כיכר השבת

פרשנות

סקרים ו'עמך' // ישי כהן על מצבה של ש"ס

הסקר של פרופ' קמיל פוקס שהוריד את ש"ס ל-3 מנדטים, עורר שוב תסכול בצמרת ש"ס מהקושי להחזיר את העם שבשדות - למרות הביטחון שש"ס יכולה לשמור על כוחה (טור)

115
ישי כהן | כיכר השבת | י' בחשוון | 30.10.17
אריה דרעי, בשבוע שעבר
אריה דרעי, בשבוע שעבר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בסוף השבוע פרסם פרופסור קמיל פוקס סקר בתוכנית 'המטה המרכזי' בערוץ 10, לפיו, ש"ס לא עוברת את אחוז החסימה וזוכה לשלושה מנדטים בלבד - ארבעה פחות ממצבה הנוכחי בכנסת.

להערכתי וכך גם הדעה הרווחת במערכת הפוליטית - ש"ס לא נמצאת במצב כה קשה. נכון להיום אין תסריט שבו ש"ס לא עוברת את אחוז החסימה. כפי שכתבתי כבר בעבר, לש"ס יש בלוק של חמישה-שישה מנדטים של בני תורה ספרדים, אליהם נשוב בהמשך.

אריה דרעי מודע למצבה של ש"ס, גם בסקרים. הוא מתוסכל, ובצדק. ש"ס עושה הרבה, יש לו רשימה ארוכה של הישגים בהם הוא יכול להתגאות, מהוזלת התחבורה הציבורית ועד העלאת שכר המינימום, אך בציבור, ולפחות כפי המשתקף בכל הסקרים האחרונים, ש"ס לא מצליחה להעביר את המסר בהצלחה, בכל פעם שבש"ס בטוחים שהם מאחרי הגל העכור, קופץ נושא נוסף שמבריח את הכותרות לכאלו שלא מוסיפות קולות לתנועה.

הפרשיה האחרונה שטלטלה את המפלגה הייתה פרישת גואטה, חבר כנסת מוערך בשטח של ש"ס ובסלון ביתם של מצביעי ש"ס פוטנציאליים בפריפריה, נאלץ להתפטר. הבעיה של ש"ס שמבחינת מסעודה משדרות וחברותיה שקראו את הכותרות, מדובר בח"כ שדוגל באחדות המשפחה, כזה שהגיע מ'העמך', ונזרק מש"ס "החרדית". להסביר להם שהם טועים - יהיה בלתי אפשרי, וכך איבדה ש"ס עוד קולות שהיו צריכים לחזור אליה בעקבות העבודה למען הפריפריה.

תוסיפו לזה את חקירות דרעי, שאומנם הן לא פוגעות במצביעים הטבעיים של המפלגה אבל בוודאי פוגעות ביכולת לגייס קולות חדשים-ישנים מהפריפריה.

לפני שנעבור לשיחות עם הנהגת ש"ס, אי אפשר שלא לשכוח את יום ההילולה של מרן רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל. בש"ס צודקים בכעס ובזעם על אלי ישי. זעם שבא לידי ביטוי גם בקרב כלל הציבור שנחשף לחילופי המהלומות. לא ייתכן מבחינתם שאלי ישי יוזיל את היום הקדוש של הילולת המנהיג הרוחני, היום בו לא מעט רואים בו כ'יום אבל', ויהפוך אותו ליום של התכתשות פוליטית נגד דרעי ונגד ש"ס. גם אם ברצונו להרוס אפשרות של 'שלום ספרדי', לא חסרים ימים בשנה בשביל הפוליטיקה הזו.

אין בפינו כמובן ביקורת על הרבנים שבחרו להגיב ביום זה, אך חשוב לזכור כי מבחינת חלק לא מבוטל מהציבור, ביזו את היום המיוחד של מרן כך ששני הצדדים יצאו נפסדים.

