כיכר השבת

´מקובל´ שהשתתף בטקס מדבר

הרב רפאלי: "הדיבוק נמצא אצל האיש כבר שבע שנים"

המקובל רבי רפאל רפאלי שנכח ב´מעמד הדיבוק´ מגלה בראיון ל´שעה טובה´ כי היהודי מברזיל עשה עסק כלכלי עם גויה ומאוד הצליח. הגויה, משום מה, כעסה מאוד, וכנקמה על כך פנתה ל´מכשפה´ שבאמצעות כוחות הטומאה גרמה שהנשמה שהסתובבה 2,200 שנה בעולם, תיכנס לגופו. לפני כולם: הראיון המלא (חרדים)

42
צבי ריבלין, שעה טובה | כיכר השבת | כ"ז בטבת | 13.01.10
מעמד הוצאת הדיבוק
מעמד הוצאת הדיבוק (כיכר השבת)

לא רבים היו הנוכחים בטקס הוצאת הדיבוק בקומה העליונה בבית מדרשו של הרב בצרי ב'ישיבת השלום' בירושלים.

אלפי אנשים צבאו מחוץ לבניין, אולם רק עשרות הורשו להיכנס לבניין ולאולם בו נערך הטקס. הרב רפאל רפאלי מירושלים היה אחד מהם.

הרב, שלמד בעבר אצל הרב בצרי ונחשב לאחד מידידיו, למד עוד בצעירותו את חכמת הקבלה אצל המקובל הרב מרדכי שרעבי, לצד מילוי כרסו בש"ס ופוסקים.

הרב מעולם לא השתתף בטקס הוצאת דיבוק, עקב נדירות התופעה, אך כמי שגדל והיה מבאי ביתו של הרב שרעבי, הוא מספר לי כי כבר בילדותו, לפני כחמישים שנה, ידע על טקס הוצאת דיבוק שערך הרב שרעבי בהצנע - טקס שנשמר בחשאי, ורק באי ביתו של הרב ידעו עליו. "אז העולם היה אחרת, העיתונות, האכפתיות, המודעות. הכול אז נעשה בהצנע", הוא אומר לי בתשובה לשאלתי על ה'רעש' והפרסום שלא היו אז, בטקס שערך הרב שרעבי. "זה לא היה בפורום גדול. הרב שרעבי הוציא אותו בפעם הראשונה". הוא ממשיך ואומר לי כי הרב יהודה פתאיה, כותב למרות זאת כי כדאי לעשות את טקס הוצאת הדיבוק ברוב קהל ועדה, כדי להביא אנשים לחזרה בתשובה.

הרב מתאר באוזניי את המעמד שבו נכח, כשאליו מצטרף גם ישי סודרי, מקורב בישיבת השלום וזה עשר שנים מבאי ביתו ואנשי סודו של הרב בצרי, הממלא ביום יום גם את התקן של כתב 'קול הציבור' ואשר הוא זה שחשף את הסיפור לתקשורת.

"בתחילה התאספו קרוב לעשרים רבנים ועוד קהל מצומצם בקומה העליונה של בית המדרש, בשעה 9 בערב, התחילו לומר את נוסח הווידוי הגדול בכדי לתקן את הנשמה. כמעט כל מי שנכח במקום גם אם לא נמנה על הרבנים המקובלים השתתף בתיקון במה שיכל'' הם מגלים את הסודות מהחדר, וממשיכים בתיאור המרתק ''התיקון כלל סדר תפילה, הפרשת צדקה, הדלקת נרות. תקיעה בשופרות. סדרים המובאים בספרים כהמהרח"ו, החפץ חיים, הרב פתאיה, הרב קוק, שהם עשו כל אחד בזמנו כדי להוציא דיבוקים. תפילות מיוחדות, הרש"ש הקדוש, האריז"ל. כוונות, יחודיים, שמות קודש עפ"י הקבלה.

"הם ערכו תפילות מיוחדות, ניכר היה על הרב בצרי שהוא ממש מסר נפשו על העניין והתעצם בתפילות", הם אומרים לי שניהם כממתיקי סוד. "לאחר מכן נערכו ייחודים מיוחדים ותקיעה בשופרות. הרבנים גם נתנו צדקה והדליקו נרות לעילוי הנשמה האומללה והמיוסרת שלא מוצאת מנוח לעצמה".

בהמשך, לפי הנוהג, מדברים עם הנשמה. באמצע התיקון החלה הנשמה ששתקה עד אז, לדבר. היא ענתה לחלק משאלות הרבנים וסיפרה בקול גס - קול של רוח, כפי שמסביר הרב רפאלי, כי היא גלגול של אדם שחי לפני אלפיים שנה – בזמן בית המקדש השני.

