פשוט שיגעון שמישהו המציא, היא לא יכלה לעמוד בזה וברחה, יש אלפים שאין להם אומץ והם מתים מבפנים, מתי יהיה אומץ לאלפים לקום ולהגיד - אנחנו חיים לפי התורה וחז"ל ולא לפי תקונעס של משוגעים.
איצ'ה מאייר28.06.16
נכונה של מה אסור( וזה לא מאד הרבה) וחיים מעולה!!!! מי שהמציא את התקנות בגור יש לו מדור מיוחד למעלה על זה שמנע מזוגות לחיות כמו שצריך.. וד"ל
אני28.06.16
85
היא פשוט הבינה שהיא לא יכולה לגדל אותם היא כתבה בספר שהיא חוותה משבר לפני הגרושים ועל המשבר היא לא מדברת
המושרת מפתוחי ב28.06.16
84
למה הם תמיד שותקים ????. השתיקה היא הסכנה לכל חינוך !!!!!! השתיקה מובילה לכזה פיצוץ שבן אדם לא חולם עליו !!!!
דינה28.06.16
83
אין שום היגיון מדוע אחרי שבעה ילדים, זה משהו לא תקין בה ,ובה בלבד. היא פשוט יצאה לתרבות רעה, ואי אפשר לחיות בפיצול אישיות.
ישורון28.06.16
היא לא בחרה בהוללות, היא בחרה לא להיות תלויה בדבריהם של הרשעים בהנהגת חסידות גור.
אלחנן28.06.16
82
עכשיו כבר מאוחר. שתנוח בשלום הדם הטוב ורחמן יסלח וימחל לה. וכל המדפחה תתחזק בקשר הדד שלא יהיה עוד אסון. וכמובן לדאג לבת שהיתה חיה איתה אפילו שהיא שונה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לאה28.06.16
81
היו צריכים לכסות על בעלה שקילקל אותה. עצוב
אחת שיודעת28.06.16
80
היתגתי
שרה שמוחה29.06.16
79
וידוי מתוך ספרה 'עושה כרצונו': 'אלוקים הטוב שלי, סליחה שלאחרונה התרחקתי ממך ככה, פשוט לא היה לי את האומץ להסתכל עליך ישירות. אני מרגישה שבגדתי בך, החבר הכי טוב שלי, עם כל מה שקרה לי לאחרונה. אבל גם אתה, שהיית תמיד לצדי, שלא השארת אותי לרגע לבד, גם אתה הפנית לי עורף, ובעצם זה שנתת לכל זה לקרות, הפרת
מוטה28.06.16
78
אשמים במותה הטראגי יש מצות כיבוד הורים בכל מצב (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פלונית28.06.16
77
אסתר בת..?
מה שם האמא28.06.16
ושם האב הוא מנחם
יוני29.06.16
76
כדי להגן עליהם, אם הן היו יודעות היו נוטשות כולם את האבא והחסידות. מסכנה, לא רצתה לערער להם את החיים מצד אחד, מצד שני לא יכלה לעמוד בכאב הניתוק הכפוי. הספר שלה קורע!
