כיכר השבת

מאמר חריף

הפלס במתקפה נגד גפני: בשירות 'יש עתיד'

עיתון 'הפלס' תוקף במאמר חריף במיוחד את חבר הכנסת משה גפני ומאשים אותו כי בקידום חוק אפליה מתקנת לחרדים במשרדי ממשלה הוא פועל באג'נדה של יש עתיד (חרדים)

25
ישראל כהן | כיכר השבת | ט' בכסלו | 09.12.16
הפלס במתקפה נגד גפני: בשירות 'יש עתיד'
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

במאמר חריף במיוחד יוצא עיתון הפלס במתקפה כמגד חבר הכנסת משה גפני וטוען כי גם אם אכן היו לו שנים יפות בהן שימש כשלוחם של רבנן הרי שככל שתוקף אותו עיתון הפלס הוא מעדיף לשלב כוחות עם יש עתיד שמשבחים אותו ללא הרף על החוקים המתירניים לטובת ציבור החרדים העובדים.

"בשבוע שעבר, הבאנו כאן דיווח על משבר קואליציוני שנמנע ברגע האחרון לאחר ששרת המשפטים הבינה כי הקואליציה בסכנה אם תידחה הקריאה הטרומית לחקיקת חוק עידוד שילוב חרדים במשרדי הממשלה.

כאבנו, ושיתפנו בכתובים את כאבנו הכן, על התופעה שגילתה את השפעתו המזיקה של החיידק הפוליטי ההרסני. חיידק שהביא יהודי יקר וחרוץ שבתחילת דרכו עוד רשם היסטוריה מזהירה כשליח נאמן לדרך משלחיו, ואשר נאלץ בצוק העיתים להמיר את עקרונותיו הנכבדים כדי לקושש מאגרי מצביעים נטולי ערכים. מצביעים שנועדו להחליף את גרעין המצביעים המסורתי שלא מוכן לאבד את דרכו ועקרונותיו", נכתב במאמר.

בעיתון תקפו את אזלת היד של גפני בנודע לטיפול בחילולי השבת והרפורמים, "הדגשנו את הכאב ואת המועקה האמיתית לנוכח המשבר היחיד שהתחולל מכיוונו בקואליציה שלא הופרעה כשהורתה על חילולי השבת, על הפגיעה בעולם התורה או על נתינת לגיטימציה לרפורמים. לאחר מכן שמענו כי האיש יצא מהכלים בראיון תקשורתי (לתוכנית הבוקר של מרדכי לביא ברדיו קול חי. י. כ.) והביע זעמו השפוך על מי שכותב שהוא כביכול עושה רק רע כל היום".

"אלא שגם ההתפרצות הקולנית המביכה לא הציגה מענה ענייני. הוזכר רק שמדובר בחוק שמקודם כבר 15 שנה בהליכי החקיקה בכנסת. אבל זה לא הנושא. התייחסנו לשתי נקודות שהעלה הח"כ הנמרץ בתקשורת באותם רגעים שבין ההכרזה על משבר קואליציוני לחקיקת החוק. נאמר שם שהחוק הובטח ערב הבחירות ל'חרדים החדשים' – אלו שהתלבטו בין הליכוד ליש עתיד והסכימו להיפגש עם יו"ר דגה"ת בתמורה לסל הטבות שיקדם את מעמדם ומיצובם בקהל החרדי. נאמר גם שעל החוק הזה "תתפוצץ הקואליציה". אותה קואליציה אשר גם אחר חילולי השבת הסיטונאיים הבהיר אותו דובר כי היא הכי טובה לחרדים ואסור לפגוע בה".

"וכאן הבן שואל: אם אכן מדובר על מאבק ישן בן 15 שנה, מדוע לא "התפוצצה" בגינו אף קואליציה בעבר, למרות שאף ממשלה קודמת לא קידמה את החוק אשר הממשלה הנוכחית אויימה ליפול מפניו?

