כיכר השבת

מטרידים או תלמידים?

הגר"מ מזוז לפני חודש בשיעור: "רבנים אחרים - אף אחד לא מפריע להם"

בשבועות האחרונים התבטא הגר"מ מזוז שוב ושוב כי השיעור השבועי גורם לו לטרדה ועל כן החליט להפסיקו. בעוד תלמידיו טוענים כי הרב הוטרד בכוונה, תלמידי הראשל"צ הגר"י יוסף טוענים - "מדובר בהגהות ותיקוני דפוס - תחום שתלמידיו מתמחים בו" (חרדים)

79
ישי כהן | כיכר השבת | י"א בטבת | 09.01.17
(צילום: מתוך יוטיוב - שידור חי 'כסא רחמים' , תמונה: Yaakov Naumi/Flash90)

הגאון רבי מאיר מזוז, הכריז במוצאי שבת כי בכוונתו להפסיק את מסירת השיעור השבועי במוצאי שבת, שיעור המועבר בשידור חי ב'קול ברמה' ובבתי כנסיות. כפי שדווח ב"כיכר השבת", כבר לפני ארבעה חודשים התבטא הגר"מ מזוז כי ברצונו להפסיק את מסירת השיעור, אך כעת מתברר כי מלבד השיחה הפנימית בה סיפר על רצונו, גם בשיעור השבועי, מול תלמידיו סיפר הרב על הקושי שיש לו במסירת השיעור השבועי.

במוצאי שבת פרשת 'ויצא', התבטא הגר"מ מזוז ואמר: "אני עכשיו מגיה כמעט כל שבוע את העלונים. למה אני אומר את זה? אחד שלח לי מכתב באיזה עלון כתוב שנת החמה 335 ימים, אני אחראי? רבנים אחרים נותנים שיעורים, מכתב לא מכתב, טעו לא טעו - אף אחד לא מפריע להם.

"אני צריך שעה של הכנה, שעה של דרשה, ושעה - שעה וחצי של הגהה, ואחרי הכל עוד מכתבים, אין לי כח, אבל אני מגיע".

תלמידיו הסבירו ל"כיכר השבת" כי "הנה הוכחה שהרב הוטרד במשך חודשים, עד שנגמרו לו הכוחות. כמה בן-אדם יכול להיות מוטרד. אנשים במשך חודשיים שלחו לו כל יום מכתבים בכדי להפריע לו, ניצלו את העובדה שהוא קורא את כל המכתבים בלי סינון בכדי שזה יפריע לו וכך יגרמו לו להפסיק את השיעור".

לדברי אחד התלמידים: "צריך לציין שהרב מוסר את השיעור כבר שנים רבןת. כל המהומה היא בעקבות כך שהשיעור מועבר בשידור חי וגורם לאחרים ל'קנאה'. רק אז התעוררו המכתבים והחל כל הבלגן".

הכותרת ב"כיכר השבת", במוצ"ש

מנגד, בקרב תלמידיו של הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף - אליהם מכוונת האש והטענות שלכאורה הטרידו את הגר"מ מזוז, זועמים על האשמות.

לדברי אחד מהם: "סגנון ההערות עליהן הלין הרב מזוז אינן קשורות לתוכן עצמו אלא להגהות ותיקוני דפוס. תחום בו דווקא תלמידיו הרבים בקיאים ועושים בו שימוש רב כל העת בינם לבין עצמם ובעיקר בינם לבין מחברים רבים אחרים. אתה יכול לראות זאת ב'אור תורה' וסגנון ההערות שם".

לדבריו: "אדרבה, גם הגר"מ מזוז עצמו ידוע כמי שמשקיע בחכמה זו והוא מהמומחים הבקיאים ביותר בזה. ובלי ספק שכל בר דעת מבין שההערות לא נבעו מקינטור כמו שהם מציירים אלא מחמת גודל המשקל שהם בכסא רחמים מעניקים לזה. והראיה, שהגר"מ מזוז עצמו נדרש פעם אחר פעם לתקן פומבית טעויות שברור לכל שאינן קשורות אליו אלא לעורכים ולמדפיסים".

תלמידו של הגר"י יוסף מבקש לסיים באנקדוטה: "היה אחד מתלמידיו ששלח לו שיר לכבודו מלא שבחים. ובתגובה קיבל תודות אך לצידן שלל הערות ותיקונים עד כדי שאותו תלמיד שח שהוא מתחרט על השיר ששלח, משום שלדבריו הגר"מ בעינו החודרת והביקורתית שיצאו לה מוניטין עולמי ישר שם לב לשגיאות שלו ומן הסתם לא הצליח לשמחו אלא להיפך".

