כיכר השבת

"חוק חדש בענין גיוס בנות"

המאבק החדש של 'הפלג': תקנות 'פטור דת' לבנות דתיות

אנשי 'הפלג הירושלמי' מסמנים מאבק חדש - התקנות החדשות לפטור מטעמי דת לבנות דתיות, בהן יש לטענתן סכנה לגיוס בנות • ובמאבק: 'כינוס חירום' בבני ברק ומכתב מרבנים בארה"ב (אקטואליה)

103
ישראל כהן | כיכר השבת | כ"ח בטבת | 15.01.18
הפגנה נגד מעצר עריקה. ארכיון
הפגנה נגד מעצר עריקה. ארכיון (באדיבות המצלם)

אנשי 'הפלג הירושלמי' מסמנים מאבק חדש - התקנות החדשות של פטור דת מהצבא עבור בנות דתיות, שצפויים לעלות לדיון בוועדת חוץ וביטחון ביום שלישי הקרוב, וטוענים לחשש של "גיוס בנות".

כפי שדווח ב"כיכר השבת", לפי התקנות החדשות אם עד היום בחורה דתייה שקיבלה פטור, הדבר היה סופי וללא אפשרות מצד הצבא לשנותו, הרי שלאחר אישור התקנות, בחורה דתייה שתעבור על אחד הסעיפים עליהם חתמה בטופס, הפטור שקיבלה יבוטל והיא תיאלץ להתגייס לצבא.

בעקבות כך ייערך הערב (שני) בבני ברק, "כנס חירום", בבית הכנסת "מנחת שלמה" ברחוב השומר בעיר, בנושא "המאבק נגד גיוס בנות".

בכינוס יישא דברים הרב בן ציון בורדיאנסקי, מרבני ישיבת 'קול תורה', כאשר מנהיג 'הפלג' הגאון רבי שמואל אוירבך, צפוי לשאת דברים בטלפון ממיטת חוליו בבית החולים 'הדסה עין כרם'.

כחלק מהמאבק החדש, מתפרסם ב'הפלס' מכתבם של מספר רבנים וראשי ישיבות בארצות הברית בנושא, בו הם כותבים כי "הנה באה אלינו שמועה קשה שהולכים להוציא אל הפועל חוק חדש בענין גיוס בנות, ועומדת ועדת חוץ ובטחון להתכנס ותיכף אחר כך יחול החוק בפועל.

מכתב הרבנים

"החוק החדש בא לשנות את החוק הקיים כארבעים שנה וחוץ מזה מגיעות שמועות שגם עכשיו כבר מקשים על בנות ישראל לקבל פטור. ופונים אנו למעכ"ת למחות בדבר ולזעוק ולהריע על הצרה הגדולה שלא תבא".

עוד הם כותבים כי "ידוע לנו גודל מסירות נפשם של רבותינו מרן החזו"א מרן הגרא"ז מלצר ומרן הגרי"ז ומרן הקה"י ומרן ה"אבי עזרי" ועוד ומפה מרן הגר"א קוטלר ומרן הגר"ם פיינשטיין ומרן הגר"א קלמנוביץ ומרן ר' יעקב קמינצקי ועוד זכותם יגן עלינו שלא יפגעו ואפילו במשהו בגיוס בנות, דבר שכל התורה תלוי בו, ופסקו שהוא ביהרג ואל יעבור על בנות ישראל לשרת בצבא או בשירות לאומי.

"וליהוי ידוע שגם בנפשינו הדבר ונעמוד לימינכם ונעשה כל שביכולתינו לעשות לעורר הציבור בפהולעשות מה שצריך כשלוחי דקמאי של גדולי ישראל הנ"ל לשעבר".

"וע"כ פונים אנו לכל הגורמים שלא לנגוע בחוק הקיים כלל", כותבים הרבנים, "וכן פונים אנו לכל מי שביכלתו באה"ק לפעול בכל תוקף ושלא לחכות עד שח"ו יאוחר מדי ויהי'ה מעוות לא יוכל לתקון".

