כיכר השבת

"אינן שולטות על עצמן בעת צרה"

חבר מועצת גדולי התורה: 'התאונות - בגלל שנשים נוהגות'

חבר מועצת גדולי התורה של דגל התורה יוצא בחריפות נגד נהיגת נשים: "שאינן שולטות על עצמן בעת צרה", וקושר בין נשים נוהגות לריבוי תאונות הדרכים: "לבי אומר לי שזה אחת הסיבות" (בארץ)

159
ישראל כהן | כיכר השבת | כ"ה בטבת | 23.01.17
אילוסטרציה
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

"אינן שולטות על עצמן בעת צרה ודחק ומעורבות כמה פעמים בתאונות כאלה": רבה של שכונת רמת אלחנן בבני ברק וחבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי יצחק זילברשטיין, נשאל על ידי אברך אם לאפשר לאשתו לנהוג ברכב משיקולי צניעות. בתשובתו החריפה לשאלה, הרב זילברשטיין ציין כי יש קשר בין ריבוי תאונות הדרכים לעובדה שנשים נוהגות על כלי רכב.

כידוע, דעתו התורנית של הרב זילברשטיין, כמו גם גדולי תורה נוספים, הינה נגד נהיגת נשים בכלי רכב. אולם האברך שהפנה את השאלה, ניסה בכל זאת לחלץ מפי הרב היתר לנהיגת נשים, בטענה כי הדבר צנוע יותר מאשר הליכה ברגל או נסיעה באוטובוס ובמונית.

"אשתי עובדת בעבודה המרוחקת מביתנו נסיעה של כחצי שעה, כמו כן היא צריכה לפעמים לצאת לסידורים. יש לפניה כמה דרכים לעשות זאת" ציין האברך שהפנה את השאלה לרב זילברשטיין. "או נסיעה באוטובוס - אפשרות זו היא בעיתית, בגלל שכיום לצערנו הרב, הנסיעה היא ללא הפרדה, ויש שם לפעמים צפיפות של אנשים ונשים, וגם הנהגים אינם שומרי תורה ומצוות".

הרב יצחק זילברשטיין (צילום: בעריש פילמר)

האברך פירט אופציה נוספת: "או נסיעה במונית - גם אפשרות זאת אינה מהודרת, כי רוב הנהגים אינם שומרי תורה ומצוות, ואפילו אם הנהג שומר תורה, בכל זאת, זה עדיין נסיעה פרטית של גבר ואשה, ויש בזה סרך יחוד". האפשרות השלישית שהעלה האברך, היא הליכה רגלית. אלא שלדבריו: "מלבד הקושי שבדבר להליכה של מרחקים, זה נוגד את כללי הצניעות, כי היא חשופה להסתכלות של זרים עליה".

"אפשרות נוספת הינה נהיגה ברכב" מציין האברך בסיום שאלתו. "מבין כל האפשרויות, היה נראה לי שהאפשרות שאשתי תנהג ברכב היא האפשרות הקלה ביותר. האם אכן לאור מה שכתבנו, הנהיגה ברכב לאשה, היא האפשרות הפחות בעיתית מכל השאר?".

בתשובתו החריפה, המובאת בקונטרס "ווי העמודים", משיב הגר"י זילברשטיין לשואל, וקובע כי הנהיגה ברכב לאשה - היא האפשרות הגרועה ביותר מכל השאר. "כל שאר האפשרויות של נסיעה באוטובוס, נסיעה במונית, והליכה ברגל, אינם נוגדים את כללי הצניעות, אלא צריך זהירות איך אשה תנהג ברחוב, שלא תכשיל. אבל הנהיגה ברכב, היא ניגוד גמור לכללי הצניעות של אשה, שצריכה להתעסק עם גברים, ועוד הרבה מכשולים שזה גורם, וכבר אסרו גדולי ישראל את הנהיגה ברכב לאשה".

"בנוסף לכך שמעתי מרבותי, שבתפילת הדרך כשאומרים "ותצילני מחיות רעות בדרך", יש לכוון על נהגים פראים שעוברים על כללי הנהיגה, והמצב כיום שהכביש הוא כעין מלחמה, ואין דרכה של אשה לעשות מלחמה" מוסיף הרב זילברשטיין.

בשלב זה, מציין חבר מועצת גדולי התורה סיפור שאירע עם אישה חרדית שנהגה על רכב - וביצעה תאונה: "מעשה שהיה באשה חשובה מאד, ואשת חסד דגולה, שנסעה ברכבה ונתקעה בעץ, ונעשית בעלת מום לכל ימי חייה. ושמעתי ממו"ר מרן הגאון רבי יחזקאל אברמסקי זצ"ל, שזה אירע לה בגלל שהיא נהגה ברכב, ואין ראוי לאשה לנהוג".

