כיכר השבת

סערת חיפה

יתד נאמן במתקפה חריפה נגד יעקב ליצמן

השר לשעבר ביקר בלשכתו של ראש עיריית חיפה שנמצא ביחסים גרועים עם הקהילה החרדית בעירו וספג ביקורת עזה בביטאון דגל התורה: "זו התנהלות שאינה מקובלת" (חרדים)

53
ישראל כהן | כיכר השבת | י"ח בטבת | 05.01.18
יתד נאמן במתקפה חריפה נגד יעקב ליצמן
(צילום: פלאש 90)

בעקבות ביקורו אמש של ח״כ יעקב ליצמן במשרדו של ראש עיריית חיפה יונה יהב, הבוקר (ו') מתקפה חריפה כנגדו בעיתון יתד נאמן בטאון תנועת דגל התורה הליטאית, על שהביע תמיכה במי שכונה ע״י מרן שר התורה הגר״ח קנייבסקי - "רשע" ובדיוק בשבוע בו התנכל לישיבה בעיר.

כזכור שבוע סוער עבר על היהדות החרדית בחיפה בעקבות פינוי בניין ישיבת יד הרמב״ם ע״י ראש העיר יונה יהב ולאחר מכן אמירתו הנחרצת של מרן שר התורה הגר״ח קנייבסקי כנגד יהב ובהמשך פסיקת בית המשפט להשיב את הישיבה למבנה.

הבוקר כאמור יוצא העיתון יתד נאמן בנחרצות נגד ביקור התמיכה שהעניק ליצמן ליהב. ״על רקע התרחבות בחילולי השבת בחיפה בחסות העירייה כאב עמוק מהגיבוי שקבל ראש עיריית חיפה מח"כ בכיר מטעם יהדות התורה והשבת״, נכתב בכותרת ולאחר מכן מובאת ביקורת קשה בגוף הכתבה על ליצמן ללא איזכור שמו המפורש.

רבנים ואישי ציבור מביעים רגשות כאב חריף וצער לנוכח חילולי השבת המתרבים בעיר חיפה בחסות העירייה, כאשר בשבתות האחרונות החלו להתקיים אירועים בעיצומה של שבת קודש ב"מתנ"ס הדר" – תאגיד עירוני הנמצא בבעלות העירייה.

ראשי הצבור החרדי בחיפה שטרם התאוששו מפינוי בנין הישיבה שנערך באישון ליל תוך גרימת נזק רב בהיקף של מאות אלפי שקלים, שבירת קירות והשלכת ציוד וריהוט שזכו לביקורת משפטית חמורה ע"י ביהמ"ש, הביעו את תחושותיהם הקשות מהביקור שהעניק גיבוי לראש העיריה ע"י הח"כ הבכיר של יהדות התורה והשבת: "עידוד כזה לראש העיר שמרן שר התורה הגר"ח קניבסקי שליט"א התבטא עליו בעיצומם של ימים אלו "ד' יעזור שלרשע הזה תהיה מפלה", מכאיבה ביותר לכל מי שנאמן לגדולי ישראל שליט"א והתורה ומצוותיה יקרים לו", התבטאו הרבנים שליט"א לנוכח ההתנהלות האחרונה.

עוד ציינו הרבנים ואישי הציבור בכאב רב את חילולי השבת המתרבים בעיר חיפה ובשל כך הביעו את פליאתם ותדהמתם על העידוד הניתן לראש העירייה, אשר בתקופתו ואף לאחרונה ממש מתרבים חילולי השבת בעיר. "למרבה הפלא, לאות 'הוקרה' על התרחבות חילולי השבת, העניק חבר כנסת בכיר מטעם 'יהדות התורה והשבת' לגיטימציה לראש העירייה, בביקור מיוחד. זו התנהלות שאיננה מקובלת בציבור החרדי, ובפרט כאשר מדובר בפגיעה בציפור הנפש של היהדות הנאמנה, חילולה ורמיסתה של שבת קדשינו".

"רק לפני תקופה לא ארוכה, גם כאשר היו חילוקי דעות על צורת התגובה ודרך הפעולה כאשר נוצר עימות בין קבוצה חרדית לכאלה שאינם שומרי מצוות שפגעו בקדושת בית הכנסת בעיר דרומית, היהדות החרדית לכל חוגיה, אף אלו שחלקו על דרך הפעולה, התלכדה בשותפות כדי לגבות ולזעוק את זעקתו של בית כנסת שחולל בעיר הדרומית, כמתבקש", אמרו הרבנים.

הרבנים ואישי הציבור הביעו תקווה כי היושר והתבונה ישובו לשלוט בפעילות החשובה לשמירת ערכי וקדושת היהדות התורתית, וכי היהדות החרדית תתלכד לעצור בכל דרך את חילולי השבת המתרחבים בעיר חיפה ולעמוד כחומה בצורה מול ההתנכלויות למוסדות התורה והתפתחות הצבור החרדי בעיר.