על החתום, הגאונים רבי אהרן פלדמן, רבי שמואל הכהן מילעער, רבי אהרן משה שכטער, רבי אברהם חיים לוין, רבי חיים ברעסלער, רבי אשר אליהו קאלמנוביץ, רבי יוסף הררי רפול, רבי אריה מלכיאל קוטלר, רבי אליהו קנריק.

יוזכר, כפי שדווח ב"כיכר השבת", ישיבת הוועדה המושתפת של ועדת חוץ וביטחון וועדת החוקה שהייתה אמורה להתכנס ביום שני שעבר ולדון בנושא אישור התקנות להרכב הוועדה לבחינת פטור מטעמי הכרה דתית, נדחתה ברגע האחרון, בעקבות חילוקי דעות מול הנציגים החרדים.

גורמים חרדים בכנסת אמרו ל'כיכר השבת' כי כינוס הוועדה נדחה "בעקבות בעיות מהותיות הקיימות בתקנות". הגורמים טוענים כי "לאחרונה יש גמגומים מצד הצבא בכל הנושא של פטור מטעמי הכרה דתית, אנחנו עובדים על התקנות, כך שיתקנו גם את הנושא הזה".

תוכן שאסור לפספס
103 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
39
כת של משוגעים בתחפושת חרדית. שלטון החוק צריכה להעמיס אותם היישר מההפגנות וחסימת כבישים על משאיות אשפה לכלא 6.
חרדי16.01.18
38
רק שפשוט השקרים הקודמים כבר התגלו, ויש צורך בשקרים חדשים שיתחזקו את המאבק הישן נגד מנהיגי הדור ושלוחיהם.
מאבק מחודש16.01.18
37
אנחנו כל היום ממציאים עוד ועוד גזירות חדשים לבקרים.... יאללה כבר תכניסו לנו עוד כמה אלפים...
נתי זאב16.01.18

