כיכר השבת

בפגישה עם אלשיך וארדן

ראשי הרשויות הודו על הפעלת הבואש נגד מפגיני "הפלג"

בפגישה שהתקיימה היום בין ראשי הערים החרדיות לבין צמרת המשטרה, נידונו שלל נושאים רגישים, בהם גם התנהלות השוטרים מול מפגיני "הפלג הירושלמי" והקשר עם "טוהר המחנה" (חרדים בארץ)

76
אלי רוטמן | כיכר השבת | כ"ה בחשוון | 14.11.17
מפגש קודם בין הצדדים
מפגש קודם בין הצדדים (צילום: דוברות המשרד לביטחון הפנים)

ראשי הערים החרדיות נפגשו הבוקר (שלישי) עם השר לביטחון פנים גלעד ארדן (הליכוד), המפכ"ל רב ניצב רוני אלשיך, הרב הראשי למשטרה וקצינים בכירים במטה הארצי.

בפגישתם, העלו הנציגים החרדים את נושא הפגנות 'הפלג הירושלמי'. בהקשר זה שיבחו ראשי הרשויות את עבודת המשטרה בתקופה האחרונה, באמצעות כלים מיוחדים (בואש), לאחר שככל הנראה זהו הדבר שגרם להם להפסיק את ההפגנות.

את הבואש כינו הדוברים החרדים כ"פעילות האחרונה שגרמה להם להפסיק", וכשהמפכ"ל אלשיך ביקש שיסבירו לו למה כוונתם, השיב לו אחד מראשי הרשויות בחיוך: "זה משהו שמסריח עד עכשיו".

מכת"זית הבואש בפעולה - נגד מפגיני הפלג. ארכיון (צילום: א. כהן, "מחאות החרדים הקיצונים")

נושא נוסף שעלה בין הצדדים, שוב, הוא שיתוף הפעולה עם ארגוני 'טוהר המחנה', תוך שהנציגים החרדים מביעים את כאבם על כך שלא יצא עד כה משהו מעשי מהפגישה הקודמת בה הועלה הענין וסוכם כי הוא יבדק. לדברי ראשי הרשויות, נציגי המשטרה לא הופיעו לפגישה שנקבעה בין 'טוהר המחנה' לבינם.

רב המשטרה, שהתבקש על ידי המפכ"ל לטפל בנושא, השיב שזו היתה תקלה טכנית, אך הדגיש כי שיתוף פעולה כזה לא קורה ולא יקרה ביום אחד ו"יש כרגע עבודה על יצירת מערכת אמון".

אלשיך עצמו אמר, כי הנושא הזה רגיש ומסובך מבחינה משפטית, והביא דוגמה מ'פורום תקנה' שלקח הרבה מאד זמן לבנות איתם תכנית של שיתוף פעולה, והדבר קרה רק אחרי ישיבות רבות עם נציגי היועץ המשפטי לממשלה. כך יהיה גם במקרה הזה, טען.

משה אבוטבול (צילום: Flash90)

ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול ביקש מצמרת המשטרה, "שההודעות לתקשורת שמוציאים יפסיקו להכליל את החרדים. לא יתכן שכשחרדי כזה או אחר נתפס על עבירה כזו או אחרת יוציאו הודעה 'חרדי נתפס', אך אלשיך ענה לו שזה מופיע כך בתקשורת אבל "אאנחנו כמשטרה לא מוציאים הודעות כאלה, אנחנו כותבים 'אזרח'".

יצויין, כי בנושא אחר אמר אבוטבול, בשם כל הנציגים: "אנחנו מבקשים לגבות את המפכ"ל, בפרט בימים אלו על המתקפות שהוא חווה מכיוונו של סביבת ראש הממשלה והתקשורת. זה לא טוב לציבור וזה מזיק לתחושת הביטחון של הציבור כשתוקפים את המפכ"ל, ולכן אנחנו מבקשים לגבות אותך אדוני המפכ"ל".

מאיר רובינשטיין (צילום: ישראל ברדוגו)

ראשי הרשויות גם ביקשו, כל אחד בתחומו, שיתוף פעולה יותר פורה מבחינה תקציבית בנושא תקציב לשיטור עירוני, ובנושא רישות מצלמות במרחב הציבורי ברחבי הערים החרדיות, תוך שיתוף פעולה עם המשטרה בהיבט המבצעי והתקציבי כאחד.