תוכן שאסור לפספס
53 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
27
גשייד, כנס לפעולה זריזה ומוצלחת, והשג תוצאות
חסיד גור07.01.18
26
בוקר טוב! היי לא ידעתם מי זה ליצמן? לא ידעתם מה זה גור???? חוץ מכסף, שליטה ושוב כסף אין להם שום דבר בראש. לא יהדות, לא תורה, לא מצוות,לא שבת ולא כלום!!!! פעם הם עוד היו מנסים להסתיר את זה בכל מיני תרגילים פולניים משופשפים, היום הותרה הרצועה לגמרי, הם אפילו לא מנסים להסתיר את כל ה"פוילע שטיקעס" המסרי
חרדי שאכפת לו06.01.18
25
מתילים להשתולל ולתקוף ולרמוס את כולם בלי קשר ככה זה ביתד
אורי07.01.18

הצגת כל התגובות

24
כבר לא מובן מאליו שכולנו ג' .אין פה תמימות דעים .
nuyh05.01.18
23
מבחינת ליצמן לפני יהדות "התורה" וה"שבת", יש את "גור". הוי אומר שבירושלים אפשר לבחור בברקת כדי להפיל את שנוא נפשו (באותם זמנים) מאיר פרוש. להתחבר לעצניקים אח"כ כדי לגרוף קולות... ובחיפה לתמוך בר"ע רשע מרושע. והעיקר בערד, אוי אוי אוי. ולא שכחנו את הריקודים שלו על מה שהתפטר מלהיות שר. דרך אגב, זה היה ת
מושה05.01.18
הדברים ברורים וידועים מזמן....................
חרדי06.01.18
22
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאיר05.01.18
21
על כבודכם אתם מוחים, ועוד איך מוחים - 'מחאה חריפה', ואילו על כבוד הקב"ה שמתחלל על ידי שתיקתכם [ואולי אף בהסכמתכם] אין אתם מוחים, תראו איפה השבת נמצאת, תראו איך החינוך נראה, תראו את הרפורמים משתוללים, ואיפה אתם?!!! רק פוליטיקה אתם יודעים, אוי לאותה בושה.
יענקוש05.01.18
20
גור בגימטריה כסף, ואם לא יוצא בדיוק אז תוסיפו עוד קצת כסף
גור05.01.18
19
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צבי05.01.18
18
בחיפה כעיר מעורבת יש כללים אחרים, ויש חרדים שחושבים שמדובר בבית שמש ירושלים או אשדוד, אפילו חרדים ותיקים[ויזניץ] יודעים שאת הכללים בחיפה לא משנים, כאדם דתי אני מייחל לקבל כאן במרכז מה שקבלתי בחיפה וזה רק בחלום, אבל יש חרדים שרוצים עוד יותר וחושבים שבכח יקבלו, לא בחיפה!
חיפאי לשעבר05.01.18
מעניין מאד, שעל כל דבר של 'אידישקייט', יתד נאמן מתפשרים, מתיפיפים, חוץ מ 2 דברים: חיפה [שזו גזירת שמד- ע"פ תורת גפני], והפלג הירושלמי [שעולה מיום ליום ונוגס בהם בצורה משמעותית]. ככה נראית התורה החדשה של ספינת הדגל הטובעת
ד.ש.05.01.18
וגם חינוך ללימוד תורה וגם חינוך ליראת שמים וגם עוד מאה דברים חשובים שיתד לא מתפשר עליהם.
קוראת יתד06.01.18
17
או שמדובר בלבן הארמי מהדורת גור... זה לא אותו ליצמן שהתפטר מהממשלה על רקע עבודות בשבת?????? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם05.01.18
אומרים סנילי , אחי.
דוד05.01.18
16
הוא מדרדר את המוסר האנושי בגור כבר שנים. יש לו השפעה חינוכית רבה על הצעירים בגור, והוא אפי' אינו יודע מה זה מידות טובות.
נו05.01.18
15
הכל פוליטיקה ליצמן??????? רק גור!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ל חזר לעצמו הנחש הארסי הכי גדול בציבור החרדי ממאיס את הפוליטיקה החרדית
יעקב05.01.18
14
אולי הלך לדבר איתו בעיניני השבת מאיפה אתם יודעים מה דיברו תחשבו על זה או שאין לכם במה לחשוב? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מנשה05.01.18
אני מתחנן תנו לי 100 ימי חסד, קיבלתי משרה חדשה-ישנה להיות 'נכד הדור', כי היום לא צריך 'גדול הדור' או 'מנהיג הדור' בעידן 2018 העיקר הוא 'נכד הדור', ולמרות שאני לא נכד ממש, אבל בכל זאת קיבלתי את התואר הנחשק הזה, שבזה אני עושה ככל העולה על רוחי - רוח התורהההה החדשה. שלכם: דוד שפירא יושב ראש 'נכד הדור'.
