כיכר השבת

הטור השבועי

דמי הלל אריאל והרב מרק זועקים אל המתנחלים מן האדמה

זוהי התוצאה של ההתיישבות בין מאות אלפי פלסטינים. אלפי יהודים מסכנים את עצמם מידי יום, בדרכים וביישובים, להיות טרף למרצחים, בעבור נזיד עדשים של מספר קרוונים. האדמה יותר חשובה מהאדם? (דעות)

175
עו"ד דב הלברטל | כיכר השבת | ד' בתמוז | 10.07.16
דמי הלל אריאל והרב מרק זועקים אל המתנחלים מן האדמה
(Miriam Alster/Flash90)

הנערה הלל אריאל נרצחה באכזריות בשנתה, על ידי מחבל שחדר לבית המבודד ביישוב. הרב מיכאל מרק, נרצח ביריות מרכב חולף בכביש הומה רכבים פלסטינים. האיש האמיץ מיחידת הכוננות, איבד את עינו. אישה נוספת נפצעה מיידוי אבנים בכביש הומה פלסטינים. שלושה נפצעו קל, מפיגוע ההתנגשות של מחבל, גם זאת בכביש הומה פלסטינים.

זהו קציר הדמים של שבוע ביהודה ושומרון. ועוד לא מנינו את זריקות האבנים, בקבוקי התבערה, ופשעי השנאה הרבים הנוספים, שביצעו המחבלים, השבוע, מידי יום.

זה נכון שהמתנחלים הם בעלי ערכים. זה נכון שהם ישרי דרך, אמיצים, מסתפקים במועט ואוהבים את הארץ ואת המדינה. אבל מי נותן להם רשות לסכן כך חיים של יהודים? איזו הצדקה עלובה של צורך במאחזים או התנחלויות בין מאות אלפי ערבים, עומדת אל מול הדם היהודי הנשפך שם כמים? עד מתי? עד מתי יהיה דמם של נערים, ילדים ומבוגרים הפקר למחבלים ומרצחים, ברשלנותם של המתנחלים? בעיוות הערכים שלהם, לפיהם האדמה חשובה מן האדם?

אין יום שלא קורה שם משהו. לרוב, זה לא מדווח בכלי התקשורת. כי זה כבר שגרה של שנים. למה לדווח על בקבוקי תבערה. על סתם יריות. על אבנים הפוגעים ברכבים, ורק גורמים לנזק לרכוש ולטראומה לכל החיים. על שריפת מטעים. ולמה לדווח על מספר פצועים קל? זה כבר לא רציני.

אבל הרי גם פצוע קל זה נורא. הפצוע מפונה לבית חולים. כל שיגרת יומו, שלו ושל משפחתו, מתערערת לזמן ממושך. הוא נדרש לא פעם לטיפולים קשים ומתמשכים, בעלויות גבוהות. הוא סובל טראומה שאותה לא ישכח כל חייו. זה פצוע קל.

הטענה האווילית של המתנחלים היא, שגם בתל אביב ובנתניה יש פיגועים. יש שם פיגועים. אלא ששם הם מתרחשים אחת למספר חודשים או שנים. ביהודה ושומרון יש כל יום פיגועים. כל יום. יורים. זורקים אבנים. בקבוקי תבערה. עוקרים מטעים. הופכים דוכנים. דורסים על הכבישים. יורקים. גונבים. הורגים. זו היא שיגרת היום ביהודה ושומרון. האם גם בנתניה זו שיגרת היום?

זוהי תוצאה של ההתיישבות בין מאות אלפי פלסטינים. אלפי יהודים מסכנים את עצמם מידי יום, בדרכים וביישובים, להיות טרף למרצחים, בעבור נזיד עדשים של מספר קרוונים.

ואיך גדלים שם הילדים? הילדים בנתניה, גדלים על חוף הים. על סיפורי אגדות של שלגיה והגמדים. על שמחת חיים. על משחקים ופארקים. וביהודה ושומרון? הילדים גדלים על סיפורי אימה וזוועה. על משפחות פגועות והרוסות, נפשית ופיזית. הם גדלים בטראומת חיים מתמשכת. כי הסיפורים שהם שומעים זה לא על שלגיה, אלא על מחבלים. על הרג, על דם. על שכול. על שנאה. על אימה.

כך הם גדלים, ילדי יהודה ושומרון. ילדות בלתי נשכחת. הם גדלים באתוס של שנאה ונקמה. דם, יזע ודמעות.
אז מי נתן למתנחלים רשות להשחית את נפש ילדיהם? מי נתן למתנחלים רשות לסכן חיים של יהודים מידי יום? ובאופן של גלגל החוזר, הם מנצלים את השכול לעוד הסתה לעלייה להר הבית, לעוד בניית קרוונים, לעוד נקמה. ואז הרצח מתעצם, וחוזר חלילה.

ובאדמה ספוגת הדמים הזו, דמי אריאל והרב מרק, זועקים אל המתנחלים מן האדמה. ולא רק דמם שלהם, אלא דמם וכל דם זרעיותם. וגם נפש הילדים העשוקה, זועקת אל המתנחלים. אך אוזנם אטומה מלשמוע.

