כיכר השבת

טלז סטון

אין מקום ואין הסעה: מפגינים מול המועצה

מעקב כיכר השבת: הורי הילדים שלא התקבלו בבתי הספר ביישוב טלז סטון זועמים כי גם תקציב ההסעה נשלל. הבוקר הם הגיעו עם הילדים להפגין מול בניין המועצה (חרדים)

33
נתנאל לייפר | כיכר השבת | כ"ח באב | 01.09.16
ההורים מול בניין המועצה
ההורים מול בניין המועצה (באדיבות המצלם)

הורי הילדים שלא התקבלו למוסדות החינוך בטלז סטון הגיעו הבוקר להפגין מול בנין המועצה בדרישה למציאת פתרון מהיר ומיידי עבור ילדיהם. ההורים הגיעו עם ילדיהם למקום כשהם זועמים על התנהלות המועצה המקומית.

כמחאה הם התיישבו מול בניין המועצה והחלו אף בפעילות חברתית לילדים שהגיעו עם ההורים. למקום הגיע מפקח של משרד החינוך ששוחח עם ההורים הזועמים במטרה למצוא פתרון לנושא.

כזכור, בימים האחרונים סוערות הרוחות בישוב טלז סטון (קרית יערים) הסמוך לירושלים, לאחר שהוריהם של עשרות תלמידים ותלמידות מהישוב שלא התקבלו ללימודים בבית הספר ובחיידר המקומי, קיבלו הודעה מהמועצה המקומית כי הם יאלצו לשלם לבדם את הנסיעות לבתי הספר בירושלים בהם – מחוסר ברירה - לומדים ילדיהם.

ראוי לציין, כי רוב התלמידים והתלמידות שלא התקבלו ללימודים במוסדות החינוך שבישוב, הם מ'דור המייסדים' של המקום, ואינם מתגוררים בשכונה החדשה שנבנתה לפני שנים ומאוכלסת בעיקרה על ידי משפחות בהם אב הבית הוא אברך כולל.

כבר כמה שנים, שמוסדות החינוך בישוב מסרבים לקבל אליהם את ילדי המשפחות שאינם עומדים בתקנון קבלה מחמיר, זאת למרות שמדובר במשפחות חרדיות לחלוטין.

מאז שהחלה התופעה המדוברת, נהגה המועצה המקומית, בראשה עומד אברהם רוזנטל, לממן את עלות ההסעות של תלמידי הישוב למוסדות חינוך בירושלים, אליהם נאלצים הילדים להרחיק ללמוד. כעת, כאמור, הודיעה המועצה על הפסקת המימון הנצרך.

לפני כשלוש שנים, הנחה משרד החינוך את הרשויות המקומיות בחוזר מנכ"ל, לממן את הסעות הילדים שלא התקבלו למוסדות 'מחוסר התאמה', במימון הוצאות ההסעות, כשהתקציב אמור להתחלק בין משרד החינוך לרשות המקומית.

אלא שכאמור, בשבועות האחרונים קיבלו עשרות הורים בישוב הודעה, לפיה המועצה לא תממן יותר את תקציבי ההסעות למקומות הלימודים בירושלים.

גורמים במועצה המקומית אמרו בתגובה ל"כיכר השבת" כי עד כה אכן נהגו לפנים משורת הדין לשלם את הוצאות ההסעות, זאת למרות שהחוק מחייב אותם לממן רק מחצית מדמי נסיעה בתחבורה ציבורית ולא בהסעות. אלא שלדבריהם, בשנים האחרונות עלה מספר התלמידים בצורה משמעותית וההוצאה הפכה לנטל על המועצה - במקביל לגרעון של המועצה בגלל הוצאות שונות. בעקבות כך הוחלט במועצה לממן רק את מה שהחוק מחייב, חצי מהוצאות הנסיעות בתחבורה הציבורית.

