כיכר השבת

המאבק נגד האקדמיה

מאחורי הקלעים: כך הוחלט לכנס את תלמידות הסמינרים

הכינוס של מנהלי הסמינרים במעונו של מרן הגראי"ל שטיינמן, מאמרי ההסברה ב'יתד נאמן', המאמץ למצוא פתרונות מעשיים וההחלטה בבית הגרי"ג על קיום הכינוס הענק | כל הפרטים (חרדים, בארץ)

27
ישראל כהן | כיכר השבת | י"ד בכסלו | 14.12.16
כינוס תלמידות ב'ארנה'. אילוסטרציה
כינוס תלמידות ב'ארנה'. אילוסטרציה (צילום: יעקב כהן)

דבר קיומו של הכינוס הענק לבנות הסמינרים ביום שלישי הקרוב - שנחשף אמש ב"כיכר השבת" - שעיקרו התרעה נגד סכנות האקדמיה ולימודים במקומות שאין רוח חכמים נוחה מהם, זאת ימים ספורים לפני חג החנוכה בו מציינים בעם ישראל את "חג החינוך" - שמירתו של פח השמן הטהור.

כעת חושף "כיכר השבת" מעט מאחורי הקלעים ומה שהוביל ליוזמת הכינוס ההיסטורי.

עוד בנושא:

הכל החל כשמנהלי הסמינרים יחד עם רבני ועדת הרבנים הגיעו בחודש אלול האחרון אל מעונו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, ודיווחו על כך שלאחרונה הולכת ורווחת יותר ויותר תופעה חדשה מדאיגה של בנות ונשים שהולכות ללימודים במכללות, לקבלת תארים.

מרן הגראי"ל שטיינמן הגיב ואמר כי כיון שהדבר נעשה מתוך מצוקה, ומתוך חסר במקומות פרנסה, ומכיון שהלימודים במקומות הכשרים לא תמיד מצליחים לתת את המענה המלא למצוקת הפרנסה הקיימת בציבור החרדי, לכן צריך לנהל מערך הסברה, בין בכתב ובין בכינוסים, שיובהר לכלל הציבור הסכנה האמיתית בלימודים האקדמיים, שהם לא יכולים לבוא בתור פתרון למצוקה הקיימת.

במקביל הורה מרן הרב שטיינמן שהרבנים וראשי הישיבות המעורים בשטח, יישבו לטכס עצה למצוא פתרונות מעשיים לטווח הקרוב לסוגיית התעסוקה לנשות ישראל במסגרות הולמות, שהיא מהותית לקיומו של דור ההמשך של עולם התורה.

ואכן על פי הוראתו והנחייתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיננמן יצאו בעיתון 'יתד נאמן' בסידרת מאמרי הסברה בחודשים האחרונים על סכנת האקדמיה, כשבמרכזם הובאו דברי מרנן הגראי"ל שטיינמן הגר"ח קניבסקי, הגרי"ג אדלשטיין ומועצות גדולי התורה, בגנות האקדמיה.

במאמר האחרון שפורסם בשבוע שעבר הובהר כי השלב הבא הוא כינוסים, בכך בעצם נרמז על הכינוס העתידי - כפי שנחשף בסופו של דבר ב"כיכר השבת".

המכתב שנשלח למנהלים (המייל האדום)

כהקדמה לכינוס ישבו גדולי ראשי הישיבות עם חברי וועדת הרבנים, ובהם הגאונים רבי דוד כהן, רבי יגאל רוזן, רבי נתן זוכובסקי ורבי ברוך שפירא, ודנו על האפשרויות השונות להרחיב את תחומי הלימודים בסמינרים לצורך מציאת פתרונות, בכדי לעמוד כנגד פירצת המכללות והתארים האקדמאיים, ולתת להם מענה הולם, כפי הנחיית גדולי ישראל.