כפי שהובן, הנשמה הייתה גלגול של אדם שחי וגר בארץ-ישראל ונכשל בכל העברות, אף בחמורות ביותר. הוא שרוי בתוך טומאה גדולה, שה"י המקטרגים שולטים עליו. "כשאמרו לו לחזור בתשובה ולשתף פעולה, הוא לא עשה את זה, כי במ"ט שערי טומאה ה"י הקדושה לא מדברת אליו'' אומר הרב רפאלי בכאב וממשיך ''הוא לא הגיע אפילו לגיהינום, וכל הזמן מסתובב. זה מציק לו, כי הוא רוצה מנוחת הנפש. בגוף יחסית יש לו מנוחת הנפש. בהמשך הוא השתולל כי אמרו לו שייצא מהאצבע הקטנה של הרגל השמאלית כדי שלא יזיק לא לו ולא לאף אחד, לא מהפה כדי שלא יחנוק אותו, ולא מהעין כדי שלא יתעוור''.

הרב רפאלי ממשיך בתיאור מסמר השיער ואומר כי לאברך היו עוויות נוראיות מהפה, כי הנשמה רצתה לצאת מהפה אבל לא נתנו לה לצאת משם. בכל מקום שהיתה היו עוויות.

הוא גם ממשיך ואומר כי הנשמה לא שיתפה פעולה כדי שיעזרו לה, היא לא אמרה את השם שלה בבירור ולא אמרה את שם האם. בגלל שהיא במצב כזה של שקיעה בטומאה, זה גרם שלא תוכל לבקש תיקון.

''נקווה שבקרוב נשמע על בירור של הנשמה'', מסיים הרב רפאלי, ומספר לי כי כבר בימים הקרובים ייערך טקס נוסף, חשאי, לתיקון הנשמה.

"צריכים לחזור בתשובה שלימה"

הרב רפאלי, שנכח במעמד, שופך אור נוסף על הפרשה ומוסיף פרטים כלל לא ידועים על 'גיבור הפרשה'. הפרטים נחשפים כאן לראשונה.

מדובר באדם בן 34. הוא חזר בתשובה לפני מספר שנים, לאחר שנולד בבית מסורתי אך לא חרדי. לדבריו של הרב לא כפי שפורסם בכלי התקשורת, כבר תקופה ארוכה קרוב ל-7 שנים הדיבוק שוכן בתוך האברך הנ"ל, האברך בייאושו ניסה לטפל ב'דיבוק' בברזיל בכל מיני צורות: רופאים לסוגיהם השונים, פרופסורים מכובדים, פסיכולוגים מדופלמים, ואפילו מכשפים ואנשים ש'מבינים' בעסקי נשמות אולם ללא הועיל.

לדברי הרב, אנשי הקהילה לא ידעו דבר וחצי דבר על כל הסיפור עד ההתפרצות המפורסמת בבית הכנסת במהלך תפילת ליל השבת. הוא מוסיף ואומר כי סיבה נוספת לכך שאנשי הקהילה לא ידעו על הדיבוק השוכן בתוך גופו של שכנם חברם לבית הכנסת, הינה העובדה שעד היום הדיבוק היה מופיע, מתפרץ, ומפריע רק לעיתים רחוקות יחסית.

הוא מסביר לי כי לכל דבר יש סוגי וזמני התפרצויות שונים, ורק לאחרונה 'עלתה' רמת ההתפרצויות 'דרגה' והגיעה למצבה הנוכחי.

הרב מסבר את אזני כי ההתפרצויות מפריעות לאדם הנושא את הדיבוק בצורה ממשית כהתעלפויות הנגרמות לאדם הנושא את הדיבוק ואיבוד שליטה ממשי על הגוף – דבר שניתן היה לראות בבית המדרש במהלך ניסיון הוצאת הדיבוק, האברך לא שלט בגוף שלו. היו לו התפרצויות נוראיות והוא לא שלט על עצמו כל כך שרק ששה אנשים השתלטו עליו בקושי רב.

בשלב מסוים שמע האברך על המקובל הרב בצרי ועמד עימו בקשר. בתחילה, כאמור, ניסו הרב בצרי וחבריו המקובלים להוציא את הדיבוק טלפונית 'בשלט רחוק', דבר שלא היה קל ופשוט, עד שהוחלט כי על האברך להגיע לארץ. כאן החלה הסאגה הנוכחית, כשנכחו לדעת באופן סופי כי מדובר בדיבוק.