אגב אלי ישי, לא מעט פרשנים מטעם ניסו לטעון שהוא "בדרכו להנהגת ש"ס". אחרי הדברים הקשים של נשיא המועצת ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן, דברים שנחשפו ב"כיכר השבת", כמו גם דבריהם של יתר חברי מועצת חכמי התורה, נראה שגם הם הבינו שהסיכוי שישי יחזור להנהגת ש"ס דומה לסיכוי שהם עצמם יהפכו למנהיגי התנועה. מבחינת רבני ש"ס, מי שהחליט שאינו ממושמע למועצת חכמי התורה - מורשתו של מרן - אין הוא ראוי להיות חלק מההנהגה.

בקרב חברי הכנסת של ש"ס אפשר לראות שכל אחד רואה את תמונת המצב אחרת. "אנחנו עם שמונה מנדטים ויהי מה. שמעתי גם שהסקר נערך בשבת אז אני בטוח יותר אולי אפילו בתשעה", אומר אחד הח"כים במפלגה הספרדית. לדבריו: "אנחנו מכירים את השטח, מכירים את המצב של המפלגה, יודעים לבחון את הקולות, ובטוח שנגדיל את כוחנו בבחירות הבאות".

מנגד, ח"כ אחר התבטא: "יש בעיה, גם אם הסקר לא מדויק והוא לא מדויק, זה צריך להדליק לנו נורה אדומה, להבין שצריכים להתעשת, אנחנו כנראה לא נוגעים במקומות הנכונים בציבור, יש לנו הצלחות גדולות, דרעי מביא הישגים, אבל הציבור לא מבין את זה, צריכים לחשב מסלול".

"הבחירות לרשויות המקומיות (שיתקיימו בדיוק בעוד שנה מהיום. י"כ) יהיו מבחן ההכנה שלנו", אומר גורם בש"ס העוסק בנושא, "אם נשמור על הכוח ואפילו נחזק אותו, נוכל לדעת שיש לנו את הבייס של השבעה-שמונה מנדטים בלוק, אם לא נצליח לשמור על כוחנו וש"ס תחלש, נצטרך לעשות חשבון נפש מהיר לקראת הבחירות לכנסת. זה המבחן האמיתי".

שורת סיום: ש"ס לא בסכנת היעלמות מהפוליטיקה הישראלית. היא כאן בכדי להישאר, בני התורה יצביעו לש"ס כתנועה חרדית ספרדית. אבל הבעיה האמיתית של ש"ס נמצאת בפריפריה. שלוש שנים שש"ס לא מצליחה להחזיר אותם הביתה, לפי הסקרים, המחלוקות והעיסוק במריבות הפנימיות עושות נזק חמור למפלגה בקרב העם שבשדות ואולי מונעות מבכירי המפלגה לעסוק בקירוב המצביעים בפריפריה.

הסקרים - גם אם הם לא מדויקים ואמינים - חייבים להדליק נורה אדומה בלשכת שר הפנים.

תוכן שאסור לפספס
115 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
61
שס תמיד תצליח ביזכות מרן ובזכותי ושאלי ישי ימשיך לקנות
אריה02.04.18
60
גם אם לא נראה לנו. ונראה שהרבנים טועים חס וחלילה. מי שירא שמים שומע לזקנים שבדור. כי הם חיינו ועורך ימינו. ותמיד שיש מחלוקת הולכים לפי הרוב! זה ברור כלפי מעלה ומטה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם31.10.17
59
בכל עימות על רקע אפליה שס בחרה בצד של הפטרונים הליטאים , כך היה בחוק האפליה בכנסת כך היה ביוזמת הרישום האזורי. חושב החרדי הספרדי אם שס גרורה של דגל וגם כך לא נלחמת על האינטרס הספרדי למה לא להצביע למקור. וזה למה? כי דרעי מוחלש מאוד ועסוק בהישרדות
דווקא שסניק31.10.17

