כיכר השבת

למרות האיסור החמור

בניגוד לדעת רוב הפוסקים: עשרות חרדים עלו להר הבית

מנתונים שמפרסם אתר סרוגים עולה כי במהלך ימי חול המועד סוכות תשע"ז עלו עשרות חרדים להר הבית - זאת למרות דעת רוב הפוסקים החרדים האוסרים זאת בצורה גורפת (חרדים)

33
כיכר השבת | כ"ג בתשרי | 25.10.16
הר הבית
הר הבית (צילום: שאטרסטוק)

למרות האיסור - חרדים שוב עלו להר הבית: מנתונים שמפרסם היום (שלישי) אתר סרוגים עולה כי לפי ארגון 'ייראה' המארגן עליות המוניות להר הבית, במהלך ימי חול המועד סוכות תשע"ז עלו עשרות חרדים להר הבית - זאת למרות דעת רוב הפוסקים החרדים בזמננו הסבורים כי העליה להר הבית אסורה בטומאת מת וגובלת לעתים רבות באיסורי כרת.

עוד בחרדים:

בארגון מספרים על עליה מתמדת במספרם של החרדים הבוחרים לפעול בניגוד לפוסקים החרדים ועולים להר הבית. במקביל, בשבועות האחרונים פורסמה תמונתו של צעיר חרדי, בן למשפחה מוכרת מ'הפלג הירושלמי' שצולם בהר הבית.

מתפללים בפתח הר הבית. ארכיון (צילום: מתוך פייסבוק)

על פי הנתונים, הגידול בעליה להר הבית הוא לא רק בקרב צעירים חרדים אלא גם בקרב הציבור הדתי והכללי. בסך הכל נרשמה עליה של כ-70 אחוזים בעליית היהודים להר הבית בחול המועד סוכות, בהשוואה לחג סוכות תשע"ו. ובמספרים: כ-1611 יהודים עלו להר במהלך ששת ימי חול המועד לעומת 970 יהודים שעלו להר הבית בשנה שעברה.

כבר לפני כשלוש שנים חתם רוב מכריע של הרבנים והפוסקים החרדים על מכתב שיזם רב הכותל, הרב שמואל רבינוביץ, נגד עלייה להר הבית, זאת בעקבות התופעה שהחלה בשנים האחרונות כשחרדים רבים החלו לעלות להר.

במכתב עליו חתמו הרבנים נאמר כי "היות ובאחרונה קמו אנשים המעודדים להיכנס להר הבית, אנו מבקשים לחזק את האיסור ולומר שלא השתנתה ההלכה, ויש להישמר מלעלות להר ונגוע בקצהו". וכדברי הרבנים, רק הכותל הוא מקום התפילה המותר עד בוא משיח".

לפני כשנה התעוררה סערה לאחר שבתיעוד שהתפרסם ברשתות החברתיות נראו משפחה חסידית בהר הבית, בעקבות התיעוד אוים אב המשפחה, חסיד בעלזא תושב ירושלים, כשברשתות החברתיות הפיצו פלסטינים את תמונתו וקראו לפגוע בו.

לפני כחודשיים קרא עיתון "יתד נאמן" במאמר המערכת שלו לנעול את הר הבית בפני יהודים כשבעיתון האשימו את העולים להר הבית בגרימת הסתה חמורה נגד חרדים, שתוצאותיה עלולות להיות הרות אסון.

תוכן שאסור לפספס
33 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
21
אי אפשר לתאר את האור והשמחה שמקבלים שם! התפילות פתאום מקבלות משמעות, כשאתה מתפלל על בניין ירושלים את יודע על מה אתה מתפלל, כשאתה רואה את החרבן במו עיניך את יודע על מה אתה מתאבל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמואל26.10.16
20
דעת גדולי ישראל כגון הגרש"ז אוירבך והגרי"ש אלישיב והגר"נ קרליץ והגר"ח קנייבסקי והגר"ע יוסף וכן גדולי האדמורים ועוד פסקו שיש בזה איסור כרת אז מי שכתב שהוא "למד" את הסוגיה לעומק והסיק שמותר שילמד שוב (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם26.10.16
19
אני אומנם נגד עליה אבל יש עוד רבנים, יש חזונישניקס שהם הולכים תפילין פסולות לדעת רוב הפוסקים כנ״ל ס״ת שלהם פסול, וגם הסוכה שלהם יש רצועת של 10 ס״מ מרחק ולא 8 כדעת רוב הפוסקים, שוב זה פסול. לכן עדיף שלא נתערב אחד לשיני. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה דוד26.10.16

