כיכר השבת

מאבק בבית שמש

הנציג החרדי "החרים", הנוער הנושר יחזור לרחובות?

מסגרת של משרד הרווחה לנוער נושר בעיר בית שמש עומדת על סף סגירה בעקבות "חרם" שהטילה לכאורה עיריית בית שמש על המקום. הסיבה, לטענת מפעילי המסגרת: סירוב להעסיק מקורב של מחזיק תיק הרווחה בעירייה (חרדים, ארץ)

35
ישראל כהן | כיכר השבת | ח' בתמוז | 02.07.17
הנציג החרדי "החרים", הנוער הנושר יחזור לרחובות?
(צילום: באדיבות המצלם)

מסגרת של משרד הרווחה לנוער נושר בעיר בית שמש עומדת על סף סגירה בעקבות "חרם" שהטילה עיריית בית שמש על המקום. הסיבה: יגאל חדד, מחזיק תיק הרווחה בעירייה מטעם ש"ס, הורה לאנשי העירייה שלא לשתף פעולה עם המסגרת לאחר שסירבו להעסיק את מקורבו, איש ש"ס אף הוא. ההודעה על סגירת המקום, שמשמעותה היא שהנערים ישובו לרחובות, נמסרה להורי הנערים בימים האחרונים ונתקלה בתגובות קשות מצידם.

תחילת הפרשה לפני כשנתיים, כאשר לאחר שנים של בקשות ניאות משרד הרווחה והודיע לעיריית בית שמש כי יעמיד לרשותה תקציב להקמה ולהפעלה של "מרכז יום תומך רב-תחומי לנוער במצבי ניתוק", המכונה בקיצור "מית"ר". יגאל חדד, חבר מועצת העיר מטעם ש"ס ומחזיק תיק הרווחה בעירייה, ניסה בתחילה להקים את המרכז בכוחות עצמו תוך שהוא מנסה לעשות בו שימוש לשם מינוי מקורביו לתפקידים, ביניהם, מקורבו יוסי גמליאל, אף הוא איש ש"ס, אשר היה אמור לנהל את המקום - אך הדבר לא צלח. עם כישלון מאמצי ההקמה העצמאיים, נאלץ חדד להוציא את הקמת המית"ר למכרז.

יגאל חדד (באדיבות המצלם)

על הקמתו התמודדה עמותה מקומית בשם "ובנה" הפעילה מזה שנים בעיר לסיוע לנוער נושר ולשיקום משפחות במצוקה ואשר זוכה להערכת אנשי המקצוע במשרד הרווחה. לטענת אנשי עמותת "ובנה", כאשר הבינו בעירייה שהם עתידים לזכות במכרז - הם נקראו לשיחת בירור אצל רב בעיר בה נאמר להם כי העסקת יוסי גמליאל, המקורב לחבר המועצה, ומקורבים נוספים - הינם תנאי לזכייה במכרז.

לטענתם, הם סירבו לתנאי שהוצב בפניהם בשל חוסר התאמה מקצועית בין האנשים המוצעים לבין התפקידים שהם נדרשים למלא. למרות האיום, לאחר שתהליך המכרז הושלם התברר כי עמותת "ובנה" זכתה בכל זאת במכרז.

לטענת אנשי העמותה, מרגע זה ואילך החלו נציג ש"ס בעירייה יגאל חדד ומי שמונה על ידו לתפקיד מנהל מחלקת הרווחה, שלום בן דוד - שעתירה עומדת ותלויה נגד מינויו על רקע חוסר התאמה מקצועית - במסכת של התנכלויות למסגרת החדשה על מנת להכשיל את הקמתו של המרכז לנערים הנושרים - זאת על אף העובדה שרוב המטופלים בו הם בנים למשפחות ספרדיות.

כך, לדוגמה, למרות שבכל הערים בו פועל המרכז - הנערים מופנים אליו על ידי העירייה, במקרה של בית שמש מנהל מחלקת הרווחה בעירייה (בן דוד) ומנהלת קציני הביקור הסדיר במחלקת החינוך בעירייה, גב' טובה דוד, הודיעו כי הם "מחרימים" את המקום ובמשך שנתיים של פעילות לא הפנו למקום נערים. זאת ועוד, לטענת אנשי עמותת 'ובנה', מנהלת קציני הביקור הסדיר אף החלה לפנות באופן יזום להורים שבניהם נרשמו למרכז, בכדי לשכנע אותם שלא להמשיך ולשלוח אותם לטיפול במקום.