הצגת כל התגובות

58
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בוחרת שס לשעבר31.10.17
57
מהמפה הפוליטית
דור ביטון31.10.17
56
אם הרב עמאר יעמוד כדמות בראשות התנועה גם אם ימשיכו עם הרב שלום כהן אבל ישימו את הרב עמאר בתמונות על האוטבוסים ובשלטי הבחירות ש"ס תחזור לימיה הטובים אבל אם היא תמשיך ככה אפשר רק להספיד אותה
אריאל31.10.17
55
להביא חברי כנסת.חדשים טובים ורעננים שיביאו משהו אחר, שיחזירו בגדול את תנועת התשובה שיעשו מהפכה!!!! לא דרעי לא ישי לא לא לא כולם חדשים- רק ככה הציבור ירצה ויאמין בשס. ש"ס במצבה הנוכחי, בלתי נסבלת! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוישי31.10.17
הוא היחיד שיגרום לאנשים מבחוץ להצביע למלגה ויחד עם זה יתאים גם לחרדים כי העם אוהב אותו
איציק דרעי31.10.17
54
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם31.10.17
מהיום בו המלגה נעצה סכין במרן הרב עמאר האיש שהיה אמור לסחוף אחריו את כל הספרדים הבי תורה כבר לא רואים בש"ס את ביתם
איציק דרעי31.10.17
53
הטוקבקיסטים כאן לא באים להביע נקודה למחשבה רק את הביוב שיש להם על דרעי או ישי זה לא משנה מה אתם מצביעים ועם מי אתם הולכים תגיבו לכתבה ולנאמר בה ולא מה ניראה מי מושחת מי רמאי מי ליכלך על מרן ביום פטירתו ועוד
החושב30.10.17
52
יש לך נאום תבוסה מוצלח ! שמור אותו רק פעם אחת תשתמש בו ואח"כ תעוף לכל הרוחות . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוקי30.10.17
51
צריך להחליף הם עוזרים רק מקרובים אין סכיו זה ישתנה חבל על הזמן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נתן חדד30.10.17
50
אנו בני התורה הספרדים אומרים בפה מלא!!! אנו מצביעים ש"ס בכל מקרה, מדובר על 7 מנדטים של אברכים ובני תורה אליו תמיד מתווספים המוקירים של ש"ס, אתיופים שאוהב מרן זצ"ל, וכן מסורתיים שיצביעו ש"ס כי ילדיהם יאמרו להם. אל דאגה ש"ס על המפה ותמיד תשאר על המפה בע"ה ובישועתו.
אלון30.10.17
רק מעניין שאתה ושכמותך, ממש אבל ממש לא רוצים אותך, כי תראה לי ח"כ בש"ס או אחד מרבני ש"ס ששולחים את ילדיהם ללמוד עם ילדיך במוסדות ספרדיים, הם שולחים רק לאשכנזים ובשבילם ובשביל דרעי אתה מינימום סוג ג'. אבל שקוף ותמים כמוך שוב קונה לוקשן, בני תיירה, ובוחרים ש"ס כאשר דרעי צוחק על גביך כל הדרך אל...
בני תיירה?30.10.17
49
עם כל הכבוד לך ישי כהן, אתה מפספס את הנקודה העיקרית: הציבור רואה (לא חושב אלא רואה) את השחיתות בצמרת והוא לא מעוניין לשתף פעולה עם זה. לכן הציבור מחפש אלטרנטיבות (גם מפלגות חרדיות וגם כאלה שלא)
שמעון30.10.17
48
שיתנו לרב מזוז סיעה בתוך ש"ס שישים לו נציג את ישי או מישהו אחר. ושירוצו ביחד עם ג' כגוש כנציגות כל הציבור החרדי והתורה. יש בזה קידוש ה' כלפי חוץ שהתורה מאחדת אותנו ולא מדובר ח"ו בסונים ושיעים. כל בעלי התירוצים יהיה קשה להם מאוד להישאר בבית ולא להצביע לתורה(או להצביע ח"ו למשהו אחר). 15 מנדטים מינימו
הכי טוב31.10.17
47
בסוף ש"ס הפתעת הבחירות, וכמו תמיד היא מנצחת, ואלי ישי נופל (סקר)
אלי31.10.17
46
צודק ב100 % (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אייל30.10.17
45
לא לש"ס . כי לשס אנחנו שקופים ומאוד , ללפיד פחות .
שוקי30.10.17
44
התורה, ובוחרים ג'.
יוחנן30.10.17
43
לכל הבני תיירה שמגיבים כאן צאו מהסרט שאתם בני תורה או שייכים למרן אתם מבזים את המותג הזה ....אוי ואבוי לכם אם מרן היה יודע שיש לכם אינטרנט לגו לעבוד......מלחכי פינכה.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נורמלי02.11.17
42
אריה שלח אותו הביתה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מושי30.10.17
