כיכר השבת

ועמדת לרעך כמוך

מה אכפת לכם לעמוד בצפירה? // עמירן דביר

הזמר והיוצר עמירן דביר, מגיב בטור מיוחד ל'כיכר השבת' על סערת העמידה בצפירת יום הזיכרון ונותן זווית נוספת לעמידה השנויה והמעוררת מחלוקת מידי שנה ושנה (חרדים, דעות)

111
עמירן דביר | כיכר השבת | כ"ו בניסן | 11.04.18
מה אכפת לכם לעמוד בצפירה? // עמירן דביר
(צילום: ברוך גרינברג)

אתחיל בווידוי קטן ואספר לכם שלא פעם מצאתי את עצמי בשעת צפירת הבוקר במצב מאוזן וכשאני אומר מאוזן, אני בוודאי לא מתכוון נפשית. האיזון שלי לא להיט בשעות הבוקר המוקדמות שלהם אני קורא שלהי הלילה...

אלא מאוזן גופנית, פיזית, ולמי שלא הבין, עדיין במיטה כמו שיכול לקרות לכל עובד לילה מצוי... ולשמע צפירת הבוקר כשאני נוכח שאני לבד בבית, לא ראיתי טעם לקום, כי תמיד סברתי ש״מצוות העמידה״ היא סוג של מצוות ציבור, ולא מצוות יחיד.

מה הטעם לעמוד אם אפחד לא רואה??

אם תמצא לומר הרי חונכנו שאין דבר כזה אפ'חד לא רואה... הקב״ה תמיד רואה, עובדה שידוע לכל ינוקא זב חוטם,
אבל במקרה הזה, הקב״ה לא ביקש מאיתנו לעמוד בצפירה, זה לא כתוב בשולחן ערוך גם לא במשנה ברורה, אנחנו לגמרי לבד הפעם, אז מה הטעם לעמוד?!

האמת שהדבר נכון, הוא אכן לא ציווה שנעמוד, אבל מה שהוא כן ציווה לנו, זה את העניינים של בן אדם לחברו על שלל גווניו החברתיים.

נעבור למצב מאונך, אנחנו בחוץ ויש צפירה, דקת דומיה, דקה כל-כך נדירה וחשובה שמאחדת את עם ישראל כאיש אחד בלב אחד.

תדמיינו אבא שלו הרבה ילדים בבית, שכל הזמן רבים וצועקים אחד על השני ולא מצליחים להסכים על שום דבר, ופתאום מגיע רגע מסוים שבו כבדרך פלא הם שותקים, חושבים, לא רבים, רק מביטים.

אוחחחחחח כמה נחת רוח יהיה לאבא מהרגע הזה.

אז הנה אנחנו בחוץ, ויש צפירה, הזדמנות לדקה אחת של שלום בית בלי לדבר, בלי לריב, בלי להזיק, דקה חשובה, דקה שאבא מחכה לה בכיליון עיניים ואכן רוב רובם עומדים, חלקם חושבים, חולקים דומעים, חלקם אומרים תהילים, דקה שלמה בלי לשון הרע ובלי בעיות של בן אדם לחברו, כמה נחת רוח יש למקום עלינו ברגע זה.

ואז זה קורה, אנשים שחונכו שצפירה זה משהו פסול חילוני וריקני מתחילים ללכת בהתרסה או אפילו סתם רגיל, הליכה שנראית להם הליכה של מצווה, סוג של שכר פסיעות.

והאמת שאני יכול להבין אותם, הרי ככה חינכו אותם, שהעמידה בצפירה הוא דבר מיותר וריקני, סוג של אייטם לא נחוץ בעליל, הרי אפשר במקום זה להגיד תהילים.

מה מוסיפה לנו דקת שתיקה? הרי בינינו, אנחנו לא אנשי שתיקה.. אנחנו אנשים של לדבר, לפעמים יותר מדיי ולפעמים מדברים דברים שבאמת היה כדאי שנשתוק.

שואל אני אתכם האם האישו פה זה העמידה?

לא ולא, האישו פה הרבה יותר גדול וחשוב, אישו של להפסיק רגע את מרוץ החיים ולזכור, שכל כך הרבה צרות מאחדות אותנו, אז בואו נתנהג ולו לרגע אחד כאחים אוהבים, אחים שמתנהגים כמו שבאמת אבא שלהם היה רוצה, רגע אחד של אחדות מחשבות כל אחד באשר הוא, רגע אחד בלי לריב, בלי לשון הרע, בלי אנרגיות שליליות.