בשבועות האחרונים נערכו ישיבות בין הגורמים והמארגנים, ולאחר מספר התייעצויות של ראשי הישיבות וחברי וועדת הרבנים במעונו של ראש ישיבת פוניבז' הגרי"ג אדלשטיין על תכני הכינוס והמסרים שיועברו בו והאופי שהוא ישא, הוחלט על כינוס המוני לכלל בנות הסמינרים מהכיתות הגבוהות, בערב ימי החנוכה, שבו יועבר המסר של גדולי ישראל, נגד לימודים במכללות וקבלת תארים אקדמיים.

במהלך הכינוס יישמעו דבריהם של גדולי ישראל, ובהם מרנן הגראי"ל שטיינמן, הגר"ח קנייבסקי והגר"ג אדלשטיין, כמו גם מחברי מועצת גדולי התורה של אגו"י.

במרכז הכינוס יתקיים כפי שפורסם ב"כיכר השבת" מעמד דבר גדולי ישראל, שבמהלכו יטלו חלק, וישאו דברים בפני למעלה מרבבת הבנות, הגרב"מ אזרחי, הגרמ"ה הירש והגר"י זילברשטיין - חברי מועצגה"ת.

דבר מרנן ורבנן יהיה רק חלק מתוך הכנס, שיהיה בעל אופי של כינוס תרבות והגות, ובמהלכו יושמעו צלילי זמר, ותיערך תכנית אומנותית, כשהתקציב - כפי שנחשף ב"כיכר השבת" - מגיע ממחלקת התרבות בעיריית ירושלים, בפעילות חברי המועצה וההנהלה, נציג סיעת אגודת ישראל יוסף דייטש ונציג סיעת דגל התורה אליעזר ראוכברגר, שהשקיעו בסיוע לארגון האירוע, לפי בקשתם האישית של גדולי ישראל.

יצוין שהכינוס אמור לכלול את כל הסמינרים בירושלים כולל החסידיים, ואת יתר הסמינרים הגדולים והכלליים והלא מגזריים מרחבי הארץ.

תוכן שאסור לפספס
27 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
16
מקווה שיגיעו להבנה שכמו שפאות צריכות "הכשר" גם באקדמיה צריך "הכשר". עפ"י דעת תורה ישנם פוסקים רבים האוסרים פאות ולא ראיתי עדין פרסומת על כנס ענק בארנה ואף לא בבנייני האומה... בטוחני שישנם מקומות אקדמיים שראויים ולא ראויים לבת ישראל, הן מהסיבה החברתית והן השקפתית כמו פסיכולוגיה ,אינטרנט, סטא'ז וכד',
ירושלמית15.12.16
15
כל הזמן מדברים על הסכנה ! זה מצוין. אבל כל עוד אין חלופה פרקטית, זו גזירה שאין הצבור יכול לעמוד בה. מה רוצים שמשפחה בת 8-10 נפשות תתקיים על משכורת של אברך כולל ??? שיעשו כינוס גדול למצוא תחליף... זה עיקר הנקודה
דוד14.12.16
14
הן רוצות להחזיק רכב, הן רוצות בית 4 חדרים נורמלי. שום כוח בעולם לא ימנע מהן ללכת ללמוד לתארים איפה שירצו, כדי להתפרנס בצורה ראויה במדינה הרעה הזאת. אנשים היום רוצים רמת חיים סבירה, לא לחיות כעניים מרודים.
מתושלח14.12.16
היום קשה להסתפק במועט כמו פעם, ויוקר המחיה במדינה פה מטור..........ף לי יש תואר והמשכורת מספיקה לי בקושי רב, ולא שאנחנו חיים כעשירים.............
מה לעשות....14.12.16