תוכן שאסור לפספס
175 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
117
חכם לשבת תחת המעטפת שלהם ולקנטר. מה תעשה שתשחרר את התנחלויות, יש לך את כל העיר העתיקה - תשחרר גם שם, אח"כ הגבה הצרפתית תהיה ההתחכחות, בסדר, עכשיו כביש 443, ואח"כ המשולש בגליל. כי אתה פחדן ומתרפס לבעיות
שי10.07.16
116
חכם ונבון וכו' וכו'. פתאום הוא לא? הא אנשי אלי ישי המזוהם פיכססססססססססססססססססססס
אברהם14.07.16
115
האנשים המדהימים האלו שכינית "מתנחלים" מוודאים את זה שלא יהיה פיגועים בתל אביב ובנתניה כל יום!!! הם מודעים לסכנות ועדיין מוכנים לקחת את הסיכון בשביל שאתה תוכל להמשיך ולקרוא להם חסרי אחריות!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אני12.07.16

הצגת כל התגובות

114
את הנפש עבור מצוות ישוב אר"י..... אך ורק על ג"ע ש"ד וע"ז יש חיוב... מיזרוחניקים יקרים! כדאי שתפנימו זאת!!!
לפקוח תעיניים11.07.16
וזה תוך סיכן, כמו שכותב המנחת חינוך . אם כדי לכבוש את הארץ התורה מצווה להלחם ,ודאי שזה כולל גם שמירה על מה שכבר נכבש. יש הטוענים שזו לא מדינה יהודית ולכן אין דין כיבוש , אבל זה כבר ויכוח נוסף.
יהודי13.07.16
113
לא על היהודים.
מיכאל11.07.16
112
תיבדקו את הנושא תיראו שכל הרבנים והאדמורים והראשי ישיבות נגד ללכת לגור שם וגם לגבי לגור בביתר ומודיעין לא היה כל כך קל לקבל את האישור מהרבנים, אבל מצד שני ברור שהמתנחלים מקריבים את עצמם למענינו והם אלה שעומדים בפרץ וסופגים את האש וכך גם היה בגוש קטיף,,
מוסא11.07.16
111
הלברטל חולה נפש זקוק לאשפוז ימח שמך וזכרך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יאיר לפיד11.07.16
110
אם הפיגועים לא היו בחברון נם יהיו בבני ברק!!! אם לא מגינים על החזית האויב יגיע לעורף!! מספיק עם הפיגועים שיש כבר עכשיו במרכז הארץ, אתם רוצים עוד, חלילה וחס?????? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אפי11.07.16
אולי היושבים בת"א יתעוררו ובאמת תהיה כאן מלחמה ערה ומשיח ואז אפשר יהיה לכבוש כל מה ששלנו. בינתיים- אתם לוקחים את החוק לידיים, מתחייבים בנפשכם ורוב עמ"י לא תומך במהלך שלכם בכלל...
יעל14.07.16
109
כל בר דעת יודע שהערבים רק מתעצמים וארגוני הטרור שלהם עולים למעמד גיבורי העם -על כל נסיגה ולו הקטנה ביותר שלנו! אם נפנה את המאחזים אז הם פשוט יגיעו לדכא אותנו בתחנת היעד הבאה ,כל אחד כבר מבין שהשלום היחיד שהם רוצים זה שכולנו נלך מכאן והם יקבלו את כל הארץ. הסיפורים של אוסלו רבין והשמאלנים כבר ירדו מהמ
שליח-מצווה10.07.16
108
תבדקו ותראו: ד הלברטל = 280 בלק ובלעם = 280
יהודה רבינוביץ10.07.16
107
שליחי מצווה אינם ניזוקים שם בגמרא מס' ברכות איפה שלא שכיח ההיזק, ואם יש שם סכנה כמו חיות טורפות = ערבים אז אין להם ביטוח של " שליח מצווה שלא ינזק"
א.ש.10.07.16
106
זה אתר תורני?? איך אפשר לפרסם מאמרים כאלה ?
ירמיהו10.07.16
105
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פושט'ער איד10.07.16
104
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אז בואו נקפל שם ננטוש את הכל וביי10.07.16
103
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אני10.07.16
102
עוד כמה דברי שטנה נשמע מהאיש המוזר הזה מן הראוי שיך עם מקוה צמוד וכל פעם שלועו מוציא תשפוכת כזו שיוכל לטבול ולהיטהרץ
מאיער15.07.16
101
תלמד אמת ואז תכתוב
יהודי14.07.16
100
תל אביב אם לא היה היתנחלויות היה יותר פיגועים בתל אביב ושלא יקשקש את......שמולני משוגע... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יקי11.07.16
99
תגיד זה נורמלי ? וכל המתפללים הקדושים מהר נוף???? זה גם התנחלות או אלו שנהרגו בשער יפו נפסיק ללכת לכותל? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מלי11.07.16
98
פשוט בושה וחרפה נעלמה הבושה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א11.07.16
97
תתבייש לך מי שמך לכתוב על יהודים שגרים שם אדוני לא כל מה שחושבים צריכים לכתוב לך לכולל קצת ללמוד אתה ניראה משועמםםםםם ברמות על אני לא מתנחל אני גר במרכז אבל קשה להכיל את השטויות שאתה כותב (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ברוך10.07.16
