כיכר השבת

לא פיתויים, לא ציידים

תלמיד 'נחלת משה' מעיד: נזרקתי מהישיבה ולכן התגייסתי

ר., תלמיד ישיבת "נחלת משה", שהוזכר כמי שהתגייס בגלל "הציידים", מספר כי נזרק מהישיבה ע"י הרב יהודה רבי בגלל טלפון - זאת למרות תחנוניו כי הדבר יוביל להתגייסותו לצבא ע"י הוריו (חדשות)

192
ישראל כהן | כיכר השבת | כ' בסיון | 14.06.17
חייל - אילוסטרציה והרב יהודה רבי
חייל - אילוסטרציה והרב יהודה רבי (צילום: פלאש 90, באדיבות המצלם)

הסערה סביב נאומו של הרב יהודה רבי מישיבת "נחלת משה" שדיבר בהפגנת הגיוס של חסידות סאטמר וחוגי הקנאים על תלמידי הישיבה שהתגייסו לצה"ל לאחר שפותו על-ידי הציידים נמשכת.

אמש (שלישי) פורסם ב"כיכר השבת" כי השמות שהציג הרב רבי בנאומו היו בדויים ולפיכך מדובר היה ב"פייק ניוז" משום שחלק מהשמות כלל אינם רשומים אף במרשם האוכלוסין. הדבר גרם לסערה גם בחסידות סאטמר לאחר שראש הישיבה הגאון רבי יעקב בן נאים שיגר מכתב לאדמו"ר על העובדות השגויות.

במכתבו, הבהיר הרב בן נאים כי "ב"ה כל תלמידיו לומדים ומתעלים, כולם בני עליה, ואף אחד ךא יצא לצבא בעקבות גייסים או פיתויים בלשכת הגיוס, והכל בדוי מן הלב".

בשעות הערב פרסם "כיכר השבת" כי אכן יש מספר בחורים שהתגייסו לצבא מבוגרי הישיבה אולם מבדיקה מעמיקה עולה כי בניגוד לטענות של הרב רבי הללו עשו זאת על דעת עצמם ולא כפי שטען בנאומו שעשו זאת בשל פיתויי הציידים והגייסים.

יתירה מכך, בהקלטה של שיחה עם אחד הבחורים שהתגייסו ושנחשפת עתה ב"כיכר השבת "עולה כי הוא עצמו טוען כי התגייס לצבא רק בשל העובדה שנזרק מהישיבה על ידי הרב רבי.

המצגת: ההפגנה, השמות הבדויים והמכתב החריף

מבדיקת "כיכר השבת" עולה כי הבחורים לא התגייסו לצבא בגלל פיתויים או בגלל בעיות בלשכת הגיוס וממילא הדבר תואם את מה שכתב ראש הישיבה לאדמו"ר במכתבו.

אחד הבחורים ר.צ. ששמו פורסם אמש כי התגייס לצבא בשל עבודת הציידים מספר כי המשגיח קטן שנאם בעצרת, הרב יהודה רבי, זרק אותו לאחר שהיה לו טלפון עם הודעות, התלמיד התחנן על נפשו ואמר שהוריו יקחו אותו לצבא אם לא יהיה בישיבה אך הרב לא נענה לתחנוניו.

"כיכר השבת" חושף את התמליל המלא:

ר.: "הייתי בישיבת נחלת משה, היה לנו מק"ק (משגיח קטן) קצת קשה, הוא היה סוגר את הבחורים קצת, הרב רבי, יום אחד הוא תפס אותי עם מכשיר לא כשר, אבל לא היה בו כלום, לא אינטרנט לא כלום רק שיחות נכנסות היה בו. הוא אמר לי שמע ... נסיים את זה, תלך מהישיבה".

מה זה לא כשר, רק שיחות נכנסות?

ר.: "אפילו לא היה לי שם קו, היה לי רק שיחות נכנסות, לא הייתי יכול לשלוח הודעות רק מקבל הודעות ולא היה לי בו אינטרנט. ממש טלפון בלי כלום, אבל לא משנה הטלפון, אמרתי לו אני מוכן לסגור הכל, קח את הטלפון תשבור אותו, אני מוכן להישאר בישיבה כדי שלא יגייסו אותי, אם אני יוצא מהישיבה אני בסוף מתגייס. אז אמרתי לו: תעשה איתי חסד תשאיר אותי בישיבה שלא יגייסו אותי. הוא לא הסכים, ואז גייסו אותי.

"בזמן הזה שהייתי בישיבה אף אחד לא הגיע בכוח לגייס אותי, אף אחד לא בא אליי להוציא אותי מהישיבה בכוח. לא באו לגייס אותי בכוח. אני הלכתי מעצמי, המשפחה שלי רצו, שאם אני לא בישיבה שאני אתגייס, זה הכל, אין אנשים שמגייסים בכוח".

ולמה הוא לא הסכים להשאיר אותך בישיבה?

ר.: "אני לא יודע מה הסיפור שלו, אבל שידע שזה על הראש שלו אם אני בצבא זה על הראש שלו, הוא היה צריך להשאיר אותי בישיבה, אם הוא היה משאיר אותי בישיבה, לא הייתי היום בצבא.

