כיכר השבת

תחקיר 'הארץ'

בכיר בעירייה: "אין כמעט מכרז שלא תפור בעיריית בני ברק"

תחקיר חדש שהתפרסם חושף התנהלות בעייתית במיוחד בעיריית בני ברק בכל הנוגע למכרזים לתפקידים בעירייה שחולקו פעמים רבות עוד בטרם נסגר המכרז. העירייה: הכל בהתאם לחוק (חרדים)

66
קובי רוזן | כיכר השבת | כ"ח בחשוון | 17.11.17
ראש העיר חנוך זייברט
ראש העיר חנוך זייברט (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

זה כבר הפך לדבר גלוי, בחקירה רודפת חקירה של המשטרה, במכרזים הנתפרים למקורבים וכך גם תפקידים המחולקים למקורבי בכירי העירייה. אך, על פי תחקיר 'הארץ' נראה כי בעיריית בני ברק המצב - לכאורה - חמור הרבה יותר.

על פי התחקיר עולה, כי המצב בעירייה לכאורה רקוב ממה שחשבו: "מינויי אנשים שבכירי העירייה חפצים ביקרם באמצעות מכרזים שתוצאותיהם נקבעו מראש, בהוראה מגבוה ובגלוי. תפירת המכרזים ממשיכה להתקיים גם בתקופה האחרונה, למרות אזהרות חוזרות ונשנות למשרד הפנים, שהסתפק בחוות דעת מטעם העירייה ולא בדק את הנושא. עוד עולה מהתחקיר שדונמים רבים של קרקע ציבורית בעיר הוקצו חינם לעמותות שונות, שלראשיהן קשרים עם בכירי העירייה".

מקורב לבכירים בעירייה אמר לעיתון: "אין כמעט מכרז שלא תפור בעיר, אם אין תפירה אין מכרז".

על פי הדיווח, בכמה הזדמנויות, שמות הזוכים במכרזים הופיעו כבר בהודעות לקראת פרסומם. מתכתובות פנימיות שהגיעו לידי העיתון "עולה שמזכירת ראש העיר אסתר פיק הורתה לייעד מכרזים לאנשים מסוימים בעקבות סיכום בפגישת עבודה בעירייה, ושלפחות כמה בכירים נוספים בעירייה היו מודעים להוראות שניתנו".

בעיתון חושפים התכתבויות מקבוצות ווטסאפ שבהן חברים עובדים בעירייה, שם מתפרסמות ברכות לזוכים עוד בטרם נסגר המכרז. כך נכתב, על פי התחקיר, בין היתר בקבוצות: "לידיעת עובדי העירייה, המכרזים הפנימיים יצאו ונתלו בלוח המודעות בעירייה. מזל טוב לר' שיזכה בקרוב במכרז סגן מנהל אגף לשירותי דת. מזל טוב לד' שתזכה בקרוב להיות מנהלת מחלקה באגף משאבי אנוש. מזל טוב לש' מלשכת ראש העיר שתזכה לסגנית מנהלת באגף משאבי אנוש... מזל טוב לג' חס"ג (חסידות גור) שתמונה למנהלת מחלקה באגף החינוך. מזל טוב לש' לרגל התפקיד שתזכה בו בס"ד, מנהלת אגף יזמות. מזל טוב לי' שימונה לסגן מנהל אגף תרבות". ואכן, - על פי התחקיר - בכל המקרים, המועמדים שהוזכרו עם יציאת המכרז אכן מונו לתפקידים שהוצמדו להם.

בתחקיר הובא מקרה נוסף שעל פי החשד מדובר בתפירת מכרז. סגן מנהל מחלקת החינוך, שמואל דדון. "המכרז לדדון נתפר לפני זמן רב", סיפר ל"הארץ" מקור בעירייה, "אבל יומיים לפני שהכריזו על הזוכה הוא כבר קיבל מייל עירוני ותועד בווידיאו מתיישב על כסאו באגף החינוך. הסרטון הופץ ועורר סערה בעירייה. בכירי העירייה רצו לשמור את הכיסא לדדון, ולכן לא ביטלו את הזכייה שלו במכרז - אלא את התפקיד. אמרו שאין צורך בסגן מנהל מחלקת החינוך". כמה חודשים לאחר מכן פרסמה העירייה מכרז נוסף לתפקיד. הזוכה - כצפוי - היה שמואל דדון.