96
אם אתה חושב שיתנו להם את יהודה ושומרון זה יפסק? א תן לי לחדש לך שאם ניתן למחבלים האלה את זה האיניתיפדה שלהם תגיע הרבה יותר למרכז ולירושלים
חסוי10.07.16
95
בתור גננת שעבדה בהמון אזורים הילדים הכי מיוחדים רגועים שלווים בנפש נעימים ממושמעים גרים בהתנחלות!!כל הכבוד למי שגר בהתנחלות אני לא מסוגלת לגור שם ישר כח ומה שאתה כתבתיה עורך דין יקר זה ממש לשון הרע!! תלמד לדבר דברים טובים לך תראה איך הם חיים ואז תתחיל להתפלל שהלוואי שגם אצלך יהיו כאלה ילדים של התנחל
‏שירה10.07.16
94
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעל10.07.16
93
גם לערים הגדולות וזה שבערים הגדולות יש פיגוע פעם ב... זה בגלל שזה נעצר בהתיישבויות. ואם לא היו התיישבויות הם היו בערים הגדולות, כי האוייבים שלנו ימ"ש לא רוצים את יו"'ש, הם רוצים את כ-ל ארץ ישראל, כולל ירושלים, תל אביב נתניה .... ה' יצילנו מידם
אורה10.07.16
92
בשרונה גאולה הר נוף לא היו פיגועים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אני10.07.16
91
מה עדיף לתת את הארץ למרצחים האלה? בסוף הם גם יבקשו את המקום בו אתה גר ..אין שום קשר הם רוצים הכל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אני10.07.16
90
אנא בבקשה נא להפסיק לתת לרשע הזה במה תודה
איציק15.07.16
89
ברוב מוחלט נשארים שם לגור לאחר נישואיהם... אם זה כזה ''סבל'' וצלקות נפשיות כמו שאתה מתאר למה הם לא בורחים..? אין לי טיפת הבנה בנושא ההתנחלויות.. לך תלמד על זה קצת.. לפחות קצת.. לפני שאתה כותב כתבה!
טלי14.07.16
88
זה באמת עצוב מה שקרה שם, אתם יודעים איפה, אבל מי התיר ליהודי פולין לגור בקרב מיליוני פולנים? מאיפה הם מצאו היתר לסכן את חייהם של יהודים, שגרו בסמיכות לגרמניה?
אני12.07.16
87
תביש לך אויב העם היהודי, הראש השמלאני שלך משבש אותך לגמרי, נדבר אחרי שאתה תהיה באותו מקום של המשפחות השכולות
יהשוע12.07.16
86
התנחלויות אינן מביאות בטחון! עוד בניה ועוד מאחז לעולם לא יביאו שקט אם זה לא רצון השם! המתנחלים שכחו אותו בדרך לארץ ישראל השלמה וחבל מאד... רוצים ארץ? שלום? תתפללו! תעשו מעשים טובים! תקרבו רחוקים! חפשו שלום ורדפו אותו! הניחו להר הבית ותמצאו את השם בתוככם! שום מאחז מטורף לא יביא לעם הזה את הגאולה עוד
חכם נסתר11.07.16
85
והוא הסיק מכך שיש היתר משמים לחסל את כל המדינה הזאת שיושבת בין מאות מליוני ערבים. תמהני האם יש קשר רוחני ביניכם ואולי אתה "רק" תופעת מקטרגי הדור כדתן ואבירם בדורם (נראה שלקבוצות מסויימות בחצר של ס"אטמר יש גם חיבור רוחני דומה לשלך והם זכו לקבלת פנים מראש הרשע הפרסי. האם גם אתה תבקש פגישה עמו. תארגן ז
מרדכי11.07.16
84
כל דבריו שליליים כל הזמן נגד כולם... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אהרלה11.07.16
83
מר הלברטל ושות וכו אילולא אנשים יקרים אלו המסולאים בפז הרי שאתה ואני לא יכלנו להציג מדרך רגלינו בחצי מארצינו הזעירה זה חשבון שכל תינוק יודע. מעבר לאסטרטגיה הגאונית שלך ושל כמותך יפיופי הנפש שאומרת שאם בא אדם לביתך ושודד אותך ומכה בך הרי שזה אומר שאתה צריך לפנות לו את דירתך במיידי ולהעביר את בעלות הד
משה11.07.16
82
גם ללכת לצבא להגן על עם ישראל יש בב מציאות של סכנת חיים ולכן לשיטת הכותב אסור ללכת לצבא ולסכן את הנפש. ובמחילה מכבודו איך הוא נוסע בדרכים ומסכן את עצמו ואת הנוסעים הנוספים שם, שהרי ידוע שאין יום ואין בו הרוגים הי"ו ואיך הוא מוסר את מפשו למות באוהלה של תורה הרי התורה ציוותה וחי בהם וחז"ל דרשו ולא ש
אלדד11.07.16
81
כל חרדי שיודע ספר משנה וגמרא מבין שהוא צודק! לא יודע מיהו הכותב! צדיק או רשע, מדבר מכאב או משנאה, לא מכיר אבל הוא אמר מה שבליבם של החרדים לדבר השם. נכון שארץ ישראל קדושה אך נשמות ישראל שנבראו בצלם קדושות יותר! צריך להקים שם בסיס צבאי ולא לתת ולסגת וגם לא לגדל שם ילדים. אין שם משפחה שלא נגע בה השכול!
חרדי10.07.16
אז מה את. עושה פה הערבים רוצים גם את תל אביב וחיפה לך לארה״ב ולאירופה אולי יסכימו לסבול אותך שם הכי טוב יהיה אם תתאבד ותשמיד את גופתך כדי שהאדמה הפלשתינית לא תקלוט אותך ולא תכבוש עוד שטח אדמה בשביל קבר... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גדי10.07.16
