כיכר השבת

נזקי המחדל נחשפים

בגלל 'המשגיח': מותקפות סירבו להתלונן, התוקף - חופשי

מכך בדיוק חששו גורמי המקצוע מעת שפורסם כתב האישום נגד 'המשגיח התוקף', בו לא הוסתרו כראוי פרטי המתלוננות: מותקפות יסרבו להתלונן, מחשש שתיוודע זהותן • מקרה מזעזע (חרדים)

31
אלי רוטמן | כיכר השבת | י"ד באב | 18.08.16
אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לידיעה
אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לידיעה (צילום: Matanya Tausig/Flash90)

באחת מהערים החרדיות הגדולות באזור המרכז, מתהלך לו בחופשיות גבר צעיר, בשנות נישואיו הראשונות, המהווה 'פצצה מתקתקת' בכל הקשור לשלומן ובטחונן האישי של בנות ונשות המקום החרדיות.

ממידע שהגיע למערכת "כיכר השבת", לפני שבועות ספורים בשעות הערב, שבה ד', אשת רב מקומי, לביתה, בתום יום עבודה שגרתי בקצה השני של העיר. כשהיא נכנסה ללובי השומם של הבניין המשותף בו היא מתגוררת, היא הבחינה בגבר חרדי – לא מוכר לה – ההולך שם באופן תזזיתי ומראה פניו משדר חוסר נינוחות.

היא מיהרה את צעדיה וחלפה על פניו בדרך לדלת ביתה, אך לפתע השיג ההלך הזר את פסיעותיה ותקף אותה באופן חמור.

דילוג של כמה ימים קדימה, באותה עיר: נערה צעירה שצעדה ברחוב צדדי, לא רחוק מחברותיה, בדרך לבית הספר, חשה לפתע בנשימות קרובות מתמיד מאחוריה, אך בתמימותה לא ייחסה לכך חשיבות.

רק כשחברותיה, במקרה, הסבו את ראשן אחורנית, לכיוונה – היא שמעה טפיפות רגלים מהירות, כשגבר שהלך בסמוך אליה פתח בריצה מהירה מהמקום, לא לפני שהספיק להטריד מילולית.

'המשגיח התוקף' (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

רצה 'הגורל', ובעלה של האשה ואביה של הילדה מכירים ומיודדים מבית המדרש. כשהבעל סיפר לחברו על המקרה המזעזע שאירע לאשתו, ענה לו החבר: “בדיוק אתמול קרה כך וכך לבתי בדרך ללימודים". עוד כמה תיאורים שהוחלפו מיד בין שני הידידים, והתברר להם כי מדובר באותו אדם, באותו תוקף. פרטי מראהו החיצוני היו זהים לחלוטין.

הבעל, כאמור רב מקומי צעיר, מספר ל"כיכר השבת" את המשך השתלשלות הדברים: “הדבר הראשון שעשינו לאחר שאשתי נרגעה מעט, זה הליכה לרב בכיר ומוכר שגר לידינו. כשאשתי סיימה לתאר לו מה קרה, תוך כדי פרצי בכי ממושכים, הוא פסק חד משמעית: תגשו לתחנת המשטרה הקרובה ותגישו תלונה, מיידית. לאדם כזה אסור להסתובב ברחובות אפילו שניה אחת”.

וכאן הגיע המפנה במקרה הכאוב: האשה שהותקפה הביעה סירוב מוחלט להגיש תלונה. “הסיבה לכך היא", מסביר בעלה, "מה שקרה לאחר שהתפוצצה פרשת 'המשגיח התוקף' בקול רעש גדול, לפני כשלושה חודשים, כשזהות המותקפות נודעה ללא מעט ממי שקראו את כתב האישום נגד 'המשגיח'”.

כזכור, כשהפרשה הקשה ההיא היתה בראש הכותרות, חשף "כיכר השבת" את המחדל החמור של הפרקליטות, בכך שבכתב האישום שהיא שלחה לכלי התקשורת הופיעו תאריכי הלידה של שלושת המתלוננות נגד "המשגיח" עם ציון סוג הקרבה המשפחתית ביניהם – מה שעלול להוביל לזיהויין.

פרסום ראשון - מחדל בפרשת "המשגיח": כתב האישום חשף את המתלוננות?