הצגת כל התגובות

36
לתקוף שהרשעים הארורים דורשים לבטל את המילה, והפשרנים הידועים מא"י כבר נכנעים, ומסכימים שמי שלא יביא אישור שהוא מהאדוקים, לא יהא רשאי למות את בנו. גיוועאלד, זה יזעזע כל לב. נ.ב. זה גם יכניס הרבה כסף לעיתון הפלס הלוחם נגד גזירת המילה
הצעה לסדר16.01.18
35
להמציא גזירות חדשות ומצחיקות... גיוועללללדדד
גזרת גיוס כספים15.01.18
34
שילכו ללמוד או לעבוד הם כבר לא יודעים מה לחפש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אוי אוי אוי אוי 15.01.18
33
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם15.01.18
32
מאוד מאוד, מאוד עצוב שזה נהיה מלחמה של "הפלג" בזמן שזה אמור להיות מלחמה של כל יהודי ויהודי.
אזרח מודאג15.01.18
התורה בעזרת עסקני הציבור. אתה מתבקש לא להתערב. אם אתה בכל זאת לא רגוע תגיד קצת תהילים.
אני15.01.18
31
בתחילה היה על כל השטרות דמיות של גברים, ולכן דיברו על גיוס בנים, עתה נוספו שטרות עם דמויות נשים, ועל כן מדברים על גיוס בנות.
ליצנותא דע"ז16.01.18
30
מיום ליום רואים עד כמה זה נכון לצערנו הרב!
נתי זאב15.01.18
החרדים מימות החזון איש והבריסקער רב והרב שך וכל גדולי ישראל זי"ע המזרוחניקים חשבו שבפטירת הרב אלישיב תם עידן החרדיות ונוכל להשתלט על הרחוב החרדי ברוך השם שריחם עלינו והפר עצתם ונשאר לפליטה צבור גדול וחשוב על אף כל הקשיים והאיומים והאלימות שהם ספגו מהפלג המבולבל
ישראל פרידמן15.01.18
את דרך החזו"א וחושבים שבבריונות והצקה משיגים מטרות. וב"ה שהועפו מהעתון ומהציבור החרדי, אותה חבורת עצקל'ך ארורים ונוכלים העושים מעשי זמרי ומבקשים שכר כפנחס.
אבי16.01.18
29
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי 15.01.18
28
הנציגים הדתיים יעשו את העבודה לביטול הגזרות ואנשי הפלס יצעקו ובסוף יגזרו לעצם קופון שכאילו בזכותם בוטלה הגזירה וללא מחאתם היתה הגזירה עוברת ח"ו.
ישר כמו פלס15.01.18
27
למה זה מאבק של הפלג ולא של כולנו? עד מתי נטמון את הראש בחול ונאמר שהכל טוב והכי טוב שהיה, אין גזירות חלילה.. לא גיוס שהחוק בנתיים בוטל.. ולא חילולי שבת, שהפכה ליום חול ר"ל.. גם לא התערבות בתכני החינוך.. ועכשיו גם אין בעיה בשינוי תקנות של הפטור מצבא לבנות.. תעורר כולנו הכל נשמט מתחת רגלינו (נש
דור שהכל טוב בו15.01.18
להשתמש במכשיר הטמא ורק אח״כ להטיף מוסר. בוא נתחזק כולנו ונפתר מהמכשיר הטמא.
dvis15.01.18
26
בזמנו, לפני מס' חודשים, בכינוס של הזאלונים בארה"ב, דיבר רש"א לוין על גזירת השחיטה, שהציונים רוצים לפגוע בשחיטה הכשרה, ולא לתת לשחוט כראוי, ממש כמו הגויים... מה קרה עם הגזירה? למה לא המשיכו לשווקה? מה יהא עם גזירת גיוס הבנות, האם היא תחזיק מעמד?
מתפלא16.01.18
25
ההיתר מאה רבנים לר' מלכיאל אז אולי לכן הוא נגדו כל הזמן!?
מעניין15.01.18
להגיד שהרב אויערבך בשעתו לא רצה להסכים עם פירצת הנחל החרדי ולכן רדף אותו הרב שטיינמן והחרים אותו דבר שהוא לא עשה לשום צבור בישראל לא חילונים ולא דתיים ולא מזרוחניקים אלא לחרדים טובים או בסגנון אחר בגלל שלא כבדו אותו ביתד אז הרב שטיינמן דאג שלא יכבדו את הרב אויערבך בעיתון שהוא השתלט עליו
אתה פסיכי15.01.18
לא מקנא בגיהנום שלכם!
נתי זאביק15.01.18
24
לכם עוד ועוד גזירות חדשות וישנות... יגמר גזירת הגיוס לבחורים... נמציא גזירת גיוס לבחורות... וכשזה יגמר נמציא על ניתוחי מתים... וכשזה יגמר נמציא על חילולי מתים אפילו גויים... וכשזה יגמר נמציא שחסר לנו כסף... "גזירת גיוס הכספים"... בקיצור: עד שנתי לא חוזר ליתד נמרר לכם את החיים וכל יום תראו שאנחנו יוד
דוברות הפלס15.01.18
23
