כיכר השבת

למה חנוכיות חב"ד מסוכנות ליהודים? / דב הלברטל

למנהג הזה לא רק שאין מקור בהלכה, הוא גם מסוכן. בנוסף על כך, הוא עלול להביא לנו את הצלב ואת עצי האשוח לרחובה של עיר במדינת ישראל. דב הלברטל נגד חנוכיות חב"ד (טור)

221
עו"ד דב הלברטל | כיכר השבת | ג' בטבת | 01.01.17
דב הלברטל. כותב השורות
דב הלברטל. כותב השורות (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

חב"ד מדליקים חנוכיות ענק ברחובה של עיר. בערי בירות שונות בעולם: ברומא, בלונדון, בוושינגטון, בניו יורק והיכן לא. גם בקמפוסים של אוניברסיטאות גדולות ברחבי העולם. בכלל, בכל מקום ציבורי אפשרי. למנהג הזה לא רק שאין מקור בהלכה, הוא גם מסוכן. בנוסף על כך, הוא עלול להביא לנו את הצלב ואת עצי האשוח לרחובה של עיר במדינת ישראל.

מה העניין בזה? להרגיז את הגויים? להראות להם מי אנחנו? נתאר לעצמינו ילד גוי הולך עם אביו ושואל אותו מה הדבר הזה. אביו עונה לו, שהיהודים מדליקים נרות לזכר הניצחון בו הרגו את הגויים. וכך צומח עוד אנטישמי.

הרי הסיבה שלא מדליקים נרות חנוכה מחוץ לבית, בחוץ לארץ, היא שעדיין קיימת סכנה ובשעת סכנה מדליקים בפנים. ההלכה לגבי נרות חנוכה בחוץ לארץ, מגדירה את המצב המדיני ביחס ליהודים – היהודים בחזקת סכנה מתמדת, גם אם נדמה שזה לא כך. בקליבלנד הפכו גויים חנוכה לצלב קרס. וזה עוד בארצות הברית. והדלקה בפרהסיא ברחובה של עיר גויית סואנת, היא דבר המותר? הרי מטילים עלינו שנאה בין האומות, ויעקב אמר לבניו למה תתראו.

חב"ד הפכו את הדלקת הנרות לאקט פוליטי ופרסומי. זה נותן להם פרסום. ופרסום זה כוח וכסף. הם מכריחים אפילו את נשיאי המדינות להדליק. כך הופך שליח חב"ד לאישיות פוליטית, המסתובבת במסדרונות השלטון. הוא גם יופיע בתקשורת העולמית, כפי ששליחי חב"ד אוהבים לעשות.

מה לסטודנטים הגויים באוניברסיטאות, ולנרות חנוכה? למה לעורר שנאה ואנטישמיות? רק כדי להגיד אנחנו פה? היוהרה המוחצנת הזו, מרגיזה אפילו את היהודים. אפילו במחנות צה"ל זה יכול להרגיז. כי הרי לשרת בצה"ל וליפול בקרב, הם, בצדק, לא רוצים. רק לבוא לחלק סופגניות ולהדליק נרות.

ואם הנוצרים יקימו תנועה מיסיונרית משלהם, הדומה, להבדיל, לחב"ד. הם יחליטו להציב צלב גדול בכיכר ספרא בירושלים, ליד הכותל, ובכיכר המדינה בתל אביב. איזו הצדקה תהיה למנוע זאת? הם הרי יגידו: זה בדיוק מה שחב"ד עושים. כמו שאנחנו מכבדים אותם, שהם יכבדו אותנו. מה נענה?

ומה נענה לסטודנטים באוניברסיטה העברית, השמים עצי אשוח ביום חגם של הנוצרים. הרי כשם ששמים חנוכיות באוניברסיטה של גויים, כך צריך לכבד את הנוצרים, ולהעמיד עצי אשוח באוניברסיטאות של יהודים? מה חב"ד יענו על כך. יתר על כן. אותם נוצרים ילכו לראשי המדינה, ויאלצו אותם לענוד את הצלב ולשים עץ אשוח במשרדיהם. מה זה שונה מפוטין שמדליק נרות חנוכה? ולמה שאובמה ידליק חנוכיה, זכר לניצחון על הגויים, ואילו נתניהו לא יענוד צלב, זכר לניצחון הנוצרים על היהודים?

זה רק מוכיח שכל רעיון חסר בסיס הלכתי, יגרום נזק. הרעיון חסר המקור להעמיד חנוכיות ענק במרכזי הערים בבירות העולם, הוא גם מסוכן, וגם חותמת הכשר לצלבים ולעצי אשוח.

תוכן שאסור לפספס
221 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
181
לא יודע כלום
ספי24.10.17
180
איזה יהודי מסכן אתה הלברטל פוחד מהצל של עצמך וחרד מעצם קיומך עוד לפני שפתחתי את הטור כבר ידעתי מה יהיה כתוב בו תמיד אותו דבר. אתה ממש מפוחד! מה יאמרו הגוים מה יאמרו הגוים....על גאון יעקב שמעת????? על מי מנהל את העולם שמעת????? די כבר עם הטורים הבכיינים לפי השקפתך אתה ממש צריך להסתיר את עצמך כולל כל
יהודיה גאה08.01.17
179
נראה לי ששכחת שמדינת ישראל זה מדינת היהודים ולכן אין שום זכות לאף אחד בעולם להניח צלבי קרס ברחובות העיר... דרך אגב לא ראיתי שאתה בעד משהו, כל הזמן אתה מחפש להצית מדורות נגד חבד, אתה קנאי ומושחת ולא יעזור שום כתבה שלך חבד תמשיך ותתפתח ותגדל ותפרח עוד ועוד ועוד , ואתה יכול לעמוד מהצד ולהמשיך לקנא .
חיים05.01.17