ג28.06.16
75
לפני שאתם מתרשמים מדבר כזה או אחר, לפני שאתם שופטים לצד זה או אחר, חובה אבל ממש חובה לנשים שביניכן לקרוא את ספרה של המתאבדת אסתי. זה כתב אישום חמור ביותר מאין כמוהו על תוצאותיהם הנוראות של אותם תקונעס [תקנות] שנהגו לפחות אז בגור. תקנות שלא ראיתי מעולם שהצמיחו אנשים קדושים בקדושה ובטהרה מעבר לאלו שקי
בונית28.06.16
74
רק אל תבלע את הלשון, יחשבו שהתאבדת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דבר אחר28.06.16
73
מי שקרא את הספר מבין מדוע היא בחרה בדרך הזו. בעלה הוביל אותה אל האבדון !!!!183 עמודים מזעזעים בצל החסידות הנוקשה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
זוהר28.06.16
72
אולי המקרה הפוך ? אולי הדירו את האמא מהבנות ? אולי לא נתנו לה לראות אותם ? אה רגע מדובר בגור ? לא אין מצב שם זה לא קורה :-)
בזהירות בזהירות28.06.16
71
נמאס כבר! תקראו משהו לעילוי נשמתה במקום לחפור ולהיות סגנים של אלוקים...כמה רוע (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א28.06.16
70
בוקר טוב לכם שהתעוררתם.. תמשיכו לגדול ולגדל ילדים בקהילה משפילה את נפש האדם ושלא נותנת לו מנוחה אישית ובחירה בדרך. צביעות. רק אל תגידו ידינו לא שפכו את הדם הזה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ברוך28.06.16
69
הפכתם את העיקר לתפל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חנניה28.06.16
68
תיזכרו בדיבר התשיעי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יודע דבר28.06.16
67
אסתי היקרה, אפתח בבקשת סליחה על מה שאני עומדת לכתוב... אך אני בטוחה שהיום, במבט מלמעלה, את מודה לי כי לזכות בנותיך אני כותבת....ואני בטוחה שבטובתן את רוצה. חשוב להדגיש כי אני אישית עזבתי את הציבור החרדי, כך שאנני חשודה באהבת חרדים. יחד עם זאת, לא רציתי לכתוב ולהביע את דעתי האישית,דווקא בגלל הכרותי ע
אכפתית28.06.16
שייכת לציבור דתי לאומי ואני באמת חושבת שהסיפור מורכב והילדות לא צריכות לסבול .אי אפשר לשפוט את המנוחה אבל המניפולציות הריגשיות והדברים שכתבה הן נזק לילדות ובדרך כלל אדם בריא לא כותב כך. ברור שהיתה בדיכאון אחרת היתה מוצאת דרך להגיע לבנות בלי לפגוע באמונתן בבורא עולם.
123428.06.16
66
עכשיו בעולם האמת - רק הבנות והנכדים היקרים הם הנחת והזכויות שלה. הלב כואב לחשוב מה עובר עליהם במהלך השנים הקשות האלו, וכואב שבעתיים לחשוב מה עובר עליהם בשבוע זה בה שיפדו אותם מעל כל במה. מדובר בבנות טובות, אמהות יקרות היודעות היטב מהי כאבה של אמא, וחבל שכל אלו שמכירים את המשפט 'אל תדון אדם עד שתגיע
חנוך28.06.16
אחרי שנידו אותה במשך שנים הן אינן ראויות לדבר. רק ביתה שנשארה נאמנה לה ראויה לחיזוק.
אלחנן28.06.16
נוטשת אימא אלא הפוך..
ל8228.06.16
65
ואתם ממש לא אשמות!!!
לוויינשטייניות28.06.16
64
כל יום סיפור מזעזע אחר אך שימו לב שרוב המתעללים-האנסים-החולים הם מאחינו האשכנזים והם עוד מתגאים עלינו
דניאל28.06.16
63
רחמנות על נשמה מסכנה!
נחמיה28.06.16
האירוני הוא שאין לאף אחת שם מה לחפש בעולם החסידי וגם לא בעולם החרדי עכשיו. הם מחוקים, שרופים שם לנצח, מי ירצה להשתדך עם ילדים שאמא/סבתא שלהם "אפיקורסית, חולת נפש שהתאבדה?" ואבא/סבא שלהם אפיקורס, חולה נפש ורשע? למרות שאני מרחמת על הילדות האלו שהיו קורבן תמים של ההורים שלהן-שגם הם היו קרבן תמים של ה
אן30.06.16
62
הצד שכנגד משתמש ברשת שברובה אינה מכירה את הסיפור, אלו שמכירים לא נמצאים שם. ולכן נראה שיש עליכם עליהום. אמא ע"ה בשמים רואה אתכן, וודאי עכשיו היא שמחה בכן, גאה בכן, ומבינה אותכן!