לפחות חמישה מהחותמים הם חברי מועצג"ת באמריקה. (רוב חברי ה"מועצת"). אז או שזה לא קשור ל"פלג" או שרוב גדולי התורה מאמריקה הם בפלג. האמת היא שזה לא קשור לפלג אבל רק הם לוחמים למען דברים שבקדושה, השאר רק מיישרים קו עם המדינה גם בגיוס בנות.
הגיוני15.01.18
22
מוזר מה זה המכתבים האלו, אם יש בעיה יודעים עליה בארץ ואין צורך במכתבים מחו"ל. הם לא למדו לקח מהעבר.
די15.01.18
21
רשימה מכובדת של פרזיטים החיים על חשבון המדינה ומלכלכים על תושביה.
ישראלי15.01.18
20
הן לגבי בני הישיבות והן בהסדרי פטור לבנות, וידוע שהרב שך כבר התריע לאלו שאינם בני ישיבות ומרמים כאילו תורתו אומנתו שמסכנים את בני הישיבות וכת הפלג שם לו מטרה אחת למוטט ולקעקע ולהחריב הישיבות בא"י ופטור לבנות מטעמי דת
פלג האילתי16.01.18
19
שנעשה שם בחו"ל, והם לא יתערבו לנו! סבבה?
עשינו הסכם...15.01.18
18
הרי כבר הוכח פעם אחר פעם שהם לא ממש מתמצאים מה שקורה כאן בארץ... [בלשון המעטה...] אז אולי כבר מספיק להתערב ולעשות צחוק מעצמם כל פעם מחדש ולתת לגדולי הדור כאן בארץ לנהל את המערכה כמו שצריך??? האם הם רוצים שגדולי אר"י יתערבו להם בכל הנושרים ובכל המרעין בישין שהולך אצלם? תאמינו לי זה לא יהיה כדאי להם.
די! נמאס!15.01.18
17
הם מתכוונים לבנות חילוניות שמציגותת שהן חרדיות כדי להשתמט מהצבא. במידה ויגלו למשל שאחת כזו מחללת שבת. יגייסו אותה.
פ.ס15.01.18
16
פייק ניוז
חסיד ויזניץ15.01.18
הרי נושא זה הוא 'קו אדום' לכל יהודי ויהודי, והנה מי נושא את דגל המלחמה - הפלג הירושלמי, עכשיו כולם יודעים מי עומד בפרץ, מי ער לכל דבר שבקדושה, מי נלחם למען האידישקייט, ומי נשאר קפוא וקורא בקול ניחר 'הכל בסדר', אל תפריעו לנו לישון... חחחח חחחחח ועוד נחירה, רגע, עכשיו: חחחחחחח
יענקל15.01.18
הם ממש לא נושאים שום דגל, ורק תן להם חבר כנסת והם יסבירו לך בכל פלפול אפשרי שיש מצווה ללכת לצה"ל, הן בנים וודאי שגם בנות. ומי שלא מסכים יקרא על ידי נתי הארור פשרן, כדרככם הנלוזה מימים ימימה.
אבי15.01.18
15
כבר אין "גזירת גיוס", שהרי הרב שטיינמן זצ"ל, לצערנו נפטר, ולצערם הגר"ש לא ירש את מקומו, אז צריך למצוא דברים חדשים כדי להישאר בתודעה. מי יתן ויגייסו את כל הפלג הארור הזה, שממילא עסוק בכל הסחי והמאוס במקום ללמוד.
אבי15.01.18
14
ביניהם. ממרחק באניית השודדים שמחה וצהלה.... למי שלא הבין השודדים הם הערב רב .
שי16.01.18
13
תלך עם מכנסיים... הסעיפים לא מחמירים! על מה הפחד?
א15.01.18
מנהיגי הדור מאז ומתמיד, ידעו להבין מה יקרה בעוד מספר שנים, ולהבין מה עומד מולם, ואילו הבעלי בתים לא רואים ממטר, עכשיו זה בסדר, אז תנו לנו לישון, לילה טוב.
אשר15.01.18
12
מניסיון: מדובר בבעיה אמיתית. מאוד קשה לקבל היום פטור, והצבא עושה כל מאמץ לגייס גם בנות דתיות, ולמרבה הצער הוא גם מצליח. ולכן חשוב שהמאבק נגד גיוס בנות צריך להיות מאבק של כלל הציבור הדתי והחרדי, כנגד הקמים עליו.
שימו לב!15.01.18
11
אפכם יוקם "נחלת חרדית" כמו הנחל מי שיש לו קצת שכל מבין שתם עידן השליטה שלכם על בנותיכם כיום יש אינטרנט ויש רבנים חכמים עם ראש על הכתפיים ובטוחני שהרבה רבנים חרדים יתירו את זה לבנות מודרניות ולא צריך לשים לב לאיזה קבוצה קטנה ושולית שמעוררת המון רעש בכבישים כי כואב להם שהעם לא איתם וכולם רוצים להשתנ
מדינת ישראל חזק16.01.18
10
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבקך15.01.18
תראו לאן הגיעו הפלג המבולבל? לא להאמין!! 'דבוקים לכסא הושעא נא'
יענקל15.01.18
זה בהחלט ליצנות, גם אם זה נוגע בעיקרי האמונה, שכן הפלג הנם כופרים ורשעים ארורים ותו לא.
אבי15.01.18