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

הגר"י זילברשטיין מציין את דברי "שבט הלוי", בענין "מה שנשים לומדות ומרגילות עצמן לנהוג במכונית, הנה מן הנסיון למדתי שהוא דבר שראוי לאסרו איסור גמור, כי עצם הלימוד גרם כבר וגורם לפריצות והוא ההיפך הגמור מכל כבודה בת מלך פנימה, כמו שעצם הנהיגה הוא ממש להיפך כל כבודה וגו', האשה חושפת עצמה בזה בשוקים ורחובות לעין כל, נכשלת ומכשלת את האחרים, ואין דרכה של אשה במרכב, כמבואר בפסחים, אף על פי שהמציאות של רכיבה ע"ג בהמה אינו דומה לגמרי להא דידן, מכל מקום בעצם אין דרכה בכך דומה בכמה דברים שקשה לפרש בכתב".

בשלב זה, מתייחס הגר"י זילברשטיין לריבוי תאונות הדרכים וקושר ביניהם לנהיגת נשים: "לבי אומר לי שהוא אחד הסיבות של האסונות הגדולים שנעשים בדרכים בארץ ישראל המפילים על כך חללים והרגו כבר טובים וצדיקים".

"אחד הגורמים לזה היא נהיגת הנשים, שגורם מכשול רוחני להן ולאחרים. וגם כידוע שטבע הנשים שאינן שולטות על עצמן בעת צרה ודחק ומעורבים כמה פעמים בתאונות כאלה. לאור כל זאת", קובע הרב זילברשטיין, "ח"ו לעודד אשה לנהוג ברכב, אלא במדת הצורך שצריכה לצאת מביתה, תעשה את כל האפשרויות האחרות ותשתדל להתנהג כפי כללי הצניעות, כדי שלא יכשלו בה.

לפטר אישה בגלל רישיון נהיגה? צפו בווידאו (צילום: אברהם האס)

הרב זילברשטיין מציין עם זאת כי "לפעמים יש לאישה אילוצים מיוחדים שהיא חייבת לנהוג ברכב, כגון שיש לה ילד בעל מום ואין מי שיכול להסיעו רק אמו, ובמקרים מיוחדים אלו, יש לעשות שאלת חכם. כמו כן, יש לציין שבחו"ל מצב התחבורה שונה מבארץ ישראל, ולכן בחו"ל יש לשאול את הרבנים שם כיצד לנהוג".

תוכן שאסור לפספס
159 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
87
בנהיגתן ופחות נשים מעורבות בתאונות... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עילם23.01.17
86
אנשים פשוטים אינם יודעים להעריך עומק הראיה של גדול הדור. ולדוגמא: אשה שתנהג הרי עלולה להשתמש בוויז שעלול לשלוח אותה לנהוג בשכונת ויז'ניץ , שם היא עלולה להכשיל את אברכי השכןנה בהסתכלות על אשה ר״ל, ובפרט שהיא עלולה להיות תקועה בפקק עם חילויני ר״ל ,דבר שכידוע יביא לידי עבירה ה׳ ישמרנו. (נשלח באמצעות
לייזר מנחם24.01.17
אז עדיף שתיסע באוטובוס שאז יש יותר אפשרוץ שגבר יסתכל עליה. בכבוד, כל הגברים שאוהבים לדבר - תהיה הנהג הצמוד של אשתך היא לא תנהג.
ה24.01.17
85
לא יודע איך תלמיד חכם כמו הרב יכול להגיד שהוא יודע למה התאונות דרכים קורעים ממש מלאך עד מתי אתם תעשו את עצמכם כאילו אתם דובר של האלהים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
David23.01.17

