כיכר השבת

כשל מתמשך

בעיר החרדית כבר מיואשים: סיוט בנסיעה לכולל ולסמינר

בנות הסמינר והאברכים נאלצים להידחק במאותיהם, באותה שעה, לתוך אוטובוסים ספורים העומדים לרשותם, בדרך ללימודים - ובחזור. "הדוחק והצפיפות, מביכים את כולנו", מתארת מורה (חרדים)

29
אלי רוטמן | כיכר השבת | י' באלול | 13.09.16
אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לנאמר
אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לנאמר (באדיבות המצלם)

עוד בוקר בעיר מודיעין עילית: קו 6, מהקווים היותר שמישים בישוב, מתנהל בעצלתיים בין רחובות העיר. הצצה חטופה לתוכו, עשויה לעורר חלחלה – כשהמחזה הניבט ממנו, הוא של יותר ממאה בני אדם, הנראים כגוש אנושי אחד המיטלטל בדבוקה מצד לצד.

מדי כמה בניינים האוטובוס עוצר בתחנה, ופולט מקרבו כמה נוסעים מותשים, כלאחר קרב, שלבטח תכננו להתחיל ברעננות את יום הלימודים, בכולל או בסמינר.

המצב המתואר נמשך, כך מתברר, כבר יותר משנתיים. לפני שנים ספורות נפתח הסמינר לבנות בשכונת גרין פארק, המוכר כ'סמינר מאיר'. השילוב של מיקומו בשכונת הקצה ושל קצב הגידול הטבעי, מהילודה הברוכה ומהאכלוס התמידי - כך מסביר אחד מהנוסעים בקו - הוא שהביא עם הזמן למצב הצפיפות הבלתי נסבל, שרק הולך ומחריף.

אל חברת 'קווים', מי שזכתה במכרז להפעלת התחבורה הציבורית בעיר המתפתחת וכבר אחראית לכך כבר כשלוש שנים, הגיע צונאמי של תלונות על הצורך הדחוף בתגבור הקווים בשעות העומס בבוקר ובצהריים, אך אף שהמצב הקשה נמשך כבר יותר משנתיים והענין מונח על שולחנה – לא נראית באופק כל תזוזה לפיתרון הבעיה האקוטית.

כדי שיומחשו ממדי הקטסטרופה, הסכים אברך ליטאי, תושב חדש בעיר, לומר בגילוי לב ל"כיכר השבת" את המשפט הבא: “כל האלול שלי הלך לפח השנה, כתוצאה מהנסיעות האלו. בנות סמינר, מורות וסתם נוסעות פשוט דבוקות אלינו, הגברים, בגלל הדוחק העצום. ואני, אנא אני בא", הוא מסיים בכאב כן.

מבדיקת "כיכר השבת" עולה, כי הורים רבים פנו זה מכבר להנהלת הסמינר בענין, וזו מצידה שלחה – לא בפעם הראשונה - פניה דחופה לחברת 'קווים', כחודש לפני תחילת שנת הלימודים, בה היא מבקשת שיובא לידיעתה מה הן, במדויק, שעות העומס, כדי לשנות את שעות תחילת וסיום הלימודים בסמינר בהתאם, כך שאלו לא יחפפו לשעות העומס הנוכחיות, ותופחת הצפיפות באופן משמעותי.

ההצעה החריגה הזו, חשוב להדגיש, לא נענתה עד לרגע זה.

הרב יעקב רוזנשטיין, ממנהלי הסמינר, מוסיף, כי "מצידנו נעשה כל שנצרך כדי לפתור את הבעיה. אם בהצפת הנושא הכאוב, כל העת, מול משרד התחבורה וחברת קווים, ואם בתיאום מלא עם העירייה המסייעת לנו רבות בענין".

"כמו כן", אומר רוזנשטיין, “הורינו לתלמידות להקפיד על תיקוף הכרטיסים בקביעות, גם כשדי קשה לעשות זאת בצפיפות הרבה, כדי שיהיה לכל הגורמים הרלוונטיים את מסד הנתונים העדכני על המספר הבלתי נתפס של הנוסעים בקו זה".

ל"כיכר השבת" נודע, כי כל תקציב הסבסוד מטעם המדינה לחברות התחבורה הציבורית עבור שנת 2016, עדיין לא אושר, מה שמוסיף לעיכוב בפתרון הנושא על ידי תגבור הקווים ההכרחי.

כמו כן, נטען כי הבקשה למימון עבור תגבור התחבורה הציבורית במודיעין עילית ממתינה לאישורה של וועדת הכספים, בין שלל העברות תקציביות שאמורות לעלות על שולחן הוועדה ביום ראשון הקרוב.

