כיכר השבת

תקדים

רבה של קריית-מוצקין דורש לפטר יו"ר המועצה הדתית

אחרי שהציק לחסידות בעלזא בחיפה, עובר אבי וייצמן, יו"ר המועצה בחיפה, קרית-מוצקין ודימונה - להציק לרב העיר קרית-מוצקין, הרב דוד-מאיר דרוקמן. הרב דרוקמן הגיש תביעה לביה"ד לפטר את וייצמן לאלתר. "הוא כנראה לא מודע למוסר עבודה ויחסי אנוש, שלא לדבר על סדרי רבנות והלכה", כותב הרב. בלעדי (חרדים)

12
מנחם כץ | כיכר השבת | כ"ט באדר | 15.03.10
כתב התביעה
כתב התביעה (כיכר השבת)

הרוחות בקרית-מוצקין מסרבות להירגע. ההתנכלויות של יו"ר המועצה הדתית בעיר, אבי וייצמן, לרב העיר הרב דוד-מאיר דרוקמן, הביאו את האחרון להגיש תביעה נגד וייצמן, בבתי-הדין הרבני, בדרישה לפטרו לאלתר.

בתקופה האחרונה, חווה הרב דרוקמן סדר התנכלויות מצידו של וייצמן, שהגיעו עד כדי התנהגות בורטלית כלפיו. כך, למשל, הוא גילה ביום בהיר כי מנעול המקווה בעיר - הוחלף. הרב דרוקמן, המשמש בין-היתר כאחרי המקוואות בעיר, ביקש להעביר לו מפתחות, אולם נתקל בסירוב עיקש מצידו של וייצמן.

אם השם וייצמן מצלצל לכם, לא טעיתם. בחודש כסלו דיווח ב'כיכר השבת', כי גורמים בקהילה החרדית בחיפה מעלים טענות קשות כנגד תפקודו של ויצמן, יו"ר המועצה הדתית בעיר (וייצמן משמש כיו"ר מועצה דתית בשלושה ערים!). ויצמן, לטענתם, מתנכל להתפתחות המוסדות התורניים בעיר, ומנהל מאבק עיקש נגד המתפללי בית-הכנסת המרכזי בעיר.

נחזור לקרית-מוצקין. במכתב התביעה שהגיע לידי "כיכר השבת", מגולל הרב דרוקמן את השתלשלות האירועים.

"האדון אבי וייצמן 'הונחת' (דומני, שלפני כשנתיים) ע"י המשרד לענייני דת כ'ממונה' על המועצה הדתית בעירנו. הדבר התבצע אולי בהתייעצות גורמים ציבורים מסויימים בעיר, אבל עמי – איש לא טרח להיוועץ או אפילו ליידע. יחד עמו, כפי שהתברר לי להפתעתי אך בשבועות האחרונים ממש - התמנה 'ממונה' נוסף בשם עו"ד יחיאל טל (טובול) . למען הגילוי הנאות: האחרון מוכר לי לטובה זה שנים רבות, ופליאני עליו שמצא לנכון להסתבך ולהיכנס ל"שדה מוקשים' שכזה.

"מר אבי וייצמן מנפיק החלטות והוראות לעובדי המועצה הדתית בעלות השלכות הלכתיות מובהקות, ללא התייעצות עמי, ואפילו מבלי להודיע לי דבר, משל הוא התמנה ע"י הציבור כרב ומרא דאתרא של העיר.

ה' אבי וייצמן שלח מכתב לבלנית המקוה בצפון העיר בו הוא מודיע לה 2 פרטים: א. שהוחלט כי המקוה נסגר, ב. שהיא מפוטרת. כאמור הדבר נעשה ללא ידיעתי, וממילא מובן שללא הסכמתי. המכתב הנ"ל הובא לידיעתי בדרך-לא-דרך, כאשר ה' וייצמן לא טורח אפילו לשלוח לי העתק ממכתב זה.