80
ילדים פה גדלים כרגיל ללא שום זוועות וכדו' הכותב שאמר שנאחזים בטענה שגם בנתניה יש פיגועים בשקר יסודה
גם אני מתנחל10.07.16
79
לא שיש לי אומץ או מצדיק אין לי דעה בנושא צריך לבדוק דעת תורה אבל מה עדיף לחיות באשליית שלגיה או לחיות את המציאות של החיים אם לא הם נראה שלא היתה שלגיה גם בנתניה נא לתקן אם אני טועה
שלגיה?10.07.16
78
קבל מחמאה ממני אתה לא נורמלי שהיה לך רפואה שלמה
מרדכי15.07.16
77
ככה לעצבן אלפי קוראים בורים ועמיי הארץ שמעולם לא חקרו את הנושא בהלכה לעומק ומה שפועל עצלם זה רק הרגש זה פשוט תענוג הלוואי אלי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודה 14.07.16
אתה יודע? תספור כמה שגיאות יש לך.
יהודי21.08.16
76
את המשפט: בישראל אסור ללחוץ על הגז באוטו כי אחרת כבר יצאו מגבולות המדינה... פשוט עצוב שיש עדין אנשים בעולם שחושבים כמוך!!! יאלה נחזור לימי גוש קטיף ונעשה קוף אחרי בנא' ונהרוס את הבתים ואת השכונות יהיה כיף!! מישהו מצטרף לדב הלברטל ליום כיף הזה? אני לא!!!!!! ובטוח שגם האנשים הנורמלים פה חושבים כך...
שושושו13.07.16
75
פשוט שמאלני דוחה
ש.12.07.16
74
כל מקום שנעזב על ידי המתנחלים נתפס על ידי מחבלים. מי רוצה לתת להם שטחים אסטרטגים הרריים+מקורות המים של ישראל מעל גוש דן ? הכותב רודף כותרות ידוע, ובור אסטרטגי. והקוראים?גם לא ממש מכירים את מפת טופוגרפית של ישראל... ועוד לא אמרנו מילה על קדושת מקום האבות ועוד לא אמרנו מילה על הסיעתא דשמיא שהייתה לכל
שרה12.07.16
73
זה הזמן לחבק את משפחות הנרצחים ולא להאשים.
בתוך הקו הירוק11.07.16
72
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיכאל11.07.16
71
אולי נעזוב את הארץ זה הפתרון? פיננו את גוש קטיף-מה קיבלנו? מתי תלמד לא משנה היכן תהיה תמיד יחפשו להרוד יהודים. חתיכת סתום אתה צריך אישפוזז בכפיה חשיבה עקומה עכורה מיסודה
יעקב11.07.16
70
זה ממש זלזול בכבוד המת
בקשה13.07.16
לא לענין מה שהולך פה
להסיר14.07.16
69
אז מה אתה מציע עורך הדין המלומד בטח לפנות ולהחזיר את השטחים ואז לקדם את הערבים יותר קרוב לשטחי מדינת ישראל או לחזור לקווי 67 הם החומת מגן של כלנו הם עוצרים אותם בגופם הם המגנים של העם כולו ולצערנו הם גם משלמים בדם חם של יקירהם של הבנים והבנות שלהם אם השם לא ישמור עיר שווא שקד שומר צריכים להגביר את ה
יצחק 12.07.16
68
מי שסומך על הנס מתחייב בנפשו
RAFI11.07.16
מחלמה שבה יש גם נפגעים . לכן דוב טועה. עיין רמב"ן בספר המצוות מצווה ד שיש מצוות כיבוש הארץ בכל הדורות. גם אצל דוד המלך והחשמונאים היו הרוגים. אף אחד מהם לא העלה בדעתו להפקיר את ארצנו בגלל זה.
א13.07.16
? אנשים טיפשים!
ל10412.07.16
67
אולי כדאי לעזוב את הארץ שממוקמת בין מיליוני ערבים 'אוהדים' ולא לגדל את ילדנו לתוך פיגועים בתל אביב וירושלים אבל כמה חבל גם בחול יש אנטישמיות ופיגועים אז אולי כנראה הדרך שלנו לא אמורה להיות מונעת מפחד אלא מאמונה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אחד שגדל שם11.07.16
66
מי שנשאר שם נרצח! מי שעלה שברח מגולת אירופה ניצל. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד11.07.16
65
נזיד עדשים? מילחמת מיצווה לכבוש את הארץ!! ולידיעתך אני גר מיחוץ לשטחים ואני מכיר תנוער שם ואני חותם שכל אחד מהם יותר בן אדם ואידאליסט מימך חתיחת מרגל אם היית בדור המידבר היית מיסתדר טוב מאוד בצד של עוכרי ישראל תילך מהמדינה ב"ה שמי שהקיים אותה לא היה חולה נפש כמוך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב10.07.16
64
בושה וחרפה מה שהוא כתב. רק שהבני דודים לא יקראו את הכתבה הזו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שסניק10.07.16
63
כשלא מסתכלים בעיניים של יהדות, אלא של אדמה וערכים וכדו' גם אדמת ארץ ישראל, אינה שוה. כשם שאדם יחבק אליו את תמונות משפחתו והוריו, וישקיע בהם הרבה וזר לא יבין מה ערכם של תמונות. כך היא אדמת ארץ ישראל, יקרה היא לכל מי שאוהב אותה
מאיר10.07.16
62