הצגת כל התגובות

178
הלברטל שר"י הגזים לגמרי!!! דבריו מגעילים וחצופים מי הוא בכלל דיפתח פה כנגד גאון ישראל וקדושו הרבי מליובאוויטש? אין איך לתאר את הפרסומי ניסא פשוטו כמשמעו של חב"ד בכל מקום בזכות החנוכיות. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה04.01.17
177
מה שהוא כנראה לא יודע זה שיש כבר עץ אשוח עצום בכיכר מרכית בחיפה כשלידו מפוזרות קופסאות עטופות כמתנות, ושבית הסטודנט בטכניון מלא בקיושטי הקריסמס כאשר לצד זה עומדת חנוכיה קטנה ונמוכה שרובה מוסתר ע"י העץ. ובירושלים עיר הקודש!!! מוצב עץ אשוח ברובע הארמני ליד החומה שמפרידה בין הרובעים והעץ מבצבץ ב10 ס"מ
גלית04.01.17
176
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עו"ד03.01.17
175
חבד דואגים לכל יהודי בעולם מי אתה שתפתח את הפה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אריה02.01.17
174
דב הלברטל נגד כל דבר
אבי02.01.17
173
בסיוון תשע"ה, במלאת שנה לחטיפת שלושת הנערים ורציחתם כתב הלברטל טור דעה שבו גינה את "פסטיבל הנקמה" שנלווה לדבריו לאירוע וציין בציניות "כמה טוב שהם נחטפו ונהרגו"[12]. בעקבות הסערה שחולל הטור התנצל הלברטל למחרת על הצורה והסגנון הציני, תוך שהוא מדגיש כי תוכן הדברים שכתב נכון[13]. (נשלח באמצעות כיכר השב
ברוך משנה הבריות02.01.17
172
איך נותנים לו במה בכלל??? מי הוא זה ואיזה הוא??? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מרגלית02.01.17
171
השכל הסתובב לו סוב סוב סוב (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ח02.01.17
170
הדלקת נרות חנוכה הינה הודאה על נס התרבות השמן לשמונה ימים ולא על רצח היוונים... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נטע02.01.17
169
ידוע שברוסיה של הימים ההם לא תמיד היה ניתן לשאול את הרבי מה לעשות וכיצד לנהוג. אז מה היו עושים? שואלים את ה'מתנגד' ועושים הפוך! הוא הדין לגבי הליצן האנטי לכל דבר חיובי. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלי בן חיים02.01.17
168
יהודי שמביע דעות כאלו בודאי שורשו מהערב רב ! אין לך חלק באלוקי ישראל !
דוד02.01.17
167
אתה צריך לראות איזה חיוך יש לאנשים שמדליקים להם נרות זה רק מקרב ולא מרחיק חס ושלום אתה רק עסוק בלראות איך הסתכלו עלי בלה בלה
אלי19.06.17
166
לא נמאס לך לקחת את הרב שך ולדבר נגד סספרדים וחב''ד ומזרוחניקים וכל מי שלא כמוך תתחיל לדבר כבר דברים חדשים
יוסף07.01.17
165
בינתיים בכל הטורים שלך אתה כותב רק מה אתה נגד, אולי תלמד קצת חסידות ותלמד להסתכל על העולם שמסביבך באור חיובי, ואז תכתוב לנו טור במה אתה בעד
משה05.01.17
164
אנחנו הדלקנו חנוכיה במשך שמונת הימים ברחוב של עיר שרובה עובדת אלילים.. לא קיבלנו תגובה אחת שלילית מתוך אלפי התיירים ומקומיים שראו את החנוכיה והיא עוררה רק תגובות חיוביות והקרנות חיובית.. יש כמה מאמרים של הרבי מילובביץ שמסבירים את העניין..אנחנו לדעת כל גדולי התורה נמצאים בדור הגאולה ויש צורך להאיר ל
חב"ד היקדואה 04.01.17
163
אולי סטאלין? היטלר? סדאם חוסיין? כבר לא זוכר...
חבדניק גאה04.01.17
162
וכנראה במוחש. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי גאה03.01.17
161
אבל רבים וטובים ממני כבר כתבו מרחשי ליבם ובצדק אז גמרה בליבי החלטה שאין צורך גם בחוות דעתי תודה לכל המגיבים שיהדות בעורקיהם ולא תבוסתנות, גלותיות, ושנאת חב'ד בראש מעייניהם
אבי02.01.17
160
אנו שלוחים בבית חב"ד בחו"ל, ומאוד מתביישים מכל מה שהיהודי הזה כתב בנוגע לפעילות חנוכה של חב"ד. ככל הנראה לא מבין בהלכה וגם לא מכיר את עבודת חב"ד בעולם וכמה מסירות נפש יש לדבר. אין רצונו להוכיח שום דבר ובכן להוסיף במחלוקת בתוך עם ישראל, מרחיק ל"ע את ביאת משיח צדקנו. צער לבעלי האתר כיכר השבת שנתנו מקו
לייב רויטנבערג 02.01.17
159
א. מה ז. א. לא לעשות פרסומי ניסא אם כל מצוות נרות חנוכה עניינו פרסומי ניסא? (ככה זה נראה אם טיפש מפיח נהיה לי למדן ופוסק!) ב. האם המפיח יודע כמה יהודים חזרו בתשובה כתוצאה מהדלקת הנרות האלו שהדליק בהם את הניצוץ היהודי? אבל מה איכפת לו מיהודים אחרים הרי כל עניין של מתנגד הוא לחשוב רק על עצמו והכבוד
נשמה02.01.17
158
גם אם זה מרגיז מישהו האמת חייבת להאמר, צודק בכל מילה!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חושב02.01.17
157
טיפש! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אריאל02.01.17
156
חבד הורסים כל קהילה ישנה בגולה אין מנוולים מהם הכל פרובוגנדה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דעת02.01.17
155
היה יהודי שנכנס ליחידות לרבי מליובאוויטש זי״ע ובין הדברים הוא אמר לרבי שמכיון שהוא חי בין חסידי סאטמר הוא שומע כל הזמן טענות נגד שיטת ליובאוויטש, ואף שאינו מקבל לשון הרע, הם הצליחו לעורר אצלו קושיה על שיטת ליובאוויטש בעניין ההתחברות לרשעים. והרי מקרא מפורש הוא: "משנאיך ה´ אשנא"?" אבי ביקש סליחה על
להלברטל היקר יש לי סיפור לספר לך 02.01.17
154
אבל בגלל הרבי מחבד הם קיימו את מצוות חנוכה . וכן חלקם הדליקו אפילו ברחוב על השולחן את החנוכיה. כי לא נעים להם לקיים מצוות מול האבא החרדי בבית . וכן אפילו הגיע אלי יהודיה שמסתובבת עם גוי והדליקה נרות על יד הקניון על השולחן . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חסיד02.01.17
153
הרמב"ם הראה תרשים של מנורה בעלת קנים משולשים, ע"פ שיטתו כך הייתה נראית מנורת המקדש. ולא כפי המצויר על שער הניצחון ברומא. חב"ד המדייקים בכל ענין מדליקים חנוכיות וכך מאירים לבבות יהודים רבים ע"פ שיטתו של הרמב"ם, הנשר הגדול. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם02.01.17
מזעזע לחשוב שכביכול אנו מדליקים בחנוכיה לא נכונה בצורתה מדוע לא דנים בזה? האם היו עוד פוסקים שפסקו כדעת הרמבם? איפה אפשר ללמוד על הנושא ? בטוח שהרבי לא טועה
תמר02.01.17