הצגת כל התגובות

84
כל כך עליבות - זה רציני? למה לשאול שאלות קיטבק מטופשות? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי26.01.17
83
יש לו ספרים של חידודים וכאלה, הוא מביא ראיות לפסיקה מגמרות ומדרשים, זה לא פסיקת הלכה אלא פרפראות לחכמה. הרבה פעמים הגר"ח קניבסקי לא מסכים איתו
יוסף שלום24.01.17
82
הנשים יותר גורמות לתאונות אך פחות מעורבות בתאונות
המשטרהקובעת24.01.17
81
בנתיבי אילון ובכביש 6 זה חיסכון של אלפי שעות עבודה ביום
גבר24.01.17
80
התבטא בפסק הדין במילים ״לבי אומר לי״ שהוא דברי רש״י הק׳ שכאשר נכשל בראית אשת השר שרכבה על הסוס, הבין שמן השמים סיבבו זאת כדי שיבאר צורת האפוד. וגם הרה״ג שליט״א שנתקע בתאונה עם אשת האברך שואל השאלה (מלשון הנתקע ביבימתו ), הבין שמן השמים סיבבו זאת כדי לזכותו להפריש כלל ישראל מאיסורא (נשלח באמצעות כיכ
רון24.01.17
79
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאיר24.01.17
78
אמירות כאלה גורמות לאסונות
נעם24.01.17
77
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נחמן 24.01.17
76
אמנם יש בודדים שאסרו נהיגה לנשים, כמו הגר"ש וואזנר והגר"מ גרוס. אולם טעם האיסור אינו ברור כלל, וכן תמה עליהם מרן הגר"ב זילבר בשו"ת אז נדברו חלק י"ג סימן פ'. ונפרט להלן את הטעמים והדחיות: א. טוענים שהדבר מבליט את האשה וגורם משיכת תשומת לב רבה - טעם זה אינו שייך בימינו כלל, כי בכל מקום (כולל כל הערים
רפאל24.01.17
אך באמת לא ברור לי למה צריך לשאול.
אני24.01.17
75
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חושי24.01.17
74
צודק אשתי קפץ לה חתול סטתה וגרמה לתאונה
אבי24.01.17
73
אם גברים היו חושבים עם המוח ולא עם ה"לב", היו מגיעים קרוב יותר לאמת. נשים טובות יותר בהכל - בממוצע, מלבד כוח פיזי וכל מה שקשור באלימות/מלחמות (בזה גברים "טובים" ומזה הם נהנים). הסטטיסטיקה תמיד מראה את ההיפך מגחמות הרבנים ודברי התורה.
חושבים עם המוח24.01.17
זה ש-42% מחזיקות רשיון נהיגה זה בכלל לא קשור לכמות הנהיגה שלהן בפועל. נהגים מקצועיים כאלה ששליש או חצי או אפילו שני שליש מהחיים שלהם מאחורי ההגה יש כמעט רק גברים. נשים פחות נוסעות בנסיעות בינעירוניות ומשאירות את הנהיגה לגברים שלהן. נשים בעיקר נוסעות נסיעות קצרות בעיר לשים את הילדים בבית ספר או לעשות
לחושב החלול25.01.17
אבל זה קורה בגללה !!! לא עוצרים בפיתאומיות באמצע אוטסטרדה בגלל מקק על הכביש !!!
גבר שפוי24.01.17
72
את ההודעה של אלה שמזהירים את כולם מביזוי תלמידי חכמים ... זה ההודעה שהכי כיף לשמוע כי אז לפחות אני יודע ממה אני אמות כל השאר פשוט מופתעים לגמרי .... הרי הם ליקקו לתלמידי חכמים אז למה מגיעות אליהם הצרות? התשובה היא בדרך כלל כי לא ליקקת מספיק (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james24.01.17
יש נשים טייסות (גם טייסות קרב), יש נשים אסטרונאוטיות, יש נשים נהגות אוטובוס. אבל הרב הגאון אומר שאסור לאישה לנהוג. בושה לאנושות שיש אנשים כמוהו. פעם היהדות הייתה נאורה (לתקופתה) ומחדשת. היום היהדות החרדית מנוונת וחשוכה.
ישראל24.01.17
71
זאת לא הפעם הראשונה שאני נתקלת בדברים מקוממים אצל הרב זילברשטיין !! לא מקובל אצלי בכלל !! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רחל חשין24.01.17
עשה לך רב זה גם כשזה לא מתיישב על הלב
ציפי26.01.17
70
בתור אישה לא חרדית מסכימה לגמרי עם הרב לגבי כך שהנסיעה בכבישי ישראל זה ממש מלחמה. אי הציות לחוקי התנועה מזעזע!!!(כולל הרבה חרדים גברים בגילאים הצעירים) וזה באמת מאוד מלחיץ. צודק שבמצבים כאילו נשים מאבדות יותר עשתונות מגברים.
דנה24.01.17
69
אני מציעה להפגיש את שני גדולי הדור האלו להמצאת נתונים. אולי ליבו של גדול הדור אומר לו משהו אחד. אבל ממליצה לשלוח אותו לסטטיסטיקה שמראה משהו אחר לגמרי... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ירוחמה24.01.17
68
רבינו הגדול והדגול ר' משה בן שלמה אמר שאם נשים וגברים לא ינהגו לא תהיינה תאונות דרכים
שיינין24.01.17
67
על הגדול הזה הנני אומר בבטחון נאמר בבעל הטורים פרשת בהעלותך במקום שאתה עושה "גדולים" על תעמוד הארון!
שמקל24.01.17
66
לעניים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רבי אברהם23.01.17
65
בסעודיה האימאמים אוסרים נהיגת נשים משום צניעות.
דן סגל23.01.17
64
כל מי שמנפנף בנתוני הסטטיסטיקה של המועצה למניעת תאונות דרכים צריך לדעת איך לקרוא את הנתונים. זה ש-42% מחזיקות רשיון נהיגה זה בכלל לא קשור לכמות הנהיגה שלהן בפועל. נהגים מקצועיים כאלה ששליש או חצי או אפילו שני שליש מהחיים שלהם מאחורי ההגה יש כמעט אך ורק גברים. נשים פחות נוסעות בנסיעות בינעירוניות ומ
צריך להבין 25.01.17
63
השואל טיפש והמשיב גרוע מזה