דוד28.06.16
התגובה הכי אמיתית שקראתי מתוך מאות תגובות מטופשות מלאות כסילות ורוע. בנות יקרות תחזיקו חזק, הציבור שמכיר מקרוב את הבעיה, הוא -ברובו- לא משוטט באתרי רכילויות כמו כאן, והציבור האיכותי הזה ליבו כולו איתכן, ועם כל המשפחה החשובה, אתן עשיתן את המקסימום, עכשיו תפילות שמהיום והלאה יהיה אך טוב וחסד. מנס
תגובה אמיתית28.06.16
61
אם הנתק היה מצידה אתן לא אשמות בבחירה שלה. נראה מדבריה שהייתן כל עולמה היא הלכה לעולמה מתוך כמיהה ואהבה אליכן.רגשות אהבה הם חזקים מכל. כנראה הדרך חזור כבר היתה נראית לה בלתי אפשרית והעדיפה את מותה מחיה בלעדיכן. יש קונה עולמו בשעה אחת מוטב לחשוב שאלה היו רצונותיה האחרונים בכל מכתביה האחרונים רואים כי
אור28.06.16
60
לא נותר לי אלא לברך אתכם שבורא עולם ירים את המזל שלכם עד השמיםםםםםםםםםםםםםםםםםםםם
261828.06.16
59
שימו לב שכמעט תמיד החוזרים בתשובה הם אנשים ששמחים באורח החיים החדש ומרגישים סיפוק גדול למרות שלעיתים קרובי משפחתם מתנתקים מהם, לעומת החוזרים בשאלה שרובם לא מרוצה מאורח החיים החילוני ומרגיש ריקנות המובילה למקרי התאבדות רבים. עצוב! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי28.06.16
דבר אחד אתה שוכח שאת השמחה יש מהשם יתברך בשואה גם ראינו את הצדיקים ואת מזלם על אף כל החסדים והרחמים מאת השם הייתה זאת לעקוץ את הזולת בריקנות זו לא חכמה כי מחר גם מזלך יכול להתהפך אם לא לך לילדך אז על תהייה יהודי אכזר כי את האכזרים צריכים לשלוח למחזור לתאי הגזים
חבר28.06.16
בסיפור .היא שלחה יד בנפשה בגלל החלל שנותר לאחרשהיא נפרדה מבנותיה .אני לא בא להגיד מי פה צודק .אבל אין ספק שהיא לא שלחה יד בנפשה בגלל שהיא נהייתה חילונית.גם אם אדם חרדי היה מאבד שש בנות (ולא חשוב מה תהיה הסיבה )הוא גם כן ייכנס לדיכאון או לסוג של מרה שחורה בבחינת "טוב מותי מחיי".
המשקיף 28.06.16
אחוז היוצאים בשאלה מקרב הציבור החרדי הוא כ 40%, זאת לעומת 6% מהיוצאים בשאלה בציבור הדתי, הסיבה לקושי היא היא לא בגלל שהחיים שלהם ריקים, אלא בגלל שהם מגיעים לעולם החילוני ללא שום ידע או תמיכה (כלכלית או חברתית) בטח ובטח שלא מהמשפחה. הצבור החילוני לא ינתק קשר עם חוזר בתשובה, לעומת החרדים שכן.
אנונימי 28.06.16
58
אדם פועל בגלל כל מיני מניעים בעולם הזה.כרגע היא בעולם האמת היא מבינה את הטעות .צריך להיתפלל עליה מצבה שם של כל מי שאיבד עצמו לדעת לא טוב בכלל ולא נאריך . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גורג28.06.16
57
חבל מאוד שהמשפחה לא עשתה די על מנת לא להגיע לסוף טארגי. אנו היום בתקופה שצריך להכיל את הזולת גם אם הוא לא כמונו. חבל חבל חבל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
456728.06.16
56
איני מכירה אותך אבל רק לראות אותך זה להתאהב בך רואים כמה טוב יש בך אין בך כלל רוע גם אם אמא עשתה טעות אפשר לתקן !!! אסור להעניש אותה נכון שזה מאוד אכזרי לנטוש את הבית ואת הבנות אבל היו סיבות שאנו לא יודעות לפי דעתי ההורים של אסתי לא כיוונו למקום שצריך לכוון את המשפחה -- לומר לבנות אמא חולה אמא
תמר28.06.16
55
יש לנו גם לצערנו במשפחה אח שעזב את הדרך יחד עם ארגון הלל והם נתנו לו את אותן המלצות של להתנתק מהמשפחה היה מצב שלא ידענו איפה הוא חי בכלל ארגון של פושעים!!!!!!