כזכור, כפי שדווח לראשונה ב"כיכר השבת", הגר"מ מזוז הודיע אמש בפתח שיעורו השבועי: "רבותי, זה השיעור האחרון שאני נותן. אין לי כוחות. גם כאבי ראש, גם כאבים אחרים. כל שיעור עולה לי במסירות נפש, לא קל".

הגר"מ מזוז סיפר כי התחיל את השיעור השבועי בשל כך שבקרבת הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף סרבו לאפשר לרדיו 'קול ברמה' לשדר את השיעור: "אני התחלתי את השיעור הזה מפני שאחרים לא הסכימו לתת ל'קול ברמה'. כאילו 'קול ברמה' יש לו עוון גדול מאוד. שיגידו מה שרוצים, אבל לא אלמן ישראל".

תוכן שאסור לפספס
79 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
35
אני לא חרדי אני יליד עירק בגדד וכשאני שומע ברדיו את שיעורי הרב שהוא מגוון אותם עם גמרא ותורה ומזכיר גם את אחינו החילונים שילכו בדת ישראל אני אישית שהערצתי את הרב עובדיה יוסף ואת כל בניו ונכדיו אומר תתנו בבקשה לרב מזוז ותתמכו ותמריצו אותו להמשיך לתת שיעורים ללא הפסק ותבא עליכם ועלינו ברכה והצלחה אמן
שי10.01.17
34
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד10.01.17
להבדיל מכל אלו שרק מחפשים כותרות!
מקורב10.01.17
33
תנו לרב לפרוש רחמו עליו מה אין לכם לב ? הכל בשביל רווח פוליטי משתמשים ברב מאזוז שליטא (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אני10.01.17
וכל ההטרדות שאנשים ברמה הכי נמוכה פועלים נגדו.. וחבל.. הפוך! צריך למצוא דרך שלא יצליחו להגיע אל הרב ולהפריע! למה שרבבות וגם מעל 100.000 איש יפסידו בגלל הבריונים האלו?
תלמיד הרב10.01.17