סדנה לילדים מול בניין המועצה
מפקח משרד החינוך שהגיע למקום
תוכן שאסור לפספס
33 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
22
אנו ננצח כי אנו מקושרים בתקשורת?(ת.ס.) כי אנו יותר נאורים. כי אנו יותר חכמים וכי אנו ננחנך את כולכם. חכו כולכם ונראה למרא דאתרא מי אנחנו!!!!!!!!!!!
חיים סורוצקין01.09.16
21
איך הם קנו לילדות מדבקות לקישוט...
רוני01.09.16
20
נראות מזרוחניקיות לגמרי. בהתחלה כאבתי את כאבן עכשיו אני מחזק את ידי ראש המועצה ומנהלי בית הספר.כל הכבוד.אל תכנעו.
עכשיו הכל מובן01.09.16
מה הבעיה עם מזרוחניקים הם לא חלק מהעם היהודי, תתביש לך "קמצא ובר קמצא"
אחת מהעם01.09.16
אפילו חלק נבחר מאוד, אבל לא מתאים לאותו מוסד לימודים של ילדים חרדים.
עכשיו הכל מובן02.09.16

הצגת כל התגובות

19
אמהות שמתלבשות ככה ברור שלא רוצים אותם. בעיה שלהם שיקפצו!
יוסף01.09.16
18
הבורות של הכתב לא תאומן יאמר ברורות אין כאן מלחמה בין "דור המייסדים" לתושבים החדשים שכן קודם הרחבת הישוב מנה המקום כ 500 משפחות ואין ל 99% מאותם משפחות דבר וחצי דבר בעד או נגד בסיפור המגוחך הזה. "דור המייסדים "קוראים לעצמם אותה משפחה שעשתה במשך עשרות שנים בישוב ובישיבת טלז כבתוך שלהם ולפיכך בעיניה
המצליף 01.09.16
17
אני יודע שחלק מהילדים המדוברים כן התקבלו במוסדות של היישוב, וההורים פשוט מעדיפים חינוך פשרני אחר בירושלים. אז על מה המהומה?? אגב, הרוחות פה ממש לא סוערות, תשנו את הסגנון של הכתבות שלכם. אתם מנסים להסעיר בכוח!! תטפלו בבעיות אמיתיות. מה עם בנות סמינרים שיושבות בבית??
שרגי, תושב חדש01.09.16
16
חוק חינוך חינם בישראל אבל רק לא לחרדיים!!! הידעתם! שהורים לילדה חרדית משלם מידי שנה אלפי שקלים לחינוך עבור כל ילד, שכך שהילד מגיע לגיל 18 ההורים לא יכולים לשלם תשלומים ענקאים להשכלה גבוהה בישראל.
מצב בישראל01.09.16
15
תראו את התמונות, עד עכשיו הזדהתי איתם אבל כעת הכל מובן! יפעל כבומרנג נגדם
חנה01.09.16
14
זה נשמע ממש אמין שאתם רואים בתמונה את הנשים ועכשיו אתם מסכימים שהם לא מתאימים, הרי התמונה מלאה בנשים לא צנועות. כנראה שהשנאה שלכם ללימוד תורה של הילדים שלנו הוא בגדר שנאת עמי ארצות לתינוקות של בית רבן. טלו קורה מבין עינכם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אחוזת יערים01.09.16
13
הורים ששיעמם להם בחופשה אז זה מה שהם עשו... הם גם לא היו נראים עצובים.... וגם מדהימה אותי החוצפה של אותם הורים להשתמש בילדיהם בתור פרסומת וצומי...
אמנון01.09.16
12
הילדים שלהם. גועל נפש
יוני01.09.16
אתה מקבל חינוך וחוגים ושרותי מועצה ותרבות על חשבון הארנונה שלי והילדים שלי גועל נפש אמיתי
נחמו01.09.16
11
שלום, דבר ראשון אני בשוק כמה שנאת חינם באתר אחד! תתביישו!!תלמדו עוד הלכות כמו רכילות לשון הרע תעבדו קצת על ואהבת לרעיך כמוך במקום רק על צניעות וצניעות ואיך לשנוא אנשים! דבר שני דתיים לאומים?? משועממים?? רוצים צומי?? באיזה עולם אתם חיים???????? הילדים שלנו ואנחנו הולכים לפי ההלכה ומשתדלים עך הדרך גם
מישהוא שאין לילדים שלו שיבוץ01.09.16
10
