כיכר השבת

האישה חויבה לשלם חצי מיליון ש"ח, הבעל הסרבן שוחרר

סרבן גט שדרש פיצוי על הסכם ממון שלטענתו נעשה שלא כראוי באמצעות נוכלות קיבל את אישור בית הדין הרבני בחיפה והאישה חויבה לשלם חצי מיליון שקל בתמורה לגט (חרדים)

17
כיכר השבת | י"ב בתשרי | 14.10.16
האישה חויבה לשלם חצי מיליון ש"ח, הבעל הסרבן שוחרר
(צילום: מרים אלסטר, פלאש90)

בית הדין הרבני בחיפה הורה על שחרורו של סרבן גט ממאסר, לאחר שקבע כי דרישתו מרעייתו לשלם לו חצי מיליון שקלים בעד מתן הגט היא לגיטימית, וכי אם היא בוחרת שלא לעשות זאת היא אינה נחשבת עגונה. "אין מדובר בסחיטה", קבעו הדיינים, הרבנים דניאל אדרי, בן ציון הכהן רבין ואלעד עלי, כך על פי הדיווח ב'הארץ'.

בני הזוג, הורים לילדים, חיו יחד 12 שנה. לפני כשש שנים פתחה האשה בהליך גירושים, ובעלה סרב מאז לתת לה גט. תחילה נדון התיק בבית הדין הרבני בירושלים, וב-2014 קבע בית הדין הרבני הגדול, כערכאת ערעור, כי הבעל מחויב בגט. סנקציות שונות הוטלו עליו, וביולי האחרון גזר עליו בית הדין הגדול חמש שנות מאסר, עד שיתרצה לתת גט.

דייני הערכאה העליונה גם מינו את בית הדין האזורי בחיפה לבדוק מעת לעת אם הבעל מתרצה ומוכן לתת גט. בתקופה זו הגיעו בני הזוג להסכם ממון, שקיבל תוקף של פסק דין, ובו הוסכם כי הבעל יוותר על חלקו בדירתם המשותפת, ובתמורה תוותר לו האישה על מזונות לילדים. לאחר מכן חזר בו הבעל מההסכם, שלטענתו הושג במרמה על ידי מתווך מטעם האישה.

במהלך החודש שעבר ניהל בית הדין בחיפה כמה דיונים, שאליהם הובא הסרבן. הוא טען בפני הדיינים כי ייעתר לתת גט תמורת 800 אלף שקלים, פיצוי על החלק שלטענתו הפסיד בהסכם הממון שנחתם. הדיינים, שציינו כ"פלא" את הסכמתו לנהל משא ומתן, לראשונה זה שש שנים, שכנעו אותו להוריד את הסכום ל-500 אלף שקלים.

לדיון שנערך בסוף החודש הגיעו האשה ואביה, שהוזמן במיוחד כיוון שבית הדין התרשם שהוא נותן לה גב כלכלי, ובמהלכו הודיע האב כי אין ברשותו את הסכום הנדרש. בשל כך החליטו הדיינים לשחרר את הבעל ממאסרו, ואף דחו בקשה לעיכוב ביצוע כדי שיינתן לאשה לערער.

אב בית הדין, הרב אדרי, כתב כי "לאור הסכמתו של הבעל ליתן גט... האשה אינה עגונה, מאחר ואם תסכים להצעת הבעל, שלדעת בית הדין ההצעה אינה בשמים והיא אף לא מוגזמת, תשתחרר מעגינותה... נכון להיום המעכב את מתן הגט ועגינות האשה זה הסכמת אבי האשה ואינו מדובר בסחיטה". בית הדין ציין כי נגד הצעת הבעל לשלם חצי מיליון שקל, אבי העגונה הציע לשלם רק 50 אלף שקל. הדיין אדרי כתב כי "בטוחני שאם באמת היה מעוניין לשחרר את בתו מעגינותה היה נותן את הסכום המדובר ולא יקשה עליו מתן סכום זה".