הצגת כל התגובות

13
צריך להיות התמיכה באקדמיה עד מתי אנשים יחיו כעניים מרודים ויחנכו דורות של עניים? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמשון14.12.16
לא צריך מאבק באקדמיה אלא במוסדות האקדמיה החילונים ובהתאם לכך להקים מוסדות לציבור החרדי ולא רק קמפוסים בשכר לימוד מופקע. מי שלומד מדעים או הנדסה לא נתקל בדעות של חילול השם ממסגרת הלימודים. דווקא בתארים כלליים שם הבעיה איפה שיש פתחון פה ל"דעות שונות". בכל אופן לשני התחומים צריך מוסדות ברוח י
שם14.12.16
אלה גם בתוכן הנלמד, כדי לקבל תואר חייבים לעבור על תוכן בעייתי ברוב המקצועות
בעיה20.12.16
12
עוס"ית חרדית, בוגרת סמינר... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אפרת14.12.16
11
הטהורה של בנות ישראל , את הבנים צבא השמד את הבנות האקדמיה הארורה , ר"ל
ר יענקב14.12.16
יותר מן הענייות והרעבון! שלא יבוא השבע ויתן מוסר לרעב!
רפאל14.12.16
10
חבל על הכסף לשלם בסמינר על מקצוע שלא יעזור לכם בעתיד. יש מכללות המ.אימות לציבור החרדי. די לעסקנים ! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מני14.12.16
9
סכנת מצוקת הפרנסה גדולה לא פחות, מה עושים כדי לפתור אותה? מפילים בפח מאות תלמידות שמשקיעות זמן וכסף ב"תואר" כשר כביכול.הBA האקוויולנטי, שעולה כמו תואר אמיתי ולוקח זמן כמו תואר אמיתי. אח"כ הן משקיעות עוד כסף ולימודים ל"גיור" התואר לתואר מוכר... עוולה של עסקנים...כדי שהכסף יישאק בהשתלמויות של הסמינר
רחל14.12.16
8
חורבן . כסף אינו העושר והאושר בבית,!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוס14.12.16
7
הרבה בחורות לומדות במכללות כי שם הם גם מקבלות תואר והם גם משלמות פחות (יש מלגות). לעומת זאת בנות סמינר משלמות המון כסף בלי לקבל שום תמיכה כספית. הרבנים צריכים להוריד את מחירי הסמינר המופקעים!
כסף14.12.16
6
עושים עצרות נגד הקמפוסים אמור מעתה לא פח שמן הטהור אלא עצרת כספים לשלוט בציבור שימישיך לממן אותם רק שבמרה הם מתעשרים הציבור נהיה עני מרוד סליחה טעיתי הכל פח שמן הטהור על פי מרנן ורבנן גדולי התורה
יערב14.12.16
5
או שמתאים להם לשמור על מעמדם כ"שומרי החומות" בזמן שהם נהנים מכספים שלנו ויכולים להחזיק כלכלית את כל צאצאיהם?!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד14.12.16
בעלי פרוטקציה וחסרי פרוטקציה. לי אין פרוטקציה. את בתי בוגרת הסמינר פיטרו כי היה צריך מקום עבודה לבתו של.... אם לבנות שלי לא תהיה תעודה מהאקדמיה פרנסתן בספק גדול. שלא יבואו בעלי הפרוטקציה השבעים ויטיפו מוסר לחסרי הפרוטקציה הרעבים!
רפאל14.12.16
4
שנים צעקו וצווחו שאין עתיד מהסמינרים והמשיכו לשלם הון בגלל הלחץ החברתי .הלוואי שהפעם הבנות ירימו קול זעקה על עתידם הלוטה בערפל .ונראה אם אחר הכנס יהיה שם איש בשורה .נחיה ונראה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מם14.12.16
3
מי שמחפש עבודה לאחר הסמינר יודעת היטב שיש משרות שמורות ומה שנשאר זה לעבוד באיזה סופר חרדי עם משכורת כלום. יש לאפשר רכישת תארים בשכר לימוד אקדמי כמו באוניברסיטה כדי שתוכלנה לפרנס בכבוד (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שי14.12.16
2
ברגע שזה נגד עץ כולם מתאחדים הכל בסדר תמשיכו להנות...
דוד14.12.16
1
שיקסעע
שיקסעע14.12.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:13

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24
ש

זה הזמן להזמין

החג הזה, תתרגשו ותתחדשו עם נעם 2! טכנולוגית חם וקר

כיכר בשיתוף נועם2 | מקודם

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים!

הזוי: מזכיר בת"ת ניצל מחוב של מיליון שקל

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 02.05.24
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 02.05.24

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 02.05.24