כיכר השבת

המכתב המלא

הרב הזדעזע: "בן גוריון גרוע יותר מהיטלר?"

מחנך בחיידר הסביר כי בן גוריון גרוע מהיטלר, "שהרי זה השמיד הגופות, וזה השמיד נשמות", וגרם לרבה של רמת השרון להזדעזע. "השקפה מעוותת וסילוף של דברי החזון איש" כתב (חרדים, בארץ)

76
ישראל כהן | כיכר השבת | י"ב בתמוז | 18.07.16
דוד בן גוריון
דוד בן גוריון (Flash90)

הגאון רבי יעקב אדלשטיין, רבה של רמת השרון, פרסם בימים האחרונים תשובה מרתקת בה הוא כותב כי הוא מזועזע מהמחשבה לפיה "יש אומרים שראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון היה יותר גרוע מהצורר הנאצי היטלר ימ"ש זאת בגלל שקילקל את הנשמות".

כיכר השבת מביא את נוסח המכתב במלואו:

"אברך יקר, העוסק בעניני חינוך, וגם ר"מ בישיבה לצעירים פנה אלי ושאל בכתב, וזה לשונו: "מלמד דרדקי אשר שואל, מי יותר גרוע, היטלר ימ"ש או בן גוריון? ואחרי תשובותיהם־ עונה ־ ודאי שבן גוריון, שהרי זה השמיד הגופות, וזה השמיד נשמות ־ האם ראוי לומר כן או לא"?".

"בקראי את המכתב, נזדעזעתי עמוק, על השקפה מעוותת כל כך, ואני משער, שהפלוני פירש בצורה מסולפת, אימרה ששמע בשם חזון אי"ש, וכך אמר: הייתה שואה. בארצות אירופה וגם הייתה שואה בארץ ישראל, והיא אשר מאות אלפי יהודים תמימים מארצות אסיה ואפריקה, שתו כוס התרעלה ע״י השלטון, בשנים הראשונות של השלטון במדינה, ועזבו את חיי דת משה וישראל, שואה רוחנית".

"וכל זה ביחס אל הנפגעים. אבל לגבי ההשקפה על הפוגעים ביהודים. הרי הדבר פשוט וכך השקפת החזו״א, שהקב״ה אוהב גם את פושעי ישראל, באהבה רבה יותר ממה שאוהב את הגוי הכי טוב".

"דש במם, קידושין בשם ר, מאיר (דף ל״ו ע״א) בין אם נוהגים מנהג בנים, בין אם אין נוהגים, אתם קרויים בנים. ואפי׳ ר׳ יהודה, חולק רק על התואר ׳בנים׳, אבל הכל מודים שאוהב את כל ישראל ללא יוצא מן הכלל. ואנו חייבים להדבק במדותיו של הקב״ה ולכן כתוב בס׳ תנא דבי אליהו, שמצוה להתפלל כל יום על פושעי ישראל שיחזרו בתשובה, וכמובן, יש מאוד להזהר לא ללכת בדרכיהם. ושנינו במם׳ גיטין (נ״ז, ע״א) ״תא חזי מה בין פושע ישראל לבין נביא אומות העולם״ דהיינו בלעם הרשע הנביא. והשי״ת יצילנו מכל מכשול שהוא, ונזכה שיתקיים ׳וכל בניך לימודי ה, וגו׳. וכן יה"ר".

תוכן שאסור לפספס
76 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
32
אבל איזה אדם יותר גרוע נמדד לא רק במעשה שלו אלא גם בו עצמו ובכללות מעשיו ולפיכך ודאי שהיטלר גרוע יותר
ריאלי19.07.16
31
כנראה מדבריו של הקנאי שהיטלר ימ"ש לא השמיד נשמות, עפרא לפומיה, הוא שנא את השי"ת ואת התורה תכלית השנאה
גולדבערג 19.07.16
30
מרוב התלהמות גם אברכים לא מבינים מה החשיבות של כל יהודי להשם.
123418.07.16
ובעצם ע"י הכרזתו אין לי חלק בישראל ובא-לוקיו הוציא עצמו מן הכלל וכפר בעיקר ואיני מאמין שמספיקין בידו לעשות תשובה והריהו מזרע "עמלק" ועוד בפרט שהוא חוטא ומחטיא... ועכשיו לענינינו, ברור שהיטלר רשע יותר גדול, אבל כיהודי אין צורך להרחיב בדיבורים לפרסם זאת, אבל, על יהודי שבגד והחטיא וכפר ועדיין יש המון
יהודי פשוט19.07.16