רנ"צ אלשיך ניצל את המפגש כדי לבקש מראשי הרשויות להוציא קול קורא של רבנים שיפנו לציבור בקריאה להפסיק לתקן רכבים בשטחי יהודה ושומרון. "זו תופעה חמורה שהולכת ותופסת תאוצה לאחרונה, וזה מה שגורם לגניבת מכוניות כי התיקונים הללו מביאים למצב שהפלסטינים צריכים להשיג חלקי חילוף וזה גורם להם לגנוב רכבים לשם כך", הסביר.

בפגישה, לפניה התבקשו הנוכחים להשאיר את הטלפונים הניידים שלהם מחוץ לחדר, השתתפו ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט, ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול, ראש עיריית ביתר עלית מאיר רובינשטיין, סגני ראש עיריית ירושלים יצחק פינדרוס ויוסי דייטש, חבר עיריית מודיעין עילית נחום גיטלר, ראש מועצת רכסים יצחק רייך וראש מועצת קרית יערים אברהם רוזנטל.

מדוברות המשרד לבט"פ נמסר בתום הפגישה, כי השר ארדן אמר כי "המפגש החשוב שנערך היום הוא חלק מתוכנית אסטרטגית כוללת לחיזוק הקשר והאמון בין המשטרה לציבור החרדי. אסור להכליל את המגזר החרדי תחת הנזקים שעושה הפלג הירושלמי. אנחנו נמשיך להשקיע וניצור תשתיות מקצועיות כדי לקרב את המשטרה לאזרח החרדי הנורמטיבי שהוא בוודאי הרוב המוחלט. הדבר חשוב מאין כמותו הן למשטרה והן לתושבים כדי לחזק את הביטחון האישי של התושבים בכל הארץ".

תוכן שאסור לפספס
76 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
29
האיך הוא מדבר בשם החרדים כלפי המפכ"ל בנוגע התקפות נגדו מי נתן לו רשות לדבר בשם כולנו אני דווקא מגבה יותר ראש הממשלה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
וידר14.11.17
28
אני קורא לכל מי שיש לו יראת שמים לפרוש מהציבור החרדי הפשרני ולהצטרף לקהילות היראים ולא לתת שום כח לנציגים הפשרנים שמחריבים את היהדות. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גזירת השמד14.11.17
27
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלי14.11.17