אבי24.01.17
62
חשבתי שהכל קורה בגלל אי שמירה השבת עכשיו בגלל נהיגת נשיים אני יכול לנהוג בשבת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמוליק24.01.17
61
והאברך הלזה עם עיקש תתפתל וכ'ו באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלמה24.01.17
60
שבו המנכ"ל העכשוי שמעון לוי רב עם אחיו הצעיר הרה"ג ר' דוד לוי ועם אחיותיו ואפילו עם אימו תליט"א והכל בשביל כבוד ובצע כסף.וחסידי גור שותקים בגלל קרבתו של שמעון לוי להרה"צ ר' נחמיה אלתר והיות ואשתו של המשמש בקודש עובדת בשיח סוד.
מנדי23.01.17
59
תזהרו לדבר בגנות הרב זילברשטיין, הדבר בגדר ביזוי ת"ח שהוא ממש אפיקורסות וידוע מהמשנה בפ' חלק שזה אחד מן הדברים שהעושה אותם אין לו חלק לעוה"ב, דהיינו זה שקול לעבודה זרה רח"ל לכן גם אם נראה לכם שאתה יותר חכמים מגדולי התורה, תחשבו פעמיים לפני שאתם כותבים ...
גולדנברג23.01.17
58
אבל ביזוי כל הנשים באשר הם זה בסדר??? עפר לפיך שוטה שכמוך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם23.01.17
57
שימו לב, שאשה בחיים לא תוותר על הכביש, ואני מתכוין לסיטואציה שאתה מנסה להשתלב או לעבור נתיב וכדו', אם ברכב שצריך 'לוותר' נוהגת אשה, היא בחיים לא תאפשר זאת, ורק תידחף יותר קדימה, תבדקו אותי ותמצאו 100% מהמקרים שאני צודק. הפסיכולוגיה מאחורי הדברים היא, שהאשה יודעת שהיא נחותה ונמצאת במקום שאינו הולם את
אלחנן23.01.17
אולי תוציא ספר עם מיטב הגיגיך? אולי תצא בסדרת הרצאות על תובנותיך הפסיכולוגיות? בעצם... אם אין לך דבר חכם לומר עדיף שפשוט תשתוק כי הדברים שכתבת הם גיבובי שטויות והלוואי שאשתך תקרא אותם... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
סייג לחכמה שתיקה24.01.17
אבל את יודעת שאני צודק, בסה"כ הארתי את תשומת לבך לנקודה זו. אולי תשני את ההרגל המגונה הזה בעת הנהיגה ותשברי את הסטטיסטיקה שלי??? האמת לפעמים לא נעימה...
אלחנן24.01.17
לפחות תגיד דברים נכונים ואמיתיים כנראה שאתה נוהג על הירח... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אישה23.01.17
נשים הרכב יותר זהירות .רק אצלם חוקי התנועה הם לא להמלצה בלבד . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רון24.01.17
מישהו אמר לי את זה לפני כשנה, ומאז אני שם לב לזה כל הזמן. בכיכרות, למשל, אם אתה מציץ עם האף כבר לתוך הכיכר, אם מגיעה אישה משמאל, כמעט במאה אחוז מהמקרים היא תמשיך לנסוע ולא תיתן זכות קדימה. אצל גברים זה 50-50. כלל דומה הוא בטרמפים - ככל שהרכב המתקרב ישן וזול יותר, סיכוי טוב יותר שיעצרו לך. ככל שהרכש
ערן24.01.17
56
הרב לא פרסם פה את דעתו. אלא דעתו התפרסמה פה. ולפחות מטעם זה אין היגיון להעביר ביקורת על דבריו הקדושים. אלא כל אחד יעשה ויפעל כרבותיו. הרב שלך אמר לך שזה מצוה- אז זה מצווה. האברך ששאל את הרב- אז זה הרב שלו- והרב אמר לו שזה עבירה- אז זה עבירה. הענין מאוד פשוט. לא מדובר בכללי פיסיקה. כמו בפאה זה אומר ב
אליהו23.01.17
55
נשים ברובן באמת נווהגות פחות טוב מגברים, נקודה. הן פחות מתמצאות במרחב, לא בטוחות, החנייה ברוורס.... אבל, וכאן בא האבל הגדול, הטעויות שלהן לא הורגות!! הגברים לעומת זאת שהם ברובם בעלי יכולת יותר טובה בשליטתם על הרכב, נוהגים מהר יותר, מה שגם אם לא מעלה את הסיכוי לתאונה, גורם לתאונה להיות קטלנית יותר,
דני25.01.17
54
"בנוסף לכך שמעתי מרבותי, שבתפילת הדרך כשאומרים "ותצילני מחיות רעות בדרך", יש לכוון על נהגים פראים שעוברים על כללי הנהיגה, והמצב כיום שהכביש הוא כעין מלחמה, ואין דרכה של אשה לעשות מלחמה" מוסיף הרב זילברשטיין. מעניין מאד אדם רוצה לבנות בית מה התורה אומרת לו בית אך תשים מעקה בגג במרפסת בכדי לשמור על א
חילוני24.01.17
53
זאת לא שאלה לרב זילברשטיין !!! מי שהולך לשאול -הבעיה שלו ושל אשתו שנישאה לו !!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רחל חשין24.01.17
52
דווקא הרכב עוד איכשהו מדמה סגירות כלפי חוץ, רואים את חלק הגוף העליון וגם זה לרגע. בנסיעה בתחבורה ציבורית, גבר יכול להתיישב ליד אישה אם אין מספיק מקום. היא כמובן לא יכולה להגיד לו לא לשבת, יכולה לבקש אבל אם אין מקום פנוי רוב הנשים לא יבקשו, כמו כן הוא שילם על הנסיעה וגם החוק אוסר על אפליה מכל סוג שהו
רמי24.01.17
הרבה מהם נוהגים נהיגה פשוט מופרעת ומצפצפים על כללים בסיסיים. איפה "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם"? אופס שכחתי, לא יהיו נהגות על הכביש הכל יסתדר. מצאו את הגורם המפריע (נ באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נהג24.01.17
51