שון28.06.16
54
רואים שיש פה משהו מוסתר.. לך תדע את האמת
י28.06.16
53
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אמא שכואב לה!!28.06.16
52
יש פה המון גולשים חרדים שלא יודעים כל ההמלצות לקריאת הספר הזה מגיעות מחילונים ברובם חברי כת הלל, אסור לקרוא את ספר התועבה והלכלוך הזה פשוט מזעזע! התחלתי לקרוא וסגרתי באמצע מרוב זעזוע
מנחם01.07.16
51
חשוב שכול הבנות תהיינה בפיקוח טיפולי/ מקצועי לפחות בתקופה הקרובה, להשגיח עליהן שלא ינקטו בצעד דומה, מקובל למצוא שדפוס ההתמודדות חוזר, ועלול להתפתח אפקט הדומינו... במיוחד הבת תמי שעולמה חרב, ויצאה קירחת מכאן ומכאן
משתתפת בצער28.06.16
50
יוסקוביץ טוב שיש במשפחה עיתונאי מוכשר שמגיב יפה ולעניין (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב28.06.16
49
בסד" מאז שמעתי על המקרה זה מספר ימים דעתי לא נחה עלי אין לדון אף אחד ליבי עים הבנות והורים הדואבים אני מכקשת מבורא עולם שלא ינסה אף אחד מאיתנו בנסיון זה ושתתפלל עלינו מלמעלה שבורא עולם יאמר לצרותינו די ותשרור בכל בית בישראל הבנה הדדית ותמיד לדון רק לכף זכות ומשיח צדקינו יגיע במהרה ויגאל אותנו אמן בש
חנה28.06.16
48
הארגון שלוקח מאנשים שבורים את משענת את האלוהים ומחליש את כוח עמידה האחרון ובסוף.. במותה אמללה את בנותיה המסכנות כולל ובמיוחד את תמי אותה העבירה לעולם שלה ונשארה לבדה בלי משפחה... נקמה מתוקה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב28.06.16
47
אולי תביאו גם את הצד שלה ? מה שהיא סיפרה בפירוט בחוברת שהיא כתבה את כל ההיסטוריה נדמה שאתם רוצים לחפות על גור בכל מחיר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד28.06.16
46
עצוב שכל אחד חושב שהוא מבין ויודע ומחליט את הסיבה למקרה. את האמת לאמיתה רק היא יודעת ואפילו לא כל מה שנכתב.. למרות חופש הביטוי ,אני חושבת שלאף אחד אין את הזכות לגנות את המעשה ואת האישה. בואו ונתמקד בלימוד זכות.למרות הדרך בחרה לסיים את חייה. זכרו: "אחרי מות קדושים,אמור" ומי אנחנו שנשפוט אות
יפה עמוס28.06.16
45
תתיישי שככה את מדברת על בן אדם שנפטר ודרך אגב אני חרדי .צריך לכבד כל אדם אפילו שהוא נטש את הדת מה לעשות לא כולם מושלמים כמוך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בועז28.06.16
44
3 דברים לא יעלמו מן העולם. השמש הירח והאמת ! ניצלו את שתיקתכן. תודה לחתן האמיץ שהעז להוציא את האמת החוצה! שתראו רק שמחות בביתכן ושהקב"ה ילווה אתכן! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיטב 28.06.16
43
תלמיד שסרח ניגש לרבו כי רוצה לחזור בתשובה אך מבקש הוא מרבו שיפתור לו כמה קושיות שיש לו על הדת נענה רבו, בתנאי אחד, ברצונו לדעת מתי החלו קושיות אלו לנקר בראשו, לפני החזרה בשאלה או אחרי, ענה התלמיד שהיה זה לאחר מכן, אמר לו רבו אם כך אין זה שאלה כי אם תירוץ למעשיך לחפות על יסורי מצפוניך מתי היא
מחשבה למעשה 03.07.16
42
תרשום ספר עושה כרצונו ותוכל להוריד את זה מהאינטרנט (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נלי28.06.16
41
גם האימא וגם האחות העידו שהם ניתקו את הקשר .ורק דוגמא אחת :לאמא (אסתי)נודע שנולדה לה נכדה רק במקרה .לא מאמין שהן משקרות.האם בת לא יכולה לספר לאמא על כך שהיא מעוברת על כך שהיא עומדת ללדת.הם כנראה מנסים לתת גרסת כיסוי למחדל שהוביל להתאבדותה.
