כיכר השבת

"מבעיר אש" בבין הזמנים

ליצמן: "הליטאים צריכים חשבון נפש, הפסידו לנו מנדט"

שר הבריאות תקף בפאנל פוליטי בערד את דגל התורה והאשים אותם בירידת כוחה של המפלגה בבחירות ואובדן מנדט בשל הפילוג בתוך הציבור הליטאי "היחס צריך להיות 70:30 לטובתנו" ׁ(חרדים)

44
ישראל כהן | כיכר השבת | י"ד באב | 06.08.17
ליצמן: "הליטאים צריכים חשבון נפש, הפסידו לנו מנדט"
(צילום: באדיבות המצלם)

במהלך פאנל פוליטי משותף שנערך הערב בעיר ערד במסגרת אתנחתא נופש לחסידי גור בחר שר הבריאות יעקב ליצמן לתקוף חזיתית את דגל התורה והעומד בראשה ח״כ משה גפני.

השר ליצמן המייצג את הסיעה המרכזית באגודת ישראל מתהלך עם ״בטן מלאה״ מזה תקופה ארוכה על גפני ודגל התורה אולם נדמה שליד הקהל הביתי הוא הרשה לעצמו להתבטא ביתר חופשיות.

בסימפוזיון השתתפו השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן והם התייחסו לכל הנושאים הפוליטיים העומדים על סדר יומו של הציבור החרדי.

במהלך הדיון פתח השר ליצמן במתקפה נגד ח״כ גפני - ״אני לא אפרט ב-5 דקות שנתיים של מאבק שלהם נגדי. לנו יש מועצת גדולי התורה וגם להם יש. הוא לא יכריח אותי לחשוב כמוהו זכותי לחשוב אחרת".

לגבי האשמות כי פעל בחיפה על מנת שדגל התורה לא תקבל את תפקיד הסגן לנציג מיכי אלפר אצר ליצמן בכעס: "אני בחיפה לא הפרעתי לדגל התורה אלא להיפך אני נפגשתי עם ראש העיר יונה יהב ואמרתי לו שאם הוא רוצה הוא יכול להעניק לאלפר את הסגנות. כל מה שיכולתי עזרתי להם אבל הם דחו את כל ההצעות שלי".

לגבי חוק ירושלים וחילוקי הדעות ביהדות התורה האם לתמוך או שמא להתנגד ולעקוץ כך ״על הדרך״ את השר בנט ומפלגת הבית היהודי הבהיר השר ליצמן: "לנו יש את מועצת גדולי התורה שלנו ולהם יש את המועצת שלהם וכמו שהוא מבין שאני לא גורש ממנו לפעול לפי ההנחיות שלנו כך עליו להבין שאני לא אפעל לפי ההנחיות שלהם".

"הוא חושב שצריך 140 ח״כים,עכשיו הם רוצים להעביר את החוק הזה. זה מה שחסר לנו? זה הדרישות שלנו? אני לא חושב כך לדעתי כבר היום יש מידי הרבה חברי כנסת ויש כמה מיותרים אפילו.... אפשר להוריד ל100 חברי כנסת.
גפני מעוניין להעביר את החוק כדי לעשות פילוג כדי שהם יוכלו לרוץ בנפרד מאגו"י בלי לחשוש.

בדגל התורה טוענים שהיחס בתוך יהדות התורה צריך להיות 60:40 לטובתם אבל אני אומר לכם שהיחס צריך להיות 70:30 לטובתנו.

הם הורידו לנו מנדט שלם בבחירות. מי שלא הצביע היו כאלו מהציבור הליטאי. הם צריכים לעשות חשבון נפש בינם לבין עצמם על הנזק שעשו ושלא יבואו לדרוש מאיתנו את התמורה כעת.

הרי אם היינו נותנים להם (לפלג הירושלמי הליטאי. י. כ) את המקום השמיני אז לא היה בעיה של הצבעה והיה לנו עוד מנדט נוסף", תקף ליצמן.

בשלב זה התערב במפתיע דווקא דרעי שחש כי הדברים חריפים מידי וניסה לצנן את טון הדברים: "למרות מה ששמעתם מליצמן תדעו לכם שליצמן וגפני יושבים בכנסת יחד עובדים בשיתוף פעולה מלא.לא ראיתם כאלו זוג יונים. אנחנו באים בכל דרישה כאגרוף יצוק מפלדה יחד".

ליצמן מיהר להשיב ולומר, "עם כל זאת לא חוזר בי ממה שאמרתי".

השרים התייחסו לסיכוי שהבחירות יוקדמו וטענו כי הסיכוי לכך נמוך. "הבחירות יהיו בזמן ב- 2019. ביבי עובד רגיל", אמר ליצמן. השר דרעי הוסיף, "אף אחד מהמפלגות לא רוצה בחירות. אנחנו ראשי המפלגות החרדיות ניתן לו גיבוי מלא".

"זה לא סוד שהממשלה הקודמת נפלה בגללינו, תמכנו ברה"מ נתניהו. ככה שאנחנו הולכים ביחד", אמר דרעי. ליצמן הוסיף, "הכוח שלנו כחרדים זה שאנחנו נאמנים. מקפידים לקיים את ההסכם הקואליציוני במדויק".