כל הנידון שהרמבם מביא הוא לגבי מנורת בית המקדש אבל חנוכייה של חנוכה יכולה להיות בכל צורה, שהתנאי היחידי שלא יהיה נר אחד גבוה מהנר השני.
ישי07.01.17
152
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוישי02.01.17
באתי לכתוב... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שפוי02.01.17
151
על מצוות פירסומי ניסא שמעת???? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראלי יורד02.01.17
150
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד02.01.17
149
אין על חב"ד בעולם!! בזכותם חזרתי בתשובה.
אורטל24.07.17
148
כך קבע נשיא הדור האחרון תרתי משמע
יהודי05.01.17
מכל התורה של נשיא הדור הזה יצאו מחבלים שונאים מתנהגים כמו חיות לא מקיימים תורה שלומדים אותה ולומדים בשביל לקבל דירה מהחותן . מחללי השם משניאי הדת מכל התורה שהייתה רק שנאה ופלגנות וסכסכנות מחב"ד יצאו מקדשי השם בכל פינה בגלובוס בזכותם החילונים מביעים מעט רגש חיובי ליהדות ומתקרבים
איש נורמלי02.03.17
147
יש לך את זה ביותר מגעיל......? פרסומי ניסא מיועד אך ורק למדליקי חנוכיות בתוך החדר האטום ..... אה הבנתי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב04.01.17
146
אני ממש מתעב את הלברטל. הוא יצור מגעיל ומעורר בחילה. אך הפעם במקרה נפלטו לו דברים של טעם.
איש יהודי04.01.17
145
דב הלברטל זה הס"מ
רפאל03.01.17
144
דיבורים כאלה מעידים על חוסר אמונה ופחדנות במסווה של דעת תורה והלכה. העם היהודי שרד והתגלה בתפארתו רק בזכות הגאווה היהודית ושמירה על עקרונות ללא שמץ של פחד והתקפלות בזכות אמונה בה' אחד. לא סתם נאמר "מעט אור דוחה הרבה מן החושך" . אור הנס, אור הנשמה,אור האמונה, זו האמת.זה אור מאחד,מקרב מחזק והוא מנצח א
יהודיה02.01.17
143
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעבץ 02.01.17
142
איך אתר כזה נותן במה לאדם כזה מלוכלך מה עושה בכלל כיפה לראשו האדם הזה שאיני מכירו בכלל דומה בדיוק למתיוונים של פעם.. ומאמין שאחרי כתבה כזאת הוא מתייוון אמיתי. בושה בושה בושה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים02.01.17
141
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי02.01.17
140
מי אתה שתצא כנגד תקנה מפורשת של הרבי מילובביץ זיע"א ? תגיד לי השתגעת ? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ארנסט02.01.17
139
הרי נאמר עלינו הן עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב הרי מפורש נאמר על פתח ביתו מבחוץ... ועד דכלייא ריגלא דתרמודא (כפי אחד הפירושים אותיות מורדת) הרי אם אתה היית קיים בתקופת המכבים, לא היה קורה נס חנוכה, כי נס חנוכה דרש מסירות נפש שלך אין. ומה שכתובבשעת הסכנה מדברים בתקופת השמד בה היה סכנת חיים של ממש מ
חזקי02.01.17
138
אני טוען את זה כארופאי כבר שנים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי02.01.17
אם אפשר לתייג מישהו כיהודי גלותי זה היהודים האירופאים. כישראלי שנמצא המון באירופה אני יכול לומר לך שאני לא מתבייש בכיפה ובזקן. כי אין מה להתבייש!!! תפסיקו להתמסכן ולחשוש מפני התגרות באומות. היום המילה זה כוח. אם אתה לא תלך בכוח הם יילכו. ובאשר לכותב הכתבה-הוא לא שווה יחס (נשלח באמצעות כיכר השבת
הלל02.01.17
137
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אוהד02.01.17
136
אני לא חבדניקית וחב''ד לא רק מחלקים סופגניות ומדליקים נרות הם גם וגם משרתים בצה''ל ...ולא יוצאים ומקללים בראש חוצות ואפילו נותנים מכות לחיילים חרדים ברחובות בחסותכם בלי שתצאו נגד.אלה מעודדים שיהודי ירביץ ליהודי ה'' ירחם עלכם... ומי עכשיו שנותן להם עידוד ומכניס לראש של
יעל מדמוני02.01.17
135
למה אתם נותנים במה לשרוט? מי בכלל נתן לו רשיון עו"ד עם מוח של יתוש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הלברטל השרוט02.01.17
134
הוא רוצה צומי והוא מצליח כולם נדלקים מהשטיות שלו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נריה02.01.17
133
את הדעות שלך תשמור לעצמך לצערי הרב אתה בחושך לא באור יש לך שינאה קשה לכל מה שקשור לחבד למרות האור שהם יפיצו בכול העולם לך יהיה קשה לראות את זה אני בעלת תשובה דרך חבד לפני עשרות שנים ואני יכולה להגיד לך שכול יום יש חסידים חדשים שמצטרפים לחבד ושומרים קלה כחמורה ולך זה כובד במקום שתשמח על עוד יהודי של
אילנה 01.01.17
132
דעות שלו מטורפות
ישו המלך01.01.17
אדם מסוכן אסור לתת לו במה"מהרסיך ומחריביך מימיך יצאו"פיקוח נפש קומוניסט,פשיסט ומה לא... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
טובה02.01.17
131
מותר לקנא. זה אנושי אך אין צורך להראות את זה לכל העולם כדי לקבל קצת צומי
מנחם07.08.19
130
אין מילים איזו שנאה עצמית אתה מתביש ביהדותך
דני07.01.17
129
כל זה מגיע מקנאה חב"ד החזירו בתשובה אלפים וכל הכבוד להם הצדיקים כבר אמרו שעל כל דבר שבקדושה יהיה מחלוקות וריבים בפרט על כזה דבר חנוכייה שמאירה את כל העולם כולו. אשריהם החב"דניקים מוסרים את נפשם למען עם ישראל אלברטל כדאי לך מאוד לחזור על דבריך ולהבין שעשית פה טעות נורא בעולם הבא אין לחזור בתשובה
יואלי03.01.17
128
דובלע' תישאר כל החיים שלך בכלוב חשוך וחב''ד וליובאוויטש מלאה כל הארץ באור וזרקור הקנאה התאווה והכבוד מוציאים את האדם מן העולם
דובלע'03.01.17
127
ותיבדקו את זה זה פשוט בדוווווווווק כל מילה נוספת מיותרת! וזה בלי קשר להלברטל.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חבדניק, גאה...03.01.17
126
עדיף שתשתוק ותן ללבד לעשות את העבודה שלהם - קירוב לבבות והפצת היהדות מאשר לשבת בבית אפל ולכתוב מאמרים נוטפי אי - שפיות נגד אנשים טובים ! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הלברטל 03.01.17
125
מי שאין לו טיפת שכל שלא ידבר! גם אויל מחריש לחכם ייחשב! מי שאין לו ידע ביהדות שלא יפסוק הלכות! מי שאין לו רגש יהודי שלא יתיימר להיות פוסק בהשקפה יהודית! כיכר השבת לא יתן במה לבהמה! בן אדם רפורמי לא יחשיב עצמו לחרדי! הנייר יכלה ולא יהיה מספיק מקום לענות על השטויות! ובכלל "אל תען כסיל כאיו