"הוא החליט שבכל מצב אני לא יחזור לישיבה, אז אמרתי לו הרב, קרה מה שקרה, אני מוכן לפתוח דף חדש, אל תעיף אותי מהישיבה, אני סתם יתגייס לצבא, אל תעשה לי את זה, תשאיר אותי בישיבה, ככה לא יהיה פתח להורים שלי לגייס אותי, הוא לא הסכים לזה, הוא אמר לי: אתה לא נשאר בישיבה, אמרתי לו זה על הראש שלך. אני לא מבין למה בחורים אחרים תפסו אותם ושברו להם את הטלפון, ונשארו וסבבה, ואני, שאני אומר לך שיש לי מצב שאם אני לא נשאר בישיבה אני מתגייס, הוא לא הסכים לזה, ואז הלכתי ואחרי חצי שנה התגייסתי לחיל חרדים, וזה הכל".

תוכן שאסור לפספס
192 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
108
מהכנס הזה ותראו מה יצא ברורר לי דרבי לא התכון להגיד שהוא הראש ישיבה אבל אל תשקר ותגיד שהם גויסו על ידי צידים ואגב מר רבי אתה סבחתה עכשיו 1 מהבחורים שבכלל עריק ולא גויס בגללך עכשיו יעשו לו בלאגן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תלמיד נחלת משה16.06.17
107
יתד נאמן אחרי המהפך ולפני תיקון חוק הגיוס (במרכעות) כתבו בשם הרב שטינמן שחוק יעדים ומכסות זה גזירת שמד ונלחם בכל הכח עד שלא יהיה מצב כזה שאפי' בחור אחד לא יוכל לשבת וללמוד. כן כן כך יתד נאמן כתבו בעמוד הראשון אחרי המהפך!!!!! ומה קורה היום איך קורים לחוק יעדים ומכסות. תשועה גדולה!! לא פחות ולא יותר
יתד נאמן 15.06.17
יתד לא כתב את זה. שקרן. לא אלפי בחורים אלא אלף חמש מאות כששבע מאות חמישים מהם זה סיקריקים שלא התייצבו והשאר שהסתבכו חלקם כנראה כי הועד להצלת עולם התורה אמר להם שהוא ידאג ולא דאג והשאר כי הם מזלזלים כיון שהפלג שלך מרגיע כל הזמן ואומר שלא מתייצבים אז ברור שאנשים מזלזלים. והעיקר אתה חוזר כאילו עכשיו יש
שי15.06.17
106
האמת טופחת בפרצוף. אני מצדיע לחייל ומברך אותו. לכל בחור בישיבה יש זכות לחזור בתשובה ובמיוחד שהוא מתוודה ומתחנן להישאר בישיבה. לצערי אני מאמין לבחור כי הוא לא היחידי וגם שנעשים דברים מצד רב זה או אחר כלכך מכוערים כשאני לא מבין איך הם ישנים בלילה עם מצפון רקוב. אוי לבושה ולכלימה כשבנוסף הם משתפים פעול
חרדי18.06.17