דבריו של השר ליצמן עוררו כעס בדגל התורה והמחנך העסקן הרב מרדכי בלוי הגיב בפוסטים משלו: "זה רדוד. 140 חכי''ם לא משנה את אחוז החסימה. הבנאדם לא יודע חשבון".

בהמשך ״עקץ״ את ליצמן על מערכת היחסים הפנימית בחסידות גור ורמז על התערערות מעמדו של ליצמן בחצר האדמו"ר. לדבריו של בלוי: "ליצמן גם מודע למספרים הענקיים של עולים לישיבות הליטאיות מול החסידיות".

תוכן שאסור לפספס
44 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
30
באתנחתא ליצמן ומריעיו אמורים לפוש ולנוח ולא לחרחר מלחמה זה מה שהם עושים כשהם עובדים מחלוקת, יח"צ ולדאוג ליצרני הסיגריות.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם06.08.17
29
להם הפעם צריך משהו חדש רענן יותר וכו
איש שלום06.08.17
28
שני זקנים שברחו מהבית אבות רבים כמו על הספסל ברחוב...
עבר זמנם07.08.17

הצגת כל התגובות

27
נמאס מליצמן ומכל מה שהוא מייצג!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם06.08.17
26
כל מילה פנינה מתי כבר יבינו הליטאים שאף אחד לא חייב לחשוב בקו שלהם. יעשו הם מה שמצווים ולא יתקפו כל מי שמעז לחשוב אחרת.
עצם בגרון06.08.17
25
כל אלו שנמצאים בכנסת כהיום הצביעו בעד חוק הגיוס ר"ל ואין לסמוך על אף אחד מהם להיות נציגי הציבור החרדי האמיתי ובכן אין מאנשי הפלג האמיתי שיצביעו בעד לא ג' ולא דגל וד' ירחם על עמו בית ישראל
יהודי06.08.17
24
למה ליצמן משקשק... מה הוא מפחד להיות במקום שביעי...
יענקל06.08.17
23
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ש״ססס06.08.17
22
אולי באמת שיתפלגו ונראה אחת ולתמיד של מי הכוח יותר חזק? ואז ליצמן יוכל גם ללכת לבד עם הפלג אולי באמת ככה יגדל כוח הציבור החרדי בוא נראה אם יש להם אומץ (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יצחק07.08.17
21
הם הפסידו לנו ראש עיר בירושלים ואנחנו הפסדנו להם מנדט. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גרור רדוד ושטחי07.08.17
20
אולי מר ליצמן הנכבד? ותאמינו לי שלא חסר לו על מה. מעניין ברקת בירושלים ועד ענייני זייברט שבבני ברק, כולל ועובר עניינים שונים ומשונים שבהם הגורים הראו שחוץ מהאגו שלהם הם לא רואים יהדות ממטר. אז אולי חלק מאיתנו לא כל כך אוהבים את הצעקות של מוישה גפני ואת הגאווה הליטאית, אבל בינינו, מי שיישכב על הגדר כ
חרדי06.08.17
19
אולי אתה צריך לעשות חשבון נפש? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד לוי 06.08.17
18
למפלגות ולנציגים השותפים במעל הנורא של גזירת השמד
יוני07.08.17
17
חמודים עלו והצליחו בדרך ה׳ 🔯🔯🔯 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם06.08.17
16
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם06.08.17
15
חמישה עמים חילונים מסורתיים דתיים חרדים ופרווים.וכל אחד מושך לכיוון שלו.נקודה.
.יהודי.נקודה.07.08.17
14
הם לא מצביעים כי הם לא נותנים יד למשתפי פעולה ולמסייעים לידי עוברי עבירה, וכהוראת רבם ומאורם של ישראל מרן הגר"ש שליט"א
בן תורה07.08.17
13
היחיד שאשם ממפולת במפלגה זה ליצמו בבחירות הקרובות יאבדו הרבה יותר ממנדט בכלל ההתנהגות שלו מול הילדים חולי סרטו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ג.נ.07.08.17
12
והגורים ישארו לבד ולא יעברו את אחוז החסימה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי06.08.17
11
בגור לא יודעים חשבון בגלל שהם תמיד "לוקחים" מכל הבא ליד ובכלל היתה עליה של קולות יותר מהגידול הטבעי, אבל ממתי בגור עושים חשבון, אצלם הכל שלהם, גם מה שלא
ריאלי07.08.17
10
בגלל שהם מזלזלים במרן רה"י הגר"ש שליט"א
עצניק06.08.17
9
הבערת אש?! למה זה רק כשזה בצד של גור, כשדגל הבעירו את האש ב"חפץ חיים" לא ראינו כאלה כותרות.
דוד שפירא06.08.17
8
נמאס מהבריונות של ליצמן כולם יודעים כמה גור שווה בבחירות האחרונות יהדות התורה עלו בקולות רק בגלל העבודה של דגל, כל הסיבה לירידה במנדט זה בגלל אחוז ההצבעה הגבוה שהיה
ליטאי06.08.17