נשמה02.01.17
124
אין על חב"ד אני מתוודה
הלברטל02.01.17
123
אתה אדם רע שאוהב לסכסך ולחלק את עם ישראל לקבוצות ולהגיד על כולם שהם מטומטמים וחוץ ממך אף אחד לא צודק (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איציק02.01.17
122
דרך החסידות האמיתית היא יניחה על שולחנו ודיו שהפרסום יהיה אצל בני ביתו
חבדניק02.01.17
121
איך נתנו לו לכתוב פה בכלל ומי אתה שתאמר לחבד מה לעשות?!???? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חני02.01.17
120
לא חוכמה כל דבר להיתלהם עליו, מציאות שהוא צודק רק לא מפחד להגיד דבריו ברבים בלי לפחד מכל החבדניקים. מציאות שזה סוג של כפייה על העולם לשים בכל חור סממן דתי , זה מעולה אבל לא כשיש רוב של שונאים ומקטרגים שבלב רוצים לישרוף אותך ולפעמים זה מתפרץ יותר מאוחר וזה בדיוק כמו ההתנחלויות הקדושות שהערבים שותקים
דובי02.01.17
מי שחושב שהערבים שונאים יהודים בגלל התנחלויות זו בורות ואף סוג של כפירה בתורת ישראל, "על לבדד ישכון" מאז ומתמיד היהודים היו שנואים.
ישי07.01.17
119
ובחו"ל כיום מדליקים בחוץ כי הפוסקים אומרים שאין סכנה. חבל שנותנים למי שלא פותח ספר או לפחות שואל רבנים לכתוב פה. צומי... רחמים... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אוהד02.01.17
118
מאיפה החבדיניקים המציאו את צורת החנוכיה זה הרי שטות חנוכייה צריכה להיות ישרה למטה ושמש בצד בלבד (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יואלי 02.01.17
הרמבם הביא את צורת המנורה וזה מה שחבד עושים. הצורה העגולה היא משער טיטוס... שלום!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שים לב02.01.17
117
דב על המושג פרסומי ניסא שמעת? אצה מוזמן לראות וידאו מחנוכה תשמ"ז ולהבין מה העניין להדליק דווקא בחוץ ברחובה של עיר וכ'ו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם21.06.17
116
ר' ישראל מרוזין אמר שלעשיו היה שטריימל ופראק וגם קהל חסידים רק שלחם נגד משה רבינו של אותו דור...
חסיד05.01.17
115
הרב הלברטל באופן כללי בחייו הוא נגד. פעם נגד חב"ד, פעם נגד דתיים לאומים ופעם זגד משהו אחר. אין מה להתרגש.
משה03.01.17
114
מר דוב היקר שים לב. לפני שאתה משמיץ את פעילותה הברוכה של חסידות חבד. האם אתה אי פעם טרחת קצת בעבור יהודי? האם גופך הענוג אי פעם עשה מסירות כל שהיא. התשובה היא לא. עובדה היא תמונתך. אתה לא נראה כמו יהודי ששמח לעזור ולעשות חסד. המבט הזה שלך מראה לי שלא תעשה כלום בשביל מישהו אם זה חלילה יפריע לך. ולכן
יהודיה03.01.17
113
אמת לאמיתה וכן מצוות הדלקת נר חנוכה היא "נר איש וביתו" וזהו הפרסומי ניסא שציוונו רבותינו. הדלקה בחוצות רחוב יהודי יכולה להיות תזכורת למצווה (אבל היא לא מצווה בפני עצמה). הדלקה ברחוב גויי היא מסתמא עבירה ושום גדול דור לא יתיר זאת.
א03.01.17
112
גם בפולין והונגריה הדליקו חנוכים ברה"ר לפני השואה? כנראה שאת הנאצים הרגיזו הזקנים של היהודים.
דוד03.01.17
111
דרך אגב החנוכייה שהפכו לשלב קרס לא הייתה של חב"ד, לדעתי זה אומר משהו!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אריזונאי02.01.17
110
אני גר בברוקלין וברוך השם היהודים לא בסכנה ואין בעיה לשים חנוכיה בחוץ ואף אחד לא נגע לי בחנוכיה. אני חושב שלמען כבוד האתר ולמען כבודו וכבוד משפחתו של הלברטל מן הראוי שלא להביא יותר את דעותיו כפי הנראה השתבשה עליו דעתו ועל כן בואו לא נבייש אותו או לכל הפחות את בני ביתו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסל
Brooklyn 02.01.17
109
הלברטל מזמן איבדת כיון אתה תמיד נגד כל דבר קולך הצורם נשמע כמו אחרון הכופרים במקום להלל ולשבח ולראות את חצי הכוס המלאה אתה רואה רק שחור כאשר הרבי מילובביטש מלך המשיח יצא במבצע חנוכה על מנת להאיר את החוץ אותם יהודים שאין להם שמץ של יהדות אבל אתה מה אתה מבין בזה הרי כל המטרה שלך זה לנגח טוב שאין רבים
דוד02.01.17
108
אני יכול לספר לך שמה שמעורר ההדלקות האלה בלבבות עם ישראל לא תבין לעולם כי אתה סגור בד אמותיך. אגב כל היוזמות של הרבי מלובאויטש נהפכן לנורמות בעולם הליטאי כל תנועת החזרה בתשובה בנוי על שיטה של הרבי . אז כדי שתתחבר למציאות הרבי היה עסוק להוסיף אור ואילו אתה עסוק בחושך ועוד חושך (נשלח באמצעות כ
חושך02.01.17
107
הכותב לא מבין שני דברים. א. בגויים מחכים מהקהילות שיצאו לחוץ יותר להסביר לכולם מה התרבות היהודית והמצוות. הגורם הראשון לאנתישמיות זה שלא יודעם מזה להיות יהודי. זאת אומרת שזה גורם ליותר הבנה הדדית. ב. היהודים רוצים חיזוק הגאווה יהודית וזה מחזק אותם. הכותב חי בעולם אחר ! (נשלח באמצעות כיכר השבת בס
רב קהילה באירופה 02.01.17
106
. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לוי02.01.17
105
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיכל02.01.17
104
לעולם לא מאוחר לעשות תשובה! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אוהד02.01.17
103
לא די שאתה מדבר כמו שחצן ליטאי מסריח חתיכת חלאה אתה פשוט קנאי כואב לך תסתום את הפה שלך כי פשוט אתה אדם מריר ואומלל קשה לך עם זה שאנשי חב''ד דואגים פשוט לכולם כי אצלך למדת שרק אנ''ש בתמונה ואדם כמוך בסוף יהא כופר
כהנא צדק13.01.17
102
כמה תגובות חחחח אני לא מצליח להבין איך זה שאנשים נתנו 180 תגובות לאדיוט הזה שמצפצף כל היום חסר חיים
יוני08.01.17
101
ולא נראה לי שהוא כ"כ פופולארי....
לוי05.01.17
100
טיפש לא יודע ללמוד הלכות חחחחחחחחחח פסיכי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לוי04.01.17
99
מה טוען מר דב הלברטל? שאם הילד הגוי ישאל את אביו מה זאת החנוכיה? אז הוא יענה לו שהיהודים חוגגים את ניצחון הגויים עליהם, וזה יביא אנטישמיות. ובכן: 1. מי אמר שכך יענה האבא? אולי הוא יגיד שאינו יודע למה? ואולי יענה שהיהודים חוגגים את נס פך השמן? 2. ואם האבא יענה כך, מה רע בזה? להיפך,,, הילד יגדל עם ידי