הרב ממשיך לספר לי כי על פי הידוע לו ולחבריו המקובלים, היהודי דנן עשה בברזיל עסק כלכלי גדול עם גויה ומאוד הצליח בכך. הגויה, משום מה, כעסה מאוד, וכנקמה על כך פנתה ל'מכשפה' בברזיל, שבאמצעות כוחות הטומאה גרמה שהנשמה, שהסתובבה 2,200 שנה בעולם, תיכנס לגופו של האברך. "כוחות הטומאה הם נוראים, ולצערנו, בפרט בתקופה האחרונה, בעיקבתא דמשיחא", ממשיך הרב, ואף מסביר כי החיד"א תיקן תפילה מיוחדת להצלה מכל המזיקים האלה.

"זה מגיע בכל מיני צורות, כל פעם בצורה אחרת. לא תמיד הטומאה והסט"א מתלבשים על אדם בתור 'דיבוק'. אנשים צריכים לחזור בתשובה שלימה, כי זה יכול לקרות לכל אחד שעושה עוונות - אם בצורה כזו ממש ואם בצורה אחרת בה יכולים ה"י ל"ע להתלבש כוחות הטומאה".

תוכן שאסור לפספס
42 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
34
אם אפשר לעזור לו - יש שם אחד פזל שאומר שהוא יודע איך לעזור, למה לא מתיעצים איתו ועוזרים למשפחה אפילו אם הוא לא ירפה לפחות ידעו שעזרתם
taly19.01.10
33
לכל אלה שלא מבינים או לא מאמינים, זה מחוסר ידע ולימוד. אדם נפטר מהגוף ואם הוא רשע ואפילו לא ראוי להכנס לגיהנום, כי גיהנום זה רק שנה ואחר כך גן עדן,הוא נמצא בכף הקלע, שזה נורא ואיום, כי הנפשות האלה בכף הקלע רוצות גיהנום, אבל הן לא ראויות אפילו לגיהנום, אז הן מסתובבות בכף הקלע, ושם הם חשופים למלא
א. לוי14.01.10
32
מרן הגאון רבנו עזרא עטיה זצ"ל ראש הישיבה היה אומר כי מקובל דומה לכאב בטן, הוא מתלונן ואינך יודע אם הוא אמת.
המקובל האפגני.14.01.10