המסגרת שעומדת על סף סגירה (באדיבות המצלם)

כאשר צוות המית"ר הבין כי לא יזכה לשיתוף פעולה מצד העירייה, החלו בעצמם לצאת אל הרחובות בלילות ולאסוף נערים נושרים בכדי לרשום אותם למית"ר. אך גם כאן המשיכו ההתנכלויות מצד העירייה. מנהל מחלקת הרווחה, בן-דוד, הודיע בתגובה כי הם מקימים "ועדת קבלה" עירונית למית"ר, שמטרתה תהיה "לסנן" ולבחון האם יש התאמה בין הנערים לבין המסגרת - באופן חסר כל תקדים אחר בכל שאר הערים בהן פעיל המית"ר ועל אף התנגדותם הנחרצת של אנשי משרד הרווחה.

בשנתיים מאז הקמתו טופלו במקום כ-60 נערים, שנאספו, כאמור, מהרחובות. הנערים המטופלים במקום נאספו אליו על רקע של מצוקות נפשיות קשות, ולאחר שחלקם אף הידרדרו לשימוש בסמים ולעבריינות. כל אלה, כאמור, עלולים חלילה לשוב עתה לרחובות.

לאחרונה, בדיונים פנימיים שונים שהתקיימו בנושא החלו אנשי העירייה לטעון כי למעשה אין בבית שמש בעיה של נוער נושר ולכן קיומה של המסגרת מיותר - דבר העומד בסתירה למצב בשטח המוכר לכל תושבי בית שמש ובסתירה לדברי העירייה עצמה אשר פעלה, כאמור, במשך שנים לפתיחתה של מסגרת זו לטיפול בנוער נושר. לאור דברי אנשי העירייה כי "אין בבית שמש נוער נושר", החליטו במשרד הרווחה למשוך אף הם את התקציב של המסגרת, העומד על כמיליון ש"ח בשנה.

מעיריית בית שמש נמסר: "העירייה פועלת בהתאם לנהלים ולהחלטות מקצועיות מטעם הגורמים המקצועיים המוסמכים. אין באפשרות העירייה להוציא תלמידים ממערכת החינוך ולהעביר אותם למסגרות נוער מנותק משיקולים לא אחראיים. יודגש כי כל הפעילות בנושא מתואמת עם משרד הרווחה ובהתאם למדיניותו. במידה והעמותה לא תספק את השרות אותו עליו היא התחייבה במכרז, יצא מכרז חדש להפעלת המסגרת, ללא כל פגיעה בנוער".

תוכן שאסור לפספס
35 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
25
איך נותנים תקציבים למסגרות פיקטיביות של מקורבים ומנגד חונקים מסגרת מדהימה, היחידה שמצליחה ושעובדת. שהנערים עושים בו שינוי מן הקצה אל הקצה.. אבל את זה נשאיר למבקר המדינה..
אבא03.07.17
24
אין על הבחור הזה בתור מי שהיה קצת ברחוב והוא טיפל בי איזה תקופה אני חייב להגיד שאין עליו הוא הבן אדם שהכי מתאים לטפל בבחורים כאלה ובעניין יגאל חדד שאף אחד לא יעיז ללכלך עליו כי בלעדיו רחובות בית שמש היו מלאים בבחורים נושרים פי כמה וכמה ממה שיש היום. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוני12.07.17
23
הבן שלי היה כמעט שנה ברחוב ואף אחד לא שלח אותנו למיסגרת היקרה ועד שהוא נרשם למיסגרת מיתר סוגרים. זו ממש שערוריה ומה יהיה עם הילד אכשיו?
אימא03.07.17