על פי הדיווח, מוני מעתוק, מנהל האגף לניהול ההון האנושי ברשויות המקומיות במשרד, קיבל מספר הודעות מייל אנונימיים, שבהם הציג עובד עירייה, לפני שפורסמו מכרזים, את שמות הזוכים בתפקידים שהוצעו בהם, רובם חסידי גור, מקורבים לבכירים בעירייה או קרובי משפחה שלהם. "אל תגיד לא ידעתי. כל המיילים שבהם התרעתי, ושנשלחו עוד לפני החלטות ועדת המכרזים, מתועדים ויועברו למשטרה... עליך לעצור מיידית את כל המכרזים שנעשו במחטף עבור מקורבים. לא תוכל לומר ידך נקייה, אתה ידעת ושתקת".

מעיריית בני ברק נמסר בתגובה בעניין המינויים: "מדובר במכרזים שפורסמו בהתאם לחוק, ואלו שהתקבלו היו כולם בעלי תארים אקדמיים בדרגה היותר גבוהה, ידע, הבנה ומיומנות. לדוגמה, לתפקידי סגן מנהל אגף שירותים חברתיים לעניינים כספיים וחשב אגף תשתיות נבחרו רואי חשבון. הוועדה שבחרה את העובדים כוללת, בהתאם לחוק, את היועץ המשפטי של העירייה, עורכת דין חיצונית מומחית בנושא כוח אדם בעיריות, גזבר העירייה ומנהלת אגף כוח אדם".

משרד הפנים מסר בתגובה: "עם התקבל התלונות פנה משרד הפנים בדרכים הקבועות בנהלים לעירייה לבקשת הסבר ותשובות על התלונות הנוגעות למכרזים. משסיפק היועץ המשפטי לעירייה חוות דעת שממנה עולה כי המכרזים נעשו על פי דין, תמה בדיקת משרד הפנים. בתוך כך, בימים אלה מתבצעת במשרד הפנים עבודת חקיקה הנוגעת למכרזים בשלטון המקומי, במטרה לחזק את השקיפות והמינהל התקין ברשויות המקומיות". מקור במשרד הפנים אישר שבמשרד נשענו על חוות דעת של היועץ המשפטי לעירייה ולא ערכו בדיקות נוספות לגבי המינויים.

יצוין, כי בתחקיר הובא גם נושא הקצאות הקרקעות בעיר, הקצאות שעלו לכותרות, ועליהם דווח בהרחבה ב"כיכר השבת", וחלוקת ההקצאות למקורבים כפי שדווח בעבר ב'חדשות 2'.

תוכן שאסור לפספס
66 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
43
שהרבנים יפסיקו לתכתב לנו במה לבחור ואז נראה באמת ראש עיר שפועל למען הציבור ולא למען כיסו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חנוש17.11.17
42
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה18.11.17
41
כשהעירייה מתנהלת כמו שטיבל חסידי תוך ציפצוף על כללי מנהל תקינים, חובה לשים קץ לדבר.
דוד19.11.17
וגם לדאוג שהבחירות לעירייה תהיינה חופשיות ולא כמו שזה היום שרבנים ועסקנים מחליטים בינם לבין עצמם מי יעמוד בראש העירייה ומי יהיו חברי מועצת העיר.
אברהם לייב19.11.17