לדברי האשה, "שנים של דיונים ושל סחבת, ואחר כך סנקציות, וכלום לא הרתיע אותו. זה בן אדם שהמשטרה לא הצליחה לשים עליו יד, והנה סוף סוף, בפסק דין מנומק וסופי של בית הדין הגדול, הוא נכנס לכלא, אחרי שהוא הכניס אותי לכלא בכל השנים הללו, ואז נוחתת עלינו המכה הזאת. זו היתה הפתעה גמורה. בית הדין הגדול בסך הכל מינה את בית הדין האזורי לעקוב אחרי ההתנהלות וכדי לסדר את הגט, ואז ברגע אחד הוא משחרר אותו ומחזיר אותנו שנים לאחור".

לדבריה, "כמה שאני מדברת על זה אני מקבלת צמרמורת ולא מבינה איך קרה לנו דבר כזה. זה היה ערב ראש השנה, אמרתי למשפחה שלי: פה המלים נגמרות לי. אין מלה שיכולה לתאר את מה שעשו לי. הדיינים בעצם אמרו לי: אם את מסכימה לתת חצי מיליון שקל אז הכל בסדר, ואם לא, אז משחררים אותו על המקום ואני זו שתשב כלואה באזיקים לעולם. זה היה אגרוף בפרצוף, לא היה עם מי לדבר. אב בית הדין ניהל את זה, ועוד שני דיינים ישבו שם כמו סטטיסטים, לא שאלו שאלות, לא אמרו מלה. זה סחיטה באיומים בצורה מאורגנת".

האישה הוסיפה כי הדרישה לשלם חצי מיליון שקל באה ללא הכנה מוקדמת, וזאת למרות שהבעל כבר הגיע להסדר ממון ובו ויתר על חלקו בדירה המשותפת בתמורה לפטור מלא ממזונות. "על זה היה פסק דין גם של בית הדין האזורי שעשה את כל החישובים וגם של בית הדין הגדול שקבע כי ההסכם הוגן ותקף. זה ממש הזוי בצורה בלתי רגילה, יש פסק דין חלוט בו קובע בית הדין הרבני הגדול שהוא חייב לתת גט ללא תנאי, ובא בית הדין האזורי וצוחק להם בפרצוף, משחרר אותו לחופשי ושולח את אבא שלי לקחת משכנתא על חצי מיליון שקל כדי לשלם לו. איפה נשמע דבר כזה?". לאחר שחרורו מהכלא, האישה הגישה ערעור לבית הדין הרבני הגדול.

מהנהלת בתי הדין הרבניים נמסר כי "מדובר בתיק פרטני, שעדיין תלוי ועומד והוא נמצא בהליכי ערעור, ואין מקום שהנהלת בתי הדין תתייחס". גורמים בבתי הדין ציינו כי מדובר בפסק דין מנומק, וכי ההרכב ידוע כתקיף כלפי סרבני גט.

פרקליטו של הבעל, עו"ד אברהם יצחק וייס, דחה את כל טענות האשה ואמר: "איש לא סחט אותה, היא הסוחטת. היא לא משלמת את מה שמגיע לבעל שנושל מכל זכויותיו, אלא אמורה לתת רבע ממה שהבעל היה צריך לקבל. מי שסחט ורימה זו האישה, בתרמית מכוערת, וזה מה שבית הדין הבין".

לדבריו, אכן יש הסכם ממון בין בני הזוג, אלא שזה הושג במרמה על ידי מאכער, ש"בדיוק לאחרונה נעצר בארה"ב על מעשה רמייה דומה". וייס הוסיף: "אפשר לגמור את העניין. ייתנו לבעל את כבשת הרש שלו. זה לא ממצה את הזכויות שלו, אבל הוא כבר הסכים וצריך לגמור את העניין".

תוכן שאסור לפספס
17 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
12
חברה, שימו לב שהכסף זה מהדירה המשותפת שלהם. שתמכר אותה ותפסיק להתלונן אף אחד לא אמר לה להמציא אותם זה כסף ששיך לו באופן ישיר ואין שום סיבה שכל הדירה תלך אליה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אני16.10.16
11
אני ממש לא מבינה, אם הוא לא יצטרך לשלם מזונות למספר ילדים ובתמורה נתן את חלקו בדירה איפה בדיוק חוסר ההגינות? נראה אותו נותן כל חודש מזונות בסכום של כמה אלפי שקלים בחודש תכפילו ב20-25 שנה תקבלו אותו סכום /- אז איפה בדיוק ההגינות? ומה זה החוצפה עכשיו לחייב אישה שצריכה עכשיו לפרנס לבד בית עם ילדים וגם
אמא14.10.16
10
אם דירה ממוצעת שווה כ 1.5 מליון ש"ח. החלק שלו מוערך בכ 800 א"שח עם התכולה. שווי מזונות כ 4000 בחודש להערכתי לכ 10 שנים מוערך בכ 300 א"שח בכסף ריאלי של היום. ולכן צודק הבעל בדרישה שלו ל 500 א"שח ללא מזונות ( בהנחה שהדירה נשארת אצל האשה), (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קובי14.10.16