לענ״ד , הציבור לא הבין את עומק דברי הרב שליט״א. הבעיה היא לא בנשים הנוהגות, אלא שכאשר הגבר הנוהג יראה אדה נוהגת מוחו , או לצידו, הרי יחוייב לעצום את עיניו כדי לקיים הל״ת של ולא תתורו אחרי...עיניכם וגו׳, והרי לא קשה לתאר איזה תאונות ואסונות יכולים לגרום אברכים הנוהגים בעיניים עצומות! (נשלח באמצעות כ
יואלי24.01.17
50
כשאתה נוהג אחרי רכב בתשעים אחוז אתה מזהה על פי נסיעת הרכב לפנים שאשה היא זו שנוהגת ברכב... תקצר היריעה למנות את האופי הבעייתי בנהיגת נשים בכבישי ישראל, ואת הסכנות הכרוכות בה, אך כל האוחז בהגה בוודאי יודע על מה אני מדבר... מקומם לשמוע את הכתב שמזכיר למרואיינים כי ביתה של העובדת שפוטרה היא נכה... אמ
עמיקם24.01.17
גברים שנוסעים אחרי נשים יודעים שזו אשה בגלל שהיא נוסעת לפי החוקים והמהירות המותרת והנהג מאחוריה כל הזמן מנסה לעקוף או לסוע מהר או לעבור כמעט באדום.מדברת מנסיון אישי כנהגת ושנים ארוכות כמי שיושבת לצד הנהג ורואה.
שרה24.01.17
49
6.3.14 רק רבע מבין כלל הנהגים שהיו מעורבים בתאונות דרכים בשנת 2013 היו נשים ואילו 75% מהנהגים שהיו מעורבים בתאונות דרכים הם גברים, כך עולה מנתוני עמותת "אור ירוק", המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. על פי הנתונים, נשים מהוות כמעט מחצית (42%) מתוך סך הנהגים במדינת ישראל, אך הן מעורבות מ
אישה24.01.17
שמבחינת שעות נהיגה ביום נשים נוהגות פי 20 פחות מגברים. זאת אומרת, שגם בהנחה שכל הנתונתים שלך נכונים, את צריכה לחלק את זה בעשרים בערך.
אור וורוד24.01.17
48
להגיד את זה בבית כנסת ברמת חן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james23.01.17
47
זה מפני שהם עוצמים עיניים כדי שלא להכשל בראיות אסורות, כאשר הם רואים את מוכות העץ הנוהגות ברחובות בני ברק (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יענקל24.01.17
46
הזוי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דני24.01.17
45
כיף להתחיל את הבוקר בבידור (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
זה אני24.01.17
44
שהרב הזה הוא שוטה מוחלט שמדבר שטויות מישהו צריך להגיד את זה כבר! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם23.01.17
43
נשים נוסעות הרבה יותר טוב מגברים והרבה יותר זהיר אז כל הגברים שחושבים אחרת תאכלו קש תסתמו את הפה!
just me23.01.17
42
לעיתים דברים שאומרים גדולי תורה מעוררים אצלנו הפשוטים כל מיני שאלות.לפעמים יש קושי לקבל דברים מסויימים בעיקר למי שגדל בדרך אחרת וזכה לחזור בתשובה כאשר הוא כבר גיבש דעות והרגלים אבל...ויש כאן אבל גדול...עדיף שאדם יעשה מה שנראה לו חלילה לצורך העניין מאשר ידבר ויעביר ביקורת על גדולי עולם.ממליצה בחום שא
בעלת תשובה23.01.17
41
לא צנוע ללכת ברחוב. לא צנוע לנסוע באוטובוס. לא צנוע לנהוג ברכב. אולי בכלל כדאי שנשים תישארנה בבית מהבוקר עד הלילה ותבשלנה קציצות? אה, זה לא כי הן צריכות לעבוד ולפרנס במקום הבעל שילמד תורה. מה, מה, מה רוצים שנעשה?!?! היינו צריכים להיוולד כולנו בנים וזהו. להיות אישה זה לא צנוע. נקודה
המומה23.01.17
אחרי מה שכתבת בא לי קציצה שעבדו להכין אותה יום שלם בבית בלי לצאת. אויש אני רעב... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דונלד טראמפ24.01.17
רציתי להגיב ועכשיו כבר אין לי מה.. המומה..
מיכל24.01.17
40
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדי שפוי וחרד23.01.17
39
ט
יודע דעס' עליון23.01.17
מי שציית לרצון ה'. ועלה לציון. ניצל. עובדה.
היסטוריון.23.01.17
38
גברים בגילאי 19 20 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
סטטיסטיקה23.01.17
37
כ (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה23.01.17
36
כל הצרות, אבל כל הצרות, בגלל, שהמועצת שלחו החכי"ם לחדש גזירת גיוס השמד והניאוף... ולא משום דבר אחר.
ח ב ר23.01.17
35
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בת שלמה23.01.17
34
האם זה קשור למוכי עץ?
צביקה24.01.17
בגלל שנתקע לה עץ . עפ''י הגמרא בריש כתובות
אחד העם 26.01.17
33
בערב הסעודית ובמקומות שנשים לא נוהגות, יש הכי הרבה תאונות. ככלל, גברים אחראיים ל99% מתאונות הדרכים הקשות ו905% לתאונות דרכים בכלל. מה הכוונה "בידוע"? ידוע למי? ל"חכמים" שמעולם לא הכירו נשים אמיתיות, אלא רק חרדיות גבריות ומדברים מגחמותיהם?
נהיגת נשים24.01.17
32
אכזרי אם אישה אין רישיון הבעל באמצע נסיעות נרדם מעייפות עם הילדים סכנה נפשות שיש אישה שתחליף במקום הבעל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שי24.01.17
31
וכנראה מה שהוא אמר התאים לאותו אברך. זה לא שחור לבן הנושא הזה. חוץ מזה שאני נוסעת לעבודה כל יום באוטובוס ותמיד אני מרגישה בחוסר נוחות מהאי צניעות שיש שם. כשאני נוסעת עם אוטו אני מרגישה יותר בנח. הנושא רחב ועמוק ויש הרבה מה לדון בו ובטוח לי שאילו הרב זילברשטיין היה יודע שדבריו יתפרסמו כבודו היה מתקן