הצגת כל התגובות

32
אתם כל היום גולשים באינטרנט מתי יש לכם זמן לשמוע את השיעורים של כבוד הרב שליטא (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שימי10.01.17
החריפות שבתורה נמצא אצל מרן ראש הישיבה
אלי10.01.17
31
זה לא סוד שהעדה המרוקאית שולטת במפלגת ש''ס. והמפלגה הזו שכל מה שיכול לקדם אותה היא תשתמש בו ותנצל אותו כל עוד אפשר לעשות כדי להמשיך לשלוט..כלומר המרוקאים העריצים במפלגה זו יעשו הכל כדי להמשיך לשלוט ולהנות ממעדני השליטה והשלטון..אותם עריצים השתמשו ברב עובדיה זצ''ל הם משתמשים בראשל''צ הם משתמשים בכל
פרו'פ מבין ענין10.01.17
והרב עמאר בצד של מרן הגר"מ מאזוז שהוא מנהיג ופלא הדור! וסוף סוף הקימו מפלגה שהיא באמת מורכבת מכל המגזרים...
מרוקאי גאה10.01.17
30
למה על גב של מישהו אחר ? יפושעים
שרון מאלעד10.01.17
במקום להתגאות בישיבת כסא רחמים שהיא אולי היחידה ברמה הגבוה אצלכם... חחח...
אשכנזי10.01.17
29
שיש אנשים שיצוקים מחומר אחר, חומר אמיתי, ללא תככים ופוליטיקות. רחמי עליהם, התרגלו שהכל שקר סירחון ופוליטקה, ומועלים אשמות על חפים מפשע!! סה"כ מסכנים!
ישראל10.01.17
28
של דרעי שס וכו' ידועה בכל רשות מקומית ובכל מועצה דתית.אז עוד כמה גרמים של שחיתות לא קרה כלום. כך הם מחפשים לקושש עוד קולות .. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פיני10.01.17
27
ואומנם הפעם מדובר בספין, ואפילו לא עלה במחשבתם לסגור את השיעור, אבל במוקדם או במאוחר זה מה שיקרה.
די למחלוקת10.01.17
זה סתם קנאות והתערבות של בריונים למיניהם, לא צריך להתייחס אליהם! ונהפוך הוא הרב צריך לצאת עם שיעורים נוספים, אבל עם עזרה ממקורביו שירחיקו ממנו את כל ההטרדות של השפלים הללו..
די למחלוקת10.01.17
26
ובראשם המרוקאי ממעשיהו הם אלה שגמרו את מרן זצוק"ל ... והם גומרים את ש"ס יום יום נאחל לכם הצלחה וברכה.. אבל על מרן ראש הישיבה זה לא יצליח לכם!!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שוקי10.01.17
25
בבקשה שהשיעור ימשיך
דנינו10.01.17
24
בזמן הקרוב החקירה של אותו אחד שסיפרו לכם על כך שהיא אוטוטו נסגרת תעלה שוב לכותרות.. היא ממשיכה במלוא עוצמתה! גנב נשאר גנב
אמרתי לכם10.01.17
23
עכשיו גם מאשימים אותו ותלמידיו. די תניחו לו תעזבו את הצדיק הזה. תתביישו
יצחקי10.01.17
22
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישורון10.01.17
21
לא יעזור כלום לאנשי הדמים והמרמה של ש''ס
מכלוף09.01.17
למי יש בכלל אינטרס להפריע לשיעור את מי זה מעניין ? אתם רוצים פרסום אז לכן ללכלך את שס ? תתביישו טוניסאים עלובים
שלום10.01.17
רוב הספרדים, הרבה מהחסידים, וגם ליטאים! מחזרים בהשתוקקות אחרי השיעור השבועי של הרב. אז תפסיק לבלבל את המוח...
מרוקאי10.01.17
מעלימים את העלונים בית נאמן..... אז אתה שקרן וחי באשליות ...השיעור של מרן מחכים לו בשקיקה כל המגזרים...
אבי 11.01.17
20
איך רואים שאתה כזה שקרן כי כבר בשורה הראשונה יש לך שגיאת כתיב קשה מאוד "כיסא" לא ככה כותבים ואני מבטיח לך שלא למדת שם כי אין אחד שלמד בישיבה ויש לו כזו טעות חמורה אז תפסיקו עם השקרים!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יצחק09.01.17
19
התורה נמצאת אצל מרן' הרב מאזוז שליט"א ..דרעי ש"ס ומשפ' יוסף עוד 2000 שנה לא יגיעו לסוליה של מרן ראש הישיבה.
אריק09.01.17
התורה נמצאת אצל גדולי ישראל וכסא רחמים זה קהילה קטנה שלומד תורה לא יותר מזה
שמואל מ10.01.17
מרן ראש הישיבה הגר"מ מאזוז מונח על צד אחד במאזניים, וכל רבני.. צדיקי.. ומקובלי הדור מונחים בצד השני - מרן לוקח בקלות!!!
תלמיד הישיבה10.01.17
18
אני בן משפחה אדע מי אתה ויבין מה אתה יודע ואבדוק גם מה עומד מאחרי זה . אני יודע בבדאות שהרב לא יפסיק לעולמיי עד שיעור תורה כי הישיבה צריכה כסף תפסיק לבלבל את המוח בסדר ומצד שני אם לחצו עליו אני אבדוק את זה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדי09.01.17
17
מוציאים בדרך שחינכו אותם, רק שיחליפו טיטול
יחד09.01.17
16
את הדברים אני כותב מידיעה כבוגר "כיסא רחמים" המחובר למקורות בישיבה ובקרבת ראש הישיבה: בשבוע הבא אמור להתקיים הדינר השנתי של "כיסא רחמים". חיפשו איזה ספין שימשוך קהל, תקשורת, וכמובן תרומות אל הדינר. ואז אחד היחצ"נים שעובד ברדיו של פטרון הישיבה, הגה במוחו רעיון נפלא: הרב יודיע על הפסקת השיעור עקב ה