הצגת כל התגובות

29
ההשקפה הליטאית המעוותת והמשתלטת לא נולדה היום ולא אתמול. זה אלו שאמרו על הרב עובדיה "חמור נושא ספרים" עפ"ל.
מזמן לא שם24.07.16
28
דעת תורה מבריקה וצלולה, את הרב אני מכיר רק בשמו ותו לא, אבל דעת תורה צלולה ומבריקה יש לו
דעת18.07.16
27
גדול המחטיאו יותר מן ההורגו שום רב לא יכול לסלף או למחוק מאמרי חזל
חזון איש18.07.16
26
בחז"ל יש אלפי מאמרים באגדה, וביניהם כאלה שהם קשים להבין וגם סותרים לכאורה הרבה מאמרים אחרים מחז"ל, כמו מה שרמז כאן הגר"י אדלשטיין שליט"א. כל קיצוני, מהשמאל עד הימין, מנסה לנצל את זה ע"י שתופסים גמרא אחת פליאה שלכאורה תומכת בשיטתם הקיצונית, ומתעלמים מכל המאמרים האחרים שסותרים את זה, וגם מכל פירושי הג
חסיד שפוי19.07.16
דבר ראשון טעות גמורה בידך שלא ניתן לחלל שבת כדי להציל יהודי מסכנה רוחנית כמו שמד כשם שניתן להצילו מסכנת חיים. וכן אחד מגדולי רבני ארה"ב עשה מעשה וחילל שבת מההיתר הזה והתקשר בשבת ליהודי עשיר כדי להוכיח לו שזה פיקוח נפש וכדי שהוא יתרום כסף למטרה זו. וזה כל וחומר אם חיים ניתן להציל חיים רוחניים לא כל ש
עילום שם21.07.16
25
נאמר בהקשר של עמים אחרים לגמרי . זה בהחלט לא אותו הדבר הפירוש שבן גוריון גרוע מהיטלר הוא בדיוק פירוש פונדמנטליסטי - כך נוצרו הרשעות הגדולות ביותר דעאש והנאצים על ידי פונדמנטליסם כזה למזלנו , הפירוש האוילי הזה מקובל רק אצל מיעוט שבמיעוט וגם אצל אלה שמקובל זה בעצימות נמוכה ולכן יש לנו דעאש על אש
james19.07.16
24
מישהו יכול להסביר טוב?
עמי18.07.16
לא צריך כל משפט ולהתיחס אליו ברצינות. צריך להבין את הקונטקסט, שהוא בא לומר. למשל גדול המחטיאו וכו' להבנתי בא להדגיש את חומרת המחטיא ותו לא. פוק חזי שהעונש של לפני עוור הוא...כלום! ושל רוצח.. מוות.
דור19.07.16
קודם כל מאמרי חז"ל קודש קדשים ומי שאומר נראה לך שזה נכון הוא כופר בדבריהם וזה חמור מאוד. ולגופו של עניין, באמת מי שהרג אדם לקח ממנו חיי שעה אבל מי שמחטיא אדם לקח ממנו חיי נצח או לפחות פגע באיכות חיי הנצח שלו. וחיי נצח קצת יותר חשובים מחיי שעה אשר כל מטרתם לקנות חיי נצח. ומי שכתב שעונשו של לפני עיו
עקיבא20.07.16
אין זו כפירה לומר כי גם מה שהזכרת על לשה"ר וגם מה שהזכרתם על גדול המחטיאו אינם כפשוטם. אין ספק שאדם שחי חיים שלמים ונכשל פעם בלשה"ר אינו יורש גיהנם. ומאמר חז"ל תלמוד צריך. אין ספק כי היטלר גרוע מבן גוריון כי השכל מחייב זאת. ומאמר חז"ל תלמוד צריך.
מבקר24.07.16
שהפשט שעדיף שתהרוג מישהו במקום להחטיא אותו?? זה לא מתקבל על הדעת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
וולף19.07.16
23
מציע לך (בשבילך) לבקש סליחה מהרב. נראה לי שאתה לא יודע במה אתה מתעסק. מזלזל בכבוד חכמים אין תרופה וכו'
שי19.07.16
22
א. היטלר רצה להרוג את כל היהודים. ב. גדול המחטיאו וכו נאמר לגבי חומרת העוון ולא על האדם. ועי ברכות דף י ימותו חטאים ולא חוטאים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
טורקי19.07.16
21
אבל דברי הרב אינם ברורים לי. חז"ל מפורש: "גדול המחטיאו יותר מן ההורגו". וזה שהגמרא בקידושין שגם רשעים קרואים בנים, אז גם אם בן תמיד נשאר בן אבל זה לא קשור , הוא עדיין יכול להזיק יותר מאיש זר פי כמה וכמה. ועל זה דיבר אותו מלמד והוא צודק 100%.
עקיבא18.07.16
חוטאים. צריך להתפלל שכל יהודי יחזור ואם לא אז הדורות הבאים שלו יכולים להיות גדולי הדור.
ל519.07.16
למי שהגיב ל5 - יהודי יכול לחזור בתשובה - ערב רב ל א . ברור?