שרון24.01.17
שאת מחזיקה מהרב. התרשמתי עמוקות. באופן כללי עדיף שתיסעי באוטו ולא תקשקשי
צביקה24.01.17
30
זכות גדולה היא לך על שהארת את עינינו , בסוגיא הסבוכה שדשו בה רבים-מי הם מצביעי ומצביעות מפלגת העץ. ישר כחך! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לייזר מנחם24.01.17
29
זה בגלל גזירת הגיוס והשמד ר"ל חובה להתנגד ולמחות !
ר יענקב24.01.17
28
שאין לאישה בשום אופן לנהוג ברכב זה נגד כל כללי הצניעות המיוחדת לבת ישראל, זה לא עניין של שנות 2016 ולא פחד של הציבור החרדי וכל השטויות שהעליתם ע"י אנשים מפוקפקים !!! ב. רק אתמול היו לי 2 מקרים של נהגות נשים, 1, נהגת נתנה זכות קדימה לרכב שעצר בעצור כפי שהחוק מצווה והיא חיכתה שהוא ייצא והוא מחכה ש
הלואי החוק יאסו24.01.17
אמנם יש בודדים שאסרו נהיגה לנשים, כהגר"ש וואזנר והגר"מ גרוס. אולם טעם האיסור אינו ברור כלל, וכן תמה עליהם מרן הגר"ב זילבר בשו"ת אז נדברו חלק י"ג סימן פ'. ונפרט להלן את הטעמים והדחיות: א. טוענים שהדבר מבליט את האשה וגורם משיכת תשומת לב רבה - טעם זה אינו שייך בימינו כלל, כי בכל מקום (כולל כל הערים הח
רפאל24.01.17
27
אפילו מטאטא יורה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james23.01.17
26
כתבות הזויות כאלה מתפרסמות בציבור ויוצרות חילול ה' עצום! טוב יעשו הרבנים אם ידברו לפעמים גם בשכל ובחכמה ולא מהרהורי ליבם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם23.01.17
25
הכל בגלל הנשים הכל בכל מכל כל בגלל הנשים נחרב העולם הכל בגללם צריך להקים מדינה או גלקסיה נפרדת רק מגברים ושם יהיו כל הצדיקים הטהורים יוכלו כל היום ללמוד וללמוד ויוכלו לפקוח עיניים 24 שבע בלי שינה בקיצור ממש גן עדן .
גבר23.01.17
אז יגיעו הגברים לעולם אם לא יהיו נשים?😂 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אמא24.01.17
תקשיה אתה כזה חי בסרטטטטטטטט (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תיכוניסטית24.01.17
24
או שבאופן כללי נראה מהצד שהנוהג בו מרגיש שהוא לבד על הכביש, אני יודע שנוהגת בו אשה, ותמיד זה מוכיח את עצמו! אם הן לא עושות מספיק תאונות זה בגלל ששאר משתמשי הדרך מחפים על הטעויות שלהם ועושים פעולות למנוע את הנזק שהן כמעט גרמו.
מאיר23.01.17
נשים הרבה יותר זהירות מגברים וכמעט כל התאונות דרכים נגרמות על ידי נהגים צעירים מופרעים נשים אולי נוסעות יותר לאט מגברים אבל הרבה יותר בטוח כשאני הסתכלתי כל פעם שרכב ניסה לחתוך או נסע לאט מדי או סתם עשה פוזות בכביש 99% זה היה גברים ואין טעם להכחיש את זה
just me23.01.17
זה בדיוק מה שטענתי. הנשים נוהגות כאילו הן לבד, וכשיש להן טעויות הן תמיד מגלגלות אחריות על האחרים, וכולם לא בסדר חוץ מהן. תתמודדי עם העובדות ואל תתכחשי להן, זה לא יעזור.
מאיר24.01.17
אכן העובדות מדברות בעד עצמן ותראה בעצמך!!!!!!!
just me24.01.17
23
ואם ליבו יגיד משהו אחר? ואם ליבי אומר לי שזה בגלל גברים סוטים שמסתכלים על נשים?
לא מבינה23.01.17
בלב של הרב שהתורה היא כל חייו, ולכן נקראת דעתו 'דעת תורה', כי מה שעולה בדעתו ובלבו הכל זה רק מהתורה, מה שאין כן אצל אנשים שיש להם עוד דברים בחיים וד"ל, וכמו שהטיב להגדיר זאת בשבילנו הסמ"ע (בחושן משפט סימן ג,סעיף יג) כי דעת בעלי בתים היא היפך מדעת תורה.
משיב כהלכה24.01.17
22
שם כתב שלגברים זה יותר בעיה מאשר נשים, כגון שאם עוברת פרוצה שמחוייב לעצום עיניו
מאיר23.01.17
21
יש מצב??? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תהילה23.01.17
20
נמאס כבר שרבנים הופכים להיות, מיסטיקנים, נביאים, בעלי רוח הקודש ומה לא. בגלל שנשים נוהגות ועוברות על צניעות יש תאונות? ובגלל ביטול תורה יש פיגועים? לא בגלל שימוש בסמס בנהיגה, שיחות, עברות על החוק לפעמים? לא בגלל נוער נושר, סמים בישיבות, מקלטים לנשים מוכות או אנוסות, נוער בסיכון, רבנים שנתפסו בשוח
טפטוף להמונים23.01.17
דברים כדרבנות , יישר כח לכותב התגובה. ומה עם החיסונים שמזיקים לכל הילודים הגדלים ר"ל עם בעיות. אפשר לומר שציבור החרדים בורים ולא מתמצאים בבשר הדבר ובעצמם מביאים נזק על עצמם כולל שר הבריאות שיודע על התופעות המזיקות לילודים ומתעלם מהם . כמו"כ מריסוסי החומרים הכימיים הרעילים לאוכלוסיה משמים ע"י מטוס
מעגלי23.01.17
19
וזה מדעי--וכך גם על הכביש וגם בתאונות וברציחות כאלה ואחרות.................. ידוע ומופרסם מאוד-תמהני על אמירה כזו...........לא צריך תירוצים בשביל צניעות ומי אמר שלא צנוע לנהוג?????יותר צנוע להלך ברחובות???????.......... ל"קובענות" ולדעות הקדומות צריך לקיים את ההלכה עם השכל התורה היא לא ד
ש23.01.17
18
אמת צודק ב100000000000%!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אסף 23.01.17