"הגדיל לעשות מר אבי וייצמן, ובחוצפתו החליף על דעת עצמו את מנעולי המקווה הנ"ל בתעלול ועלילה (שלמיטב ידיעתי – אין בה ממש) שגברים טובלים במקווה הנ"ל, תוך כדי שהוא חושף את טלפיו כאומר 'כשר אני' ומצרף מכתב של מרן הראשל"צ הגר"ע יוסף שליט"א האוסר על טבילת גברים במקווה של נשים,. בעניין זה יצויין כי איש בעולם לא קיבל ממני מפתח למקווה זה! מר וייצמן החליט שיש גם להעניש את רב העיר, וגם לי הוא לא מוכן למסור את מפתח המקווה.

"לא ידוע לי כי גברים טובלים במקווה של הנשים. ומ"מ כל בעל שכל ודעת ישרים מבין, כי אם יש טענה הלכתית כל שהיא על המקווה, יש לגשת תחילה לרב העיר הממונה על המקוואות, לדווח לו על הבעיה הקיימת או שלא קיימת, להיוועץ עם הרב (אולי אסכים עם הטענה ואולי לא) ואך לאחר הוראת הרב - ליישם ולבצע החלטות. מר וייצמן כנראה לא מודע למוסר עבודה ויחסי אנוש, שלא לדבר על סדרי רבנות והלכה, וכמובן לא פנה אלי. אפרופו התנהגות וייצמן לרב העיר יש לציין כי לא 'זכיתי' לראות את פניו של ה' וייצמן זה למעלה משנה, ואף יתירה מזו: לא זכיתי לקבל ממנו מענה טלפוני על הודעות טלפוניות שונות שהשארתי ב'תא הקולי' של הטלפון שלו.

"והחמור מכל: מר וייצמן מסרב (כנ"ל בסעיף 7) למסור אף לי כרב -העיר את מפתחות המקוה!! יתארו לעצמם מעכת"ר האב"ד והדיינים שליט"א שידרשו מרב לתת הכשר למשחטה מבלי שיש לרב יכולת גישה למשחטה. מעבר לחוצפה ועזות המצח שבדבר: כיצד ביכולתי לפקח על כשרות המקוה במצב ש אין לי אפילו אפשרות כניסה למבנה המקווה. דומני שמאז ייסוד המועצות הדתיות במדינה עוד לא הייתה שערוריה שכזו.

"המסקנה המתבקשת כי מר וייצמן אינו ראוי לתפקידו הנוכחי, אדם החסר רגישות מינימלית וכבוד אלמנטרי לרבנות ורבנים אינו ראוי לכהן כ'ממונה' על מועצות דתיות. טרם אכלה דברי, אציין: אני מכהן בס"ד ברבנות קרוב ל-30 שנה. עבדתי עם כמה וכמה ראשי מועצות דתיות מכל המפלגות ומכל העדות. אמנם, כדרכו של עולם, היו פה ושם ויכוחים, ברם לקטסטרופה וקרע שכאלה עדיין לא זכיתי.

"אי לכך, דומני ש/תסכינו עמי, ויסכים גם ידידי השר לענייני דת הר"ר יעקב מרגי (שלזכותו ולזכות צמרת משרדו תיזקף הזכות שסייעו לי במאבקי שלא לסגור את המקווה הנ"ל) , כי מר אבי וייצמן חייב להיות מפוטר לאלתר מתפקידו בקרית מוצקין (אמנם מר וייצמן, למיטב ידיעתי משמש כממונה בעוד 2 מקומות בארץ: בחיפה וב...דימונה, ברם בקשר לזה אין לי עניין להתעבר על ריב לא לי, ויחליטו פרנסי המקום באותם מקומות האם לטובת המקום ראוי האי גברא להמשיך ולכהן בתפקידים ציבוריים).