המקרה המתפרסם פה לראשונה, אכן מאשר את החששות שהועלו אז ואת הנזק הנוסף, הקשה, שהוא יצר אצל מותקפים בעבירות חמורות שנמנעים כעת מלהתלונן על המעשים שנעשו להם – מחשש שתתפרסם זהותם.

בתוך כך, יצויין כי אבי הילדה שכמעט והותקפה, גם נמנע עקב כך מלהתלונן, והוא הסתפק בווידוא שמו ופרטיו של התוקף, זימונו על ידי סמכות רבנית שהתרה בו קשות ושליחתו לטיפול נפשי תוך פיקוח כלשהו על כך. הכל, מחוסר ברירה, בשל פחד – ממש כך – מלהגיש תלונה למשטרה.

יודגש, כי כל זה מתרחש על רקע פתיחות יחסית שהלכה והוטמעה בחודשים האחרונים בקרב הציבור החרדי בנושא הרגיש והמורכב של היפתחות לרשויות החוק בסוגיית התקיפות החמורות, והחשש המובע, הוא מנסיגה שתיווצר בענין הקריטי הזה.

תגובת פרקליטות מחוז ירושלים כפי שנמסרה לפני כמה חדשים ל"כיכר השבת": "בכתב האישום בפרשה ההיא, הושמטו הפרטים שעלולים להביא לזיהוי המתלוננות. בכל מקרה, יובהר כי החוק אוסר לפרסם כל פרט שיש בו כדי לזהות מתלוננת בעבירות שכאלו, וכך גם לגבי קטינים אשר נפגעו מעבירות במשפחה. איסורים אלה חלים כמובן גם על עיתונאים".

"אכן לא הושמטה בכתב האישום אחת המילים המעידות על הקשר המשפחתי בין הנאשם לאחת המתלוננות. עם זאת, נציין שהפרקליטות ביקשה לאסור פרסום שמו של הנאשם ושמו אכן לא פורסם במסגרת ההודעה לתקשורת וגם לא בגירסה הפומבית של כתב האישום (גם לא בראשי תיבות)".

"יודגש כאמור כי בכל מקרה על כלי התקשורת לנהוג על פי החוק, לשמור על כבודן ופרטיותן של המתלוננות, ולפעול בהתאם לאיסורים שנקבעו בחוק וכן בהחלטת בית המשפט. אנו קוראים לכל הנוגעים בדבר ולכתבים המסקרים לנהוג באחריות ובזהירות מירבית".

תוכן שאסור לפספס
31 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
21
יש להחזיר את משמרות הצניעות שידעו איך לנהוג בחריגות.
דב21.08.16
20
לכל המגיבים והמגיבות. מאד פשוט להגיד ללכת להתלונן. מאד קל לכתוב שמפחדים, ואל תפחדו וכו'. אבל בתור אחד שנמצא ממש כעת בעיצומו של סיפור לא פשוט, אוכל לכתוב שישנן כ"כ הרבה התלבטויות לא פשוטות כמו למשל: "מי אמר שאני לא אשמה"?! וגם: "אין לי כ"כ הוכחות כי מחקתי הכל"... ועוד ועוד. ולמי שלא יודע/ת בחקירת משט
אחד שיודע19.08.16
19
מפחיד להוציא את הבנות לרחוב והם עוד "חרדים"פחד פחדים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישרא19.08.16