גורם בחברת 'קווים' מציין באוזנינו, כי גם האפשרות המתבקשת לקבוע קו ייעודי להסעת תלמידות הסמינר - ועבור תלמוד תורה סמוך השרוי באותו המצב - לא מיושמת, משום שבמכרז בו זכתה חברת קווים נכלל מספר מוגדר של 'קווי תלמידים' אותם אכן מפעילה החברה, וכל קו נוסף שכזה הוא חריגה מכללי המכרז ונדרש לו אישור של משרד התחבורה, שמתמהמה.

אחת הנוסעות הקבועות, מורה וותיקה, מסכמת במילותיה שלה את המצב, מגדירה את קו האוטובוס הזה כ"קו הזוועות" ואומרת ל"כיכר השבת": “יותר ממה שאני נבוכה, בלשון המעטה, כשהאברכים מיטלטלים אלינו בצמידות, אני חשה את מבוכת האברך התורן ש'נידון' לנסיעה המסויטת – וזה עוד לפני ההתייחסות הבעייתית של הרשויות במדינה החסרות תודעת שירות בסיסית, בעיקר בכל הנוגע לציבור הלקוחות החרדי".

תגובת חברת 'קווים': אכן ידוע לנו על עומס מסוים בקווים העירוניים, בדגש על שעות פתיחת/סיום הלימודים, כשקו 6 הוא בין העמוסים שביניהם, ובמיוחד עתה - בפתיחת שנת הלימודים. בעבר, כשמשרד התחבורה אישר תוספת נסיעות לעיר, תוגבר קו 6 על פי הצרכים. וגם כרגע אנו ממתינים לאישור תקציבי, כדי שנוכל לתת תגבור נוסף לקו. כל פתיחה של קו חדש, נתונה לסמכותו הבלעדית של משרד התחבורה, ואנו פועלים על פי הנחיותיו.

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "רשת קווי התחבורה הציבורית בעיר מודיעין עילית מעניקה כיסוי נרחב לכלל הנוסעים. עם כניסת חברת 'קווים' לשירות במודיעין עילית, הוקצו משאבים רבים לתגבור וייעול מערך הקווים העירוניים, נפתחו קווים חדשים ונוספו נסיעות אוטובוס רבות לכלל הקווים העירוניים".

"יצוין כי קווים ייעודיים לתלמידים אינם תחת אחריותו משרד התחבורה או של מפעילי התחבורה הציבורית, אלא של הרשות המקומית, שאף מתוקצבת בנושא זה ממשרד החינוך. לאור זאת, השיפור בקווים הסדירים הפועלים בעיר משרת את כלל הנוסעים, בהם גם ציבור התלמידים".

"בכל הנוגע לעומסים בקו 6, מפעיל שירות התחבורה הציבורית בעיר, מחויב לעמוד בתנאים שנקבעו בחוזה ולתגבר את הקו כדי לספק את השירות לציבור הנוסעים. זאת, בהתאם לתנאי רישיון הקווים ולרמת השרות שמתווה משרד התחבורה".

תוכן שאסור לפספס
29 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
18
כל מי שעולה על אוטובוס כזה שילך עם עו"ד צמוד מקוה שלא תסתבכו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מם13.09.16
17
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה 13.09.16
16
מדובר באיסור חמור ונורא עדיף לא ללמוד בכולל ולהשאר ללמוד בבית אם זה כרוך באיסורים חמורים שכאלו שדינם יהרג ואל יעבור בושה וחרפה !
יהרג ואל יעבור13.09.16

