כיכר השבת

מחאת 'הפלג' ו'העדה'

סאטמר מצטרפת; 'משליכים לכלא מאות בחורים באכזריות'

האדמו"ר מהרי"י מסאטמר וחברי בית הדין של הקהילה מצטרפים למחאת 'הפלג הירושלמי' ו'העדה החרדית' בגין מעצר העריקים • "דם אחים נשפך בערי יהודה וחוצות ירושלים", הם כותבים (חדשות)

79
ישראל כהן | כיכר השבת | כ"ח באדר | 26.03.17
הרבי מסאטמר והקריאה
הרבי מסאטמר והקריאה (צילום: באדיבות המצלם)

על פי בקשת בד"צ 'העדה החרדית' בירושלים מצטרפים האדמו"ר מהרי"י מסאטמר וחברי בית הדין של הקהילה לקריאתו של הגר"ש אוירבך להרעיש עולם ומלואו בראש חודש ניסן.

במכתבם כותבים הרבנים: "לב מי לא יחרד על דבר זעקת הכאב של אחינו בני ישראל תושבי אה"ק, שקולם הולך מסוף העולם ועד סופו. אשר שלטון הכופרים גוזר עליהם גזירות קשות ומרות ומחוקקים חוקי סדום להעביר על הדת בפיתוי ובכפיה את מבחר בנינו הנאמנים לה' ולתורתו. וחרדה גדולה מלאה לבנו כאשר פנו אלינו הרבנים הגאונים הצדיקים הביד"צ שליט"א דירושלים עיה"ק, בכאב עצום ובבקשה עצומה לבא לעזרת אחינו מיד הקמים לכלותם כליה רוחנית ר"ל".

הרבנים מוסיפים וכותבים: "ועתה צעקת הישיבות הקדושות באה עלינו מאת הגאון הגדול ראש הישיבה רבי שמואל אוירבאך שליט"א אשר רבים קמו להחריב את הכל ובאכזריות נוראה משליכים לכלא עשרות ומאות בחורים יקרים אברכים יראי ד' מרבים ומתעללים במו בעינויים לדכאם ולשבור רוחם.

"חלילה לנו להחריש ולראות כבלע את הקודש, בעת אשר מחוץ תשכל חרב ומחדרים אימה, ושלטון הציונים ושוטריהם מכים ועוצרים ורודפים אחים יקרים שמתנגדים להמסר לצבא השמד, ודם אחים נשפך בערי יהודה וחוצות ירושלים. איש ממנו לא יוכל להתעלם מלעשות כל מה שבידו לעזור ולעודד את לוחמי מלחמות ד', להיות נכונים לקריאתנו לצאת ולהרעיש עולם ומלואה נגד מעשה הזוועה והרשע".

"למען אחינו בנ"י הנתונים בצרה, קבענו יום תפילה וזעקה ואמירת יו"כ קטן בער"ח ניסן יום ב' ויקרא הבעל"ט להצטרף עם אחנב"י בכל מקומות מושבותם ולהתאסף בבתי מדרשות לאמירת תהלים ולעורר רחמים להתחנן לפני אבינו שבשמים שיאמר לצרות ישראל די, ולהעביר ולבטל הגזירות הקשות, ויציל את השארית הנאמנה מיד הקמים עליהם, וכל היועץ עליהם עצה ומחשבה רעה תופר עצתו ותקלקל מחשבתו, וזרועות רשעים תשברנה ולא תעשינה ידיהם תושיה. והן קל כביר לא ימאס תפילת רבים", מסיימים הרבנים.

האדמו"ר עצמו הוסיף על מכתב הרבנים וכתב: "עת צרה היא ליעקב בפרט לתושבי אה"ק הנאנחים ונאנקים מגזירת השלטון הרשע הרוצים לבלע את כל הקדוש לנו ע"כ הקריאה יוצאת לכל אנ"ש הע"י להשתתף בתפילה להעביר רוע הגזירה ביום תפילה אשר הוכרז עפ"י בקשת הביד"ץ דעדה החרדית ירושלים עיה"ק תותבב"א, והשי"ת יאזין לקול תפילתינו".