בערוש בלזינסקי03.01.17
98
חוצפן שכמוך אתה קנאי לולי היתה עושה פעילות למען הזולת לא מדבר כך אצ תה הוא שמעורר אנטישמיות ושנאת הגוים מדברך לבנתיים מב ה שהרבי מלך המשיח עשה שהביא אור לכל העולם לא רק להיודים המתבוללים כמוך בחשיבה המעווטת אלה גם לגוים כן חמודי כשילג ד גוי יעבור עם אבא שלא וישאל מה זה יספר לו על היסטוריה של העם היה
אדם03.01.17
97
כך כל יהודי נחשב בעיני הקב"ה כבנם היחיד של הורים מבוגרים שנולד לעת זיקנותם (הבעש"ט). כל כך הרבה נשמות יהודיות ניצת בהם בגלוי נשמתם היהודית וחזרו לצור מחצבתם - בזכות חנוכיות 'פרסומי ניסא' אלו. איך אתה מעיז לפתוח את הפה על ענין כזה יקר?! תעשה תשובה, בברכת יתמו חטאים ולא חוטאים. (נשלח באמצעות כיכר השב
חשוב רגע לעצמך (אם אתה בכלל מסוגל)03.01.17
96
הבנאדם לא יודע על מה הוא מדבר אם היית יודע כמה אור וכמה נשמות של יהודים נדלקו בעקבות זה היית מדבר אחרת אשרינו זכינו לרבי כזה!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חבדניקית גאה 02.01.17
95
מה הסרט של המילה הזאת "חנוכיה" והחסידים עוד קוראים לזה "חאניכיעה" בשיא האטראף דקדושה. למה בפורים אתם לא אומרים מעגייט ליינען דע הייליגע "פורעמיעה"
קליק!02.01.17
94
שניהם אותו פרצוף עם חלל בראש
הלברטל02.01.17
93
יום אחד, עוד כמה שנים, הלברטל וחבריו יארגנו בדיוק את זה: הדלקות חנוכיה ציבוריות. ולא זו בלבד שהם יארגנו את ההדלקות האלו, הם יטענו שזו המצאה שלהם. ובעיתונות שלהם יערכו כתבות ויראיינו את הלברטל כאחד מהחוזים וההוגים של הרעיון הנהדר, בלי להזכיר את מי שבאמת התחיל עם היוזמה ובלי להזכיר את ההתנגדות העכשווי
יום אחד02.01.17
92
אתה צודק. אילו הרעיון של הצבת חנוכיות היה של תנועת חב"ד בלבד. את הרעיון של "פרסומי ניסא"באופן של "גאון יעקב" הגה הרבי בעצמו והוא ללא ספק וגם אומות העולם יודעים שהוא אדם חכם ומנהיג אמיתי שעשה מהפך בעולם בכל ענין יהודי כפי הוראת התורה שאין להחשב במה יאמרו הגויים. וכאשר הולכים בראש מורם גם הגויים מכבד
מנחם02.01.17
91
דב(יל) הר(טמבל). (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אאא02.01.17
90
ידוע שיש עניין ב פרסום הנס! אין ספק שהדבר עושה רושם וחותם בפני אנשים ומפרסם את הנס ומעורר ומדליק נצוץ של יהודים בארץ ובעולם. אתה ניראה חפץ בפרסום שמך ומנסה תמיד למצוא דברים על הקו התפר ולדון בהם ולחרוץ ולפסוק ולבטל ולעקור!!! מי אתה?? שתעקור ותערער בלעם!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מנדי 02.01.17
89
למעשה אינו ראוי ליחס אך משום מה האתר נותן לקיאו במה באופן שיטתי כדי לקבל רייטינג זול (צהוב) איש קטן מסכן ,חולה צומת לב ועוד..אין טעם לרדת לפרטים כי באופן כללי הוא לא שווה יחס כלשהו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ראובן02.01.17
88
חכם לא גדול, טיפש לא קטן
חכם לא גדול10.12.20
87
כנראה שדעות מעוותות נשארות כאלה תמיד... אנחנו לא מפרסמים את הניצחון הגשמי לידיעתך....אנחנו לא חילוניים ולא ציוניים... אנחנו חוגגים את הניצחון הרוחני וכך מסבירים גם לכל גוי שרוצה לשמוע...החנוכה זה זכר לנס פח השמן... אם עוד לא שמעת על זה... ומה לעשות שיש מצווה של פרסומא ניסא...? פרסום למי שכבר יודע???
הדס04.01.17
את רואה את הניצחון על היוונים רק כניצחון גשמי?! הניצחון שאת כנראה מגדירה כגשמי הוא נצחון רוחני לחלוטין! כאשר יש מעטים מול רבים, השפעת עבודה זרה וטומאה בכל מקום ועדיין מצליחים להביס את האומה הרשעה שניסתה למחוק אותנו בזכות האמונה בה'. הניצחון במלחמה הוא ההפך הגמור מניצחון גשמי סתם לפלג את העם נכון? אי
גלית04.01.17
86
השלוחים הולכים בכח המשלח -הרבי.מי אתה שתגנה את מעשיהם.
יפה בן צבי03.01.17
85
פעם אמרו: "הכלבים נובחים והשיירה עוברת" ... אתה תמשיך לנבוח ולהפיץ שנאה וקנאה, וחב"ד ימשיכו להפיץ אור וקדושה...
נתי02.01.17
84
רק לטשופ של דובי יש מקור בהלכה
טוביה02.01.17
83
אין פה שום טענה עם אחיזה מציאותית הכל השערות והאמת שכבר הרבה שנים קיימת- מנצחת.
יהודי02.01.17
82
הלברטל הוא מבקר חריף של "הממסד הדתי", המשחית לדעתו את מרקמה של מדינת ישראל[1]. הוא מתנגד לתקצוב מכספי החילונים למוסדות חרדים או לקצבאות ילדים למשפחות ברוכות ילדים[1]. הלברטל מאמין שהתודעה החברתית של החברה הדתית החרדית, תורמת "לפריחת אנטישמיות ושנאת יהודים"[1]. קרא להתיר גיור רפורמי ולאפשר תחבורה ציב
לא להתייחס לדבריו02.01.17
81
רשע מרושע שכמוך!יוצא נגד הרבי לא תזכה להשלים את שנתך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מנחם02.01.17
80
במקומות חשוכים שבו אין תורה ואין מצוות ואין אווירת חג, יש את המנורה של חב״ד שמאירה את הלבבות. החנוכיה של חב״ד באילת , לפני אולי 20 שנה,היא אחת הסיבות שבגללה חזרתי בתשובה כי היא ממש עוררה אצלי משהו ואני תמיד אזכור את זה. לא רוצה אפילו לקרוא את הכתבה כי רק מאיך שהיא מתחילה, זה מרגיז שזה מתעלם מאנשים כ
ג'ודי 02.01.17
79
הוא איש רדוד ונחיתי אכול שנאה עצמית שמקבל תשומת לב מהשטויות שהוא כותב. נעבאך. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה02.01.17
78
הלברטל לא שנה ולא פירש סתם טיפש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי02.01.17
77
מאי חנוכה??? זה שאלה בגמרא והגמרא מסבירה שהדלקת הנרות הוא בעיקר בעקבות נס פך השמן... לא כי היהודים הרגו או לא הרגו גויים (ברור שכתוב לאחר שניצחו...אבל המצווה הוא לזכר נס פך השמן לא חגיגה על הריגת גויים) וזה מסבירים לגויים שה׳ עשה נס ועוזר לכל מי שהקדושה והאור חשובה לו! ולא חב״ד תיקנו הרעיון של פרס
הרב אורי02.01.17
76
ברור שזה שטות ועוד חנוכיה בצורת מנורה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לאזרא02.01.17
75
הפעם אתה צודק 100 אחוז (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אביגיל02.01.17
74