הצגת כל התגובות

9
חזק (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אהרון14.10.16
8
לדברי האשה המצוטטים הם בהלם, ז"א שעד עתה בית הדין היה לצידה, ואכן זה כך, שהרי הבעל היה במעצר קשה לי להבין, כשבית הדין פוסק ומצדיק את הבעל להתרעם ולהתלונן לא הבנתי למה אביה צריך לקחת משכנתא. היא צריכה לקחת משכנתא, ולא נשכח שהיא קיבלה את חלקו בדירה
דן16.10.16
7
חבורת מטומטמים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם16.10.16
6
זוג שהגיעו להחלטה שהם מעונינים להתגרש יחפשו קודם כל את טובת הילדים (אם יש). לחשוב על העתיד שלהם על הנפש שלהם לדאוג שלא יחסר להם מאומה שהקרע לא ישפיע עליהם שלא יהיו בתווך בינהם. הילדים מספיק נבונים וחכמים לראות בעיניהם הטהורות את האמת והצדק. לפי עולמם. לכן כל ההסכמים הממוניים חייבים להתמקד בטובת
מוטי16.10.16
5
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עבודה בעיניים16.10.16
4
אוי לו לאדם זה!!! ואין משהו אחד מאשר לומר כי עדיף ללכת לבית המשפט ולא לבתי דין! אם אישה צריכה לשלם 1/2 מיליון ₪ בשביל לקבל גט!!! אוי לנו מבית דין שכזה..ואם יהא ככב בכל בתי הדין אזי אין טעם בכאלה.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים15.10.16
היה לזוג דירה בשווי שני מיליון ש"ח והיא קיבלה את הדירה וצריכה להעביר לו רבע משוויה של הדירה שהייתה שייכת לשניהם מה הוא יעשה עם הפרוטות הללו? אחד העם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אחד העם16.10.16
3
חצי מליון... נראה לי שהוא יסכים. היא גם רוצה את הבית וגם לא לתת לו כלום? וגם לסחוט מזונות? הבית שייך לשניהם!! איפה הוא יחיה? ברחוב? כל הצדקנים שמרחמים על האשה אולי תשכנעו אותה לתת לו אתה בית שלו בחזרה!!
גבר15.10.16
2
האשה לא חתומה על הכתובה ???!!!! אולי זה בית דין רפורמי???? ככה ספרדוסים עושים בבתי דין תמורת כסף. מעניין כמה אחוזים הם קבלו.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אמא15.10.16
אתה כלב אירופי מסריח שונה ספרדים חבל שרשע בארופה הרג את צדיקים ולא את שונאי ישראל כמוך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עמית17.10.16
הכתובה שהבעל נותן, חלה כשהוא רוצה לגרש אותה, ולא ההופך כמו כאן!.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסף חיים 15.10.16
1
ככה זה הבתי דין- תמיד הבעל זכאי. התגרשתי כשנה וחצי אחרי החתונה מבעל עם הפרעה נפשית ללא פתרון. אף אחד לא יודע בחוץ שזאת הסיבה והיו שהגדילו לעשות ובאו להסביר לי למה התגרשתי (הייתי יותר פתוחה ממנו- למרות שאני חרדית לכל דבר והוא בבית לא הסכים לשמור על הלכות בסיסיות, היו כאלה שאמרו שהוא לא עניין אותי ול
גרושה14.10.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 10:27

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:44

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 07:39

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 07:36

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

לסיים מסכת אחרי מסכת

2 מליון ₪ הושקעו בפרוייקט הדיגיטל התורני - הצטרפו >>

כיכר בשיתוף יומי | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

לימודי דיינות

כך אלפי בוגרי ישיבה הפכו לדיינים מוסמכים

כיכר בשיתוף מ.ל.מ | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24