ואכן ככה רוב העם נוהג, לעמוד במקום ולכבד את אלה שמסרו את נפשם כדי שתהיה לנו ארץ משלנו, הם האתחלתא דגאולה שלנו.

תאמינו לי, הם לא ממש זקוקים לטובות העמידה שלנו, הם כבר מזמן בגן עדן, כל אחד בזמנו הוא, גן עדן מיוחד ששמור לצדיקים שנפלו על משמרתם, משמרת שאנחנו נהנים ממנה גם עכשיו בעודנו עומדים לזכרם.

העמידה היא לא בשבילם, היא בשבילנו, היא חשובה לנו כדי לשמור לרגע אחד על שפיות, להתחיל לראות את המחבר ולא את המפלג, כי לראות את השוני אנחנו עושים בהצלחה כל השנה.

שורה תחתונה, סבור אני שאכן הקב״ה לא ביקש מאיתנו לעמוד, אך הוא כן ציווה לנו איך להתנהג בין אדם לחברו ואם ככה נהוג בעם ישראל, שעומדים בצפירה, חייבים אנחנו כולנו לעשות את זה, סוג של צו השעה.

דמיינו לרגע שעומד לו יהודי מבוגר שאיבד את אחד ממשפחתו ומבעד לדמעות הכאב רואה מישהו הולך, כל צעד וצעד צובט לו בלב, מייסר אותו. האם לא כדאי לעשות אפילו לפנים משורת הדין ולהשתתף איתו בצערו? זה כ"כ קשה? את מי לדעתכם אבאל'ה שבשמים יותר מעריך? את זה שעומד וגורם לאיחוד ואהבת חינם? או את זה שהולך וגורם לצער פילוג ושנאת חינם? התשובה פשוטה וידועה.

כמובן שאני לא מדבר על מקומות ששם מנהג המקום הוא אחר וכבודם במקומם הולך... מדבר אני על מקומות שיש גם אנשים שיכולים להיפגע.

סבור אני שבימים אלו שמתו כ"כ הרבה תלמידי ר׳ עקיבא, זה קרה כי הם לא עמדו, לא עמדו אחד לצד חברו ואפילו שזה היה תוך כדי שטייגען זה כנראה ציער מאד את הקב״ה והדברים ידועים.

זאת בכל אופן דעתי, תזכרו, לפנים משורת הדין.

תוכן שאסור לפספס
111 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
62
שאלו פעם את גדולי ישראל מדוע לא לקבוע יום תענית לזכרם של שישה מליון מאחינו שנספו בשואה והם ענו שלדבר כזה לא מקדישים יום אחד אלא צריכים לזכור אותם כל יום ויום ומנהג הגויי הזה לעמוד לזכרם לא מועילה להם בגרם ורק אנחנו כיהודים יש לנו אפשרות לפעול בעולמות העליונים ולהעלות את הנשמות האלה עוד מעלות בגן עד
אני12.04.18
לכתוב את הדברים הללו 'נגד' נגד' 'נגד' לקח לו יותר מאשר לעמוד בצפירה. מותר להודות בטעות ומותר להשתתף בצער של האחרץ בתור לפלאפל אתה תעמוד דקה בשקט או במעלית. אז לעמוד ולהרוויח מצווה של 'ואהבת' לא שווה?
ויזל15.04.18
61
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד11.04.18
60
לא תמיד כדאי להסתתר מאחורי ההלכה במיוחד אם ניתן להקל ולהגדיל את השלום והאחדות. לא צריך להזכיר לציבור הקוראים שבתקופת אחאב עבדו ע"ז וניצחו במלחמות - כי היה שלום ביניהם, ובבית שני צדיקים אך שנאת חינם ולצערנו נחרב...
דודי11.04.18
חלשי אופי מתפשרים כל הזמן.
דני11.04.18