הצגת כל התגובות

15
לפחות אם יש כזאת צפיפות נוראה והגברים נדבקים לנשים... אז לפחות עשו טובה ושימו דודוראנט.. קצת בושם... תריחו טוב... מספיק העומס המטורף.. לפחות שלא יהיה מחניק.. גם הגברים... ובעיקר הנשים... 👱💅 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גבר13.09.16
14
יציאה מהכותל המערבי ב22:00 , המתנה של שעה בתוך האוטובוס קו 3 (אשר היה עמוס להתפקע בתינוקות מיללים , אברכים נשים וקשישים אשר )תוצאת השבעת צנחנים בכותל , הגעה לכביש מנחם בגין בציפיה לקו 422 אשר עפ"י הלוח המקוון אמור להגיע תוך 6 דקות, אולם חולף מבלי לעצור , וכך גם זה אשר הגיע אחריו כעבור 20 דק'! ריצה
רובי 14.09.16
13
בלתי נסבל מה שקורה, כל בוקר אותו סיוט, רק לצאת את רמות כל בנות הסמינרים עולות ויש עומס וצפיפות בלתי נורמליים, כל תחנה לפחות 3 דקות, דלתות נפתחות ולא נסגרות מרוב העומס, שלא לדבר על הפקקיםםםםם!!!
א13.09.16
12
ברמות ורמת שלמה יותר גרוע.......
מיכל14.09.16
11
למה לא עושים הסעה לבתי ספר בשעה 1 א"א לעלות לקו 6 כי יש איזה בית ספר של בנות שמפוצץ אותו עד 0 מקום לזוז וכמובן גם קווים צריכים לזווז טיפה ולטפל בזה
מאיר13.09.16
10
למה הוא ממשיך ליסוע שם שימצא פתרונות אחרים, ברגל, טרמפים וכו'
דן סגל14.09.16
9
לא צנוע, חחח מה הועילו חכמים בתקנתם...
אין שכל אין דאג13.09.16
8
מי שם אותך בקווים אם אין לך תודעת שירות מינימלית, לדבר לאנושות בכבוד -וזה לא משנה מי היא..! ואולי כולם יבינו סוף סוף גם עם איזה נהגים אנחנו שמים את החיים שלנו ביידם! ועוד הוא מציין שהוא זה שעזב, במקום שקוים יעיפו ולא יכניסו כאלה נהגים לשורותינו! גועל נפש, זה מה שיש לומר עליך, אל תגיד לאנשים מה לעשות
רינת13.09.16
במודיעין גם כל האוטובוסים בבוקר של הערבים לא הגיעו.חיכינו 50 דקות לתל אביב והאוטובוס התמלא עוד בתחילת הדרך ועמדנו כל הדרך לעבודה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אריק14.09.16
7
בושה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ה ירחם14.09.16
6
תוציאו רישיון יא פרזיטים יא חיות אדם... נהגים שמה מסכנים אני עשיתי בשכל ברחתי אתם חיות אתם חולי נפש שבשעה 11 בלילה 12 בלילה אוטובוס מפוצץ עם ילדים ועגלות יא חיות...אין לכם חיים מרוב שיעמום אתם כל היום ברחובות... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב כהן13.09.16
אתה גזען שונא חרדים מי שלא רוצה לעבוד בקווים לא חייב אנחנו מפרנסים אותך ושכמותך וטוב שעזבת את העיר אנחנו לא צריכים אנשים כמוך אני אישית יש לי רכב אך נאלץ מפעם לפעם להשתמש באוטובוס כשאשתי "שיש לה רישיון לוקחת את האוטו" אז תפסיק להפיץ את השנאה שלך ותלך לעבוד אצל עלק מתורבתים במקום אחר ותעזוב אותנו לנפ
מוטי13.09.16
עדיף לראות אברכים עם ילדים ושעות כאלו מאשר לראות אותך כמו פרזית ממש מסתובב ברחובות ומחפש בנות לפתות אותם, אתה חולה נפש אתה אין לך מושג בכלל מה זה חיי תורה, ואם אתה רואה שבשעות כאלו האוטובוס מלא ילדים, זה בגלל שחוזרים מחתונה או בר מצווה וכו לא מהדיסקוטק כמוך. פתח את העיניים חודש אלול (נשלח באמצעות
ללא שם 13.09.16
5
שגם באלעד קו 6 של חברת קוים עמוס מאוד,לא עוצר אחרי 4 תחנות מהמוצא שלו,בגלל מלא בנות זל סמינר מסוים בעיר שמשתלטות עליו... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי13.09.16
הם נוסעות ככל נוסע אחר! על חברת האוטובוסים להכין את עצמם לעומס!
יהודי13.09.16
4
והכל יבוא על מקומו בשלום
לסדר במשפחה14.09.16
3
בשעות הצהריים אפשר לחכות בתחנה שעה! כי כל האוטובוסים שעוברים מלאים בבנות מהסמינר!!! קטסטרופה! .
מודיעינית13.09.16
2
אחרת לחלוטין. ואם זה היה גברים עומדים ומצטופפים זה בסדר? ואם זה נשים שעומדות על רגליהם ומצטופפות ללא גבר אחד זה בסדר? כשאתה עולה לאוטובוס, אתה משלם כסף. עם אותו כסף אתה אמור לשבת. אלא שעם הכסף הזה אתה עומד או נדחק ונחנק שזה הרבה יותר גרוע. זה סוג של גזל שאין עם הכסף תמורתו. צריך לצאת למחאה שאם עולים
בת ישראל 14.09.16
1
הנסיעה נהייתה סיוט. היום עמדו לפחות 20 איש (ויותר..) וזה בגלל שהנהג העלה. בימים אחרים הנהגים כבר לא מעלים בתחנת כיכר השבטים והנוסעים נאלצים להמתין חצי שעה לאוטובוס הבא.. עד מתי?
נוסעת קבועה13.09.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

משחקים חינם ונהנים

משועממים? נחים מהנקיונות? כנסו למשחק מלא אנרגיה >>

כיכר בשיתוף תנובה | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

'ווסט פארק' בירושלים

הזדמנות חסרת תקדים למשפרי דיור בפארק מגורי היוקרה החדש

כיכר בשיתוף ווסט פארק | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24