זה מה שאתה ששמים באתר שלכם את הדברים הטפשיים שהוא כותב. לידיעתך המתנחלים שומרים עליך ולולא הם היה כל יום רציחות בירושלים תל אביב וכל מרכז הארץ. הרב מרק והקדושה הלל, לא זועקים אלינו המתנחלים! הם זועקים על העיוורון שיש למדינה, לממשלה ולאנשים עיוורים כמוך! אנחנו המתנחלים חיים במקומות שאבותינו ואמו
יהודיה10.07.16
61
אתה צודק שסכנות אורבות מכל פינה ולכן אני חושב שהפתרון צריך לבוא מהממשלה האחראית על שלום אזרחיה.אין פתרון הרמטי אבל צריך לחזק הבטחון,יותר ממה ששורר שם כעת.
צביקה10.07.16
60
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קלמן מ.10.07.16
59
אני לא מתנחל, אני עוד אדם שבסביבה נקרא כ'ליטאי' לכל דבר, רק שראיתי בדברי הימים של ההיסטוריה ישנם גם מאות מתנחלים כמונו שממש מסרו את נפשם למען ארץ ישראל, בימים שארץ ישראל, סליחה, לא הייתה "מילה גסה" ומזרחיסטית... אילו לא היו מתנחלים שכאלו לא היו קמות כל השכונות שמחוץ לעיר העתיקה, תקרא על פועלו של הרב
יהודי10.07.16
למה לענות לו?
ל10.07.16
58
עמדתך פשוטה וברורה מי יתן ודבריך יחלחלו בלבבות המתנחלים ויפסיקו לסכן את נפשות ילדיהם הרכים ולזכותך יזקף הצלת נפשות ישראל
טוביה23.08.16
57
תגיד אתה נורמאלי?! למה לעזזאל יש לך כ"כ שטויות בראש?? המתנחלים הצדיקים [שאני ברוך השם כזאת!] מוסרים את נפשם כל יום וכל שניה כדי לשמור על ארץ ישראל!! אתה צריך לנשק לנו את הרגלים ולא לצאת נגדנו יכפוי טובה! בוא נחשוב מה יקרא אם נקשיב לפלוצים שאתה מקשקש כאן, אנחנו נתפנה ואז כל הערבים יתפסו אומץ וילכו לה
אביגיל~!14.07.16
תותחית!! כל הכבוד זו הייתה תגובה לעניין!!
משה16.07.16
56
בן בליעל אכזריו רשע. מתוך עשר כתבות אתה מוציא תשע מהן ברעל ומכפיש את בני הציונות הדתית. ברור למה. היית שם ואתה כמו החזיר שמראהטלפיו חייב להוכיח לכולם שלמרות היותך הסדרניק לשעבר שלמד בישיבה ביהודה ושומרון אתה הפכת להיות חרדי כשר מן המניין. לעצם טענותיך- את אותן טענות בדיוק אפשר להפנות כלפיך שאי
/מואל12.07.16
55
אתמול בחצות הלילה עברנו קבוצה של 20 איש ליד הרצל. ופתאום אנו שומעים צעקות איומות מבית הקברות בהר הרצל. מהרנו לשם ונעמדנו כמסומרים. כולנו כאחד שמענו קולות מבין המצבות: ''הלברטאל מפריע למנוחתנו תעצרו אותו מהר''.לכן אנו פונים למי שצריך. תורידו אותו !!!
קבוצת אנשים11.07.16
54
אחים יקרים! אסור לנו לקלל ולגנות את הכותב- גם אם טועה לדעתנו.עלינו להסביר זאת בצורה יפה!!! לדעתי הוא אינו צודק, מפני שהסיבה של הערבים לקחת את הרץ ולפיגועים היא בגלל שהארץ היתה שלהם, ואנו התיישבנו ביישובים שלהם ובנינו ערים(ע"פ חברי הכנסת הערבים...). אז ההתנחלויות זו פשוט הדרך הכי נוחה בשבילם לפגוע בנ
ינון סלאב11.07.16
53
איך הוא יכול להיות עורך דין אם הוא מוצא בכל דבר רק רע כל הזמן רע מקטרג על עם ישראל איש דוחה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
התותח11.07.16
52
אם יפנו המתנחלים מיהודה ושומרון יעבר המאבק הערבי לתוך הקו הירוק. ומה נרוויח. חוץ מזה יש הרבה הגזמה. רוב תושבי יהודה ושומרון לא ראו פגוע מימיהם. בל נשכח שגם בית"ר ירושלים מודיעין ואלעד הם התנחלויות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאיר הגר11.07.16
51
אולי נחזיר את מדינת ישראל לערבים כיוון שהם רבים כ"כ מסביב איזה דעה איוולת גם הקיבוצים שהיו מסביב היו חומת מגן . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיכאל 10.07.16
50
אני בשוק ממך אין לך על מה לכתוב (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלעד10.07.16
49
מסכים איתך הפעם!!!
דוב צודק10.07.16
48
מחלאות אדם שכמותך, ונפש ירודה כמוך לא נוכל לגור גם בהר נוף, בכפר סבא ובחיפה. אתה בא להחליש את העמידה הזקופה של ציבור גדול שבזכות אומץ הלב שלו, אנו זוכים לארץ אבותינו כדין.
משה10.07.16
47
אם אתה חושב שיעזור אם ניתן להם את ישע זה יגיע גם למרכז הארץ (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חסןי10.07.16
46
ימטמטם אחד !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
משה10.07.16
תגובה מאד בוגרת. ההתלהמות של הימין הקיצוני בלתי נתפסת, מי שחושב לא כמותם מקבל קללות וגינויים.תת רמה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
MBD11.07.16
45