הצגת כל התגובות

59
הרב יעקב גלינסקי היה שואל מה הבדל בין הצפירה של ערב שבת שאינה מחייבת את הגרים בארץ ישראל ולא נותנת הוראה שמעכשיו לא מחללים שבת לביו הצפירה ביום הזיכרון שאנני חייב לעמוד דום כאשר הצפירה של ערב שבת תחייב אותם נתחיל לחשוב על הצפירה בימי הזיכרון
דודי12.04.18
58
א. אין טעם להשוויץ שאינך מתפלל שחרית באופן קבוע (אחרי 11 זה כבר לא נקרא שחרית). ב. עמידה בצפירה היא מדרכי האמורי וחוקות הגויים והעמידה בזמן שבו מתייחדים עם זכרם של הנופלים על קידוש ה' בגלל יהדותם היא אבסורדית. סוג של מחווה גויית לנופל היהודי. נחת בטוח שאין לנשמות. ג.כמובן שלא צריך להתריס ובמקום ציבו
אלי11.04.18
57
עם כל הכבוד לדבריו,,אך אני לא חושב שמעניין מישהו מה דעתו של המכובד הכותב זו דעה תןרתית מדעת תורה ידועה, ולא כל גחמה של זמר עם כל הכבוד ,
מנש11.04.18
56
מהיום תתמקד רק במוזיקה ואיכותית. ואיזהו חכם המכיר את מקומו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שבאבניק איכותי12.04.18
55
למה אני צריך לכבד אותם והם לא אותי
מני12.04.18
54
מלכות רישעה בעשן תיכלה מצווה לשרף את הדגל על אחת כמה וכמה אסור לעמוד בצפירה שהיא מנהג גויים שהם הם הרגו בנו עדיף שלא הייתה נברא טיפש רשע ערב רב !!!!!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עמית 12.04.18
אין קנאים זה דמיונות חילונים חרדי מבטן ומלידה מכיר את כל הזרמים.
א 12.04.18
53
הוקינג לעמוד באיזו צפירה - והמבין יבין. חחחחחחחחחחחחחחחח.
אוראור11.04.18
52
אם כי נראה לי שרוב הציבור שלנו עומדים בצפירה כשהם בחוץ , למנוע חילול השם. מלבד כמה קיצוניים שאותם לא תצליח לשכנע . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דני11.04.18
51
ברגע שהם הפכו את יום כיפור לחג האופנים, ברגע שהם מתעקשים על חמץ בפרהסיה, ברגע שמתעקשים על מסעדות פתוחות בתשעה באב-שלא יצפו ממני לכבד את הטקסים שלהם. בין אדם לחברו זה הדדי. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לא מסכים11.04.18
גם ברוסיה היית מעז לדבר כך? אתם בגלות לא?! לא מספיק שלא תרמתם כלום למדינה הזו, לא מספיק שאתם הצבור שהכי נהנה ממענמיה, יש לכם גם את החוצפה להכות את היד שמושיטה לכם את האוכל. אתם לא בגדר בני אדם מן היישוב בכלל. מוסריות אנושית בסיסית אין לכם. אתם מבלבלים את המוח על"אור לגויים" הא?! איכס!!!
מרדכי12.04.18
50
העמירן הזה אולי תסביר לי קודם כל מה בדיוק מועיל העמידה עזוב את הנקודה הזו של חוקי הגויים לפי ההגיון הפשוט ,אני לומד כל יום פרק משניות לעילוי נשמתם ואתה לא עושה כלום רק פעם בשנה עומד כמו איזה גולם ועוד יש לך טענות עלי ,מה אני יגיד לך שכל זה כמו מנצח אם זה לא פתוח אין כלום, וחוץ מזה אנחנו חיים במדינה
ג11.04.18
49
אני לא מבין למה נותנים לו לכתוב כאן טור באתר בכלל לאחד שלא מתבייש לכתוב שבשעה 11 בבוקר הוא עדיין במיטה זה שהוא עובד עבודת "לילה" עד השעה 1 בלילה מקסמיום היא לא כ'כ מאוחרת בשביל לקום בשעה סבירה ולא הכוונה לקום ב 7 בבוקר חוץ מזה שכבר ידוע לכל שאם אתה נמצא במקום ציבורי חילוני יש צורך לעמוד רק בשביל ל
מישהו11.04.18
48
עמירן דביר אומר דברים עם היגיון בריא ,,,,,,,,,,,,כל מילה בסלע ,
קונסטנטיני11.04.18
47