17
עובדה.
מיכל23.01.17
אלא בגלל שהם נוהגות יש ריבוי תאונות...
הבנת הנקרא!!23.01.17
16
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נוחי23.01.17
15
האינטרנט בגלל הגיוס בגלל אבות תושיע בנים נקודה .
חרדי23.01.17
14
אני חושבת שרוב התאונות גרמות על ידי גברים, ובזמננו שנשים עובדות ומפרנסות הרכב עוזר ומקל עליהם בכל המטלות שהן מבצעות. והיכן היא האמונה שהכל נגזר מלמעלה.
שרה כהן23.01.17
13
אחד האברכים לפני למעלה מ 30 שנים שאל את הרב משה פיינשטין אם אשתו יכולה להוציא רשיון נהיגה והוא ענה לה שאישה שנטסעת באוטובוס זה הרבה פחות צנוע תשפטו אתם מה נכון יותר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דניאל23.01.17
הרב כתב במפורש "יש לציין שבחו"ל מצב התחבורה שונה מבארץ ישראל, ולכן בחו"ל יש לשאול את הרבנים שם כיצד לנהוג".
משיב כהלכה24.01.17
מה המצב בארץ, נסעת פעם באוטובוס? זה גן עדן לחולי נפש כמוך
יונתן24.01.17
12
אבל הרבנים לא יוצאים נגד למה? ככה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אני23.01.17
אתה איש בער לא יבין . בטוח אתה ספרדי רווק !
לוני23.01.17
צודק מאה אחוז! שאלה טובה! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א23.01.17
11
בכל הסקרים רוב התאונות נעשות באשמת הגברים, גם אם הנהיגה הנשית מעצבנת לפעמים.
גד23.01.17
10
אשתו של הרב זילברשטיין נוהגת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב23.01.17
"לפעמים יש לאישה אילוצים מיוחדים שהיא חייבת לנהוג ברכב, כגון שיש לה ילד בעל מום ואין מי שיכול להסיעו רק אמו, ובמקרים מיוחדים אלו, יש לעשות שאלת חכם."
aca23.01.17
9
23% מבין כלל הנהגים המעורבים בתאונות דרכים בין השנים 2003-2010 היו נשים. מבין הנהגים שהיו מעורבים בתאונות קטלניות, הנשים מהוות 10% בלבד, בעוד שאחוז הנשים מכלל המורשים לנהוג עומד על כ-42%. כך מדווחת עמותת אור ירוק, על-פי ניתוח נתוני הלמ"ס. שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק: "נשים מאופיינות בנהיגה זהירה יו
מיכל23.01.17
העבריינים הגדולים ביותר והדרישה הקשה ביותר היא כנגד הגברים נשים הן רק עזר כנגדו.
ש23.01.17
8
אמר בשיעור נקבה גימטריא נזק
לחיאני23.01.17
כפי הידוע לי אם אנני טועה אשתו של הרב זלברשטיין נוהגת... או יש לה רישיוו. לא נראה לי שהרב אמר את זה... רוב הדברים הנאמרים בשם הרבנים.. זה בשם העסקנים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שושנה23.01.17
כנראה הוא אמר זאת בהלצה, גם אני מסכים שכדאי כמה שפחות לתת לנזק לנהוג
ברוך24.01.17
גימטריה אהה? מזוז אמר ?
מיכאל24.01.17
7
In America all litvishe women drive and they have less accidents (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
Shmuel23.01.17
6
לא בושה להודות כי ניתן ללמוד מכהני הדת המוסלמים, את הדרך ילכו בה, ואת המעשה אשר יעשון.
דן סגל23.01.17
5
התאונות בגלל השנאת חינם של הליטאים תלמידיו של הרב הזה ,ששונאים את השונה מהם .מכים בגלל איפונים וחיילים.התורה בגלות אין להם לא תורה ולא דרך ארץ. .מה קשר לניהגת השים תפסיקו להאשיאת הנשים הבעיה זה הגברים .תפיסקו להרטס את התורה אם הלימוד העוקם שלכם. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמוליק 23.01.17
4
מסמסים בדרך..אפילו כותבים כתובת בויז וזאת הסיבה!! אנשים לא מפוקסים! ולא מרוכזים! ולא קולטים שמחזיקים הגה ביד ולא צעצוע... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אחת23.01.17
כמובן שניתן לומר זאת בתור מעלה שהם יותר קשורות לרגש וכו', כל זה לא משנה את המציאות "כידוע שטבע הנשים שאינן שולטות על עצמן בעת צרה ודחק". לא ניתן לתינוק או לילד לנהוג בחופשיות כי הוא אף פעם לא עבר עבירת תנועה, נכון? מי שמעוניין להתלונן כמובן יכול להסתכל על זה בתור קיטלוג והכללה של כל הנשים כנכות, אבל
משיב כהלכה24.01.17
3
זה לא כמו הדור הקודם!!! היום הנשים יוצאות לעבוד, עושות קניות, מחזירות את הילדים, ועוד ועוד... זה סיוט לגדל משפחה בלי רכב!!!!!!!! חבל שמונעים לעשות רישיון לפני החתונה - אחר כך אין לזה כסף, זמו ופנאי!!!!! התאונות הם אולי בגלל הפריצות ותערובת ה' ירחם באוטובוסים. לפעמים זה נראה כמו תמוגת אופנה. פשוט מזע
מיכל23.01.17
2
la causa es que el 80% de las mujeres manejan mal y son inseguras al volante y que la mayoria de los israelim no dejan de mirar el celular, otro problema . el dia que sepan q no manejan un auto sino un arma aaaprenderan a ser mas prudentes
esther23.01.17
1
ידוע שנשים פחות מעורבות מגברים בתאונות. ממתי יש הלכה של איסור לנשים? דברי הבל ורעות רוח
מיכאל23.01.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