כתבה מושמצת, אתה יהודה בגלל??? איך אתה מעז להשוות את אדמת הקודש לנזיד עדשים? כל פרור מאדמת ישראל קדושה ויש חיוב לשמור עליה וסתם אגב, יישוב הארץ היא לא מצווה החלה רק כל מתנחלים.
ציוניות10.07.16
מה שהלברטל לא הוסיף (בינתיים...), שנוסף לכל הופכים זאת למצוה דאורייתא הדוחה כל המצוות, ועליה נאמר "יהרג ואל יעבור". אם אכן, צודק הלברטל בסיכון שבהתנחלויות (ויש להניח שהוא צודק...), לא רק שאין זו מצוה אלא היא עבירה גמורה. הבעיה האמיתית, היא שיבוש הדעות בין מצות יישוב ארץ ישראל, לבין "ציונות"!
ישראלי10.07.16
ע"י מלחמה כמו שכתב הרמב"ן. שמירה על הארץ שבידנו היא חלק ממצוות כיבוש מלחמה שהיא גם בסיכון . אחרת אתה תצטרך להאשים את יהושע בן נון שנלחם על הארץ.
א13.07.16
44
בטוח תקבל עכשיו גידופים וקללות אבל אין מה לעשות, סוף סוף יש מישהו אמיץ שאומר להם את האמת בפרצוף, המתנחלים הרסו לנו את הביטחון את השלום ואת השקט במדינה!!! כבר פסק גדול הדור מרן הרב עובדיה יוסף שתמורת שטחים לעשות שלום! היום אחרי מותו אנחנו יותר ויותר מבינים את מה שאמר, הם מוכרים את ילדיהם שיחיו בפחד ו
חרדית חרדה10.07.16
חרטה אחת גדולה פשוט איך לםךאת האומץ להגיד שמה שהם עושים זה להגן עליך. המכזניקים פשוט גרים בסביבה יעני בטוחה אז הם חושבים שלא טוב ללכת לשמה אז פשוט מאוד זה חרטה אין שלום ולא בטיח. אם לא יהיה התנחלויות הם יבואו בקלות יתר למרכז הארץ וכל הפיגועים והדקירות והדריסות ששמעת שקרו בהתנחלויות יקרו בתל אביב פתח
am11.07.16
אז מה את ממציאה דברים בשמו!!! דרך אגב אם לא היו מתנחלים ביהודה ושומרן הערבים לא היו מסתפקים בזה הם היו רוצים גם כל מה שמסביב כלומר את כל ארץ ישראל! אם הם יקבלו את יהודה ושומרון הם יהיו יותר קרובים לשאר הערים כך שזה יקל עליהם לפגוע יותר ויותר!!!!
am11.07.16
אז יפנו את ההתנחלויות ואז הגבול יהיה בירושלים והפיגועים יעברו לשם.. אין מה לעשות ארץ ישראל נקנית ביסורים ומי שלא מוכן לזה שיעבור לחו"ל.. אין מספיק מקום בארץ לאנשים שלא רוצים לחיות בה.. תפני את המקום לאחרים...
מה את רצינית?10.07.16
ביום שבעלך יתן 3 שנים לביטחון המדינה ויצא לעבוד וישלם מסים תדברי איתנו על שלום וביטחון. במצב הקיים תסתמי ותשבי בשקט.
יוסף המספר11.07.16
43
בטח גם בשואה הרגו אותנו כי התנחלנו על אדמת גרמניה
ח.י.17.09.16
42
אדון אריאל טען שהוא השאיר את הדלת פתוחה וכראו שהיא נעולה חשדו שיש שם מישהו. המחבל חדר דרך חלון פתוח בקומת כניסה. ללא סורגים. אם אני הייתי גר דקה מגדר שחוסמת מחבלים לא כך הייתי שומר את בני ביתי.
מנחם12.07.16
41
אם הכותב היה חכם ובאמת היה מאמין הוא היה יודע שבשביל להיות יהודי צריך להילחם לא לשבת במוחות בעיר בגדולה אני מעדיפה שילדי יחיו על ערכי התורה ואהבת הארץ מאשר ידברו בצורה שטחית ומחוסר אמונה בזכות המתנחלים אתה יושב בנוחיות בביתך אנחנו משלמים בדמים הילדים שלי איבדו את סבא שלהם בפיגוע הדם שלו זועק להתיישב
לאה חסנו11.07.16
40
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה11.07.16
39
הם גדר חיה ששומרת עליך אם הם לא היו !!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גבריאל11.07.16
38
בסד. אתה טיפש מטופש. ללא עמוד שדרה. ללא דעת ותבונה, ובכלל לראות מציאןתית את החיים פה מבחינה כוללת. אני לא יןדע איך בכלל משמיעים אותך פה במסגרת הזאת זאת תעודת עניות עבורם. ואתה חושב שאם היהודים יעזבו את אדמת ארץ ישראל. (יהודה ושומרון) אז יהיה "ממש כמו בשוויץ" אוי ואווי לנו מאנשים כמוך שמשח
אליעזר10.07.16
37
עו'ד צריך ליהיות מלומד וללמוד גם בין השאר גם קצת הסטוריה לא?! אז מה קרה בארץ לפני כ 100 שנים אה? למה אז הרגו אותנו בארץ ישראל בגלל ההתנחלות במוצא או בתל אביב, לדעתי כדאי לך לעבור לחו' ל שם הערבים הרי לא יפגעו בך , מומלץ לך לרכוש דירה בצרפת בשכנות עם מוחמד ובנו המתוק אחמד סע סע לשם ותהנה מה
איילת10.07.16
36
סבא שלי באמת לא היה מתנחל הוא ניסה כמה שנים בפולין ואז ... החליט שעדיף בארץ
אברהם10.07.16
35
כמה שוטים שפירשו באופן אוילי את רצונם של גדולי ישראל זצ"ל שחרדים לא יעמדו בחזית המאבק של א"י וגם התנגדו לעיקרון שאדמה קדושה מדם וראו בו משהו גויי. מכאן ועד להאשים את המתנחלים בדם הנרצחים המרחק רב. וחלק מזה אשמים גם הפוליטיקאים החרדים ש"נוקמים" במתנחלים על התנהלות הפוליטיקאים המזרחיסטים (כאילו שהם מצ