הצגת כל התגובות

18
מי שלומד את הסוגיה ברצינות מסיק את המסקנה הברורה.
אלי25.10.16
17
כותרת מבישה, אף אחד לא עובר חלילה על איסור כרת, אדרבה מקיימים שם כמה מצוות מהתורה, לכו תלמדו קצת.
אשר25.10.16
16
ברוך השם שקם דור שקשה למכור להם לוקשים. הסיבה פוליטית (יכול להיות צודקים ואולי לא) ולא הלכתית. שמח לראות שיש שינוי בדבר.
א היימישער 26.10.16
15
רק לקבל שוחד. הציבור כבר איבד אמון בכל הבנים של שפתאום הופכים להיות גדויילים כי אבא שלהם זצ"ל באמת היה צדיק . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שוחד25.10.16
הלואי שתדע מאיזה צד פותחים ספר
איש26.10.16
14
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משיח בן דוד 26.10.16
13
השנה גם אני זכיתי להצטרף לעולים בקדושה ובטהרה להר. וראה פלא, פתאום גיליתי שגם שכן שלי מהעולים. וגם שיש פוסקים חרדים רבים שמתירים ואפילו מעודדים עליה להר. ובכלל גיליתי שלצערנו העניין נמצא בבוררות רבה אצל כלל הציבור, ומחלוקת הפוסקים בעניין אינו נהירה לו כל הצורך. ברוך שזיכני ללמוד את הסוגיה ולהצטרף לז
ישראל25.10.16
הסיבה כי עליתה להר הבית בניגוד להלכה
אני26.10.16
12
מעכבים מעם ישראל לקיים 200 מצוות בתורה. אוי לנו שאלו קוראים לעצמם פרומים וגדולים. דברי הרב ודברי התלמיד דברי מי שומעים. יום יבוא שלא יקשיבו לאף מילה שהגדולים האלו שמסלפים מצוות בתורה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מנדל26.10.16
11
איזה למדנים בקיאים בכל המידות והכיוונים פשששש מה קשור לחרדים או לא מי שלא מוכן להסתכן לא עולה ומי שרוצה לעלות להר ה ' ולקום במקום קודשו והוא נקי כפיים וכו............וגם לא מחזיק במכשיר מלוכלך שיעלה כדי שלא יכנס לקטגורית ה. שועלים הילכו בו . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מם25.10.16
10
וקיימתי מצות ד מינים מדאורייתא וגם הקפה של מקום המזבח עם ערבה. קרבת אלוקים והתחזקות גדולה ביראת אלקים. וכמובן שבכל פעם שאני עולה תפילותי מתקבלות מיד אז מה אתם רוצים להרחיק את אלו שרוצים להתקרב לה' מלבוא להר קדשו. תפסיקו אם פסקים של עיתונאים ופוליטיקאים אני מכיר 20 פוסקים חרדים שמתירים וחלק
שלמה25.10.16
הרי לא נותנים להיכנס לא עם לולב ולא עם ערבה, אז למה לשקר לציבור למה? מה שכנון זה שיש בורות אמיתית בציבור בעניין הר הבית, וזה צריך להשתנות.
שלמה המלך26.10.16
9
הפוסקים של הדור כפי ראות עיניהם משנים את תורת ישראל אוי לדור של כאלו צדיקים שבגינם מאות ואלפי בתים ורבבות פורקים ונושרים עוזבים את עם ישראל
דעת25.10.16
8
100 רבנים בפולין חתמו נגד העליה לארץ ישראל. הרב אשלג מחבר מתוק מדבש על הזוהר אמר להם שצריך לעלות והם החרימו אותו הם נהרגו בשואה . והוא שרד . 100 רבנים טעו אז. ו100 רבנים טועים ומטעים בנוגע להר הבית.הרב ובדיה יוסף הודה והיתנצל למתנחלים אודות הסכמי אוסלו. ראה מדרש המקורי הוא בפסיקתא רבתי, פרשה לו, וז
Danny27.10.16
מ
מנקנק יהויכינים30.10.16
7
מתנחל אחד מגיב פה את כל התגובות שלא מבין כלום בהלכה ומעז לדבר על גדולי עולם דף גמרא למדת פעם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אנונימית26.10.16
6
אולי פעם תביאו רשימה של נימוקים הלכתיים למה אסור לעלות, במקום לכתוב משהו מעורפל על איסור מחודש ׳מרוב פוסקי ההלכה החרדים בזמנינו׳ תביאו בבקשה נימוק מאחד מאותם רוב (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודה25.10.16
5
בהחלט נכון כולנו (עולי ההר ) מרגישים את העליה החדה מכל הפלגים חסידים ליטאים עץ ג וכו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קלמן25.10.16
4
עם ישראל אוהב את הר הבית ורוצה לעלות. אי אפשר לעצור את האהבה.
מלכי פרידמן26.10.16
משוגע
אני26.10.16
מלכי פרידמן זה שם של אשה. לא מתחצפים לאשה ולא קוראים לה בלשון זכר "משוגע". וזה שאי אפשר לעצור את האהבה של עם ישראל זו עובדה. ניסו למנוע מאיתנו לעלות לארץ ישראל ואז באה השואה והרגה אותנו. מנסים למנוע מאיתנו לעלות להר הבית וה' ישמור מה העונש על הימנעות מלהתקרב למקדש ה'. צריך לעלות לשם, זה מקום שכינתו
הינדי26.10.16
3
מה פתאום?!! הרב ליאור, הרב רבינוביץ, הרב מלמד, הרב דרורי, הרב דרוקמן, הרב שילת. מי עוד אתם צריכים? כמעט כל גדולי הדור אומרים שיש מצווה לעלות. כמובן אני מתייחס רק לגדולי הדור שלמדו את סוגיות גבולות ההר.
שמוליק25.10.16
2
על הטענה המיושנת שהעליה להר הבית גורמת להסתה כנגד חרדים, כשכולם יודעים שהסיבה האמיתית היא שהם מערבבים במצות שלהם דם של מוסלמים.
אליעזר26.10.16
1
תתבישו מסיתים ומדיחים שכמוכם מצננים את האמבטיה ממש עמלקים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הרשלה25.10.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24
ש

קרקע למכירה ליד ירושלים?

זכות לדירה ירושלמית ב-140 אל"ש - ממש בהישג ידך

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

בדוק!!

הלוואת חג מיוחדת 30,000 ש"ח ללא ריבית

כיכר בשיתוף מרכנתיל | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 02.05.24

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 02.05.24
ש

רבנים, דיינים וטוענים רבניים:

אלו האנשים שמרוויחים משכורת הייטק ממשרה תורנית

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 02.05.24

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

השיטור יחל באכיפה מיידית

החגיגות תמו: אלו הסנקציות בב"ב, שיחסלו את ליל שישי בעיר

שאול כהנא | 01.05.24