כיכר השבת

סערת הריבונות

הגר"מ שטרנבוך: 'לא פלא שארה"ב רואה את הכותל המערבי כשנוי במחלוקת'

בדברים חריפים שנשא ראב"ד 'העדה החרדית' בישיבתו, הוא קישר בין התייחסותם של פקידי הקונסוליה האמריקנית לריבונות על הכותל, לבין התנהלותה של הממשלה (חרדים)

16
ישראל כהן | כיכר השבת | כ"ב באייר | 18.05.17
הגאון רבי משה שטרנבוך
הגאון רבי משה שטרנבוך (צילום: קובי כץ)

בדברים שנשא אמש הגאון רבי משה שטרנבוך בהיכל ישיבתו, במסגרת השיעור השבועי על החומש הנמסר מידי שבוע, הוא התייחס למתיחות בין ישראל לארצות הברית על הריבונות הישראלית בכותל המערבי.

בדבריו החריפים אמר הגר"מ שטרנבוך: "השבוע התקוטט אחד מראשי השלטון באמריקה עם ראשי השלטון בארץ ישראל, וטען להם שהכותל המערבי אינו שייך ליהודים - והם ראו בזה כפגיעה חמורה".

"כל מי שיש לו עיניים לראות יראה את שורש העניין, שהרי ידוע שהם מנסים לרוקן את כותל המערבי מקדושתו ולהפכו ל'אתר לאומי'", אמר ראב"ד 'העדה החרדית', "וזה כבר שנים רבות שבעוונותינו הרבים הם מחללים את קדושת המקום ומשביעים שם חיילים וחיילות שיהיו נאמנים למדינה וחוקיה, ואלפי רחוקים באים לשם בפריצות נוראה כדי לבקר במקום, ולאחרונה הוסיפו פשע על פשעם לחזק את ידי הרפורמים ולתת להם מקום בכותל המערבי ללעוג שם רח"ל מהקב"ה ותורתו בפרהסיה".

הגר"מ שטרנבוך הוסיף, כי "חס ושלום להפכו למרכז כפירה ולמרכז פריצות בתיפלותיהם המעורבות, כביכול הכותל המערבי אינו מקום קדוש אלא הוא רק מקום היסטורי ולאומי ששייך לערוך בו טקסים. כשהם עצמם עושים מהכותל המערבי מקום היסטורי ולאומי גרידא ואינם רואים בו כמקום קדוש, נוהג עמם הקב"ה במידה כנגד מידה וגם אומות העולם מתייחסים לכותל כמקום לאומי גרידא, ומשייכים אותו למחלוקת עם הישמעאלים על בעלות וחשיבות המקום, ומתעלמים לגמרי מקדושת ונוראות המקום שלא זזה משם שכינה מעולם".

"אם הם היו מכבדים את הכותל המערבי כמקום קדוש לתפילה ולא היו הופכים אותו ל'אתר לאומי' ששייך בו חלק לרפורמים לעשות בו את טקסיהם רח"ל, לא היו מתקוטטים עמהם לומר שהכותל המערבי אינו שייך ליהודים".

הרב הדגיש בדבריו: "ידוע שכל תפילות בית ישראל בכל מקום שהם עוברים דרך ארץ ישראל, ומשם לירושלים, ומירושלים הם עוברים דרך הכותל המערבי למקום קודש הקדשים ששכינה לא זזה משם מעולם, ועכשיו בשעה זו שבאים פריצים וכופרים לכותל המערבי ועושים ליצנות ומבזים שם את הקב"ה ומכעיסים אותו בתוך מקום שכינת עוזו, עלולה השראת השכינה בכותל המערבי להתמעט ולהסתלק במקצת בשעה שמכעיסים אותו במקום זה, ואז ח"ו אנו בסכנה שמא תפילותינו לא יתקבלו ונהיה במצב ש'גם כי סתם ואשווע סתם תפילתי', ונהיה מופקרים כאיילות השדה, ה' ישמרנו".

"וצריכים אנו למחות על חילול הקודש והמקדש שמשחקים בלעג וקלס בכותל המערבי מקום שכינת עוזו", סיים הראב"ד את דבריו, "והקול נשמע ממרום 'על כבודי לא מחיתם', ואנו מעוררים ח"ו דין שמים עלינו כשאנו שותקים, והלב כואב ודואב לראות כבלע את הקודש ואי אפשר לשתוק בשעה כזאת, וראוי לחשוש שיתבעו אותנו בשמים שאין עונה ואין מקשיב להשמיע קול מחאה עצומה בכותל המערבי שתישמע מסוף העולם ועד סופו, וכל אחד ישתדל למחות כפי יכולתו וכוחו".

