כיכר השבת

אכזריים, תתביישו

מי משתמש בסבלן של הבנות הספרדיות?

גורמים אנונימיים, פוליטיים, רעי לב הפיצו כתבה מ"כיכר השבת", שעסקה בסבלן של הבנות הספרדיות, כפשקוויל מתוך מטרה לפגוע בתנועת ש"ס והעומד בראשה השר אריה דרעי. (ישי כהן, כיכר השבת)

69
כיכר השבת | כ"ה בסיון | 01.07.16
השר אריה דרעי
השר אריה דרעי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

סבלן של עשרות בנות ספרדיות, אשר עומדות שבורות ורצוצות בשל חוסר הוודאות לקראת מקום לימודיהם בשנת הלימודים הבאה, לאור אי קבלתן למוסדות הלימוד מחמת מוצאן המזרחי, נוגע בלב כולם ומי שבידו לפעול כדי לשנות את המצב, משתדל לעשות את שביכולתו.

"כיכר השבת", מתוקף היותו האתר החרדי המוביל בעולם, עוסק בנושא כאוב זה, מאז היווסדו וברוך השם מצליח להגביר את המודעות ולחולל שינויים, אך עדיין, מדי שנה מתברר כי הסוגיה הכואבת טרם נפתרה לחלוטין.

כחלק מהעיסוק בנושא הרגיש, פרסמנו השבוע כתבה בה נמתחה ביקורת על הפוליטיקאים החרדים ופעילותם למען הבנות הספרדיות, כאשר הכתבה עסקה בהבטחה לקביעת רישום אזורי, מתוך כוונה שהדבר יפתור את המשבר החוזר על עצמו מדי שנה, אך בפועל הדבר לא יצא אל הפועל.

גורמים אנונימיים, ככל הנראה פוליטיים, לקחו את הכתבה, שהייתה עניינית לחלוטין ונועדה אך ורק למענן של הבנות הספרדיות, ובחרו להשתמש בה כדי להתנגח ביו"ר תנועת ש"ס, שר הפנים, אריה דרעי.

אותם גורמים, רעי לב, הדפיסו את הכתבה באלפי עותקים והפיצו אותה כאחרון הפשקווילים ברחובות הריכוזים החרדיים, מתוך כוונה להשמיץ את דרעי ולהציגו כמי שכביכול לא פועל למען הבנות הספרדיות.

חבל מאוד שאותם גורמים בחרו להשתלח בצורה שכזו בשר דרעי מתוך מטרה לפגוע בו, בפועלו ובתנועת ש"ס, תוך שהם עושים שימוש ציני ואכזרי בסבלן של הבנות הספרדיות, במקום להשקיע את המאמצים הללו במציאת פתרון לעשרות בנות שיושבות בביתן ומררות בבכי.

"כיכר השבת", שהיה הראשון לטפל בנושאי האפליה, בכל מחיר, שם דגש על כך שסבלן של הבנות יקר מכל דבר אחר ופועל ברגישות רבה כדי לא להעצים אותו, אך ישנם מי שבחרו לעשות שימוש ציני, פוליטי ומרושע כדי לנגח ולא כדי להועיל.

מלבד זאת, ואת זה לא ציינו אותם משמיצים, תנועת ש"ס התברכה בנציגים ברשויות המקומיות, כדוגמת צביקה כהן בירושלים ואלי דדון בבני ברק, הפועלים לילות כימים בכדי לסדר מקום לימודים לעשרות בנות ספרדיות ולהקל על הסבל והמצוקה, שלהן ושל בני המשפחה.

אותם גורמים שבחרו להשתמש בכתבה כדי לפגוע בש"ס ובשר דרעי, ביקשו לא לעזור לבנות המסכנות אלא להכפיש, לפגוע ולהרוס.