הצגת כל התגובות

26
חבל לשניכם על הזמן בדור נמוך כל כך אי אפשר להחזיק מעמד בפיתויי הדור בשור שנגח בלבד (זה לא יעזור לכם להפסיק לנגוח זה את זה) אלא על ידי לימוד החסידות שמכניסה ענווה שמחה יר"ש ואמונה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה בן אברהם14.11.17
25
הלוואי שימלאו לכם את הבתים במים האלה תתביישו לכם...חנפנים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
זיוה14.11.17
הם מסרחים ממילא, אז כדאי שריחם ינדוף למרחוק ונוכל לקיים בהם "סורו נא מעל אוהלי הרשעים הללו".
אבי15.11.17
24
האתם נציגינו??? הכל בגלל שנאת אחים ליהודים יראים .גם אם אתם חולקים או מה ללכת לפריץ להתחנחן??? ולהלשין אני בשוק מקווה שתוציאו הודעת הבהרה מהררררררררר כי אחרת גמרתם איתי(ועוד רבים אני בטוחה!) (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדית מזועזעת14.11.17
מי ששומע לקול גדול הדור האמיתי, הרב שטיינן, לא נעצר וממילא אינו זקוק לפרובוקציות שעשו ה'פלג' הארור ומכאן שאין צורך גם להשתמש בבואש ובשאר אמצעים שננקטו כלפי אותם חלאות מחללי ה', הפלג והמחבלים שר"י. ואת ההפרעה וחילול ה' שעשו, הם כיוונו לא מעט כלפי אחיהם החרדים, ולכן הם אלו שצריכים לבקש סליחה, הן מאחי
אבי15.11.17
23
לצערנו רוקנו את המושג חרדי מכל תוכן, פתחו אוניברסיטאות וצבא שנקראים חרדים, לכן הוחלט להבדיל בין הציבור שנקרא חרדי לבין ציבור יראי' ה' שממשיך את דרך ההתבדלות כפי שהורו כל גדולי הדור, כי חרדי זה לא רק לבוש שונה אלא בעיקר אידיאולוגיה. בהפלס כבר כותבים מחאות יראי ה' וקהילות היראים. (נשלח באמצעות כיכר
יוני14.11.17
22
על זה זעקו הסאטמר רבי ובית דין צדק של העדה החרדית כל השנים כי אסור להשתתף בבחירות הטמאות כשאחד הסיבות המרכזי היא התחברות לרשעים, אין ספק שבכנסת ובעיריות קיים התחברות לרשעים כל יום ויום, אלא הוויכוח היה בין הגדולים אם זה נקרא עת לעשות לה' הפרו תורתך וגם לא מתחברים להם כלל ורק יושבים שם ככפו שד ובלית
משתכנז15.11.17
שהפלגל'ך הארורים אין תוכם כברם, וכל מעייניהם הוא שלטון וכח, ולו היו נותנים להם נציגות בכנסת, היו משנים את ארחם ומוכנים שכל בחורי הישיבות באשר הם יתגייסו, העיקר התקציבים והכבוד.
אבי16.11.17
21
אם בשביל זה שלחנו אתכם ?! לשסות שוטרים באחים?! אם אלו נציגנו אני מתחיל להבין את הפלג.... בושה!!!!
דודי14.11.17
20
יש גבול לעליבות שלכם מחממי כיסאות נורווגים שכמותכם אני בעז"ה לא אצביע ג' ואגרום לעוד אנשים לא להצביע לכם אוי כמה שאותו מגיב בשם 'דן סגל' שמח אתם יריתם לעצמכם ברגל ותהנו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לא עצניק14.11.17
19
אני גם בטוחה שתשלמו ומהר על זה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלה נציגך ישראל? דוחים ומגעילים14.11.17
18
שידבר נגד החרדים. בתוך תוכינו דגל ושלומי אמונים עושים את העבודה ללפיד..! אח''כ אל תתלוננו למה לפיד נגדכם כי אתם גם נגד הפלג. גועל נפש!!!
אחד מהצד14.11.17
אתם מספקים לו הרבה חומר בחילול ה' שאתם עושים, ולצערנו אם יזכה בבחירות לכל הפלגל'ך הארורים יש חלק גדול בנצחונו.
אבי15.11.17
17
יש ב"ה אלפי בחורים שלא מתייצבים בלשכת השמד, מחאות היראים שראיתם הם רק פרומו להפגנות הענקיות שתראו כאן בשנים הקרובות עד לביטול מוחלט של גזירת השמד בע"ה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נמות ולא נתגייס14.11.17
16
וד''ל
וזה כבר במקורות14.11.17
15
להצטרפות כתוב ; גם אני ! VVV
אסתי14.11.17
צריך למלות את הפה שלהם בבואש !!!!
אחד העם16.11.17
14
העצניקים נשארים ליד המכתזית ממש ובכל זאת - זה עזר - העצניקים הפסיקו עם ההפגנות סו"ס
בואשניק14.11.17
הם ממשיכים הפגנות בדיוק בהוראת רבם. הם עברו כעת להפגנות בכלא 4. אתם הבטחתם לאחר מעצרם של נתי גרוסמן וכו', שההפגנות ייפסקו, והנה הם לא... גם עכשיו... תרשום! יהיו עוד הרבה הפגנות! עד לביעור הרע מן העולם בב"א.
דני15.11.17
בינתיים מי שמפגין ליד כלא 4 זה לא הפלגל'ך הארורים כי אם אידיוטים סיקריקים או מטומטמי העדה החרדית, שגם הם מחפשים כמוכם אקשן. מי שלומד באמת, ניגש ללשכה חותם וחוזר לתלמודו ולא ממלא את הראש עם שטויות וטענות "בוקי סריקי" על גזירות שמד וכדו', שבזה אתם חזרים, בלימוד תורה הרבה פחות אם בכלל.
אבי15.11.17
13
הוא יודע היטב שהאדמה רועדת מתחת ליחידת לה"ב. ודי בהערה זו.
מ.פ.14.11.17
12