הכלבים צורחים. וחב"ד תמשיך לגדול. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יחיו הקנאים...02.01.17
73
הכתבה הזאות היא שנאה עצמית בידי. אדם. חולני (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי 02.01.17
72
כנראה רק מתגבר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יצחק כי הצחקתני 01.01.17
71
עמלק היה צדיק יותר ממך ומילה לסיום נבלה יותר טובה ממך
כהנא צדק13.01.17
70
בושה של כתבה הסעיף הראשון בשוע אל יבוש..כמה יהודים בכל מקום בעולם הצילה אותם מרדת שחת. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם05.01.17
69
הרב הזה. כנראה הוא רב עם כולם ומקווה שאינו מורה הוראה. הדליק מנורה אולי, אבל הלב שלך מאוד חשוך. אולי בשבילך יש חיוב להמשיך ולהדליק כל השנה אולי יקרה משהו נדיר ונר יגיע ללב שלך. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי פשוט03.01.17
68
איש מבולבל בזהות היהודית שלו ומראה פחד במסווה של עקרונות הלכה וכו...מעט אור דוחה הרבה מן החושך. בפרט אור של יהדות !האמת מנצחת ומאירה את העולם באור יקרות אור אלוקי. יהודים ואומות העולם...רק חוסר אמונה ופחדנות מביאים לדברים שנכתבו ונכתבים ממנו ללא הרף (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיכל02.01.17
67
פיכס מגעיל האלרגיה שלך לכל דבר שסממן יהודי ניכר בו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי02.01.17
66
בצרפת כשילד גוי שואל את אביו מה זה? הוא עונה זה סמל של עמידה על עקרונות, ואנחנו צריכים ללמוד מהם! וזה בכלל לא מעורר אנטישמיות רק כבוד ואהדה. זה מנסיון של עשרות שנים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פינסקי02.01.17
65
כאזרחית אנגליה ! אני מוחה על דברי הכותב !!! כבודו מדבר שטויות !!! החנוכיות האלה גורמות להרבה גויים לשאול אודות החג ! אני אישית נשאלתי מה פשר החנוכיות האלה !!! וכמובן שהרבה יהודים שאינם קרובים ליהדות מתעוררים בעקבות החנוכיות שמעוררות סוג של התעניינות !! הכותב כותב מתוך צרות עין וחוסר יידע מורחב !!!
גיל02.01.17
64
המאמר מלא שקר סילוף ורשעות. הכותב יודע את שקריו אלא שהוא ממשיך דרכו של בעל המחלוקת הידוע. כמעט ודעך ועדיין פה ושם מתעורר מלא רעל ושנאת חינם. הרי עצי האשוח כבר נמצאים בכל ככר בעולם ובכל אוניברסיטה ברחבי ארה"ב והעולם המערבי שנים רבות טרם החנוכיות המרכזיות. ומאז שאותו צדיק קדוש וטהור שדאג לנשמות התועות
חיים02.01.17
63
היי אתה פחדן חסר רגישות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלכס 02.01.17
62
כל מה שנעשה תמיד תהיה הפוך. אם נהיה נגד ההדלקה ברחובה של עיר, אתה תהיה בעד תחשוב חיובי. יש ליהודים שמעורבים עם אומות העולם בושה לקיים תומ״צ והחנוכיות האלה זה מה שנותן להם את הכח לקיים תומ״צ בגאון עוזם. תחשוב על מקרה שיהודי רצה להתחתן עם גויה וכשהוא פתאום נפגש בחנוכיה הוא מחליט שלא משנה מה יקרה הו
לוי02.01.17
61
תתביש לך אז אל תלך עם כיפה על הראש שלא יעבור גוי עם הילד שלו וישאל מה זה אבא והוא יגיד לו זה סימן של היהודים שהם מובדלים מאיתנו...נו גם זה מעורר שנאה כול הרעיון של חב"ד זה לעורר את עמך בית ישראל ולהראות את הנס בגלוי אתה לא חי היום במלכות הרישעה שאינך יכול להיות עם סממינים יהודים...חב"ד מפי
צודק02.01.17
60
מה אתה עושה בשביל עם ישראל חוץ מלקנטר ולבלבל את השכל עדיף שתלמד עוד דף גמרא בד' אמותיך ולא תתערב במעשיהם של אנשים צדיקים שמפיצים יהדות בעולם ומתעסקים באהבת ישראל ואתה הלברטל מתעסק רק בשנאת חינם... נראה לי אתה עייף קצת אז כדאי שתשלים קצת שעות שינה ואח"כ תחשוב שוב על הדברים ואם אתה אדם שפוי תוציא מכתב
הלברטל הטיפש02.01.17
59
תחזור למה שהייתה ושב בשקט
הנושרת מפתוחי ח02.01.17
58
אתה צודק זה הכל עבודה זרה אחת גדולה אתם גם לא תבינו מה זה חבד אני גרה בחול ושומעת מה הם מחדירים לתלמידים שלהם ולא נותר אלא לבקש עליהם רחמים. רני מלמדת בבית הספר שלהם אמנם אנגלית אבל אני בתוכם רואה ושומעת הכל ממש כת של עובדי עבודה זרה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעליעל02.01.17
אם את רק בגדר ''שומע'&# את לא יכולה להחליט מזה כלום!!!!אפשר לפרט בבקשה דבר אחד ששמעת והפריע לך?? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיה02.01.17
אין על חבד. עבודה זרה? בזה שמקרבים יהודים אל אביהם שבשמים מתוך מסירות ואכפתיות אמיתית? give me a break. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיה02.01.17
57
אילו היית יהודי מאמין הייתי אומר לך תזהר מגחלתו של קדש הקדשים מרנא ורבנא מילובאויטש זיע"א שאתו אתה מתחיל, אבל מכיון שאתה אפיקורס אמיתי (הדבר היחיד האמיתי אצלך) ויש בך אמונה כמו לכל אלה שאתה סוגד להם, גם אזהרה זו היא ליצנות בעינך ובכ"ז הצעה של יהודי ל(ישראל אע"פ שחטא) יהודי, זכור לפני הכל ואחרי הכל ש
ישראל02.01.17
56
כבוד הרב הגאון בבקשה תעשה עשירית ממה שחבד עושים ואחר כך תדבר מחוצף שכמותך
דני07.01.17
55
פתח גמרא במסכת מגילה וראה ערך "עשרה בטלנים" בני אדם הבטלים ממלאכתם לעסוק בצרכי צבור, ולהיות בבית הכנסת, כדי שיהיה מניין לתפילה. בני אדם כשרים הבטלים ממלאכתם לעסוק בצרכי צבור ולהקדים לבוא לבית הכנסת, כדי שיהיו מצויין עשרה לעת התפילה ומתפרנסים משל צבור (רש"י ב"ק פ"ב.). משמע שיש בערך עשרה בעיר גדולה
צבי02.01.17
54
תזרוק תכיפה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אריה02.01.17
53
אם יבאו גוים וישימו פה בארץ לחגא שלהם נגיד להם שזה מדינה יהודית, ובחו''ל שמים רק איפוא שש יהודים ואגב אתה כותב כמו ליטאי מצוי, שמתביש ביהדות שלו
חבד02.01.17
52
בטח אתה הולך ברחוב כל החנוכה ושואל את עצמך.. איך ומה אני אכתוב בכדי לקבל כמה שיותר צומי מאנשים. אפילו קללות. העיקר יחס.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
המתבונן..02.01.17
51
זה ביגלל רעבנים כמו "הרב אלברטו" שצומער אנטישמיות וביגלל החושך שהוא מפיץ ........... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נתנאל לבקוביץ02.01.17