תוכן שאסור לפספס
69 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
55
אריה ירשע אני מכיר אותך מקרוב מה אתה עושה בשביל הבנות הספרדיות
יוס"ח כלף05.07.16
54
מדוע זה אחרי 70 שנה בארץ עדיין הספרדים בוכים על אפלייה? הלא גם רוסים, הונגרים, רומנים, צ'כים, פולנים,אמריקנים וכוו וכו'. ומעולם לא שמענו על אפלייה של הונגרים, רומנים וכו' וכל שכן על מחאות הפגנות שלהם. אשמח לשמוע הסבר של מנהיגי ש''ס היקרים. תודה מראש
משה דברצינר03.07.16
53
ועוד נובח על אחרים ??? אין יותר נוכל מדרעי. פשוט גנב כסף וגנב דעת...
מכלוף הרשע02.07.16

הצגת כל התגובות

52
. לא מי מפזר את הפישקוולים..אלא מדוע ספרדיות בוכות בשל אפליה .כאשר ש`ס 30 שנה בכנסת ובממשלות. מה עשיתם במשך 30 שנה מושחתים.
mike02.07.16
51
חלאס עם דרעי והכבוד שלו.. הוא מזמן כבר לא רלונתי שילמד מליצמן וגפני איך עובדים.. כבר אלי ישי היה יותר טוב.. שיעוף הביתה לא עושה כלום לאזרח האמיתי.. אולי כמה כותרות וגם על זה רבים.. והבנות? אולי מעניין אותו אבל לדפוק על השולחן ולהוסיף דברים זה כבר יותר מדי.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קובי02.07.16
50
למה אנחנו בוכים אנחנו צריכים לפתוח לבד מוסדות כמו אגדה פתחה ולא ולא לבוא בטענות לאף אחד כל חוג שיחנך את ילדיהם במוסדות וחלס אם היתבכינות ושולום על ישרא-ל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עזרי01.07.16
49
אי אפשר יהיה לנפנף בנחיתות ואפליות ומה יקרה עם הקולות של דרעקי ???
יעל01.07.16
48
אם ההורים יוותרו על הגאווה שלהם ויתפשרו על מוסד ספרדי "רח"ל" רוב הבנות לא ישארו בבית. וחוץ מזה תפסיקו לבכות ולילל תתחילו לפתוח מוסדות. האשכנזים לא צריכים לפתוח מוסדות לספרדים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ריאלי01.07.16
47
מדוע כל ראשי הציבור הספרדי כולל ראשי ישבות ספרדים דואגים למקום במוסדות לימוד אשכנזים?????????????????
מאוכזבת01.07.16
46
נכון זה מיעוט, ולא רק. אבל הורים יקרים מה אתם עושים כדי שהבת שלכם תוכל ללמוד בסמינר של בית יעקב? יש הורים שמתעקשים להשאר עם האייפון. הבית לא מתנהל על טהרת הקודש. אני מלמדת בסמינר ספרדי והורים מתחננים שננפה יותר את המתקבלות.
שמרית01.07.16
45
הפקירה אותנו ש"ס בשדה הקרב פצועים ומדממים מסכיני ה"גזעניים" אבל אנו נתחשבן איתם ביום הבוחר וד"ל
יוחנן01.07.16
44
דרעי כל דבר שיעשה לו כותרת יםעל לפטר מורים ממעין החינוך לא מיצר כותרת לא יפעל למענם מושחת נמאסתה!!!!!!!!!!!!!!!!!!
אני05.07.16
43
לא מחמיאה לו, בלשון המעטה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הנרי02.07.16
42
כן כן הוא רוצה שתמיד המיזרחים יהיו עניים וקפופים לש"ס. את זה קלטי כבר לפני שנים. ואני עושה את כל מה שביכולתי להשפיע על הציבור לא לבחור יותר ש"ס... ושום ספין או תעמולה לא תעזור להם..
לא עוד ש"ס02.07.16
41
כל בר דעת מבין שהפרסום מועיל לדרעי ולשס והם אלו שעשו קופה על חשבון אחיהם הספרדים !!!!!! (אחד שיודע)
קובי 01.07.16
40
לא יעזור בנות יקרות אל תרעו בשדות זרים הם לא שווים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי01.07.16
39
אז בכתבה הקודמת גזרנו ושמרנו ועכשיו החכמנו ולא הבנו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אמא חרדית01.07.16
38
אז על מה הוא מדבר הצבוע הזה
חי01.07.16
37
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שאול01.07.16
36
40- 46 חזק. אין לנו על מי להשען. לא שס , לא דורעי ולא אלי ישי ולא כולם. ועוד לא מעניין לאותו מושחת שהחליף את חוק הלאום בתעודת זהות שכל הדתות כאחד, ולא ממפלגה שלו משום ילדים שאין להם איפה ללמוד ...אז על מי סומכים ?! איך אומרים עושים מקוואות ומצד שני אומרים לך זה ביטול תורה לטבול? איך החליפו את כל הק
מכלוף שהחליף לאום בתעודת זהות לעולם03.07.16
35
הוא אמר "תגזרו ותשמרו", אז גזרו ושמרו, וראו שדרעי רק איכפת לו מסדן ולא איכפת לו באמת מהספרדים, הוא רק מבטיח הבטחות ללא כיסוי. אנשים מסכנים קשי יום, שהבת שלהם בוכה בבית, דרעי עשה עליהם סיבוב, אז הם הזדעקו. מצווה עשו שפרסמו, כמו שנאמר מצווה לפרסם את החנפין. וככר השבת אשריכם שפרסמתם, מה תפסתם רגליים ק