אשר 28.06.16
לא היתה הכי בריאה בנפשה יכול להיות שביתה לא רצתה שתדע שהיא בהריון. גם אני לא מספרת לאימי כשאני בהריון כי ממש לא בא לי לשמוע את התגובות שלה.ולא משפיע עלי טוב.
ל8628.06.16
40
מי שקרא את הספר שלה מבין הכל... מבין שהיא אדם שהיה בו הרבה יראת שמים. שמבין שהיא קורבן של בעלה (שיכול להיות שהוא קורבן של המציאות שגדל בה) ושלא בטוח שהשבר שנוצר אצלה בעקבות מה שחוות לא היה קורה גם למישהי אחרת כמוה (ליתר דיוק כמעט בטוח). ושההקרבה שלה לנתק מבנותיה בלי הסבר היה למענם בלבד!!
אני28.06.16
39
הגי'פה החרדית יוצאת החוצה כמו פטרת בציפרוניים!!
james28.06.16
38
בצוואה שלה:"באמת שהתכוונתי להעביר אתכם בשלמות למקום שהאמנתי שיהיה לכם הכי טוב" "ואיפה שלא טוב לכם-אל תישארו".הם ממש לא רצו את השכנועים האלו ללכת בעקבותיה.
רחל28.06.16
37
אסור לקבל גירסא אחת עד שלא שומעים אצ השניה (של המשפחה). אוף, שוב נפלתי בפח. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הנרי28.06.16
36
הגורמים המעודדים חרדים לעזוב את הדת, עושים נזק נוראי שמוביל לאבדון, כפי שנוכחנו והיא לא הראשונה שחזרה בשאלה ומתאבדת. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א. לוי28.06.16
קודם כל, טיפול נפשי לא תמיד עוזר. חוץ מזה, הלל והארגונים הדומים לא משכנעים אף אחד לצאת בשאלה, הם בסך הכל מספקים תמיכה לאנשים אחרי שכבר קיבלו החלטה לצאת בשאלה.
אלחנן28.06.16
35
מדוע החליטו לנתק את הילדות לגמרי מאמא שלהן האומללה
לא מבין28.06.16
34
כל אחד שיקרא כמה מזמורים לעילוי נשמתה זה ממש חסד של אמת אף אחד לא יודע מה עבר עליה וחללילה אסור לבוא ולדבר על הנפתר אחרי מות קדושים אמור (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אנונימי28.06.16
33
צריך לדון כל אדם לכף זכות אבל היא מתומתמת
משוגעת10.10.16
32
1.איך בדיוק היא מתה? היא דקרה את עצמה? היא שתתה רעל איך בדיוק? 2.מה היה הפרנציפ שלה להיקבר עם פרחים ושירים למה היא מתענגת מזה?