תוכן שאסור לפספס
79 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
39
אולי האדמו"ר לא יודע - איך שהתורה פורחת בארץ ישראל. אך תמיד יהיו נגד, ירצו להגן על שארית הפליטה בארץ ישראל - התגרות באומות. רוצים לעשות שלום - שוב הפגנות למה הם שותקים כשאויבינו רוצים להשיג נשק להשמדה המונית רח"ל. למה אז לא מפגינים, הרי בכל זאת ידוע שיש לסאטמר גם אהבת ישראל בחסד ובצדקה. לצערינו הת
חסיד מארץ ישראל26.03.17
38
חבורה של מטומטמים למדנים סוג ז' שבגלל איזשהי ירושה נהיו מנהיגים וכוווולם מפחדים .. האדמור מסאטמר הרי מדובר באדם שהוא איש עסקים קלסי ללמוד הוא בקושי יודע ואת הקושיות שלו הוא בדרך כלל מעתיק (ואגב כבר מעתיקים עבורו) מראים את הטמבל מבלה באיזה וילה ביורקשייר מפרסמים את התמונות שמותר מה הוא עושה כשאף
james26.03.17
37
בפעם הבאה שרוצים לעצור אדם חרדי צריך לבקש קודם רשות בכתב מבית הדין של סאטמאר! חבל רק שבית דין אוטם אזניו משמוע את זעקתם של רבבות יהודים התקועים שעות בפקקים בגלל הפרות סדר.
רפאל26.03.17
מקול זעקת 6000 נשמות שכבר נפלו בצבא
ז26.03.17