הצגת כל התגובות

22
במקום לזרוק אותנו לרחוב לך הביתה
אחד הנערים02.07.17
21
לא ברור לי איך חושבים לסגור מקום כזה, שמציל את הנוער מלהסתובב ברחובות ומלהגיע לפשיעה וסמים.. עד שיש מקום כזה טוב, שהנוער רוצה לבוא אליו, צריך לשמור עליו ולטפח אותו ולא לרצות לסגור את המקום.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לילך 03.07.17
20
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אחד שיודע03.07.17
19
ראינו עד עכשיו מס' תגובות, חלקם לטובת צד זה וחלקם לצד שני. האמת היא אחת: ישנו יהודי בשם יוסי גמליאל המתמחה בנוער נושר, ואסביר במילה אחת: לראות את יוסי , זה תמיד מלווה ב3-4 נערים מהסוג הזה, איתו, מקבלים את היחס הראוי להם גם לא בשעות העבודה. לדעתי אין מתאים ממנו לטיפול בנוער נושר, אגב לדעתי הוא קיבל מ
שמעון05.07.17
18
במה מדובר! מנהלת ובנה אחת מהקשות והפוגעות ביותר, ידועה במעלליה. שלום בן דוד מנהל הרווחה ויגאל חדד הממונה אנשים ישרים והגונים.
נפגע ממנהלת ובנ03.07.17
17
מי יתן את הדין אם הנוער הזה יחזור לרחובות והידרדרות מי תשורנו עברינות סמים פשע וח"ו גם רצח וכל זה בשביל תפקיד וכסף מה נענה ומה נאמר ביום הדין.!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיכאל03.07.17
16
יוסי גמליאל איש שכולו רוח, בן דוד נפסל על ידי בית משפט פעם אחת, וכעת בדיונים אם בכלל יכול להיות מנהל אגף, ובינתיים הכל קורס. גב' קפח אשה מיוחדת וחזקה המשיכי להלחם בשחיתות ולעזור לשקופים. ישר כח גדול למדירכי מיתר שמסרו נפש
יוסי גמליאל?03.07.17
15
לא היה נותן לכזה דבר לקרות. שחיתות של כל המערכת. הדרך למעשיהו מתקצרת מיום ליום.
חרדי03.07.17
14
כאחד שמטפל בנוער יוסי גמליאל הוא אחד האנשים שמוסר נפש למען הילדים וממן להם פעילות מכיסו . נכון היה כן לשתף אותו . ואם העמותה בחרה שלא צריך לראות למה כוחו גדול וחבל שמשיקולים כאלה ואחרים לא רוצים אותו לפי הכתבה וחבל . גם עמותה חייבת להבין ששילוב כוחות הצלחה היא פי כמה מאשר לבד
שי03.07.17
13
כל הרווחה בשנתיים האחרונות בבית שמש מקרטעת חזק יש בציבור אכזבה גדולה מאוד בעניין ואפי' מס' נציגים ועובדים ברווחה פרשו המצב שם רע מאוד אולי יתחילו להתעורר שם
יעקב03.07.17
12
המינוי של מחליף איריס היה המבשר לעתיד והנה אנחנו במקום בו כולם צפו שנהייה ומנהל המחוז אמר לנו את זה. אני ממש לא מבין את מנהל האגף שמינויו עורר כל כך הרבה התנגדות . הנה הזדמנות טובה להיראות איש מקצוע ולא מינוי פוליטי של הגורניק.
גם יאמני03.07.17
11
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אריה מכלוף02.07.17
דווקא במקרה הזה אריה דרעי ניסה לעזור ונזף קשות ביגאל חדד שצפצף עליו!
אחד שמכיר05.07.17
10
אני שואל את העיריה איפא הייתם כל הזמן שאני הייתי ברחוב והמדריך של מיתר בא לאסוף אותי משם ולעזור לי ולמה לא אמרתם לי שיש מיתר וכשהגעתי פתאום הקבסית טובה התקשרה ואמרה אל תלך לשם אנחנו מחפסים מקום אחר בשבילך. אז מה בינתיים את רוצה שאני אלך לרחוב שוב עד שתמצאי!!!!!
אחד הנערים03.07.17
לפחות היית כותב בלי שגיאות כתיב אולי הייתי מאמין לך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איציק03.07.17
אני לא יודע למה היית צריך את התגובה הככ שפלה הזו! כתוב במפורש נוער נושר! משמע נוער שמועד לסיכון היותר גבוהה בקרב הילדים, ומה שאכפת לך זה מהדקדוק שלהם. וואו!
מישהו04.07.17
9
