כיכר השבת

המכתבים, השיחות והפגישות

מאחורי הקלעים • כך פעלה המערכה נגד "הפגנת הגיוס"

המערכה שנוהלה בישראל, בשיתוף פעולה של 'דגל' ו'אגודה' נגד 'הפגנת הגיוס' בארה"ב - הוכתרה יחסית בהצלחה - לאור רשימת ה"לא משתתפים" בעצרת • מאחורי הקלעים, כל הפרטים (חדשות)

45
ישראל כהן | כיכר השבת | י"ח בסיון | 12.06.17
אחד המשתתפים בהפגנה
אחד המשתתפים בהפגנה (צילומים: באדיבות המצלם)

15 אלף אנשים התאספו אמש (ראשון) לעצרת המחאה נגד חוק הגיוס בישראל, לצד העובדה כי בפלג האדמו"ר מהרי"י מסאטמר מסכמים בהצלחה את העצרת בכך שמילאו את האצטדיון באנשיהם ובחוגי הקנאים, הרי שעצם העובדה כי מרבית בני הציבור החרדי, הקהילות השונות, גדולי האדמו"רים והרבנים, לא השתתפו בהפגנה, מלמדת כי המטרה נכשלה.

"כיכר השבת" משרטט את מאחורי הקלעים.

במסגרת המאבק שהתנהל בחודש האחרון מאחורי הקלעים ולפניהם בנושא הפגנת הגיוס בארה"ב לקחו חלק בתי גדולי הדור מהארץ כמו גם אישי ציבור ועסקנים שברובם אמנם "התעוררו מאוחר" אולי, אך בסופו של יום הצליחו בבליץ קצר של שבוע למנוע את הפיכתה מעצרת של כלל האדמו"רים וראשי הישיבות או כהגדרתה הראשונית "עצרת כלל ישראל על גזירת הגיוס" לעצרת של פלג אחד בחסידות סאטמר לצד חוגי הקנאים.

בימת הרבנים והאדמו"רים בהפגנה

כפי שנחשף ב"כיכר השבת", מתחת לפני הקרקע ניהלו בשנתיים האחרונות עסקנים שונים, חלקם מגובים על ידי סאטמר וחוגי הקנאים, חלקם נמנים על 'הפלג הירושלמי' וחלקם שפעלו על דעת עצמם, מסע תעמולה בקרב אדמו"רים וראשי ישיבות ליטאיות בנושא חוק הגיוס.

"הפקרנו את הזירה של חוץ לארץ", אומר בכאב עסקן בכיר מישראל כשהוא מתייחס למחדל שהתרחש בשנתיים האחרונות. "הם חפרו לנו מתחת לרדאר וניסו לעשות נזקים תוך שהם מבקשים לגייס את האדמו"רים וראשי הישיבות למסע התרסה נגד הנהגת הדור בישראל", אומר העסקן.

לדבריו, "בנס של ממש התעוררו כל הגורמים בשבועות האחרונים והצליחו לעצור את הסחף באיבו. מעז יצא מתוק, אולי נרדמנו בשמירה אבל כשהתעוררנו פעלנו במלוא הכוח והעוצמה מה שנתן 'פייט' רציני".

האצטדיון בשעת השיא של ההפגנה

ל"כיכר השבת" נודע כי מי שהתגייסו בכל כוחם לבלימת הסחף היו בני ביתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שפעלו בהוראתו הישירה וכן נציג אגודת ישראל סגן השר מאיר פרוש שהפעיל את מכונת הקרב המיומנת של המשפחה הירושלמית ושינה את פני המערכה.

"מה שהעיר אותנו", מספר ל"כיכר השבת" גורם חרדי המצוי בפרטי המאבק, "היה המכתב ששיגרו ראשי הישיבות חברי מועצת גדולי התורה בארה"ב אל מרנן גדולי הדור בארץ ובו התקפה של שאלות בעניין חוק הגיוס".