הצגת כל התגובות

36
ויש כאלו שמוכרחים להצדיק קיומם - הם פתאום יוצאים נגד זה
חרדי המקבל דיחו26.03.17
35
כשאתם מתקרים לעיר העתיקה ולכותל הקדוש שנכבש על ידי דם אמיתי של חיילים ציונים , אותו הדבר שמאול הניבא ורחל אמנו ....... ושוב בשבלכם גוזלי הדעת ואומרי השקר: כמה מילים על הרב שלמה אוירבך זצוקל: על אף שנמנה עם הציבור החרדי, היה מקובל על כל פלגי היהדות הדתית האורתודוקסית. הרב אוירבך חלק כבוד רב לרב אב
בת ישראל 26.03.17
34
מסכנים הילדים שמונעים לאלימות ואנרכסטיות בשביל כבוד שלו
וילדער26.03.17
33
יש דרדור בכל הנושאים ובכל נושא יש תירוץ אחר הרע במיעוטו אין ברירה ועוד ועוד בדיוק כמו שהמזרחי היו נראים לפני עשרות שנים וכיום הם הולכים לשרת ביחידות מעורבות לשם אתם לוקחים את הציבור החרדי ההסטוריה תשפוט מי צדק בכל מילה שאמר ומי טייח ועזר למערכות לבצע את זממם
דרדור26.03.17
32
תעשו טובה תזמינו אותם לאמריקה שיישבו אצלכם תפרנסו את הטיפוסים האלה תלמידי הזקן ממרא!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בן תיירא27.03.17
גועל נפש
גועל נפש27.03.17
31
מתחרים מי יהיה הקיצוני ביותר, שום משמעות שום עובדות רק סיסמאות נבובות חבל כך מאבדים כל אמינות לקנאות אמיתית זה כל הבעיה עם הקבוצות הללו
יהודה26.03.17
כל מי שמשתמד בצבא הרגת אותו ואת זרעו ברוחניות
ס26.03.17
30
יש עכשיו עשרות חרדים בבתי הכלא הצבאיים רובם מעדות המזרח!!! הבחורים והאברכים הללו התייצבו אך הורידו להם מעמד בן ישיבה והשליכו אותם לכלא הצבאי כי אינם מוכנים לאבד את גיהדותם בצבא הכפירה הטמא. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אוהב התורה26.03.17
אוהב תורה כי כידוע שתי אהבות לא הולכות ביחד
ז26.03.17
29
אֵרֲדָה נָּא וְאֶרְאֶה הַכְּצַעֲקָתָהּ הַבָּאָה אֵלַי עָשׂו... רק בית הדין דקהל "ייטב לב" יודע לפסוק את הדין על פי שמועה מיבשת אחרת ובשמיעת צד אחד בלבד!
רפאל26.03.17
לגייס בכוח או בפתוי??
נ26.03.17
28
וסאטמר שלוש עדות של קיצונים מטורפים
נחשפו הפנים26.03.17
של השאלינקעס וכו'
ת26.03.17
27
....חחחחחחחפפפששש הם מדברים??? הלו הם מחריבי הדת בשנאת חינם שלהם.אח לא מדבר עם אחיו....בגלל כסף וכבוד....אלוהי כסף יש להם...לא אלוקים חיים..והם יעוררו על החרבת הדת.מי שמחנך לאלימות ושנאת ישראל...שיאכל קוגל..וילבש קפוטת זהב..וייסע בקדילאק...וישתוק..הם מחריבי קרתא שחז"ל דיברו עליהם.. ממש כת האיימיש..
האדמו"ר מקזבובו26.03.17
26
כי דם אחים נשפך כמים אחינו בארה"ב תירמו דם כי הרבה דם נשפך כמים דם=כסף
שאול26.03.17
25
כשרבנים חותמים על כרוזים ש"מאות בחורים הושלכו לכלא"ושדמם נשפך כמים ועוד כמה פנינים ומי שחי בדור הזה יודע את האמת. זה מעלה הרהור שני על האמונה בדברי חכמים מדורות קודמים שיתכן שגם הם הגזימו בהרבה דברים שאין להם כל שחר.ועל פי זה קבעו הלכות ומנהגים ולאף אחד אין אומץ לבטל אותם
רפול26.03.17
ח
ופשוט.26.03.17
24
שכן רוב חסידי סאטמר שנורס עניים מרודים, ואין להם כח להאכיל את השנורס ממדינת ישראל.
דן סגל26.03.17
23
שיקיימו את דברי רבם ככתבם וכלשונם "להתאסף 'בבתי מדרשות'" ולא בחוצות הערים להתחיל עם שוטרות ולהנות ממתזי המים של המשטרה!!!!! .......... כת ארורה!!!!!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם26.03.17
22
כמה פילוגים ושינאת חינם יש אצל אשכנזים? לא מספיק להם שואה אחת? עד מתי למה לא לומדים לקח? ריבונו של עולם תרחם עלינו
RAFI30.03.17
21