סלח לי מר עמירן היקר אבל מי אתה שאתה תגיד לנו את ההשקפה האמיתית ליחס שלנו לצפירה, יש גדולי ישראל שהם אבל רק הם יקבעו לנו את היחס לזה ולא יוצרים, מוזיקאים וכו'. אם היה לך טיפה דרך ארץ הייתה כותב שזו דעתי אבל אנחנו כפופים לדעתם של גדולי ישראל, אבל כנראה שהכבוד מוציא אותך מהעולם...
חרדי11.04.18
46
בישיבות לומדים מחוץ לישיבות דוממין. רגע נשגב (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גדעון11.04.18
45
עמירן. תבין שממך לקבל חשיבה זה דבר ממש מוזר, זמר שמייצג את עצמו בתור חרדי ושר שירי תועבה בגיור ושירים על שחקני טלוויזיה ואיתם ביחד, לקבל ממנו טור של חרדי? אז חבל תתאפס על עצמך ותנסה לקלוט איפה אתה נמצא.. סליחה אם פגעתי.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם11.04.18
גם אם אתה לא מסכים עם הדעות של חבר שלך, זה לא אומר שאתה יכול לדבר עליו ולפגוע בו כך בפרהסיה-- תחשוב על זה קצת.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
י13.04.18
בדקת הדומיה ישך דקה להסביר לעצמך מה הקשר??
מנש11.04.18
44
ולהשאיר עניני השקפה אלו ל"מאונכים" גדולי הדור שדעתם תורה שיורונו את הדרך בה נלך ואת "מצעד חיינו" "לתפארת עם ישראל"
ישראל12.04.18
43
להרבות אהבה ושלום ולא תמיד חייבים להשמיץ
שרית11.04.18
42
כל הכבוד לעמירן דביר כל מילה שלו אמיתית ונכונה !!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מ.נ.11.04.18
41
עמירן מה שכתבת ממש נכון! וכל מי שאומר אחרת הלואי שיהרג בפיגוע טרור רק בגלל שהוא לא מכבד את אלא שתכלס גם בזכותם (עם כל הכבוד לישיבות ולתורה הקדושה...) אנחנו כאן היום חיים, נושמים ב"ה. לפעמים צריך לדעת להוקיר ולכבד.
מנ11.04.18
לאיםה הגעת?????? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעל11.04.18
איתו!, אבל מי שלא חושב כמוך שיהרג? הגזמת, מה זה..?. בברכה רבה
א 11.04.18
40
לפי ההלכה בעיקרון יש איסור לעמוד מצג "בחוקותיהם", כך שהעניין אינו פשוט כ"כ
יוסי 111.04.18
חרדים יקרים..אז למה אתם לובשים חליפות כמו של גויים באירופה? למה אתם, לחקלם, מדברים יידיש? לא דיברו יידיש לפני 2000 שנה. יהודים תמיד השפיעו והושפעו מהסביבה..כך זה בכל חברה אנושית. יום טוב.
שי11.04.18
39
זמר נכבד, כוונתך רצויה אך מעשיך אינם רצויים גם לפני אבינו שבשמיים, שהרי אם ינהגו להניח זר פרחים על קברי הנהרגים במערכות ישראל, נבין אותם ואת טעותם וכן בכל אחד מדרכי הפולחן שמקורם בשדות זרים, אך עדיין מכאן ועד לנהוג כמותם הדרך רחוקה. וכי הותר לנו לעבוד ע"ז כדי שניצול שואה לא יפגע. ודאי שאין שום טעם ל
אי"ש11.04.18
אתה משווה עבודה זרה לעמידה בצפירה???
אלחנן12.04.18
38
פעם חשבתם על כך ש, רגע מה הצד השני (החילוני) חושב על זה שאני עומד? בסדר, יש את האלו שיגידו שזה קידוש השם אך יכול להיות גם את אלו שיגידו שזה חילול השם ולמה? מחשבת החילוני: 'אה אה סוף סוף החרדים "הפרזיטים" האלו עומדים לכבוד החללים שנפלו סוף סוף גילו מה צריך לעשות בחיים חוץ מסתם לשבת ולרבוץ'. בקיצור, ח
פפללוונניית17.04.18
37
איזה שאלה זו זה כמו שתישאל למה לא שומריום שבת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יצחק16.04.18
36
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יאיר12.04.18
35
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלימלך12.04.18
34
עמירן עשה טובה תחזור להיות זמר
רן 11.04.18
33