על המכתב - שנחשף ב"כיכר השבת" ועורר סערה עצומה - חתם גם נשיא מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל באמריקה, האדמו"ר מנובומינסק, הידוע כנאמן למרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, מה שגרם לפליאה גדולה והסביר כאמור את כשלון ההסברה.

האדמו"ר מהרי"י מסאטמר בנאומו

"בשלב הזה החלטנו לצאת למערכה שהייתה נראית אולי בתחילה חסרת סיכוי אולם בחסדי שמיים נשאה הצלחה", מספר אותו גורם.

מה שחולל את המפנה היה מכתבו של הגאון רבי גרשון אדלשטיין ראש ישיבת פוניבז', אותו כתב בהוראתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ושאליו הצטרף הגאון רבי דב לנדו ראש ישיבת סלבודקא, מכתב שגם הוא נחשף ב"כיכר השבת".

המכתב הזה יצר "רעש" בקרב עולם התורה והיהדות החרדית מעבר לים ,כאשר בנוסף הוא גובה במאמרי ההסברה החריפים שהתנוססו מעל דפי העיתונים "יתד נאמן" ו"המבשר" והבהירו למי שצריך בארה"ב כי יש הנהגה בישראל ואין צורך ותועלת בהתערבות חיצונית אשר אינה מועילה ואף מזיקה.

מתפללים נגד גזירת הגיוס

על יוזמת המכתב הנדיר שנחשף ב"כיכר השבת" עמלו נאמני ביתם של גדולי הדור הרב דוד שפירא, שהיה אחד האסטרטגים שהובילו את המערכה בהוראת סבו מנהיג הדור, לצד מוטי פלאי נאמן ביתו של הגאון רבי גרשון אדלשטיין, מי שהוסמך על ידי מרן ראש הישיבה לטפל בכלל הנושאים הציבוריים ולשאת במשא הדור יחד עמו.

בעקבות כך פעלה כל שדרת ההנהגה הציבורית והפוליטית של דגל התורה בנושא, מה שכלל שיחות טלפון טרנס אטלנטיות של ראשי ישיבות כדוגמת הגרב"ד פוברסקי, הגר"ד כהן והגרמ"ה הירש אל עמיתיהם מעבר לים על מנת להבהיר את המצב לאשורו.

בנוסף, לאור הטענות של מארגני ההפגנה כי הסובלים העיקריים מחוק הגיוס הינם בני הישיבות הספרדיות, הרי שמכתבו של נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן בנושא, הבהירו למי שצריך בארה"ב כי גם הממסד הספרדי, הרבני והפוליטי, סבור כי אין גזירה ואין בני ישיבות המגויסים בכפייה.

צופה אל המזרח

גם אישי הציבור התגייסו למערכה וח"כ משה גפני נצפה משוחח הן עם עסקנים והן עם נגידים מחו"ל כדוגמת רובי שראן ועוד על מנת להבהיר בפניהם את הדברים כפי שאמר בשיחה ל"כיכר השבת" כי המצב כיום של עולם התורה הינו מזהיר במיוחד.

במקביל, כפי שנחשף ב"כיכר השבת", פעל גם השר יעקב ליצמן לעצירת הסחף ושוחח בעיקר עם אדמו"רים חברי המועצת מישראל להם הסביר את העובדות לאשורן.

גם בחצר ויז'ניץ ובסלונים הטילו עצמם למערכה ופעלו ללא לאות על מנת לסכל את השתתפותם של גורמים שונים מהמיינסטרים החרדי באמריקה בעצרת המחאה.

האדמו"ר מפשאווערסק עם האדמו"ר מהרי"י מסאטמר

אך כאמור מי שהטיל את כל כובד משקלו וצלל לתוככי הסיפור הוא סגן השר מאיר פרוש הנחשב למקורב במיוחד לראשי ועד הישיבות לדורותיהם וכן למי שבקיא לעומק בכל פרטי חוק הגיוס והתקנות המסתעפות מכך.