הצגת כל התגובות

31
יש דין ויש דיין.
ותיקין14.01.10
30
פתי יאמין לכל דבר.
לא נאיבי16.01.10
29
שמפניה הוא כינוי לסוכן השבכ שנשתל כדי לייצר מחתרת יהודית
פראנק גאה14.01.10
28
כן כן מצאתי מקור מוסמך לדיבוק ... ראו מעשי נסים בדיוק השבוע כן בפרשת שמות בזוהר הק' מופיע ענין הדיבוק בפעם הראשונה!!! והרי לכל המלעיגים הקטע אודות "בן תמליון" בזהר פרשת שמות בזה"ל: "א"ר יצחק א"ר יהודה "נפשנא דרשיעיא אילין אינון מזיקין דעלמא", ור"ל שנשמות הרשעים מתדבקות בגופות בני אדם להחלותם ול
אמיקם ליבו14.01.10
27
נראה לי שזה פשוט פרסומת ל"שעה טובה"
114.01.10
26
בארץ ישראל אין מזיקים(רמב"ם)ולכוחות הטומאה אין רשות להכנס לארץ הקודש.וכמובן שאין להם כוח להזיק לאנשים הגרים כאן. אם אדם ניזוק בארץ זה אך ורק בגלל חטאיו ומעשיו הרעים.שעל זה הוא נענש. לעומת זאת בגלות ,יש הרבה מזיקים וכוחות טומאה ,שיש להם רשות לפגוע גם לאדם שלא חטא. ככתוב כל הדר בחו"ל כעובד עבודה
דוד14.01.10
25
תביאו לנו בבקשה עוד עידכונים זה מרתק ומעניין
גולן14.01.10
24
האיטי הוא מרכז של עבודת אלילים מסוימת שעל ידו כנראה נזוק בדיבוק האברך מירושלים. שליחת הדיבוקים זה עסק העיקרי של עבודת אלילים הזאות. מה קשר בין פרשת נסיון גירוש דיבוק בירושלים להרס של מרכז עבודת אלילים? הרי זה קורא באתה שבוע אחד אחרי השני
משה - רוסי17.01.10
23
למה לעזאזל אין שום דיבוק באשכנזי. כנראה שהדמיון המזרחי עובד שעות נוספות.!!
ביתריסט!!14.01.10
22
סיפורי עלי בבא או בקיצור בובע מעשעס'
זלמן14.01.10
21
שיקרא את הספר "מנחת יהודה" יש הרב יהודה פתאיה זצ"ל. מחלקות סגורות בבתי חולים לחולי נפש מלאות באנשים מסכנים עם דיבוקים שבמקום לעשות להם תיקונים דוחפים להם זריקות שמשגעות אותם באמת והורסים להם לגמריי את החיים.
י.14.01.10
20
הרי הרב אבא שאול אמר שזה לא היה.
יהודי17.01.10
19
לא המצאתם את הגלגל ביקשתם הקלטה הסרטה המתינו ותראו. עובדה היא שהרב בצרי בסיבוב הקודם באופקים הקליט קבל עם ועדה ואם אין אתם מאמינים הא לכם קטע וקישור להידברות!!! ועתה נעבור למעשה הדיבוק המפורסם ביותר בזמנינו הלא הוא דיבוק הרוח פנחס בן סופי מדימונה, אשר בעקבות הקלטת והסרטת מעמד הוצאתו ביום חמישי ו'
מתעניין מלונדון14.01.10
18
המוזר הוא שהחפץ חיים הוציא דיבוק בלי שופרות ובלי שמות קדושים רק ציווה עליו לצאת ואמר שיתפלל בעבור נישמתו
יוסי14.01.10
17
נכון... טקס הוצאת דיבוק עם מצלמות ויחצנים , איבדתם את זה רבותי החרדים , אתם הפכתם להיות חילונים, עם תחפושת, פעם המקובלים היו נזהרים שמא משיהו ידע ומישהו יפרסם, היום , אם אין צלם ( מוזמן בתשלום... ) אז אתה לא אומר מילה . לא מאמין. ( מה? הרב שמדבר בהקלטה מנסה לשכנע את הקהל שיש שם "דיבוק" ?
השואל14.01.10
16
הוצאת דיבוק לא מיועד להחזיר בתשובה אלא לרפאות את הבן אדם ולתקן את הרוח ומבואר בשער רוח הקודש להרי"זל שהרוח מתבייש מאוד לדבר ,אז רוב עם מקשה על העבודה.
אריק14.01.10
15
היא כנראה הגיע מסרט מצויר
אסף17.01.10
14
בארץ ישראל אין דיבוקים כך אמר הגרי"י פישר ראב"ד העדה החרדית לגבי הדיבוק שהתפרסם לפני עשור
יעקב14.01.10
13
כבר היו דברים מעולם כמו הדיבוק המפורסם שהיה בצפת והחתימו את גדולי המקום שהיו נוכחים באותו מעמד למען יהיה זכרון לדורות. היום אפשר לצלם ובפרט שיש מלגלגים אז למה לא???
אליה14.01.10
12
לגבי הסיפור הספציפי הזה. דעות עדכניות מעכשיו חוץ ממה שהבאתם בעבר מהרב קנייבסקי והרב שטיינמן. זה מאוד חשוב כדי לדעת איך להתייחס לזה.
מזרוחניק14.01.10
11
להגיד דיבוק על מחלת נפש זה שקר. בדת כתוב לא לשקר, ובמיוחד לא בפרהסיה לכל הציבור. אז בבקשה.
אא19214.01.10
10
עשו הכל בפרסיה כדי לעורר אותנו ליראת שמים ותבואו על שכרכם. מדוע הכל בהחבא. מדוע שלא נראה עין בעין כי יש דין ויש דיין.
מאזור הדרום14.01.10
9
מו"ר אמר לא להאמין מהטעם שאנו בהסתר פנים וא"א לגילוי כבוד ה" כזה גדול כשאין במקביל בקדושה
שמעון א16.01.10
8
במידה ויהיה חיוג חוזר לדיבוק אנו מתחננים להביאו בשידור חי לא דרך עיתונות ולא דרך סקיים. גם קריאת הים לא היה דרך עיתונות וכדו' אלא עין בעין כי פי השם דיבר
נמאס לי14.01.10
7
אדרבא אם יש דברים בגו מדוע לא לעשותו בפרסיה וכולם יחזרו בתשובה ..לא בכל יום יש דברים כאלו. אני באמת לא מבין מה קורה פה. וחוצמזה איזה תיקן כבר יכול להיות לנשמה שהביאה כל כך הרבה ביטול תורה בכוללים ובישיבות... כמה טונות של בטלה על ראש של מי. אנו קהילת הבעלי תשובה דורשים במפגיע שהכל ייעשה בפרסיה ולא בה
בעל תשובה13.01.10
6
אני מאמין שאתה דיבוק, בלע"ז (קרציה) אל תעשה צחוק זה שאתה לא חרדי זו בעיה שלך, אך אם היית בעולם החרדי היית יודע שיש והיו מעשים כאלו בזמן חז"ל ובעצם בכל הדורות, לומר לך שאני יודע בבירור שזה באמת דיבוק. אני ממש לא יודע. ולכן אני שותק. כפי שכתוב: סייג לחכמה שתיקה, בין אם נכון ובין אם לא. במידה ולא הבעת
יוסי.15.01.10
5
היא באמצעות כדורים נוגדי פסיכוזה
ד"ר דני14.01.10
4
אמירת שמע ישראל לפני שינה, הורגת אלף מזיקים כאלה, ישויות ללא גוף שמקטרגים עלינו בפני השם על מעשינו. לכן אמירת שמע ישראל נקראת חרב פיפיות, חרב שבשני צידיה מחסלת את המזיקים האלה. בודאי שיש בישראל מזיקים כאלה, כל עוד שאומרים שמע ישראל נשמרים מהם והשם בעצמו שומר אותנו, ברוך השם! יש עיבור נשמו
א. לוי15.01.10
3
עוד מעט ייעשו דיבוק וירטאולי בפייסדיבוק
ג"יבאני14.01.10
2
לקרוא אנא מכם.. זה מעניין
קורא מצפון13.01.10
1
זה ממש מרגש לראות כתבה כזאת על הוצאת הדיבוק אני מאמין לכל מילה מה שאמר הרב רפאל רפאלי למדתי אצלו לפני 20 שנה בערך בת"ת סוכת דוד איזה רב יקר אדם שכולו חסד שעוזר לבריאות. יישר כח.
תושב ירושלים15.01.10
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