ערן זהבי28.06.16
אז ככה למה משנה איך היא מתה???? לא הבנתי... לגבי שירים ופרחים ; אני לא יודעת מה ההלכה לגבי פרחים שירים ללא מוזיקה גם לא יודעת את ההלכה א ב ל אני חושבת שזו הדרך הכי נכונה לצאת מהעולם אם אין בעיה בהלכה גם אני הייתי רוצה שהדרך האחרונה שלי יהיה שיר מרגש שיזכיר להולם אותי ומלא פרחים. זה מסמל רוגע אהבה
אשמח להגיב28.06.16
31
הטענה היא לא על האמא השבורה ז''ל ובוודאי לא על הבנות המסכנות אל רק על כל העסקנים מי שם את העסקנים כאחראים לקרוע בין אמהות לילדיהן מי יחליט בשבילי אם מותר לי לפגוש את ילדי
חרדי28.06.16
30
גם הגרוש של תמי חרדי וגר בבני ברק
המושרת מפתוחי ב28.06.16
29
לא לקחו לה את הילדים!!!!!היא עזבה אותם!!!!!!ילדים זה לא יויו!!-(yoyo)
רחלי28.06.16
28
היא נקרעה בינה לבין עצמה מחיים קשים ומתעלים שהיא עברה ממה שהיא כתבה זה נראה שהיא כתב על קצה המלזג היא כמעט ולא הזכירה מה היה לה עם הילדים ובוודאי שלא את הפרוטוקולים שהיו בבתי הדין ששם היה הרבה יותר חומר עסיסי אבל חסידי גור קחו לה את הילדים בכוחניות שמתאימה רק לחסידי גור והכל בשביל לאמלל אותה עד כמ
אריה28.06.16
27
הסיפור מתחיל הרבה לפני שהיא עזבה את הבית. להתייחס רק לחלק הזה בסיפור זה עוול.
צביקה28.06.16
26
אין ולא יהיה לבנות מחילה עולמית על הסבל שגרמו לאמא
מוטי מרדכי28.06.16
הקורבן הכי מסכן פה הן הבנות! נולדו לתוך קהילה מסובכת, לזוג הורים מסובכים ששניהם לא ידעו להתמודד עם הקהילה המסובכת הזאת.. אם כבר להאשים-רק את כת גור.
אן30.06.16
25
כל המדינה צריכה לדעת מה קורה במשפחת ויינשטיין ? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דודי28.06.16
24
כולם שואלים למה .. למה רבונו של עולם איך זה קורה שאימא בוחרת לשנות כיוון מה קרה מה עבר עליה לא היה אף אחד לצידה לא כל יום שומעים כאלו מקרים שאימא נקראת מבנותיה זה לא טבעי לא מוסרי ולא הגיוני מה שקרה פה, אלא כשל אחד גדול. שאת זה אף אחד לא רוצה להודות, כולם בסדר וזהו ממשיכים הלאה מחר שוב מקרה דומה ו
יפי28.06.16
23
משתתף בצער המשפחה. מקוה שתפכחי בקרוב ותשובי לחיק העם היהודי. לא ראיתי את תרומתה הענקית של המדמנה החילונית להשכלתך. רבות הן הקלישאות ורבים הם התותים אותם מוכר כל חוזר בשאלה כשהוא מנסה לשוות לעצמו איצטלה של ׳איש הגות ומחשבה׳. בכל זאת... לא קל לגרום לאנשים להבין מעשה טפשי, הסותר את האמת היהודית, אשר נע
חגי28.06.16
וכי מה יש לחסידות גור למכור חוץ משנאת האחר והכל שלנו....אה שכחתי עוד משהו שיקוץ נשים . וקוגל וגלער והרינג ...האם התכוונת אוויל לפנימיות של ההערינג . דאביל רואה בכל מה שהשני עושה חיצוניות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלי 28.06.16
נותן מוסר לילדה שאימה המתה מונחת לפניה.