"ניסו לבצע פה מחטף של ממש ולהתערב בעניינים המסורים לגדולי הדור בניגוד לדעתם המפורשת של חברי מועצות גדולי וחכמי התורה", זעם פרוש כשראה את מאמצי העסקנים ליצירת חזית רחבה לתמיכה בעצרת המחאה והחליט לפעול.

פרוש, כמו ב'שלומי אמונים', לא הותיר דבר ליד המקרה. הוא הפעיל חמל בחירות עליו הוא עצמו פיקד ויחד עברו כל חצר וקהילה אליהם יש להם קשר ישיר או עקיף כלשהוא על מנת לסכל את הצלחת ההפגנה.

בימת הרבנים

כך בין היתר בוטלה השתתפותם של חצרות ויז'ניץ מונסי, סקולען, באבוב, סקווירא, רחמסטריווקא, פאפא ועוד עשרות מנהיגים רוחניים שבסופו של דבר לא חתמו על הכרוז ולא נטלו חלק בעצרת המחאה.

כשהפורושים רוצים הם יודעים לפעול ויחד עם הסיוע מהאגף הליטאי הם הצליחו לבצע את אחד המהלכים המורכבים ביותר בציבוריות החרדית.

"תבינו", אומר ל"כיכר השבת" גורם חרדי המצוי בסוד המאבק, "באם גדולי הדור בארה"ב היו משתתפים בעצרת, זה היה פשוט הופך למעמד של התרסה ומרידה בגדולי הדור בארץ הקודש, ומלבד המחלוקת הקשה והקרע העצום זה היה נתפס כערעור על ההחלטות שהתקבלו בישראל לאחר מחשבה מעמיקה והתייעצויות אין ספור. בחסדי שמיים ובעיקר בשל הסייעתא דשמיא של גדולי ישראל הצלחנו לגרום שזה לא יקרה".

בימת הרבנים

פרוש חילק את הקהילות וחצרות האדמו"רים המובילות לאגפים ומחלקות, בדק מיהם אנשי הקשר והגבאים המשפיעים ואליהם כיוון את כל מאמצי ההסברה והשכנוע. "אני מצוי בכל פרטי החוק החדש והכל זה שטויות ודיווחים אינטרסנטים", העביר פרוש מסר חריף אל בתיהם של גדולי האדמו"רים מעבר לים והמסר נקלט.

פרויקט מיוחד היה שכנוע האדמו"ר מהר"א מסאטמר ול"כיכר השבת" נודע כי הדבר נעשה במספר מישורים וכיוונים.

אל האדמו"ר פנה הגאון רבי יעקב הורביץ, ראש ישיבת בית מאיר וחבר המועצת באמריקה, שחתם על המכתב שנשלח לגדולי הדור בארץ וביקש שהרבי לא ישתתף בעצרת זאת משום שבכוונתם לקיים דיונים מעמיקים בנושא המהותי ולא לקבל החלטה במחטף. "צריך לשמוע ולברר את הכל לפרטי פרטים ולא לפעול בחיפזון ובלחץ", אמר ראש הישיבה לרבי שקיבל את דעתו.

בעיקר השתכנע הרבי מהמכתב החריף של גדולי ישראל הגר"ג אדלשטיין והגר"ד לנדו שהבהירו כי הכל נעשה בהתייעצות עמם ובפיקוחם האישי. הרבי הבין שהנושא נמצא בטיפול והעדיף לעשות את כל הפעולות מתוך כובד ראש והסכמה רחבה על מנת להביא תועלת לעניין הגיוס.

לעומת זאת, בפלג הירושלמי נתנו כל העת גיבוי גם לעצרת וגם למאבק במאמרי מערכת בביטאון 'הפלס' ובקריאה מפורשת להשתתף בהפגנה, זאת לצד פעילות עסקנים המזוהים עם 'הפלג' בשכנע רבנים ואדמו"רים ב"שמד" שב"חוק הגיוס".