הצגת כל התגובות

18
הם יהרסו מבחוץ והם מבפנים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי.י19.08.16
17
כמה דפוקים אנשים שהם פוחדים לדבר זה מצווה לפרסם את זה שלא יפגעו עוד אנשים אני הייתי מפרסמת עם התמונה
תמר18.08.16
אבל שימי לב שהנושא הוא לא הפרסום, אלא הפנייה למשטרה שעלולה לחשוף ולהביך את המתלוננות
א19.08.16
16
הפלסטיקים החולי נפש שחיפשו להשמיץ את השונאים... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דיוי18.08.16
15
לא להתלונן אחרי מה שעברו,איפה האחריות כלפי החברה שבה הם חיים.. ממה לפחד, שהפושעים יפחדו!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חוזרת בתשובה18.08.16
14
איפה המקהלה? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אזולאי18.08.16
13
נכון שהם פשעו שהם הדליפו את הפרטים שלהן, אבל בינינו, מזה הציבור יודע במי מדובר?? שטויות! בציבור החרדי יש פשוט ציבור נייסען וכל מידע ישר עובר מפה לאוזן (לשון הרע?), ואין הרבה אנשים שהיו צריכים להיעזר ברמזים שהיו כתובים שם, הם יכלו לשמוע את זה מחברים. בקיצור, אני מבין לגמרי את אלה שלא יתלוננו יותר. לפ
איציק19.08.16
12
גם בציבור החילוני הרבה מאוד לא מתלוננות במקרים כאלו, הנזק שנגרם למתלוננות כתוצאה מחקירת משטרה הוא גדול מאוד. והרווח? מה המתלוננת תרוויח? כלום.
חיים18.08.16
וכולם יגידו משטרה למופת. ובטח הבטיחו בפרשת המשגיח דלא חפרבמו והנה פורסם כמובן לא הפירוד אבל אף אחד לא טמהל ובודאי לא סראנים יאכנעס... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לא טעיתם19.08.16
11
צריך או ללכת למשטרה או לשבור לאנס הזה ידיים ורגליים
מרן18.08.16
10
מביתר שעדיין עובד עם אחת הקופות חולים. והמשטרה מחכה לעוד מתלוננות. אך הן מפחדות. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יודעת מקרוב18.08.16
אני מכירה הרבה מטופלות שהתלוננו ללאומית על עזיבתו- ולא למשטרה על מעשיו, וכן מכירה הרבה נשים שהולכות אליו באופן קבוע ומאוד נהנות ממקצעיותו .
א19.08.16
9
גם התלמידות שנמצאות אצל אהרון רמתי פוחדות לפתוח את הפה ובגלל זה הוא עדיין חופשי ועושה להן מה שהוא רוצה,המדינה שלנו מטומטתתתת
יעלי19.08.16
8
מעניין כמה קשות התרו בו ... עד כדי שהוא הסמיק.... או עד כדי השפלת פניו ? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל18.08.16
7
כיכר השבת לפחות תפרסמו באיזה עיר מדובר ע"מ שהאנשים ידעו להיות ערניים יותר. בבקשה. אני שולחת את הבת שלי כל בוקר לקרית ספר לבד, בלי שאף אחד משגיח עליה, בבקשה תכתבו באיזה עיר, זה פשוט נורא!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שירה18.08.16
6
המקרים אצלם בכמויות מפחידות , לא עובר יום שלא שומעים אצלם על פרשייה חדשה העיקר הם לא מסגירים את האנשים כי הם חושבים שזה אסור , טיפשים שטופי מוח (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מני18.08.16
5
מטורףףףףף (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רננה18.08.16
4
המיילים והאתרים החרדיים שחושפים את הפרטים אתם שופכים את דמן של המתלוננות והנפגעות בעבר ובעתיד. הם ימשיכו להפגע וידיפו לא להתלונן ולהיחשף. תלמדו לסתום את הפה תורידו את היד מהמקלדת ומהסמארטפון ותתנו לאלו שצריכים לעשות את העבודה להושיב את העברייניים בכלא. אל תהיו יפי נפש יותר מדי, תפסיקו להיות צדקנים
יעקב19.08.16
3
תגידי לא מספיק מקרים קראו? ואת רק שואלת את עצמך באיזה עיר זה קורא? תפסיקי לשלוח את הבת לבד לבית ספר קחי קצת אחראיות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אדם בוגר19.08.16
2
חייבים לחוקק חוק במדינת ישראל , מי שקיים מצוות פריה ורביה ( שזה בן ובת ) שנתפס עושה מעשים כאלו , לעשות לו ניתוח ולסרס אותו , המצב הזה בלתי נסבל . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסף19.08.16
1
רוצח פשוטו כמשמעו
סירוס כימי דחוף19.08.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

הבריאות שלכם קודמת

סל הריון מקיף - ההטבה שתלווה אתכן בחוויית ההריון

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

תנופת פיתוח אדירה

הדרך הנכונה לדירה משלכם: עפולה הופכת ליעד נדל"ן אטרקטיבי למשפחות

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24