ההשקפה הטהורה10.07.16
34
טענה חשובה ונבונה שעשרה מרגלים טענו בפני עם ישראל , וכן לפני השואה הנוראה יצא ספר בהסכמת גדולי תורה שהעליה לארץ ישראל הנה סכנה . דרך אגב , גל לאלה שעלו לארץ ישראל כנראה קראו משוגעים , שכן היה פה מלריה , פרעות , קושי בפרנסה . אבל מה לעשותך אנחנו מוסרים את נפשנו על קיום התורה ובכלל זה מצוות ישוב ארץ י
רן10.07.16
33
לא יאמן
איא - מתנחל14.07.16
32
ברור שהוא צודק כי אם לא אז למה אני ואתה ואת לא הולכים לגור שם? המתנחלים מודים שהם הולכים למות שם : "בדם נכבוש את ארצנו" מי התיר להם לעשות זאת ע"פ ההלכה? אנחנו עדיין בגלות ואין לנו זכות להילחם על הארץ ולמות בשבילה עד שיבוא המשיח!
מרוקאית11.07.16
31
הרבי מליובאוויטש זי"ע אמר בדיוק את אותם הדברים על ההתנחלויות לפני כ-40 שנה. ובטון חריף יותר. השיחה מובאת במלואה בספר "מקטוביץ עד ה' באייר" (אם כי כבר עשרות שנים לא מובאת בשום פרסום חבד"י.) יישר כח הרב דב שכיוונת לדברי האמת של הרבי!
מנחם מענדל11.07.16
30
אולי כדאי שתתחיל להתעסק למה באתר "חרדי" מופיעות תמונות אופנה של בנות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א11.07.16
29
ככלות הכל אם לא תהא התיישבות ביש״ע הפיגועים יעברו למרכז הארץ אחת ליום זב הרי כל מטרתם גם לת״א וחיפה הם רוצים להגיע עד ההתנתקות מגוש קטיף לא ידעו תושבי שדרות ואשקלון מהם אזעקות רק בעיתות מלחמה לאחר ההתנתקות לא עבר יום בלי יריות של רקטות צריך להעיף מכאן את כל הערבים על ידי רכישת אדמות וזה מה שיחזק את
גדי10.07.16
28
לכתוב את המאמר הממוחזר. הכל כבר ידוע מראש. כל כך צפוי פטאטי . תן איזה יעוץ למשפחות ארבעת הנרצחים החרדים של הר נוף, על ידי שני העמלקים הפלתיסנים שעבדו במכולת ליד, תן יעוץ למאות אם לא אלפי המשפחות "קורבנות השלום " של רבין ז"ל שבני משפחותיהם התפוצצו באוטובסים , בלב ירושלים כל שבוע , בחיפה , במסעדות
בת ישראל 10.07.16
27
רשע, אוי לך מיום הדין! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לחשוב פשוט10.07.16
26
היה דקירה בבית כנסת בירושלים אז אל תלך, וגם היה פיגועים בתל אביב, וקטיושות בחיפה, ואינספור פיגועים בירושלים נגד חרדים בדוקא אז אל תתלבש כמו חרדי, והיה פיגועי דריסה אז אל תלך ברחוב, אהה והיה פיגוע במסעדה בירושלים אז אל תלך למסעדות..אתה מסכן את הביטחון של העם, והאיסלם אומר שצריך להרוג כל מי שלא מתאסלם
ייגאל10.07.16
25
אני מפסיקה להכנס לאתר המוצלח שלכם בגלל האיש חסר יראת ה' שמעז לכתוב. מקומם ומרתיח לראות דברים כאלו . תתבייש לך.
מתנחלת14.07.16
24
אידיוט נשאר אידיוט... רפואת הנפש לכותב הלא-כל-כך-יקר... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלישע10.07.16
23
הלוואי ולא תזכה להקבר באדמת ארץ ישראל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איילת10.07.16
22
אם אתה אומר לפנות כל מה שנכבש במלחמת ששת הימים צריך לפנות גם מודיעין עילית וביתר עילית ועמנואל וכל שכונות ירושלמיות שנכבש במלחמת ששת המים זה כל עיר העתיקה והכותל סנהדריה מורחבת ורמת אשכול ונוה יעקב וגבעה צרפתית ורמות ורמות שלמה ופסגת זאת וגונן וגילה וקבר רחל ומערת המכפלה וכו' וכו'
יצחק ברנד10.07.16
21
חוסר הבנה בסיסי. ביוש אין כל יום פיגועים והחיים שם פורחים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמעון10.07.16
20
תמיד היה חיות וכל מיני פרעוניות בגרך ולכן אומרים תפילת הדרך ותצילני מכח אוייב ולסטים וחיוצ רעות וכ"ו זה לא קשור אם זה בשטחים או לא מכל דור ודור ירדפו אותנו אם לא שם אז בירושלים ואם לא בירושלים אז תל אביב וכ"ו וכ"ו אז דייי לאילה שחושבים שהם המציעו את התורה תקראו תפילת הדרך ותבינו שתמיד
ישראל10.07.16
19
ה' ישמור על כל עמ"י בהתנחלויות, בת"א, בירושלים, בחיפה, בעפולה כל מקום, אמן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודית 10.07.16
18
- רק חבל ששכחת לספר על דברי מרן הרב אליהו זצ"ל על המתנחלים (המנורה של עם ישראל) - רק חבל ששכחת לספר על שיגרת יומה של מדינת ישראל לפני בניית ההתנחלויות..(זוכר את הטבח בכפר חב"ד למשל?) - רק חבל ששכחת שכל מדינת ישראל נמצאת בין מאות אלפי ערבים.. - רק חבל ששכת לספר על הקמת מאה שערים ופתח תקווה על ידי "מ