חסיד מרן02.07.16
34
אין על דרעי בעולם חיים שלי הוא הבן אדם הכי נדיר שיש מאוהב בו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מישאל עמור01.07.16
33
אל תנסו לעשות את אריה דרעי כאדם שדואג.כי אם באמת היה אכפת לו לא היה קורה לאותם בנות דבר כזה רע. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
זוכמיר01.07.16
32
תזכרו מה שאני רושם פה עוד מעט המפלגה הזאת תלך לאבדון. אני 18 שנה מצביע ש״ס עכשיו אני אחד האנשים שהולך לקום עליהם בצורה בלתי רגילה עיתונות חוקרים פרטיים מלחמת חורמה תזכרו מה אני אומר לכם בבחירות הבאות ש״ס לא תעבור את אחוז החסימה ולמתעניינים למה? השבוע הם פגעו ברב שלי אחד מגדולי הדור והמבין יבין תז
ירון01.07.16
לך תספר הרבה עם יותר כוח ממך פי מאה ולא הצליחו.... משום שבשס יש גדולי ישראל אתה יכול ללכך על דרעי כמה שתרצה אבל בסוף יש גדולי ישראל.. אז עצה טובה שב בבית חבל על הזמן שלך ועל הכוח...
לירון05.07.16
31
אם ילדה ספרדיה לא יכולה ללמוד בבית ספר ספרדי כמו הילדה שלי,אדאג ליפנות לכל הגורמים עם פירסום שמות של כל העוסקים בנושא זה כי הפירסום יהיה במקומות לא שומרי תורה ומצוות.
לוי אורנית01.07.16
30
ואת זה אי אפשר לקחת ממני האמנו בו חכינו לו ובחרנו ו אבל וזה האבל הוא לא פועל למען הבנות הספרדיות בכל הכח כמו שא ם היה הפוך גפני ופינדרוס דישט היו פועלים שסבל עצום של משפחות רצח שלממש של בנות צער וסבל עד תהום פרשת מחאה לסדן רק מכעיס אותי ורבים כמותי פוליטקה זולה טוב היה אם היו מפנים את קולות המחאה
יעקב החרדי01.07.16
29
אתם רק פתק בקלפי והילדים של ראשי ש"ס מסודרים. ש"ס מנציחה את הפערים הם לא מעוניינים באנשים משכילים. אני פרשתי וילדי מסודרים מבחינה לימודית במוסדות ציוניים והפרנסה יפה.
אזולאי01.07.16
28
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי01.07.16
27
לכתוב שאלי דדון פועל ועובד ימים כלילות הוא עובד בקושי בימים להכניס את בנות מקורביו לוולף כהנא ומאיר ולהעביר תשובות לספרדיות הפשוטות שהוא מזיע ומתאמץ להכניס אותם לגברא ואלקיים.מספיק עם הבדיחות והליצנות.שידאגו להיות דוגמא הוא וכל נציגי שס שדואגים לבניהם להיות בחברון ולבנות בסמינר החדיש חדש וולף וכו&#0
קצב אברהם03.07.16
26
כבר הגדירו אותו חכמי הדור "הנציג הבכיר של הכלום" חוץ מלדעת לעזור פה ושם לאלה שבזכותם הוא עדיין בעירייה אין לו שמץ של קשר לפעילות כל שהיא!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבישי :-) (בדוי) 02.07.16
צודק בכל מילה ויותר מכך.רוב מצביעי שס חושבים ככה.כדאי ורצוי לרענן את הרשימה ולהכניס אנשי עשיה אמיתיים אחרת הריסוק קרוב.ולא שהאשכנזים יותר טובים אדרבה אבל משס בעיריה אין כלום חוץ מהקצאות לרבנים וג'ובים למקורבים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קצב אברהם03.07.16
25
הגיע הזמן שהשמאלני הזה ילך הביתה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיכאל01.07.16
24
ככר השבת. כן, יש סבל של בנות. דרעי הבטיח רישום איזורי. מה הבטחות לגיטימיות טובות רק לפני בחירות? מי שאכזרי זה אותם ששותקים ולא עושים כלום ורק מבטיחים
מי אכזרי?01.07.16
23
זה לא משנה כמה פרסומת תעשו לאלי ישי הרשע ומפלגתו, לא נבחר לא בו ולא בדרעי הרשע, שני אפסים. שבת שלום
זה01.07.16
22
הוא האכזר
מי אכזרי ?01.07.16
21
כשבתי שתחי' הגיעה לכתה ח' ובא עת הרישום לסמינר.. נרשמה לסמינר הרב וולף, התשובה לא אחרה לבוא, לפני שפתחתי את המעטפה ידעתי את תוכנה.. רשמתי את ביתי לסמינר ספרדי, ועד היום לא פתחתי את המעטפה ששמורה עימי. למי היה עלי לפנות בבני ברק, לגואטה, לדדון.. הרי אני מהשקופים. האם בגלל שהצבעתי שס הפכתי לצבעוני יות
שסניק מאוכזב01.07.16
אז בחרת בלוף יותר גדול..
נו נו01.07.16
אז תבקש מהם שיעזרו לך ולמה רשמת בכלל לוולף או אפי' לסמינר הספרדי היית נרשם ישר אצל העציצים
יוסי01.07.16