אז נניח לשאלות המטרידות הללו, שעלולות לגרור התבטאויות אימפולסיביות נוספות. יש לנו רק עצה טובה אחת. באמת, לא כדאי להתרגז מצילומי מאמרים של עיתונות חרדית שולית המיועדת ל-184 קוראים (כולל השכנים), כאשר ניתן להתבשם משבחים וקילוסין המפרגנים מכל עבר", לועג הפלס לעיתונות החרדית ולגפני.

"אכן, מוטב להתעלם מהביקורת הפנים-חרדית ולהתמקד, כמו תמיד, בזירה הממלכתית. שם יודעים להעריך את פעליך הברוכים. הנה, 'יש עתיד' הודיעה בחדווה גלויה על הירתמותה לקידום החוק הרשום על שמך. חוק התואם להפליא את האג'נדה הגלויה של יאיר לפיד עוד בימים בהם הושמץ בפיך כמי שמטרתו היחידה ב"הטבות לחרדים" הינה ברצון לחלן אותנו", מאשים העיתון.

"בוודאי שמעת גם את נאומו של ח"כ אלעזר שטרן מ'יש עתיד' בעת הדיון בכנסת על החוק אותו הצלחת להעביר. כאן, בדפים השמורים והמסוננים שנועדו להיקרא על ידי בני תורה וחושבי שמו, אסור להזכיר את דבריו הכפרניים והמחוצפים. אבל אתה הרי שמעת את הטון מדושן העונג. אותו טון שקורא השכם והערב לחרף ולגדף את עושי רצונו של מקום ולמעלה מכך רח"ל, קם כעת לשבח ולפאר את מעשי ידיך ולחזק את ידיך במשימה הלאומית לשילוב חרדים.

אז באמת לא צריך לקחת ללב את דברי הביקורת. אלו בסך הכל כמה חרדים ישנים שאבד עליהם הכלח. הם שקועים להם בעבר, ולא מבינים כי לאג'נדה החדשה – יש עתיד", מסיים הפלס.

תוכן שאסור לפספס
25 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
16
שזאת גזירת הגיוס לא תהיה מוחלפת ולא תהיה גזירה אחרת מאת הפלס הטהור !!!
ר יענקב11.12.16
15
שהוא עושה משהו נכון. חוץ מלשרוף פחים ,למשוך בזנבות הסוסים ולחסום צמתים , מה הפלג האילתי עשה למען היהדות ,חוץ מחילול השם?
צופה מהצד09.12.16
הרסת אותי מצחוק................
ליטאי11.12.16
14
שיטה ישנה היא, להתבדח על הבעיה. אכן, אתם אמנם לא 184 אבל בינינו, כולכם יודעים שהמספר לא רחוק משם. בהצלחה.
משה09.12.16