50
אתה פותח להם את הפה שונא ישראל ממור!!! אצלנו בהלכה ומבוא שאסור צלב פסל וכד.. ולכן הם בשונה ממך מכבדים את עמינו ואת מנהגי ישראל ויודעים שיין שהם נגעו בו זה נסך ואסור לנו לשתות ולא לוקחים את זה אישי בדת שלהם לא כתוב שאסור לכבד! והדלקת נר חנוכה נקבע על פך שמן שהספיק ל8 ימים וכו . בור ועם ארץ שונא ישרא
מנדי02.01.17
49
חצוף ומחוצף. מדינה דמוקרטית אמנם. אבל יש גבול לכל תעלול. לדעתי צריך להוריד את האור הזה מהאתר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חסיד גור אנכי02.01.17
48
אנחנו גרים בלוס אנגלס וכאן הגויים כולם שמים עצי אשוח בכל מקום ובכל פינה ומדליקים אורות יפים וצבעוניים. כשבאים יהודים שהם רחוקים לא חרדים. כל ההרגשה שלהם כיהודים זה שבמקום לשים עצי אשוח כגויים הם שמים חנוכיות ואורות של יהודים. אז יבוא איזה חכמולוג בארץ שבכלל לא יודע מה זה יהדות חו״ל וכו ויגיד מה זה ח
אחת שגרה בארה״ב02.01.17
47
תפסיקו לחפש ולהרוס זה מביא אור למקום שיש חושך במיוחד חושך כמו שאתם עושים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חילוני קיבוצניק02.01.17
46
ב"ה דוב, מתוך שורותיך עולה שכנראה מעולם לא נכחת בהדלקה ציבורית ולא יצא לך לעמוד ליד חנוכיה בקניון בארה"ב. כנראה שמעולם לא נחשפת לילדים רבים שעבורם החגיגה הפומבית היא הצלה של ממש, כשחבריהם לספסל הלימודים חוגגים חגים אחרים ופתאום גם להם יש במה להתגאות. כנראה שלא פגשת יהודי מאוסטרליה בשבוע האחרון, שהשת
צבי נבון02.01.17
45
לנוצרים, אם חב"ד תסכים לזה , הכל יבא על מקומו בשלום, אם חב"ד לא מסכימה , הלברטל צודק.
מיכאל02.01.17
בארץ היהודים לא שמים צלב. אז שיוריד גם כיפה כי זה סימן יהודי? ולמה אוסרים למכור חמץ בפסח? מסכנים הנוצרים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דתיה02.01.17
44
במלה אחת טפש בשתי מילים טפש מטופש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיימקה02.01.17
43
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסף02.01.17
42
ותלמד הבדל בין מדינה יהודית ללא יהודית ובין פירסומא ניסא שמופיע בהלכה, וכמאמר חזל בשובטני לא עסקינן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישו01.01.17
41
טיפש מטופש האיש הזה מחפש צומי אז השמאל לא נותן לא מספיק וכן החמאס גם יאיר לפיד לא נתן וגם ברסלב לא אז אולי חב''ד אבל גם הם לא יתנו לו אז פשוט לך תיתנצר או תיתאסלם כי זה מה שאתה חושב מחנוכיה להבדיל לצלב שורת סיום אתה מהערב רב של עם ישראל
כהנא צדק13.01.17
40
תפסיקו כבר להביא את מאמריו החצופים של "עוד" הלברטל, יהודי(?) שרק יודע לחרחר ריב ולעשות מחלוקות, מי אתה בכלל שתעמוד מנגד תקנת הרבי מילובאוויטש עוד ליטאי דפוק שחושב שזה שלמד כמה מסכתות בעל פה כבר ניהיה מאן דאמר...
לוי04.01.17
39
על מה אתה מדבר זה הפרסומי ניסא הכי גדול, עדיף שעוד יהודי יראה את החנוכיה ואולי יהיה גם עץ וכחול הניראה שאתה מנסה להרואת שאתה גם כאן ,חב"ד עושה את העבודת קודש הכי גדולה, וחב"ד מתגייסת לצה"ל אתה בכלל היתה בצה"ל שאתה מדבר אתה חתיחת דרק מי אתה חושב שאתה חתיחת שמוק חצוץ חב"ד מקרבת יהודי לאבא שבשמים ואתה
לוי04.01.17
38
ושם היצור הזה שנשמע כמו צבוע מבלבל את המוח ומנסה לצמצם נזקים על כל השטויות שהוא כותב ( הוא אומר שם ״בסוף אנחנו כולנו חבדניקים״) (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי03.01.17
37
לפני שאתה כותב דברים תבדוק אם יש להם מקור בהלכה, כי לפי ההלכה כל עניין נרות חנוכה זה פרסומי ניסא, ובושה שאתה מכניס את עניין הכבוד לחב״ד, השטויות שאתה כותב לא שייכות התייחסות. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פלוני03.01.17
36
להוריד גם את המזוזות מכל הכניסות לבית ולצאת מהארץ (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נחום 02.01.17
35
לפרסם בכל מקום ציבורי הוא לא היה פוסק ? רק הרב אלישיב הבלעדי?! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעבץ02.01.17
34
ובפרט בעיר שרובם גויים אך לעניין ארץ ישראל בהחלט שכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גילי02.01.17
33
בדת היהודית לא צריך להתגרות העמים אבל אולי בדת הקרובה ליהדות יש כזה דבר כמו שהנוצרים שמים עץ אז החבדנקים שמים מנורה שונה במראה מכול הדת היהודית (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שי02.01.17
32
אמא שלו לא נתנה לו מספיק חלב לכן הוא צריך הרבה חום ואהבה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מנשה 02.01.17
31
. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל02.01.17
30
אותו בן אדם לא מפחד להתעסק עם חב״ד הוא יישא בתוצאות בעולם הזה ובעולם הבא יש שלוחי קדושה ויש שלוחי סטרא אחרא ואתה שליח למעליותא של הסטרא אחרא עוד מעט משיח בא ותכלה רוח הטומאה מן הארץ ואתה גם! יהי רצון שזה יהיה במהרה בימינו אממממןןןןןןן!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
Teddy elie Layani02.01.17
29
בושה וחרפה לפרסם כתבת נאצה זו באתרכם!! אנשי חב"ד מוסרים את הנפש להאיר יהודים גם -בפינות נידחות בעולם. כל בר דעת מבין את זאת. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם02.01.17
28
כל מה שרבי מחבד הורה לחסידיו אפשר להניח ששאר גדולי ישראל התנגדו. פשוט (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
Moshe02.01.17
27
חתת במה. לכן הוא נגד כל העולם. אך לא יעזור לשמאלן צבוע, ארור וחלאתי זה, שאגב נוטל לעצמו תארים לו לא, וחב"ד ימשיכו להדליק ברחובה של עיר על אפו ועל חמתו ואם זה לא מוצא חן בעיניו שיחפש מי ינענע אותו. אולי חבריו או תלמידיו באוניברסיטת חיפה, שמי התיר לו בכלל ללמוד משפטים וודאי שללמד?
אבי02.01.17
26
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם02.01.17
לדעת מתי להצניע לכת ועל כך מדברת הכתבה החכמה הזו.
סוזן02.01.17
25