אוויל שכמוך חיים ביטון הוא האיש היחיד שאינו נגוע ב שחיתות חיים ביטון הוא האיש היחיד שעובד כן עובד ולא עסוק בשלל יחסי ציבור ושאר הבלים שאינם מתפקידו של איש ציבור. חיים ביטון הוא מהבודדים בשס עם רקע תורני ישיבתי. והיחיד עם ניסיון ניהולי בכיר. איש מקצוע מהדרגה הראשונה. אז חמודי לך לישון כסיל שכמוך ש
האברך31.10.17
41
שאמר סופה של שס להיעלם לחלוטין . וכך זה נראה ונשמע . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לחם בשקל30.10.17
40
מאז הגיע הפריץ העריץ .. מהווה השפעה חזקה על המפלגה ?? הרי ברור שאם אלי ישי חוזר ש"ס חוזרת לאור יקרות ולימי הזהר . אבל הפריץ העריץ בחר להוליך שולל את כולם כולל את הרבנים וכולכם שותקים כמו כבשים . אז מגיע לכם . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אישפוי30.10.17
שירוץ לבד ונראה אותו מובס פעם אחר פעם
אבי30.10.17
39
הספרדים לא אוהבים מחלוקת שמזכיר להם ימים אפלים תסתכול בקיצור לא בנויים לזה החכ של שס עובדים טוב אבל לא במקומות הנכונים.תבין אריה דרעי אני אומר לך באופן אישי כל החיים הצבעתי שס ופעם אחרונה לא הצבעתי בגלל המחלוקת ואני מכיר עוד עשרות כמוני.יאללה תוריד קצת מהאגו תוותר קצת הכל התהפך.תכלס כל החכ והחברי מו
תתעוררו שסניקים30.10.17
38
כואבבבבבב אך היו אנשים גאונים שגרמו לזה.
ישיבשר30.10.17
37
רק אלי ישי
דליה08.11.17
36
עובדה. אין תגובות של ספרדים יראי שמיים לא בגלל שאין כאלה אלא בגלל שכל אלה שמחזיקים איפון וכיכר השבת הם מסורתיים ושכנזים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לא משנה30.10.17
אני אברך כולל ספרדי בן תורה אורגינל.. ואני כאן.... וכמוני אלפים פה.... אז תפסיק להיתמם................ י כאן את כל גווני הקשת... מאברכים ספרדים פשוטים ועד חסידים מכל החוגים....... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נתנאל31.10.17
35
אני מתלבט בין שס לדגל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יאיר30.10.17
רק שס
יצחק31.10.17
34
כנראה שמרן מקפיד על הדרעי הזה , ולא יעזוב אותו עד שיחוסל לחלוטין .
טוביה30.10.17
את מרן הרב עמאר הוא ציער אותו ונלחם בו ובורא עולם נוקם בו על כך
יגאל31.10.17
33
על אפם וחמתם של אנשי הרב מאזוז שליטא
גבי30.10.17
אתה חי בסרט.... תתעורר.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נתנאל30.10.17
32
עד לאן הגענו . אלי ישי בבקשה תציל את שארית הפליטה . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צוחקקקקק30.10.17
31
צריך את כל הדרשת ברמצוה הזאת .דרעי נטל ! ר' אליהו ישי נכס ! הבנת אדון !!! שורה אחת לא יותר !! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אברהם30.10.17
30
ה' ירחם, איזה חילול ה' נורא, ככה לגנוב אחרי שכבר ישב פעם אחת בכלא.
משה03.11.17
29
בחרתי ליכוד היום שס (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב מאיר אוחיון30.10.17
28
רק אני מוטרד מהמשפט הזה ??? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדי שפוי וחרד30.10.17
כיצד יתכן שמפלגה שאמונה על התורה הקדושה ואחד מראשיה נחשד שוב בלקיחת שוחד או עבירה כל שהיא ועדיין אף אחד לא מוקיע... עד מתי נתעטף באיצטלה של "דת" ונעשה מתחתיה מה שרוצים???
חלי30.10.17
27
אם שס תלך בדרך התורה, תילחם בגיוס חרדים לצבא השמד, תילחם באקדמיה ובמכללות הטמאות שהורסות כל חלקה טובה, שס תקבל הרבה מנדטים כי הציבור אוהב את התורה בדרך המסורה לנו מדור לדור והוא לא רוצה רפורמות ושינויים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נאבקים במכסות לצבא השמד30.10.17
26
הסיבה לכול הידרדרות המפלגה נעוצה באיש אחד , זה המופיע בתמונה בראש המאמר . כן אריה מכלוף דרעי רשע מרושע . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דורון30.10.17