נו באמת??? איך התקשורת מרשה לעצמה שיוליכו אותה שולל זה הורים שזאת הבחירה שלהם מכתחילה גם בבנים וגם בבנות ואם יש משהו שניסה להכנס למוסדות בישוב זה היה ל"ביביסייטר" לשנה שנתיים עד שהם יוציאו אותו למוסד אחר הטענה השיקרית של עובד ו/או ספרדי זה בית הספר שקולט את הילדות ממושב בית מאיר הסמוך וממבשרת ובד
שני01.09.16
9
צדקו הכותבים שהורים שלומדים במעיין החינוך וגרים במרחק מקבלים מימון מרשת המעיין התורני. חלק מההורים האלו מקבלים בודאות כיסוי שנתי מלא מהרשת. וגם תובעים את המועצה. למה לא כותבים את זה בכתבה? איפה היושר העיתונאי? רק להביא צד אחד באופן בולט ומגמתי? מענין למה..............
אחד שאיכפת לו02.09.16
8
רוב ההורים רשמו את ילדיהם ולא התקבלו והמועצה הציעה פתרון של הסעה, לבוא עכשיו ולהגיד לא נאמר כלום, פשוט לא יעלה על הדעת אני עם ההורים במאבק "עלו והצליחו" ולכל המכפישים סתם "מי האיש החפץ חיים"
אמא שדואגת01.09.16
7
תקראו את הסיפור ותינו את הכותרת , עד עכשיו הזדהתם ופתאום לא ? אז איפה הייתם עד הלום ? למה לא זעקתם? משועממים , רשעים ? יש לכם את זה ביותר איטלגנטי ? וכמו בסיפור ההוא , אחד מחלל וכולכם אחריו ? או שזה בעצם המחלל בעצמו ? הכי מצחיק או שלא , שבמועצה מישו כנראה ממש התייחס אליכם ובהעתק הדבק חילל את אותם
עמירם01.09.16
6
כסף להסעות אין להם... אבל למדבקות ויצירות ברחבת המועצה יש?....
שני01.09.16
5
.
רובן01.09.16
4
אני יודעת שמעיין החינוך התורני והחינוך העצמאי מממנים הסעות לילדים שנוסעים מרחק. צריך לבדוק מה קורה פה. האם ההורים לא מקבלים כסף לכסות את הוצאות הנסיעה? אין סיבה שבכל הארץ זה קורה ורק פה לא. הבנתי שחלק נכבד מהילדים לומדים במוסדות המוגדרים של מעיין החינוך אז מסתבר שהם מקבלים. אז מה הם רוצים? לתשומת ל
גולדי מירושלים01.09.16
3
הציטוט מסרבים לקבל ילדים שאינם עומדים בתקנון מחמיר על אף שהוריהם חרדים ורק בגלל שהם יוצאים לעבוד, טענה שקרית ונלוזה כיון שמעל ממחצית התושבים בקרייה משפחות שההורים עובדים, יתרה מכך מעיד סופו על ראשיתו רוב המוחלט של ההורים שהפגינו וממורמרים לא שולחים את ילדיהם הגדולים למוסדות חינוך הממשיכים את אופן הל
סורוצקין01.09.16
תתביש לך אולי תוציא לכולם את ההקלטות שלך שהקלטת את כל ההורים בוועדת ערר, ושמעת אותם מתחננים עבור ילדיהם, ואתה יושב לך שם עם מנהל בית יעקוב ומעז לשאול אימא אם זה כיסוי ראש מה שיש לה על הראש, ממיטפחת כבר לא טוב היום, לשאול אבא אם יש לוטלפון עם "אפיקציות" מה זה? לאיזה רמה ירדת "הרב" סרוצקין, לוקח את הט
ההוא שהיה שם01.09.16
2
ממש רשעים שהילדים צרכים לסבול בגלל שהוריהם יצאו לעבוד ולפרנס את ביתם בכבוד
בעילום שם01.09.16
רשעים "על חשבון ילדים" ואתה שלא איכפת לך מעם ישראל , אלא מבדיל בין גזעי זה לא רשע, ארורים ההם שמגיבים סתם כך
יוסי01.09.16
1
באמת חילול ה' ? נורא ואיום ? ואתה יושב באפס מעש ? אם אני הייתי חושב שנגרם חילול ה' , הייתי רץ למועצה וזועק את הזעקה , ואולי אפילו מממן מכיסי בכדי למנוע את זה . אבל אתה לא , אז אתה סתם קיש קיש קריא (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עמנואל 01.09.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