הצגת כל התגובות

40
זייברט. זייברט לא חידש כלום
תמי18.11.17
39
מה משרד הפנים יעשה, הם לא פחות מושחתים. "משסיפק היועץ המשפטי לעירייה חוות דעת שממנה עולה כי המכרזים נעשו על פי דין, תמה בדיקת משרד הפנים." אאאה אה אה אה אהחחחח חה חה חה ש"ס מושחתים, אז לחשוב שדרעי לא ייתן גיבוי?
ש"ס מאז ולתמיד17.11.17
38
של זייברט המושחת בררו זאת והם שכרו הסעות פרטיות במאות שקלים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה א17.11.17
נכון מאוד!!! שילמנו מראש להסעות עבור כל השנה ואנו נאלצים להחזיר את הילדים בכוחות עצמינו מהצהרון כי עדיין לא הסתדרו ההסעות. זה פשוט מחדל מביש ביותר. מעניין מתי משהו ישים לזה סוף אנחנו מתחילים כבר את חודש כסלו. בתחילת השנה לא היו הסעות גם בבוקר. פשוט בושה וחרפה!!!!
אמא17.11.17
37
מעניין שבשניהם יושבים חרדים. דרעי בפנים וזייברט בבני ברק (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אנונימי17.11.17
36
הערייה מינתה ללא מכרז פקח ארנונה. בשם יוחנן המוגדר כעובד עריה. שאסור לו על פי החוק להיכנס לבתים. והוא השלין וסיבך מאות אברכים שיש להם גמ"ח בבית. חייב אותם בחישובי ארנונה עסקית. ועוד שאר אגרות..... סיבך עשרות אנשים כביכול על פי חוק. בעוד שכל המינוי שלו והכניסה שלו לבתים אינה חוקית (נשלח באמצעות כיכ
דוד17.11.17
35
מה חדש ?חסידי גור עושים ככל העולה על רוחם ,בבני ברק אין דין ואין דיין.כל התושבים שאינם חסידי גור יודעם וססובלים
ארנה אחיקם17.11.17
34
חרדיות . !!! הרבנים לא יודעים חצי דבר ממה שנעשה שם והעסקנים חוגגים בחתימות גדולי הדור בושה בושה בושה וחרפה . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמשון17.11.17
33
אין נציגי ציבור הנבחרים על ידי הציבור, ואשר חייבים לתת דין וחשבון לבוחריהם, הכל אפשרי. הגיע הזמן להפסיק לנהל את הציבור שומר המצוות כמו בשטעטאלע של שנת תקע"ח אלא כעיר מודרנית של שנת תשע"ח.
אברך פשוט18.11.17
32
הכל אצלו תפור למקורבים. מכיר את הכל מתוך העירייה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לייזר18.11.17
31
ככה סוגרים דילים. כל השחיתות מקובלת על אריה דרעי. על זה לבד צריכים לעשות מחקר.
שמחה בונם18.11.17
30
בדור של 'פייק ניוז' קל מאוד שלא לעבור על איסור "קבלת לשון הרע". כי רגילים להפיץ בתקשורת שקרים גסים. אם הדברים שנאמרו אכן נכונים, אז מי השוטה שלא למד איך תופרים מכרז?! דבר ראשון אסור להשאיר רעיות, דבר שני תמתין יומיים עם המזל טוב?!?! בקצב הזה, עוד יירשמו את השוחד שקיבלו 'בפינקס קבלות'. תחמ
Down to Earth21.11.17
29
התורה החרדית נתנה בגלות תחת שלטון גויים. לכן החרדים אינם מחוייבים לחוקי המדינה הציונית, לכן גם אמר מרן כי דרעי זכאי וכל שאר המושחתים החרדים, בדין תורה חרדית כולם היו זכאים.
דן סגל17.11.17
"בדין תורה חרדית כולם היו זכאים" מאיפה אתה יודע מה הם עושים ומה לא עושים שהחלטת שהם זכאים
נכון ולא נכון17.11.17
,,,וחייבים בדיני שמים.
דן סגל17.11.17
28
יש לך הוכחות!! תוציא. אל תשמיץ. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בני ברקי17.11.17
27
כל העיריות משרדי הממשלה הצבא והמשטרה נגועים בזה מכף רגל ועד ראש ורק אלוקים מסובב איפה כל אחד ואחת יהיה מי שחושב שבקשרים ובפוליטיקה הוא ישיג דברים יותר טוב חסר לו באמונה ובביטחון בהשם אלוקים צוחק ומחליט איפה יהיה ומתי יהיה ובאיזה שלב בחיים הוא ייכנס לתפקיד והבוטח בהשם חסד יסובבנו (נשלח באמצעות כיכר
דוד17.11.17
26
הקבלן הכי מושחת בעיר, שמשחד את ראש העיר חנוך, שאישר לו לבנות בניין עם כ״כ הרבה דירות שיצור פקקי תנועה מטורפים בשעה שינסו לצאת ולהיכנס לבניין מושחתים נמאסתם... גנבתם לנו את העיר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה רובינשטיין 17.11.17
25
חח (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מבית שמש ד'ש17.11.17
24
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים17.11.17
23
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי 17.11.17
22
בכיסוי ובגיבוי השחיתות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רפאל17.11.17
21
עשה לאבא שלי הגבלות מטורפות כי לא הסכים לתת לו דירה במחיר עלות בבניין. חפשו בכל הפרוייקטים האחרונים יש לו שם דירה משלו.
שנידר17.11.17
20
לצערינו רוב המכרזים מכורים. מוציאים מכרז בשביל הפורטוקול, אך כבר יודעים מי ייזכה/ייבחר. בני ברק לא שונה מאף גוף אחר. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לוי17.11.17