כיסא בכתיב מלא09.01.17
כסא ולא כיסא
חרטטן09.01.17
כמה אפשר לקנא? כמה
חלם09.01.17
15
אנשי ישי לא יודעים לדברר את עצמם בלי להכפיש את כל העולם. אתם רוצים לקדם את הדינר. בראוו. אני מפרגן. תעשו כמה שיותר כסף. אבל למה להכפיש לחינם את הצד השני. מה, אין תורה? אין טיפה יושר? הרי כולנו יודעים, שבשבוע הבא השיעור ימשיך כרגיל. אז מה זה הספין המכוער הזה?
תלמיד מרן זצ"ל 09.01.17
מרן הגר"מ מאזוז שליט"א לא ישתף עם אף אחד פעולה מהסוג הזה כל מי שמכיר את הרב יודע, שלאף אחד אין אפילו אומץ להציע לו כל הצעה שהיא לא ישרה כסרגל, ואפילו בצחוק!!!
תלמיד מרן זצוקל09.01.17
להכפיש את הצד השני למה!!! תראו את הצד הטובשישלכםאוליאין אז מובן.. תראו כל דבר שקשור ליחד רק מכפיש את שס, הרדיו שלהם כמובן, העיתון שעה טובה מחריד לראות איך כותבים על גדולי עולם, השיעור הנ"ל, ובכל מערכת הבחירות תראו...
שמואל 10.01.17
14
אילולא היתה עלובה
שלום09.01.17
13
תיקים במשטרה? שוחד? ח''כים בכלא? השתכנזות? התרפסות לאגודה? אחרי שמרן ע''ה נפטר אין לנו מה לחפש בתנועה זו שבראשה עומד אלקפונה לכן לא נחזור לשם בכלל שיעור לא שיעור זו לא הנקודה
רק לא שס דרקי10.01.17
12
חבל לכם על הזמן תהועת יחד מחוקה לא סופרים אותם בסקרים אלי ישי הורס כל חלקה טובה את הכנסת הוא יראה רק בחדשות הפעם אפילו אשתו לא תבחר בו כולכם רעש וצילצולים לא שוים אפילה מנדט1 אפסים ולוזרים שבו בשקט (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שס10.01.17
11
הכל לקראת הכנס שלכם אתם מחפשים כותרות ? כי אין לכם שום ייצוג בפוליטקה כי למה ??? כי את אחוז החסימה לא עברתם חחח ושרפתם קולות לציבור החרדי תתבישו לכם
אבי סלע10.01.17
לולא העבריינים של שס הם היו עוברים בגדול. אבל אל דאגה הם עוד יעלו ויובילו את הציבור החרדי ספרדי, החרדלי, הדתי-לאומי, וגם חלק מהחסידים והליטאים!!
מקורב לפוליטקאי10.01.17
10
בושה
עודיה מאיר10.01.17
ספין זה היה הספין של דרעי בבחירות
אבי 11.01.17
זה עשרות שנים כבר לא רק טוניסאים!!! זה כולם!!!
פסיכיאטר בכיר10.01.17
9
רק מראים את הילדותיות שלהם... על ראש הגנב בוער הכוכע
שלומי10.01.17
8
מנהיג הספרדים בגאון ובעוז
יקותיאל ה09.01.17
7
על ראש הגנב בוער הכובע
די כבר עם זה09.01.17
6
ממה השסניקים לחוצים???????????? הכנופ הזאת עשתה ועושה רק רע לעם ישראל!!!!!!!!!!! הגיע הזמן שהציבור ידע את זה.כסא חרמים ומרן ראש הישיבה שליט"א הם המנהיגים של הציבור ולא אלה השסניקים שהיום פה ומחר שם.
מנחם10.01.17
5
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אני09.01.17
4
שנהיתה חרדונית לדבריו
כסא רחמים09.01.17
3
אתה תבדוק את זה? טוב תבדוק את זה, אל תשכח לתעד לנו את הבדיקה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלמה10.01.17
2
משל לרועה שצעק זאב זאב
בכיינות10.01.17
מרן הרב בחיים לא ישתף פעולה עם אף אחד. זה דבר ידוע!
ספרדי10.01.17
החושד בקשרים ימות במיתה משונה
שושנה קינן10.01.17
1
התגובות האלו רק מלמדות אותי שעל ראש הגנב בוער הכובע, ממה תלמידי הרב יצחק כ"כ מפחדים, אם לא מהאמת?
צורי09.01.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 18:58

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 14:41

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 14:22

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 14:22

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 14:22
ש

 באורח חרדי

ישיבת טל חרמון - הבחירה המושלמת לנוער חרדי המעוניין להשכלה מקצועית

כיכר בשיתוף שניר חרמון שיאון | מקודם

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 14:21
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 10:00

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 08:27
ש

זה עובד!

ישראלים רוכשים אתרים וגוזרים "שכר דירה"

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 07:15

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"הוא בעצמו קופץ"

"חיקוי של הרפורמים" | הראשון לציון נגד הרב אייל עמרמי

ישי כהן | 01.05.24