איזה כיף שיום השואה נופל בספירת העומר.. אין לי אירועים! ככה שיש לי זמן לכתוב כתבות יח"צ. ממתי זמר הוא מאן דאמר?? תתמקד בלעשות מוזיקה נורמלית ולא להוציא שירים מטופשים של גדליה ושות' בשביל עוד קצת צומי. יש לך פוטנציאל- תן לנו ליהנות ממנו.
מאירה :)11.04.18
32
חוקות הגויים
בני11.04.18
אל תבלבל את המוח על חוקות הגויים. מה שקשור למדינת ישראל זוכה אצלכם לבוז ולעג באופן כללי למרות שבלעדיה הייתם נאלצים לעבוד למחייתכם ולתרום לצבור שאתם חיים בתוכו. האמת היא שמסירות הנפש של חיילנו מדגישה עוד יותר את הפרזטיות וחוסר התועלת שבכם. לכן אין לכם ברירה אלא לפתח אידיאולוגיה מזלזלת בנופלים כדי להצ
עוד ליצן12.04.18
למדת פעם מה ההגדרה בהלכה דל חוקות גויים? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דב11.04.18
תבדוק לפני שאתה משרבט! רוב הפסיקות הן שאין בעמידה בצפירה משום חוקות הגויים ואני לא מדבר על חילול ה' שיגרם אם לא עומדים בסביבה מסוימת, מה החומרה של חילול ה' בפרהסיא!?
.12.04.18
31
ישר כח (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חן11.04.18
30
מה חידשת שטיא? צריך לחכות לדקת דומייה כדי שנהיה טובים? זה צריך כל נשימה מהחיים לעשות. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רויטל17.04.18
29
חרדי לא ציוני
חרדי12.04.18
28
מה אפשר לצפות מחברה כפוית טובה, גזענית, חשוכה, בורה, עלובה ומצומצמת? מקווה שיקום פה איזה דיקטטור שיעמיד אתכם במקומכם הראוי.
אני12.04.18
בבקשה אל תכליל ציבור שלם,אם נפגעת ממישהו זה לא אומר שכך מתנהגים כולם. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יאיר13.04.18
ממתי נתנו לך בבית ספר או בצבא לשמוע מה זה דת? רבבות חוזרים בתשובה מעידים שלא ידעו כלוווווווום. וכל חרדי יודע בדיוק מה זה להיות חילוני... [לכל אחד יש יצר הרע]
א 12.04.18
הפרימיטיה מדבר על בורות וחשכות.... למה אתה לא הולך לרופאים שמרפאים על פי השיקויים הכתובים בגמרא? איזה בוגר ישיבה פיתח את המחשב בו השתמשת להפגין עילגותך ברבים? מי התלמיד חכם שפיתח את התרופות שאתה קונה לילדיך? האם בוגרי ישיבות אחראים להארכת תוחלת החיים, ויסול המגפות? מה בכלל אתה ושכמותך תרמתם לעולם? ה
מי שמדבר12.04.18
27
קודם כל,מה כל כך מפריע להם בזה שהחרדים לא עומדים??? ואם זה אכן עושה טוב למישהו-אז אני באמת לא מתנגד,אבל תועלת אמיתית בשביל הקדושים הי" ד זה מעשה לעילוי נשמתם. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צדיק נסתר11.04.18
26
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איציק11.04.18
25
עמירן! יישר כוח על קידוש השם שעשית! אשרייך!!!
שכחתם11.04.18
24
אני עושה זאת מקמה אופנים א. זה בשביל אלו שניצלו מהמלחמה ונישארו חיים ב. כי אני מחבל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עמי11.04.18
שהתגובה שלך תהיה הגיונית - בלי סרקסטיות דבילית כל כך ומשפטים שלא ברור מהם מה בדיוק אתה רוצה.
אוראור11.04.18
23
אחד משווה עמידה בצפירה להליכה לשירותים (כי זה מכנה משותף לכולנו), ואחד טוען שהוא בכלל זמר אז מה הוא מבין, ואחד טוען שזה חוקות הגויים ועוד אחד סתם משמיץ. תענו עניינית - כולם יודעים שאין בכל הליכה בחוקות הגויים, ואם כבר חוקות הגויים - השטריימלים והפרעקים שלכם הם אם אמא של חוקות הגויים. קצת יותר אהבת
יוסף המספר11.04.18
כל מילה בסלע!!!
יפה12.04.18