הלא 'נכד הדור' זה שדבוק והולך עם הכסא, הוא מחליט, לא רק בסופו של דבר אלא גם בהתחלה, הוא לא יתן לפלג לנצח, גם על חשבון של גיוס בנות רח"ל, אני כותב ולא מאמין, על חשבון הכסא, הוא יביא לנו גיוס בנות, כנראה שזה דמיון שלי, בא נקוה, הלואי
יענקוש15.01.18
ברור שהרב אוירבך לא יתערב על גזירת גיוס בנות, והסיבה היא פשוטה, ברגע שהוא יתערב, הפלג הבני ברקי המבולבל יגיד שזה עוד מצוה 'גיוס בנות' עפ"ל. וזה הסיבה שהוא לא מתערב על חילולי שבת, כי מה שהוא עושה ואומר, הפלג הבני ברקי הכלומניק, עושה ההיפך, ולכן הוא לא יכול להתערב, גם אם הוא רוצה, והוא מאד רוצה
משלה15.01.18
חדשות שלא היו ולא נבראו! אנשי הפלג השקרנים כבר לא מאמינים לכם לעד!!!!
שונא צבועים!15.01.18
9
סולוביצ'יק שליט"א ? גם כשצה"ל כבר לא יהיה קיים , "גזירעס הגיוס" עדיין תהיה קיימת......
ישראלזון15.01.18
8
אנשים ימשכו לקלל את הפלג יש אנשים שבלי לבדוק ובלי לחשוב ישר צועקים שאין כלום סך הכל הפלג אנשים ערניים וחמים שאיכפת להם החשש שמא יהיו שינוים משמעותיים בצורה החרדית ממה שהיינו בעשרות השנים האחרונות ולכן כל סכנה גורמת להם לחשוב איך מקדמים אות וכיון שמנסיונם א"א לסמוך על אחרים שיטפלו בדברים באמת אין לה
אורי16.01.18
7
ורק מחפשים לסגור את המרכולים של החילונים בתל-אביב ואילת, כדי שלא נוכל לקנות בסופר מצרכים שלא הספקנו. נהדר
חילוני15.01.18
6
זה לא מאבק חדש של הפלג, זה מאבק חדש של המדינה!!! וכמה עצוב שרק הפלג מתייצב נגד הציונים ימ״ש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יצחק15.01.18
ומוכר סיפורי בדים כגון גזירת גיוס כדי להשיג את מטרותיו הנואלות. נקווה שידעו להוקיע את אותה חבורת חלאות, שאין בינה ובין יראת שמים או רצון כן לטפל בבעיות דת, במידה והן קיימות, ולא כלום.
אבי15.01.18
5
לעשות בהם מעשה דינה
שי16.01.18
4
הספינה טובעת, רבותי לברוח מן הספינה, תראו לאן היא מובילה אותנו, כל אחד יודע בדיוק איפה הוא חוף המבטחים שאליו הוא יכול לבא ולהנצל, אז חברה קדימה, ויפה שעה אחת קודם
משה15.01.18
3
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיימי15.01.18
2
האסון הכי גדול שקרה לדת זה הקמת מדינת השמד. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עצניק בדם15.01.18
זה הקמת הפלג והעצקל'ך הארורים למיניהם.
אבי15.01.18
1
הכוונה לא שמעוד שבוע ילקחו כל יום בנות מהסניף או מוולף לצבא בתחילה זה יוסיף עוד בחורות מדימונה ובאר שבע [שמי שמכיר יודע שיש שם קהילות ענקיות חרדיות ספרדיות] שיסתבכו בגלל שלא עמדו בדיוק בכל התנאים [כמו שאנו רואים אצל הבנים את כמויות הסיבוכים של בחורי הישיבות ואת אוזלת היד של העסקונה החרדית בטיפולה בנ
יעקב16.01.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

"בתוך מספר שבועות" | המדינה השיבה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 12:18

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 12:05
ש

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | מקודם

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 10:04

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 08:03
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם
ש

בדוק!!

הלוואת חג מיוחדת 30,000 ש"ח ללא ריבית

כיכר בשיתוף מרכנתיל | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 30.04.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

4120

"הקוד" | כך תגלו האם החמץ יוצר לאחר הפסח

חזקי שטרן | 30.04.24
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

אילן במה אברכך 

גאב"ד העיירה רקד עם הילדים בחורשת עצי הפרי | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24