25
אחרי האוכל ?? את מי מעניינת ש?ס ?? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מני30.10.17
24
שס נופלת בלי אלי ישי תחזירו אותו מידית
שושנה02.11.17
23
הקללה שנתן הצדיק הרב אמנון על שס אין לה סיכויי להצליח... רק שלום אמת עם הרב אמנון... שס תחזור לגדולתה .. אחרת תתפרק.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מורדכי30.10.17
22
אז ממה כ"כ חושש חבר שלך הפושע דרעי ??? ואנחנו בכלל לא עם תאריך בחירות באופק ????? . אתה חלק מהעדר האומלל שהולך שולל אחרי איש בזוי שרומס רבנים וגדולי עולם .בוש והיכלם !!!. בן תורה אמתי לא מצביע לטמאים האלה .
פיני30.10.17
ורב רבני הספרדים הולכים אחרי שס, והאיש שאתה הולך איתו רומס את גדולי ישראל הספרדים... אז מי בדיוק צריך ליתביש בעצמו אתה!!!!!!!!!!!!!!!11
חיים30.10.17
21
מי שרודף כבוד הכבוד בורח ממנו
דליה08.11.17
20
כל מילה פנינה . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לא מהמתלהמים30.10.17
19
הציבור מרגיש מרומה .נבגד. עזוב .עצוב . והעיקר ללא הנהגה רוחנית . דרעי תפסיק לשקר לציבור . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שרברב30.10.17
18
איך יכול להיות שכיכר השבת לא העלו את דרעי בנושא מסויים 24 שעות ברצף . עכשיו הרגעו חששותי . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוטרד זמני30.10.17
17
מי שאוהב תורה ומצוות באמת מצביע ש"ס!!!!
יוני19.03.18
16
מאיפה הביטחון שהבני תורה יצביעו שס. אני וכל משפחתי בני תורה וכולנו הולכים להצביע ליהדות התורה. נמאס ממלחמות וכותרות ואפס מעש.
גיוואלד30.10.17
תראה מה בדיוק יהדות התורה תרמה לעם??? ואם תצליח למצוא משהו אז תהיה בטוח שלספרדים הם האחרונים שידאגו אם והיה....
לב30.10.17
קורא רק יתד ולא מודע למציאות ודאי שיהיה אפס מעס תברר קצת מה עשתה
שמואל מ30.10.17
15
הוא לא רצוי ,הוא לא ראוי , הוא לא סובל אותנו ואנחנו לא אותו . ובאמת רצוי שיעבור תכנית שיקום ומהר . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רפי30.10.17
14
פחות מ7 הסבר: 95 אחוז מרבני הספרדים תומכים בשס ויש רבנים שיש להם קהילות ענקיות החל ממועצת חכמי התורה למרן חכם שלום יש תלמידים בכל העולם שיצאו מפורת יוסף בשישים שנה אחרונים רב התלמידים בעצמם רבנים ויש להם קהילות. הרב אלבז ישלו ציבור ענק שבלקו חילוני מתחזק שילכו אחריו באש ובמים הרב דוד אבוחצירא אלפי ח
האמת האמיתית 30.10.17
עברו הימים שרבנים בתואר ישפיעו. אחרון היה מרן הרב עובדיה זצ"ל . השאיר אותנו לאנחות עם כל מיני אנשים שזקוקים ליחצנים כדי להיות בכותרות. בלי עמוד שידרה ובלי חזון ועוד קוראים להם רבנים. הרב עובדיה אתה חסר.
איש30.10.17
אין לרבנים השפע עליהם, אבל לרב הציבור הספרדי יש להם יראת שמים והם שומעים לרבנים אז הנתון הנ"ל בדוק....
האמת האמיתית 30.10.17
רק מעניין שאתה ושכמותך, ממש אבל ממש לא רוצים אותך, כי תראה לי ח"כ בש"ס או אחד מרבני ש"ס ששולחים את ילדיהם ללמוד עם ילדיך במוסדות ספרדיים, הם שולחים רק לאשכנזים ובשבילם ובשביל דרעי אתה מינימום סוג ג'. קח את הרב יצחק יוסף, אצלו לא בא בחשבון לשמוע על בחור מישיבה ספרדית, כלומר הוא שלל מראש 70 אחוז מהבחו
האמת האחת30.10.17
מה הקשר למען ה' בין מה שכתבי נתון עובדתי לשטיות מי לוקח חתן ממי זה שאין מה להגיד ואיןמה לטעון מקשקים שטיות
האמת האמיתית 31.10.17
שכל אלו שמנית אותם זה מקס' 3 מנדטים כל השאר הם מזורחניקים ומסורתיים שהולכים עכשיו עם הרב מאזוז שליטא שליט"א והם בערך שאר המנדטים שש"ס היו רגילים לקבל וזהל להגיע אפילו ל 13-14 מנדטים לא כולל עוצה לישראל ואורי אריאל..בקיצור אלי ישי הולך להיות הפתעת הבחירות ואריה דרעי הולך להיות האיש שעליו יהיה רשום סי