אך העובדה כי מעט מאוד רבנים ליטאיים נטלו חלק בעצרת כמו גם החיסרון הניכר בבני הציבור הליטאי בין אלפי המשתתפים, מלמדת כי המערכה - לפחות מצדה של 'דגל התורה' - הוכתרה בהצלחה, נכון לעכשיו.

בסופו של דבר, אמש נראו על הבמה לצד האדמו"ר מהרי"י מסאטמר שהוביל את העצרת, מספר מועט של אדמו"רים וראשי ישיבות, בראשם האדמו"רים מפשאווערסק, מונקאטש ווייעהן, הגאון רבי אהרון שכטר, ראש ישיבת רבינו חיים ברלין, והגאון רבי אהרן פלדמן שהגיע לישראל והסתפק בשליחת מכתב.

גורמים בארה"ב, גם אלו שפעלו כדי לסכל את הצלחת ההפגנה, מבהירים ל"כיכר השבת" כי זה לא סוף פסוק. לדבריהם, הרבנים והאדמו"רים שהחליטו לא להשתתף בעצרת, מתכוונים להיכנס לעובי הקורה בסיפור הזה ולבקש תשובות על המידע שהגיע אליהם בנושא הגיוס.

"הם לא מתכוונים להסתפק בתשובה כי הנושא מטופל", הם אומרים ומציינים כי להערכתם הנושא צפוי להמשיך להיות בכותרות בזמן הקרוב.

תוכן שאסור לפספס
45 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
24
סגן השר פרוש איים על האדמורים שההקצאות שלהם בישראל ילכו פייפן כמו כן שלא יבואו מלא אדמורים קטנים לאירועים שלהם וששוקי לרר לא יצלם אותם וכן תמונותיהם לא יפורסמו בעיתון של חונה דייטש אז האדמורים שהדת על תילה מעניינת אותם כקליפת השום ויותר חשוב כל הנ"ל אז יאלה אין גזירת גיוס וכל מה שמאיר יגיד נג
פרוש12.06.17
מותר לאחרים לחלוק עליך מותר לרבותיך לחלוק על אחרים אבל להפוך את כל הרבנים לפיסטוקים קטנים אתה פשוט מטור
שי 19.06.17
23
כל התוכן של כתבה זו מעוות היו שם כל מי שלא נכנע ללחצים בניהם של אדמורי בתי סקויר ויזניץ ורחמסטריווקא וסקולען השתתפו אכן האדמור מנאוואמינסק ורוב מועצת של אגו"י לא השתתפו אבל היו שהשתתפו וכל מי שלא השתתף לא בגלל שהתפעלו ממכתבם של הרב גרשון שאין מי שמכיר אותו בחו"ל כלל וכלל גם לא ממכתב של רבי דוב לנדאו
יוסף12.06.17
22
ודי למבין.
חסיד שוטה12.06.17