מנהל האתר בבני ברק מצהיר: "לא עוד חילולי שבת במקום"

חיים רוזנבוים | 17.05.24

בְּהִלּוּלָא דְּבַר יוֹחָאי

מעמדי ההדלקות יתקיימו בחצר ההילולא בקבר שמעון הצדיק

חנני ברייטקופף | 17.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: הכוח בידינו ליצור חיים חדשים בעולם | צפו

יוסי אליטוב | 16.05.24

ההסכמה שעלולה להתהפך על החרדים

התרגיל של נתניהו לגנץ? גורם חרדי בכיר מזהיר: "עבדו עלינו; החוק מסכן את עולם התורה"

חנני ברייטקופף | 16.05.24

ל"ג בעומר תשפ"ד

המשרד מסביר: מדוע אי אפשר לעלות השנה להתפלל במירון?

קובי אטינגר | 16.05.24
ש

תעשו לעצמכם טובה ותכנסו

יותר זול ממחיר למשתכן - הכירו את ההזדמנות הנדל"נית

כיכר בשיתוף פוואר גרופ | מקודם
ש

בסמוך לציון הקדוש

מאות מתפללים קיבלו סיוע מאיחוד הצלה בקערעסטיר

כיכר בשיתוף איחוד הצלה | מקודם

"לשמוע להנחיות צה"ל"

הרבנים הראשיים: "לא לעלות השנה להר מירון בל"ג בעומר"

שאול כהנא | 16.05.24

כל סודות המקצוע

המדריך לנוכל המתחיל: כך תקימו מיזם נוכלות מתקדם ואמין שיכניס לכם מיליונים

בן חנניה | 16.05.24

"הצורך בא מהשטח"

כשחסיד בעלזא חובש כובע של ד"ר לפסיכולוגיה | יהדות ארה"ב ובריאות הנפש

ישראל גראדווהל | 16.05.24
ש

מודל מנצח

להיות בעל עסק בינלאומי בלי סחורה ושילוח

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

הכנות היא הפרק הראשון בספר החכמה

בדרך לרכב, אני שומע צרחות; מנחם הבן שלי נדרס על-ידי השכנה | סיפור מטלטל

משה רבי | 16.05.24

תיעוד נרחב

'מזרח' של רבנים בפתיחת הזמן ב'שערי מרדכי' | גלריה 

חיים רוזנבוים | 16.05.24

"יש מניעה משפטית" | לוין זעם

היועצת נגד התרגיל: "החוק שעבר לא עדכני ומתעלם מצרכים"

חנני ברייטקופף | 16.05.24

הטור השבועי

לכבוד ולתפארת // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 16.05.24
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

בצל הירי הכבד מלבנון

3 הדלקות, 30 משתתפים | 'מתווה ל"ג בעומר' במירון נחשף

ישי כהן | 16.05.24

פרשת השבוע | צפו

מדוע מצוות לא תעשה של חילול השם, לא נקראת ביזוי השם?

כיכר השבת | 16.05.24