אוראור31.08.16
20
עצמאות מדינת ישראל. ועל "הרבנים" שמחללים שמו נאמר: תלמיד חכם שאין בידיו ( ובפיו ) מעשים טובים כאילו בור.
שופר המחאה19.07.16
19
כולנו צריכים לעשות חשבון נפש איך הגענו למצב שאברך שואל כזו שאלה. שאני חושב על ההשוואה אני מקבל צמרמורת
יעקב19.07.16
18
לא יותר גרוע מהיטלר בקיצור עלמא דשיקרא רח"ל
יוחנן19.07.16
מהגאון רבי יעקב אדלשטיין? אוי להם לשוטים הקנאים שחושבים שכל החכמה אצלם!
רפאל19.07.16
מי שלא אוהב את בניו ( בן גוריון) של השם לא אוהב את השם. זה דבר מפורש.
תתבייש19.07.16
מי ששנא את בניו יקיריו של הקדוש ברוך הוא - היה בן גוריו- אתה יודע איזו שנאה הייתה לו לדת? אל תגיד לי שלא ידעת. בקיצור: אל תגן עליו.
אוראור31.08.16
17
מדברים על ההיסטוריה ולא אישית על נשמתו של בן גוריון. מבחינה היסטורית השואה השמידה את יהדות אירופה ובן גוריון וחבריו השמידו את יהדות המזרח רוחנית, וזה הרבה יותר גרוע.
אסף19.07.16
16
זה השקפה שכל ילד חרדי גדל עליה ...לדוגמא למה גזירת היוונים בחנוכה היתה יותר קשה מגזירת המן .....ועוד ועוד .....ולגבי אם השם אוהב אותם יש בזה הרבה סתירות
חיים19.07.16
להשוות. יהודי וגוי אי אפשר להשוות.
ל2619.07.16
15
אתה אומלל👺👺👺 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם19.07.16
14
גם אם בן גוריון לא דומה בשום פנים ואופן להיטלר, ואפילו אפשר לומר עליו שהוא עשה דברים טובים ומועילים במהלך חייו. הרי שמדובר ברוצח שנתן את ההוראה לירות על ספינת הנשק של האצ"ל ששהה בה מנחם בגין ז"ל. לא נדבר על זה שהוא כנראה האחראי לחטיפת ילדי תימן ועוד שלל שערוריות, אז עבור כבודו לא צריך להזדעזע.
דוד חן18.07.16
שרצח את עמנו. לא יודע מה אתה לומד בבית מדרש. נראה לי שנהיה לך סם מוות. תתיעץ עם רב צדיק מה לעשות.
לדוד חן.19.07.16
הוא הרי צודק - בן גוריון ב א מ ת נתן את הפקודה ולא רק זה - בזמן השואה הוא לא הרשה ליהודים לעלות לישראל. אתם מבינים כמה זבל הוא היה? טוב , אולי לא במקום להשוות אותו להיטלר - אבל להיעלב בשבילו זה יותר מדי.
אוראור31.08.16
ברור שאותו מלמד מעניין את סבתא שלו פרשת אנטלנה. פשוט ניסה להיות קדוש יותר מי אפיפיור . עוד תוצאה מעולה של מלחמת אזרחים אצל ליטאים.
DOS WINDOWS19.07.16
בס"ד האם ידעת שאבא של פורוש אמר קדיש שנה שלימה על בן גוריון מתוך הכרת הטוב? האם גדולי ישראל לא ידעו אולי שתקו ושיתפו פעולה? עצם העניין שבזכותו הוקמה מדינת ישראל שיש בה היום את בית המדרש הכי גדול ונתמך ע"י מדינת ישראל האם זה לא מעורר אותך לשאלות ? כמה אפליות היום יש בין אשכנזים חרדים לספרדים האם אין
דוד19.07.16
13
הרב אדלשטיין שמקבל כסף מהציונים ברור שלא תבין בחיים שבן גוריון העמלקי יותר גרוע מהיטלר. ועל אדלשטיין נאמר נבלה טובה ממך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלחי18.07.16
לא הכי תקין. מבזה תלמיד חכם. משווה יהודי לרוצח עמנו. בטוח שבן גוריון עם זכויות רבות משלך. לא יודעת אם אתה לא עמלק?
ל219.07.16
כופר. איך אתה מעיז לדבר כך על רבנים. בוש והכלם. אפיקורס.
אמונת חכמים19.07.16
ככה מדברים על רב?? חתיכת מטומטם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
סיל19.07.16
תתבייש לך גדול הדור
תתבייש לך19.07.16
תחזור בך !
יעקב19.07.16
. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מרדכי19.07.16
כך על צדיק? ממש להביא על עצמך דינים. מסוכן לדבר על תלמידי חכמים. תעשה משהו. הקפדה זה דבר נורא.
לאלחי19.07.16