תוכן שאסור לפספס
16 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
10
על מנת לקשר בין שני מקרים צריך קשר לוגי או סיבתי. לדוגמא כל מי שמת נשם אוויר בשעה לפני שמת. אבל הוא לא מת בגלל ששאף חמצן. ומכאן כי כלל כי אסור לשאוף אוויר חסר כל תקפות לוגית. אם כל הכבוד, למסקנות של הרב אין כל קשר לוגי.
קשר לוגי19.05.17
9
יהודים לעלות בזמן הזה להר הבית ואנו כטמאים לעניין הר הבית בזמן הזה כל זה משפיע לרעה ודוחה את הגאולה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם18.05.17
8
כאשר בחסות רב הכותל מתנהלים במקום ארועים יחצניים לאישים פוליטייים ואחרים וכאשר פתחו מתחת לכותל אולם שמחות עם תזמורת! ושוב עבור 'מקורבים' (דרעי, גידמאק ועוד) וכאשר בחוה"מ מביאים זמרים פרחחים ועושים שם ערבי שירה ושוב בחסות רב הכותל, אז מה הפלא שהמדינה מכניסה לשם רפורמים? הכל מתחיל אצלנו.
אברם19.05.17

הצגת כל התגובות

7
שנותנים תוכן רוחני דתי מעשי לכל באי הכותל בקיום מצוות המלך הנחת תפילין וקריאת שמע ישראל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאיר23.05.17
6
בסוף ה'ציונים' אשמים.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מ19.05.17
5
מספר 3 אדון מיכאל מי אתה שאתה מעיז להביע דעה כלשהי על הגאון הרה"צ ר' משה שטרנבוך שליט"א אין לך ידיעות שמתקרבות למליונית האחוז מהידיעות שלו בתורה ועניני קדושה והעם היהודי דל גאה!! תתבייש לך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ירא שמים18.05.17
הבחור פה הביא לך טענה תתמודד איתה וזה לא קשור למי יותר צדיק הוא או או הרב שטרנבוך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א19.05.17
4
נכון שיש פריצות ,אבל יש תועלת בזה שלכל הפחות בזה שהחיילים באים זה נותן להם כוח רוחני והשפעה טובה בלי זה הם לא היו מקבלים כלום אז מחילה מכבוד הרב שיגיד תודה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בדוי22.05.17
3
יותר נכון להילחם כל השנים על חילול מקום בית מקדשנו שם עולים ישמעאלים הערלים מטנפים את מקום אבן השתייה עליו הקימו את מסגדי השיקוץ שלהם והם באים ברגליים מזוהמות ואף משחקים שם בכדור ויושבים כאן בארץ ישראל מוגי לב פחדנים ובהם רבנים ומנהיגי ציבור שלא מוחים על חילול כבוד השם על זאת הרב שטרנבוך תזעק
בן ישי19.05.17
2
אה מייד את הבזייון הנעשה ברחבה כמעט מידי יום. חושבים שזה צומת גולני או פונדק דרכים. ה' ישמרנו!
דובר אמת 22.05.17
1
והרב שטרנבוך אין לו מידע על הקורה מאחרי הפרגוד, הכותל גדר חיצוני של מתחם הר הבית שנבנה ע"י הורדוס האדומי עד המאה ה12 לספריה הנוצרית לא היתה שום חשיבות לקיר זה , כמו המיתוס של לג בעומר באותה קטגוריה.
מיכאל18.05.17
גם חז"ל לא ידעו? הם גם הבטיחו שזה לא ייחרב ורק הכותל המערבי לא נחרב
טוס ללמוד19.05.17
אין פוסקין הלכה ממדרשי אגדה (שכבודם במקומם מונח). מבחינה הלכתית הכותל איננו מקום קדוש, שאלמלא כן אסור היה לטמאי מתים להתקרב אליו. לא רק שטמאי מת מותרים בגישה לכותל, אלא שאפילו את המת עצמו מותר להביא לרחבת הכותל (אף כי וודאי שאיש לא ימליץ לעשות זאת). אולם, היות ובכותל מתפללים יהודים מאות בשנים, יש
עזרא19.05.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

האיש שחלם חלום:

לא תאמינו מה הוצע לדוד (60) שחלם כל חייו להרוויח מנדל"ן

כיכר בשיתוף סיני השקעות | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים!

הזוי: מזכיר בת"ת ניצל מחוב של מיליון שקל

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24