חרדי אצלו זה לא נושא וכולם יודעים שלא להציק לחילונים בזה אבל אהבהת ישראל זה להחזיר יהודי בתשובה אני מקווה שיש לך את זה בברכה רבה אוהבך
א 12.04.18
22
ולא של זמר חתונות שכבודו במקומו מונח, למרות שדבריו נראים נכונים זאת טעות לחשוב שהוא יכול להדריך אותנו בענינים השקפתיים, אם יש לך דעות שנראים לך מכונים אתה מוזמן לגשת לגדולי הדור ולשאול אם דבריך נכונים ואז לפרסם. נקודה למחשבה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאיר11.04.18
רוב אלו ששמעו לגדולי הדור גמרו באושוויץ.
אני12.04.18
מאמין, שמה כתוב שכל הצבור הדתי אשם ברצח רבין, וזה השקרים הקטנטנים שלו.
א 12.04.18
21
חצופים עושים מנגל מול הפנים בשבת מעשנים בשבת ברחוב מסתובבים עם חמץ בחוץ הכול בציבור ללא שום בושה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הם מזלזלים גם11.04.18
20
על פניו הדברים נשמעים נפלא... אבל צריך לזכור שזה חוקות הגויים ועל פי התורה הגאולה ממצרים הגיעה בזכות שלא שינו שמם לבושם וכו' גם שם יכולנו לומר שאבא מצפה מאיתנו לשתות מיינם כדי להרבות שלום או להתלבש כמוהם ולא להיות שונה אבל מסתבר שאבא שבשמים כן רוצה אותנו מובדלים מחוקות הגויים, מה שכן אתה צודק שאסור
יוסי11.04.18
19
שהחרדים יכבדו את דקת הצפירה והחילונים יכבדו את השבת הכה חשובה לנו. מכבוד הדדי לרגשות האחר, לא מפסידים אף פעם. וכמובן, זה אוילי לומר שצפירה זה חוקות הגויים. קראתי פעם מאמר של הרב ברוך שמואל גנוט שהוכיח שזה שטויות ומדובר בכלל בעמידה צבאית ולא בחוקי גויים.
תמר מאלעד12.04.18
מה נעשה?
א 12.04.18
18
וההנחיה הברורה היא שברשות הרבים חייבים לעמוד. וגם נהוג לומר תהילים/דברי תורה בזמן הצפירה. (גם ברשות הרבים וגם ברשות היחיד) שזה בוודאי עוזר לעילוי נשמת הקדושים שנפלו ובוודאי אין גויים שנוהגים לומר תהילים כשהם עומדים בצפירה כך שזה לא חוקות הגויים לכולי עלמא.
ר. 12.04.18
17
בבתי ספר אצלנו החילונים אסור לזוז תכבדו את זה חרדים! אפילו אסור לדבר עומדים דום!
נמסטה 11.04.18
16
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי11.04.18
15
יסביר לי כבוד עמירן, כיצד באים אלינו בדרישות לעמידה בצפירה שאין לה כל תכלית וזה רק בגלל שאנו פוגעים ברגשות (אציין, כי אכן רובינו עומדים בגלל זה) ואותן אלו הדורשים זאת מאיתנו אפילו לרגע לא חושבים להסתובב בלבוש צנוע באזור חרדי או לא לנסוע בשבת או להשאיר את המרחב הציבורי בשבת במנוחה. ושבת זה לא הגיע מש
חיים11.04.18
נכון אתה צודק אלא שאנו זוכים למנוע חילול השם בזה שאנו עומדים והם לא זוכים בזה שהם הולכים לא בלבוש צנוע וכו'.
אבי11.04.18
הם לא מכבדים, נכון. אנחנו צריכים לכבד כי כך חונכנו להתנהג כבני אדם ובאהבת ישראל (כמובן אם זה לא חורג מההלכה) בלי קשר!!!! לאיך שהשני מתנהג אליך
זה פשוט12.04.18
14
וגם קצת ג"ע, וגם קצת שפיכות דמים. וגם קצת לחלל את כל התורה כולה.
דני11.04.18
13
יש עוד דברים שמאחדים את כולנו. אנחנו הולכים לשירותים, אוכלים יותר ממה שצריך, נכנעים לתאוות. אז מה? צריך לחגוג את זה? אחדות אמיתית היא התאחדות סביב דברים שבקדושה ולא סביב מנהגים מטופשים כאלה. במשל שהבאת - האם לאותו אבא יהיה נחת רוח אם הילדים שלו יתאחדו במגרש הכדורגל בשבת? ואין צורך להקשות עלי ממאמר ח
סתם אחד11.04.18
12
אכן יסודה של חשיבתך המעוותת מקורה בטעות בסיסית, אנו בגלות!!! השפע והארץ הם מתנת הבורא בדיוק כפי שהשואה הייתה קריאת הבורא להתבדל מהאומות. אנו משתדלים להתבדל ולהתפלג מהתנהגויות פסולות ולא מאחינו הטועים עצמם!