הצגת כל התגובות

105
הדיוטא האחרונה
מוטי15.06.17
104
מכה לפרקליטות: הרב איראם שליטא שוחרר למעצר בית. בית המשפט דחה את בקשת הפרקליטות לעצור עד לתום ההליכים החרדי שאמר לראש אכ"א כי יש דין ויש דיין...
מכה לפרקליטות: 15.06.17
103
אני אישה חרדית , וגידלתי את ילדי על אדני התורה והיראה . אבל לצערי אחד מהבנים קצת התנדנד . ואני מאשימה את הראשי ישיבה ואת הרבנים , שהם זורקים על שטויות היום בישיבות ,,, וכמה שהבן שלי התחנן לשבת בישיבה . הרבנים לא רצו להחזיק אותו . היום זה לא כמו שהיה לפני 20/30 שנה . היום על כל דבר פעוט זורקים מהישיב
בת15.06.17
אני מבין את הכאב, ומכיר את הבעיה של הרחקת תלמידים ללא שקול דעת הלכתי תורני מספיק. הגיע הזמן בו יקח מישהו אחריות, ויתחיל לפעול בנושא הכאוב הזה, לפני שיאבדו נפשות נוספות, רוחנית, או גם פיזית, כמו שראינו השבוע לצערינו. עם זאת, עם כל הכאב, אי אפשר להאשים בכל המקרים את הרבנים, ויש לעשות זאת בזהירות המתאי
אברום15.06.17
102
דפקת את אגד😫אני בטוחה שאתה מצטער שהלכתה לצבא😫😫 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם15.06.17
101
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רבי15.06.17
100
כל מי שמכיר ישיבות ואת ההירארכיה במוסדות תורה מבין שאין מצב שמשגיח קטן מעיף בחור מהישיבה צעד כזה עושים כמוצא אחרון ובהתיעצות עם גדולי ישראל ומי שמחליט על כך בסופו של דבר זה אך ורק ראש הישיבה ולא אף אחד אחר אז או שהסיפור מצוץ מהאצבע או שהוא עף בהוראת ראש הישיבה ולא בהחלטת המשגיח קטן וצ"ע
יוסי14.06.17
כנראה קיבל הוראת יחיד מהמנהיג שמותר לשקר
שמואל15.06.17
99
פייק ניוז? יש לי פרטים חדשים: למרות הכחשות ראש ישיבת "נחלת משה" הגאון הרב יעקב בן נעים כי תלמידיו התגייסו לצה"ל, וטענותיו במכתבו לאדמו"ר מסאטמר שליט"א - שנחשף לראשונה כי כל נאומו של ה'משגיח קטן' בישיבה, הרב יהודה רבי, "בדוי מן הלב" . בעקבות מכתבו של ראש הישיבה, בו נטען כי השמות שהציג המשגיח לא קיימ
החוקר החדש14.06.17
מה אכפת לנו מהם ומהמונם?
אבי15.06.17
98
רבי שקרן נוכל רק מענין אותו הכסף והכבוד במפלגת הפלג
יוני14.06.17
97
קודם זורק ואח"כ הולך להתחנף ולסלף בסאטמאר...
שלמה מנוה 19.06.17
96
מצד אחד הבחור טוען שהוא לא רצה לעזוב את הישיבה, ואף ניסה לדבר על כך עם המשגיח קטן... זאת אומרת שלא רצה ללכת לצבא. מצד שני, הוא בעצמו הלך לצבא, ולא אמר שמישהו כפה אותו ללכת לצבא. אז מה האמת? והתשובה: הוא אכן לא רצה ללכת לצבא. אבל באו אליו גייסים ושכנעו אותו ללכת לצבא.
דני15.06.17
שלא יתגייס ? הרי אינו מבטל תורה .
נתנאל 15.06.17
95
בס"ד אדם שמשקר ברבים בלי מצפון, גם משקר את עצמו, ומאמין לשקריו
צבי15.06.17
94
Try to speak like aschnazi with broken Hebrew and lie too (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
David15.06.17
93
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דאפקו לוויי באדלסס15.06.17
92
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אמאאא15.06.17
91
יתד נאמן אחרי המהפך ולפני תיקון חוק הגיוס (במרכעות) כתבו בשם הרב שטינמן שחוק יעדים ומכסות זה גזירת שמד ונלחם בכל הכח עד שלא יהיה מצב כזה שאפי' בחור אחד לא יוכל לשבת וללמוד כן כן כך יתד נאמן כתבו בעמוד הראשון אחרי המהפך!!!!! ומה קורה היום איך קורים לחוק יעדים ומכסות תשועה גדולה!! לא פחות ולא יו
יעקב קרלינסקי14.06.17
כל השקרים והכזבים שלכם הנובעים כולם מאינטרסים זולים אט אט הולכים ומתגלים. הבדלו מתוך העדה הרעה הזו...
לשקר אין רגלים14.06.17
מרנן ורבנן וכו'
חסיד מרן 16.06.17
נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי.... ברשות ה'פלס'טינאית הרשו לך?
שוקי14.06.17
ם, כך. מהסתם הם גם יודעים מהקלסרים, אך גם יודעים כנראה עוד דברים.... ונא להיזהר בכבודם. חשוב פעמיים לפני שהנך מזלזל בהם, הוו זהירים בגחלתן.
שמעון קמניצקי14.06.17
90
אני מקווה שבע"ה שבניך גם יתגיסו לצבא עיין תחת עיין
מנשה14.06.17
89
אז תחליטו ,שמות בדויים או לא בדויים . ( בלי להכנס לעצם העניין) איך אפשר לשמות שהם מזויפים ובדויים ושלא קיימים במרשם האוכלוסין, (כפי שכתבת אתמול ) להתגייס בכל זאת . אני מפחד שהדבר היחיד שהוא בדויי ,זה הסיפור הזה . קל מאוד היום לזייף הקלטה . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שואל 14.06.17