חולה נפש אמיתי אנטישמי מסריח (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי02.01.17
24
הלא מפורש בשולחן ערוך שמצוה לפרסם את הנס והטעם למה מדליקים בפנים בחול זה בגלל הגזירה נגד קיום המצוות שהיה... עזוב נדמה לי שלא ״גמר הלכתא מימיה״ אני ליטאי אמריקאי ויש לי שכנים גוים שאפילו חוגגים חנוכה וגם שהולכים להדלקות המרכזיות ..חוץ ממך אף אחד לא רואה את זה כאות ניצחון נגד הגוים (אלא נגד אויבים ו
דוד02.01.17
23
ברגע דאתה מתחיל לחשוב על מה שהוא אומר אתה מאבד ענין בכך מתי יש ענין במהשהוא אומר ? כשמגיבים מהבטן לכן כשאתם קוראים אותו תקראו ותחשבו מספיקות אז 10 שורות עד שמאבדים ענין (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james01.01.17
22
הלברט , אני אוהב לקרוא הכתבות שלך כשחסר לי מצב רוח להמשיך הלאה... ובעיקר לפני פורים... אתה ליצן ענק!!! אין כמוך. אם אתה רוצה אתה מוזמן ללוות אותי קצת במנדוסה 22 שעות טיסה מהארץ וגם אני עוד לא הצלחתי להיות מפורסם כמוך או להסתובב בשלטונות והרי אתה המבין והיועץ של חב״ד אז אולי תבוא לייעץ לי קצת!! 😉😛
הרב אורי 02.01.17
21
אין על חבד בעולם מאירים כל השנה בכל מקום.צדיקים אמיתיים.ישר כח.המשיכו כך. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בעלת תשובה02.01.17
20
בטוח טתה נושא את ליד "הדעת תורה" הצרופה טיפוס דוחה ושפל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יצור נאלח02.01.17
19
הניצוץ של הנשמות היהודיות שמתעוררות מהדלקה מרכזית ברחוב במקום הכי רחוק... שווה יותר מהכל!!! עוד יהודי שחוזר לכור מחצבתו.. ויש לא יהודי אחד ולא שניים שנרות חנוכה שינו את חייו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
12301.01.17
18
מי אתה שתחלוק עליו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בזכות החנוכיות של חבד אלפים חזררו בתשובה02.01.17
17
תתבייש לך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מרדכי 02.01.17
16
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שוקי 02.01.17
15
זקיפת קומה יהודית. ומזכיר: אנחנו יהודים. היום לא עץ אשוח. היום חנוכיה...........
לא בצפיפות.01.01.17
14
שיר מדהים ול'קול ברמה' היקרים: חחחחחח הצחקתם אותי, למה כל הדברים שאתם משמיעים יותר טוב? חחחח. הכל ברמת אפס. ויניב הוא המלךךךך!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי 02.01.17
13
תנו לו לצעוק כמו כלב ברחוב , כולם בזים לו, אני מרחם על אשתו , ילדיו . הוריו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אברהם02.01.17
12
למרות שאיני חסיד חב"ד כל הכיתוב כאן אינו אלא דימיון מטופש שאין לו שום אחיזה במציאות. עשרות שנים כבר עושים עבודת קודש וקידוש השם והכותב חושב שהוא מבין טוב יותר מאדמורים וצדיקים לא פלא שבמאמר הקודם הוא קרא לאריאל מהבית היהודי להישאר למרות החשדות למעשיו, כאשר לימוד גמרא מכשיר את השרץ, לדעתו.... (נשלח
חיים מבני ברק02.01.17
11
בזה שחוללה את כל תנועת השיבה ליהדות אמיתית. הגיע גם יצור מאוס כמותך ליהדות חרדית..... . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי גרוזמן01.01.17
10
לקרוב משפחה שלי יש לו בית חבד בפינה נידחת בארצות הברית וכן יש לו גם בית ספר עד כיתה 5 אמא לא חרדית שהבן שלה בגיל שש הלך איתה לחנות והבן שאל בקול את אמא שלו אמא למה אין פה חנוכיה רק דברים של ( חג המולד) האמא באה לבית הספר וספרה ואמרה הילד הזה עבר לא התחתן עם גויה. החנוכיות בחוצות נותן ליהודים גאווה י
משה02.01.17
9
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד חיים02.01.17
8
ואתם תתנו לו במה תנו לו לקטר כמו כל הזקנים בספסל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמוליק01.01.17
7
חוץ מחילול השם מהדעות האומללות שלך לפחות אל תבקר את אלה שכן עושים. כל ההודעות האנטישמיות שלך, חשבת פעם כמה מהקוראים מסכימים? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אריה מאלעד02.01.17
6
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שוקי 01.01.17
5
דעה נכונה ויש הרבה שמסכימים איתך ולא כותבים פה את דעתם אבל אתה בהחלט מייצג עמדה של הרבה אנשים שהנושא הוא לאו דווקא פירסומא ניסא אלא פירסום השלוחים... ואני אישית אוהב את חבד באמת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גדי02.01.17
4
פשוט השם ירחם עליך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
המום01.01.17
3
לא שווה תגובה אפילו אולי אתה צריך לבדוק את היהדות שלך, ובושה לכיכר השבת שנותנים מקום לכזו כתבה, כנראה שרק הרייטינג מעניין כאן. העיקר שתסעו לחו"ל תחפשו את בית חב"ד, ותמצאו אותו לפי החנוכיה כנראה.
מסכן גדול02.01.23
2
קראתי את מה שכתבת וזה פשוט בזיון!! אתה נשמע בדיוק כמו התשקורת השמאלנית נגד הימין
איש פשוט27.03.23
1
בס"ד הכותב מסית נגד חב"ד וחבל. בזכות פעולתה המסור של חב"ד הם מחזקים את היהדות של כל כך הרבה יהודים שנמצאים באוניברסיטאות בחו"ל וכן מתבוללים. בזכות האור שהם מדליקים כל כך הרבה יהודים חזרו לכור מחצבתם. כתבה פשוט עצובה.
פלוני14.12.23
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

המגיד הרב ברוך רוזנבלום בשיעור ל'אחרי מות' • צפו

כיכר השבת | 01.05.24

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם
ש

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | מקודם

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 01.05.24

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 01.05.24

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים!

הזוי: מזכיר בת"ת ניצל מחוב של מיליון שקל

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24
ש

בדוק!!

הלוואת חג מיוחדת 30,000 ש"ח ללא ריבית

כיכר בשיתוף מרכנתיל | מקודם

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 30.04.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם