כיכר השבת

לצד הראשון לציון

הרב בוארון נגד הרב ברדא: "האשכנזים היו רוגמים אותו באבנים"

הגאון רבי ציון בוארון, מבכירי הדיינים הספרדים, מתייצב לצד הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף ויוצא במתקפה נגד הגר"י ברדא: "אצל האשכנזים היו רוגמים אותו באבנים" (אקטואליה)

127
ישי כהן | כיכר השבת | כ"ב בניסן | 18.04.17
הרב בוארון והרב ברדא
הרב בוארון והרב ברדא (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הגאון רבי ציון בוארון, מבכירי הדיינים הספרדים, מתייצב לצידו של הראשון לציון והרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף ויוצא במתקפה חריפה נגד הגאון רבי יצחק ברדא: "אצל האשכנזים היו רוגמים אותו באבנים".

בשבוע שעבר תקף הגר"י יוסף את הרב ברדא בשל 'הגדה לפסח' שהוציא ובו פסק כי יש לברך על כל ארבעת הכוסות בליל הסדר. הרב הראשי אמר כי הרב ברדא "חצוף ומכשיל את הרבים".

במהלך חול המועד עלו תלמידי ישיבות למעונו של הרב בואורן שבמהלך דבריו התייחס לנושא ואמר: "קם לו אברך צעיר מאשקלון והוציא הגדות וחילק אותם בחינם ואמר לברך על כל כוס וכוס בליל הסדר נגד כל המנהג של הספרדים, נגד מרן, לחדש לברך ברכה לבטלה נגד כל מנהג הספרדים, בלי לפחד? אצל האשכנזים היו רוגמים אותו באבנים!".

תלמידי הישיבות במעונו של הרב ציון בוארון

כזכור, במהלך דבריו תקף הראשל"צ ואמר כי הרב ברדא המתין עד לפטירת מרן פוסק הדור רבנו עובדיה יוסף זצוק"ל ורק אז הוציא את ההגדה: "אם מרן היה חי, וואי מה היה עושה לו, הוא חיכה אחרי שמרן ייפטר הלך ועשה את זה. מה זה? לחבר ספרים ככה נגד מרן הבית יוסף?".

תוכן שאסור לפספס
127 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
67
בספרים שלו, בספר הראשון שנדפס, והרב עובדיה כותב לו מפורש שהוא ממציא הלכות על פי דעת עצמו מסברת הכרס וזה הרב כתב שהיה ראשון לציון...... גדולי עולם עיניהם רואים למרחוק!!! אבל במקום לחזור בתשובה, וילכו אחרי ההבל ויהבלו!!!
קובי24.04.17
66
כנראה גם על האמת שלו השתלטו אנשי הרב הראשי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי18.04.17
65
איפה הכבוד לתורה?? זה לא מה שיוצא מזה
ביזיון18.04.17