דעה12.04.18
11
יותר ברור מזה אי אפשר להסביר. יישר כח - שנזכה לראות באיחוד עמינו
יוסף המספר11.04.18
10
אנחנו גוי גדול לעומת שאר הגויים כתוב במפורש בחוקיתיהם לא תלכו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
זה מנהג גויים11.04.18
די כבר להמציא דברים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חח11.04.18
או רק את המצווה הזו שחלילה לא לעמוד בצפירה?
תהילה11.04.18
9
ביידש -חזונים זענען נארונים ( טפשים) וכן בקריאה הפוכה נארונים זענען חזונים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עזרא11.04.18
8
עד איפה הדרדרת ? הנה עוד אחד שנהפך לאפיקורוס (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ביתריסט11.04.18
חוץ ממך ומס' 12. בבקשה. הציבור פה רוצה ...
א 11.04.18
7
אתה הולך עם האמת שלך בלי פחד ממה יגידו וכו וזה יפה!! ולכל מי שמשמיץ ומלכלך רק שיזכור שאלו ימי אחדות ולא ימי פילוג....
...12.04.18
ב אחדות זה דבר ראשון לעזור לשני ואין כמו החברה החרדים שעוזרת אחד לשני, ואין כמו העיתונות החילונית לפלג ולהשניא את הציבור החרדי, הם לא שמעו על מצוות ואהבת לרעך כמוך. ואתם הדתיים לא שמעתי שאצלכם לא רבים, רק אתם לא רבים אם החילונים, כי הם לא מפריעים לכם. זה לא חכמה? אם כן להגיד אחדות בברכה רבה ובאהבה ג
א 12.04.18
6
האבא הקב"ה לא אוהב לראות איך שכל היהודים מתאחדים עם הגויים ונוהגים רגע אחד כמו כל הגויים ממש בוכה על זה עוד כזה אחדות ואבדנו
האבא בוכה11.04.18
5
אין איסור בעמידה בצפירה לפי רוב הפוסקים. מספיק לנפנף באיסור הזה, שאינו איסור. תלכו ללמוד כפי שצריך. ובתכל'ס אנחנו לא עומדים כדי שלא נזדהה עם המדינה כלפי חוץ. למרות שאנו נהנים ממנה, ורוצים בה
מאיר קליין11.04.18
חילול ה' וחילול זכר הנפטרים.
דני11.04.18
4
עמידה בצפירה לזכר חללים זו אחת מ'חוקות הגויים' בהם נצטווינו בתורה במפורש שלא לעשות. אם אתה רוצה לכתוב משהו, תוכל אולי להפנות את הגולשים ליוזמת האתר של אמירת התהילים לזכר חללי צה"ל בכל שנה, ולזכור את החללים בדרך היהודית ו'המועילה'. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עמי11.04.18
אם תעמוד ותשען על קיר ותאמר תהילים לא יקרה כלום
מוטי11.04.18
3
מוזר... בגיל 30+ פתאום אני מגלה שלעמירן יש שכל... -חבל שהוא לא משקיע את השכל הזה במוזיקה. -----באהבה------
דני 13.04.18
2
מישהו יכול להביא מקור אחד שככה נוהגים הגויים??? זו דרך ראויה לאחד את כל עם ישראל לרגע אחד... אשריך עמירן! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי11.04.18
1
חזק וברוך .דברים כל כך נכונים ומדויקים . יישר כוח לך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יונתן 11.04.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

עסקת אקזיט נדירה

הייתם מאמינים? התפנו קרקעות בהרצליה!

כיכר בשיתוף פדרמן | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

חצי מחיר מת"א

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף ברטניה ישראל | מקודם

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24
ש

10,000 דונם

פארק הירקון בפ"ת? הכירו את מתחם הנדל"ן הכי מדובר בענף

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24