מנהל האתר בבני ברק מצהיר: "לא עוד חילולי שבת במקום"

חיים רוזנבוים | 17.05.24

בְּהִלּוּלָא דְּבַר יוֹחָאי

מעמדי ההדלקות יתקיימו בחצר ההילולא בקבר שמעון הצדיק

חנני ברייטקופף | 17.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: הכוח בידינו ליצור חיים חדשים בעולם | צפו

יוסי אליטוב | 16.05.24

ההסכמה שעלולה להתהפך על החרדים

התרגיל של נתניהו לגנץ? גורם חרדי בכיר מזהיר: "עבדו עלינו; החוק מסכן את עולם התורה"

חנני ברייטקופף | 16.05.24

ל"ג בעומר תשפ"ד

המשרד מסביר: מדוע אי אפשר לעלות השנה להתפלל במירון?

קובי אטינגר | 16.05.24
ש

לימודי דיינות

כך אלפי בוגרי ישיבה הפכו לדיינים מוסמכים

כיכר בשיתוף מ.ל.מ | מקודם
ש

בסמוך לציון הקדוש

מאות מתפללים קיבלו סיוע מאיחוד הצלה בקערעסטיר

כיכר בשיתוף איחוד הצלה | מקודם

"לשמוע להנחיות צה"ל"

הרבנים הראשיים: "לא לעלות השנה להר מירון בל"ג בעומר"

שאול כהנא | 16.05.24

כל סודות המקצוע

המדריך לנוכל המתחיל: כך תקימו מיזם נוכלות מתקדם ואמין שיכניס לכם מיליונים

בן חנניה | 16.05.24

"הצורך בא מהשטח"

כשחסיד בעלזא חובש כובע של ד"ר לפסיכולוגיה | יהדות ארה"ב ובריאות הנפש

ישראל גראדווהל | 16.05.24
ש

מודל מנצח

להקים עסק דיגיטלי מניב: הכירו את סמרטה

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

הכנות היא הפרק הראשון בספר החכמה

בדרך לרכב, אני שומע צרחות; מנחם הבן שלי נדרס על-ידי השכנה | סיפור מטלטל

משה רבי | 16.05.24

תיעוד נרחב

'מזרח' של רבנים בפתיחת הזמן ב'שערי מרדכי' | גלריה 

חיים רוזנבוים | 16.05.24

"יש מניעה משפטית" | לוין זעם

היועצת נגד התרגיל: "החוק שעבר לא עדכני ומתעלם מצרכים"

חנני ברייטקופף | 16.05.24

הטור השבועי

לכבוד ולתפארת // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 16.05.24
ש

תנופת פיתוח אדירה

הדרך הנכונה לדירה משלכם: עפולה הופכת ליעד נדל"ן אטרקטיבי למשפחות

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם

בצל הירי הכבד מלבנון

3 הדלקות, 30 משתתפים | 'מתווה ל"ג בעומר' במירון נחשף

ישי כהן | 16.05.24

פרשת השבוע | צפו

מדוע מצוות לא תעשה של חילול השם, לא נקראת ביזוי השם?

כיכר השבת | 16.05.24