הצגת כל התגובות

13
גם הם לפעמים כותבים טוב
דוד09.12.16
12
גפני איש יקר מאוד אבל אותי ועוד הרבה אנשים כמוני שהרב שטיינמן ור חיים קנייבסקי הם הרבנים שלנו מפלגת ג הפסידה בגללו בן אדם שנלחם בכל דבר שזז וכאדם שבכל הכנסים של יהדות התודה היה בשורה הראשונה ועושה הרבה בשביל שיצביעו בבחירות הבאות זה לא יהיה נ.ב. כדי מאוד שמר גפני כאשר אתה נוהג תחזיק את ההגה בשני
מאיר פרישמן09.12.16
11
האיש שהחזיק במקום הכי רגיש של הציבור החרדי במשך שנים רבות. ומה לעשות, הציבור הטיס אותו משם בבזיון והאיש הושפל קשות, והלך והקים מפלגה וגייס לטובתו את הגר"ש אויערבך, אבל מה לעשות שכבר אין לאיש שום חשיפה, מלבד 10% זניחים בציבור, ולא שאני מזלזל בהם, אבל זה מיעוט זניח. עכשיו, אין ספק שהאיש כותב מעולה אב
משה09.12.16
10
גרוסמן אני חרדי לייט אני עובד עם חילונים אתה לא תדע בחיים שלך כמה חילול השם אתה עושה בשביל הכבוד שלך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי 09.12.16
9
האיש עסוק מבוקר ועד ליל רק בלשרוד ולשדר רלוונטיות אבל עבר זמנו!!!!!!!!
יוסי א. 09.12.16
כי אין עוד ח"כ יותר רלוונטי ממנו...... ואת זה גם גדולי משנאיו אומרים בעל כורחם, אם יש מיהו שם בכנסת שיודע לעבוד אז זה הוא...............
יא סתום11.12.16
8
"לא נאמן לעקרונותיו" יותר נכון לכתוב "לא נאמן לנתי גרוסמן" אלא נאמן לרב שטיינמן, חצופים!! ומטומטמים.
אברהם09.12.16
7
הם תוקפים אותו על עצם קיומו. אם יעביר כסף לישיבות או לא. אם יטפל בבעיות המגזר החרדי או לא. בלה בלה. הכלבים נובחים והשירה עוברת
יהודי09.12.16
נראה שמשימת חייו של נתי גרוסמן היא להשמיץ את גפני על כל מה שזז.... רק שמרב להיטות לדבר הוא לא שם לב שעל הדרך הוא עושה מעצמו לעג וקלס, ואם עד היום היו עוד טיפשים שחשבו שהוא צודק הרי שכיום כולם יודעים שמדובר בחולה שנאה שבין דבריו למציאות קשה למצוא ולו קשר קלוש.......
נאמן לרבותינו11.12.16
6
ה'פלס' הארור, שממילא מטרתו רק להרבות ריב ומדון בישראל. אי לכך, יש להימנע בכלל מלקוראו, וחבורת הטפשים או הרשעים שעוד קוראים אותו, שיערב לחיכם עד שיורעלו לגמרי, שהרי כת ארורה זו של המחבלים והפלג ימח שמם וזכרם דומים לתלמידי שבתי צבי, שידוע מה קרה להם (רובם התאסלמו), כך גם כת ארורה זו בראשות הזקן ממרא ת
אבי11.12.16
5
מי אתם הפסל וכל תמונה שתגידו משהו על שלוחא דרבנן שמרן ראש הישיבה שלח אותו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלמוני09.12.16
4
חבל עליו זקנותו מביישת את צעירותו !!!!
יוסי דוד 10.12.16
3
בדיוק כמו החזיר ששולח טלפיו בשביל להראות כשר אני כך עיתון הפלס, מייצג רעה חולה של אנשים שחוץ מחילול ה' פעם אחר פעם לא עשו כלום למען היהדות החרדית, וחוץ מאשר לקרר ביראת שמים ובאמונת חכמים אין להם שיג ושיח עם התורה, חוץ מאשר קנאות חלולה טיפשית ומזוייפת, והם אלו שיחנכו את גפני??? האדם הכי מסור ליהדות ה
יהודי המום11.12.16
2
כל פעם שאני קורא את דברי הבלע שלהם אני פשוט נתקף בחלחלה, איזו עזות מצח יש לאנשים האלו לשקר במצח נחושה ועוד להלביש את זה כמלחמה למען קדשי היהדות??? מי נתן לכם זכות לדבר? מה אתם עשיתם בשביל עולם התורה?? מה אתם עשיתם למען לומדי התורה?? חוץ מנזקים בלתי הפיכים שגרמתם ואתם גורמים שוב ושוב עשיתם משהו? חוץ
יהודי 11.12.16
1
זה שעקב אי הצבעתם של המחבלים הנציג ה7 של ג' עבר לידי תמר זנדברג אשת מרצ שנלחמת בעדם. וד''א מה רע בזה שאדם הרוצה לפרנס את משפחתו ילך לעבוד . אולי אתם רוצים שהוא ילך לעשות שנורר כמו הסיקריקים החברים שלכם ממאה שערים. כנופיה של דרקעס .
אחד העם 09.12.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 10:27

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:44

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 07:39

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 07:36

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מרגש • צפו בראיון

התפילין של הזולת: סיפורים מרגשים מפרויקט החיבור בין יהודים

אסף מגידו | מקודם
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

לכולם ובחינם

באו לטייל בחול המועד בחינם >>

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

צפו בתיעודים

נואשים למכת"זית בגלל השרב? הפגנות סוערות בירושלים

קובי רוזן | 25.04.24