יהודי14.07.16
17
... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי10.07.16
16
הבנת שמאלני מסריח!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלי10.07.16
15
מאשים אותם שהם צריכים להתגונן כל הזמן?? איפה אתה חי?? בחור לא שפוי בעליל!!!!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם10.07.16
14
זה בדיוק מה שהברטל מחפש.. בדיוק את זה. הוא תמיד ! יכתוב משהו בצורה או שאתה ממש מסכים איתו או ממש כועס על הדברים. יש לזה שם בעברית . פ ר ו ב ו ק ט ו ר . דוב הלברטל הוא לא ימני ולא שמאלני(כפי שהרבה חושבים) לא ליטאי ולא חסיד לא אשכנזי ולא ספרדי. הוא פרובוקטור! לכן אף פעם אני לא מתחבר למה שאומר, כי
ללא שם11.07.16
אומר את האמת ובד"כ קשה לשמוע את האמת לכן זה נשמע פרובוקציה
מרוקאית11.07.16
במקום לגנות את הרוצחים מגנים את האנשים הצדיקים במדינה. עולם השקר.
תתביישי12.07.16
13
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איש יהודי11.07.16
12
גם אם אתה צודק, וזכותך המלאה לחשוב כך, יש דרך ואופן לכתוב וכן לומר דברים... אך לצערי, את זה - לא לומדים באקדמיה
חרדית10.07.16
11
זה לא נחמד לומר ולשמוע, אבל עובדתית הוא צודק, ההלכה קובעת שחמירא סכנתא מאיסורא, והשטן מקטרג בשעת סכנה, ונאמר ונשמרתם מאוד לנפשותיכם, וכו׳ אין בדבריו אלא שכל ישר ואחריות. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אחד10.07.16
תלמד תורה.
ל6210.07.16
10
מעניין שאתה כ"כ דואג להם בשעה שאתה לא עושה להם כלום, רק אומר דיעות, אתה צריך להכיר להם את החיים שלך, כי אם הם לא יגורו שם אז הגבול יזוז יותר ויותר עד לבית שלך, כן גם בתל אביב יש פחד, כי בניו יארק גם את זה לא שומעים, היו זמנים שגם בירושלים היו פגיעים כל יום וגם היו זמנים שהיו פגעים על אוטובסים עם עשר
גולדבערג 10.07.16
9
רק לא נראה לי שהוא צודק שיום יום נזרקים בקבוקי תבעירה וכו' וכו' (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד10.07.16
אבל לא במסקנות!!!
מתנחל11.07.16
8
במחיר של עבדות במצרים, גלות בבל, השואה האיומה? האם שווה לשלם מחיר כל כך כבד. האם לא היה כדאי להתנצר וזהו? שמאלן מחמד. כמה שילמו לך על הכתבה הזאת?
תתבייש לך10.07.16
7
חייב לכתוב משהו שטותי וטיפשי כל שבוע בכדי להישאר "בכותרות" ולקבל את ה"צומי השבועי" שוטה שבעולם אתה לא שווה אפילו יחס!!!!! יא מגעיל אתה מנסה להתיפייף על דם טרי של יהודים......
יוסף1357910.07.16
6
מעשי רצח של יהודים היו גם בגלות וגם בתל אביב.
עורך דין10.07.16
5
כשכתוב למטה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש באתר, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. זה כולל גם אותך "הוגה דעות" עזוב בשקט את הנרצחים על קידוש השם ,ואל תרקוד על דמם כביכול הם זועקים לאחיהם המתיישבים להיכנע לטרור ולמסור שטח מארץ ישראל אני לא מבינה איך אתר מכובד וחרדי נותן במ
נעמי10.07.16
4
אתה מקבל את התשלום מהקרן החדשה פר מילה או פר פיסקה? מקווה שלפחות התשלום טוב, כי החשיבה ממש מתאימה לאלו שבאים לפני הרב... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אליהו10.07.16
3
לא חשבת על זה שאם הם לא היו מתיישבים בין הערבים תל אביב היתה זירת הפיגועים ולא הם????
אא10.07.16
2
את המתנחלים רוצחים שונאיהם הערבים, את החרדים ממיתים בייסורים קשים בחצי ימיהם, רבניהם.לא כל יום נרצח מתנחל, אפילו לא כל שבוע, אבל החרדים נרצחים כמה בכל יום מסרטן.
דן סגל10.07.16
1
בחיים לא ראיתי כל כך שטויות בכתבה אחת...תשמור את השטויות לעצמך...מומלץ מאוודדדד (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיה10.07.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

זה עובד!

ישראלים רוכשים אתרים וגוזרים "שכר דירה"

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים!

הזוי: מזכיר בת"ת ניצל מחוב של מיליון שקל

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

בדוק!!

הלוואת חג מיוחדת 30,000 ש"ח ללא ריבית

כיכר בשיתוף מרכנתיל | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24