אז לא צריך אפילו לזייף
שרגא 14.06.17
אתה כנראה לא יודע לקרוא, השמות שהוא אמר בכנס הם בדויים, והשמות שהוא אמר אח"כ לאדמו"ר מסטמאר זה שמות של מתגייסים שהתגייסו בגלל ורק בגלל הגייס הראשי יהודה רבי
גח15.06.17
88
אם זורקים את הבחור מישיבה. גם אם הסיבה לא מוצדקת שום ישיבה לא מוכנה לקבל אותו והוא עובר גהינום!! יש כאן בעיה חברתית מאד קשה, שהשם של הישיבה יותר חשובה מאשר היראת שמים. והשם של היחוס... לא איכפת בכלל מהנשמות שנופלות. אין אף אחד שקם להרים אותם. אלא עוד דוחפים אותם מתחת לאדמה!! חברה חולה!!
צ15.06.17
87
אני לא מבין באמת, הראש ישיבה שליט"א כותב שזה רק "משגיח קטן", והבחור היקר הזה אומר שהמשגיח הקטן הזה זרק אותו מישיבה?? אז מה אמר ה"ראש ישיבה" האמיתי כשנזרק הבחור הזה??
איש שלום15.06.17
86
מה שאמרתי מצווה כוונתי לאחד שלא מסוגל לשבת וללמוד כל היום, כי במצב שיכול תלמוד תורה כנגד כולם! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי15.06.17
85
באמת מה זה ההתנשאות הזאת הרב רבי אתה מבזה את עצמך ת איזה צורת היגוי של נאום נתת . למי אתה פשוט מלקק !!!! ביזיון לנחלת משה ולעומד בראשה !!! אתה גרמת צער לראש הישיבה אתה גורם צער להורים ולבחורים . אתה עושה צער לכל עולם התורה חזור בך ומהר . המומים ומוחים על כבוד רבותנו הספרדים ותלמידהון .... (נשלח בא
מקק גדול 14.06.17
84
חלם בבוקר ורץ לבכות העיקר להתקבל אצל העצניקים
לי14.06.17
83
ביררתי הענין, וכנראה שהראש ישיבה משקר עכשיו משום לחצים. אבל הרב יהודה רבי לא שיקר, זה נכון שהוא החליף את השמות כדי לא לבייש המשפחות של החרדקים, אבל כל הסיפורים הם אמת לחלוטין.
ביררתי14.06.17
82
להביא ידיעה ללא קבלת תגובה מנשוא הכתבה מגמתיות בוטה ולעורך התורן שלא יאשר את התגובה תדע לך שאתם אתר פאשיסטי חד צדדי ולא מייצג אבל אני מבין אותך מה לא עושים בשביל פרנוסה
זלמנוביץ14.06.17
חז''ל כבר אמרו מי שלשונו בלשון גנאי מה מהותו. כאן מיד פאשיסטי... כרגיל שמד וכו' וכו' כמסורת השנים. גם אם יש חילוקי דעות למה תמיד אתם עם אותם ביטוייים שכל נפש יהודי סולדת מהם. למה ?
חצקלוביץ15.06.17
הראו את הפרצוף האמיתי שלכם אז התחלתם לעסוק באתיקה???? [אגב, מאד אתי להטריד אנשים 24 שעות ביממה....]
עיתונאי14.06.17
81
על נער ועל זקן לא ירחמו וכידוע רחמנא ליצלן!
ה' ירחם14.06.17
80
ככה זה מתחיל, שמים פס על גדולי הדור, ואח"כ ממציאים שטויות כדי להצדיק את החוצפה שלהם.
דוב14.06.17
79
לגיס בחורים
רבי 14.06.17
78
אוי להם למשגיחים ולרבנים שגורמים לפגיעה בעולם התורה במקום להתמודד בחכמה עם הבעיה
משה14.06.17
77
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם14.06.17
76
תראו מה מספר הבחור איום ונורא הרב רבי גייס אותו לצבא....... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה14.06.17
75
עוד רב כזה ואבדנו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמעון14.06.17
74
זה שהרב בנאים היה מסלק ולא היה מחזיר זה נכון אף על פי תחנונים של ההורים בדידי הוה עובדה אבל הוא תלמיד חכם ולא היה מסלק מליבו אני אישית אהבתי אותו, וכן שיהודה רבי שקרן ונוכל כי הוא היה כמו עלוקה כדי לסלק בחורים ולתת שליטה בישיבה אני סולקתי ללא רחמים שעד כדי כך הוא אמר "או אני או הוא"... (נשלח באמצעו
ניס16.06.17
73
כי אין כלום ולא היה כלום בגזירת הגיוס, כל עוד הפלג הירושלמית מנהלים את המחאה , לא אוהבים את הפלג הירושלמית ובצדק מכיון שכבר שנים לא אוהבים אותם גם שהם היו בשלטון עם המנהיג שלהם שיצא נגד חב"ד וכד' והמנהיג השני שיצא נגד מרן ראש ישיבת פונביז' הגר"ג שליט"א וכד' (נש
משה15.06.17
72
כמה וכמה בחורים טובים עזבו את עולם התורה בגלל איזה אנשים שלא יודעים ולא מבינים לנפשם של הבחורים היקרים - אנשים אלו שמסתובבים בישיבות עם כל מיני קשרים עם ראשי ישיבות - שלא למדו חינוך ולא למדו פסיכולוגיה ואין להם גם חכמת חיים , נתנו להם תפקידים בישיבות כי רצו לתת להם פרנסה והכל על חשבון בחורים טובים ש
חכם קארקוש 15.06.17
71
שלא ייתפסו את הבדיות שלו?אם כך, מעבר למרמה, הוא גם סתם אידיוט. והוא עוד מנהל בית ספר...
רבן גמליאל15.06.17
70