הצגת כל התגובות

21
ראיתם בתמונות אולי מקום פנוי?
יצחקי12.06.17
בהוראות של האולם כתוב בפירוש שסך כל המקומות הוא 18.000 בתמונות שקבלתי מחר שהיה שם היו הרבה מקומות ריקים ,ואם הם הכריזו 15,000 אז היה פיות אז מה אתה מבלבל את הראש עם 26,000 כמו כל השקרים שלכם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים12.06.17
20
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה12.06.17
19
הנושא של המאבק הנוכחי איננו בכלל נושא "גזרת הגיוס" אלא קרב על התודעה מי שולט ברחוב החרדי ובעיקר מי ישלוט בו לעתיד לבוא...האם אחרי שבעים שנה החרדים עדין ישבו על הגדר ביחס למה שקורה במדינה או יתיישרו עם המציאות בתנאים שלהם אמנם אבל יתיישרו עם המציאות כי בעצם אין ברירה אחרת. לפחות במערכה הזו נראה שהאדמ
מסתכל מהצד12.06.17
ת, וסכנת מליוני יהדים. שיטת המיעוטים שבעים שנה. וא''ז אתם רוצים לנהחיל לכלל עם ישראל. וגזירת ? זה רק תירוץ...
עוקב ומתבונן15.06.17
18
גורמים בארה"ב מבהירים שהחגיגה לא נגמרה הם עבדו לסכל את הצלחת העצרת אבל הם דורשים תשובות על מה שקורה בארץ, והתשובה: שהכל בסדר, לא מקובלת עליהם. בקיצור אפילו שרוב הקהלות באמריקה לא השתתפו אבל שלא יחשבו גפני ופרוש שהם יוכלו למכור שהכל בסדר, הם יצטרכו להבין שאין להם עסק עם הפלג הירושלמי שהם יכולים לזלזל
גד12.06.17
17
אם לזה קוראים הבני ברקים הצלחה, אז מהו כישלון? תכלס, ציבור ענק של כמעט שלושים אלף איש השתתפו נגד בני ברק. כמו כן, רבי אהרן שכטר. רבי אשר קאלמאנוויץ ראש ישיבת מיר בארה"ב השתתפו. רבי אהרן פלדמן מהמועצת של אגודה כתב מכתב חוץ ממכתב תקיף של כל!! הגדולים כאן באמריקה תומכים בר' שמואל. (נשלח באמצעות כיכר ה
יוסי12.06.17
16
על מה מדובר?? יש גזירת גיוס נוראה. באים עסקני השוליים ורבים האם תהיה הפגנה או לא תהיה... ומי יהיה בהפגנה... לא מבין, מדוע אין כאן ויכוח לגופן של דברים? מה כל כך קשה לנהל ויכוח רציני, האם יש או אין גיוס? זה נראה כאילו מישהו מנסה כל הזמן לטשטש על מה הויכוח.. למה?
רפי12.06.17
15
העניין הוא לא עצרת כן או לא, אלא להפסיק להשתיק את מסע השמד שמתחולל בארץ ישראל, ואת ההשתקה המכוונת של עסקני דגל התורה ומאיר פרוש. ובזה נחלה המערכה הצלחה כבירה, הגורמים בארץ ישראל התפתלו והבטיחו שהם יעבדו ויטפלו בעניין, עד השבוע האחרון לא היה עם מי לדבר, הם כל הזמן טענו שאין שום בעיות, ואילו מהשבוע הא
הצלחה כבירה12.06.17
14
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
Goldstein 12.06.17
13
כי קופמן הוא חלק ממשפחת פרוש שיש להם ירושה בכול מקום (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה12.06.17
פרוש כשמו כן הוא..... חז"ל אמרו (פסחים מ״ח:) שנה ופירש קשה מכולם. עי"ש, כי תורתו נפגמה, וזה חמור יותר ממי שלא למד בכלל. פירוש = פרוש. יש כתיב ויש קרי ודו"ק. ולפסק הלכה ולמעשה אם הם מגינים על וועד הישיבה הם מאלו ש"פרשו" מהתורה הקדושה.
פרוש12.06.17
12
האם ראיתם בתמונות אולי איזה מקום פנוי?
משה12.06.17
11
כולם התגייסו!!!! דוד שפירא! מאיר פרוש! ליצמן וגפני! ראשי ישיבות! רבנים! למה? מה קרה? מה בוער להם כל כך? אה, שכחתי... בוער להם כבוד גדולי הדור....
תמה12.06.17
10
עד כמה שידוע לי היה במקום כתוב אלקטרונית על למעלה מ26000 אנשים שהיו שם העיקר תכתבו שהיה שם רק 15000 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בני12.06.17
9