בנושא נוער נושר במגזר החרדי העסקנים מתים מפחד שהמסגרות יצליחו וימשכו עליהם את כל הנוער שמתקשה בלימוד תורה אגרסיבי וכך יגרעו תקציבים ומשרות שנרי המוסדות מתוקצבים פר תלמיד צא וחשב לא משתלם לטפל בנוער נושר הכותב מכאב ליבו המטריד (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
המטריד03.07.17
8
מהכושלות ביותר במדינה, בדוק!!!!! כתושב העיר אני יכול להעיד על כך, אין שירותים בסיסיים, הכל הפקרות, עיר עם מאות אלפי תושבים שמתנהלת כמו בימי המעברות.......
תושב העיר09.07.17
7
כהורים לנער שהמית"ר "הציל" את חייו, מה שנכתב זה בלשון עדינה. הבן שלי ישב 8 חודשים בבית ואף קב"ט לא התקשר אליו מעיריית בית שמש. בושה לעירייה שאלו העומדים בראשה.
משה03.07.17
6
העיקר שהם לא למדו ליב״ה ולא הלכו לצבא השמד ולא למדו מקצוע כמנהג אבותיהם! אנשי ש״ס המתחנפים לליטאים ושדחפו דורות של ספרדים לזרועות הבערות והעוני, ומוסיפים חטא על פשע במינוי כל מיני מקורבים למשרות שבהם הם לא מבינים כלום! בושה וחרפה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בוריס בוסקילה03.07.17
5
פועלים כל גוף לפי האינטרסים שלו, בלא גוף אחד שמאחד את הטיפול בנערים. נראה שהעיר זקוקה ליחדה למתבגרים שתאבחן את צרכיהם של הנוער ותפנה למכנים המתאימים. מית״ר לא אמור להיות מענה פרטי, זה שירות של רשות המקומית ובפיקוח משרד הרווחה. זה פשע לא לעבוד עם גורמי ברווחה. הטענה שהם לא רוצים לעבוד בשיתוף פעול
דני13.08.17
4
מנהג עתיק בקרב החרדים להעסיק בני משפחה שלא שנו ולא למדו מקצוע, כי עניי ביתך קודמים.
דן סגל03.07.17
3
כאחד שמכיר קצת את הנפשות הפועלות, אכן כן זו הייתה מסגרת נפלאה, אין חולק. ביקרתי שם כמה פעמים והתרשמתי לטובה. אבל היא נסגרה לא בגלל העירייה אלא בגלל שהעומדת בראשה לא למדה פרק או שניים ביחסי אנוש תקינים. ואין לה להלין אלא על עצמה. "בוסית" שלא הסתדרה עם המנהלים שהיא מינתה למסגרת, והחליפה 4 מנהלים בשנה.
יוסף זוהר03.07.17
תתביישו לכם, אני עובד עם נוער בעיר וחבל שאתם מנסים לסכסך ולרשום בשמי דברים שלא היו ולא נבראו. יוסף זוהר וכולם מוזמנים להתקשר אלי לניד ולבדוק אם זה אמת או לא!
יוסף זוהר03.07.17
וכי נראה לך שאתה יחיד בבית שמש עם השם הזה ? "זייפו את שמי" מי ישמע קוראים לך ביבי נתניהו.
משה אבוטבול12.07.17
2
ולמה שיהיה לאנשי ש״ס המשוכנזים אכפת מלכתחילה מהילדים המסכנים האלו? הרי הם אלו שדחפו אלפי ספרדים ללכת לישיבות נוסח ליטא בניגוד גמור למה שהיה נהוג אצל אבותיהם. הרי הם נלחמים להחזיר את עטרת ליטא ליושנה. את השקופים הם זוכרים רק בשביל המנדטים... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הרשל בוזגלו03.07.17
1
מדובר בפרשיה פלילית מצד קפאח בור כרה לעצמה
דודי02.07.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

חרפה: גזירות חדשות שנערי האוצר רוצים להטיל על האברכים

קובי אטינגר | 06.05.24

יוריך מוריך

בראשות הגאב"ד: הדיינים התאגדו בהתכנסות השנתי

חיים רוזנבוים | 06.05.24

סיפור שפחות מוכר

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24
ש

טכנולוגיה למהדרין

להתפנק בשבת וגם לקבל מתנה - מתאים לכם?

כיכר בשיתוף נעם2 | מקודם

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24
ש

ככה מתחילים את הקיץ

זה לא סתם מים חמים וקרים 24/7 - זה שדרוג מטורף לחיים

כיכר בשיתוף אפיקים | מקודם

והאיש משה עניו

כך הגיב הגר"מ שטרנבוך למי שבירך עליו 'ברוך שחלק' | צפו

חיים רוזנבוים | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24