כמו שעם סכין אפשר לעשות דברים רעים וטובים, גם פלאפון אפשר דברים טובים ורעים, אז מה אין סכין לכבוד הרב? פלאפון יש?
אין שכל אין דאג15.06.17
69
רוצים להידמות לאשכנזים ולנטוש מסורת מפוארת של אבותינו הספרדים. אפילו את המבטא הוא שינה. איזה צביעות. איזו בושה. זה אמור היה להיות האדם שאחראי על נשמות בחורים היקרים בישיבה. היד של המשגיחים קלה על ההדק. מחפשים להעיף בחורים על קטנות בשביל להיראות ישיבה טובה. שכחו איזה ניסיונות עובדים הבחורים בדור הזה
ליאור15.06.17
68
ואת נחומי בויאר מארנפלד שזרק קרוב ל50 בחורים מאז שהגיע מבני ראם. לארנפלד אתם מכרים.על זה נאמר שיש גיהנום מיוחד למקקים
יוסי14.06.17
67
ככה זה ביום הדין אדם עומד משקר, בסוף זה מתפוצץ לו בפנים...
קובי14.06.17
66
בגללם מלא בחורים מסתבכים לפעמים בחור נזרק ולוקח לו זמן להתקבל לישיבה אחרת ולבנתיים הוא לא רשום בדתות לא כל בחור ישר מתקבל אבל אותם דה לא מעניין.... ואם אין לך רצף אתה לא זכאי לאישור ויאללה תתגייס ויש לי כמה חברים שהתגייסו בגלל זה ולא מתוך רצונם אלא מתוך אוזלת יד של וועד הישיבות...... (נשלח באמצעות
שימי14.06.17
65
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נתן 14.06.17
64
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מישהו14.06.17
63
בחור שניכסף למדיה מתרץ תירוצים לטריפה שלו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד14.06.17
62
רבי יצאת שקרן טיפש ונוכל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוני14.06.17
61
מתחילה זרק את הבחור רק על טלפון ואח"כ חטא בחטא המרגלים של פרשתינו והוציא את דיבת ארץ ישראל גדוליה וקדושיה רעה אצל היהודים בגולה
רבי גדול14.06.17
60
יש כן אחד שהתגייס. סיפור השאר פחות מעניין...
רבי14.06.17
59
ולספר לו את מי פעיליו הביאו לנאום בעצרת.
חויסיד14.06.17
58
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יואל 14.06.17
57
לצערינו רוב המשגיחים הם כאלו הם מרגישים סגנים של בורא עולם רבותיי אנחנו לא בעידן של אביי ורבא אנחנו נמצאים בדור הכי קשה שהיה לעם ישראל מבחינת שמירת העניים ועבודה זרה אם היית תקופה שהיו צריכים להרים את הגלימה ולרוץ לעבודה זרה אז היום לא צריך אפילו לנעול נעליים העבודה זרה כבר בתוך החדר הבית מדרש והבית
ישראל18.06.17
56
אם כן, מהי תגובתו? אם לא, למה לא?
נטע15.06.17
55
לצערנו, אנו נחשפים שוב ושוב לתופעה נרחבת וכואבת של זריקת בחורים מהישיבות במסווה של יראת שמים וכדומה. מקרה זה הציף את אטימות הלב של צוות הישיבה, ואת התוצאות שנגזרו ממנו. חבל מאד שצוותי ישיבות אינם נבחרים על ידי קריטריונים מתאימים, כמו יראת שמים, ורצון להשקיע, תחושת שליחות וכדומה. אני חושב שזה הזמן לה
avroom15.06.17
מול הרב שלו שאומר שהתחנן בפניו שישאר.
גיכצי16.06.17
54
כי הוא עומד בראשות ישיבה מעפנה של ששבניקים, לכו תבדקו אצל בחורי ישיבות קטנות בשיעור ג' שנמצאים עכשיו במבחנים ליש"ג מה המיקום של נחלת משה? זבל שבזל ואז, בא יעקב רבי ומעלה אותו לכותרות, פתאום הוא נהיה מגדולי מרביצי התורה של דורינו, מי שמע עליו בכלל יש מליונים כמוהו
אברהם15.06.17
53
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פורימי15.06.17
52
א. אם הוא רק מק"ק (משגיח קטן) איך הוא בכלל יכול לזרוק מהישיבה? ב. בחור מקולקל באמת נראה לי שלא צריך להחזיק בישיבה.
ספרדי15.06.17
51
מי יתן את הדין על כך ? רבנים שמשתמשים במשרתם בכדי לגולל סיפורי סבתא רק בכדי לקבל תקציבים ובעיקר בכדי להתסיס בעם - אף אחד מכם לא יינצל מדינו של ה' . על אותו בחור שנזרק מהישיבה מי ייתן את הדין על כך ? שידעו כל רבני הישיבות שהם לא מקבלים שום פרוטקציה בשום מקום עבור המעשים הנלוזים שהם עושים הכל יבוא
int714.06.17
50
כנראה שאין תוכו(של הר"י)כברו,לבכות?! כנראה שאם נעשה סקר נגלה עוד כאילו הרבה בחורים שעפו על שטויות..וכך חרצו 'הגדולים' את גורלם רבנים וראשי ישיבות קחו על מצפונכם!!
הילה15.06.17
49
מישהו צחק כמוני ???? נו...... באמת לא הגזמתם.......... קבלו ציטוט מהשיחה: אפילו לא היה לי שם קו, היה לי רק שיחות נכנסות, לא הייתי יכול לשלוח הודעות רק מקבל הודעות ולא היה לי בו אינטרנט. ממש טלפון בלי כלום
אחד ששם לב14.06.17