המשפטים דלהלן הם ההצלחה הגדולה של המטרה להרעיש עולם ומלאו. "גורמים בארה"ב, גם אלו שפעלו כדי לסכל את הצלחת ההפגנה, מבהירים ל"כיכר השבת" כי זה לא סוף פסוק. לדבריהם, הרבנים והאדמו"רים שהחליטו לא להשתתף בעצרת, מתכוונים להיכנס לעובי הקורה בסיפור הזה ולבקש תשובות על המידע שהגיע אליהם בנושא הגיוס. "הם לא
המבוגר האחראי12.06.17
8
קחו לדוגמה את הגר"י הורביץ. הרי היו לו שאלות נוקבות. עדיין לא קיבל ולו תשובה אחת. בינתיים עבדו עליו (תרתי משמע) שמכינים תשובות. הוא נתן צ'אנס והסכים לאי השתתפות בעצרת. ומה עכשיו? הרי לא יתנו תשובות וינסו למרוח הענין, ואז שוב יפנו אליו ואל אחרים עם עוד נתונים עד שהוא יצא עם עמיתיו בקריאה יותר נוקבת נ
ניטרלי12.06.17
7
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי 12.06.17
כמה היו שם?? הרי פה בארץ אתה תוכל להיות חרדק גאה ואף אחד לא יבזה אותך חוץ מבמאה שערים ובתי הכנסת של הפלג,
אבא12.06.17
6
. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נו שוין היה עצרת נגמר וזהו12.06.17
5
כך הם מסתירים את כל מי שלא חושב כמותם! בושה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוני12.06.17
4
מי שהתנגד לעצרת אלו המפלגות החרדיות הפשרניות שתמכו במכסות שעולם התורה צריך לספק לצבא תמורת הדיחויים, ואותו חוג ידוע שהקים את הנחל החרדי ופגע בעולם התורה כי המון בחורים נפלו מעולם התורה ישירות לאותו נחל ידוע לשמצה, (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איתמר12.06.17
3
הציבור האמריקאי גילה לראשונה את שיטות המאפייה הפרושית הדגלית והחצרות לסוגיו, נכון שהצליחו למנוע בטרור לא להגיע, אבל היו שם 26 אלף ובאמריקה כעת זה הנושא המדובר בכל בית כנסת, כאשר אתה לא חי באווירה שיטחית של גדייייילי ישראל על כל משפט שני הדרך הבטוחה להגיע לבירור האמת הוא על ידי בירור הדברים, בלי סתי
רודרמן12.06.17
2
הצבע השחור הזה של הבימה, נראה כמו של כמרים, מה זה הצבע הכהה הזה????
אבי12.06.17
1
סתם שאלה בלי קשר לגוף הכתבה למה גם פה וגם בשאר האתרים בערך חצי מהתגובות זה של עציצים שזה הרבה יותר ממספרם בציבור מה אתם אומרים ? איך אתם מסבירים את זה? אולי בשביל "גזיירת הגיוס"מותר אינטרנט?? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שייקה12.06.17
כולם עץ, כמוני למשל...
נחמן12.06.17
תתפלא שיש הרבה יהודים שיש להם סמארטפונים כמוך והם בכל זאת מגיבים כחרדים אוטנתים נגד הגזירות, וכידוע שסמארטפון אסור אצל הפלג הירושלמי אדרבא תראה לי אחד שיש לו מהאנשים הפשוטים שמה לא הפוליטיקאים, בקיצור המסקנא היא שמדובר בחרדים אחרים חסידים וגם מאלו שנפלו לנחל החרדי שהם חשו על בשרם את הגזירה
שוקי13.06.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 14:22

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 14:22

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 14:21
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 10:00
ש

תורה וגדולה

גם להישאר בעולם התורה וגם להתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 08:27

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 07:15

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"הוא בעצמו קופץ"

"חיקוי של הרפורמים" | הראשון לציון נגד הרב אייל עמרמי

ישי כהן | 01.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24
ש

חצי מחיר מת"א

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף ברטניה ישראל | מקודם

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | 01.05.24

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 01.05.24