כיון שהתנועה הזו היום הנה בראשות גנב נאלח שרק מספר סיפורים על השקופים ובפועל לא סופר אותם. אך ההליכה לעציצים הנה גרועה הרבה יותר, שכן הם אלו שהעלו על נס את נושא האפליה, תחילה בין אשכנזים לספרדים והיום בן "בני תיירא" לעובדים. בקיצור, חזור בך לפני שתתאכזה מחבורת חלאות זו הרבה יותר.
אבי02.07.16
דבריך אמיתיים ואני אישית מזדהה שם עם כל מילה. עלה והצלח!
חיים02.07.16
20
אפילו בהקצאות דאג לשמנים לקבל תוספת עיינו ערך שתילי זיתים.איזה דאגה לציבור הספרדי דאגה לחברים השמנים..... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מנחם03.07.16
19
אתה ממש חושב שעץ יעזרו לך?? ? ללכת ללקק שוב לאשכנזים שעכשיו יתיחסו אליך יפה כי כולם שונאים אותם אבל ברגע שיהיה להם טיפת כח הם יזרקו אותך מהמדרגות? מתי הספרדים יתחילו לסמוך על עצמם ולאהוב את עצמם? עד מתי תעדיפו להיות סוג ג'? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שיר01.07.16
18
אין כאן רוע . דרעי צריך להתעורר במקום להתעסק עם סדן ואלי ישי והרב אמנון יצחק . שימצא פתרונות לבנות הספרדיות
אבי01.07.16
17
לו את התוכניות והאינטרסים שלו עולים על שרטון. הוא מתייחס אלינו כאל שקופים ופתאום הוא מופתע שיש ספרדים חכמים שקולטים את האחד בפה והאחד בלב שלו.
שקוף01.07.16
16
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד01.07.16
15
ש"ס דרעי והכנופיה שלו הם אלה הפושעים הגדולים בנושא אי קבלתן של הבנות למוסדות!!!!!!!!!! אל תנסו לשכתב את ההיסטוריה!!!!!!!!!!
אריק01.07.16
14
וקודם שרבנים ספרדים ישלחו לסמינרים ותתי"ם ספרדים אח"כ לדרוש מהאזרח הפשוט.בינתיים האשכנזים לוקחים את העילית שבספרדים ומשאירים מאחור את הפחות.וכאמור האשמה על רבני הספרדים שדואגים רק לעצמם.
די לטמטום03.07.16
13
יש ב"ה סימנרים ספרדים מצויינים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי01.07.16
12
ראשית מי שמפיץ ומציץ את נושא הסימינרים של הבנות הספרדיות ,הם לא אחרים מאשר האשכנזים שמנסים רק לנגח ולהשפיל את הציבור הספרדי !!! הדברים ברורים ביותר!!! ולעיניין הסמינרים:הבנות הספרדיות לא צריכות לרעות בשדות זרים!!!! יש לנו מספיק סמינרים ספרדיים מעולים הן ברמה הרוחנית והן הלימודית כך שהחיזור על פתחי ה
שולי01.07.16
11
פה אל פה אדבר בו ומראה ולא בחידות, ותמונת ה' יביט ומדוע לא יראתם לדברי בעבדי השר דרעי. המתקיפים את דרעי הם קורח ועדתו, וגורלם יהיה כקרח ועדתו, יקברו חיים באדמה, ומתוכה יצעקו, דרעי אמת ותורתו אמת.
דן סגל01.07.16
10
אולי כוונתם היא לטובת הבנות? רק לך מותר לפעול לטובת הבנות ? האם אתה יודע לקרא מחשבות לב ?של נעלך מעל רגלך.
מניין ? מאיפה?01.07.16
9
שס עובדת מלא וסתם ככה על האפליות אני רואה את כל חבדותי לכיתה זלא היתכבלו הן רק ספרדיות וזה פשוט בושה ועצוב לחשוב שביום חמישי סימץי את הלימודים עם פנים חסמינר והם עם פנים ל... עצוב!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חסוי04.07.16
8
צביעות!
אברהם01.07.16
7
מתוך אינטרס להישאר רלוונטית....
ח01.07.16
ולכן הם מעדיפים שהאשכנזים לא יקבלו כדי שיהיו מוכרחים ללכת רק למוסדות הספרדים. אל תשכח שזה מקום טוב לג'ובים ולעשיית כספים על חשבון המדינה...
שס01.07.16
6
רבו כמה פעמים אין עליו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אופיר05.07.16
5
בסמינר החדש.ברח' מלכי ישראל.
איפה הבת ?01.07.16
4
רדיפה לחינם ועוד שרבו הוא זה שתקף אותו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אופיר05.07.16
3
כאשר ראשי ש"ס ישימו את בנותיהן בסמינרים ספרדים ולא ישתמשו בפרוטקציה " לסדר"את בנותיהן במוסדות אשכנזים, אפשר יהיה אולי להאמין להם.
אסתר01.07.16
2
באתר החרדי הכי מוביל בעולם. מדוע שזה לא יתפרסם גם ברחובות. וכי אנשים שאין להם אינטרנט לא צריכים לדעת מזה.
מנדי05.07.16
1
ואם זה לא נוח למר אריה דרעי, אתה מוזמן לפנות את המקום לאיש שבאמת דאג לציבור הן מבחינה כלכלית והן מבחינה דתית וציבורית. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גבי01.07.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