בינוני28.06.16
22
אף אחד לא מפלס דברים תקראו את הספר שהיא כתבה ותבינו מה בעלה עשה לה??? הבנות החליטו לקחת צד ולשמוע רק אותו . היא נטשה כי לא היתה לה ברירה! היא היתה אחד , נגד קהילה / כת שבמסוגלתה לרמוס/ להרוג אנשים !!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אסתי28.06.16
21
תומכים ? נכון שזה ניסיון מאוד קשה שילד בוחר דרך מנוגדת מאוד אבל זה הילדה שלך לעזאזל !!!! למה להפקיר ???
חני28.06.16
20
חבל שמטילים אשמה על הילדות. לא דנה אף אחת. אבל הן המסכנות האמיתיות ואין לבקר אותן על כלום.
סילבי28.06.16
19
גם בצוואה היחיד שמקולל זה שלמה (כנראה בעלה) לשאר היא מחלקת שבחים תנחומים ומתנות... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גדי28.06.16
18
איזו הסתה יש? הסיפור שהבנות לא רצו לפגוש אותה יותר. ישראל כהן עיתונאי חשוב, למה לא שאלת את החתן האם הם נפגשו איתה? למה לא שאלת אותו על שבע שנים של התעלמות מוחלטת מצידה? זה שהיא רצתה להתגרש (״לעזוב לתמיד״ אתה כותב) אינה סיבה לחוסר הסכמה של הבנות להיפגש איתה. הסיבה היא דת, כן זה דתי ולא שום דבר אישי.
מאיר28.06.16
17
סייג לחוכמה- שתיקה! לשון הרע זה גם לאחר המוות..... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד28.06.16
16
צריכים סייעתא דשמיא שהייצר הרע לא יבלבל לאדם את המוח.ויראה לו שהדשא של הצד השני ירוק ויפה.אבל כשיורדים כבר ועושים כבר השטויות.ומגיעים להדשא המיוחל.רואים לצערינו מלא קרחים קרחים.שלא ראו שהייתה מצד השני.וסוף כל החוזרים בשאילה לצערי הרב.ה'ישמרינו מבילבול המוח. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה הורוביץ.052.566590628.06.16
15
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי מאמין בהשארות הנפש28.06.16
14
שאין הידברות ואין תשובות לשאלות אלא מרחיקים מי שלא הולך בקו ה״חרדי״ חסידי פשוט זורקים אתו מהבית כדי שלא ״ יקלקל״ את מי שסביבו חבל מאוד שה׳ יזכה את כולנו באהבת חינם ואהבת כל יהודי באשר הוא יהודי וכך נקרב את ביאת משיח במהרה בימינו אמן ואמן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ניסים28.06.16
13
אחיות יקרות אתם מיוחדות האמת תמיד תצא לאור עשיתם ככול שיכולים אתם צדיקות הכאב שלכם הוא עמוק ואנו עם ישראל מחזיק לכם אצבעות השארו חזקות לעד אוהבים אתכם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
s. s28.06.16
12
כמה שזה מראה שהורים צריכים לשפר את היחס לילדים, אני יוצא בשאלה רק בגלל ההורים שלי שלא מוכנים להיות איתי בקשר, קחו את זה לתשומת לבכם! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רובי28.06.16
11
איפה הבנות הגדולות והנשואות שלה? למה פעם אחת מתוך שבע שנים, הן לא הראו את פרצופן לאמא? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד28.06.16
10
אני חושב שהטיפש פו זה הבעל שצריך להיות שכלו במותנו ולדעת את צורכי אישתו וילדיו אוי לו למי שנדפק אם טיפש חלילה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אנונימי28.06.16
9
מעניין האמא בעצמה רשמה שהבנות לא מעוניינות לדבר איתה ונידו אותה, והבת הוסיפה שאף אחת מהן לא רצתה ליצור עימה קשר.. לא נראה לי שארגון כמו הלל ודומיו יגיד לילדה מה להגיד והיא תעשה מה שהם אומרים.. היא נראית יותר רצינית ויודעת להגיד מה שהיא חושבת ולא מה שאומרים לה..