אני שהכרתי עוד את סבו שהיה קיצוני מחד אבל ת"ח גדול מאידך, ידע מה לתת ומתי ומתי להפגין ולזעוק. הוא וכנופייתו, סתם חבורת רודפי בצע, ולכן מחירי המוצרים שלהם הם היקרים ביותר, וכמובן הוא רחוק מהגדרת ת"ח. הוא שם לו למטרה מלחמה בציונות וזה מבחינתו מקדש את כל האמצעים. אשר על כן אין להתייחס ברצינות למשאיו ול
אבי26.03.17
20
חבל שלא חושבים על נשים וילדים קטנים שרק רוצים לחזור הביתה במיוחד בימים כאלה עמוסים שיש הרבה עבודה. מי לוקח על עצמו את האחריות לסבל הרב שיעבור על כולם? בעוד יש אפשרות להתיצב ולהחשב בן תורה בלי שום בעיה?????
אחת26.03.17
אבל מה עם הכסף שהובטח מחו"ל? ומה עם כבודם של רבני הפלג? היעלה על הדעת שהם יקבלו את מרותם של גדולים וחכמים מהם?
ישחקו לפנינו26.03.17
אלה לא גדולי ישראל אלא חבורה של מטורללים, שאיבדו כל קשר עם המציאות. על מה הם מפגינים בדיוק? על זה שהצבא בידקש שהם יואילו בטובם לבוא ללשכת הגיוס כדי לאשר להם את דחיית השירות? הם מרימים יד על תורה משה ועל משה רבנו עצמו, שאמר לבני גד ולבני ראובן ׳האחיכם יבואו למלחמה ואתם תשבו פה?!׳.
מישהו26.03.17
19
תתחילו ללמוד יותר ולהקפיד יותר על עיניני גזל זמן גזל רכוש וגזל שינה על השחתה על חילול ה בפרהסיה... על אלימות.... אחרכ תפתחו את הפה... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעל..26.03.17
18
מי שאוהב את התורה הקדושה יבוא לעצרת, ומי שחלילה מבולבל והוא אוהב את הצבא הטמא שלא יבוא, ויעשה חשבון נפש!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אביאל26.03.17
אם אני לא תוהה אתה אמור גם לא לגעת באינטרנט זה יותר גרוע מהצבא לא?!
חי29.03.17
17
לזה חיכינו הנה הגיע הרגע שהפלג מצטרף לדעות הקיצוניות של סטמאר . הלוואי ולא תקבלו תקציבים מהמדינה כולל ביטוח לאומי וכו הלוואי שתפתחו עוד חידרים וישיבות ללא תקציבים . הלוואי שתתחתנו עם משפחות סטמריות כי ברור שהם לא יסכימו להשתדך אימכם כי משפחה ליטאית נורמלית לא תסכים להתחתן עם בחור שמפגין וגס רו
עציצים 26.03.17
באייפון
ס26.03.17
16
אם כבר כותרת אז צריך לכתוב הפלג הצטרפו לסאטמר כבר מזמן שלא רואים הבדל גדול בניהם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאיר26.03.17
ועוד פחות רואים הבדל בין דגל לקהל החרדקי"ם שסובב סביבם ומריע להם
אכן26.03.17
15
בראיית העתיד - המציאות הנוכחית היה ר' שמואל אם לפני שנתיים החברי כנסת אמרו שהכל יהיה בסדר וכו' וכו' כיום כולם מבינים כי למעשה נתנו את ידנו לחוק רע שייעודו להוציא בחורים מהישיבות הבעיה שגפני ושות' לא יכולים להודות ולנסות לתקן, כי אם כן מתברר למפרע שהפלג צדקו מלכוד!!!!
מישהוהו26.03.17
שמי שצדק זה מרן קודש הקודשים רבינו רה"י הרב שטינמן שליט"א והכל יתבטל .ואין מכסות .וחסר לכם במתונים בדין חוץ מכל החילול השם שאתם גורמים בחסות הרבה מסאטמר .לכו תיתיצבו כמו כולם .ותתחילו ללמוד .בטלנים שכמותכם
יעקוב26.03.17
השר אריאל אטיאס וראשי ישיבות הגיעו לבית של הרב דוד יוסף וכולם טוענים שאת הבחורים האשכנזים אכן לא משכנעים אבל את הספרדים רודפים ומשכנעים האם זה לא הוכחה שהטענות היו תודקות
רועי26.03.17
ותראה אם צה"ל מגיע ליעדים עם חיול חרדים רח"ל, לך תספר לקוד"קד
לחרד"ק26.03.17
14
הם עושים את כל הצרות שיש לעם ישראלעים ההפגנות שלהם וכל החרידמשוגעים
חנה31.03.17
13
אוכלים פיצה באמריקה ועושים את הגרפץ בארץ!
חזק26.03.17
12
הזדמנות לסאטמר לקחת את הפלג לאמריקה כי אנחנו רוצים אותם בצבא ואת הבתים שקנו מתרומות של חילונים. מיטב בנינו נהרגו בלחמה והפלג רוקדים על הדם כשהם תולים בובות חייל. גם כך הפלג הם בספק יהודים והמדינה עושה טעות שלא מעמיסה את המפגינים ישר לצבא.
אמת לאמיתה30.03.17
11
שקרים ובדיות... אסור לשקר. ה' שמו אמת ואנו צריכים לדבוק במידותיו... מאות נאסרים...דם בחוצות !! אוייש באמת !!! ליבי ליבי על עוכרי ישראל ומחללי שמו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עילם26.03.17
10
כל הכבוד לסאטמר למרות שאני סובל בעסק מההפגנות אבל הם צודקם למה לגייס בכח או לחייב לבא ללשת גיוס שהם יבאו כמו משרד הדתות ויתנו דחיות
פוסק הדור26.03.17
9
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הרבנים המחורפנים26.03.17
8
ודגל התורה לקהל החרדקי"ם סוג של שעת בירור
יוסי26.03.17
פעם זה בדץ ופעם זה ברקת .ועכשיו סאטמר הכושי התורן.ודגל התורה תמיד בדרך השם כדרך מרן החזוא
שי26.03.17
7
והם עוד מעיזים לדבר . הרי בשנות ה30 של המאה שעברה הם הטיפו נגד הציונות ונגד העליה לארץ . אלה ששמעו לאד"מור מסטמר הגיעו בסופו של דבר לאושויץ . הם לא יוכלו לרחוץ בנקיון כפיהם ולמר ידינו לא שפכו את הדם הזה...
משה26.03.17
6
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פינוקיו26.03.17
שנעצרו כמובן שרוב רובן שוחררו בו ביום או למחרת אבל נעצרו במעצר
לא הגזימו30.03.17
5
קיצוני הפלג המטורף בנתיים מובילים
יהודי26.03.17
רובם מתביישים מהצבור החרדי ומנסים לא להיות קיצוניים ולהיות כמו כולם, רק מה אין להם ברירה יש להם 'שיטה הקדושה' שלא יכולים לזוז ממנה, אבל תאמין לי הם היו שמחים לא לתקוף כל שני וחמישי את אגודת ישראל וכו'
ש26.03.17
4
שימשיך להתקוטט שם באמריקע עם אח שלו ולא יתערב לנו כאן בישראל.
דוד26.03.17
הבעיה היא אחיו הגדול שלא מוכן לשמוע על שתי סאטמר
ז26.03.17
3
לדפוק להם מכות עד שיפסיקו עם ההפגונעס וההתרסה שלהם. נמאס כבר שהפלג הזה ינהל כאן סדר יום!! תחתית החבית של הציבור הליטאי!! מתנשאים זבלים!! הציבור החרדי צריך להיות דוגמא לסדר. לא לאנרכיזם. ממתי ההשקפה החרדית התחלפה ממחאה שקטה ושתדלנות אינטנסיבית לפראות??!! ממתי החרדים הפכו לחיות טרף שחוסמים מקללים ומשת
.26.03.17
אתם זוכרים מי היה מדבר כל היום שבדור הזה הבעיה היא מידות רעות בהודעה שלך אין מידות טובות
שאול26.03.17
א. יוצאים למחאה עם קשת גדולה של רבנים. ולא כל אחד יחסום פה כל יומיים ב. ההפגנות שאתה מדבר עלהים כמעט כולם קשורות לעדה החרדית. וזה לא חידוש . בדיוק עלהם ועל דומהים אנו צועקים. ג. לראייה הקפידו רוב הרבנים בשנים האחרונות על מחאות ברשיון. ובלי כותרות שיוציאו לחילוני את העיניים ד. איך נראה לך חתיכת מתנשא
מגיב חצוף26.03.17
אבל אני כבר בגיל 57 ומכיר וחויתי המון הפגנות של ישיבות ליטאיות בבני ברק ובפ"ת במחאות על חילול שבת וחיטוטי שכבי וכו', מה שקורה היום זה קליפת השום נגד אז וזה בהוראת הרבנים דאז רק שלא זכור כתבי שטנה ע"י יהודים ועוד שקוראים לעצמם חרדים
יוסי26.03.17
2
אשרי הדור שזוכה למנהיג אמיתי כמו המהרי"י מסאטמר ששומר על הדרך הישן ולא נתפעל מלחץ המתחדשים למיניהם, חזק ואמץ בשם כל החרדים לדבר ה'.
המחזק31.03.17
1
חבורה של אידיוטים שמפגינה בגלל שלא הבינה פשט בסוגיא של "דבר שלא בא לעולם" וד"ל. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מרן הגרש אוירבך26.03.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 11:29

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 10:41
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

4120

"הקוד" | כך תגלו האם החמץ יוצר לאחר הפסח

חזקי שטרן | 08:18
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

אשר גאלנו וגאל אבותינו

בעיצומו של הקבלת פני רבו: הראשון לציון נשא תפילת הרש"ש עקב המצב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

תיעוד מיוחד

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24