לא שמעת על ביגטוק? קונים כרטיס קו בלבד. ואם רוצים שיחות יוצאות,קונים שיחות זמן אויר בחנויות של סוללר .וכשנגמר, קונים שוב.ללא הו"ק בבנק וללא רישום בחברת הסוללר.( בערך כמו בזקכרט) (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי15.06.17
48
ומה עם שאר הבחורים שרבי מעיד שהסייגסו?
בלבון14.06.17
שהתגייס חצי שנה לאחר שעזב את הישיבה וזה לא קשור לגייסים כלשהם
ריאלי14.06.17
47
למדתי בישיבה וגם אני כמעט התגיסתי ורק הרב רבי עזר לי בענין והראש ישיבה לא רצה לעזור לי ואפי' על דיחוי לא רצה לחתום זה ישיבת נחלת משה על החתום שמעון א. תבדקו ותמצאו שזה כך....
שמעון אלעזר שמו14.06.17
46
על זנ שזרקו בחור על לא עוול בכפו
הילה15.06.17
45
על ידי זריקת בחורי ישיבה שלא לומדים מספיק ומורידים מכבוד הישיבה שלהם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי14.06.17
44
הם בחרו לנפח אותה בלי פרופורציה והכל זה עניין של כסף.. מי שרוצה להשאר בישיבה נשאר. מי שלא רוצה להשאר בישיבה ולא רוצה להתגייס בגלל סיבות רוחניות צריך להלחם למענו. ומי שרוצה להתגייס צריך לשמור איתו על קשר ולוודא שהוא יוצא מהצבא לפחות באותו מצב רוחני שנכנס עמו גם אם הוא "נמוך" העיקר שלא ירד עוד. זו המט
רפי14.06.17
43
מי שמאמין להם למילה הוא תמים חסר תקנה. הם משקרים ללא הפסקה כדי להחזיר את השליטה לידיהם. רבינו הגראי"ל זיהה אותם כבר עם הקמת תלם אמונה שמדובר באנשים שאינם דוברי אמת בלשון המעטה.
יוסף14.06.17
42
לא די בכך שאתה אשם בנטישת הילד ,עוד אתה מתהדר מול גדולי הקנאים כדי לקבל עוד קצת כבוד? אבל אל דאגה,ה' יתברך עוד ישפיל אותך ושכמותך!
שליח-מצווה14.06.17
כבוד? כסף!
כסף, דולרים,14.06.17
👍👍👍👍👍👍 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
כנסע'ס14.06.17
יודא רבי הזה דומה ממש לרבו, מה רבו מזיל דמעות תנין אף הוא מזיל דמעות תנין ובוכה בחינם,כולו הצגת שקרים ,ידוע שהגרש"ז אוירבאך זצוק"ל בירך על בניו "ברוך שפטרני מעונשו של זה " בשם ומלכות. ידע וניבא וד"ל.
יוסי14.06.17
מצוות - מצוות ישוב ארץ ישראל. לא תעמוד על דם רעך. ואהבת לרעך כמוך. ופקוח נפש .
דודי14.06.17
לא קיים שום מצוה רק מאות עברות דאורייתא כל רגע בצבא... ובזה כולם מודים כל גדולי ישראל
אחד שמכיר15.06.17
הליכה לצבא כור ההיתוך החילוני נגד הוראת כל גדולי הדור חסידים ליטאים וספרדים מכל החוגים שאסרו ללכת לכל שומר תורה ומצוות גם מי שלא לומד. אז עברה יש אז כל "כאילו-מצווה" שנולד מזה זה מצווה הבאה בעברה וזה שייך לעברה. מה גם שגם אם זה היה כאילו-מצווה (זה בכלל לא ברור כי יש הרבה דעות נגד זה) עדיין יכול להיע
"מצווה" בעברה15.06.17
41
כי הכול שקר
יעקב14.06.17
40
כל בחור שמתבייש בכך שעזב את עולם התורה והלך לצבא יטען את אותה טענה, לעצם הדיון - הרב הגאון ראש הישיבה הרב בן נעים טען שאף בחור לא התגייס לצה''ל - כאן ההוכחה שיש מי שהתגייס. לעצם הטענה של הבחור - איני מכירו. אך כבר נכתב כאן שיש מספר בחורים. לצערי אני מכיר אישית את אחד מהם, אשר שוכנע על ידי אחד מפעילי
meir14.06.17
כח יוזמה כמו אחינו האשכנזים ולא משאירים אברך ללא דירה . לך עם החברים שלך לכל השטיבלכים בשכונה ותעשה נאום יפה על הבימה ותגיד שאתה מציל אברך חשוב מגיוס השמד !... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נחמי14.06.17
הוא אמר שאף אחד לא התגייס בעקבות גיייסים או פיתויים בלשכת הגיוס. נמאסתם חבורה של שקרנים טרוריסטים עלובים, ממש ערב רב. איכס.
רפאל14.06.17
שאתה כותב עליהם - חבל על דאבדין וכו'. ועושים אותו כמשומד רח''ל. איפה האחריות ?
מאיר מהחרדים15.06.17
39
רבי אתם מעוכרי ישראל של הישיבות הקבה שילם לך ופוטרתה בבזיונות מהישיבה
יעקב 14.06.17
38
זה שרבי הוא חמור מקובל עליי וזה נכון אבל למה ר.צ. לא חיפש ישיבה אחרת שתקלוט אותו??? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נטע14.06.17
לא היית שואל את זה...
בוגר נחמ"ש15.06.17
37
נו בזכות הרב רבי הבחור התגייס לצבא. הוא צריך להודות לרב ונשק אותו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמואל14.06.17
36
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
azar14.06.17
35
יכול להיות שחלק יאהבו את התגובה וחלק לא מי שלא שיבושם לו. כאחד שמגיע מעולם חרדי ומתעסק עם חינוך.כל יום שתלמיד לומד בישיבה זה עולם ומלואו ולכך חינכתי את בניי שלומדים בישיבות גדולות לצערי הרב הדור היום השתנה וזה מציאות ולצערי הרב המשגיחים של היום חלקם נשארו עם דעות לפני 60 שנה ואינם מבינים את נבכי התל