אחד העם הדתי30.10.17
במילה אחד שכתבת היית עונה לך
לדתי30.10.17
ירושלים. באר שבע. ??? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איש יהודי30.10.17
13
ל-55 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אמת וצדק בכל מילה01.11.17
12
להתכתשות פוליטית על זה אתה לא מדבר. למה? אם זה יום קדוש, שהיו מחכים עד למחרת. אם לרבנים אתה לא אומר מה לעשות, אבל למה שס ואתה הייתם צריכים להוציא את הדברים באותו היום, למה לא חיכיתם למחרת?
תלמיד מרן30.10.17
11
הכל זה ירידה לצורך עליה שס תתחזק (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אני30.10.17
10
שסניק לשעבר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד30.10.17
9
כבדנו את מרן ז"ל לכן בחרנו ש"ס היום - על מה נבחר ש"ס על הישיבה שהם פתחו בכלא מעשייהו
ח"ר"ד"ק גאה 30.10.17
8
אם אלי ישי היה יו"ר ש"ס המפלגה לא היתה קימת בלי עיתון בלי אל המעין ובלי הרשת ב" ה שנצלנו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוני30.10.17
7
ש"ס בצרות כי ללא מר"ן קשה להחזיק את התפרים בין הקבוצות המרכיבות אותה. המסורתיים לא אוהבים התחחרדות, חלק מן האברכים משתכנזים פוליטית, החלק של פורת יוסף ואפילו יחווה דעת לא תמיד מצביע, משפחת דרעי בהסתבכויות לא נעימות, אלי ישי אוחז בחלק מציבור ובקרב הפעילים יש כעס על העדר מנהיגות בפרשת הבנות הספרדיות ב
יזדי לגמרי30.10.17
6
מר כהן ישי הנכבד, מאין לך הביטחון שש"ס יכולה לשמור על כוחה, על סמך איזה נתונים נובע הביטחון הזה ההזוי, אתה צודק הייתה ש"ס בזמן מרן זצוק"ל, אבל מאז באו שועלים וחבלו בכרם של מרן זצוק"ל {לא שבת, לא כותל, לא בנות סמינר} "רק הכיסא אגדל ממך" רק זה מעניין אותם ולא יותר, עיין ערך "גוטה גוטה", אם יעברו את %
מיקי לוי30.10.17
5
בני התורה הספרדים עברו לעץ או דגל, הציבור העממי החרדי התקלקל כולם שם עם אייפונים ולבוש פרוץ, הם במכללות בצבא ובשוק החילוני, למה שיצביעו שס? והציבור המסורתי עזב כי אין לשס מה למכור. הנושא החברתי לא מענין כי לא מאמינים לדרעי עם הגקוזי בספסופה, אם המפלגה היתה חרדית ופועלת בנושאי דת, היה לה מצביעים, כעת
ניתוח מצב30.10.17
4
מצבעי ש״ס הם יהודים פשוטים שאהבו את התורה שמרן זצ״ל פיזר בכל העולם. אי אפשר לנתק את ש״ס מהרבצת תורה לרבים מהרבנים שעומדים ברשותה כוחה של ש״ס הגדול לא היה מבני התורה הספרדים שגם ככה שם היום אלא מעמך בית ישראל הספרדים שהתאהבו בצדק במרן זצ״ל אין בעיה אחרת צריך שגדול דור ספרדי יתחבר לעם ויוביל אותם .
ספדי04.11.17
3
צניעות ,ענווה, הסתפקות במועט ,ראשו רק למטה ,כול כולו נתינה ,מכבד את הבריות , אוכל ושותה בסגפנות , בקיצור כל המעלות אבל בספסופה . חחחחחחחחחחחההההה נראה לך דורעי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בני30.10.17
2
קודם כל לפטר את כל החכים הישנים בשס שלא עושים כלום חוץ מלחמם כסא. דבר נוסף, אקדמיה..אקדמיה רבותיי. אין מה לעשות הדמויות שדרעי מקיף עצמו בהם הם אנשים ספרדים תחמנים ולא משכילים וגם הוא כזה. אם הוא יביא אקדמאים חכמים שעשו אקזיט או משהו בסגנון זה יצבע אחרת את שס דבר נוסף לצאת לחוגי בית כבר מעכשיו אולי ל
תאכלס30.10.17
1
יש הרבה בני תורה שלא בכיס של אריה דרעי כולם ראו את התנהלותו הכושלת בעניין גואטה שהוא אחלה בן אדם אבל אסור שיהיה בהנהגת שס בשום פרפלציה בן אדם שלא מבין עד כמה חמור ללכת לאירוע תועבה שכזה ועוד מחייב את כל משפחתו ללכת לאירוע כזה שכל כולו לעקור את תורת ה' ולא זו בלבד אלא שמתפאר בזה ומתייפיף לפני השדר
תלמיד מרן30.10.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