המשטרה מבקשת סיוע

נעדר מראשון בלילה: אולי ראיתם את ראובן בן 26 מבני ברק?

דוד הכהן | 25.04.24

"כמה גדלה אהבתה אליכם"

נחשף לראשונה: המכתב של אחד מגדולי הדור לנכדו היתום

חנני ברייטקופף | 25.04.24

ביקור חג 

כשהגר"ש גלאי והגרא"י דינר התפלפלו בלימוד | צפו בגלריה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

הטור השבועי

עת הזמיר הגיע // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 25.04.24
ש

חצי מחיר מת"א

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף ברטניה ישראל | מקודם

אור זרוע לצדיק

אלפים בהילולא השנתית לאדמו"ר רבי מאיר אבוחצירא זיע"א | תיעוד

חיים רוזנבוים | 25.04.24

היסטוריה ואקטואליה

הניסוי החדשני ב'מצות מכונה' גרר סכסוך בין הרבנים הגיסים

ישראל שפירא | 25.04.24

יְבָרֶכְךָ ה' וְיִשְׁמְרֶךָ

שידור חי | מעמד ברכת כהנים בכותל המערבי • צפו

כיכר השבת | 25.04.24

להוי כעפרא דארעא 

הגרמ"צ ברגמן שרף את החמץ סמוך למעונו | תמונות

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם

ומשפע מצוות תפילין

כך נחגגה בר המצווה לנכד של גדולי הרבנים | תיעוד

חים רוזנבוים | 25.04.24