יוס14.06.17
קושי אבל אם זה מתחיל במחנכים/ות אזי צריך לקום גוף של גדולי הדור שישמעו את התלונות על המחנכים/ות ולדאוג להזיזם למלאכה אחרת!!! לא יתכן שהם ימשיכו להסתובב במערכת וישליכו נשמות בלי לדאוג להם למקום חלופי תואם ולתת להורים תמיכה תואמת כדי להשאיר את התלמידים/ות בתוך חממה להשתפר, ועוד יש המון מה לעשות בס"ד
שמשעון15.06.17
34
בקיצורק תאי גאזים זהתיקון של החרידים
חנה19.06.17
33
בס"ד גם מקק וגם שקרן. וזה הסיבה העיקרית זורקים מהישיבה לרחוב ומשם לצבא. וגם בחורים עוד בישיבה לא מתפללים. והרבנים אח"כ מאשימים אחרים ולא את עצמם. רע בנים.
יהודי15.06.17
32
ספרדי מלקק ובוכה לאשכנזים עשירים לקבל כמה שקלים.
שמואל15.06.17
31
בשירות צבאי מלא ובמצוות ישיבת ארץ ישראל למהדרין ומצילים אותם מגזל ביריונות ושאר מחלות הציבור השחור (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צה"ל15.06.17
30
כמה צחוק עשית מעצמך , הפכת לבדיחה המדוברת בשכונה... עשית מהסאטמרים של המהרא בדיחה עוד יותר גדולה ופגיעה שהם לא יכולים לסלוח עליה, וזה אחרי שהם נשארו בודדים במערכה , ומבודדים ואמרתם להם שתגייסו את כל יהדות ארהב למפגן משותף... ועכשיו מתברר שכל מה שאמרת שקר.. והתלמיד היחיד שהתגייס התגייס באשמתך, או
בושות15.06.17
29
מצווה להתגייס לצבא!(כמובן במסגרת מתאימה כנחל חרדי וכו') (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי15.06.17
28
היה בחור בשם אברהם ישעיהו ושם המשפחה שלו זה ירקוני והוא למד בנחמש איתי ביחד שם כארבע שנים. (והיום הוא גר בתל אביב ויש לו ארבע בנות) והוא לא ניזרק מהישיבה אלא עזב עכב בעיות של בריאות וגם הוא אף פעם לא היתגייס לצבא נ.ב היום הוא רב בית כנסת בתל אביב (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיכאל14.06.17
27
כל המקקים אותו זבל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פיני 14.06.17
26
ביררתי הענין ובחורים מהישיבה התגייסו, וכנראה שהראש ישיבה משקר עכשיו משום לחצים (מפלג השמד) . אבל הגאון הרב יהודה רבי לא שיקר, זה נכון שהוא החליף את השמות כדי לא לבייש המשפחות של החרדקים, אבל כל הסיפורים הם אמת לחלוטין. כבר מפורסם שהרב ראבי לא נתן שמות אמיתיים כדי לא לעשות שיימינג עליהם אבל הבחורים ל
כל האמת14.06.17
25
תהיה גאה בספרדיות שלך שלח את הילדים שלך למוסדות ספרדים ותפסיק כל היום לרדוף אחרי האשכנזים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יגאל14.06.17
הוא דיבר באופן שהאשכנזים יבינו. והוא סיפר אמת.
ספרדי16.06.17
24
מישהו מתווכח פה על עניין שיש כייסים , לא נכנס לסיפור של רבי כי קשה לדעת את האמת , אבל האם יש וויכוח על גייסים / ציידים ! ברור שיש , זה עובדה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לא מבין 14.06.17
גם היטלר.
נעאכס15.06.17
23
הם אומרים לבחורים [הספרדים] לא להתיצב, מסבכים אותם, וכשהם מתגיסים מרוב פחד מהכלא, צועקים: הנה יש חרדים שמסובכים ומתגיסים. ולכן צריך להלחם ולא להתיצב. העיקר שיש גזירה ואפשר להלחם בהנהגת הדור...
אחד14.06.17
22
ואחרי זה הוא יילל באשכנזית אצל הסאטמרים! איפה רחמים? איפה מכלוף? אני רויצה לודעס... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מויש14.06.17
21
להצביע לברקת
רבי 14.06.17
20
את מי זה מעניין? מה זה איכפת לי? מי זה הרב הזה ואיפה הישיבה הזו? סתם נטפלים לבן אדם... תתעסקו בדרעי....יותר מעניין... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי14.06.17
19
ולספר לנו שרק מי שלומד הוא פטור מהצבא.הכל בלוף ותפסיקו לעבוד על כולם בעינים.אין לכם מורא מיום הדין? אתם פשוט משתמטים ונבלות ברשות התורה
רפול14.06.17
התורה לא מתירה להתאבד מעולם הבא בצבא שלא פועל על פי התורה אלא הפוך והמפקדים שלו חילונים והחוקים שלו חילונים והתרבות שלו חילונית והערכים שלו חילונים והמורשת שלו חילונית והשפה שלו חילונית מלוכלכת.
אין אופציה15.06.17
18
כי כן יש בחורים שהתגיסו כך לפחות לפי ההקלטות של הבחורים וזה לא משנה כרגע בגלל איזה סיבה ובכל מה קשר שלא מופיע ברשימת האוכלסין זה דבר פשוא שהוא לא רצה לפרסם את שמות האמיתיות של הבחורים. וכמובן שאחרי הסערה חשפו אתמול את שמות של הבחורים עכשיו מנסים לשקר עם משהו חדש