גיאורה28.06.16
אחרי שקראתי את ספרה של אסתי... הבנות אכן לא רצו איתה קשר אחרי שתקופה ארוכה היא נעלמה מחייהם בלי הסבר... וכשכבר רצתה לחזור לקשר זה היה מאוחר מכדי שיסלחו לה
אחת שקראה28.06.16
8
אסתי לה יתבדת
שרה שמוחה29.06.16
7
"באמת שהתכוונתי להעביר אתכם בשלמות למקום שהאמנתי שיהיה לכם הכי טוב" "ואיפה שלא טוב לכם-אל תישארו".הם ממש לא רצו את השכנועים האלו
רחל28.06.16
6
סיפור כואב ועצוב אבל על פניו נראה שאישה הזו הייתה חולה מאוד ואין קשר לחסידות או לדרך חיים בו גדלה או לדרך חיים בו בחרה . מדובר פשוט בחולי קליני .שלא מצאו לה טיפול מתאים . ובעלה אשם בהכל !!!!! קראתי את הספר שלה "עושה כרצונו " והזדעזעתי על הצביעות ,על התחפושת שאנשים שמים שם מצד אחד הוא חרדי ומצד שני ה
חוזרת בתשובה28.06.16
5
....שהבנות...ושאר החייס מגור..יפסיקו לבכות שופכי דמים ואכזריים....אין אישה נשואה אצלכם שלא סובלת מהשפלה.דיי המצאתם דת חדשה של גרמניה ופולין....את בן אדם לחבירו מזמן אתם לא מכירים.בין אם זה מישהו מתוך החצר שלכם.או מעבר לגדר.... משפחות יצאו מדרך התורה אצלכם.גברים נשואים פרשו ונשים נשואות ברחו..ואתם מ
מויישה רחמנוביץ28.06.16
4
והמשכיל בעת ההיא ידום ,וד"ל
דוד28.06.16
3
מרגש וכואב ולא פחות מזה, מזמן אפשרויות ללמוד. בכל דבר יש היזדמנות ולדעתי זה המקום לומר , יש בזרמים החרדים כאלה שלא מפחדים מי נשים ומאפשרים להם להרים את הראש ולישר מבט בגובה העיניים וכל הנשים שחפצות בכך, צריכות במקום לוותר על ילדיהן ולצאת בשאלה, פשוט לחפש ולמצא מסגרת יותר מתאימה בתוך הקהילה החרדית. ת
דני28.06.16
2
מסכנה הלכה לעולם הבא בלא כל צידה לדרך כל מי שיכול ללמוד פרק משניות אחד או לומר תהלים לעילוי נשמתה יעשה עמה חסד של אמת
אבנר28.06.16
אני לא מבין מה הויכוח כאן, מדובר באשה שביזתה את בנותיה היקרות הזניחה אותם בעטה בהורים אומללים, והכל בגלל התאווה לעזוב את הדת, ובכלל מה היה לה מזה 8 שנים אכן חיה כאילו בחופש ובסוף התאבדה בצורה טראגית, אחיותיה לעומת זאת חיים באושר בתור נשים חרדיות ונהנים מכל רגע מילדיהם, והיא רחמנא ליצלן איבדה את שתי
שמעון28.06.16
1
יש לה בת שהיתה מתחת לגיל 10 כשעזבה אותן... אם אכן הן לא היו רוצות לדבר איתה אז היא יכלה לדרוש דבר כזה כמו כל הורה לקטין . אך מעניין למה זה לא קרה, מה שבטוח זה מובן שהיא וויתרה עליהן לכתחילה ולא הן עליה היא חשבה אולי להיות חצי אימא ולקבל בנות שלמות אך כנראה שמשוואה כזו קיימת רק בחלומות, ויצורי אנוש ל
רק לחשוב28.06.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

מרגש • צפו בראיון

התפילין של הזולת: סיפורים מרגשים מפרויקט החיבור בין יהודים

אסף מגידו | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24