12
האם הגר"י אדלשטיין היה באותו מעמד? ממתי הגר"י אדלשטיין נעשה פרשן לדברי החזו"א? ומה דעתו של הגר"י אדלשטיין על הוראת החזו"א לתלמידיו שמותר ל"גנוב" מהמדינה?
וולף19.07.16
11
חס וחלילה לומר על גדולי ישראל באירופה, שה' הסתיר פניו מהם, ולא חזו את השואה. הם חזו את הופעת בן גוריון בארץ ישראל, לכן העדיפו לשלוח את מליוני חסידיהם אנשים נשים וטף למחנות ההשמדה של היטלר. שנאמר, נפלה נא ביד היטלר כי רבים רחמיו, וביד בן גוריון אל אפולה.
דן סגל19.07.16
10
בן גוריון לא רצה לפעול להצלת יהודי אירופה כי "רק בדם תהיה לנו הארץ" והם היו "אבק אדם" כך שלא צריך להזדקק להשוואות, הוא פשוט היה שותף לזה (לכל המקורות בעניינים הללו עי' בכתבי הרה"צ שחף פילוביץ זצ"ל)
להזכירך19.07.16
9
עשה דברים רעים ליהודים שדומים לנאצים.
יניב25.04.17
8
בעל השפע חיים אמר את זה על הציונים ולמעשה כבר הובא בחז''ל
חיים19.07.16
7
או שעצניקים יצאו מגדר "בנים" מאחר והם עוקרים את הנהגת הדור ומבזים ת"ח?
העם דורש צדק19.07.16
6
רק המשיח יצליח לחבר את עם ישראל לאלוהי ישראל, על פי תורת ישראל. תורת האמת בלי צל של ספק, שנותר מדור המדבר, דור שכולו חייב לדעת וחייב לזכור, שרק בשמור וזכור, נזכה לעצור את גל המשפטרור, כי הכל תלוי באיכות השפיטה, ואיכות השפיטה תלויה באיכות האמצעים שמספקים לשופטים, והאמצעים חייבים להיות בדוקים ומנוסים,
יפתח הגלעדי24.07.16
5
היה להם כסף להציל שדה מליון יהודים והם לא נתנו😫😫😫😫 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם19.07.16
4
הרב בודאי צודק! אבל הייתי מעלה נקודה למחשבה, אויבינו מאז ומעולם הם שליחי ה' להענישנו לפי חשבונות שמים, כמפורש בכל ספרי התנ"ך, מנהיגי ישראל הרעים אינם במצב זה, הם בעלי בחירה ולא נשלחו להסיט אותנו מן הדרך ואם הם בוחרים לעשות זאת באופן גס ואכזרי במיוחד, אם במניעת כניסה לארץ לחרדים, אם במכירת ילדים לאימ
נחמיה19.07.16
3
בן גוריון ז"ל סיפר לי בכמה פעמים לפני מלחמת כיפורים שלא רצה להקים מדינה אם החרדים והדתיים ירצו לשלב דת ומדינה ושעדיף להשאר בממלכה הבריטית ולחסוך דם במלחמות אלא שהרבנים דאז באו לכינוס אצל הזקן ז"ל והבטיחו לו שכאשר תקום מדינה הם לא יעלו כל נושא של דת ומדינה והכל יהיה או קומוניסטי כדי לחיות בשלום עם סט
תודרכתי מהזן19.07.16
תודה
שמעון19.07.16
2
מי שהוא עבד לעבד, לא יכול לעבוד את ה'.ולאחר שה' מאס בהם,עובדים את ביבי הציוני.לכן העדיפו את הכנסת על בית הכנסת.וגם בבית הכנסת מתפללים לביבי. פותח את ידך ומשביע זה ביבי.רצון יראיו יעשה זה ביבי ואת שוועתם ישמע ויושיעם. שומר ביבי את כל אוהביו ושולח להם צבא ומשטרה שישמרו עליהם.דור לדור ישבח מעשיך, אלה ה
דן סגל19.07.16
1
......
פעם א' צודק24.10.23
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 10:00

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 08:27

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | 01.05.24

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 01.05.24
ש

פריחתו של יישוב

הפיכתה של גבעת זאב - מפרבר לעיר מתפתחת

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 01.05.24

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

עם תחבושות על הראש: ניצולי הפיגוע חגגו את נס ההצלה

שאול כהנא | 30.04.24
ש

קרקע למכירה ליד ירושלים?

זכות לדירה ירושלמית ב-140 אל"ש - ממש בהישג ידך

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24