חסיד14.06.17
17
גם הם לא נפלו לצבא על ידי הציידים שלוטשים עיניהם אל בחורי החמד שלנו לצוד להם טרף? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איתמר14.06.17
16
חתיכת פושע וצבוע אין לונו מילים לוימר לך איזה זלזול גרמת לעצמיך שדברתו בשופו של האשכנוזים מומוש חובול ומיסכן הבוחור שבגללך הלך לצבא כל הכבוד לו אנו גאים בחייל כזה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
109014.06.17
15
"חוסך שבטו שונא בנו" הפשט הפשוט כולם יודעים, אבל יש פי' שהוא נכון לתקופה, אחד שחוסך מבנו את שבטו (שבט, משפחה, קהילה) פי' שלא מיידע אותו או מעלים ממנו את מורשתו שונא את בנו, כי כך הוא יגדל עקום ויחשוב שהוא הכי ישר שבעולם ואלו התוצאות.
חי14.06.17
14
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ממי14.06.17
13
הנוקשות המופרזת צריך להרחיק מקק כזה מהישיבה מקרים את הנושא לפני שזורקים יש לחשוב פעמים
יעלה 14.06.17
12
גם אותי העיפו מישיבה (אור אברהם בב"ב) על לא אוול ונאלצתי להתגייס ושם איבדתי תדת לגמרי מיותר לציין תעצב של ההורים... היום ברוך ה מנסה לחזור חזרה לדרך.. אבל מחילה לא יהיה לעולם למשגיח ולראש ישיבה שם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אברהם14.06.17
11
אולי שם נמצא שורש הבעייה של אותו רב (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאיר14.06.17
10
כל הכבוד לך להוריך ולרבי ותצליח בכל מה שאתה רוצה לעשות ותזכה לבנות בית נאמן בישראל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
כל14.06.17
9
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי14.06.17
8
בטח השייגעץ הזה המלוכלך כבר עם סביבת הצבא ישקר באופן גורף שלא פיתו אותו ולא ולא,,, רק הוא אשם והוא אשם רק לא הצבא, אי אפשר להאמין לבן אדם כזה כלום, בכל אופן אם זה כן אמת מה שהוא אומר אז עכשיו אנו מבינים למה הראש ישיבה שלח מכתב, כי פשוט לא איכפת לו שיתגייסו ולכן הוא רוצה לקרר את המערכה ושולח מכתבים ש
משה14.06.17
ואע"פ שיתמהמה עם כל זה אחכה לו
יענקי15.06.17
7
השתגענו?
שולמית14.06.17
6
עד מתי יימשך הדבר הזה , ומי ישא באחריות הכבדה איך ראש ישיבה או משגיח לוקח על עצמו אחריות כזו עצומה וגורם לביטול תורה ופוגע בנשמות ישראל קדושות וטהורות
משה14.06.17
5
זה לא חכמה לזרוק זה לברוח מהבעיה תלמדו להתמודד. אם זה היה הבן שלו בחיים זה לא היה קורה תמיד צריך להסתכל על תלמיד כמו בן שיהיה אכפת להם כל בחור זה עולם ומלאו.להיות משגיח או ראש ישיבה זה לדעת ללמד או להיות שוטר שחופר שמציק קודם כל זה ללמוד נפש האדם לדעת מעבר עליו לא חסר קשיים אבל אין מי שעוזר שמתעניין
תתחילו להתעורר14.06.17
4
בגלל שלא הסתכל כל הזמן בגמרא. והוא עלול לקלקל את השם של הישיבה. למרות תחנוניו ותחננינו הוא הלך לצבא. והתדרדר מבחינה דתית...
ת14.06.17
כן, זו אחת מצרות הדור ליקוקי הישיבות וכל ציבור הספרדים (משתכנזים)
אבי15.06.17
3
לאחר שנזרקתי מנחלת משה ע"י "הרב" יהודה רבי אימי היקרה אמרה לי: "רק הקב"ה יודע כמה דמעות שפכתי כשנזרקת.." אני בחור רציני ובשפו"א לא התגייס אך המילים האלה עדיין חקוקים בזכרוני, וב"ה דבריו אמש חזרו אליו כבומרנג.
תלמיד נחלת משה 14.06.17
"דבריו אמש חזרו אליו כבומרנג"?זה כבר בתוך ביתו!!
בומרנג?15.06.17
2
מתחת לביתו של הציד יהודה רבי ששולח בחורים לצבא פשוט כך כולם היום לבוא ולהפגין מתחת לביתו
יהושע14.06.17
. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לא ידוע15.06.17
1
אין לבחור חרדי מה לחפש בצבא הכפירה, גם אם הוא הוציא אותך מהישיבה שלא בצדק, היית צריך להכנס מיד לישיבה אחרת ולא לעזוב את עולם התורה לצבא השמד. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלחנן14.06.17
לא החרדים האמיתיים
טלי15.06.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

זה עובד!

ישראלים רוכשים אתרים וגוזרים "שכר דירה"

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

מרגש • צפו בראיון

התפילין של הזולת: סיפורים מרגשים מפרויקט החיבור בין יהודים

אסף מגידו | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24