הצגת כל התגובות

64
זה לא חדש כך דעתו היתה תמיד גם בחיי הרב עובדיה (תראו בעצמכם בויקיפדיה), והרב עובדיה גם חלק עליו בחריפות וגם העריך אותו , הוא לא הסתיר דעותיו מעולם. הזהרו בכבוד ת"ח
שי18.04.17
אורים ותומים. ואפשר גם לשכתב הסטוריות. לך תביא ראייה אחרת - לא ויקיפדיה.
"תנא" דלא מסייע20.04.17
יצא נגדו בחריפות וביטל אותו כ"אברך צעיר שלא שימש" "הרהיב עוז לצאת נגד מרן... וכבר היכה הגר"ש משאש על קודקודו... וידעתי בני ידעתי כי הנ"ל עומד במרדו וממשיך לפסוק גם בעניינים אחרים נגד פסקי מרן השולחן ערוך, וכל יראי ה' יתרחקו מהוראותיו" (חזון עובדיה, חנוכה)
יוסף חיים18.04.17
63
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חכם באשי18.04.17
62
נו באמת. אם זה ציטוט מדויק אז זה מעט מביך. ככה לכנות אדם שבקי בכל התורה. סתם לגרום למלחמות. ובאמת צריך ללמוד מרגימות אבנים. זו דרכה של תורה בהחלט. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שאולי18.04.17
לא בקי בשום דבר, ומה שהוא יודע הוא מסלף
דוד18.04.17
61
יחד כולה לא רק אותו.. כמו שהם באמת עושים לא מצרפים למנין את הצד השני... רק משהו יכול להסביר למה כל הרבנים האלו נמצאים בצד של פלג יחד ושאר הרבנים בצד השני
שמואל מ18.04.17
למה שעושים לנו אנשי יחד
מיכאל18.04.17
60
זו דעתו בהלכה ממקורות שלמד מה צריך רק לקרוא את ההלכה ולא ללמוד לאמיתה של תורה? שמעתי שיעור של הרב ברדה אמיתה של תורה בסברות ובלימוד
הצעיר והקטן24.04.17
אני מוחה על כבוד מרן זצ"ל. מרן בחיים לא חלק על הרמבם אלא פסק לפי ראשונים אחרים. והתביעה על ברדה היא שאמר שהרמבן והריטבא לא יודעים מי זה הרמבם ורק הוא יודע.
דוד24.04.17
59
גם מרן הרב עובדיה התחיל מאפס כיהודי פשוט והתגלה כתלמיד חכם אז עכשיו הבנים שלו רוצים את הכבוד השלטון והשררה בשביל מה ? עכשיו הזמן לרב עובדיה הבא . אם זה הרב ברדא או הרב מזוז או רב אחר הרבנות לא עוברת בירושה נהנים ממנעמי השלטון ותוקפים בשם הדת
הכל עפ הלכה 21.04.17
58
לצערנו הרב סתם מכניסים מחלוקת. נכון שהרב ברדא חולק. אבל צריך לכבד וכידוע זו היא שיטתו, והמעיין יראה שלפעמים הדבר מסתדר בעיון הבית יוסף ומרן השוע. אלא שזה שהוא חולק על מרן באמת לא בסדר ועל כך יש להעיר כדרכה של תורה. וכבר הכה הגר"ש משאש כידוע על קדקודו עיין שו"ת שמש ומגן חלק א וגם מרן זצל הגר"ע יוסף
הרב שמעון18.04.17
כל אחד שמעיין בספריו מבין אחרי כמה דקות שהרב ברדא הוא עם הארץ גדול. וגם גאוותן גדול. כמובן שאין לו שום יכולת לחלוק על השו"ע מסברותיו, לאחר שקיבלנו הוראות השו"ע, ולכן כל גדולי הדור יצאו נגד העקום הזה מאשקלון.
אהרוני19.04.17
57
אני מתפלא על הרבנים הרב יצחק יוסף והרב ציון בוארון, הרי הם יודעים ברגע שהם ידברו על איזה רב. מיד עוטים בהערות המשתמשים וכותבים לשון הרע, חוצפה, גסות רוח, כל הלכלכלים על אותו רב שאפילו אינם מכירים אותו. כל העוונות והקטרוגים שיוצאים מההערות של המגיבים כולם באים על צוארם של הראשון לציון, והרב בואהרון.
דוד18.04.17
56
הוא צעיר מהרב יצחק יוסף בשנתיים ומהרב בוארון ב7 שנים. רק תמים יחשוב שהסיבה שתוקפים אותו זה בגלל פסיקת ההלכה השונה שלו. הסיבה שהמורשת של הרב עובדיה דועכת היא לא בגלל רבנים החולקים עליו כדרכה של תורה, אלא דווקא בגלל הרבנים המחזקים את פסקיו באמצעות קללות ודמגוגיה זולה
איש אמת18.04.17
55
של הרב אתם מוזמנים לבדוק!
הרב18.04.17
54
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דניאל משה18.04.17
53
הרב ברדא לדעתי אין לצאת בשצף קצף על הרב ברדא.הממשיך להחזיק במנהג אבותיו.גם בני תימן הנוהגים על פי פסקי מהריץ זצ"ל .ממשיכים עדיין במנהגם .ומדוע אינם יוצאים בשצף קצף על האשכנזים.מה נשתנו אלו מאלו..די להשמצות.מי שלא פוסק כמונו .וכי הוא מנודה ודחוי.
דויד12.04.20
52
תלמידי רבי עקיבא לא מתו כי בירכו על כל כוס או רק על שניים מהם, אלא כי לא כיבדו זה את זה
שלום18.04.17
51
שילמד הלכות כותב הרמב"ם הספרדי לברך על 4 כוסות. בושה דיין עם ארץ
בוארון שילמד18.04.17
50
תיזהרו בלשונכם כל המגיבים מקווה שלא תחפשו לבקש סליחה מהרב ברדא (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רחל18.04.17
49
השארתי תגובה בכתבה של הרב יחק יוסף ומשום מה לא העלו אותה בכל אופן ישנם יותר מ-90ראשונים וגאונים שאומרים לברך ורק 20 אומרים לא לברך וחלקם אומרים במפורש שהמנהג כן לברך האם זה נחשב ברכה לבטלה אחרי שהרב הוכיח שגם המנהג שצריך לברך וכן הלכה הערוכה ומרו השו"ע לא ראה רוב הראשונים שאומרים לברך האם אין צד לו
יהודי פשוט 18.04.17
48
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי12.05.17
47
לא מובן מה הבעיה עם מה שאמר,הוא הולך לפי דעת הפוסקים ראשונים והאחרונים ,מה אתם מצפים שהרב יראה שיש פה טעות והכשלה [בן אם זה בכוונה או לא]וישתוק,החובה היא למחות,מי שרוצה להיות בת יענה אחרי ששמע את המחאה נגדו,שילך עם ההלכות של הרב ברדה ,הרב בוארון הוא גאון עצום ואין לו שום כוונה לפגוע בו סתם,ברגע שהוא
ש.חגירה 19.04.17
מה התנאים ואמוראים טעו
הקטן והצעיר24.04.17
הרב ברדא הוא בקושי אברך, לא גאון ולא עצום, ויש לו סברות עקומות מאוד.
בנימין19.04.17
בנימין, אתה טועה ומטעה. הרב ברדה הוא צדיק עצום, תלמיד חכם, חיבר מעל עשרים ספרים, גיסו של הרב מאזוז (אולי זה מסביר את הקטע שכולם נגדו?)... יש לו מוסדות באשקלון, ויש לו מעצמה של תורה התשובה שם. אגב, הוא לא אברך, הוא בן שבעים פלוס. תרשום בויקיפדיה, תחפור קצת, ואז תיסע לבקש ממנו סליחה.
משה13.05.21
46
הם למדו יחד בצעירות הרב ברדא קודש קודשים!!!!!!!!!!!!!!!!!!
TUVS18.04.17
45
מי שרוצה לשמוע לו שישמע מי שלא שימשיך לפי דרך אבותיו.. למה לזרוק אבני לשון הרע?
פרופ' יש פתרון18.04.17
44
ממזרים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גד18.04.17
43
וכבוד ה' מלא את המשכן. הנרגמים הם משה ואהרן והמבקשים לרגום הם האספסוף. אם הרב ברדא מהנרגמים, אזי מקומו עם משה, ואם האשכנזים היו מבקשים לרגום אזי מקומם עם האספסוף. על כן, יחוסו הרבנים על כבודם ועל כבודנו, ויאמרו דבריהם בנחת ויחלקו בכבוד. הלבנת פני יהודי חמורה מברכה לבטלה.
זבולון18.04.17
תפסיק כבר מהחנופה ליצחק יוסף. אותך היו צריכים לרגום באבנים כשהלכתה נגד מרן הרב עובדיה זצוק"ל והגשתה מועמדות לרב ראשי, תתבייש לך בו ארון ושב לך בין השפלים
ישי18.04.17
רוגמים אותו כי הוא רשע מרושע מחטיא הרבים, ממציא הלכות מסברותיו העקומות ומנסה לשכנע את כולם ללכת כך
יוני18.04.17
42
ולכן הוא פושע? ומכשיל הרבים??? עצוב מאד...
ס''ט18.04.17
41
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רבונו של עולם.18.04.17
40
תלמיד חכם או רב שמדבר בצורה הזו הוא לא רב ולא כלום פשוט הפצת רוע!!! אפשר לא להסכים הלכתית אבל להגיע לדיבור כזה?? בגלל זה שונאים את הדתיים והחרדים אתם מביאים את זה על עצמכם!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אודי18.04.17
שיגידו שהוא רב וצדיק גדול וכל הכבוד לו? אומרים את האמת, הוא אברך צעיר שבקושי יודע משהו, חיבר ספרים מלאים קש וגבבא, וגבהות ליבא, וזה מה יש.
שלמה18.04.17
39
הזהרו בגחלתן של תלמידי חכמים... כל רב כבודו במקומו מונח... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חגית18.04.17
שאותו אפשר לשרוף...
מאיר18.04.17
נכון שכל רב במקומו מונח וגם כל כבוד האדם במקומו מונח אבל במקום של חילול השם ובמקום של מגלה פנים בתורה שלא כהלכה אין כאן לשון הרע!אדרבה! זהו כבוד התורה להעמיד את אמיתותה ואת דברי השולחן ערוך שמפיו אנו חיים והחולק עליו כחולק על השכינה! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תומר18.04.17
38
וואו
db23.04.17
37
לרב ברדא.
דוד18.04.17
מסבירים לו שהסברות שלו עקומות מאוד, שהוא לא יכול לחלוק על השו"ע, גם כי הוא עם הארץ וקטן בשביל לחלוק אפילו על אחרוני זמננו, וגם כי קיבלנו עלינו הוראות השו"ע. אבל הוא בשלו, עומד במרדו כלשון הגר"ע.
מיכאל18.04.17
36
ברדע אדם בעייתי באישיותו ובאשקלון עושה מחלוקות רבות, אולם מדובר במחלוקת הרי"ף והרא"ש מרן פסק כהרא"ש שלא מברכים על כל כוס בנפרד ואילו הרמ"א פסק כדעת הריף שכן מברכים על כל כוס. רבי יצחק לפני שמשתלח צריך קצת להירגע מה גם שהכל נעשה תחת גלימתו של הגר"ע יוסף מותר לחלוק עליו במידה ויש סימוכין שספרים ובמנה
דוד18.04.17
לפסוק כנגד מרן השו"ע. אני אפס גדול ולא מתיימר לדעת משהו ... שאלה דומה התעוררה אצלי לגבי הבן איש חי - מה הוא לא ידע ... ?? אבל הסבירו לי שהוא לא רצה להיות פוסק בא"י ע"מ לא לחלוק על מרן השו"ע וכל המנהגים שהוא הנהיג לא תקפים בא"י. הוא הבין שהשליחות שלו זה ראש הגולה ולהנהיג את פסקיו אבל לא בא"י. הלואי ש
א18.04.17
35
יראה כמה גאווה סרוחה יש שם, כמה גועל נפש, אברך צעיר עם הארץ עם סברות עקומות, מרשה לעצמו לחלוק על השו"ע, נגד המנהג של כל הציבור הספרדי להדליק נרות חנוכה בצאת הכוכבים, ונגד כולם, עזות מצח שיש רק בישיבת כסא גלגלים מבית מדרשו של ההוא.
יחד18.04.17
אני לא מתיימר לפסוק גדלותו של מי יותר גדולה אבל כן ייצא לי להכיר במעט את הרב ברדה ולא משמועה אלא מה שראו עיני ו א. הוא לא אברך צעיר . ב. הוא יושב והוגה בתורה יומם וליל. חשוב לי לציין שאני לא נוהג כמוהו אלא על פי פסקי מרן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלי18.04.17
ולא יחטיא אף אחד עם פסקי הלכות הזויים
אלחנן18.04.17
חצוף תתבייש
יהודי19.04.17
מי שמך לקרוא לישיבה ענקית ברוח כסא גלגלים אינך מגיע לקרסולי קרסוליו אוי לנשמתך מחלוקות תמיד היו ויהיו אבל בכבוד ואצל דור חסר דיעה שבימינו כל החולק הרי הוא כופר היזהרו בכבוד תלמידי חכמים
יוסף דידי18.04.17
34
אבל אני יכול לומר שהגאון הרב ברדא שליט"א - ת"ח גדול, וגם הרב בוארון.
דוד צבי המבורג18.04.17
33
ומי שהולכים עפ"י הרמב"ם כבר התברר שאין לאף אחד כח לכופם לשנות ממנהגם. כפי שאין לכוף ממנהגם את ההולכים עפ"י הרמ"א (לרבות היישוב האשכנזי הישן שנמצא בא"י עשרה דורות ויותר ולא שינה) או האריז"ל (שתלמידיו - לרבות בא"י - לא קיבלו את השו"ע). הדעה שהשו"ע הוא מרא דאתרא היא דעת הגר"ע זצ"ל שכוחו לא הספיק על מנת
יהודי19.04.17
והרב ברדא לא מנסה לחזק מנהג כלשהו, אלא ממציא הלכות מעצמו.
יונתן19.04.17
32
אני מוחה בכבוד מרן הראשון לציון רבנו יצחק יוסף שליט"א ובכבוד מרן ראש הישיבה (שמרן הגר"ע יוסף זצוק"ל) רבנו מאיר נסים מאזוז שליט"א והגאון הצדיק המקובל הרה"ג יצחק ברדא שליט"א. מי אנו שנכניס ראשינו בין ההרים הגדולים. ולשאלה מדוע הרב יצחק דיבר על הרב ברדא כך, וכי זו היא דרכה של תורה? אסור לנו לשאול כאלה
משה אהרון18.04.17
כדבריך צריך לנהוג בכל מחלוקת לשם שמים
משה19.04.17
31
לא הבנתי מה הפירוש תלמידיו שעלו לבקרו החול המועד שאלו וכ' כתוב עשה לך רב אז שיעשו שהרב שלהם אומר מה הם צריכים לשאול שאלות מפסקים של רבנים אחרים ותמיד זה לפי הפוליטיקה היומית אשריהם ואשרי רבם. נראה מי הרב הפוליטי הבא שיצא נגד להראות שהוא קיים שהציבור ישמע עליו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איציק18.04.17
30
האשכנזים שרוגמים באבנים הם הפלג או הצ'אלמרים הוותיקים
ספרדי טהור18.04.17
29
על רב וחצי שנשאר להם, רק שכוחים שהרב יצחק לא תקף אותו בגלל משהו אישי אלא שהוא חלק על מרן השו"ע ומחלק זאת לרבים חייב לצאת נגדו בכל תוקף... אל תגדיו שזה מחלוקות אישית... לאחר שהבן אדם חולק כך על השו"ע
שמואל 18.04.17
28
אשריו שהצליח לפלג את הציבור הספרדי ועכשיו גם מזלזל ברבנים גדולים.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אברך18.04.17
27
אין הוראה מחייבת כל ישראל אלא מבית דין של 71 היושב אצל העזרה. יש התלמוד, שמחייב כולם לפי שכולם הסכימו עליו, כמבואר בהקדמה למשנה תורה, אבל אחרי התלמוד אין כלום, רק פרשנות לפסקי התלמוד ומאמריו או תקנות של בתי דינים מקומיים שיונקים סמכותם מקבלת היהודים המקומיים אותם עליהם ושאין להם שום סמכות על אף אחד
טיל אוילנשפיגל18.04.17
26
הבן אדם שנים על גבי שנים פוסק הלכה, ואגב יש לו התכתבויות עם הרב עובדיה זצ"ל (מובאות בספרים שלו) אז מה הוא אומר שהוא לא הכיר אותו... חוץ מזה הוא הגיע להוראה? כן! נסמך מחכמים גדולים? כן! אז לא חייב להסכים איתו בכל מה שהוא אומר (גם אני לא מסכים בהכל) אבל מכאן ועד לפסול.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסל
מישהו18.04.17
מי שישמע... בכל מקום הרב עובדיה כותב עליו בחריפות, אף אחד לא סמך אותו, יש לו סברות עקומות ועל פיהן הוא פוסק הלכות, נגד השו"ע, נגד כולם, עם הארץ מדאורייתא ומדרבנן
נתן18.04.17
25
ולא יערבו אותנו בויכוחים הפנים ערביים שלהם על למי יש יותר גדול
ערן18.04.17
24
מה עובר עליכם יש מחלוק בהלכה בין פוסקי ההלכה מה כל ילד בא ופוצה פיהו נגד גדולי תורה וזה לא משנה בצד של מי אתם גם אם הרב ברדא מחטיא הרבים כלשונו של הראשון לציון מה לך לדבר עליו תשמע תפנים ותמשיך ללמוד בספרי מורינו ורבינו לא צריך לבוא ולדבר ככה תשאירו זאת לרבותינו שעושים זאת כדרכה של תורה
תלמיד מרן18.04.17
23
אין עוד מלבדו !
בארון18.04.17
22
יהודים חשובים הזהרו בדבריכם. הרב עובדיה מאוד העריך את הרב ברדא תראו חלק יא שו"ת יצחק ירנן חילופי מכתבים בינהם. אל תכניסו ראשיכם בן הרים. אני בכלל לא קשור לרב ברדא אבל אני מוחה בתוקף על ביזיון ת"ח.( גדול או קטן הוא עדין ת"ח) (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד18.04.17
21
מניח תפילין פיצפונים ואולי גם מברך על כל כוס. עם הרב שלום כהן לא מקשיב להם וגם הרב אבא ציון שאול . למה הוא קורא לרב ברדא חצוף? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוישהלה18.04.17
20
חברים יקרים יש כללי פסיקה ולפי זה הולכים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שגיב 26.04.17
19
בושא עד לאן ירדנו בלשון הרע. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ראובן19.04.17
18
הלכות ברכות אין אתה יודע איך שמו אותך דיין שנית כל עוד יש כמוני יהודים אפילו זבוב לא תרגום אתם תעלמו מהמפה היהודית אין לכם שום קשר עם עם ישראל עיין שבת קל"ט .......
אלכסנדר18.04.17
17
תמשיכו לזלזל בגדול עולם הרב ברדא קודש קודשים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאיר18.04.17
16
להזכירכם, הרב בוארון התייצב עם אנשי הפלג לעודד הפגנות וחסימת כבישים לאחר מעצר עריקים שלא התייצבו... מה משמעות המשפט ש'אצל האשכנזים היו רוגמים אותו באבנים'? גם אם נניח שזה נכון, אז מה? ב"ה שאצלנו הספרדים יש (או לפחות היה) כבוד לת"ח ויודעים לחלוק אך לכבד, ולא לשנוא את מי שחושב אחרת! אלא שלרב יש רגשי נ
שלום18.04.17
15
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
You 18.04.17
14
אינני מבין זה מחלוקת בשו"ע הרב ברדא פוסק כהרמ"א והרב יוסף פוסק כמרן הבית יוסף
מוטי21.04.17
13
לפני שמישהו פוצה פה כדאי קודם שיקראו בספרים האחרונים של הרב ברדא ולאחר מכן תחליטו מה שאתם רוצים, אך דבר אחד אני לא מבין וכי לא היה מחלוקות בין בית שמאי לבית הלל ועוד רבות תנאים ואמוראים ואף פעם לא ראינו שמישהו אמר על חבירו שירגמו אותו באבנים או שהוא מחטיא הרבים איך יתכן לומר דברים כאלו אנו נמצאים בז
איש יהודי אמיתי21.04.17
12
ידוע בכל העולם שהתימנים שימרו את המנהגים המקוריים של עם ישראל לפני שחלו כל השינויים והסטיות למיניהם. יהודי תימן וסקים כדעת הרמב"ם לברך על כל כוס וכוס! וכן לברך על נטילת ידים על דבר שטיבולו במשקה. וכן הוא פשט דברי הגמרא ללא בילבול. גם הרב עובדיה ניסה "לחנך" את התימנים והוא לא הצליח. נו? אז הם מברכים
יהודה שוורץ20.04.17
11
למה אתם מפרסמים את זה? הרב ברדא שליט"א מביא נימוקים הוא לא סתם אברך! ואני לא מתלמידיו... מה לנו ולמחלוקת הזאת תקראו את הסיפור על המחלקת בין ר יונתן אייבשיץ זיע"א ליעב"ץ זיע"א...
רפאל18.04.17
10
היזהרו בכבוד תלמידי חכמים כששני הרים רבים אנחנו הקטנים יש לנו לישתוק מי אתם בכלל שתעיזו להרהיב עוז ולדבר על כיסא רחמים או על העומד בראשה וכן על הרב ברדה שבו תלמדו הלכה קטנה ושיתקו מאשר לפתוח פה על מי שגדול ממכם באלף רמות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קובי18.04.17
9
חכמים הזהרו בכבוד חברכם - כל התורה שלכם מה שווה אם אתם מעליבים את מי שחולק עליכם?
יאיר18.04.17
8
שהוא אדם גדול ורם מאוד. אך אם אצל האשכנזים, היה קם מישהו ומתמודד למשרת הרב הראשי נגד דעת גדול הדור, היו רוגמים אותו באבנים.
.18.04.17
7
חבורת ליצנים
אבי18.04.17
6
לא סתם הבאבא סאלי זצל נתן לרב ברדא תפילין שלו עוד משחר ילדותו. והרב מלול זצל מטבריה היה המתווך שאל את הבאבא סאלי למה דווקה הילד הזה ענה לו יש לכם בטבריה חתיכת קדושה אז חברים היזהרו בלשונכם הרב ברדא קדוש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אברהם19.04.17
תספר לילדים לפני השינה. הרב ברדא אפילו לא מתקרב להיות מקובל. היום יש אופנה בקרב המקובלים, לספר סיפורים על בבא סאלי שהיה מחבב אותם בדרך כלשהי...
מנשה19.04.17
5
צדיק יסוד עולם הרב ברדא, שסניקים גנבים ומושחתים
ברדא שליט"א18.04.17
4
חבל שזה לא לגיטימי לחלוק ולהביע דעה אחרת. הרב ברדא הוא תלמיד חכם שהגיע להוראה וצדיק וענו, וזכותו לחלוק גם על הראשל"צ, זה לגיטימי בהחלט להבין אחרת סוגייא, וזה לא שהוא פרסם בריש גלי שיש ללכת כמותו, מי שירצה ומגדיר את עצמו כתלמידו ומתחבר אליו בוודאי שרשאי לפסוק כמוהו, ואדרבא להכפיש זה לא דרך התורה. גם
דוד18.04.17
3
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
טוטאי18.04.17
2
הרב ברדא מנהיג את קהילתו באשקלון בצורה מעוררת השראה וכבוד. ילמד כבודו וילמד את יצחק יוסף מה היא הנהגה. עד אז השלום חשוב מהכל . המלחמה היא על בחירת רב לעיר אשקלון. ההגדה של הרב ברדא כבר שנים בשוק זה לא חדש בכלל כבודו אל יילך שולל אחרי אנשי ריב ומדון. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מנחם18.04.17
לפרחים כמוך אין הנהגה ומחפשי םרבנים כאלו
שמואל מ18.04.17
1
מי שעושה כמסורת הגאונים הוא מברך ברכה לבטלה ??? רחמא ישזבן מהאי דעתא
אין מילים18.04.17
כמו איזה ראשון שבא לו. זה בהחלט ברכה לבטלה, לכל הדעות.
אלי18.04.17
כל גאוני בבל [למעט אחד] ומנהג כל ישראל עד תקופת הראשונים, אינם "איזה ראשון שבא לו". ומכאן שלומר שזו ברכה לבטלה, זו עזות פנים כנגד כל חכמי ישראל. ומה שהוספת "לכל הדעות" - זה חוכא ואיטלולא. אולי תלמד קצת לפני שאתה כותב, כדי שלא יהיו לך בושות.
אין מילים18.04.17
ושאר ההמצאות שלו?
תלמיד קטן18.04.17
האם כוונתך לנטילה הראשונה בליל הסדר? שם הוראת כל הגאונים ומנהג כל ישראל היה ליטול בברכה. ואדרבה מי שמברך שם שומר על מסורת ישראל, ומי שלא מברך "יש על מי לסמוך" בלבד. רבותי, קצת לעיין לפני שכותבים.
אין מילים19.04.17
מי זה שיפסוק נגד מנהג כל עם ישראל? פשוט הזוי!
אברך27.04.17
כל עם ישראל נוהגים שלא לברך ? התימנים כן מברכים, לפי שלא שינו כלום מהמסורת המסורה לנו מזמן התלמוד ולמעלה. ואין לומדים ממנהגים חדשים שהונהגו על פי סברות, כדי ל"הקשות" על מסורת חז"ל. והזוי הוא מי שדוחה את המסורת מפני סברות חדשות.
אין מילים01.05.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

צפו בתיעודים

נואשים למכת"זית בגלל השרב? הפגנות סוערות בירושלים

קובי רוזן | 25.04.24

"מהסכסוכים הגדולים שנידונו בישראל"

הדרמה במשפט גרטלר גרטנר: הבורר הכריע במשפט העשור

חזקי שטרן | 25.04.24
ש

תנופת פיתוח אדירה

הדרך הנכונה לדירה משלכם: עפולה הופכת ליעד נדל"ן אטרקטיבי למשפחות

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם

יומא טבא לרבנן

הדיין הוציא לאור את ספריו - גדולי התורה השתתפו בשמחה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

המשטרה מבקשת סיוע

נעדר מראשון בלילה: אולי ראיתם את ראובן בן 26 מבני ברק?

דוד הכהן | 25.04.24

"כמה גדלה אהבתה אליכם"

נחשף לראשונה: המכתב של אחד מגדולי הדור לנכדו היתום

חנני ברייטקופף | 25.04.24

ביקור חג 

כשהגר"ש גלאי והגרא"י דינר התפלפלו בלימוד | צפו בגלריה

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם

הטור השבועי

עת הזמיר הגיע // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 25.04.24