19
ככה הסבתא מנהלת אגף ואחכ רק השם יושע איך כל הכלות שלה נמצאו מתאימות למשרות הללו בושה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יאיר17.11.17
18
אלה התוצאות העגומות. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רפאל17.11.17
17
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
כל העיר הזאת מושחתת רוצים רק כסף שהכיסים17.11.17
16
מקום הכי מכוער על פני תבל. הכל פה קומבינות ואינטרסים. אף אחד לא דואג לילדנו ולנו. לא גנים ציבוריים לא מקומות ירוקים. לא פעילויות ולא חוגים. ואם כן אז אחד םה אחד שם. כאילו אנחנו עיר בשוויץ שיש בה 10 ילדים. בביניין יש פה 60 פלוס. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תומר17.11.17
15
לא חדש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קובי 19.11.17
14
האגדה אומרת שגור הפועל המזרחי -רבי יהודה הלוי ליד בני עקיבא, וגור שגזלו את בית הכנסת מחניכי אור יהודה ברחוב ירושלים, זוכים לחשמל משובח וטוב והכי חשוב חינמי, על חשבון האודטוריום שברחוב ירושלים. בקיצור על חשבוננו כולנו. ואנחנו נמשיך להתפוצץ!!!!!!!!!!!!
צ'למער17.11.17
13
עיריית בני ברק כביכול מספקת בבין הזמנים פעיליות לילדי העיר. משום מה ניסתי לרכוש את הדברים השווים, ספידיכיף וכדו', ביום בו פורסמו המודעות והנה הפלא ופלא אזלו הכרטיסים. מה שהתברר לי בהמשך, שהדברים השווים סודרו לילדי חסידי גור ועובדי העירייה במסווה של דאגה לכלל ילדי העיר, תוך כדי מרווחים פרסום, וגם על
בני ברקי17.11.17
בכל מקום שיש גור הם משתלטים , גוזלים וחומסים את האחרים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרד, תרתי משמע.19.11.17
12
כולם מחכים ליום שאחרי .!!
דוד19.11.17
11
אם יחקרו באלעד הממצאים יהיו חמורים יותר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לייזער17.11.17
10
חדש למישהו? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסף17.11.17
9
אשתי הגישה מעטפה למכרז על תפקיד מזכירה בעירייה ואפילו לא זומנה לראיון
מוישי19.11.17
8
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א17.11.17
7
של ר'חיים והרב שטיינמן ושו'ת יצמצמו את תופעת השלמונים והמקושרים הכל יילך חלק . עד אז זוועות בני ברק רק יעצימו . יייעלללההה חגיגות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חנוך17.11.17
שהרב שטינמן ור' חיים קשורים לגור....
יהודי17.11.17
6
חייבים מישהו שיתמודד מולם בבחירות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קר17.11.17
5
תופעה שיגרתית שנים רבות עוד מימי אירינשטיין, פרנקנטהל, זייברט וכך ימשיכו לעולם. זו הדרך בה הם מכירים להתנהל.
תושבת העיר ותיק17.11.17
החידוש הוא שאני ואתה כבר לא מוכנים לשתוק ולבלוע "הרבה גופי תורה תלויים בזה".
רפאל19.11.17
4
מעודדת שחיתות בכל צורת ההתנהלות שלה. אנשים לא עומדים בפיתוי. כל דרך ההתנהלות של המדינה והעברת הכספים לעיריות צריכה להיות באופן שונה לגמרי.
הבעיה17.11.17
3
איך קורה בכל פעם שחסיד גור עולה לכסא ראש עיריית בני ברק אחריו מגיעה וועדה קרואה ??? איך קורה שגור חוגגים בצורה מטורפת בעיר . ראו את מבנה הישיבה בהר שלום ,,,, את הפיתוח והחיפוי גדרות מסביב עיריית בני הרק ביצעה ע"ח משלם המיסים . מושחתים מושחתיםםםם . ככשיו יבוא גורניק ויטען שהרבה שלו קנה את זה חחחחחחחח
מני17.11.17
2
מעניין למה הם לא מוזכרים כלל הרי ידוע כי את חלקם בעוגה הם קיבלו. אולי ידם הייתה במעל והם החליטו לשתף פעולה עם העיתון הנחות של המדינה?
לוחם הצדק18.11.17
1
כל מילה מיותרת
אורנה18.11.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24
ש

קרקע למכירה ליד ירושלים?

זכות לדירה ירושלמית ב-140 אל"ש - ממש בהישג ידך

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24
ש

 באורח חרדי

ישיבת טל חרמון - הבחירה המושלמת לנוער חרדי המעוניין להשכלה מקצועית

כיכר בשיתוף שניר חרמון שיאון | מקודם

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 02.05.24
ש

יותר קל ממה שאתם חושבים

איפה עוד תקבלו 52 שקל לשעה?

כיכר בשיתוף מטרופולין | מקודם

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 02.05.24

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 02.05.24

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24