דוד שפירא05.01.18
אתה וכל העציצים כמוך
דודו05.01.18
13
נמאס כבר מהשונאים האלו את מי הם לא שונאים את מי הם לא משמיצים??? דדדדדדיייייי נ מ א ס ת ם תתחילו כבר לחיות בשלום כמה אפשר??? את מי אתם מעריכים?? ספרדים? חלילה! חבדניקים אויייי חסידים דדדדדיייי פלג שזה אחים שלכם בשר מבשרכם קשר דם מ ו ק צ ה מ ח מ ת מי א ו ס!!! דדדדדדיייייי אי אפשר יותר תתחילו ל
אני05.01.18
12
חסידות גור כבר הוכיחו ממזמן שהשבת לא מעניינת אותם. כאשר גור בחרו לראשות העיר בירושלים את ברקת אשר מלבד שהוא בעצמו מחלל שבת הוא הגורם והיוזם חילולי שבת הכי גדול שהיה בירושלים . והעדיפו אותו על פני מאיר פרוש שהתמודד בזמנו . אז ברור שהשבת מעניינת אותם כקליפת השום . ובירושלים , אתם יודעים מה הייתה הסיב
חים05.01.18
11
אני ואני ואני ומה שטוב רק לי וכל השאר לא אקטואלי זה השיטה של גור לאורך כל הדורות
אלי05.01.18
10
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים05.01.18
9
חבר ליצמן עובד של ראש של מפלגה עושה מה שטוב למפלגה וזה טוב למפלגה ראש עיר זה בגלל שהוא עוזר לסניף של מפלגה אבל בערד ראש עיר לא טוב עם מפלגה עושה בעיות לסניף של מפלגה לכן כל חברים מפלגה רבים איתו
גרגורי05.01.18
8
ליצמן לא הנושא הנושא הוא גור שלצערי בדור האחרון רומשים הדת, והשבת ועוד יש להם את החוצפה לעשות יח'"צ על עבודות הרכבת בשבת. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם05.01.18
7
לעם ישראל יש עשר דיברות, לגור יש 2: אנוכי ולא יהיה לך.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פלוני אלמוני05.01.18
6
מי מנחש???
יעקב05.01.18
הוא פשוט נהנה להראות, אותי לא מעניין האינטרס החרדי. הכל מתחיל ונגמר בזה. גם חסידי גור ראויים לנציג ראוי יותר, שיהא ח"כ מטעמם
יהודי07.01.18
5
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד מהפיצוחים05.01.18
4
ואפילו שגור וליצמן לפעמים מצליחים על חשבוננו אני מעדיף להיות מהצד הערכי שיש לו אנושיות שהוא לא דורך על פצעים של השני ועוד אומר שזה מרפא ...!!!
מגידו06.01.18
3
בשום נושא שבעולם (גם אם דיברו לטובת השבת), מס' ימים אחרי פינוי ברוטאלי שכזה. פינוי שכלו שנאה, אנטישמיות וחוליגניות. ההסכמה שבשתיקה של נציגי אגו"י, אי ההגעה למקום של אריה בליטנטל, חוסר הגינוי החריף צידם והפגישות איתו של ליצמן מעוררות חלחלה וזעזוע. בזמן כזה צריכים להתעלות מעל כל שיקול פוליטי. הלואי ב
משה06.01.18
2
האדמו"ר ה"לב שמחה" נהל מלחמת עולם שחברי כנסת יכהנו רק שתי קנדציות וכתוצאה מזה הוקמה תנועת "דגל התורה" בתשמ"ט. מדוע א"כ יעקב ליצמן לא מתפטר מהכנסת אחרי כמעט 20 שנה? אמנם משה גפני כבר בכנסת כמעט 30 שנה אבל הרי "דגל התורה " היתה נגד הרוטציה
מאיר הגר05.01.18
1
שתי המפלגות התאחדו רק כדי לעבור את אחוז החסימה, אבל מבחינה דתית אמונית, הליטאים והחסידים הם שתי דתות וכבר אמר הגאון מווילנה כי החסידים הם כופרים.
דן סגל05.01.18
החסידים כופרים בעבודה זרה ומאמינים בה'
משה בן אברהם06.01.18
איך אתה מסוגל להגיד על מאות אלפים מבני ישראל "כופרים", איך זה נכון עובדתית????
יעקב05.01.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

פריחתו של יישוב

הפיכתה של גבעת זאב - מפרבר לעיר מתפתחת

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

'ווסט פארק' בירושלים

הזדמנות חסרת תקדים למשפרי דיור בפארק מגורי היוקרה החדש

כיכר בשיתוף ווסט פארק | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24