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ראאד סאלח14.11.17
11
עם נבל תתנבל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד14.11.17
10
זיברט חייבים מישהו שיתמודד מולם ובעז״ה יהיה הפתעת הבחירות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
טו15.11.17
9
לחייב המשטרה להניף יד ברזל על כת הסיקריק ולהביא לסיומו, המשטרה מתנהגת בכפפות משי ולא מפעילה 10% מהכוח שחייבת לפעול נגד כת מסוכנת, צריכים לדרוש מהמשטרה הפעילו כוחכם כמו במגזרים אחרים, ותדעו שסכנתם ליהודים יושבי ציון לא פחות מהמגזרים מסביבנו
אמת לאמיתו14.11.17
בואש זה יותר ממאה אחוז של המשטרה וגם שם הם כשלו. למעשה, הפלג ניצח ומנצח בגדול במטרותיו. העם בישראל מתחיל להבין שאי אפשר 'לכופף' את התורה בשום צורה ואופן.
רפי15.11.17
גם אז המשטרה תשתמש בבואש ואז תוכלו לצעוק עד לשמים ושום דבר לא יעזור.....
משה14.11.17
תטרוף אותו
מה יפיתניקים14.11.17
בפיקחותו ידע להנחות את העם כיצד להגיב, כך שלא יהיה צורך להשתמש בבואש. ודאי שהשתוללות דוגמת מה שעשיתם, אינה מועילה והיא רק גורמת לחילול ה' והבואש הוא קצה הקרחון של העונש המצפה לכם, רשעים ארורים.
אבי15.11.17
8
אנחנו לא רוצים צבא ולא מכללה ולא לעבוד בשוק העבדים החילוני הפרוץ, אנחנו רוצים להיות יהודים יראים ושלמים ורוצים התבדלות וחומות גבוהות שלא יקלקלו אותנו ובלי שינסו לשנות אותנו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים14.11.17
רוצים בחורה, לא ח"ו מורה, אלא מתכנתת ועדיף שכבר עשתה גם תואר.
אבי16.11.17
7
יותר לא בוחר באף אחד מהם !!!!
אחד העם14.11.17
6
גם אם אנו מסתייגים מהפלג אנחנו נותנים לגיטימציה למשטרה לדכא בכל דרך מחאות אידיאולוגיות , מחר שנמחה על דברים החשובים לנו באמת ניתקל באותה אלימות וכוחנות משטרתית אותה משטרה שלה אנו מריעים עכשיו ,ויכוח אידיאולוגי זה דבר אחד ושמחה לאיד זה דבר אחר
הזרם המרכזי14.11.17
מאבק נגד מרן הרב שטיינמן זה עבריינות ולא אידאולוגיה!!
מוישה15.11.17
5
מהרסייך ומחרבייך ממך יצאו וד"ל, חבר- אמור לי מי חברך... הם חנפנים תאבי כבוד אוהבי שנאת חנם, שד' ישמור אותנו מהם. פשוט בושה וחרפה. זה ממש 100% בושה וחרפה לראות חנפנים עלובים. למעשה: כולם כאחד שמופיעים בתמונות הנ"ל כופרים בקב"ה ובתורתו. אני הקטן בשם התורה הק' קורא לכל מי שיש לו יראת שמים לפרוש מהציבור
מהרסייך מחרבייך14.11.17
4
מכל הפגישה הזאת רואים משהוא אחד ששלומי אמונים חזק ביותר בערים החרדיות
מ.מ.14.11.17
3
אל תוציאו לעז על כולם, כך סיפר לי אחד שהשתתף שם
דגל=מוסרים14.11.17
2
כל הכבוד למשטרה אני מוכן לתרום עלות ההפעלה של המשאית לכמה הפגנות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי14.11.17
1
כת חנפים לא רואה פני שכינה תחפסו אותנו בבחירות
nav14.11.17
"אלוהים לא תקלל" זה לאו דאורייתא, עברת עליו בפרהסיא. רק רשע ארור מכנה יהודים שעוסקים בצרכי שלום הציבור רשעים ארורים. כת כפויי טובה שנואי ה'.
מוישי14.11.17
חילולי השבת ברכבת? מתווה הכותל הרפורמי? חוק הגיוס? איזה טובות בדיוק אתה מדבר??? אה... תקציבים... כן שכחתי. אנו מוותרים על התקציבים, ורק אל תהרסו את עולם התורה. ב"ה שלא הצבעתי בבחירות האחרונות ואינני שותף לחילול השם.
יוסף15.11.17
זה אמנם לבושתנו הנציגים החרדיים, אבל בל נשכח את החלאה הארורה אפשטיין שהוא נציגכם טגם הור הרים ידו בעד אותה החלטה אומללה. אז גם הוא כמו האחרים רודף כסף, כבוד ותקציבים או אתננים אחרים.
אבי15.11.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 10:00

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 08:27

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24
ש

עסקת אקזיט נדירה

הייתם מאמינים? התפנו קרקעות בהרצליה!

כיכר בשיתוף פדרמן | מקודם

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | 01.05.24

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 01.05.24
ש

מרגש • צפו בראיון

התפילין של הזולת: סיפורים מרגשים מפרויקט החיבור בין יהודים

אסף מגידו | מקודם

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 01.05.24

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

עם תחבושות על הראש: ניצולי הפיגוע חגגו את נס ההצלה

שאול כהנא | 30.04.24
ש

בריאות זה הכול

משקפי ראיה חינם לילדים? זה לא הכל

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24