התולעים שנשלחו משמים לתוך הלחם החם שיצא מהתנור

ישראל שפירא | 07.05.24

גלריית  תמונות

עצרת הזיכרון וההספד במלאת י"א חודש לצדיק מבת ים

חיים רוזנבוים | 07.05.24

"משרד האוצר לא עושה דבר"

גפני מאשים: "הממשלה נחלה כישלון במאבק ביוקר המחיה"

ישי כהן | 07.05.24

מה קיבלו ומי ויתר?

אחרי שסגרו, חזרו בהם וכעת 'דגל' סגרה רשמית עם ליאון

חנני ברייטקופף | 07.05.24

אחר התקרית המבישה 

גדולי ישראל בתפילה בציון הקדוש בחיפה המסוגל לישועות | צפו

חיים רוזנבוים | 07.05.24
ש

עם הצלחה לא מתווכחים

ככה ניצחתי את הפחד מהרבנות

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

אין גבול לשנאה

חרפה: גזירות חדשות שנערי האוצר רוצים להטיל על האברכים

קובי אטינגר | 06.05.24

יוריך מוריך

בראשות הגאב"ד: הדיינים התאגדו בהתכנסות השנתי

חיים רוזנבוים | 06.05.24

"לא נתן שישפיע עליו"

עדות מצמררת: החסיד שלא ראה מעולם את הבת שלו

ישכר זלמנוביץ | 06.05.24

סיפור שפחות מוכר

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

״משנים את ההנהגה, חוזרים בתשובה״

לאחר הסערה: הרב אייל עמרמי הכריז בשיעורו של הראשל"צ: "יהיו שירים, אבל בלי כלים"

ישי כהן | 04.05.24
ש

האם הגאולה קרובה?

"בספרא דא יפקון מן גלותא" • אתגרי המלחמה בראי הזוה"ק

כיכר בשיתוף מכון המאו"ר | מקודם

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24