"מכל-מקום, אני מוצא לנכון י להיות גלוי לב, כי לא אוכל למשוך ו'לסחוב' את הענין יתר על המידה, ובמידה ולא אקבל לאלתר את מפתח המקווה מהאדון וייצמן אאלץ שלא ברצוני לבקש את סיועו של איש מקצוע (מנעולן) ולהחליף את מנעולי המקווה, במטרה שגם לי יהיה מפתח ממנו, כי הרי ברירא מילתא כשמש בצהרים כי בכגון דא לא רב העיר משמש כעושה דברו של 'הממונה' אלא נהפוך הוא. וק"ל".

עד כאן לשון המכתב. בשיחה עם "כיכר השבת", אומר הרב דרוקמן: "לצערי, ההכרח לא יגונה, ונאלצתי לנקוט היום בפעולה, שהלוואי ויכולתי להימנע ממנה. ניסיתי למצות את כל האופציות, וזה מה שנותר לי, בשלב זה עכ"פ".

תוכן שאסור לפספס
12 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
11
גם בחיפה, גם בירוחם, וגם בקרית מוצקין. הוא מושך שכר מלא 3X. האיש הזה דואג בעיקר לרווחתו האישית.
זכריה15.03.10
10
גם בבית הכנסת שאץ ויז'ניץ בחיפה נלחם אבי ויצמן תוך פגיעה גדולה בצבור המתפללים ומנהלי המוסד
יעקב 15.03.10
9
מר וייצמן לא רק פוגע במקווה אחד גם בנווה דוד בחיפה סגר מקווה ולא רק עם הרב דרוקמן גם בחיפה עם המרא דאתרא הרב שלוש שליט"א עד מתי רשעים יעלוזון?
ממן16.03.10

הצגת כל התגובות

8
ומדוע אין תגובה של הצד השני? בתקשורת טענו שגברים טובלים שם בשעות הבוקר, ללא רשות וזה אסור ע"פ ההלכה. ואמרו שאם הוא רוצה לבדוק את הכשרות, יוכל להכנס בכל עת שירצה.
קרוב16.03.10
7
המתעמר דמתקרי שרון, אבי תכנית ההתנתקות ?!
זכות הצבור- ל ד ע ת !!15.03.10
6
אני בחרתי בבחרות האחרנות לש"ס ואני שואל אפוא יעקב מרגי למה הוא לא עונה לתושבי חיפה
אשכנזי 15.03.10
5
הרב דרוקמן צדיק גדול ותלמיד חכם גדול שאהבת ישראל בוערת בעצמותיו אוי למי שמבזה תלמיד חכם ועוד רבה של עיר ביתו פתוח בפני כולם ומי שמונע מנשים ללכת למיקווה יתן את הדין אבי ויצמן מושחת גדול תאוות הבצע מול עיניו!!!
אהרון 15.03.10
4
פנים לאיש.בושה וחרפה שאלו הם ראשי המועצות הדתיות.
ח.ל15.03.10
3
חובה תורנית על כול אוהבי התורה בחייפה ובקרית מוצקין שסובלים קשות מהאדם העתור הזקן ומתגדל בעטרה לא לו ולצערנו הרב גם במקומות אחרים סובלים ממנו קשות על כן על המרא דאתרא דחיפה וקרית מוצקין לקום ולדרוש משר הדתות לאלטר לפטרו
קובי 15.03.10
2
הרב דרקמן מוכר כאדם מיחד וירא שמים
יצחק 15.03.10
1
ולכן אל לנו לישפוט ע"פ צד אחד .זה השקר הגדול ביותר . חייבים את הצד השני ...
רועי 15.03.10
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24
ש

דיגיטלי, חכם ויעיל 

רכב חדש? חתונה בלי חובות? זה לא חלום רחוק! לחץ כאן >>

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם
ש

בדוק!!

הלוואת חג מיוחדת 30,000 ש"ח ללא ריבית

כיכר בשיתוף מרכנתיל | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 02.05.24

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 02.05.24

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 02.05.24
ש

זה הזמן להזמין

החג הזה, תתרגשו ותתחדשו עם נעם 2! טכנולוגית חם וקר

כיכר בשיתוף נועם2 | מקודם

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24