יומא טבא לרבנן

הדיין הוציא לאור את ספריו - גדולי התורה השתתפו בשמחה

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

האיש שחלם חלום:

לא תאמינו מה הוצע לדוד (60) שחלם כל חייו להרוויח מנדל"ן

כיכר בשיתוף סיני השקעות | מקודם

המשטרה מבקשת סיוע

נעדר מראשון בלילה: אולי ראיתם את ראובן בן 26 מבני ברק?

דוד הכהן | 25.04.24

"כמה גדלה אהבתה אליכם"

נחשף לראשונה: המכתב של אחד מגדולי הדור לנכדו היתום

חנני ברייטקופף | 25.04.24

ביקור חג 

כשהגר"ש גלאי והגרא"י דינר התפלפלו בלימוד | צפו בגלריה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

הטור השבועי

עת הזמיר הגיע // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 25.04.24
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים!

הזוי: מזכיר בת"ת ניצל מחוב של מיליון שקל

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם

אור זרוע לצדיק

אלפים בהילולא השנתית לאדמו"ר רבי מאיר אבוחצירא זיע"א | תיעוד

חיים רוזנבוים | 25.04.24

היסטוריה ואקטואליה

הניסוי החדשני ב'מצות מכונה' גרר סכסוך בין הרבנים הגיסים

ישראל שפירא | 25.04.24

יְבָרֶכְךָ ה' וְיִשְׁמְרֶךָ

שידור חי | מעמד ברכת כהנים בכותל המערבי • צפו

כיכר השבת | 25.04.24

להוי כעפרא דארעא 

הגרמ"צ ברגמן שרף את החמץ סמוך למעונו | תמונות

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

ומשפע מצוות תפילין

כך נחגגה בר המצווה לנכד של גדולי הרבנים | תיעוד

חים רוזנבוים | 25.04.24