כשהם קיבלו שני מנדטים זה היה עם הפלג הירושלמי ובעלז. עכשיו שאין להם את שתי הקבוצות האלה, הם וודאי שווים פחות מהחסידים. במיוחד שאם החסידים ירוצו בנפרד, אז הפלג יצביעו לחסידים. בקיצור נמרץ דגל התורה מדומיינים,הם לא שווים הרבה, והם חושבים שהם יעשו לחסידים את הרדיפות המושחתות שהם עושים לעץ. שישכחו מזה
יד החסידים על ה06.08.17
7
הטענה המגוחכת של האיש המגוחך הזה שנקרא מוטקה בלוי, היא אכן שעל החסידים להקים עו ועוד ישיבות כלל חסידיות עבור הציבור הכלל חסידי הנוהר עדיין לישיבות הליטאיות. יש ציבור חסידי נוסף מודרני עם קנייטש וקפוטה.. שמשייך עצמו לזרם החסידי ונוהג לפי מנהגיו אך אינו מרגיש נוח ללמוד בישיבות החסידיות בשל צורת הלבוש,
שמואל כהן 07.08.17
6
אולי הפתרון הכי טוב זה לעשות כמו התקונעס של גור, ש'דגל' ישנו במיטה אחת ו'אגודה' במיטה רחוקה, שלא ילכו ביחד ברחוב היל"ת, שלא יקראו זה בשמו של זו ח"ו, שלא תגלנה המפלגות שערות ראש ה"י, בקיצור: קידו/גירו-שין. אז שלא יבלבל את השכל, שימשיך הוא וחבריו לעגן את נשותיהם ויתנו לכרישים לעבוד בלי להתלונן.
ההוביט היהודי07.08.17
חבל שבמקום לנהל דו-שיח עיניני רק מחפשים איך אפשר לזרוק בוץ על השני!
רפאל07.08.17
5
עירית ירושלים לחילונים - ברקת..............
יהודי פשוט 06.08.17
שמצביע בכל הנושאים נגד החרדים שתכו בו
מנחם שפירא07.08.17
4
עושה רושם שהאתרים החרדים חיים מהפאנלים של ישיבות בין הזמנים. אחרי שהפוליטיקאים שלנו נופלים שנה אחר שנה בבוץ המריח הזה, באים כלי התקשורת והאתרים ונהנים מכל הסירחון הזה! אם לא תתנו כותרות לפאנליים הללו - הלא כולי עלמא לא פליגי כי בחורי ישיבה העוסקים בתורה כל השנה, וחלקם מתנזר מקריאת עיתונים כל השנה, א
קול שפוי07.08.17
3
הפתרון הפשוט למיצוי הכוח האלקטורלי החרדי. הוא בלוק טכני של המפלגות: אגודת ישראל תרוץ עם בני תורה ועם אלי ישי (ללא מרזל ושטבון, רשימה חרדית ספרדית שמתחרה בש"ס) ושס תרוץ עם דגל התורה ותציל אותה מאחוז החסימה, בכך נציל הרבה מנדטים שהולכים לאיבוד ונחזק את המפלגות החרדיות כי לכל חרדי יהיה למי להצביע. (נש
ראובן07.08.17
2
אכן ר׳ יעקב הגיע הזמן. הגיע הזמן שנצא מסיסמאות רדודות ונבחן על אמת את יחסי הכוחות. השפה המתלהמת והשחצנית משל מדובר במשרד הבריאות אינה עומדת במבחן התוצאה. יהדות התורה לא של אבא שלך ואינך אפילו ראש הסיעה. אני מציע הצעה יומרנית, לקראת הבחירות הבאות יעשה מפקד מגזרי עליו יפקחו נציגים מכל המגזרים גם יחד.
בן תורה06.08.17
ליטאים תצאו מהבועה שלכם, לא מעניין אותנו השרי תורה ויראה שלכם (אכן אנשים גדולים, אבל כאמור לנו יש את שלנו)לנו יש את האדמו"ר שלנו,
גור07.08.17
1
איזו ירידת הדורות אצל החרדים, ראו מה העניות יכולה לעשות לחרדי, בוגדים בעקרונות החשובים של גדולי ישראל באירופה, ונלחמים על הישיבה בכנסת ובממשלה הציונית, שהיא האוייב הגדול ביותר של התורה החרדית. ולא עושים זאת במחשכים, אלא לאור השמש וללא בושה.כי כאשר ה' נטש אותנו בשואה, אין לנו על מי לסמוך אלא על שנואי
דן סגל06.08.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 21:04

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 19:04

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 18:58

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 15:37

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 14:41
ש

מודל מנצח

להקים עסק דיגיטלי מניב: הכירו את סמרטה

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 14:22

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 14:22

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 14:22

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 14:21
ש

מחלה אוטואימונית

ראש הישיבה מתחנן: "את אחי אני מבקש; צריך לשקם את בית המשפחה שחלתה"

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 10:00

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 08:27

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 07:15
ש

תשואה פוטנציאלית של מאות אחוזים!

קרקע להשקעה במרכז הארץ, החל מ- 150,000 ₪

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24